2022. április 26., kedd

Rendkívüli hírek!

 

Mindig azt hiszem, hogy már nem tud meglepni Franciscus, de aztán mégis rendszeresen mond vagy tesz valamit, ami valamiért ismét szíven üt. Most is így történt: a fehérvasárnapi angelus (Regina Caeli) alkalmával elmélkedett hangosan, hogy ismét működés közben láthassuk a szalmabábu-ellentét általa igen kedvelt csodafegyverét, és rendkívüli dolgokkal keserítsen el bennünket:

„Én mondom nektek: félek, amikor olyan keresztényeket látok, keresztények egyesületeit, akik azt hiszik magukról, hogy tökéletesek. Az Úr nem tökéletes keresztényeket keres; az Úr nem olyan keresztényeket kíván, akik soha nem kételkednek, és mindig szilárd hitükkel hivalkodnak. Amikor egy keresztény ilyen, akkor valami nincs rendben”.

Ismét kíváncsian kérdezhetnénk, hogy vajon mely keresztényekre és keresztény egyesületekre gondolt, akik tökéletesnek gondolják magukat, de ismét be kell érnünk azzal, hogy ő ismer ilyeneket, és hej, de nagyon megvan a véleménye róluk! Nos, nekem is megvan a véleményem ezekről a dolgokról, valószínűleg ugyanolyan személyi érintettség okán, mint Franciscusnak.

Sok évvel ezelőtt, modernizmusban való lubickolásom (hitvesztésem) mélypontján hatalmas felfedezés volt, amikor felfigyeltem a „Ti tehát legyetek tökéletesek, mint ahogy a ti mennyei Atyátok tökéletes” (Mt 5,48) nyugtalanító felszólítás párhuzamos lukácsi verziójára, a „Legyetek tehát irgalmasok, mint a ti Atyátok is irgalmas!” mondatra (Lk 6,36).

Ezek szerint a tökéletesség nem más, mint az irgalom! – ízlelgettem magamban hónapokon keresztül. Micsoda megkönnyebbülés volt! No, nem azért, mert ezáltal végre megértettem volna, hogy Isten tökéletességéből hogyan következik az irgalmassága és az igazságossága, hogy az irgalom az igazsággal szoros kapcsolatban lévő és abból fakadó tulajdonsága, másik neve, hanem azért, mert az irgalmasságot ki nem mondva az igazságossággal ellentételesnek gondoltam. Az irgalmasság független az igazságosságtól, és lám, Isten nem azt kívánja, hogy mi az embertelen és irgalmatlan igazságosság szerint legyünk tökéletesek, hanem az igazság ellenében megvalósuló irgalmasság szerint – gondoltam. Azaz végre megkönnyebbülhetek a bűneimmel való küzdelem reménytelenségétől, nem kell túl komolyan venni azokat, nem kell törekednem az erényes életre (mármint, ha egyáltalán ismertem volna az erény fogalmát), elég CSAK irgalmasnak lennem mások bűneivel kapcsolatban, hogy nekem is irgalmazzon az Úr – mármint, ha egyáltalán létezik, persze…

Az új teológia kedvenc határhelyzetei kezdtek vonzani, a „megroppant nádszálak”, a bűn miatt megromlott egzisztenciák iránti hatalmas rokonszenv töltött el, a mások bűnei iránti feltétel nélküli megértés. Irgalmasabb voltam, mint maga az Isten (mármint az a hamis isten, akinek véltem az Istent…), akinek határhelyzetekben megnyilvánuló „irgalmatlanságát” nem értettem, felháborító botránynak tartottam, és Rahnerékkel együtt legszívesebben kijavítottam volna. Végtelen irgalmasságomban csak egyetlen kivétel volt, amit nem bírtam elviselni, ami iránt az irgalom legcsekélyebb jelét sem bírtam felmutatni: a törekvő, bűn ellen sikerrel harcoló embertársaim, az erényesen cselekvők. Az ő látványuk irracionális haraggal töltött el, képmutatónak, szentfazéknak, önnön vélt igazvoltukban tetszelgőknek tartottam őket, akiket szívesen botránkoztattam meg sarkos megjegyzésekkel, akár trágársággal, amire folyamatos késztetésem volt jelenlétükben.

Hát ezért ütöttek most szíven Franciscus szavai. Amikor én mondtam ilyeneket, látszólag „vallásosan” éltem ugyan, gyakran beszéltem Istenről, de nem volt természetfölötti hitem. És még csak észre sem vettem! Ez az ember pedig már a sír szélén ül, és még mindig ilyeneket mond. És még csak észre sem veszi. Nem tudja, hogy mit tesz?

