Nincs túl sok idő...
Nem
kívánok apokaliptikus képeket felfesteni, sem afféle rossz
lelkiismeretként célzatos szavakkal különböző végekről beszélni, de az
tagadhatatlan – bárki láthatja, ha egy cseppet kinyitja a szemét -, hogy
nyakunkon van egy hatalmas veszedelem, amely néhány évszázad óta,
talán régebb óta is, hadat üzent a kereszténységnek. Elsősorban a
Katolikus Egyházra gondolok mint szenvedő társaságra, amely
terjedelmében, földbirtokaiban, papjai és hívei számában messze a világ
élvonalába emelkedett. Én magam is ennek a vallásnak égisze alatt
születtem, családom teljes egészében a római katolikus vallás szerint
lett megkeresztelve, és én kifejezetten fontosnak tartom a családi
örökséget, amelyet a világ öröksége mellett a talpunkra kötve kaptunk a
születés pillanatában.
Méretéhez
mérten egyáltalán nem viselkedik úgy az Egyház, ahogy kellene neki,
mondom ezt én, az egyszerű szépíró, hiszen befolyását számos esetben
latba vethetné, felállhatna kérlelhetetlen óriásként ültéből, és falakat
rengető erővel buzdíthatná híveit az erkölcsös életre, hogy a világ új
fordulatot véve visszatérhessen a tisztesség útjára. Ezzel a
gondolattal lehet egyet nem érteni, lehet azonosulni vele, egy azonban
biztos, ez ténykérdés, nem pedig elodázható gondolatmenet. A Jézus
tanításaira épült Egyház teljes egészében elfordult alapjától, mintha a
masszív alapról átköltöztették volna a palotát a sártengerre; a mai
hitélet őrzői, gondozói sarlatánokként állnak hadba a pénzokrácia
ellen, amely – nyugodtan kijelenthető – a keresztény értékek halálát
kívánja, immár jó ideje. A Katolikus Anyaszentegyház, saját, egyéni
értelmezésem szerint olyan, mint egy impotens, fogatlan vénember:
megtermékenyítő erejét felzabálták az évszázadok, s már táplálkozni sem
tud, mert fogai kihullottak, csak pépes maszlagokat képes magába
diktálni…
Aki
szövegemben kereszténygyalázó értelmet kíván plántálni, az egyszerűen
nem érti a szöveget, értetlen emberrel pedig nem kívánok vitába
szállni.
A
történelem tengernyi leckét szolgáltat nekünk Európa működéséről, ahol
valós értékkel bírt a tiszta hitélet, a pápa szent emberként trónolt a
Vatikánban, és a különböző uralkodók tőle kérték az áldást uralmukra,
koronájukra, nemzetükre, ezzel beteljesítve a szakralitás szent
tömörségét, valódiságát. Olvashatunk arról is, hogy a katolikus vallás
mily fenséges módon tört utat különböző vívmányoknak, ugyanakkor nem egy
esetben kérlelhetetlen kerékkötőként állta útját a haladásnak, s nem
ritkán vér is tapadt a katolikus egyházfők kezéhez, amikor az Inkvizíció
szentnek semmiképpen nem nevezhető aljas gyilkosságaihoz folyamodtak,
holott könyörületességet kellett volna hirdetniük, valamint szabadságot
kellett volna mutassanak akkor, amikor a gúzsba kötött értelem
vonaglott a Sátán hadmozdulatai nyomán. Évszázadok múltak el abszolút
dőreségben, pápák jöttek és mentek, anélkül, hogy eredményeket tudtak
volna felmutatni; nem voltak képesek megreformálni az Egyházat, talán
csak Loyolai Szent Ignác próbálkozott újítani, amikor megalapította a
jezsuita rendet, ám a jezsuiták és az egyházszakadásból kikandikáló
egyházak közös torzsalkodása, a politikával karöltve kirobbantotta a
harmincéves háborút, amelyben katolikus és protestáns államok gyilkolták
egymást a hit nevében…
Ha
ép ésszel végiggondoljuk mindezen gondolatokat, világosan láthatjuk,
hogy az Egyház dőrén ítélte meg hadmozdulatait, ugyanis a harmincéves
háborúban a szegények, a parasztok, a nincstelenek oldalára kellett
volna állnia, és azonnali harcbeszüntetésre kellett volna szólítani a
különböző államokat, különösen a katolikus Habsburg Birodalmat! Ausztria
uralkodóháza csak névleg volt katolikus, úgy kullogtak be a szent
vallásba, ám erről a történelemkönyvek véletlenül sem írnak semmit…
Az
Egyház, amely Jézus tanításaira épült, semmiképpen nem adhat szabad
teret az erőszaknak, nem buzdíthat háborúra, nem szervezhet gyilkos
hadakat egyetlen cél érdekében sem, hiszen a katolicizmus fő pillérei a
szeretet és könyörületesség, az alázatosság, a tisztalelkűség, a
becsület… Az erkölcsös élet alapjait pont az Egyház nem dobhatja a
szemétdombra, pedig a történelem során többször is megcselekedte!
