"Hogyan használjuk a gyakorlatban a Szentlélek ajándékait amelyeket a bérmálás szentségében kaptunk?"
Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2014. február 24., hétfő
Egy katolikus pap látomása az abortusz démonáról
"Hogyan használjuk a gyakorlatban a Szentlélek ajándékait amelyeket a bérmálás szentségében kaptunk?"
Az európai látnoknő (Maria Divine Mercy) által kapott üzenetek - 'The Warning'
Amikor az ember akarata összecsap az Isten Akaratával, mindkét oldalon nagy az elviselt fájdalom
2014. február 23. vasárnap, 16:03
Drága szeretett leányom, amikor az ember akarata összecsap az Isten
Akaratával, mindkét oldalon nagy az elviselt fájdalom. Atyám megadta az
embernek a szabad akarat Ajándékát, és mint ilyen, ő szabadon dönthet
élete során, és Isten sohasem fog beavatkozni ebbe a Mennyei Ajándékba.
Azonban ez nagyon nehéz út lesz azok számára, akik teljes egészében
Nekem szeretnének szolgálni, azzal a szándékkal, hogy segítsenek Nekem
mások lelkét megmenteni, és akik Nekem adják szabad akaratuk ajándékát.
Amikor Nekem adjátok a szabad akaratotokat, hogy azt tegyétek, amire
szükség van a lelkek megmentése érdekében, akkor a szenvedés, amelyet el
fogtok viselni, nagyon súlyos lesz. Mivel az akaratotok többé már nem a
tietek, és mivel az emberi természet olyan, amilyen, ez azt jelenti,
hogy az ember szabad akarata és Isten Akarata között egy harc fog
keletkezni. Sokan, akik szeretnek Engem, és az életük során meg
szeretnék valósítani Isten Akaratát, mindig küzdeni fognak. Annak
érdekében, hogy a lélek eleget tehessen Isten Akaratának, meg kell
szabadulnia a büszkeség minden érzésétől, és annak szükségességétől,
hogy a saját vágyainak tegyen eleget. Ti csak akkor
szolgálhatjátok igazán Istent, ha teljesen megbíztok Benne, és minden
megpróbáltatást és gyötrelmet mindenki javára ajánlotok fel.
Amikor a jó szándékú emberek, akik Istent szolgálják és megpróbálják
életüket az Ő utasításai szerint élni, kiesnek a Kegyelemből, akkor ők
szégyellik magukat. A szégyentől meggyötörve, mert kerülték Istent, és
mert önzésük, önbecsülésük és arroganciájuk által cserbenhagyták Őt,
elrejtik az arcukat Isten Fénye elől. Amikor ezek a lelkek az Igazság
által megvilágosodnak, hirtelen és minden előzetes jelzés nélkül,
elkezdenek kételkedni a hitükben. Az egyik percben teljes szívből
szeretik Istent, és teljesen az Ő gondjaira bízzák magukat, a következő
percben pedig már elvágják magukat a Fény Forrásától. Azért van az, hogy
ez az ember, az emberi értelmet használván, előírja Istennek, hogy mit
kész megtenni annak érdekében – és ez általában az ő saját feltételeit
tartalmazza -, hogy Istent szolgálja. Igen, a lélek talán a következőt
mondja Istennek: „Én szolgálni foglak Téged, de csak azzal a
feltétellel, ha ezt vagy azt a szívességet nekem megteszed.” Nem
tudjátok, hogy nem szolgálhattok egyszerre két Úrnak, mert csak Egyetlen
Isten van, és Ő a Parancsnok. Isten az Ura mindannak, ami van, és ami
lesz. Az ember azért van, hogy Istent szolgálja, de Isten meg fog tenni
mindent, amit csak tud, hogy megvigasztalja gyermekeit.
Amikor
úgy találjátok, hogy kezdtek kételkedni Istenben, vagy elveszítettétek
bizalmatokat az Ő Szeretetében és Ígéretében, akkor a Keresztes
Imahadjárat ezen imáját kell imádkoznotok, ami a Meggyógyítás Imája-ként
kell, hogy ismerté váljon.
A Keresztes Imahadjárat 137. imája: A Meggyógyítás Imája
Ó,
Mindenható Isten, Legmagaságossabb Isten, nézz le rám, alázatos
szolgádra, Szíved szeretetével és szánalmával. Gyógyíts meg engem a Te
Fényedben.
Emelj
vissza Kegyeidbe engem. Tölts el engem Kegyelemmel, hogy alázatos
szolgaságban és Legszentebb Akaratod szerint felajánlhassam magam Neked.
Szabadíts
meg engem a büszkeség bűnétől és mindattól, ami megbánt Téged, és
segíts nekem, hogy mély és állandó vággyal szeresselek Téged, hogy
életem minden napján szolgáljalak Téged, örökkön-örökké. Ámen.