De mit tegyek én, ha felismerni vélem nála ugyanazokat a jeleket, amelyek nálam a hitnélküliség megnyilvánulásai voltak? Ne ítélkezzek? Mondjam, hogy bocsáss meg neki Atyám, mert nem tudja, mit cselekszik? A „ne ítélkezz”-re isteni parancsunk van. Hogyan ítélkezhetnénk mi, gyarló emberek bárki cselekedetei felől, és különösen valaki hite felől? Ítélkezés-e, ha a hit hiányát vélem felfedezni? Vajon bűnt követek el, ha valamilyen jelek alapján hitetlenségnek vélem a Franciscust mozgató állapotot?

Nemrég Szent János apostol első levelét olvasva ragadtam le ezeknél a mondatoknál:

Ha valaki látja, hogy a testvére vétkezik, de nem halálos bűnnel, imádkozzon érte, és Isten életet fog adni annak, aki nem halálosan vétkezett. Van halált okozó bűn is; nem erről mondom, hogy valaki könyörögjön érte.” (1 Jn 5,16)

Hogy miért ragadott meg ez a szakasz? Mert feltételezi, hogy meg tudjuk ítélni, hogy valaki vétkezett-e, feltételezi, hogy meg tudjuk állapítani, hogy nem halálosan, vagy esetleg „halált okozó bűnnel” vétkezett. És mindezt kívülről. Ez azt jelenti, hogy vannak olyan cselekedetek, amelyek objektíve bűnnek ítélendők a személyes, belső feltételektől függetlenül, és ezek megítélésére keresztényként képesek és illetékesek vagyunk „külső szemlélőként” is, ami miatt „tudjuk, hogy… ez az egész világ pedig gonoszságban fetreng.” (1 Jn 5,19) (Nesze neked szituációs etika, nesze neked világ iránti mélységes rokonszenv…)

De vajon mi lehet a Szent János által említett „halált okozó bűn”, amely esetén nem kell, vagy fölösleges, netán értelmetlen, nem szabad könyörögnünk, közbenjárnunk az illetőért? Ha ezek a szokásos terminológia által halálosnak nevezett morális bűnök lennének, az azt jelentené, hogy egy házasságtörőért, vagy netán a munkások bérét igazságtalanul visszatartóért értelmetlen lenne imádkozni. Joggal éreznénk ezt furcsának, hiszen ezeket a bűnöket “saját hatáskörben” megbánhatják az elkövetőik, bűnbánattal visszatérhetnek a hit útjára.

Ha viszont nem az ilyen bűnökről beszél Szent János, akkor valószínűleg a természetfeletti erények elleni bűnök lehetnek ezek a halált okozó bűnök. Erre utal, hogy a halált okozó bűnnel vétkező testvérről van szó, azaz olyan keresztényről, aki korábban osztozott a közös hitben, majd vétett ellene. És a hit elleni bűnökről tudjuk, hogy örök halált okoznak, akár a bálványimádás is, amelynek kerülésére Szent János ugyanebben a szakaszban figyelmeztet. A hit, mint belénk öntött természetfeletti ajándék elvesztése akár egyetlen hit ellenes cselekedet révén is megvalósul, és visszaszerzésének szükséges, de önerőből elérni reménytelen feltétele a bűnbánat, amelyre hit nélkül nem tud eljutni a hitét elvesztett ember. Ahogy Júdás sem tudott bűnbánatot tartani, pusztán bűne felismerése nyomán a reményvesztettségét örök érvényűvé tenni volt képes. És bár ennek okait belülről nem ismerjük, abban mégis biztosak lehetünk, hogy Isten tökéletes igazságossága nyilvánult meg abban, hogy nem volt újabb “dobása”, nem kapta vissza a hitét, hogy bűnbánatot tarthasson és élhessen. Az ő sorsa felől csak Franciscusnak és a modernistáknak van pozitív bizonytalansága, akik “irgalmasabbak” az istenüknél. Szent János viszont nem ajánlja, hogy irgalmasabbak legyünk Istennél, aki „megítéli a szív gondolatait és szándékait” és tökéletesen igazságos ítéletet hoz a bűnös felől – akár már itt a földön is azzal, hogy nem adja meg neki ismét a hit kegyelmét. Ezért nem mondja Szent János, hogy ezekért könyörögjünk: hogyan akarhatnánk irgalmasabbak lenni Istennél?

