Találtam egy cikket a riscossacristiana.it c. olasz honlapon Bamonte atya, római exorcista tapasztalatairól és lefordítottam, hátha titeket is érdekel:
"Napjaink egy ördögűzőjének harca a Sátán ellen
Don Marcello Stanzione cikke
Megjelent a Riscossa Cristiana-ban, 2014.I.10-én
A
gonosz jellegzetes viselkedése ördögűző szertartások alatt, hogy
gyakran beszél pusztításról és rombolásról: gúnyos hangon vesz számba
mindent, ami szép, jó, egészséges, tiszta, harmonikus és azzal fenyeget,
hogy elpusztítja. Kifejezi különleges gyűlöletét a házasság szentsége
és a családi szeretet irányában, rendkívül erőszakosan reagál, amikor
két jegyes házasságának a megáldására kerül sor vagy amikor a házasok
megújítják házassági fogadalmukat.
Francesco
Bamonte atya, Mária Szeplőtelen Szívének Szolgálói rendjéből, aki 1990
szeptember 8-án lett pappá szentelve, a római egyházkerület ördögűzője
és az olasz ördögűzők egyesületének elnöke. Már papsága első éveitől
kezdve meghallgatás, tanács, bátorítás és az imában való kísérés által
segítette azokat az embereket, akik varázslók áldozatai lettek vagy
különféle okkult praktikák révén szenvedtek károsodást. 1997-ben lépett
be az Ördögűzők Nemzetközi Szövetségébe. 2005 óta tanít a római Regina
Apostolorum főpapi egyetem „Ördögűzés és szabadító imák” kurzusain.
Különböző olasz és külföldi egyházmegyék püspökeinek kérésére néhány éve
papnövendékek és papok számára tart előadásokat az exorcizmus
végzésével, az exorcizmus lelkipásztori megközelítésével és az
okkultizmus különböző formáinak a társadalomban való elterjedése által
előidézett problémákkal kapcsolatban..
Az
Ancora (horgony) kiadó adta ki a „Mit csináljunk ezekkel a
varázslókkal? Hogyan szabaduljunk meg a babonától és hogyan védjük meg
magunkat a csalóktól” (2000); „A spiritizmus okozta károk. A Gonosz
okkult akciói a túlvilággal történő állítólagos kommunikációk során”
(2003) c. könyveit, míg a Paoline Editoriali Libri az „Ördögi
megszállottság és az exorcizmus. Hogyan ismerjük fel a ravasz
megtévesztőt?” (2006), a „Lázadó angyalok. A gonosz rejtélye egy
ördögűző tapasztalatain keresztül” (2008) és a „Szűz Mária és az ördög
az ördögűzésekben” (2010) címűeket.
2012. július 19-én az Ördögűzők Nemzetközi Egyesülete elnökének választották.
Bamonte
atya egy nagyon érdekes előadást tartott az olasz ördögűzők országos
gyűlésén 2013-ban és egyebek között megerősítette: Az ördögűzés során
rendszeresen visszatérő jellegzetesség, hogy a
Gonosz folyamatosan azt kéri, imádják, mintha Isten lenne. A Gonosz,
aki képtelen elfogadni teremtmény mivoltát, beképzeli magának, hogy
Isten és mohón vágyik az emberektől arra az imádatra, ami csak Istennek
jár ki. Gyakran, amikor azzal foglalatoskodom, hogy kiűzzem, azt mondja: „Imádjatok,
imádjatok, Isten vagyok, Isten vagyok. Essetek térdre, ha a nevemet
kiejtik előttetek. Én vagyok a Mindenható! Hívjatok meg!” Ezekre a
kifejezésekre a Rituale Romanum 20. szabványa által előírtak szerint
(Titulus XII. De exorcizandis obsessis a demonio) a Szentírás
szavaival válaszolok, pl. Jézus szavaival a pusztában: "Takarodj,
sátán! Írva van: Uradat, Istenedet imádd és csak neki szolgálj!"
Vagy Szent Pál szavaival:
„Jézus nevére hajoljon meg minden térd a mennyben, a földön és az
alvilágban, s minden nyelv hirdesse az Atyaisten dicsőségére, hogy Jézus
Krisztus az Úr”.