Kérlek,
ne feledjétek, hogy Istennek nagyon könnyű hátat fordítani, és
elegendő, ha csak egyetlen lélek is kétséget ültet a lelketekbe Isten
minden gyermeke iránti Jóságával és Nagy Irgalmával szemben.
Nagy bátorságot és rugalmasságot követel, hogy hűségesek maradjatok
Isten Igéjéhez, de ha nem kéritek a kegyelmet, hogy megfelelő módon
szolgáljatok Neki, önmagatok erejéből, erre nem lesztek képesek.
Jézusotok
Üdvösség Anyja: A Pokolra vonatkozó minden utalást megszüntettek, és az embert egy hamis biztonságérzetbe terelték
2014. február 23. vasárnap, 16:28
Gyermekem, mindaddig, amíg a Sátán uralma létezik a Földön, az Igazságot mindig el fogják fojtani.
Fiam Kereszthalála óta, az Ő Szavának terjesztésére tett minden
próbálkozás meghiúsult. És amióta Fiam, Jézus Krisztus tanítványai által
terjed a Kereszténység, sok repedés jelent meg rajta, és az Általa
megszabott Tant átalakították. Az Igazságot mindig meghamisították, de
ennek ellenére Isten Igéje mindig életben maradt, és Fiam Eucharisztikus
Jelenlétét mindeddig megőrizték.
A Sátán és a Pokol létezésére vonatkozó Igazságot évtizedek óta elfojtották, és ez káros hatással volt az emberiség üdvösségére. A Pokolra vonatkozó minden utalást megszüntettek, és
az embert egy hamis biztonságérzetbe terelték. Tehát most – napjainkban
– csak kevesen hiszik az ördög létezését és a Pokol mélységét. Ez
a hazugság az emberiség ostora lett, és a Pokol tagadásának az lett az
eredménye, hogy sok lélek elveszett. A halálos bűnt többé már nem
tekintik valóságnak, és ezért meg sem próbálják elkerülni azt.
Azoknak, akik Fiamat, Jézus Krisztust szolgálják az Ő Egyházában,
kötelességük felkészíteni a lelkeket, hogy azok alkalmasak legyenek
belépni a Mennyek Országába.
A halálos bűn következményeinek a megértésével el lehet a Poklot kerülni, de erről egyetlen szót sem ejtenek. A lelkek azért vesznek el, mert ők soha nem kaptak megfelelő oktatást arról, hogyan lehet a bűnt elkerülni, és a
bűnbánatra törekedni. Ahhoz, hogy méltók legyetek belépni Fiam
Királyságába, időt kell szánnotok arra, hogy Isten Igéjének megfelelően
éljétek életeteket. Kérlek benneteket, ne hagyjátok figyelmen kívül az
Igazságot, mert ha azt teszitek, akkor el fogtok veszni.
Imádkozzatok, imádkozzatok, imádkozzatok, hogy az emberiség fogadja el a
Sátán létezését, mert mindaddig, amíg ezt nem teszi, soha nem fogja
elfogadni igazán Fiamnak a Megváltásról tett Ígéretét.
Szeretett Édesanyátok,
Az Üdvösség Anyja
„Pápák” [?] a Szent Péter bazilikában!
Giuseppe Nardi, a www.katholisches.info újságírója szó szerint így
kezdi cikkét: „XVI. Benedek nyugalmazott pápa Ferenc, hivatalban levő
pápa kívánságára részt vett a 19 püspök és teológus bíborossá
kreálásának ceremóniáján…” Majd így folytatja:
„Ilyen kép se az elmúlt években, sem az egyház egész történelmében még nem volt. Két pápa, akik a Szent Péter bazilikában együtt vesznek részt egy liturgikus szertartáson, melynek a világegyház számára nagy jelentősége van.”
„Ilyen kép se az elmúlt években, sem az egyház egész történelmében még nem volt. Két pápa, akik a Szent Péter bazilikában együtt vesznek részt egy liturgikus szertartáson, melynek a világegyház számára nagy jelentősége van.”
Nardi e bejelentés után az ismert és sokszor idézett katolikus [?]
spanyol történész és blogger, Francisco de la Cigona megjegyzését idézi
Ratzinger bíborossal kapcsolatban:
„Egy különleges pápa, mint amilyen ő volt, különleges a nyugállományában [?] is. Nagyon örültem annak, hogy megint láthattam a Szent Péterben. És szemmel láthatólag jó állapotban. Szinte jobban, mint a kormányzó pápa.”
„Egy különleges pápa, mint amilyen ő volt, különleges a nyugállományában [?] is. Nagyon örültem annak, hogy megint láthattam a Szent Péterben. És szemmel láthatólag jó állapotban. Szinte jobban, mint a kormányzó pápa.”