Vajon nem ugyanezért lehetnek tökéletesen boldogok az üdvözültek akkor is, ha a földi életben számukra legfontosabb szerettük nem üdvözül? Vajon csak abból fakadna boldogságuk, hogy nem tudnak az illető sorsáról, mert Isten „kegyesen” elrejti előlük? Valójában az üdvözültek Istent szemlélve tökéletes bizonyossággal és a végítélet után részletes tudással rendelkeznek arról, hogy Isten igazságossága hogyan valósult meg az illető esetében, mert „igazságos vagy mindenben, amit velünk tettél, tetteid mind igazak, útjaid egyenesek, és minden ítéleted igazságos” (Dán 3,23), és még dicsőítik is Istent igazságosságáért, amelyet megvalósulni látnak az illető sorsában.

A hit elleni bűn tehát olyan, ami külső megnyilvánulásai alapján a katolikusok számára felismerhető, megítélhető. Ezt támasztja alá az Egyház kétezer éves gyakorlata is, amely az eretnekségeket a II. vatikáni zsinatig mindenkor elítélte (utána pedig néha).

Hogy mi teszi lehetővé az Egyház, de minden katolikus számára is a hitellenes bűnök, netán a hitnélküliség felismerését? A keresztségben kapott Szentlélek, aki lakást vesz bennünk. A neki engedelmeskedő, sugallatai és az isteni parancsok szerint élő keresztény a Szentlélek segítségével, azaz Istennel való közössége alapján képes maga is megítélni a tanítások igazságát, a valóságot. Olyannyira, hogy az egzakt teológiai tudással nem rendelkező hívő katolikus is felismerheti – a zenei halláshoz hasonló módon, ahogy a Nemzetközi Teológiai Bizottság fogalmazott egyik dokumentumában -, hogy valamely tanítás, megnyilvánulás nem hit szerinti, hanem azzal ellentétes. Még akkor is, ha erről nem tud kerek, teológiai hivatkozásokkal alátámasztott érveket mondani!

Mindennél fontosabb tehát Isten Szentlelkének bennünk lakása, ezért „valóban az igazságot mondta” Jézus: „Jobb nektek, ha elmegyek. Mert ha nem megyek el, a Vigasztaló nem jön el hozzátok, ha azonban elmegyek, elküldöm őt hozzátok.” Mert mi lehet vigasztalóbb annál, hogy a minket üdvösségre vezető Szentlélek bennünk lakik, és mindenkor velünk van, azzal szemben, hogy Jézus földi életében helyhez kötötten, azaz nem mindenki számára egyszerre és személyesen volt jelen. És mi lehet annál fontosabb, hogy ezt a jelenlétet megőrizzük, mindennél jobban kerüljük a bűnt, ami megszüntetné azt. Hogy erényekre törekedjünk, arra a tökéletességre, amelyet Franciscus nem pusztán nem ért, hanem amely végletekig irritálja őt.

Ha a bűn nélküli élet nem lenne lehetséges, Isten nem kérné tőlünk. Chad Ripperger atya beszél arról, hogy a lelki élet igazából nem akkor végződik, amikor elhagytuk a bűneinket, hanem éppen akkor kezdődik, és hogy minden keresztény az egyesülés imájára és állapotára meghívott ember, mert enélkül nem lehetséges a színelátás. Ha pedig egy keresztény nem éri el ezt a „fokozatot” ebben a földi életben, akkor szükségszerűen a tisztítótűzben kell elérnie, mert inkább tölt egy örökkévalóságot a tisztítótűzben, minthogy akár egyetlen folttal a lelkén Isten elé kerüljön. Hogy mondhatná akkor hát hívő ember, hogy Isten nem tökéletességet vár el tőlünk? Ha valaki mégis ilyent mond, az semmit sem tud az Istenről, semmit sem ért Isten szentségéből, a bűn mivoltáról, és egy általa „faragott” bálványról beszél. Én tapasztalatból tudom, hogy ilyent hit nélküli ember mond, mert hit nélkül én is ilyeneket beszéltem. Aki a hit létét és annak jeleit irritáló, „hittel való hivalkodásnak” látja, abban nincs élő hit, „vele nincs valami rendben”.

Egy dologról nem tudhatunk: arról, hogy ez miért van így, mert “csak” eretnekség miatt elvesztette, aposztata vagy netán sosem volt hite? Ítélkezzen felette az Isten!

