Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2013. augusztus 3., szombat
Az európai látnoknő (Maria Divine Mercy) által kapott üzenetek - 'The Warning'
Üdvösség
Anyja: hamarosan azt fogják kérni tőletek, hogy a Szent Eukarisztia egy
helyettesítőjét osszátok szét, ami nem a Fiam Teste lesz
2013. augusztus 2. péntek, 15:10
Gyermekem,
Fiam előtt állok ebben az időben, és nagy szomorúságomban Lábainál
arcra borulok. Amint Keresztje lábánál a félelmetes Keresztre
feszítésekkor tanúja voltam kínszenvedésének, most újra el kell viselnem
az Ő Fájdalmát.
Fiam
Keresztre feszítésére újra sor kerül, mivel az Ő Testének, Misztikus
Testének, mely az Ő Egyháza a Földön, újra el kell viselnie az övéi
által a megostorozást. Ők – az Egyházán belüli ellenség – meg fogják
ostorozni Testét, szétszaggatják, kegyetlenül kigúnyolják és
megszentségtelenítik, mielőtt Azt félredobnák. Fiam Egyháza most kerül megostorozásra, ami Földi Keresztre feszítésének az első szakasza ebben az időben.
Ők el fogják venni a Testét – a Szent Eukarisztián keresztül – és
sértegetni fogják, valamint lealacsonyítják Őt. Ennek sok jelét lehet
majd látni, mivel minden tiszteletlen és fondorlatos g esztust el fognak
követni, hogy átkozzák Őt. Amikor becsmérelni fogják az Ő Legszentebb
Eukarisztiáját, akkor Azt el fogják majd dobni, és hamarosan nagyon
nehéz lesz részesülni Benne. Ez csak egyike azon sok folyamatban lévő
tervnek, hogy eltöröljék Fiam Jelenlétét a Szentmisében.
Sokan
fogják látni ezeket a gonosz gesztusokat és tudni fogják, hogy azok
sértőek Fiam számára. Sokan tiltakozni fognak, de a hangjukat nem fogják
meghallani. Azoknak
a szegény papoknak mondom, akik ettől a megszentségtelenítéstől
szenvedni fognak: nektek kérnetek kell Engem, Édesanyátokat, hogy
segítsek elviselni ezt a fájdalmat. Sohasem szabad
megváltoztatnotok a Szent Eukarisztiát, mert ez a ti egyetlen
Táplálékotok az Üdvösség érdekében. E nélkül éhezni fogtok. Az
Eukarisztiát mindig hozzáférhetővé kell tenni, Isten minden gyermeke
számára. Sohasem szabad elfogadnotok, hogy bármilyen más kenyér lehet az
Élet Tápláléka.
Hamarosan
azt fogják kérni tőletek, hogy a Szent Eukarisztia egy helyettesítőjét
osszátok szét, ami nem a Fiam Teste lesz. Hűnek kell maradnotok a Szent
Eukarisztia Ajándékához még akkor is, ha azt fogják mondani, hogy az
többé már nem helytálló – hogy az új világvallásban az többé már nem
elfogadható.
Édesanyátok Krisztusban
Az Üdvösség Anyja
Az Üdvösség Anyja
Egy guru vagy Jézus? - Joseph- Marie atya tanúságtétele
Egy szenzációs tanúságtétel, melyből első kézből megtudhatjuk:
· Miért becsapás keleti meditációs „megoldás”, „gyógyítás”
· Hogyan működik az valójában
· Milyen erők működnek ott
· Meddig rejtheti el magát a bennünk lévő démoni erő
· Mi az egyetlen módja a gyógyulásnak
· Miért becsapás keleti meditációs „megoldás”, „gyógyítás”
· Hogyan működik az valójában
· Milyen erők működnek ott
· Meddig rejtheti el magát a bennünk lévő démoni erő
· Mi az egyetlen módja a gyógyulásnak
Ennek
az embernek – aki valóban keresni akarta, és kereste -, milyen utat
kellett bejárnia, hogy megtalálja AZT, AKIT keresett, hogy tanúságával
segíthessen másokat.