Ugyanez a hír magyarul: Ratzinger bíboros odáig ment, hogy elment a
Szent Péter bazilikába egy pápai liturgikus eseményre, azaz részt vett
azon a szertartáson, melynek keretében Bergoglio újbíborosokat kreált.
Ráadásul mindezt Szent Péter apostol antiochiai székfoglalásának
ünnepén, a lehető legjobban meggyalázva ezzel Krisztus személyét és a
katolikus Egyház fő tisztségét, földi Helytartójának hivatalát.
És mindennek a magukat konzervatívnak tartó katolikus publicisták még örülnek is! Olyanok, akik a világ előtt mint a hagyományos katolikus hit és erkölcs rendíthetetlen őrei tetszelegnek. Ez még borzalmasabb és veszélyesebb a lelkek üdvére nézve, mintha ugyanezt ismert progresszisták tennék.
És mindennek a magukat konzervatívnak tartó katolikus publicisták még örülnek is! Olyanok, akik a világ előtt mint a hagyományos katolikus hit és erkölcs rendíthetetlen őrei tetszelegnek. Ez még borzalmasabb és veszélyesebb a lelkek üdvére nézve, mintha ugyanezt ismert progresszisták tennék.
XVI. Benedek lemondását követően az egész katolikus sajtóban olyanokat
lehetett olvasni, hogy „mindez nem jelenti azt, hogy a jövőben a
Vatikánban két fehér ruhás alak fog majd sétálni”,
ilyesmire még gondolni sem kell senkinek. Ez még a megszólalók spontán
„gyermeki katolikus” hitének (vagy legalábbis annak a maradványának) a
megnyilvánulása volt.
Aztán kiderült, hogy XVI. Benedek úgy mondott le, hogy előtte gondosan kidolgozta a jövőjét, és mindent megteremtett a maga számára, hogy azt kényelmesen tölthesse el. Aztán az is, hogy ebben utóda sem akadályozza meg, már csak azért sem, mert ez megegyezik saját egyház- és pápa-felfogásával, és azzal a régen kidolgozott tervvel, hogy a pápaságot egy reprezentáló elnök posztjára kell lezülleszteni. (Lásd erről a honlap számos cikkét, többek között ezt: Ami az Egyházban történik, az nem összefüggéstelen jelenségek sora, hanem egy terv része.) És az is, hogy az uralkodó korszellem véleménye szerint a „két pápa”-jelenség nagyon szép és jó. Így aztán ugyanazok, akik 2013. február közepén még elképzelhetetlennek tartották „két fehérruhás alak” létét és találkozását, mostanra e jelenség lelkes rajongói közé küzdték le magukat. Ez lett „gyermeki, spontán” hitüknek megrontott, a divattól és érvényesülési vágytól manipulált, korcsosodott változata.
Aztán kiderült, hogy XVI. Benedek úgy mondott le, hogy előtte gondosan kidolgozta a jövőjét, és mindent megteremtett a maga számára, hogy azt kényelmesen tölthesse el. Aztán az is, hogy ebben utóda sem akadályozza meg, már csak azért sem, mert ez megegyezik saját egyház- és pápa-felfogásával, és azzal a régen kidolgozott tervvel, hogy a pápaságot egy reprezentáló elnök posztjára kell lezülleszteni. (Lásd erről a honlap számos cikkét, többek között ezt: Ami az Egyházban történik, az nem összefüggéstelen jelenségek sora, hanem egy terv része.) És az is, hogy az uralkodó korszellem véleménye szerint a „két pápa”-jelenség nagyon szép és jó. Így aztán ugyanazok, akik 2013. február közepén még elképzelhetetlennek tartották „két fehérruhás alak” létét és találkozását, mostanra e jelenség lelkes rajongói közé küzdték le magukat. Ez lett „gyermeki, spontán” hitüknek megrontott, a divattól és érvényesülési vágytól manipulált, korcsosodott változata.
Ez a történelmi folyamat azoknak a sorsát is megmutatja, akik – mint
például a honlapnak egyik olvasója – így érvelnek (jobban mondva
keresnek maguknak mentséget saját elvtelenségükre és megroggyant
hitükre): »A legrosszabb taktika, ha visszahúzódunk a „katakombákba”.