Körbeértünk?

https://invocabo.wordpress.com/2022/04/26/rendkivuli-hirek/


Isten szemével

2022.04.05.

1.

A testvérem arról beszélt nekem, hogy a következő nap van anyukám halálának első évfordulója.

Kép: Anyukám balra fordulva, fehér ruhában, csillogó koronával a fején, és csillogó fülbevalóval a fülében.

Jézus: Édesanyád nagyon boldog, mert a közelemben van.

2.

A rokonokkal sokáig rideg volt a viszony. Az egyik rokonomnak mondtam, a vér nem válik vízzé, de ő azt válaszolta, semmi kötelezettsége nincs szóba állni velem, mert a rokoni mivoltunk csak egy kényszerismeretség.

Kép: Az Égiek mellett állok, majd a rokonságból jönnek hozzám, hogy ők akarnak hozzám tartozni a család nevében.

Jézus: Bizonyára mindkét féltől voltak félreértések. Régi keletű ez az idegenkedés felétek, a családotok felé. De hidd el kislányom, ez mind csak itt a földön érzékelhető, mert a túlvilágon már csak a szeretet lesz a szívükben irántatok.

3.

Gondolat: Azt kértem az Úrtól, ha el kell válni majd apukámtól és a testvéremtől a földi életben, el tudjunk majd búcsúzni egymástól szeretetben.

Jézus: Csak annyit ígérek neked, hogy édesapádtól is, és testvéredtől is nagy szeretettel, békében fogsz elbúcsúzni.

4.

Egy magzatért imádkoztam, és volt egy kívánságom vele kapcsolatban.

Jézus: Igaz, hogy fizikailag nem hall semmit az óhajodból, de a lelke érzi az akaratodat, és ezt a megmozdulással jelzi.

5.

Olvastam: Maria Valtorta: Füzetek (1943): Jézus mondta Marianak, akinek több kérése, kívánsága volt Jézus felé, többek között, hogy tegyen csodákat is egyesekkel kapcsolatban: „Annyira szerettelek, hogy még a szeszélyeidet is kielégítettem”.

Érzés: Csak így tud az Úr bennünket magához vonzani, majd később „kinőjük” a szeszélyeinket, és jobban tudunk alkalmazkodni az Úr akaratához.

Kép: Jézus arca a torinoi lepelről.

Gondolat: Kértem az Urat, segítsen nekem is csökkenteni, illetve elhagyni az én szeszélyeimet.

Jézus: Azért elégítettem ki régen, a még fejletlen kívánságaidat, hogy ezzel növeljem benned ezt a hitet, hogy bízz Bennem, és nagyon szeretlek téged. A mai kívánságaid sokkal magasabbrendűbbek. Ez azért van, mert lelkedet csiszolom és alakítom a sok kegyelemmel. Már régen kiirtottam belőled a fölösleges, földhöz tapadó kívánságaidat. Lelkednek ezt a fejlődését akár csodának is érezheted.

6.

Olvastam: Maria Valtorta: Füzetek (1943): Jézus: „Isten Országát nem tudjátok összebékíteni a sátán országával”.

Kép: Jézus képe a Szent Szívvel, Jézus szemei világoskékek voltak és csillogtak.

Jézus: Antagonisztikus, kibékíthetetlen ellentét van a jó és rossz között. Ezen változtatni nem lehet. Az igaz ember nem fogadhatja el a rosszat csak úgy válogatva, félig-meddig, hanem csak a jót, amely Isten országa felé vezeti. Ezért mondhatjátok például, hogy a gender elmélet és a Biblia kibékíthetetlen egymással.

7.

Olvastam: Egy Karmelita nővér írásaiban: Jézus: „Soha nem léphetsz ki Jézusból. Ez az állandó élet Vele az örök élet előíze”.

Hang: Nekem a szíved kell.

Jézus: Ti engesztelők, azzal, hogy elfogadtatok Engem, már nem hagyhattok el, és már itt a földön, ha hűségesek vagytok, éreztetem veletek a Mennyország ízét.

8.

Olvastam: Egy Karmelita nővér írásaiban: Jézus mondta: Ő a titokzatos Isteni életét az ember lelkében éli, és ezáltal a Mennyei Atyát dicsőíti.

Gondolat: Az Úr Jézushoz akarok csatlakozni a Mennyei Atya dicsőítésében, hogy ne egyedül tegye ezt, hanem velem együtt.

Kép: Így tud engem az Úr magasra emelni.