Gondoljuk
végig következetesen a Medicik működését az Egyház élén, máris
láthatjuk, hogy teljes egészében, alapjaiban züllesztették szét a
kereszténységet; korrupciót gerjesztettek, cédulákat bocsátottak ki,
hogy pénzre tegyenek szert; vaskalapos módon megkövült konvenciókhoz
kötötték magukat, alárendelték a hitet és a vallást a pénz hatalmának,
aminek következtében befelé gyűjtötték a pénzt, kifelé viszont nem adtak
semmit. Tudhatjuk, mi lett ebből a sátáni ámokfutásból: létrejöttek a
különböző protestáns egyházak, majd ennek nyomán kirobbant a
harmincéves háború…
Mindezekből
kiviláglik az egyszerű tény, hogy a Katolikus Egyház saját magát
sorvasztotta el, nem volt képes megújulni, nem tudott visszatalálni
tökéletes alapjára, így az emberek más utakat választottak, átpártoltak
újonnan alakult egyházakhoz, amelyek ugyanazt képviselték, mint a
Katolikus Egyház, legalábbis hittételekben, mégis képesek voltak új
módozatokat kifundálni, felváltották a csicsás templomokat a puritán,
fehérfalú templomok, ahol misék helyett istentiszteletek zajlottak,
elvetették a cölibátus értelmetlenségét, megengedték a lelkészeknek,
hogy nősüljenek, családot alapítsanak, az adott ország nyelvén szólaltak
meg a templomokban, leváltva ezzel a katolikusoknál megöregedett,
kiüresedett latin nyelvet; lehetne még sorolni… Túlságosan kötötték az
ebet a karóhoz a Vatikánban, közben Európa szellemi nagyságai
nyakatekert módokon kiötölték az Egyház szétszakítását, bizonyos
értelemben meggyalázását, és ehhez a Katolikus Egyház nem viszonyult
kellő alázattal, a bölcsességet háttérbe szorították, inkább az erő
fegyveréhez folyamodtak. Undorító módon a korrupt Vatikán tűnt fel
becsületességet hirdetve, ebből pedig sokan nem kértek az akkori
Európában.
Az már egy más kérdés, hogy az egyházszakadással mást is elértek a sötétben munkálkodó gazemberek!
Megosztották
Európa lakosságát, több darabra tépték az addig egységes földrészt, és
éppen az alapoknál kezdték, egyszerűen hitüknél kezdték ki az
embereket. Gyalázatos cselekedet volt, ugyanakkor értelmetlen is, noha a
Katolikus Anyaszentegyháznak kellett volna bölcsen felállnia,
megráznia magát, elzavarni a korrupt pápákat, bíborosokat, egyházi
méltóságokat, és teljes egészében megújulva, felismerve az igényeket,
Jézushoz visszatalálva tökéletes menedéket tudtak volna adni a
szerencsétlen Európa lakosságának.