Ott kell lennünk a NOM-os misén [vagy egy a felsőbbség új irányvonalát
szolgaian képviselő FSSPX-es pap miséjén] és terjeszteni a tradíciót,
felnyitni az emberek szemét, fáklyaként világítani a modernizmus
sötétségében. Hogy egy NOM-mise mennyire érvényes és mennyire nem, azt
döntse el az Úr, példaként pedig szolgáljon annak a hitetlen papnak
története, kinek kezében a megtört ostyából kicsordult a vér, tehát az
átváltoztatás úgy is megtörtént.«
Az utóbbi mondatból, amit bizonyítéknak szánt az olvasó, csak tájékozatlanság és logikátlanság árulkodik: Az a bizonyos pap, akinek a kezében aztán a „vércsoda” megtörtént, nem eleve hitetlen pap volt, akit már egy életen át, szeminaristaként és papként is úgy neveltek, nevelnek, hogy már nem kell hinni az átváltoztatásban, hanem egy olyan pap, akinek abban a pillanatban kétsége támadt az átváltoztatás természetfelettiségének erejében és hatásában. Ilyen pillanatnyi kétely még a szenteket is meglepte olykor, ha máskor nem, haláluk előtt biztosan, amikor az ördög a legveszettebbül támadta őket.
Viszont a mai NOM-os mise egész kialakítása azt sugallja, hogy Jézus valójában nincs testileg jelen, ez már egy elavult tanítás. Például ezt sugallja Bergoglio, aki soha nem hajt térdet se a misében, se az Oltáriszentség előtt.
Az utóbbi mondatból, amit bizonyítéknak szánt az olvasó, csak tájékozatlanság és logikátlanság árulkodik: Az a bizonyos pap, akinek a kezében aztán a „vércsoda” megtörtént, nem eleve hitetlen pap volt, akit már egy életen át, szeminaristaként és papként is úgy neveltek, nevelnek, hogy már nem kell hinni az átváltoztatásban, hanem egy olyan pap, akinek abban a pillanatban kétsége támadt az átváltoztatás természetfelettiségének erejében és hatásában. Ilyen pillanatnyi kétely még a szenteket is meglepte olykor, ha máskor nem, haláluk előtt biztosan, amikor az ördög a legveszettebbül támadta őket.
Viszont a mai NOM-os mise egész kialakítása azt sugallja, hogy Jézus valójában nincs testileg jelen, ez már egy elavult tanítás. Például ezt sugallja Bergoglio, aki soha nem hajt térdet se a misében, se az Oltáriszentség előtt.
A levélíró és sokak érvelése – különösen az ilyen kifejezés:
„fáklyaként világítani a modernizmus sötétségében” – nem csak az emberi
természet nem ismeretét, az ősbűn nem ismeretét, de még mértéktelen
gőgöt is elárul. Egy tömegben soha nem a jók alakítják a rosszakat,
hanem mindig fordítva, hiszen a „rossz” mindig erőszakosabb és
hangosabb, következésképpen sikeresebb, hatásosabb a „jónál”. A fent
említett vatikáni újságírók, az ú. n. konzervatív publicisták esete jól
mutatja, hova jut az, aki „bent” marad, ahelyett, hogy „még a port is
lerázná cipője talpáról”, ahogy Urunk Jézus Krisztus parancsolta
azoknak, akik hitetlenek, tévúton járók közé kerülnek.
Arra a kérdésre pedig, hogy maga Ratzinger bíboros, Bergoglio és az
említett újságírók hogyan juthattak erre a fokra, az a válasz, amit
Williamson püspök úr említ mindig minden ilyen botrányos, szentségtörő
viselkedés elsőrendű okaként: a hit meggyengülése, illetve elvesztése.
Csak azok tehetnek ilyesmit, csak azok írhatnak ilyesmit, csak azok
becsülhetik alá, ismerhetik félre ennyire Szent Péter utódának, Krisztus
földi Helytartójának hivatalát, akik vagy már elvesztették hitüket,
vagy akiknek soha nem volt hitük, vagy akiknek soha nem volt fogalmuk
arról, hogy mit is jelent igazából a katolikus hit.
A zsinat után a katolikus tömegek nagy valószínűséggel nem fogadták volna ilyen könnyedén XVI. Benedek lemondását és Bergoglio viselkedését. A zsinati pápákra volt kiosztva az a feladat, hogy a hitet megrontsák, majd elsorvasszák. Amikor ez megtörtént, már jöhetett a mű befejezése, azaz Bergoglio színrelépése. Ahogy a fent említett cikkek egyikében pontosan le van írva: A pápaság megszűnik; megszentelt kés alatt hal meg, amit az utolsó zsinat atyái fognak megfenni.
A zsinat után a katolikus tömegek nagy valószínűséggel nem fogadták volna ilyen könnyedén XVI. Benedek lemondását és Bergoglio viselkedését. A zsinati pápákra volt kiosztva az a feladat, hogy a hitet megrontsák, majd elsorvasszák. Amikor ez megtörtént, már jöhetett a mű befejezése, azaz Bergoglio színrelépése. Ahogy a fent említett cikkek egyikében pontosan le van írva: A pápaság megszűnik; megszentelt kés alatt hal meg, amit az utolsó zsinat atyái fognak megfenni.
Aki azt hiszi, hogy ezek túl kemény szavak, az olvassa el még egyszer tüzetesen Roberto de Mattei professzor írását: Egy civilizáció vége.