Egy eredeti - francia és más nyelvű alámondással - változat:
Magyar alámondással: http://www.masodikeljovetel.hu/hang/GvJJM.mp4
– mp4, 67MB.
Új evangelizáció eredményesen – de hogyan?
Naponta meg kell térnünk
Krisztushoz, hogy elnyerjük a kegyelmet a világ megváltoztatásához, ami a
hit örömétől indíttatva, általában személyenként, egyesével történik.
Fr. C. John McCloskey egyháztörténész írását foglaljuk össze.
Az
ősegyház az első háromszáz év keresztényüldözései közepette sok ezer
keresztény család személyes tanúságtétele hatására terjedt. Nagy
Konstantin edictuma után a megélt keresztény eszmények lassacskán
átformálták a nyugati világot: megszületett a keresztény kultúra. Az
utóbbi két évszázadban azonban különféle ideológiák és eretnekségek
terjedtek el (darwinizmus, marxizmus, freudizmus stb.). Térhódításuk
egyik oka a világi hívők lankadó apostoli buzgalma volt.
1. Új tavasz: apostoli lelkület
II. János Pál pápának meggyőződése volt, hogy az ezredfordulóval átlépjük a „remény küszöbét”, és az Egyház „új tavasza” köszönt ránk. Hogy ez valóban bekövetkezzék, az hívő emberek és családok millióinak apostolkodásán fog múlni. Az egyéni tanúságtételre a II. Vatikáni Zsinat tanítása szerint „minden rendű és rangú világi keresztény hivatott és kötelezve van” (Apostolicam actuositatem 16). „Jaj nekem, ha nem hirdetem az evangéliumot” (1Kor 9,6). De hogyan tudjuk az embereket Istenhez vezetni? Mi legyen az első lépés?
Embertársaink hitre vezetésében a legfontosabb tudnunk, hogy nem mi térítjük meg a másikat, hanem Isten. (Természetesen itt nem rossz értelemben vett térítésről beszélünk, amely kényszerít és nem tiszteli a másik ember szabadságát). A vágy, hogy Istenhez vezessünk másokat, az imaéletünkből fakad.
Hétköznapjainkban rengeteg emberrel találkozunk, családtagjainktól a bolti eladókig. A neves konvertita katolikus filozófus, Dietrich von Hildebrand szerint „minden emberre, akivel találkozunk, úgy kell tekintenünk, mint aki katolikus, vagy ténylegesen (in re) vagy remélhetőleg (in spe)”. Rájuk tekintve kérdezzük meg magunkban: vajon nyitott tudna lenni ez az ember a hitre? Ha igen a válasz, jöhet a következő lépés.
2. Merjünk kérdezni!
Azt mondják, úgy lehet legkönnyebben pénzhez jutni, ha kérünk. Ugyanez az apostolkodásra is igaz lehet. „Nem gondoltál arra, hogy megkeresztelkedj (visszatérj az Egyházba)?” - Ez a kérdés nemcsak megtérések, hanem érdekes beszélgetések, új barátságok kezdete is lehet. Ha megütköznek is rajta, meglepően jólesik az embereknek. Persze nem vadidegeneknek kell feltennünk. Ha nem igaz, tartós barátság szándékával közeledünk a másikhoz, kérdésünk hiteltelen, és joggal érzik tolakodónak és őszintétlennek.
Legtöbben azt fogják válaszolni: „Te vagy az első, aki ezt megkérdezi.” Néhányan azt is hozzáteszik majd: egész életükben arra vártak, hogy valaki feltegye ezt a kérdést. Lesznek, akik elutasítanak, de nem mindenkinek van „szeme a látásra és füle a hallásra”. „Lerázzuk a lábunkról a port”, és továbbmegyünk. Nem a sikerért tesszük, hanem Krisztus szeretetéért. Előfordulhat, hogy évek múltán tér vissza valaki a kérdéseivel, amiért valamikor mertük felajánlani neki a hitet.