Arcátlan
és dőre kijelentés volna mindent az Egyházra fogni, már csak azért is,
mert kívüle működtek még számos társaságok, az európai országokban
különböző gondolkodók sorvasztották az erkölcsöt, újabb és újabb izmusok
szabdalták a hitet, valamint magát a vallást. A gondolkodók mentén
aztán embercsoportok indultak el egy igen rögös, nehéz, botrányos úton,
amelynek silány termékét ma esszük fel a padlóról. Hiába minden
acsarkodás, elkiáltott felháborodás, amikor kellett, akkor az Egyház nem
tudott az emberek pártjára állni, ha mégis megpróbálta, erőtlenül,
félve tette, s így néhány ember nyugodtan, szinte erőkifejtés nélkül
eltéríthette Európa lakosságát.
Nem
akarok történelemről beszélni, csak annyit szerettem volna elérni,
hogy gondolatmenetemet egyenes vonalon felvezessem, így érthetővé téve a
kényesebb részeket. Fel kell tennünk magunkban több kérdést is, amikor
egyáltalán a vallásról kívánnánk beszélni! Túlságosan összetett ez a
téma, többszólamú a problémák léte, tehát csak és kizárólag egyetlen
irányból nem lehet vizsgálni a mai kort, ha meg kívánjuk érteni
mozgatórugóit.
Képes
a Katolikus Egyház visszafordítani a mára igencsak előrehaladott
folyamatot? Van elég ereje ahhoz, hogy felszámolja Európában, majd az
egész világon a fertőt, a gyalázatos korrupciótól, pénzimádattól
eltévelyedett lelkeket? Van elég potenciál az Egyházban, hogy
visszaédesgesse azokat a híveket, akik haboznak a földi javak és a lélek
hallhatatlansága között?
A kérdések önmagukért beszélnek, válaszolni viszont nem könnyű rájuk.
Ha
csak a történelem nyújtotta képekre hagyatkozunk, akkor ki lehet
jelenteni, egészen nyugodtan, hogy a mai Katolikus Egyház képtelen
orvosolni a bajokat, impotens volta nem sok jóval kecsegtet, továbbá az
Egyház egészében uralkodó pénzimádat túlságosan kiszolgáltatottá teszi
az egyházi személyeket, kezdve a leghatalmasabb széktől, az egyszerű
papi reverendáig. A világban eluralkodó pénzizmus megfertőzte a
lelkeket, de oly vastagon, hogy ebből radikális változással lehet csak
kimosni a tisztátalanságot. A Római Katolikus Anyaszentegyház csak úgy
lehet képes megtörni a mai sarlatánok kénköves hatalmát, ha elveti a
reformokat – merthogy azok már nem segítenek -, és radikálisan lebontja
az évszázadok alatt felhalmozott szemetet, ha úgy tetszik, felszámolja
múltjának tetemes részét, aztán visszahelyezi fellegvárát a tényleges
alapra, tehát visszatalál Jézushoz, és onnan kezdi felépíteni
félresikerült befolyását. Nem lehetetlen vállalkozás, ám ezer veszélyt
rejt magában, hiszen az ellenszél borzasztóan erős, és a mai keresztény
világra millió helyről leselkednek acsarkodó démonok!
Így kezdtem az esszét: nincs túl sok idő…
Itt
arra gondoltam, hogy kevés idő áll rendelkezésre, hogy az Egyház
elkezdje a bontási munkálatokat, mert ez égetően fontos, szükségszerű,
különben rövid úton lebonthatja egész létét. Hosszú folyamat eredménye a
változás, legyen bármilyen radikális, de a mostani egyházfőknek, a
pápát is beleértve, nincs habozásra lehetősége, vagy legalábbis szűkösen
habozhat. A kapukat döngetik mindenféle népek, hogy felszámolják a
keresztény kultúrát! És itt most nem feltétlenül az éhes hordákként
érkező menekültekre gondolok elsősorban, hanem az Európában jó ideje
aktívan munkálkodó idegenekre, akik a mélyben, elrejtőzve folytatják
aljas aknamunkájukat, az európai kereszténység rovására. Tény, hogy ők
állnak győzelemre, legalábbis most, ebben a pillanatban… A
menekültáradat hatalmas probléma, ez kétségtelen, és az Egyháznak végre
el kellene vetnie a testvériség naiv hitét, ezúttal érvényt kellene
szereznie hatalmának, és fel kellene fednie titkos fegyvereit, hogy a
menekültáradat a visszájára forduljon. Európának jogában áll
kitoloncolnia területéről a förtelmes módon bezsuppolt alakokat,
különösen akkor, ha végre felismeri, hogy maga a léte forog veszélyben.