Ebben állnak ezek a mondatok: »A leköszönés február 28-án történt meg,
de XVI. Benedek előtte még közölte, hogy nyugalmazott [?] pápaként is a
Vatikánban akar maradni. Ilyesmi eleddig még soha nem történt, és még
megdöbbentőbb volt, mint maga a lemondás. … A két pápa [?] fotója, akik
március 23-án Castel Gandolfo-ban közösen imádkoznak,
és ezzel egy új pápai „diarchia” képét közvetítették a világnak, csak
növelte azon napok zűrzavarát. De ez csak a kezdet volt. … Ha ez az az
út, amin menni akarnak, akkor eljött az a pillanat, amiben ki kell
mondani, hogy ez az út a szakadásba és az eretnekségbe vezet.«
(forrás: www.kath.net és www.katholisches.info – 2014. február 22. és 24.)
A sebeket kell most bekötözni – Interjú az abortusz.hu alapítójával
Az, hogy a testem felett én
rendelkezem, az egyik legnagyobb téveszme – mondta a Mandinernek Olaj
Anett, az abortusz.hu alapítója és szerkesztője. Anett maga is átélt egy
abortuszt, majd sok évvel később megtért és családot alapított. Azóta
küldetésének érzi, hogy elmondja, miért az abortusz a legrosszabb
választás. Ítélni senki felett nem akar, csupán a saját tapasztalatát
szeretné megosztani. Interjúnk.
Nemrég nagy port kavart Spanyolországban az abortusztörvény szigorításának
kérdése, amely a konzervatív kormány választási ígéretei közt
szerepelt. Számos tüntetést szerveztek a szigorítás ellen, Budapesten a
Nők Szövetsége vonult a spanyol nagykövetség elé, mert szerintük „minden
nőnek elidegeníthetetlen joga, hogy eldöntse, akar-e gyereket vagy sem.
Nincs joga ebbe se az egyháznak, se a kormánynak beleszólni”.Követed az abortusszal kapcsolatos híreket?
A
legelején, amikor az életvédelembe belecsöppentem, nagyon elfogult
voltam és viszonylag harciasan fogtam fel az egész dolgot. Úgy
gondoltam, hogy alapvetően fontos a törvényi szabályozás és
hangoztatnunk kell a véleményünket, de azóta ez sokat tompult bennem.
Egyre jobban kezdem megismerni a dolog lelki hátterét, és azt gondolom,
hogy sokkal inkább ez utóbbin múlik az abortusz kérdése a nőkben és a
férfiakban is. Persze, valahol meg kell mutatni, hogy van egy másik
oldal, hogy az emberek ne csak azt hallják a médiában: „a testem fölött én rendelkezem”.
Hiszen ez az egyik legnagyobb téveszme, de elsősorban mégsem a
tüntetéseken fog múlni, hogy egy lány elmegy abortuszra vagy sem.
Mit értesz az alatt, miszerint téveszme, hogy a saját testünkkel rendelkezünk?
A
testünket (és a lelkünket) Istentől kaptuk valamire, azaz konkrét
funkcióval és céllal. Amikor nem erre használjuk, látszólag szabadon
döntünk, de éppen ilyenkor vagyunk teljes rabságban: az önérdek, a
gonosz lélek által keltett illúziókat kergetjük. Így tehát nem magunk
döntünk a testünk felett, hanem átadjuk az irányítást az egónak, aki a
„másik oldal” eszköze. Szabad döntés helyett hazugságot cselekszünk. A
várandósság esetére pedig leszögezhetjük: egyértelmű, hogy egy másik
ember nem lehet az én tulajdonom, mint egy tárgy, aminek a létéről
dönthetek. A gyerek bennem egy ajándék Istentől, egy valós személy, akit
az első naptól kezdve ugyanúgy tisztelnem kell, mint bármelyik, már
megszületett felebarátomat. Uzsalyné Rita szavaival: a gyereket kedves
ajándékként „kihelyezte” Isten hozzám egy időre, amíg felnevelem, de nem
az én tulajdonom.
Miért indítottad az abortusz.hu-t?
