A Vatikán ma tette közzé XIV. Leó pápa első apostoli buzdítását, a Dilexi Te ("Szerettelek téged") címűt.

A dokumentum a marxista társadalomelmélet által befolyásolt retorikát használ, és a "szegényekről való gondoskodást" az egyház elsődleges küldetéseként mutatja be. Öt fejezetre és 121 számozott bekezdésre tagolva a dokumentum jelentősen rövidebb, mint a legtöbb közelmúltbeli pápai szöveg.

Leó XIV. írja, hogy a szöveget Ferenc kezdte el: "Örömmel teszem magamévá ezt a dokumentumot - néhány reflexióval kiegészítve - és adom ki saját pontifikátusom kezdetén, mivel osztom szeretett elődöm azon vágyát, hogy minden keresztény megismerje a szoros kapcsolatot Krisztus szeretete és a szegényekről való gondoskodásra való felhívása között".

Megkérdőjelezhető idézetek

XIV. Leó:
"Jézus azonosította magát a társadalom legalsó rétegeivel". (§2)
Krisztus:, Dávid király leszármazottja: "Én és az Atya egy vagyunk".

XIV. leó: "Üdvözlendő, hogy az ENSZ a szegénység felszámolását a millenniumi célok közé emelte". (§10)
Krisztus: "Az emberiséget a világ minden táján meg kell védeni: "A szegények mindig veletek lesznek".

XIV. Leó: "Könnyen érthető, hogy teológiailag is beszélhetünk Isten részéről a szegények számára biztosított preferenciális opcióról, amely kifejezés a latin-amerikai kontinens és különösen a Pueblai Nagygyűlés kapcsán merült fel." (XIV. Leó: "A szegények számára biztosított preferenciális opcióról"). (§16)
A felszabadítási teológia célja a keresztény hit eltorzítása volt a "szegények" szemszögéből.

XIV. leó: "Minden elutasított migránsban maga Krisztus kopogtat a közösség ajtaján". ($ 75)
Krisztus egy sziroföníciai asszonynak: "Nem helyes a gyermekek kenyerét elvenni és a kutyák elé dobni".

XIV. Leó: "Az Egyház úgy mutatja meg magát, amilyen és amilyen lenni akar: mindenki Egyháza és különösen a szegények Egyháza. (§84)
Krisztus a zsidóknak a templomban: "Nem hisztek, mert nem vagytok az én juhaim között".
Szent Pál: "Nem mindenki hisz".

XIV. Leó: "Ez a szegények órája... nem egyszerűen egy téma a többi között, hanem bizonyos értelemben az egész [II. vatikáni] zsinat egyetlen témája". (§84)
A II. vatikáni z sinat célja az volt, hogy az egyház belső életét a liturgia révén, külső kapcsolatait pedig az ökumenizmus és a vallásközi párbeszéd révén megújítsa. A 16 dokumentum egyike sem szólt elsősorban "a szegényekről".

XIV. Leó: "Továbbra is el kell tehát ítélnünk a gyilkos gazdaság diktatúráját". (§92)
Retorikai túlzás Ferenc részéről, amely elmosja a határt az erkölcsi kritika és az érzelmi felhívás között.

XIV. leó: "Hagynunk kell, hogy a szegények evangelizáljanak minket, és el kell ismernünk azt a titokzatos bölcsességet, amelyet Isten rajtuk keresztül akar megosztani velünk". ($102)
Krisztus az apostolokat - nem a szegényeket - tette misszionáriusává: "Menjetek és tegyetek tanítványokat, tanítva őket mindannak megtartására, amit parancsoltam nektek".

XIV. Leó: "Az az egyház, amely nem szab határt a szeretetnek, amely nem ismer ellenséget, akivel harcolni kell, hanem csak szeretni való embert és nőt, az az egyház, amelyre ma szüksége van a világnak". (§120)
Krisztus: "Mivel nem a világból vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, ezért gyűlöl titeket a világ".

Kísérlet az egyház világi intézménnyé alakítására - Müller bíboros

image.png
Gerhard Müller bíboros előszót írt a "Trójai faló a katolikus egyházban - Zsinat a szinódusról" című könyvhöz, amelyet a névtelen pap, "Enoch atya" írt, és amelyet a CforC.com adott ki. Müller bíboros főbb pontjai:

- A püspöki szinódus jellege megváltozott. A püspökök most már a többi laikus résztvevővel egyenrangú résztvevők.

- Ez kísérlet arra, hogy Krisztus Egyházát világi intézménnyé alakítsák át, amelyet nem a Szentírásban és az apostoli hagyományban kinyilatkoztatott Urunk tanítása, hanem "demokratikus" elvek vezérelnek.

- Következésképpen az Egyház egy vallási, érzelmi és erkölcsi programmal rendelkező civil szervezethez hasonlítana.

- Az egész folyamatot manipulálták, hogy elérjék a zsinat munkáját irányítók által kívánt eredményeket.

- A zsinati napirend a zsinati zsinaton rendkívül ellenőrzött volt, és csak bizonyos kiválasztott felszólalók szólalhattak fel hosszasan a gyűlésen.

- Az egyik fő cél a homoszexualitás további normalizálása volt.

- Krisztus és az Antikrisztus nem egyeztethető össze.

- Ez az "LMBT" ideológia a lényege szerint keresztényellenes. Az Antikrisztus szelleme beszél rajtuk keresztül.

- Azzal, hogy a homoszexuális napirendet támogatják, káromolják a Szentlelket, amikor a Szentírással, a hagyományokkal és a természettörvénnyel ellentétes tanokat próbálnak bevezetni.