Athanasius Schneider: Római Katolikus
Anyaszentegyházunk négy bíborosának
prófétai hangja
Athanasius Schneider püspök a rorate-caeli.blogspot.com-hoz eljuttatott levelében védelmébe veszi a Ferenc pápának levelet (dubia-t) írt négy püspököt.
"“ Az igazság ellen nem tehetünk semmit, csak az igazságért.” (2 Kor. 13: 8)"
"Mély lelkipásztori felelősségből" a Római Katolikus Egyház négy bíborosa, Őeminenciája Joachim Meisner, Köln (Németország) nyugalmazott bíborosa, Őeminenciája Carlo Caffarra, Bologna (Olaszország) nyugalmazott bíborosa, Őeminenciája Raymond Leo Burke, a Szuverén Máltai Lovagrend bíborosa és Őeminenciája Walter Brandmüller, a Történettudományok Pápai Bizottságának elnöke 2016. november 14-én közzétette a dubia-nak nevezett öt kérdést, amelyeket előzőleg 2016. szeptember 19-én küldtek el a Szentatyának és Gerhard Müller bíborosnak, a Hittani Kongregáció prefektusának egy kísérőlevelet mellékelve. A bíborosok arra kérték Ferenc pápát, hogy tisztázza azt a "súlyos félreértést és zavart", amelyet az Amoris Laetitia apostoli buzdításnak különösen a VIII. fejezete okozott az újraházasodott elváltak szentségekhez járulásának és az Egyház erkölcsi tanításának tekintetében, mind értelmezésben, mind gyakorlati alkalmazásban.
A nyilatkozatukban "Világosságot kérünk: Oldjuk meg az Amoris Laetitia csomóját", a bíborosok azt mondják, hogy "sok - bíboros, pap, hívő - számára ezek a paragrafusok arra utalnak, vagy kifejezetten azt mondják, hogy az Egyház tanításában változás történt az újraházasodott elváltak tekintetében. " Ezt állítva a bíborosok csak az Egyház életének valós tényeit jelezték. Ezek a tények megfigyelhetők számos egyházmegye pasztorális gyakorlatában és néhány bíboros és püspök nagy nyilvánosság előtt tett nyilatkozatában, akik azt állítják, hogy bizonyos esetekben az elvált és újraházasodott katolikusok szentáldozáshoz járulhatnak amellett, hogy az isteni törvény által csak házastársaknak megengedett módon élnek. (...)
Bíborosoknak és püspököknek valódi kollegiális szeretettel jogukban áll nyilvánosan a pápához, Krisztus földi helytartójához fordulni a II. Vatikáni Zsinat (cf. Lumen gentium, 22) alapján.
Napjainkban az egész Egyház arra a tényre reflektál, hogy a Szentlélek nemhiába inspirálta Szent Pált, hogy leírja a Galatákhoz írt levelében azt az incidenst, amikor nyilvánosan helyreigazította Pétert. Bízzunk abban, hogy a négy bíboros levele megértésre talál Ferenc pápánál Péter apostolhoz hasonlóan, amikor Szent Pál testvéri feddésben részesítette az egész Egyház érdekében. Aquinói Szent Tamás egyházdoktor szavai világosítsanak meg és vigasztaljanak mindnyájunkat: "Ahol a hit veszélybe kerül, az alárendeltek is kötelesek megfeddni a főpapokat, akár nyilvánosan is . Mivel Pál, aki Péter alárendeltje volt, a botrány veszélyétől tartva nyilvánosan helyreigazította Pétert. " (...)(Summa theol., II-II, 33, 4c). (...)
A négy bíboros nyilatkozatának negatív fogadtatása hasonló a IV. századbeli ariánus válság idejének tanbeli zavaraihoz. Hasznos idézni tanbeli zavarok esetén napjainkban is Poitiers-i Szent Hilárt, a "Nyugat Atanáz-át":
"Ti [Gallia püspökei], akik velem együtt hűségesek maradtatok Krisztushoz, nem engedtetek a fenyegető eretnekségnek, amely támadásának már megtört az ereje. Igen, testvéreim, győztetek, azoknak a nagy örömére, akik osztoznak veletek a hitben: és a ti állhatatos kitartásotok kettős dicsőséget szerzett, megőriztétek a tiszta lelkiismeretet és hiteles példát mutattatok." (Hil. De Syn., 3). (...)