(Fil 2, 10-11). Néha spontán hozzáteszek olyanokat, hogy „Csak az Atya, a Fiú és a Szentlélek az Isten. Nincs más Isten! Vesd térdre magad Előtte és imádd!” Ismételt felszólításaimra, hogy imádja az egyetlen igaz Istent, az egyik mondat, mellyel dühösen válaszolt nekem és amely kifejezi
büszkeségét és gőgjét, ez volt: „Soha! Soha! Én Isten vagyok! Nézz
körül és lásd, hogyan követ mindenki engem és hogyan keresi mindenki
azt, amit én akarok neki adni!”.
Egy
másik jellegzetes viselkedésmódja a Gonosznak az ördögűzések alatt,
hogy gyakran beszél pusztításról, rombolásról: gúnyos hangon vesz számba
mindent, ami szép, jó, egészséges, tiszta, harmonikus és azzal
fenyeget, hogy elpusztítja. Kifejezi különleges gyűlöletét a
házasság szentsége és a családi szeretetkötelék irányában, rendkívül
erőszakosan reagál, amikor két jegyes házasságának a megáldására kerül
sor vagy amikor a házasok megújítják házassági fogadalmukat. Egy napon
(2005-ben) nagyon jól fejezte ki család iránti gyűlöletét ezekkel a
szavakkal: „Még mindig nem tetszik nekem, ahogy a nők öltöznek. Még
többet kell megmutatniuk a testükből, hogy a szex egyre inkább domináns
lehessen és még inkább le tudjam rombolni a családokat!” Más alkalommal a
nemi szervekre tett egyértelmű meghatározást, mint a: „a világ közepe”.
Más dühödt reakcióival is találkoztam, például amikor olyan fiatalok
jegyességére adtam áldást, akik nagyon komoly tisztasági fogadalmat
tettek. Az Ördög úgy definiálta ezt az elhatározásukat, hogy az
mocskosság.
Egy másik jellemvonása az Ördögnek, amely erősen megmutatkozik az exorcizmus során, az a benne forrongó gyűlölet.
Élvezi a rosszat, bármilyen formájában is. Egyszer ezeket a szavakat
kiabálta: „Vedd azt a mocskos könyvet az Apokalipszisről. Írnak benne
egy asszonyról, aki szül. Én mindig azon dolgozom, hogy a gyerekeket
felfaljam. Tudod, hogyan?” És leírta, szörnyűséges szavakkal, az
anyaméhben lévő magzatok ezreinek minden nap és a világ minden részén
folyó elpusztítását az abortusz révén és a kiskorúakkal szemben
elkövetett szexuális erőszakot. Az, ami még borzalmasabbá tette minden
alkalommal ezeknek a leírását az volt, ahogyan hozzátette: „Ó, hogy
élvezem!” Ugyanezt a kifejezést használta fiatalokra, akik a
kábítószerrel emberi lárvákká alázzák magukat és az öngyilkos
merénylőkre, akik felrobbantják magukat. Az a mód is mellbe vágott, ahogyan a dolgokat felcseréli: ahogyan a jót rossznak, a rosszat pedig jónak kiáltja ki:
Például sok alkalommal, amikor valamilyen relikviát mutattam föl neki,
azt mondta: „Micsoda bűz! Annak a bűze, aki Őt választotta!” (Jézus
Krisztusra utal, Akinek a nevét gyűlöletből és megvetésből, sosem ejti
ki). Amikor pedig Rózsafüzért mutattam neki, azt mondta: „Átkozott lánc,
azzal a Kereszttel az alján!” Ha pedig szenteltvízzel hintettem meg,
tiltakozott, hogy nem akarja, hogy megmossák azzal a vízzel, ami bűzlik
és éget. Szavaimra: „Áldd meg Uram ezt a testvérünket!”, ezt mondta:
„Legyen átkozott, magammal viszem a pokolba!”. Az Evangélium szavaira
pedig, „Gyertek hozzám mindnyájan, akik elfáradtatok, s akik terhet
hordoztok: Én felüdítlek titeket.” Rögtön azt válaszolta: Gyertek hozzám
mind, gyertek ti mind, akik perverzek vagytok és én felüdítelek
titeket!”.
