Fricz Tamás: A katolikus egyházfő és az ultraliberális emberi jogi fundamentalizmus térnyerése
A
szabadkőművesség Ferenc pápát megválasztása óta különös becsben
tartja, és ezt a tényt nem árt figyelembe vennünk akkor, amikor a
Vatikán vezetőjének tevékenységét és annak lehetséges következményeit
megítéljük nem sokkal békéltetőnek szánt egyiptomi útja után, ahol
szélsőséges muszlim csoportok kopt keresztényeket ölnek halomra.
Kezdjük
először is azzal, hogy a pápa megválasztását követő napon az Olasz
Nagy Kelet páholy (Grande Oriente D’Italia), amely az ország
szabadkőműveseit képviseli, kibocsátott egy hivatalos közleményt,
melyben dicsérte őt a megválasztása napján megtett első egalitariánus,
egyenlőségre törekvő intézkedéseiért. A dokumentum nyilvánvalóvá tette a
szabadkőművesek azon várakozását, hogy az új pápa az egyházat a
szabadkőművesség által vágyott demokratikus útra vezeti majd. Ez az
álláspont az Olasz Nagy Kelet páholy hivatalos honlapján jelent meg.
(Forrás: Katolikus-honlap.hu)
Gustavo
Raffi, a páholy nagymestere ekkortájt arról beszélt, hogy „Ferenc
pápával semmi sem lesz többé olyan, mint előtte”, illetve kifejtette: „Az
egyszerű kereszt, amit fehér reverendáján viselt, reményt kelt
bennünk, hogy az egyház emberei újra felfedezik a minden jóakaratú
emberrel és a szabadkőművességgel való párbeszéd fontosságát, ami a
latin-amerikai tapasztalat tanítása szerint az emberiség javára és
haladására szolgál, amint azt Bolívar, Allende és José Martí is
megmutatta, hogy csak néhányat említsünk. Ez az a »fehér füst«, amit
várunk korunk egyházától.”
Ha
a szabadkőművesség mondja azt, hogy az új pápával semmi nem lesz többé
olyan, mint előtte, annak különös jelentősége van. De menjünk is
tovább! Jorge Mario Bergoglio bíborost
2005-ben a Buenos Aires-i Rotary Club mint az év emberét a klub Silver
Laurel díjával tüntette ki.
A
Rotary-klub-tagság, illetve a klubhoz kötődés általában nem áll távol a
szabadkőművességhez kapcsolódás beismerésétől, vagy utóbbi céljainak
elfogadásától. A Rotary Magazin 2013-as számában egy bizonyos Martin
Lohmann nevű szerző a pápát dicséri, és idézi Perez izraeli elnököt,
aki szerint „Az újonnan megválasztott pápa az Istennek való odaadás, az
Isten iránti szeretet, a béke iránti szeretet, egy szent szerénység és
egy most ébredő kontinens mellett áll ki.”
Érdemes
felfigyelni az „egy most ébredő kontinens” kitételre. Vajon mit
takarhat ez a gondolat, mi lehet a tartalma ennek az ébredésnek?
Érdemes ezzel összefüggésben idézni a Time Magazin címoldalát a pápa
megválasztását követően. A címoldalon ez szerepelt: „New World Pope (Az
új világ pápája). Vajon mit jelent itt az új világ? Mindenesetre
Ferenc pápa az ökumenizmus elkötelezett híve, s nagy megértéssel,
empátiával beszél az iszlámról, annak egyistenhitéről.
Ezek
után térjünk át az Európa jövőjét fenyegető migránsáradatra, s ezzel
kapcsolatban a szabadkőművesség véleményére. 2015. szeptember 7-én
huszonnyolc európai szabadkőműves-páholy adott ki közös nyilatkozatot,
amelyben felszólítják az európai kormányokat, hogy fogadják be az
összes, Európába tartó bevándorlót. Nemleges válasz esetére azzal
fenyegetnek, hogy újabb konfliktusokat szítanak Európában. (A
nyilatkozatot többek között a francia Medias-presse.info tette közzé
2015. szeptember 9-én.)