A
Vatikánban fel kell ismerni végre, hogy az életünkre törnek ezek a
barbárok, és egy-két évtized múlva nem lesz keresztény vallás Európában!
Nincs sok idő! Folyamatosan özönlenek befelé a színes bőrű menekültek,
akik menedéket kérnek, és kapnak, noha ez dőreség, élősködnek,
kihasználják jóhiszeműségünket, a kereszténység tiltakozó fiainak képébe
vágják a bibliai idézeteket, és a liberálisok, akik úton-útfélen
gyalázzák az Egyházat, egyszerre jóságos keresztényekként kívánnak
feltűnni, ez több mint tűrhetetlen, a Katolikus Egyháznak kötelessége
fellépnie a népi sarlatánok ellen!
Természetesen,
mindez egy bonyolult folyamat eredménye. Néhány évszázad alatt
tönkreverték a kereszténységet minden fronton, ellehetetlenítették
működését az élet számos területén, hogy a hitélet háttérbe szoruljon.
Ez nyilvánvaló tény, kár lenne tagadni. A Jóistenben való hit nem
mérvadó a mai életben, ezért a társadalom teljes egészében
erkölcstelenné vált, s a mai életben a pénz lett a fokmérő, a profit
hajszolása mellett az emberek a munkát tették meg istenüknek… Az Egyház
mit tehetett? Háttérbe húzódhatott, halk hangon suttoghatott mindenféle
szent szövegeket, impotens aggastyánként elbandukolhatott a
politikának csúfolt bordélyházba, ahol röhögve rávágták az ajtót… A
probléma egy igen súlyos pillére az, hogy a vallást száműzték a
politikából, ezáltal a politika teljes egészében elvesztette erkölcsi
tartását. Az erkölcsöt felváltotta a rothadó erkölcstelenség, a
hazugság művészetévé vált minden, amihez csak hozzáért, a politikus nem
voltak mások, mint köztörvényes bűnözők, akiknek működését gyakorta
lehetett volna halálbüntetéssel jutalmazni! Ez ma sincs másként, sőt…
Jöttek
filozófusok, írók, gondolkodó emberek, akik reformok címén azt
harsogták, hogy az egyházak ne szólhassanak bele a politikába, mert a
kettő összeegyeztethetetlen. Barbárok… Ha fundamentalizmussal vádolnak,
akkor is kijelentem: a vallási alapon nyugvó jog- és államrend
életképesebb, mint bármely másfajta, pontosan hitbéli erőssége a
garancia maradandóságára, és maga a vallás adja meg a fundamentalista
állam erkölcsi tartását! Vessünk egy pillantást az iszlám államokra,
ahová nagy-nagy nehézségek árán képes csak bekúszni a globalista
szörnyeteg!
Azok
a gondolkodók, akik bő száz évvel ezelőtt azért kardoskodtak, hogy az
egyházak kilépjenek a politikából, tulajdonképpen bűnt követtek el, nem
is akármilyet! Egyrészt elrohasztották a politikát Európában, ahonnan
aztán továbbgyűrűzött a rothadás, aztán elvették a vallások erejét, és
magát az életet lehetetlenítették el.