Jézus: Csak annak az embernek a lelkét tudom magasra emelni, hogy ezáltal dicsőítse az Atyát, aki nagyon mélyen szeret Engem, és hisz az Én Istenségemben.

9.

Olvastam: Egy Karmelita nővér írásaiban: Jézus: „A kettőnk közötti benső életet az Én és a te szereteted élteti és tartja fenn”.

Gondolat: Mindenkinek más és más a titka az Úrral.

Kép: Jézus arca a torinoi lepelről.

Jézus: Ahhoz, hogy egy embernek mély benső élete legyen, egy igazi lelki élete, az két személyen múlik, Istenen és magán az emberen. Mindenkiben más és más ez a nagy szeretet az Úrral.

10.

Hang: Átrendezem benned ezt.

Jézus: Azon fáradozom, hogy lelked érdekében egy tökéletes értékrendet állítsak fel benned. Minden, ami szent, szép és értékes, az a sor elejére kerül, és a lényegtelenebb dolgok lejjebb és lejjebb.

11.

Vannak alkalmak, amikor a gonosz félelmet szít bennem.

Jézus: Jól tudod, hogy a félelmet ellenségem okozza. Nem kell semmi konkrét tényező, ami előidézi, csak egyszerűen a gonosz támasztja fel benned. Dühös rád, mert közel állsz Hozzám, mert Én vagyok az Ő legnagyobb ellensége. Nincs okod félelemre.

12.

A „Nélküled” című dalt hallgattam, melyben az a gondolat ragadta meg a figyelmemet, hogy: „annyi mindent kéne még mondanom, s ha nem teszem, talán már nem is lesz rá alkalom” Gondolat: Én mindent el szeretnék mondani az Úrnak, nem késlekedve.

Kép: Az Úr felé szállnak fel a gondolataim.

Kép: Jézus balra néz lefelé.

Jézus: A gyermekeim legnagyobb részének semmi mondanivalója nincs Felém. Ha vallásosak is, csak esetleg elmondanak kötött imát. A Szívem boldog, hogy telve vagy mondanivalóval. Szívesen hallgatom.

13.

Kép: Egy vízililiomszerű virág, melynek szirmai olyanok voltak, mint a tűz. A virág forgott a tengelye körül az óramutató járásával ellentétes irányban, majd a virág helyett, vagy a virágban egy piros fény jelent meg.

Jézus: Minden ember élete lepörög, de sajnos vannak olyanok, akiknek a végén lángokba hull alá bűnös lelke.

2022.04.11.

1.

Gondolat: Az Úrnak vannak olyan művei, amibe én nem is szeretnék belekontárkodni, hogy azokat zavartalanul végre tudja hajtani.

Jézus: Nem is tudnál beleszólni abba, amit tenni kívánok, és megakadályozni sem tudnád.

2.

Olyan személyekre gondoltam, akiket kisegítettem, és visszaéltek vele, ígéretüket nem tartották meg, visszaéltek jóindulatommal.

Hang: A Jó Isten ezt neked beleszámítja.

Kép: Egy angyal áll előttem fehér csillagos ruhában.

Jézus: Az őrangyalod mindig veled van, és lát minden hálátlanságot, ami körülvesz. Ő mindent elmesél Nekem, amit tapasztal veled kapcsolatban, és Én feljegyzem az Életed könyvébe.

3.

A kabátom kapucnijáról leesett egy gomb, amit hosszabb ideig kerestem, de sehogy sem találtam. Legalább egy hónapra rá találtam meg a gombot egy szekrényen az Úr Jézus Szent Arcának szentképe mellett, mely több méterre volt attól a ponttól, ahol elveszítettem. Egyetlen családtagom sem tette oda, mert egyikünk sem találta meg a gombot.

Jézus: Bizony kislányom, nemcsak rád figyelek, hanem a dolgaidra is. Én találtam meg a gombodat, és a Szentképem mellé tettem.

4.

Hang: Államosítják ezt.

Hang: Bevettem.

Jézus: Ha olyan helyzet áll elő, hogy, lakásotokat államosítják, Én majd gondoskodom róla, hogy rejtekhely legyen.

5.

Olvastam: Maria Valtorta: Jézus: „A halálba készülőnek meg kell innia az italt, amely elkábítja, hogy harag és lázongás nélkül várhassa az ítélet óráját”.

Kép: Fény.

Érzés: Az Úr nekem is készít valamit halálomkor.

Kép: Irgalmas Jézus.