A
páholyok arra hivatkoznak, hogy felül kell emelkedni a nemzeti
egoizmuson, az európai vezetőknek be kell tartaniuk az emberi jogokat, a
szolidaritás és testvériség eszméit, s az Emberi jogok egyetemes
nyilatkozatából kell kiindulniuk. Meglepő, hogy a nyilatkozat lényegében
ultimátum jellegű, ugyanis kijelentik, hogy ha
az európai államok nem engedélyezik a korlátlan bevándorlást, akkor,
mintegy válaszképpen, „megosztottságot és konfliktusokat” helyeznek
kilátásba.
Mindebből
levonható néhány következtetés a szabadkőműves-szervezetek
alapállásáról. Kiindulópontjuk a szabad individuum és a francia
forradalomig visszanyúló emberi jogok, eszményük
az egyének közötti világméretű társulás, „szolidaritás”, s ezáltal egy
univerzális világpolgárság, világtársadalom létrejötte. A nemzetet, a
nemzetállamokat a múlt rekvizitumai közé sorolják, a „nemzeti
egoizmust”, a nacionalizmust pedig meg kell szüntetni, hogy átvegye a
helyét a kozmopolita nemzetköziség, a globalizmus.
Ezen
belül egy olyan új Európát képzelnek el, amelyben keverednek az
etnikumok és a vallások, megszűnik a kereszténység és a keresztény
egyház kitüntetett pozíciója, hogy helyette egyfajta „ökumenizmus” vegye át a szerepet.
Ez rövid távon a vallások közeledését és kiegyenlítődését jelentheti,
hosszú távon azonban felbukkan az egységes világtársadalom mintájára és
logikus következményeként az egységes, szinkretista világvallás
víziója is.
Ebben
az összefüggésben pedig korántsem véletlen, hogy a
szabadkőműves-szervezetek nagy erőkkel támogatják a korlátok nélküli
bevándorlást Európába, mert ez eszmei-ideológiai víziójuk megvalósítását
segítheti elő. És az is teljesen világos, hogy azokat a kiemelkedő
súlyú, fontos intézményeket irányító személyiségeket is támogatják, akik
céljaiknak megfelelő közéleti tevékenységet folytatnak.
Nem
vitás, hogy Ferenc pápa egyértelműen a migránsok feltétlen
befogadására helyezte, helyezi a hangsúlyt, s a szabadkőművesek által
is hangoztatott szolidaritás és humánum fontosságát emeli ki, már-már
közelítve az ultraliberális emberi jogi fundamentalizmushoz.
Feltűnő
az is, hogy Ferenc tézisei is kifejezetten a migráns mint egyén
szempontjaira helyezik a fő hangsúlyt, miközben feltűnően hiányoznak
ezekből az érvelésekből a nagyobb közösségek, az európai nemzetek
szempontjai, a nemzeti értékek, érdekek figyelembevétele, a nemzetekkel
kapcsolatos „tolerancia”, „szolidaritás” és „humanizmus”. Úgy
tűnik, hogy a migráns emberi jogai a legfontosabbak, és a történelmi,
keresztény nemzetek jogai pedig lényegtelenek, érdektelenek és
„tradicionalisták”.
Szeretném
itt finoman megjegyezni: a keresztény egyház megújítása nem a nemzetek
megszüntetése által lehetséges, s nem neoliberalizmussal és politikai
korrektséggel. Az egyház megújítása az élet és a keresztény társadalmi
közösségek, nemzetek valós problémáihoz igazodó megközelítéssel
lehetséges.
Egyszóval: a fentieket figyelembe véve ne csodálkozzunk, ha a szabadkőművesség Ferenc pápát dicséri. De ne örüljünk neki…
A szerző politológus
http://magyaridok.hu/velemeny/szabadkomuvesseg-es-papa-1647286/