Amikor Liberius pápa 357-ben aláírta az egyik ún. Sirmium-i rendeletet, amelyben szándékosan elhagyta a "homo-ousios" dogmatikailag definiált kifejezését és kiközösítette Szent Atanázt azért, hogy béke és harmónia legyen a keleti ariánus és a szemi-ariánus püspökökkel, a hívő katolikusok és néhány püspök, főleg Poitires-i Szent Hilár mélységesen megrendült. Amikor Szent Hilár továbbította azt a levelet, amelyet Liberius pápa írt a keleti püspököknek, és amelyben bejelentette a Sirmium-i rendeletet és Szent Atanáz kiközösítését, Szent Hilár mély fájdalmában hozzátette a levélhez ezt a kétségbeesett mondatot: " Anathema tibi a me dictum, praevaricator Liberi" ("Én meg téged közösítelek ki, hazug Liberius" cf. Denzinger-Schönmetzer, n. 141.) Liberius pápa békességet és harmóniát akart bármi áron, akár az isteni igazság árán is. Ebben, a Valence, Ursace és Germinius tévhitet valló püspököknek írt levélben, amelyben a fenti rendeletet és Szent Atanáz kiközösítését ismertette, Liberius pápa azt írta, hogy ő a békét és a harmóniát előnyben részesíti a mártíromsággal szemben. (cf. cf. Denzinger-Schönmetzer, n. 142).
Milyen drámai ellentét van Liberius pápa és Poitiers-i Szent Hilár között, aki azt mondta: "Mi nem akarunk az igazság rovására azon az áron békét, hogy engedményeket teszünk azért, hogy toleranciával dicsekedhessünk. Mi jogosan harcolunk a békéért a Szentlélek szabályai szerint. Fennáll annak a veszélye, hogy a béke jól hangzó neve alatt titokban szövetségre lépünk a hitetlenséggel." (Hil. Ad Const., 2, 6, 2).
Angol nyelvű forrás és a teljes cikk: rorate-caeli.blogspot.
Olvasóink figyelmébe ajánljuk honlapunk állásfoglalását Ferenc pápaságát illetően Dr. Balogh Sándor: Igazi pápa-e Ferenc, vagy ő a hamis próféta? írásával.
Józef Wróbel: Az Amoris Laetitia nem jól van megírva
Úgy tűnik, hogy Józef Wróbel, Lublin (Lengyelország) segédpüspöke az első azok közül a főpapok közül (akik remélhetőleg sokan vannak) , aki a négy bíboros levelére pozitívan reagált. A La Fede Quotidiana-ban Michele M. Ippolito-nak adott interjújában elmondta, hogy "a négy bíborosnak igaza volt, amikor kérték az Amoris Laetitia egyértelműsítését. Válaszolni kellett volna nekik." Az interjúban a püspök nyíltan támogatta a bíborosokat:
Excellenciád mit gondol a négy bíboros által az Amoris Laetitia egyértelműsítésére írt leveléről?
A négy bíboros helyesen cselekedett és a kánonjog rendelkezéseit helyesen alkalmazta. Azt gondolom, hogy ez nem csak jog, hanem kötelesség is. Válaszolni kellett volna az észrevételeikre. Nem a másnapi időjárásról érdeklődtek, hanem olyan témában, amely az Egyház tanítását, és ezen keresztül a híveket érinti.
Az Amoris Laetitia-t érintő kétségeket Ön helyénvalónak találja?
Mint már említettem, szükséges a dokumentum, főleg a 8. fejezet egyértelműsítése. A szöveg különféle értelmezést tesz lehetővé, ami félreérthető.
Miért lehetséges többféle értelmezés?
Mert nem jól van megírva. Valószínűleg túl gyorsan írták, a tartalom és a lehetséges következmények figyelmes ellenőrzése nélkül. Szükséges ezeket a kérdéseket a Vatikán és azok elé a közreműködők elé tárni, akik iránt a pápának bizalma van. Egy ilyen fontos szöveget sietve írni nem tesz jó szolgálatot az Egyháznak.
Szentáldozáshoz járulhatnak azok, akik polgárilag újraházasodtak?
Az Amoris Laetitia előtt sem járulhattak szentáldozáshoz és most sem. Az Egyház tanítása nem változtatható, különben többé már nem a Krisztus által az evangéliumokra és a tradícióra alapított Egyház. Senki sem módosíthatja a tanítást, mivel senki sem ura az Egyháznak.
Szentáldozás a homoszexuális pároknak?
Ez nem lehetséges, és az irgalmasság nem egy csúsztatott engedély. A homoszexuális cselekedet nagyon súlyos bűn, sokkal súlyosabb, mint a heteroszexuálisok között fellépő szexuális bűnök. A homoszexuális cselekedet a természet ellen való bűn.