Jézus: Neked is készítek valamit, amikor majd eljön az időd, az elragadtatás kelyhét, amely eltölt mély örömmel és bátorsággal.

6.

Gondolat: Eszembe jutott, a Mennyei Atya is végignézte Jézus keresztútját.

Jézus: Bizony, 2000 évvel ezelőtt nemcsak Én szenvedtem végig a keresztutat, hanem Ő is Velem együtt. Csak Ő a Lelkében.

7.

Hang: Akarsz menni?

Hang: Darabokra.

Kép + Érzés: Magasra van téve a léc az Úrnál. Valaki a lécet alacsonyra teszi, hogy át tudjam lépni.

Érzés: Hogy a lécet alacsonyra tették, azt jelenti, hogy Jézus kiengesztelte a Mennyei Atyát, ezek Jézus érdemei. Nekem ahhoz képest csak egy kicsit kell tennem ahhoz, hogy a lécet átlépjem.

Kép: Fény.

Jézus: Az ember célja, hogy elérje az életszentséget, amivel megnyílik előtte a Menny kapuja. Csakhogy Isten igénye nagyon magas ezzel kapcsolatban. Tökéletesnek kell lenni. Az embernek lehetetlen, de az Én segítségemmel igen. Megoldható. Én majd segítek, hogy gyorsabban fejlődj, és elérd a tökéletességet.

8.

Hang: Egy dolog érdekel csak. A jelen.

Érzés: Olykor úgy érzem, mintha időtlenségben élnék.

Jézus: Azért érzed kislányom, hogy időtlenségben élsz a földön, mert a Szentlélek vezetésével nem foglalkozol a múlttal, nem rágódsz a régi történeteken, és a jövőt sem kutatod, hiszen a mának élsz, mint a gyermek. Engem csak az érdekel, hogy most milyen a lelked.

9.

Kép: Egy valaki egy hatalmas négyzet alakú tükröt, vagy üveget törölget.

Kép: Egy virág, melynek közepe fehér fény, körülötte sárga, majd fehér szirmok vannak.

Jézus: Akik a Nagyböjtben bűnbánatot gyakorolnak, számítsanak rá, hogy a megbánt bűnöket letörlöm a lelkükről, fényesre, csillogóra készítem elő a legszebb ünnep alkalmából.

10.

Hang: Én ezt tényleg meguntam.

Kép: Jézus képe a Szent Szívvel.

Jézus: Nem győzöm választottjaimmal küldeni üzeneteimet a hitetlen, közömbös, megátalkodott gyermekeimnek, hogy térjenek meg. Úgy tűnik, hiábavalók Édesanyám jelenései, mert gyermekeim érzéketlenek, bezárják a szívüket, és tobzódnak a világ örömeiben. Itt már csak a Nagyfigyelmeztetés és a büntetések jelentenek majd változást.

11.

Kép: Sárga papíron kék színű, kézzel írott betűkkel van írva egy írás.

Jézus: Az Én békémet hirdetem nektek, de nem figyeltek Rám, nemzetek.

12.

Hang: Művészetemmel, művészetemből élsz te.

Jézus: Ég és föld legnagyobb művésze vagyok Én, az Isten, mert megalkottalak benneteket. Azért vagy tele szeretettel, mert ilyenre alkottalak. Az Én művészi erőmből élsz.

13.

Hang: Nyugtalanító angyalok (bukott) angyalok?

Kép: Egy barna fiók, mely ketté van törve.

Jézus: Figyeljetek, mert ebben a végső időben a gonosz lelkek arra törekszenek, hogy megzavarjanak benneteket. Szeretik a rosszat jónak beállítani. Csak Rám figyeljetek.

14.

Gondolat: Sok minden hiányzik belőlem, kértem az Urat, pótolja ki végtelenségével hiányosságaimat.

Kép: Jézus lefelé néz, Dél-Nyugat felé.

Jézus: Bennem minden erény végtelen. A szeretet, az irgalom, a jóság, a szelídség, a türelem, stb. Bízd Rám magad, Én figyelemmel kísérem a fejlődésedet, és ahol hiányosságot látok, ott az Én erényeimből kipótolom.

15.

Hang: Legyél az életem része.

Hang: Legyél irgalmas.

Olvastam: Maria Valtorta: Füzetek (1943): Jézus mondja: Azok, akik megbocsátanak, azok az Ő leghasonlóbb másai, mert Ő mindenkinek megbocsátott, és most is megbocsát. Az ember így válik lelkivé”.