Nem
az információátadáson van a hangsúly, tehát nem abban akar segíteni,
hogy az ember minél többet megtudhasson az abortuszról és dönthessen;
hanem úgy is mondhatnánk, hogy az oldal amolyan „lelki fröccs” akar
lenni. Ezért van több videó is, direkt le is fordítottuk, feliratoztuk
őket, hogy bárkinek segítségül szolgáljanak. Amikor abortusz előtt áll
egy nő, olyankor egy iszonyatosan zárt állapotban van az agya és a
szíve, és nagyon-nagyon fél. Ez a félelem eluralkodik rajta, és nem
igazán fogadja be a külvilág ingereit. Ebbe az állapotba szeretnénk
mégis valahogyan betörni azzal, hogy picit megmutatjuk a pozitív oldalát
a gyerekvállalásnak. Megpróbáljuk az anyákban azt a részt megszólítani,
amit éppen elnyomni próbálnak, de – mivel ez a lényegünk – azért ez
mégis letagadhatatlanul ott van. Mindemellett persze én is tervezem
leírni, hogy pontosan mi a hivatalos procedúra, ha az ember abortuszra
készül vagy ha éppen meg akarja tartani a kisbabát, de szerintem ezzel
nagyon sok szervezet foglalkozik már Magyarországon. Van már sok
információ arról is, hogyan lehet örökbe adni vagy miként lehet
anyaotthonba kerülni. Nekem viszont az a célom, hogy akik tényleg
tervezik az abortuszt, tehát még nem döntötték el, hogy megtartják-e a
babát, azokat esetleg megindítsam abba az irányba, hogy vajon jó-e ez a
döntés.
Az, hogy ilyen őszintén beszélsz
a múltadról, az abortuszodról, tudatos döntés volt? Hogy kell ezt
elképzelni, egyik pillanatról a másikra úgy döntöttél, hogy, ezt nem
lehet máshogy, nem lehet ködösíteni, ki kell állni és el kell mondani
azt az egészet úgy ahogy volt, szóról szóra?
Igen. Persze nem egyik pillanatról a másikra hoztam meg a döntést. Átéltem azt az élményt, amiről a tanúságtételemben
beszélek, és aminek hatására teljesen meggyógyultam; mégis, ez egy
annyira nagy szégyen és annyira belém ivódott az elmúlt tizenöt évben,
hogy erről nem beszélünk (anyukámnak sem beszéltem róla, tavaly tudta
meg ő is), hogy ebbe a hazugságba belekényelmesedtem. Ez egy kicsit
ördögi dolog: olyan, mint amikor már nem veszi észre a szemed a
rendetlenséget, ha hosszú ideje uralkodik a szobádban. Ugyanez volt
velem még hónapokig az „élményem” után, de közben már éreztem, hogy
nekem erről beszélnem kéne és aztán ezt el is kezdtem.
Kik állnak a honlap mögött rajtad és a férjeden kívül? Van egy csapat, aki segíti a munkátokat?
A
férjem és én kezeljük a honlapra beérkező leveleket és a telefonokat,
de két tágabb csapat is van, akikkel kapcsolatban állunk, és akik adott
esetben segítenek nekem. Az egyik egy életvédő egyesület, melynek nem
vagyok tagja, és akik ugyanígy válságterhes anyákkal foglalkoznak. Ők
ezt már évek óta csinálják, úgyhogy nagy tapasztalatuk van, így nagy
segítséget tudnak nyújtani. A másik szervezet pedig Böjte Csaba
budapesti irodája, a „Jóhíroda”.
A
saját missziódból kezdtél bele ebbe az egészbe. Nem érzed úgy, hogy
nagy fába vágtad a fejszédet, nem félsz a politikai, ideológiai
támadásoktól?
Remélem,
mindig elég pici tudok maradni ahhoz, hogy belekerüljek valami
fölösleges, magasröptű ideológiai harcba. De valóban értek már támadások
és biztos fognak is még, erre fokozatosan kezdek rájönni. Tudom, hogy
fel kell vérteznünk magunkat, ezért tettem is egy olyan elhatározást az
elején, hogy ha egy kicsit is a család rovására megy ez az egész, akkor
abba fogom hagyni. Annyi bizonyos, hogy ez egy nagyon nagy darázsfészek.
Ráadásul eddig Magyarországon nem nagyon beszéltek a témáról az
emberek. Nyugaton már vannak erre külön szervezetek, ahol szó esik az
abortusszal való tapasztalatokról, Magyarországon ez tabu még mindig,
így mondhatni úttörő vagyok. Alapvetően 99 százalékban pozitív
fogadtatásban van részem annak ellenére, hogy a legsúlyosabb bűnömről
mesélek. De jelen van az az 1 százalék, amelyik megpróbál bántani,
illetve nyilván egy-egy kudarc a munkámban is egyfajta támadásként
fogható fel. Hiszen előfordul, hogy eljön hozzám egy lány, akinek már
megvan a „dátuma” és próbálok a lelkére beszélni, felvillantani előtte a
jó dolgokat, és mégis elmegy abortuszra. Ha pedig több ilyet átélek,
akkor azt nagyon nehéz feldolgozni. De összegezve: a legfontosabb az,
hogy a család maradjon az első. Ehhez önkontrollra van szükségem, mert
legszívesebben „ide nekem az oroszlánt”-alapon mennék mindenhova, de az
bolondság lenne.
Hogy
néz ki, mikor megkeres téged valaki? Akkor is ebben a kis irodában, a
Sziklakápolna mellett ülteted le a téged megkeresőket?