A püspök úr Amoris Laetitia-t érintő véleménye frappánsan szilárd, ugyanúgy, mint arra a kérdésre adott válasza, amely a Vatikán legfelsőbb köreiben kiemelt szerepet élvez: a menekültek fogadása:
Mi a helyes hozzáállás a menekültkérdéshez?
(...) Először a hozzánk legközelebb állóknak, - rokonainknak, gyerekeinknek, szüleinknek, polgártársainknak - a jólétéről kell gondoskodnunk, és csak azután viselhetjük gondját a messziről jötteknek. A demagógia nem vezet sehová.
Athanasius Schneider püspökhöz hasonlóan Wróbel püspökben olyan segítséget látunk, akit sokkal jobban érdekel a katolikus tanítás és a hívek, mint saját egyházi karrierje.
Munkájuk messze az egyházközségük fölé emeli őket, az egész világ igazi püspökei lettek ők.
Csak imádkozhatunk azért, hogy ez csak kezdete legyen a négy bíboros egyre növekvő támogatásának az apostolutódok között.
forrás: www.onepeterfive.com
Olvasóink figyelmébe ajánljuk honlapunk állásfoglalását Ferenc pápaságát illetően Dr. Balogh Sándor: Igazi pápa-e Ferenc, vagy ő a hamis próféta? írásával.
Jan Watroba lengyel püspök a harmadik püspök,
aki a négy bíboros védelmére kelt
A tegnapelőtti nagyszerű hír után, miszerint Athanasius Schneider püspök nyilvánosan a négy bátor bíboros védelmére kelt, akik a sokat vitatott, szinódus utáni apostoli buzdítás, a Amoris Laetitia-ról kérdezték Ferenc pápát, Józef Wróbel lublini segédpüspök után egy újabb lengyel püspök emelte fel a szavát. Jan Watroba püspök, a Lengyel Püspöki Konferencia Családtanácsának elnöke, egy nyilatkozatot tett közzé, amelyben kinyilvánítja, hogy ő azt gondolja, hogy a négy bíboros levele "nem kifogásolható".
A Die Tagespost szerint Watroba a levelében "kifejezte a Péter tanításának helyes értelmezése iránti elkötelezettségét és aggodalmát." Azt is kihangsúlyozta, hogy ő maga is "nagyon várja a választ, egyértelműsítést," amennyiben "én magam is számtalan hasonló kérdéssel szembesülök - ugyanúgy, mint a többi püspök és pap." Watroba ezeket a Lengyel Hírügynökségnek (KAI) mondta. A következőket tette még hozzá:
"Nagyon rossz, hogy az Amoris Laetitia-nak nincs egyértelmű értelmezése és üzenete, és bárki hozzáteheti a saját értelmezését. Személy szerint én - lehet, hogy szokásból, de meggyőződésből is - azokat a dokumentumokat szeretem, mint amelyeket II. János Pál is írt, ahol nem volt szükség Péter tanítását illetően kiegészítő megjegyzésekre és magyarázatokra."
Biztató látni, hogy egyre több főpap veszi a bátorságot, hogy a négy bíboros védelmére keljen, - főleg azután, hogy más főpapok megvádolták őket eretnekséggel, aposztáziával, és skizmával.
Az is reménykeltő, hogy a katolikus ellenállás napról-napra erősödik. Ez még relevánsabb lesz, mivel egyre több aggasztó hír érkezik Rómából. Ma, Guiseppe Nardi, németországi kollégánk arról számolt be, hogy Vincenzo Paglia érsek - az Életért Pápai Akadémia feje - azt mondta november 23-án egy, a La Nazione-nak (és más lapoknak) adott interjújában, hogy a az abortuszt végző vagy végeztető személy kiközösítéséről szóló kánoni szabály hamarosan el lesz törölve. Az újságírónak arra a kérdésére, hogy ez a közeljövőben fog-e történni, Paglia azt felelte: "Igen, ez lehetséges."
forrás: www.onepeterfive.com
Olvasóink figyelmébe ajánljuk honlapunk állásfoglalását Ferenc pápaságát illetően Dr. Balogh Sándor: Igazi pápa-e Ferenc, vagy ő a hamis próféta? írásával.
Mgr. Pío Vito Pinto: "A levelet író négy bíboros elveszítheti
a bíborosi címét"
A négy bíborost támogató nagyszerű püspökök, Józef Wróbel , Athanasius Schneider és Jan Watroba után megszólalt a Vatikán is.