3. Legyünk felkészültek!
Életük legnagyobb döntésére és ezzel együtt mély beszélgetésekre hívjuk az embereket. Miért vagyunk itt? Mi az igazság? Van Isten? Van jó és rossz? Van élet a halál után? Jézus Krisztus valóban Isten? Mi az Egyház? Fontos, hogy jól ismerjük beszélgetőpartnerünket és vallási hátterét. Jó, ha ismerjük más felekezetek, vallások hitrendszerét. Másrészt fontos, hogy jól felkészüljünk saját hitünk tanításával kapcsolatban. „Legyetek mindig készen rá, hogy mindenkinek megfeleljetek, aki csak kérdezi, mi az alapja reményeteknek!” (1Péter 3,15). A felkészülés egy életen át tart, sohasem teljes, de ez ne tartson vissza! Gondoljunk arra: akármilyen keveset tudunk, a barátunk valószínűleg még felkészületlenebb. Mi legalább tudjuk, hová forduljunk válaszért.
Alapvető természetesen az Újszövetség, a Katolikus Egyház Katekizmusa, a Katekizmus Kompendiuma vagy az ifjúsági YouCat. Érdemes megismernünk a hitbeli és erkölcsi kérdésekkel kapcsolatos legfrissebb pápai megnyilatkozásokat is. Ajánlhatjuk mai megtérések történeteit, lelki írók írásait, nagy katolikus írók műveit (pl. Henryk Sienkiewicz, François Mauriac).
Sokat jelent, ha barátunkat elkísérjük szentmisére vagy más ünnepi alkalomra, keresztelőre, esküvőre, húsvéti vigíliára, papszentelésre vagy rózsafüzér-zarándoklatra egy Szűzanya-kegyhelyre. A hit által ihletett zenei és képzőművészeti alkotások is közelebb hozhatják az Egyházhoz. Figyeljünk azonban az igényeire: lehet, hogy a könnyebben emészthető írások, dalok, filmek jobban szólnak hozzá, mint a veretes szövegek és a klasszikus zeneművek. Minden olvasmánynál hatékonyabban vezetheti vissza az Egyházhoz, ha együtt imádkozunk, vagy közösen látogatunk szegényeket vagy öregeket.
4. Csapatmunka és kitartás
Ne feledkezzünk meg a plébániáról és a papról, hiszen ha minden jól megy, barátunk a jövőben egy plébánia keretei közt fog élni. Keressünk egy imádságos, lelkes (a két jelző szinte ugyanazt jelenti) papot, akivel együttműködhetünk! Gondolatai, imái, áldozatai kiegészítik a mieinket, és lesznek témák, amelyekhez jobban hozzá tud szólni. Tanácsot tud adni, mikor, hogyan csatlakozhat barátunk az Egyházhoz. Ha nincs megkeresztelve, az Egyház katekumenátusba hívja, melynek végén általában a húsvéti vigílián kerül sor a keresztelőre. Megkereszteltek a szentgyónás elvégzése után egyszerre részesülhetnek az Eucharisztia és a bérmálás szentségében, szentmise keretében.
1. Új tavasz: apostoli lelkület
II. János Pál pápának meggyőződése volt, hogy az ezredfordulóval átlépjük a „remény küszöbét”, és az Egyház „új tavasza” köszönt ránk. Hogy ez valóban bekövetkezzék, az hívő emberek és családok millióinak apostolkodásán fog múlni. Az egyéni tanúságtételre a II. Vatikáni Zsinat tanítása szerint „minden rendű és rangú világi keresztény hivatott és kötelezve van” (Apostolicam actuositatem 16). „Jaj nekem, ha nem hirdetem az evangéliumot” (1Kor 9,6). De hogyan tudjuk az embereket Istenhez vezetni? Mi legyen az első lépés?