Jézus: Az a különbség a világi és a lelki ember között, hogy a lelki ember az Én tulajdonságaimból, például irgalmamból, szeretetemből táplálkozik.

16.

Gondolat: Egyszer, amikor Jeruzsálemben voltam a Szent Sírnál, egy sugallat azt mondta nekem, hogy ne a kövekben keressem Istent.

Hang: Az élő Szeretet vagyok.

Kép: Egy arany folyam, egy arany sugárzás.

Jézus: Ez azt jelenti, hogy Istent nem az anyagi világban kell keresni, hanem élő Személyként kell rátekinteni. Egyetlen anyag van a világban, amelyben élő Személye jelen van, és az nem más, mint az Oltáriszentség. Ebből az Oltáriszentségből láthatatlanul sugárzik, mint arany folyam az Isten szeretete.

17.

Gondolat + Érzés: Mindent szeretettel csináljunk, még ha nem is úgy sikerül, ahogy elgondoltuk.

Jézus: A cselekedet akkor válik értékessé az Én szememben, ha szeretet vezérli. Szeretet nélkül rosszkedvűen, unottan, haraggal egyszerűen nem lehet jót tenni.

18.

Hang: Egyszerűen be lehet menni.

Kép: Irgalmas Jézus

Érzés: A mai világban élve egyre nehezebb szent életet élni, és egyből bejutni a Mennyek Országába.

Kép: Arany fény.

Jézus: A bemenetel titka a mindennapi lelkiismeretvizsgálat. A legkisebb hibát is meg kell bánni, és bocsánatot kell kérni. Sok lemondást kell vállalni, ami áldozatokkal jár. Egy pillanatig sem szabad haragudni, azonnal meg kell bocsátani. Mások hibáiról nem szabad fecsegni.

2022.04.25.

1.

Hang: Előrehaladásod titka ez…folyton kutatsz Utánam.

Jézus: Nagy fejlődést jelent, hogy sok szent könyvet olvasol, hogy minél alaposabban megismerj Engem.

2.

Gondolat: Ha már itt élünk a földön, érdemeket kell szerezni. Előbb-utóbb úgyis mindannyian meghalunk.

Érzés: Minden pillanatot szeretetté kell alakítani.

Jézus: Igazad van, érdemszerzésekkel kell tölteni az időt, nem pedig elpazarolni fölösleges földi dolgokra. Az érdemszerzés titka, hogy minden idődet betölti a szeretet.

3.

Gondolat: Az jutott eszembe, hogy ahogyan az események haladnak a nagyvilágban, lehetséges, hogy egyesekkel már nem fogok találkozni, akikkel korábban találkoztam. Ez szomorúsággal tölt el.

Kép: Jézus arca a torinoi lepelről, akkora, mint az én arcom. Úgy tűnt, mintha szenvedne.

Kép: Kék fény.

Jézus: Közelednek a megpróbáltatások, és figyellek, milyen hatással van rád a jövő. Az Én békémmel árasztalak el.

4.

Egy magzatért imádkoztam, akit lelkileg örökbe fogadtam. Megszólítottam őt mindannyiszor, amikor a Húsvéti ünnepekre, vagy egyéb helyekre mentem.

Kép: Mintha kanállal etetném a magzatot, ő pedig szívesen elfogyasztja, amit adok neki.

A Nagypénteki szertartáson elmeséltem a magzatnak, hogy Jézus értünk halt meg a keresztfán, és kértem őt, hogy amikor kereszthódolatra megyünk, ő is simogassa meg az Úr Jézus lábát.

Kép: A pici baba hatalmas sírásba kezdett ezekre a szavakra, az Úr Jézus keresztjénél pedig nyújtotta a kicsi karját feléje, hogy megérinthesse az Úr Jézus keresztre feszített lábát.

Kép: Felnőtt alakban ott álltam a magzat előtt az anyaméhben, ő kitárk karokkal repült felém, és kiáltotta:

Hang: Mama!

Amikor válaszoltam neki, hogy nem én a földi anyuka vagyok, erre ő ezt válaszolta:

Hang: Te a lelki mamám vagy.

Más magzatokra is gondoltam, akikkel lombikban kísérleteznek.

Kép: A lombikbabák fölé hajoltam, ők örömmel tárták ki karjaikat közeledésemre.

