2021. július 17., szombat

Hamispróféta bemutatta a "végső megoldását" a katolikusoik számára

 

Hamispróféta Motu Proprio kísérőlevele, a Traditionis Custodes (TC) "az utóbbi idők legkegyetlenebb és leggonoszabb Bergoglióját mutatja, azt a Bergogliót, akit mi argentinok Buenos Aires-i érsekként nagyon jól ismertünk" - írja a Caminante-Wanderer.Blogspot.com (július 16) argentin blog.

"Senki sem gondolta volna, hogy Motu Propriója ennyi gonoszságot és ennyi gyűlöletet tartalmazhat".

Caminante a TC-t nemcsak "kristályéjszakának", hanem "végső megoldásnak" nevezi, mert Ferenc pápa azt akarja, hogy a katolikusok éhen haljanak: "Ferenc pápa egyházában már nincs helyünk, de a megbánást nem tanúsító házasságtörőknek, homoszexuálisoknak és mindenféle színű eretnekeknek van helye".

A TC-vel Bergoglio kanonizálja azt, ami kezdettől fogva világos volt: "A II. vatikáni zsinat szakítást jelent a katolikus hagyományokkal".

Caminante sivár jövőt lát az Ecclesia Dei közösségek számára, mint pl. a Szent Péter Testvériség, a Krisztus Király és a Jó Pásztor Intézetek, amelyeket a gonosz Braz de Aviz bíboros által vezetett Megszentelt Élet Intézményeinek és az Apostoli Élet Társaságainak Kongregációja alá helyeznek át. Ez valószínűleg azt jelenti: apostoli látogatások, szemináriumaik bezárása és átnevelésre tervezett koncentrációs táborok.

A blog felteszi a kérdést: "Az egyház többi része gyorsan haldoklik - miért vágják ki az egyetlen egészséges részt?". Hamisprófétának emlékeznie kellene arra, hogy Hitler végső megoldása is kudarcot vallott.
https://gloria.tv/post/FXLqoHTtNjTt4gwYRGbgYMzNX

„Traditionis custodes” – Ferenc pápa újraszabályozta a régi rítus használatát – TELJES FORDÍTÁS

 

A Szentszék július 16-án tette közzé a Szentatya „Traditionis custodes” kezdetű apostoli levelét, amely hatályon kívül helyez minden korábbi szabályozást az 1970-es reform előtti római liturgia használatáról, és teljesen új, szigorúbb szabályokat vezet be. A motu proprióhoz Ferenc pápa kísérőlevelet is küldött a püspököknek, annak fordítását is hamarosan közzétesszük.

A Szentatya teljes motu propriójának fordítását közreadjuk.

Ferenc pápa Traditionis custodes kezdetű, motu proprio kiadott apostoli levele az 1970-es reform előtti római liturgia használatáról

A püspökök, mint a hagyomány őrzői, Róma püspökével közösségben, részegyházaikban az egység látható princípiumát és alapját képezik. [1.] A Szentlélek vezetésével az evangélium hirdetése és az eucharisztia ünneplése által kormányozzák a rájuk bízott részegyházakat. [2.]

Hogy az Egyház összhangját és egységét előmozdítsák, tiszteletre méltó elődeim, Szent II. János Pál és XVI. Benedek – atyai gondoskodással azok iránt, akik egyes térségekben a II. Vatikáni Zsinat által kívánt reformot megelőző liturgikus formákhoz ragaszkodtak – megadták és szabályozták a Szent XXIII. János által 1962-ben kiadott Római misekönyv használatának lehetőségét. [3.] Így akarták „megkönnyíteni az egyházi közösséget azoknak a katolikusoknak, akik egyes korábbi liturgikus formákhoz kötődnek”, de nem másoknak. [4.]

Tiszteletre méltó elődöm, XVI. Benedek kezdeményezésének nyomdokain járva, aki a Summorum Pontificum motu proprio alkalmazásának megvizsgálására hívta fel a püspököket három évvel annak megjelenése után, a Hittani Kongregáció 2020-ban részletes konzultációt folytatott a püspökökkel, melynek eredményeit az ezekben az években szerzett tapasztalatok fényében mérlegre tettük.