Nincs
más választása a Katolikus Egyháznak, revideálnia kell nézeteit, meg
kell vizsgálnia alapjait, és elölről kell kezdenie mindent, ha vissza
kíván térni az emberekhez, tényleges hatalommal. Legalább ötszáz
esztendőt kell áttekintenie a bíborosoknak, érsekeknek, hogy számottevő
konzekvenciákat levonjanak, mert amiket a távoli múltban elkövettek,
azt többet nem ismételhetik meg, bármily erősen szoruljon is lábaikon a
kapca; az sem volna elhanyagolható, ha a jelenben megkövetnék az
emberiséget, ez tanúsítaná alázatosságukat, amelyre manapság oly nagy
szükség lenne.
Szükség
volna ezzel egy időben számos intézkedés átszervezésére is: különösen a
papok nevelését kellene megvizsgálni, mert az tűrhetetlen állapot,
hogy találkozhatunk Magyarországon olyan katolikus pappal, amelyik nem
tud beszélni. Papnak olyan ember ne menjen, akinek gondja van a
beszéddel, az inkább menjen el kubikosnak, vagy lakatosnak, de a
reverendához stílus és meleg tekintet szükségeltetik, továbbá nyílt
szív, kedves lélek, és kiváló beszédkésség, hiszen a szavak erejével
kell meggyőznie a hit után sóvárgó lelkeket! Az Egyházon belül a papok
jelképezik a sejteket, az aprócska alkotóelemek ők maguk, éppen ezért
jó lenne, ha valóban olyan emberek jelentkeznének papoknak, akik
képesek teljes egészében magukévá tenni a vallást, képesek az életet
tökéletes mélységében megérteni, valamint a rögzített hitet át tudják
adni a híveknek, amikor azok vasárnaponként ellátogatnak a templomba. A
papok szerepe nagyon fontos! Ők érintkeznek leggyakrabban a hívekkel,
tehát a példamutatás elengedhetetlen, jó szervezőként kell felállniuk
az élet nagy felfordulásában, és jó lenne, ha ők szerveznék a
földművelés szent munkáját, ha kell, egyházi földeken.
Hogy miért a papok szervezhetnék a földön való munkát?
Egyszerű
a történet: a kétkezi munka éberen tartja az embert, a vallás
emberének pedig arra kell törekednie kerületében, hogy az emberek
éberek legyenek, hogy lássák a valóságot teljes egészében; elbutított,
vak ostobákra nem lehet társadalmat építeni, noha a hatalomnak ostoba,
ész nélküli egyedekre van szüksége… A közös munka összevonja a
széthullóban lévő embereket, meg aztán az együtt megtermelt javakat
együtt élvezhetik, gondolok itt elsősorban a terményekre. Minden
megoldható, akarás kérdése az egész, de a mai prédikáló papok egy része
nem képes összefogni semmit, beszéde akadozó, színtelen, mindent
elérhet az életben, csak éppen azt nem, hogy híveket toborozzon, a
lelkekben tiszta tüzeket gyújtson!
Természetesen
a politikába való visszatérést a papok szintjén kell elkezdeni: a
papok vegyenek részt a községek politikai életében, hogy a tiszta
erkölcs feddő ujja lebegjen a polgármesterek, jegyzők feje felett.
Szépen lassan fel lehetne építeni egy egészséges társadalmat, ehhez
azonban rengeteg mindennek érvényesülnie kell, az építkezés munkája
egyáltalán nem egyszerű folyamat. Az idő szűk volta ösztönözhetné az
Egyházat, hogy sürgősen megoldást találjon az égető problémák
lángolására, ha lehet kíméletesen, alázatot gyakorolva oldjon meg
kérgessé vált csomókat, egyszerűen, feltűnés nélkül, csendes
békességben.