Embertársaink hitre vezetésében a legfontosabb tudnunk, hogy nem mi térítjük meg a másikat, hanem Isten. (Természetesen itt nem rossz értelemben vett térítésről beszélünk, amely kényszerít és nem tiszteli a másik ember szabadságát). A vágy, hogy Istenhez vezessünk másokat, az imaéletünkből fakad.
Hétköznapjainkban rengeteg emberrel találkozunk, családtagjainktól a bolti eladókig. A neves konvertita katolikus filozófus, Dietrich von Hildebrand szerint „minden emberre, akivel találkozunk, úgy kell tekintenünk, mint aki katolikus, vagy ténylegesen (in re) vagy remélhetőleg (in spe)”. Rájuk tekintve kérdezzük meg magunkban: vajon nyitott tudna lenni ez az ember a hitre? Ha igen a válasz, jöhet a következő lépés.
2. Merjünk kérdezni!
Azt mondják, úgy lehet legkönnyebben pénzhez jutni, ha kérünk. Ugyanez az apostolkodásra is igaz lehet. „Nem gondoltál arra, hogy megkeresztelkedj (visszatérj az Egyházba)?” - Ez a kérdés nemcsak megtérések, hanem érdekes beszélgetések, új barátságok kezdete is lehet. Ha megütköznek is rajta, meglepően jólesik az embereknek. Persze nem vadidegeneknek kell feltennünk. Ha nem igaz, tartós barátság szándékával közeledünk a másikhoz, kérdésünk hiteltelen, és joggal érzik tolakodónak és őszintétlennek.
Legtöbben azt fogják válaszolni: „Te vagy az első, aki ezt megkérdezi.” Néhányan azt is hozzáteszik majd: egész életükben arra vártak, hogy valaki feltegye ezt a kérdést. Lesznek, akik elutasítanak, de nem mindenkinek van „szeme a látásra és füle a hallásra”. „Lerázzuk a lábunkról a port”, és továbbmegyünk. Nem a sikerért tesszük, hanem Krisztus szeretetéért. Előfordulhat, hogy évek múltán tér vissza valaki a kérdéseivel, amiért valamikor mertük felajánlani neki a hitet.
3. Legyünk felkészültek!
Életük legnagyobb döntésére és ezzel együtt mély beszélgetésekre hívjuk az embereket. Miért vagyunk itt? Mi az igazság? Van Isten? Van jó és rossz? Van élet a halál után? Jézus Krisztus valóban Isten? Mi az Egyház? Fontos, hogy jól ismerjük beszélgetőpartnerünket és vallási hátterét. Jó, ha ismerjük más felekezetek, vallások hitrendszerét. Másrészt fontos, hogy jól felkészüljünk saját hitünk tanításával kapcsolatban. „Legyetek mindig készen rá, hogy mindenkinek megfeleljetek, aki csak kérdezi, mi az alapja reményeteknek!” (1Péter 3,15). A felkészülés egy életen át tart, sohasem teljes, de ez ne tartson vissza! Gondoljunk arra: akármilyen keveset tudunk, a barátunk valószínűleg még felkészületlenebb. Mi legalább tudjuk, hová forduljunk válaszért.
Alapvető természetesen az Újszövetség, a Katolikus Egyház Katekizmusa, a Katekizmus Kompendiuma vagy az ifjúsági YouCat. Érdemes megismernünk a hitbeli és erkölcsi kérdésekkel kapcsolatos legfrissebb pápai megnyilatkozásokat is. Ajánlhatjuk mai megtérések történeteit, lelki írók írásait, nagy katolikus írók műveit (pl. Henryk Sienkiewicz, François Mauriac).