Most, tekintettel a püspökök által kifejezett kívánságokra, és meghallgatva a Hittani Kongregáció véleményét, szeretnék, ezzel az apostoli levéllel, még inkább előrelépni az egyházi közösség állandó keresésében. Ezért helyénvalónak tartottam elrendelni a következőket:

1. cikk. A Szent VI. Pál és Szent II. János Pál pápák által kihirdetett liturgikus könyvek, a II. Vatikáni Zsinat határozatainak értelmében, a római rítus lex orandijának egyetlen kifejeződési formáját jelentik.

2. cikk. A megyéspüspöknek mint a rábízott részegyházban az egész liturgikus élet irányítójának, előmozdítójának és őrzőjének [5.] a kötelessége, hogy a liturgikus ünneplést szabályozza saját egyházmegyéjében. [6.] Ezért az ő kizárólagos hatáskörébe tartozik az 1962-es Missale Romanum használatának engedélyezése az egyházmegyében, követve az Apostoli Szentszék útmutatásait.

3. cikk. Azokban az egyházmegyékben, ahol máig jelen van egy vagy több olyan csoport, amely az 1970-es reform előtti misekönyv szerint végzi a szertartást, a püspöknek:

1. § meg kell bizonyosodnia arról, hogy ezek a csoportok nem zárják ki a liturgikus reformnak, a II. Vatikáni Zsinat rendelkezéseinek és a pápák tanítóhivatalának érvényességét és törvényességét;

2. § ki kell jelölnie egy vagy több helyet, ahol az ezekhez a csoportokhoz tartozó hívők összegyűlhetnek az eucharisztia ünneplésére (de ez nem lehet plébániatemplom, és e célból új személyi plébániákat sem lehet létesíteni);

3. § a kijelölt helyen meg kell határoznia azokat a napokat, amelyeken az eucharisztia ünneplése a Szent XXIII. János által 1962-ben kihirdetett Missale Romanum használatával engedélyezve van. [7.] Ezeken a miséken az olvasmányokat népnyelven kell felolvasni, a Szentírásnak a liturgikus használatra szánt, az illetékes püspöki konferenciák által jóváhagyott fordításait felhasználva;

4. § ki kell neveznie egy papot, aki a püspök megbízottjaként felelős a misézésért és a hívők ezen csoportjainak lelkipásztori gondozásáért. A papnak alkalmasnak kell lennie erre a feladatra, jártasnak kell lennie az 1970-es reform előtti Missale Romanum használatában, olyan jó latin nyelvtudással kell rendelkeznie, hogy teljesen megértse a rubrikák szövegét és a liturgikus szövegeket, valamint buzgó lelkipásztori szeretetnek és egyházi közösségi érzésnek kell betöltenie. Szükséges ugyanis, hogy a megbízott papnak ne csak a liturgia méltóságteljes ünneplése legyen szívügye, hanem a hívők lelkipásztori gondozása is;

5. § az ezen hívők érdekében kánonilag létesített személyi plébániákon megfelelően meg kell vizsgálnia, hogy azok ténylegesen hasznosak-e a hívők lelki fejlődése szempontjából, és döntenie kell arról, hogy fenntartja-e őket vagy sem;

6. § figyelnie kell arra, hogy ne engedélyezze új csoportok létrehozását.

4. cikk. A jelen motu proprio közzététele után felszentelt papoknak, akik az 1962-es Missale Romanummal kívánnak misézni, hivatalos kérelmet kell benyújtaniuk a megyéspüspökhöz, akinek az engedély megadása előtt konzultálnia kell az Apostoli Szentszékkel.

5. cikk. Azoknak a papok, akik már az 1962-es Missale Romanum szerint miséznek, engedélyt kell kérniük a megyéspüspöktől, hogy továbbra is élhessenek ezzel a felhatalmazással.

6. cikk. A megszentelt életnek azok az intézményei és az apostoli életnek azok a társaságai, amelyeket egykor az Ecclesia Dei Pápai Bizottság létesített, mostantól a Megszentelt Élet Intézményei és Apostoli Élet Társaságai Kongregációjának hatáskörébe tartoznak.

7. cikk. A Szentszék hatalmát az Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció, valamint a Megszentelt Élet Intézményeinek és Apostoli Élet Társaságainak Kongregációja gyakorolja a hatáskörükbe tartozó ügyekben, felügyelve ezeknek a rendelkezéseknek a betartását.

8. cikk. A korábbi előírások, utasítások, engedélyek és jogszokások, amelyek nincsenek összhangban a jelen motu proprio rendelkezéseivel, hatályukat vesztik.