Az
Egyháznak azokat a problémákat kell megoldania, amelyeket ő maga
okozott, ennek okán dőreség lenne a külvilágtól várni a megoldásokat,
mélyreható vizsgálattal érdemes lenne feltérképezni a rothadó részeket,
fel kellene állítani egy tiszta, világos diagnózist, és akkor a
gyógyítás folyamatát már el is lehetne kezdeni. A becsület ebben a
kérdésben kulcsfontosságú tényezővé válhat! A papok képzésének
átszervezésével, az egyházi vezetők tisztességes megválogatásával új
alapokra helyezhető a hitélet, és biztosan kijelenthető, hogy a hívők is
másként állnának egy megújhodott, megtisztult valláshoz. Ahogy az
életben lehetetlen vállalkozás pusztán a tehetségre alapozni az
érvényesülést, úgy az Egyházban éppen ezt kellene lehetővé tenni, hogy
az egyszerű papból is lehessen egyszer pápa, és nem azért, mert meg
tudja vásárolni a bíborosokat, hanem azért, mert cselekedetei önmagukért
beszélnek. A püspöki kar életrevalóságát is érdemes vizsgálat alá
venni, feltérképezni a korrupt hadmozdulatokat, és már csírájában el
kell fojtani mindenféle próbálkozást; az Egyház nem lehet anyagias!
Ferenc
pápa mondotta nem is olyan régen, hogy a papok ne kérjenek pénzt az
esketésért, a keresztelésért, és a temetésért, mert ez minden embernek
kijár. El tudom képzelni, milyen felháborodás borzongott végig az egész
Egyházon a világ minden táján, mégis azt kell mondanom, a pápa remekül
ragadta meg a baj gyökerét! Mindenkinek joga van összeházasodnia
szerelmével, és az újszülöttnek joga van a keresztséghez! Az ember, ha
nem fizeti életében az egyházi adót, a pap addig nem celebrál az elhunyt
felett, amíg nem egyenlítik ki a számlát, ami – érzésem szerint –
nonszensz! A világ legnagyobb földbirtokával, valamint vagyonával
rendelkező egyház anyagias ostobaságokban porlasztja erejét, ahelyett,
hogy teljes mellszélességgel, védő karral, büszke tudással a hívek mellé
állna, víg kedéllyel tanítaná a megtévedt lelkeket Jézus tanításaira.
Érdemes
lenne a Katolikus Egyháznak felszámolnia az évszázadok óta gyűrűző
fekáliát, hogy megtisztultan, bölcsen állhasson ebben az aljas háborúhoz
hasonló korban, amikor fekélyes hordák nyomulnak be a keresztény
örökséggel fennálló Európába. Nem pusztán Magyarország forog veszélyben,
és nem csak minket szorít az idő, hanem egész Európa bajban van, ezt,
aki nem látja, az vagy vak, vagy teljesen ostoba! Az Egyháznak éppen a
nacionalista erők jelenthetik a segítséget, azok a büszke fiatalok
nyújthatják segítő kezüket a kereszténységet óvó egyházfik számára,
akiket a mai média gyaláz, náciknak nevez, noha semmi közük a
nácizmushoz!
Megtapasztaltuk
a globalizmus lélektelenségét, az ördöggel cimboráló aljasságát; ebből
egy valamirevaló katolikus ember nem kér, én legalábbis így gondolom;
azok az emberek, akik még képesek valamit tenni az újjászületésben, a
tökéletes megújhodásban, álljanak fel a porból, vessék el a hazafias
érzelmeket gyalázó hitványakat, ne hallgassanak a náci bélyegekre, hanem
haladjanak előre, keresztény testvériséget hirdetve, soha meg nem
alkudva! Ebben látom a megoldást!
A Katolikus Egyházon belül a reformok már rég nem működnek, ahogy a politikában sem!
Ebből
tisztán következik, hogy a lehető legradikálisabb megoldást kell
választani: gyökeresen ki kell tépni a gazokat, hogy a termőföld újra
teremni tudjon; ahogy a parasztok megtisztítják a földet, úgy kell az
egyházfőknek megtisztítaniuk az Egyházat, hogy onnan kiindulva,
megtisztíthassák Európát!
Van feladat, és ez nem kevés!
http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/mveszetek/sz-kovacs-peter/3640-a-katolikus-egyhazrol
http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/mveszetek/sz-kovacs-peter/3640-a-katolikus-egyhazrol