Mgr. Pío Vito Pinto, a házassági érvénytelenítés folyamatában a Római Katolikus Egyház legmagasabb tekintélye,a Római Rota dékánja, előadást tartott a madridi Szent Damáz Egyházi Egyetemen. Kemény és nyomatékos hangnemben kijelentette, hogy az a négy bíboros, aki Ferenc pápától levélben kérte, hogy tisztázza az Amoris Laetitia apostoli buzdítás bizonyos félreérthető pontjait, súlyos botrányt okozott azzal, hogy a médiában közzétette a levelet.
A Religion Confidencial-nak tett nyilatkozatában Pio Vito rámutatott arra, hogy a négy bíboros, egyéb más egyháziakhoz hasonlóan, akik kétségbe vonják Ferenc pápa reformjait, és az Amoris Laetitia-t, megkérdőjeleznek "két püspöki szinódust a családról és a házasságról - nem egyet, hanem kettőt! Egy rendeset és egy rendkívülit. Nem vonhatja senki kétségbe a Szentlélek közreműködését."
Walter Brandmüller, Raymond Burke, Carlo Caffarra és Joachim Meisner bíborosok írtak egy levelet a Szentatyának, az Amoris Laetitia-t érintő kétségeikről. Ferenc pápa nem válaszolt, és a főpapok erre nyilvánosságra hozták a levelüket. "Melyik Egyházat védik ezek a bíborosok? A pápa hűséges Krisztus tanításához. Amit a bíborosok okoztak, az egy súlyos botrány, ami arra indíthatja a Szentatyát, hogy visszavonja tőlük a bíborosi kalapot, mint ahogyan ez az Egyház történetében korábban is előfordult már," mondta Pio Vito a Confidencial-nak. A Római Rota dékánja hozzátette: "Ami nem azt jelenti, hogy a pápa vissza fogja vonni bíborosi státuszukat, de megtehetné."
A konferencia során Pius Vito a hallgatóság értésére adta, hogy bár a pápa nem válaszolt közvetlenül a négy bíborosnak, " de közvetve mondta nekem, hogy azok csak feketét és fehéret látnak, miközben az Egyházban a színek minden árnyalata előfordul." [szerk. megj.: ez igaz, ld. Athanasius Schneider püspök: SSPX; nők és lábmosás; Oroszország felajánlása; hitetlen papok és püspökök és még sok egyéb c. írását.] (...)
forrás: Religion Confidencial
Mgr. Pío Vito Pinto, a házassági érvénytelenítés folyamatában a Római Katolikus Egyház legmagasabb tekintélye,a Római Rota dékánja, előadást tartott a madridi Szent Damáz Egyházi Egyetemen. Kemény és nyomatékos hangnemben kijelentette, hogy az a négy bíboros, aki Ferenc pápától levélben kérte, hogy tisztázza az Amoris Laetitia apostoli buzdítás bizonyos félreérthető pontjait, súlyos botrányt okozott azzal, hogy a médiában közzétette a levelet.
A Religion Confidencial-nak tett nyilatkozatában Pio Vito rámutatott arra, hogy a négy bíboros, egyéb más egyháziakhoz hasonlóan, akik kétségbe vonják Ferenc pápa reformjait, és az Amoris Laetitia-t, megkérdőjeleznek "két püspöki szinódust a családról és a házasságról - nem egyet, hanem kettőt! Egy rendeset és egy rendkívülit. Nem vonhatja senki kétségbe a Szentlélek közreműködését."
Walter Brandmüller, Raymond Burke, Carlo Caffarra és Joachim Meisner bíborosok írtak egy levelet a Szentatyának, az Amoris Laetitia-t érintő kétségeikről. Ferenc pápa nem válaszolt, és a főpapok erre nyilvánosságra hozták a levelüket. "Melyik Egyházat védik ezek a bíborosok? A pápa hűséges Krisztus tanításához. Amit a bíborosok okoztak, az egy súlyos botrány, ami arra indíthatja a Szentatyát, hogy visszavonja tőlük a bíborosi kalapot, mint ahogyan ez az Egyház történetében korábban is előfordult már," mondta Pio Vito a Confidencial-nak. A Római Rota dékánja hozzátette: "Ami nem azt jelenti, hogy a pápa vissza fogja vonni bíborosi státuszukat, de megtehetné."
A konferencia során Pius Vito a hallgatóság értésére adta, hogy bár a pápa nem válaszolt közvetlenül a négy bíborosnak, " de közvetve mondta nekem, hogy azok csak feketét és fehéret látnak, miközben az Egyházban a színek minden árnyalata előfordul." [szerk. megj.: ez igaz, ld. Athanasius Schneider püspök: SSPX; nők és lábmosás; Oroszország felajánlása; hitetlen papok és püspökök és még sok egyéb c. írását.] (...)
forrás: Religion Confidencial