Elrendelem, hogy mindazt, amiről ezzel a motu proprio formában kiadott apostoli levéllel határoztam, minden részletre kiterjedően tartsák be, minden ellentétes dolog ellenére, még ha az külön említésre méltó is lenne, és elrendelem, hogy az Osservatore Romano napilapban való közzététel útján hirdessék ki, s ezzel azonnal hatályba lépjen, azt követően pedig a Szentszék hivatalos közlönyében, az Acta Apostolicae Sedisben is tegyék közzé.

Kelt Rómában, a Lateráni Szent Jánosnál, 2021. július 16-án, a Kármelhegyi Boldogasszony liturgikus emléknapján, pápaságunk kilencedik évében.

Ferenc

JEGYZETEK
[1.] Vö. II. VATIKÁNI ZSINAT: Lumen gentium dogmatikus konstitúció az Egyházról, 1964. november 21., 23. pont: AAS 57 (1965) 27.
[2.] Vö. II. VATIKÁNI ZSINAT: Lumen gentium dogmatikus konstitúció az Egyházról, 1964. november 21., 27. pont: AAS 57 (1965) 32; II. VATIKÁNI ZSINAT: Christus Dominus határozat a püspökök pásztori szolgálatáról az Egyházban, 1965. október 28., 11. pont: AAS 58 (1966) 677–678; Katolikus Egyház katekizmusa, 833.
[3.] Vö. II. JÁNOS PÁL: Ecclesia Dei kezdetű, motu proprio kiadott apostoli levele, 1988. július 2.: AAS 80 (1998) 1495–1498; XVI. BENEDEK: Summorum Pontificum kezdetű, motu proprio kiadott apostoli levele, 2007. július 7.: AAS 99 (2007) 777–781; Ecclesiae unitatem kezdetű, motu proprio kiadott apostoli levele, 2009. július 2.: AAS 101 (2009) 710–711.
[4.] II. JÁNOS PÁL: Ecclesia Dei kezdetű, motu proprio kiadott apostoli levele, 1988. július 2., 5. pont: AAS 80 (1988) 1498.
[5.] Vö. II. VATIKÁNI ZSINAT: Sacrosanctum Concilium konstitúció a szent liturgiáról, 1963. december 4., 41. pont: AAS 56 (1964) 111; Caeremoniale Episcoporum, 9. pont; ISTENTISZTELETI ÉS SZENTSÉGI KONGREGÁCIÓ: Redemptionis Sacramentum. Instrukció egyes megtartandó, illetve kerülendő dolgokról a legszentebb Eucharisztiával kapcsolatban, 2004. március 25, 19–25. pontok: AAS 96 (2004) 555–557.
[6.] Vö. Egyházi törvénykönyv, 375. kánon, 1. §; 392. kánon.
[7.] HITTANI KONGREGÁCIÓ: Quo magis határozat a római rítus rendkívüli formája számára készült hét új prefáció jóváhagyásáról, 2020. február 22., és Cum sanctissima határozat a szentek liturgikus ünnepléséről a római rítus rendkívüli formájában, 2020. február 22.: L’Osservatore Romano, 2020. március 26., 6. oldal.

Fordította: Tőzsér Endre SP

Magyar Kurír

Az ördög gyűlöli a latint

 

1) "A latin nyelv hatásosabb, mint bármely profán nyelv, mert szent nyelv, és mivel szent, Isten szemében értékesebb és érdemesebb" (P. Chad Ripperger, ördögűző).
2) "Az ördög gyűlöli a latint. Ez az Egyház egyetemes nyelve."
(Fr. Gary Thomas ördögűző, a Rítus című könyv és film alanya.)
3) A Vatikán fő ördögűzője, Fr. Gabriel Amorth, aki jóval több mint 70 000 ördögűzést hajtott végre, többször is tanúságot tett e szent nyelvbe fektetett hatalom valóságáról. "Ez a leghatékonyabb az ördög kihívására" (Spirit Daily).
4) Andrea Gemma iserniai püspök, a római katolikus egyház egyik vezető ördögűzési szakértője kifejtette: "a démonok rettegnek [a latin] nyelvtől". Később kijelentette: "Az ördög örül a latin nyelv majdnem teljes eltűnésének". (Spirit Daily).
5) Amikor a 60-as években a latint eltávolították az imákból, világszerte elszabadult a pokol (Fr. Carota, Latin Crushes the Devil).
6) "A latin nyelv iránti gyűlölet Róma minden ellenségének szívében veleszületett". (Dom Gueranger, Liturgikus intézmények)
7) A latin nyelvet ördögpusztító nyelvnek is nevezik.
Isten kétségtelenül értékeli az erőfeszítést, hogy megtanuljunk ezen a szent nyelven imádkozni, és bőkezűen megjutalmazza azt.
(Forrás:facebook.com/login/)
https://gloria.tv/post/h6xq2K2wwPCA42hqUA6WEfUEG