Nem,
általában kávézókban találkozunk vagy sétálni szoktunk, vagy sokan csak
telefonon keresnek fel és akkor úgy beszélgetünk. Mindenkinél az a
fontos, hogy el tudja mondani a problémájá,t mert abban ott rejlik a
megoldás is. A lány körül a gyermek apja, az anyós, a tágabb család
mindig belekezd a maga verziójába; pedig szerintem az a legfontosabb,
hogy végig kell hallgatni a lányt és a kétségeit. Csak utána lehet
megpróbálni őt elindítani a gondolkodásban valamilyen irányba, ami
persze nagyon nehéz.
Nagyon
nehéz lehet meghúzni a határokat, hiszen elég nagy hatást gyakorolsz
ezzel az illető életére. Ha valaki megtartja a gyermeket, még mindig
számos nehézség áll előtte. Nem terveztek utólagos lelkigondozást? Nem
akarjátok esetleg valahogyan nyomon követni ezeket az embereket, vagy
erre valamiféle terápiát kidolgozni?
Ez
valóban nagyon fontos. Igazából ilyenkor számítok a megismert életvédő
szervezetek segítségére, hiszen ők ezzel foglalkoznak: babakelengyét
adnak a lánynak, nyomon követik, hogy mikor érkezik el a szülés ideje,
kis ajándékkal készülnek, figyelik, hogy mi a helyzet a gyerekkel,
meglátogatják a kórházban. Természetesen mindezt én is meg szeretném
tenni személyesen; de nyilvánvaló, hogy ha sok ilyen anya lesz, már nem
fogom bírni. Ez azért is nagyon fontos, mert az apa, ha „dilemma van”,
és végül a lány a gyerek mellett dönt; akkor nagyon sokszor kilép a
képből, és több esetben a lány szüleire sem lehet számítani.
Mindenképpen szüksége van a fiatal anyának a támaszra, már csak
egzisztenciálisan is.
Talán lehetne ennek az egésznek egy prevenciós oldalt is csinálni, esetleg elgondolkodtatni, megismertetni a fiatalokat a test teológiájával. Mintha ezen a téren nem tennének meg eleget, még egyházi oldalról sem. Te látsz ilyen irányú törekvéseket?
Egyrészt látok, például a Parázs Pasztorációs Központ (a
Kalocsa-kecskeméti Főegyházmegye ifjúsági és családpasztorációs
központja) régóta üzemel Kecskeméten. Ők több ezer diákhoz jutnak el egy
évben, van egy kis csapatuk és az életvédelemről, a családtervezésről, a
nővé válásról tartanak előadássorozatokat a diáklányoknak általános
iskolástól középiskolásig. Emellett én is szeretnék persze tenni valamit
e téren. Ahogy az anyaotthonokkal és más életvédőkkel beszélgettem,
egyértelművé vált, hogy valójában nem a válságterhesek azok, akikkel el
kellene kezdeni a missziót. Persze, egy nem várt terhesség esetén
elveszhet egy kisbaba és egy anyának a lelke, ha rossz irányba indul.
Viszont ha elmennék egy iskolába és ott elmondanám egy egész osztály
előtt a történetemet, és ezt hallja az a két-három lány, aki az
osztályból a közeljövőben esetleg teherbe esik, esetleg visszatartaná
őket az abortusztól. Így még több embert érhetnék el. Viszont itt jön be
ismét a családommal töltött idő kérdése; de azért a megelőzést is
fölvettem a teendők listájába. El is fog indulni valami idén, mert talán
ez a legfontosabb.
Hogyan fogod meg azokat, akik nem vallásosak?
Ez
szintén nagyon nehéz, ráadásul az én tanúságtételemből nem lehet a
Jóistent kihagyni, hiszen az egész róla szól, de ebben is segítséget
nyújtanak Ferenc pápa gondolatai. Ő azt mondta az egyik beszédében, hogy
fölöslegesen és idő előtt ne moralizáljunk. Ha például egy leányanya
elmegy a templomba, megtartotta és kihordta azt a gyermeket, azaz
mellette döntött és megküzdött érte, és kéri, hogy kereszteljék meg a
babát; akkor ne kezdjük el vizsgálgatni, hogy meg lehet-e keresztelni a
gyermekét, hanem inkább a Szentlélek bölcsességével mérlegeljünk és
esetleg kereszteljük meg. És majd utána, ha ez az anya azt látja, hogy a
bűnei ellenére van egy befogadó, szeretetteli fogadtatás a templomban,
akkor majd valószínűleg felnő a hithez a doktrínák szintjén is. Ezt
Ferenc pápa úgy fogalmazta meg, hogy „a sebeket kell most bekötözni”.