Egyszer,
mikor ördögűzést végeztem a következő exorcista szavakkal: “inimìce
fidei, hostis, géneris umani, mortis adductor” (Hit ellensége, az emberi
nem ellenfele, halálhozó), az ördög kifejezte ellenállhatatlan vágyát a
rosszra ezekkel a szavakkal: „A bűn hatalma lesz nekünk oltárunk,
amelyen feláldozzuk átkozott gyermekeid lelkét, azon az oltáron fogjuk
vérét ontani átkozott fiaidnak. Van egy istene azoknak, akik gyűlölnek
és ez az isten én vagyok!”
Azután
pedig, rágalmazásaiból mindig kitűnik az is, hogy valóban ő az, aki
folyamatosan megpróbálja megosztani az embereket és egyiket a másik
ellen uszítani. Szereti kihangsúlyozni azt, hogy tetszik neki, ha az
emberek gyűlölik egymást és vágyik az emberi gonoszságra, mert ahogy
többször is megerősítette: „ez számomra étel, mely táplál és erősít”.
Apropó,
annyiszor hallottam megerősíteni, hogy – a teológiával tökéletes
összhangban – a rossz a mi akaratunk választása és amennyiben az emberi
akarat, a kegyelemmel megtámogatva ellentmond neki, nem tehet semmit.
Ugyanakkor, számtalanszor és egyértelműen fogalmazva megerősítette azt
is, hogy az ő legfontosabb tevékenysége az emberek között a maga a
kísértés. Egy alkalommal, amikor is az ördögűzés rítusa szerint ehhez a
ponthoz érkezünk: „malorum radix, fomes vitiorum, sedùctor hòminum,
proditor gentìum” (minden rossznak
gyökere, bűn terjesztője, emberek elcsábítója, népek átejtője), akkor
ezekkel az ékesszóló szavakkal fejezte ki kísértői feladatát: „A mi
feladatunk az, hogy kísértsünk, mindig, mindenkit, mindenhol és minden
körülmények között. Aki beleesik a hálónkba, örökre lezuhan hozzánk”.
Egy
utolsó élmény, amelyet megemlítek, hogy az ördögűzések során mindig
mélyen megérint engem az ima kézzelfogható ereje és hatásossága. Az
exorcizmus egy liturgikus cselekedet, ezáltal az Egyház imája. Az
ördögűző nem a saját nevében, hanem Krisztus és az Egyház nevében
exorcizál. Így aztán, ha nagyon sajnálkozunk azon szenvedések miatt,
melyeket az ördög okoz azoknak, akiket megszállva tart, jó ha
elmélkedünk egy kicsit és így megértjük, hogy amennyiben ez az ima ilyen
mértékben zavarja őt, akkor bármilyen más ima is, liturgikus vagy saját
szavakkal elmondott ima meghozza gyümölcsét, feltéve, hogy mély hittel
imádkozunk. Ez még akkor is igaz, ha nem látjuk ilyen kézzelfoghatóan és
azonnal eredményét. Mindez arra
ösztökél, hogy szeressük az imát, úgy a közösségit, mint az egyénit és
növeljük a gyakoriságát és a kéréseinket, azzal a bizonyossággal, hogy
az őszinte ima mindig jót hoz, saját magunkra is, még ha ez nem is nem
érzékelhető az adott pillanatban. Emlékszem, hogy az ördög
egyszer, akarata ellenére, nyilvánvalóan az Istentől kényszerítve ezt
volt kénytelen mondani: „Ha ti, emberek, térden állnátok Előtte és
dicsőítenétek, mint az angyalok, nem lenne semmink abból a hatalomból,
amelyet ti biztosítotok nekünk fölöttetek”."
Az eredeti itt található: http://www.riscossacristiana.it/la-lotta-di-esorcista-contemporaneo-contro-il-demonio-di-don-marcello-stanzione/
Az eredeti itt található: http://www.riscossacristiana.it/la-lotta-di-esorcista-contemporaneo-contro-il-demonio-di-don-marcello-stanzione/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése