"Drága
gyermekek! Imádkozzatok, imádkozzatok, csak imádkozzatok mindaddig, míg
szívetek meg nem nyílik a hitre, mint a virág a napsugár melegére. Ez a
kegyelem ideje, amelyet Isten ad nektek jelenlétem által, de ti távol
vagytok szívemtől, ezért személyes megtérésre és családi imára hívlak
benneteket. A Szentírás mindig buzdítás legyen számotokra.
Mindnyájatokat megáldalak édesanyai áldásommal. Köszönöm, hogy
válaszoltatok hívásomra."
Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2013. április 25., csütörtök
Ellenzik a melegházasságot: ezrek csaptak össze a rendőrökkel Párizsban
A
párizsi meleg negyedben pezsgővel és színes kosztümökben ünnepelték a
francia parlament döntését. Az új törvény értelmében már júniustól
szabadon házasodhatnak a homoszexuális párok. A jobboldali ellenzék
ugyanakkor jelezte, hogy az Alkotmánybírósághoz fordulnak, a jogszabály
megsemmisítését kérve. Francois Hollande elnök szerint a reformra büszke
lehet a francia társadalom. Elismerte, hogy ezt még nem mindenki
gondolja így Franciaországban, de szerinte ez a törvény hozzájárul az
ország modernizációjához.
Igen, igen, igen – kiabálták a melegek házasságát engedélyező törvény hírére az utcára vonult tüntetők. Az új jogszabály lehetővé teszi a homoszexuális párok számára azt, hogy csecsemőket és gyermekeket fogadhassanak örökbe. A rögtönzött fesztivál a parlament döntését köszöntötte, ahol hangos vita után szavaztak a törvényről.
A párizsi törvényhozásban az ülést vezető elnök indulatos szavakkal kiutasította a teremből azokat az ellenzéki képviselőket, akik bekiabálásokkal tiltakoztak a jogszabály ellen.
„Kivezetné valaki ezeket az őrülteket az ülésteremből? A demokrácia ellenségeinek nincs helye a parlamentben. Vigyék már ki ezeket az őrülteket!” –kiabálta Claude Bartolone a nemzetgyűlés elnöke.
A szavazáson végül 331 igen szavazattal, 225 ellenében a képviselők elfogadták a vitatott jogszabályt. Ezzel Franciaország lett a világ 14. állama, ahol korlátozás nélkül házasodhatnak a homoszexuális párok.
A döntés mélyen megosztotta a francia társadalmat. A parlamenti szavazást követően több ezren tiltakoztak Párizsban. A demonstráció után néhányan összecsaptak a rendőrökkel is.
Franciaországban az elmúlt hónapokban több nagy létszámú demonstrációt tartottak a családok és a hagyományos értékek védelmében. A tüntetők azt kérték a kormánytól, hogy vegye figyelembe a társadalom véleményét az ügyben, és bocsássa szavazásra a kérdést.
A szocialista államelnök – aki választási kampányában ígéretet tett a melegházasság bevezetésére - elutasította ezeket a kezdeményezéseket.
„Ez a reform kiszélesíti a homoszexuálisok jogait, nélkül, hogy bármit is elvenne másoktól. A reform a társadalom által kijelölt irányt követi és biztos vagyok abban, hogy a társadalom büszke lesz erre a döntésre, mert ez fontos szakasz országunk modernizációja során, hogy nagyobb szabadsághoz és egyenjogúsághoz jussunk” – mondta Francois Hollande francia elnök.
Az ellenzék az alkotmánybírósághoz fordult a törvény megsemmisítését kérve. A testületnek egy hónapja van a döntésre.
atv.hu
Füzesi Zsolt: Ferenc csúsztatásai
Miközben például Armin Schwibach publicista és a
filozófia tanára egy római egyetemen, minden nap Ferenc
„gyöngyszemei”-ként számol be az interneten Bergoglio beszédeiről,
Füzesi Zsolt ezek veszélyeire hívja fel a figyelmet.
Ferenc ez előző két pápához képest populárisabban és az egyszerű
laikusok számára érthetőbben fogalmaz, ráadásul sokkal rövidebb
beszédeket mond.
A köznapi életből vett „találó hasonlatai”, mint például a „háziasított Szentlélek”, a „dezodor-Isten,” a „szatelit-keresztény,” a „kellemes-langyos nyári éjszaka-szerű isteni türelem” stb., könnyebben megragadnak az emberek emlékezetében, mint a professzori értekezések. Ugyanakkor ezek a kifejezések csak azt szolgálják, hogy a Szenthez, vagyis Istenhez és az ő világához kapcsolódó fogalmainkat egy-egy hatásos képzettársítási segédlet örve alatt a blaszfémia határát súroló módon állítsa a hozzájuk nem illő kifejezések mellé. Beszédeiben az ehelyütt elfogadhatatlan szavak segítségével csökkent értékű isten- és egyházképet fest. Sajnos ez olyan gyakorlat, ami a rosszra – és a közönségesre – hajló tömegeknek nagyon tetszik.
Istenről ferenc-iesen beszélni hamarosan „katolikus” divat lesz, vagyis a jövőben még az eddiginél is könnyedebben, lazábban, profán haverkodói stílusban hallunk majd mindenről, ami szent. Ennek pedig nem csak a tanra, de az erkölcsre is romboló hatása lesz. Ha ugyanis Isten nem Úr, hanem haver, akkor nem is parancsol, legfeljebb a jelenlétével derít jókedvre. (Ezért beszélnek manapság oly sokat arról, hogy nem a hittételek a fontosak, hanem a szoros Isten-kapcsolat. Bár nem látható be, hogyan lehet annak szoros kapcsolata Istennel, aki nem veszi tudomásul az ő kinyilatkoztatását, legalapvetőbb üzenetét.)
Ferenc beszédei egyértelmű üzenetek, melyekből mindenki megértheti, mi várható. És egyúttal az ő szavai szerint üzenet mindenkinek, hogy aki nem ferenc-iesen gondolkodik, lényegében a Szentlélekkel szegül szembe. [lásd: a következő cikket: „A zsinat a Szentlélek szép műve volt” – De a „vastagnyakúak” a zsinat elé akarnak „visszatérni”.]
A köznapi életből vett „találó hasonlatai”, mint például a „háziasított Szentlélek”, a „dezodor-Isten,” a „szatelit-keresztény,” a „kellemes-langyos nyári éjszaka-szerű isteni türelem” stb., könnyebben megragadnak az emberek emlékezetében, mint a professzori értekezések. Ugyanakkor ezek a kifejezések csak azt szolgálják, hogy a Szenthez, vagyis Istenhez és az ő világához kapcsolódó fogalmainkat egy-egy hatásos képzettársítási segédlet örve alatt a blaszfémia határát súroló módon állítsa a hozzájuk nem illő kifejezések mellé. Beszédeiben az ehelyütt elfogadhatatlan szavak segítségével csökkent értékű isten- és egyházképet fest. Sajnos ez olyan gyakorlat, ami a rosszra – és a közönségesre – hajló tömegeknek nagyon tetszik.
Istenről ferenc-iesen beszélni hamarosan „katolikus” divat lesz, vagyis a jövőben még az eddiginél is könnyedebben, lazábban, profán haverkodói stílusban hallunk majd mindenről, ami szent. Ennek pedig nem csak a tanra, de az erkölcsre is romboló hatása lesz. Ha ugyanis Isten nem Úr, hanem haver, akkor nem is parancsol, legfeljebb a jelenlétével derít jókedvre. (Ezért beszélnek manapság oly sokat arról, hogy nem a hittételek a fontosak, hanem a szoros Isten-kapcsolat. Bár nem látható be, hogyan lehet annak szoros kapcsolata Istennel, aki nem veszi tudomásul az ő kinyilatkoztatását, legalapvetőbb üzenetét.)
Ferenc beszédei egyértelmű üzenetek, melyekből mindenki megértheti, mi várható. És egyúttal az ő szavai szerint üzenet mindenkinek, hogy aki nem ferenc-iesen gondolkodik, lényegében a Szentlélekkel szegül szembe. [lásd: a következő cikket: „A zsinat a Szentlélek szép műve volt” – De a „vastagnyakúak” a zsinat elé akarnak „visszatérni”.]
Ferenc beszédei valóban „a füleket csiklandozzák”, és ezért a kívánt hatást
nagyon gyorsan elérik, a rejtett, lényegi üzenet észrevétlenül
szüremkedik át a tudatalattiba. Ferenc ugyanis mestere a
hangsúlytologatásnak, s ezzel nem csupán egy oldalra tereli a
farizeusokat és a tradíció elkötelezettjeit, a másik oldalra a
Szentlelket, a zsinatot és ez utóbbi feltétlen híveit, hanem úgy vezet
át a tévedésbe, hogy közben helyes dolgokat – is – követel. Mindezt úgy
teszi, hogy nem pontosan definiált szavakkal operál. A mi ajtónkon megy
be, és az övén jön ki. Ez egyébként tipikus modernista alakoskodás, mely irtózik minden pontos meghatározástól,
hisz egy szót addig használhat ugyanabban a kontextusban hol köznapi,
hol tudományos értelme szerint, míg azt meghagyja definiálatlan,
érzelmileg manipulált homályában.
Hogy egy példával éljek: Ferenc április 19-i prédikációjában ezeket mondta: „Az Egyház ne moralizáljon és kerülje az ideológiákat.” Ezt így magyarázza: az ideológusok azok, akik elsősorban a fejüket használják, a moralisták, akik a kötelességteljesítést helyezik előtérbe, és ezek mind nem a megtérés útján járnak (!). Majd így folytatja: „Amikor az ideológia belép az Egyházba, az evangélium értelmébe, nem értünk meg semmit.” „Akik a kötelesség útján járnak, minden terhet a hívek vállaira helyeznek. Az ideológusok meghamisítják az evangéliumot. Minden ideológiai értelmezés, akármelyik oldalról is jöjjön, az evangélium meghamisítása. És ezek az ideológusok – láthattuk őket az Egyház történelmében – végül tehetségtelen értelmiségiekké válnak, jóság nélküli etikusokká. És ne is beszéljünk a szépségről, mert abból semmit sem értenek meg. (…) Imádkozzunk ma az Úrhoz az Egyházért: az Úr szabadítsa meg bármiféle ideológiai értelmezéstől, nyissa meg az Egyház, Anyaszentegyházunk szívét az egyszerű evangéliumnak, annak a tiszta evangéliumnak, amely a szeretetről beszél nekünk, amely szeretetet hoz és olyan szép.”
Ezzel a beszéddel az a probléma, hogy ha az ideologizálás és a moralizálás szavak hétköznapi értelmét vesszük, vagyis okoskodást és perzekútorkodást értünk alattuk, akkor helyes Ferenc kívánsága. Azonban maga a kinyilatkoztatás is ideológia (mint általános világnézeti eszmerendszer), és ennek része a moralitás is (mint erkölcsi tanrendszer). Sőt, a dogma is ideológia, és a tanítóhivatal is ideológiai-morális talajon áll. Ferenc szerint tehát például Aquinói Szent Tamás is ideológusnak, sőt „tehetségtelen értelmiséginek” számít, vagy Liguori Szent Alfonz moralizáló „jóság nélküli etikusnak”? Vagyis Ferenc valójában e szándékosan kétértelmű szavakkal nem állít mást, mint hogy a hitet nem kell észokokkal támogatni, és az állapotbeli kötelesség teljesítése meghaladott elvárás.
Hogy egy példával éljek: Ferenc április 19-i prédikációjában ezeket mondta: „Az Egyház ne moralizáljon és kerülje az ideológiákat.” Ezt így magyarázza: az ideológusok azok, akik elsősorban a fejüket használják, a moralisták, akik a kötelességteljesítést helyezik előtérbe, és ezek mind nem a megtérés útján járnak (!). Majd így folytatja: „Amikor az ideológia belép az Egyházba, az evangélium értelmébe, nem értünk meg semmit.” „Akik a kötelesség útján járnak, minden terhet a hívek vállaira helyeznek. Az ideológusok meghamisítják az evangéliumot. Minden ideológiai értelmezés, akármelyik oldalról is jöjjön, az evangélium meghamisítása. És ezek az ideológusok – láthattuk őket az Egyház történelmében – végül tehetségtelen értelmiségiekké válnak, jóság nélküli etikusokká. És ne is beszéljünk a szépségről, mert abból semmit sem értenek meg. (…) Imádkozzunk ma az Úrhoz az Egyházért: az Úr szabadítsa meg bármiféle ideológiai értelmezéstől, nyissa meg az Egyház, Anyaszentegyházunk szívét az egyszerű evangéliumnak, annak a tiszta evangéliumnak, amely a szeretetről beszél nekünk, amely szeretetet hoz és olyan szép.”
Ezzel a beszéddel az a probléma, hogy ha az ideologizálás és a moralizálás szavak hétköznapi értelmét vesszük, vagyis okoskodást és perzekútorkodást értünk alattuk, akkor helyes Ferenc kívánsága. Azonban maga a kinyilatkoztatás is ideológia (mint általános világnézeti eszmerendszer), és ennek része a moralitás is (mint erkölcsi tanrendszer). Sőt, a dogma is ideológia, és a tanítóhivatal is ideológiai-morális talajon áll. Ferenc szerint tehát például Aquinói Szent Tamás is ideológusnak, sőt „tehetségtelen értelmiséginek” számít, vagy Liguori Szent Alfonz moralizáló „jóság nélküli etikusnak”? Vagyis Ferenc valójában e szándékosan kétértelmű szavakkal nem állít mást, mint hogy a hitet nem kell észokokkal támogatni, és az állapotbeli kötelesség teljesítése meghaladott elvárás.
Jézust nem az zavarta, hogy szavait a törvénytudók nem tudták
beilleszteni saját rendszerükbe, hanem az, hogy a nyilvánvaló
bizonyítékok, a csodák ellenére sem voltak hajlandók hinni benne. „Ha
nem vittem volna végbe köztük olyan tetteket, amiket senki más nem
cselekedett, bűnük nem volna. Most azonban látták ezeket és mégis
gyűlölnek engem is, meg Atyámat is” (Jn 15,24). Tehát nem az ideológia,
hanem a megátalkodás volt, amit elítélt.
Másik a probléma Ferenc beszédével: Az ideológia szó önmagában nem bír erkölcsi értékkel; olyan, mint a cselekedet. Attól függ az értéke, hogy mi a célja és a háttere.
Lehet jó vagy rossz, helyes vagy helytelen, de amíg ezeket meg nem
jelölöm, a szó nem hordoz tartalmat, tehát nem is lehet ítélni fölötte.
Zavaróak a szóhasználatai is: „egyszerű evangélium,” „tiszta
evangélium” – Nem Luther kedvenc kifejezései ezek? „És ne is beszéljünk a
szépségről, mert abból semmit sem értenek meg.” Ha Ferenc liturgikus
érzékére gondolok, szerintem ez a mondat a „ha el akarod rejteni a
gyengeségedet, gyanúsítsd meg vele az ellenfeledet” elv klasszikus
példája is lehetne.
Ami pedig Ferenc beszédeire
leginkább a gyanú árnyékát veti, az az aktualitás hiánya. Mert ha a mai
Egyház legfőbb tehertétele az lenne, hogy papjai, hívei túlságosan
elmerülnek az erkölcsi kérdések ágas-bogas kazuisztikájában, és már egy
kamaszkori csók miatt is egy életre kivetne valakit magából a
társadalom, vagy polgárháborús helyzet alakulna ki a molinisták és
tomisták teológiai iskolája mentén, hogy vajon az isteni mindentudás
milyen viszonyban áll az emberi szabad akarattal, akkor ez a beszéd
helyénvaló lehetne. De mivel inkább az erkölcsi relativizmus és a
hitbeli közöny terjed a katolikus hívek között, ez a prédikáció aggasztó
kérdéseket vet fel.
Jogosan merül fel az a
kérdés is, hogy Ferenc kijelentéseit lehet-e úgy értelmezni, hogy
felesleges a dogmák és a katolikus erkölcs rendszeréhez ragaszkodni?
Mert az, hogy „minden ideológiai értelmezés az evangélium
meghamisítása”, azt jelenti, hogy a kinyilatkoztatás bármilyen
rendszerbefoglalása ellentétes magával a kinyilatkoztatással. Vagy az az
állítása, hogy „akik a kötelesség útján járnak, minden terhet a hívek
vállaira helyeznek,” nem azokat dorgálja-e, akik az újraházasodottakat
nem engedik szentáldozáshoz járulni?
Nem a „határátlépőknek”, a bűnökben megátalkodottaknak jelentenek az ilyesfajta beszédek felmentést és biztatást?
http://www.katolikus-honlap.hu/1301/fuzesi.htm
Az európai látnoknő (Maria Divine Mercy) által kapott üzenetek - 'The Warning'
Isten Anyja: Ez alkalommal Ő nem emberi testben fog eljönni
2013. április 24. szerda 14:15
Szeretett
gyermekeim, Fiam, az emberiség iránti nagy Szeretetéből fakadóan, most
Második Eljövetelére készít fel benneteket. Mivel Ő szeret benneteket,
most prófétái által szól hozzátok annak biztosítására, hogy senki se
legyen kizárva Irgalmából. Mint ahogyan Isten elküldte Keresztelő
Jánost, hogy felkészítse a világot Fiam – Isten egyszülött Fia, a
Messiás – számára, most Fiam ugyanúgy feltárja a végső tervet
számotokra. Az üdvösség e végső terve hasonló lesz az Ő első
eljöveteléhez, de egy különbséggel: Ez alkalommal Ő nem emberi testben
fog eljönni.
Most,
hogy az Igazság újra feltárásra kerül számotokra, Fiam, Szent Szaván
keresztül emlékeztet benneteket mindarra, ami Istentől jön, miközben a
végső szakaszt készíti elő.
Amikor
Fiam a Földön járt, Isten gyermekeinek megadatott az Igazság. Most a
teljes Igazság adatik meg nektek – beleértve Isten ellenségeinek a
munkálkodására vonatkozó kinyilatkoztatásokat is, s mindez a ti
érdeketekben, hogy ne lehessen megtéveszteni benneteket. Nektek
nagylelkűeknek kell lennetek, amikor Ő elhozza nektek ezeket az
Ajándékokat, melyek a lelketeket fogják táplálni.
Amikor
az évek során megjelentem Isten kiválasztott látnokainak, ez azért
volt, hogy felkészítsem a lelketeket ezekre az időkre. Most,
amikor felkészültök az üldöztetésre, amely a Keresztényeket fogja
sújtani, ez rendkívül nehéz lesz, mert ez az üldöztetés a lélek
megbecstelenítése lesz, és ez fogja okozni a legnagyobb fájdalmat.
Amikor már ismeritek Isten Szava Igazságát, és tudni fogjátok, hogyan
kell felismerni a csaló munkálkodását, akkor erősebbé váltok. Sokkal
fontosabb, hogy hűségesek maradjatok Isten Szavához, minthogy
elfogadjátok azokat a hazugságokat, melyeket azok fognak bemutatni
nektek, akik nem Istentől jönnek.
Fiam
nagy dicsőségre fog emelni benneteket, ha engedelmeskedtek Szent
Szavának és megtartjátok Tanításait. Azt kérem tőletek, hogy azt a
tiszteletet mutassátok Fiam iránt, amelyet megérdemel. Azok, akik
elutasították Őt, amikor a Földön járt, végül mégis elfogadták az
Igazságot, hogy Ki volt Ő valójában, amikor meghalt a Kereszten. Azok,
akik ma elutasítják az Ő Szavát, végül fel fogják ismerni az Igazságot
azon a Napon, amikor ítélni jön. Sokak számára az már túl késő lesz.
Imádkozzatok,
hogy minden lélek hűséges maradjon szeretett Fiam, Jézus Krisztus
örökségéhez, mert csak azokat lehet Királyságába felvenni, akik
elfogadják Őt.
Szeretett Édesanyátok,
Az Üdvösség Anyja
Az Üdvösség Anyja
Ezeknek az aljas cselekedeteknek meg kell történniük, mivel a Föld megtisztításra kerül
2013. április 24. szerda 14:40
Drága
szeretett lányom, ahogy Én folytatom – a Szentlélek Ajándéka által – a
Föld megtisztítását, egyre nagyobb lesz a gyűlölet Ellenem, Jézus
Krisztus ellen.
Amint
az emberek szívében a Jelenlétem megnövekszik, megannyi gyűlölet lesz
látható azok tevékenységein keresztül, akik ellentmondanak Legszentebb
Szavamnak.
Azok,
akik folyatják az olyan törvények behozatalát, amelyek káromlásnak
számítanak Istennel szemben, növelni fogják erőfeszítéseiket, hogy
bemocskolják Isten Szavát. Ezeknek az aljas cselekedeteknek meg
kell történniük, mivel a Föld megtisztításra kerül. Ahogyan a
megtisztítás fokozódik, úgy fog a bűn gonoszsága is feltárulni majd
számotokra. Észre fogjátok venni, hogy minden elképzelhető Isten ellenes
cselekedetet, az ellenségeim mozdítják majd elő. Sokan ártatlanoknak
fogják magukat vallani, de ezeket a jogszabályokat az Enyéim, akik
ismerik az Igazságot, nem fogják elfogadni. A megkülönböztetés Ajándéka,
amit sok léleknek adományozok, azt jelenti, hogy azokat a gonosz
cselekedeteket, amelyeket a hatalmi pozíciókban lévők követnek el, akik a
nemzeteket ellenőrzik, olyannak lehet majd látni, amilyenek azok
valójában – a Sátán munkálkodásának.
A Sátán gonosz szellemei megnövelték jelenlétüket azok lelkében, akik nem hisznek Istenben.
Nem elégednek meg azzal, hogy ezek a lelkek hátat fordítsanak Istennek,
hanem ezek a gonosz szellemek arra ösztönzik ezeket az embereket, hogy
támogassák a legaljasabb bűnöket. Idővel ezek a lelkek annyira romlottak
lesznek, és annyira tele lesznek Isten iránti gyűlölettel, hogy
elmerülnek majd egy olyan sötétségbe, amely sohasem lesz képes Isten
Fényét elviselni.
Ne feledjétek: az Én Irgalmam nagy. Csak Irgalmam által lehet megmenteni ezeket a lelkeket.
Nincs más remény a számukra, mert e lelkek közül sokan nem képesek
arra, hogy a saját szabad akaratuk által kérjék Irgalmasságom Kezét,
annyira megfertőződtek. Azok, akik ismernek és szeretnek Engem, kell, hogy segítsenek ezeknek a szegény lelkeknek könyörögvén a lelkük üdvösségéért.
Nektek
kérnetek kell, hogy forduljanak most Hozzám, hogy közbe tudjak lépni,
megállítván az üldöztetést, melyet a világnak akarnak okozni. Nektek
esedeznetek kell Hozzám – személyes áldozataitokon keresztül -, hogy
elálljanak a népirtástól, amelyet terveznek. A népirtás legrosszabb
formája az igazságtalan háborúk és az anyjuk méhében történő ártatlanok
meggyilkolása által lesz majd látható.
Jézusotok
Shiny Sabu tanuságtétele
Elhangzott a váci Szent Anna Piarista Templomban 2013. április 19-én.
Shiny
Sabu India Kerala államában élő fiatal édesanya, feleség, aki a Marian
Love Community közösség szeretetszolgálatában segíti a társadalom
peremére szorult embereket, fiatalokat és a börtönök lakóit. Ő maga sok
szenvedésen ment keresztül, és egy Mária kegyhelyen a zarándokok miséjén
csodálatosan meggyógyult betegségéből. Tanúságtétele Isten irgalmáról
és a Szűzanya segítő szeretetéről megérint, elgondolkoztat, és arra
ösztönöz mindenkit, hogy átértékeljük életünket és valóban megéljük
hitünket.
Karok nélkül ölelni, lábak nélkül járni--Nick Vujicic Budapesten
Budapesten is több ezren voltak kíváncsiak a világ egyik legmotiválóbb emberének előadására. Beszámoló.
Tudtam előre, hogy Nick Vujicic, a karok és lábak nélkül született, világhírű motivációs tréner előadása
minimum megható lesz. Miközben azonban a budapesti Jégcsarnok felé
tartok – és kellőképpen hosszú az oda vezető út ahhoz, hogy legyen időm
lelkiekben felkészülni –, elhatározom, hogy bármi is lesz, nem hagyom
csak úgy elhatalmasodni magamon a meghatódást. Ennél többre vagyok
kíváncsi. Többre annál, ami nyilvánvaló.
Nehezített pálya
A
péntek délelőtti előadás közönsége nem Nick legnagyobb hazai
tisztelőiből áll, akik pár nap alatt elkapkodták az összes jegyet a
programra, de még csak nem is azokból, akik annyira szerettek volna még
bejutni, hogy miattuk aztán egy plusz időpontot is meghirdettek. Erre a
legeslegelső budapesti előadásra döntő többségben középiskolák hozták el
a diákjaikat. Vagyis rögtön adott a nehezített pálya: a tinédzserekből
álló hallgatóság.
Megtelt a csarnok |
Ahogyan
a rocksztároknak kijárnak az előzenekarok, úgy a világhírű szónoknak is
dukál a felvezető műsor. Az értelmileg akadályozott előadókból álló
Nemadomfel Együttes, Pintér Béla dalszerző-énekes, majd egy angol
dicsőítő rockzenész, Noel Richards lép színpadra, ezután pedig
Magyarország első sérültekből álló gospelkórusa, a Never Give Up Gospel
Kórus ad elő spirituálékat, Bolyki Balázs vezetésével. Az
előzenekar-hasonlat annyiban azonban mégsem állja meg a helyét, hogy míg
egy koncerten az előzenekar jelenléte gyakran inkább türelmetlenséget
és feszengést kelt, addig itt az előadók produkciói inkább
felszabadítóan hatnak: érezhetően átszakad az ismeretlentől való félelem
hálója, mely oly gyakran ott feszül az egészséges és a sérült emberek
között.
„A gyermekem meg fog tudni ölelni”
Nick
Vujicic kerekes székben érkezik a színpadra, amiből az emelvényre
segítik. Egy középsúlyosan zavarban lévő tolmács közvetítésével beszél.
Humorosan indít, önironizál. Elmondja, hogy mennyire szereti megölelni
az embereket, ami esetében nem veszélytelen, hiszen bárki felkaphatja és
elviheti. „Mit csinálnék akkor, például leütném?!” Aztán nemsokára elhangzik az első I love you. Szeretlek titeket! Sok lesz még.
Boldog családapa |
Szinte
végig fel-alá járkál az emelvényen. Igen, járkál, mert attól, hogy
nincsenek lábai – csupán a bal lába helyén két lábujj – tud állni és
járni. És attól, hogy nincsenek karjai, még folyamatosan gesztikulál.
Egészen elképesztő testbeszéde van. Egyébként tud többek között úszni,
szörfözni, golfozni, focizni, de írni, fogat mosni és fésülködni is.
Tavaly megnősült, nyolc héttel ezelőtt megszületett az első gyermeke.
Mert nem hitte el, hogy mindez lehetetlen. „Lehet, hogy nem tudom
megfogni a feleségem kezét, de nincs szükségem kezekre ahhoz, hogy a
szívét megragadjam. A gyermekem pedig meg fog tudni ölelni.”
Hálás legyek?
Aztán
a gyerekkoráról beszél. Arról, hogy mennyit csúfolták az iskolában,
arról, hogy depressziós volt és azért imádkozott, hogy nőjenek karjai és
lábai. Azt is elmondja, hogy 10 évesen öngyilkos akart lenni: a kád
vizébe próbálta belefojtani magát. Közben azonban rádöbbent, hogy ezt
nem teheti meg a szüleivel. Kisfiúarcot vág.
15 éves korában
elolvasta a Bibliában azt a történetet, melyben Jézus egy vak emberrel
találkozik, aki azt kérdezi tőle, miért született ilyennek, mire Jézus
azt feleli: azért, hogy általa nyilvánvalóvá váljanak Isten tettei. Nick
élete akkor vett fordulópontot: az istenhitben találta meg a maga
békéjét és egyben az élete célját is: reményt adni az embereknek. „Hálás legyek azért, amim van, vagy dühös legyek azért, amim nincs?”
– teszi fel a kérdést, és ezen a ponton előtör belőle a motivációs
tréner. Időközben új tolmács érkezik, Nick impulzivitása ugyanis kettőt
„fogyaszt”, előadásonként.
Először tartott előadást Budapesten |
Ezek a cipőim!
„Ezek a cipőim!”
– húz maga elé egy pár lábbelit, ami ott és akkor a legkevésbé sem
tűnik bizarrnak. A cipő itt a csodát jelképezi. És ami egy láb nélkül
élő embernek a cipő, az a boldogtalan embernek a mosoly. Nem mindig
látszik, ami van, és nem mindig tűnik fel, ami hiányzik. Közben
körülnézek a csarnokban és megállapítom magamban, hogy soha nem láttam
még kétezer kamaszt egyszerre, ennyire őszintén figyelni.
„Számoljátok meg az áldásaitokat! Ha Istennek volt terve velem, akkor van terve veled is”
– fogalmaz. Istenről, hitről, mennyországról beszél. Arról, hogy az
élet nem csak ennyi, hogy Isten majd megadja azt, amit adnia kell. Ha
pedig valakitől, tőle hitelesen hangzik mindez. Ha tudunk vele
azonosulni, ha nem.
Befejezésként engedélyt kér a közönségtől és
imát mond. Nem valamelyik „hivatalos” imádságot, hanem a saját szavait.
Pontosan úgy, ahogy bárki más is megszólítja azt, akiben vagy amiben
hisz. Legyen az Isten, vagy akár saját maga.
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)