Jézus: Örömmel látom, hogy nemcsak imádkozol az örökbe fogadott magzatért, hanem egészen bensőséges kapcsolatban élsz vele. Mindenhova magaddal viszed, megszólítod és tanítgatod. Ő nagyon jó partner ebben, mert lesi a szavaidat, és érti, együtt örül, és együtt szomorkodik veled. Különösen megkapó, amikor Nagypénteken nagy sírásba esik. Mutatom neked egy látomásban, ahogy ott állsz szemben a magzattal az anyaméhben, mint felnőtt, ő felismer, és kitárt karokkal repül feléd, és mamának hív. Lelki mamának. Nemcsak őrá gondolsz imáidban, hanem a kísérleteknek kitett magzatokra is, akik szintén láthatók számodra, ujjonganak, amikor közéjük mész. El se tudod képzelni, mekkora örömet szerzel Nekem ezzel, hogy ilyen komolyan veszed az örökbefogadást, és hogy ezek a kis életkék mekkora kegyelmet merítenek ebből.

5.

Gondolat: Amikor a magzatokért imádkozom.

Kép: Sok pici gyermek követ valakit egy úton előrefelé haladva.

Jézus: Mivel a rózsafüzérben mindig a magzatokat is megemlíted, azt láthatod a képen, hogy ők nem vesznek el, lelkük egyszer Istenhez tér.

6.

Arról volt szó, hogy a magzatokért is szoktam imádkozni.

Kép: Egy-egy kislány két egymás utáni képen, az egyik kislánynak szőke volt a haja.

Hang (az egyik kislány hangja): Igen…

Jézus: Ez a két kislány azok közé a magzatok közé tartoznak, akikért szoktál imádkozni. Őket már megkeresztelted.

7.

A Szeretetláng 60. évfordulóját ünnepelték. Többek között imádkozták a Szeretetláng keresztutat is, amelyben említést tettek, hogy az Úr sóvárog az emberek után.

Hang: Túl közeliek vagyunk egymáshoz.

Jézus: Mivel nagyon kevés ember szeret Engem teljes szívéből, ezért sok-sok teremtményem szeretete hiányzik. Sóvárgok utánuk. Ellenségemnek nem tetszik, ha valaki teljesen közel kerül Hozzám, és olyanokat sugall neki, hogy nem kell túlzásba vinni a vallást és az Istenszeretetet. Hidd el kislányom, nem tudtok Engem túlságosan szeretni. Én mindig sokkal jobban szeretlek benneteket.

8.

Köszönetet mondtam az Úrnak.

Hang: Te fogd be a szádat!

Hang: Hallod?!

Jézus: Nem tetszett a gonosznak, hogy szíved tele van hálával az Úr iránt.

9.

Az Igazság kereséséről volt szó.

Hang: A földön az igazságot soha nem fogod megtudni, csak ha Bennem maradsz a szeretetben.

Hang: Az igazságot soha nem találod, csak a szeretetemben.

Jézus: Ahhoz, hogy jól lássátok az igazságot, nemcsak felszínesen kell ismerni és szeretni Engem, hanem egészen mélyen. Az Én szeretetem az egyetlen, ami képes elvezetni titeket az igazságra.

10.

Az igazságról volt szó.

Jézus. Azt mondom nektek gyermekeim, hogy itt a földi világban ne keressétek az igazságot, mert nem találtok rá. Az igazság odaát, a Mennyben van. Ha odakerültök, meg fogjátok ismerni.

11.

A megfelelési kényszerről gondolkodtam.

Hang: Vess le minden kényszert magadról.

Hang: Te csak egyedül Istennek felelj meg.

Érzés: Amikor mások kényszerítenek dolgokra, és azt akarják, hogy megfeleljünk azoknak, de nem feltétlenül egyezik az meg Isten akaratával.

Kép: Egy virágmag, melynek tetején sok, mások akarata által összehordott törmelék van. A törmelék nem engedi át a nap sugarát, amely a virágmagot el tudna érni. De amikor lekerül minden a virágmagról (azaz mások vágya rólunk), utat enged a Nap sugarának és a fénynek, egy gyönyörű virág nő ki belőle.

Jézus: A megfelelési kényszer a gonosztól van. Aki mindenkinek meg akar felelni, az elrontja az életét. Mindenkivel terve van Istennek. El kell gondolkodni, hogy Isten mit vár el tőlem. És elsősorban ennek az elvárásnak kell megfelelni. Ezt mutatja a szép hasonlat, amit látomásban mutattam neked.

12.

Hang: Minden mozdulatodat figyelem.

Jézus: Nemcsak azt tudom, amit most teszel, hanem azt is, amit a jövőben fogsz. Teljesen uralom az idődet.