HÍVEK REAKCIÓI: „FERENC, MIÉRT HAGYTÁL EL MINKET?

 

Talán nem meglepő, hogy a mai hír haragot és gyötrelmet váltott ki a hűséges katolikusok között, laikusok és klerikusok egyaránt.

A papok a Twitteren írták le, hogy ez a lépés „ teljesen szívszorító ”, „szomorú nap ”, és hogy a Dies Irae-t kellene énekelni.

Alexander Tschugguel, a fiatalember, aki 2019-ben az amazóniai zsinaton a Tiberisbe dobta a Pachamama-szobrocskákat, ezt írta: „Inkább megyek a föld alá, mintsem hogy eláruljam szent hitünket és hagyományainkat! Maradjunk katolikusok! #staycatholic #catacombspirit."

Matthew Hazel rámutatott, hogy Ferenc álságos magatartására: „Ferenc, miért vagy ilyen merev? Hol van irgalmasságod, nagylelkűséged és pásztori magatartásod azok számára, akik ugyan elfogadjuk a liturgikus reformok érvényességét, de minden porcikánkkal usus antiquiorhoz kötődünk? Miért hagytál el minket?”

Laurence England brit katolikus blogger a döntés kegyetlenségére mutatott rá: „Meg sem várják, hogy XVI. Benedek meghaljon. Gonosz, gonosz emberek.”

Az új szöveg megjelenése előtt egy figyelmeztetésben Carlo Maria Viganò érsek, az egykori amerikai apostoli nuncius ezt írta: „Nem elfogadható, hogy az egyház legfelsőbb hatósága hagyja magát, a romboló kultúra eme zavart keltő művelete során. Az usus antiquior egy vallási kulcs, az apáktól kapott örökség. Az sem megengedhető, hogy az egyházon kívülieknek tekintjük azokat, akik csak a szentmise és a szentek majdnem kétezer éve kialakult formában ünnepelt szentségek privilégiumait fogadják el. "

Athanasius Schneider is figyelmeztetett a „hatalommal való visszaélésre”, ha a Summorum Pontificum elnyomásra kerül. A hónap elején arra buzdította a papokat és a híveket, hogy „továbbra is ünnepeljék ezt a szentmisét, mert ez az egész egyház miséje, és a híveknek joguk van ahhoz, ami szent”.

Ami magukat a hagyományos papokat illeti, például a Szent Péter Testvériségben, ha kénytelenek lennének a Novus Ordo koncelebrációjára ,

Schneider püspök elővetíttette, hogy sokan fognak csatlakoznak a Szent Piusz X. Papi Testvérülethez, ahol „az egyház hagyományainak megőrzése érdekében folytonos marad a tradíció.”

Brian McCall, a „Katolikus Családi Hírek” főszerkesztője így nyilatkozott: „A Motu Proprio igazságtalan törvény, ezért egyáltalán nem törvény. Ez egy erőszakos cselekedet. (Lásd: St. Thomas Summa Theologiae I-II Q. 96 Ar. 4). Túllépi a jogalkotó tekintélyét (amint azt még XVI. Benedek is elismerte 2007-ben), és ellentétes a közjóval. Jogi szempontból teljes kudarcot vall.”

Most lesznek azok az idők, amelyek megpróbálják a hívek, különösen a papok lelkét. Vajon kapitulálnak a zsarnokság javára, vagy erősek lesznek a hitben? Inkább engedelmeskednek Istennek, mint az embereknek?

A népszerű katolikus kommentátor, Nick Donnelly szerint "Az egyházi egység előmozdítása helyett Ferenc pápa motu proprioja nagyobb valószínűséggel széthúzást okoz az egyházban.”

https://gloria.tv/post/rj4HuKZ33Laa1tWjmU2rY6CoZ