Kötözzük be a sebeket szeretettel, és utána beszélhetünk a teológiai
témákról. Én is igyekszem úgy közvetíteni a szeretetet, hogy az illető
azt lássa: van valaki, aki őt megérti és elfogadja. És a végén csak
annyit teszek hozzá, hogy imádkozni fogok érte, hiszen azon múlik
minden.
Te hogyan találkoztál a vallással? Eleve ilyen neveltetésben részesültél?
Nem;
a férjemen keresztül tértem meg. Ő kezdettől fogva katolikus, én csak
elvileg voltam az: megkereszteltek, de nem jártunk templomba a
szüleimmel; viszont ha például a nagymamáimnál voltam, akkor azért
mentünk. Kaptam Bibliát és imádkozgattam otthon gyerekkoromban is, azt
tartottam, hogy én katolikus vagyok. Aztán mikor elkerültem filozófia
szakra, akkor végképp eltávolodtam ettől, hiszen ott teljesen máshonnan
vizsgáltuk ezeket a kérdéseket. Ráadásul elkezdtem keleti filozófiákat
tanulmányozni, és emlékszem arra a kijelentésemre, hogy „én nem vagyok vallásos, de ha választanék, akkor biztosan buddhista lennék”.
Ez volt szerintem a mélypont. Nemsokára viszont találkoztam a leendő
férjemmel, és ő a második randinkon (vasárnap volt) megkérdezte, hogy
elmennék-e vele szentmisére. Szerelmesek voltunk, én a felsliccelt
szoknyámban rávágtam, hogy persze, menjünk, ismerem én a szentmisét, de
attól még nem fogok csinálni semmit a templomban. Nem térdelek, nem
állok föl. Így volt hónapokig, jártunk minden vasárnap, aztán egyszer
csak elkezdtem sírni, sírni, egész miséket végigsírtam hónapokon
keresztül. Végül rájöttem, hogy hoppá, én már nem a szerelmem miatt
vagyok itt, hanem mert már tudtam, hogy van Isten, Aki nagyon jó. Persze
ezt megírtam a nagymamáimnak is, úgyhogy nagy volt a boldogság.
És a férjed meg tudott győzni téged, egy filozófust? Hogy csinálta? Észérvekkel vagy érzelmekkel?
Nekem
az a tapasztalatom, hogy észérvekkel legtöbbször csak eltávolítani
tudod az embert a hittől, hiszen a hit elsősorban nem az észben működik.
Jézus se kezdett el hosszasan és bonyolultan magyarázni. A templom
közege hozta el számomra a megtérést. A leendő férjem részéről az volt,
ami közelebb vitt engem Istenhez, hogy soha nem ítélt meg. Ő nagyon
betartja a szabályokat és még kamasz korában, amikor a leglázadóbb volt,
akkor is ment minden vasárnap szentmisére, nekem mégsem szólt semmit,
hogy én miért nem állok föl, miért nem térdelek, miért nem imádkozom.
Egyszerűen elfogadott. Toleráns volt és ez hatott rám. Gondolom, ha
megpróbált volna meggyőzni, akkor dacot hozott volna elő belőlem, de így
nem. Végül nyilván Jézus jelenléte volt az, ami teljesen megváltoztatta
a szívemet. És amilyen megtéréstörténeteket eddig hallottam, úgy látom,
ez számít. Vagy az emberektől egy szeretetgesztus, ami elindítja a
másikban a kis kukacot, hogy hoppá, vajon miért ilyen jó ő; vagy a
templomi közeg, azaz Isten kézzelfogható közelsége; vagy esetleg valami
nagy törés és szenvedés – sajnos ez a leggyakoribb.
Elég
nagy falat, hogy valakit szemtől szemben megpróbáljunk meggyőzni egy
ilyen súlyos témában; akkor is, ha saját tapasztalatainkból
táplálkozunk. Készültél erre pszichológiai vagy mentálhigiénés
előtanulmányokkal?
Nagyon
nehéz feladat ez, és én nem is érzem magam erre feljogosítva, hiszen
nincsenek pszichológiai előtanulmányaim. Viszont olvastam jó pár könyvet
ebben a témában, olyat is, ami pontosan azt járja körül, hogy hogyan
kell a válságterhes nőkkel beszélgetni. Terveim között szerepel egy
tanfolyam elvégzése, mert van erre egy szerintem nagyon jó módszer. De
azért próbálom az eredeti kiindulóponthoz tartani magam, hogy engem nem
hívott többre a Jóisten, mint hogy elmondjam a történetemet másoknak.
Már tapasztaltam, hogy ez több embernek segít. Nem akarok dönteni
helyettük, nem akarom őket tudományosan megközelíteni, vagy a saját
hatáskörömet túllépni. Egyszerűen remélem, hogy azzal, hogy megosztom
valakivel a saját tapasztalataimat, tudok rajta segíteni.
Mandiner
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)