Sokat jelent, ha barátunkat elkísérjük szentmisére vagy más ünnepi alkalomra, keresztelőre, esküvőre, húsvéti vigíliára, papszentelésre vagy rózsafüzér-zarándoklatra egy Szűzanya-kegyhelyre. A hit által ihletett zenei és képzőművészeti alkotások is közelebb hozhatják az Egyházhoz. Figyeljünk azonban az igényeire: lehet, hogy a könnyebben emészthető írások, dalok, filmek jobban szólnak hozzá, mint a veretes szövegek és a klasszikus zeneművek. Minden olvasmánynál hatékonyabban vezetheti vissza az Egyházhoz, ha együtt imádkozunk, vagy közösen látogatunk szegényeket vagy öregeket.
4. Csapatmunka és kitartás
Ne feledkezzünk meg a plébániáról és a papról, hiszen ha minden jól megy, barátunk a jövőben egy plébánia keretei közt fog élni. Keressünk egy imádságos, lelkes (a két jelző szinte ugyanazt jelenti) papot, akivel együttműködhetünk! Gondolatai, imái, áldozatai kiegészítik a mieinket, és lesznek témák, amelyekhez jobban hozzá tud szólni. Tanácsot tud adni, mikor, hogyan csatlakozhat barátunk az Egyházhoz. Ha nincs megkeresztelve, az Egyház katekumenátusba hívja, melynek végén általában a húsvéti vigílián kerül sor a keresztelőre. Megkereszteltek a szentgyónás elvégzése után egyszerre részesülhetnek az Eucharisztia és a bérmálás szentségében, szentmise keretében.
*
Mit
tegyünk, ha igyekezetünk ellenére a barátunk hosszabb idő után sem
tudja elfogadni Krisztust és az Egyházat, kétségei vannak, vagy a
családja leküzdhetetlennek tűnő akadályokat gördít megtérése elé? A
válasz: ima, kitartás, türelem. Imánk ereje végül le fogja győzni. (Ne
feledjük, Ki intézi végső soron a dolgokat!). Kitartó
barátságunk meggyőzi, mert látni fogja, hogy önzetlenül szeretjük.
Türelmünk pedig azt tükrözi, hogy tudjuk: a megtérés Isten időzítése
szerint történik, egy perccel sem előbb, sem később, talán csak a halál
küszöbén.
S mit
tegyünk akkor, ha elfogadja a hitet és csatlakozik az Egyházhoz?
Apostoli igyekezetünk természetesen a következő ismerős felé fordulhat,
esetleg már foglalkozunk is néhány érdeklődővel. Ugyanakkor nem
feledkezhetünk meg a frissen megtértről sem, aki most teszi első
lépéseit a hit új útján, melynek megvannak a maga viharos és árnyékos
szakaszai. Lesznek körülötte, akik rossz szemmel nézik megtérését.
Szüksége van baráti biztatásunkra, segítségünkre, mégpedig nemcsak e
kezdeti időszakban, hanem egész életében. Ha keresztszülőként,
vezetőként mindvégig mellette állunk, örökre hálás lesz azért, amit
általunk kapott.
Összefoglalónk Fr. C. John McCloskey egyháztörténész írása alapján készült. A szöveg Philip Lawler szeptemberben megjelenő, az új evangelizáció sikeres módszereit ismertető könyvének előszava.
Magyar Kurír (mk)
Pio atya jóslata: „Csak sötétségek várnak ránk, mindenütt csak sötétség
A római Szerzetes Kongregációnak a pápa [?] jóváhagyásával az
Immaculata ferenceseinek rendjébe történt radikális beavatkozása az
egyház jelentős részében felzúdulást okozott. Az egyház „konzervatív”,
de nem hagyománytisztelő része megpróbálja igazolni a római döntést, ami
egyfelől nemigen sikerül nekik, másfelől nagyon rossz útra vezeti őket,
hiszen – különösen a Vatican Insider krónikásai, élükön Andrea
Tornielli-vel – a renddel és annak alapítójával kapcsolatban számos
hamis adatot terjesztenek (ezeket az adatokat a rend hivatalos szóvivője
már több ízben helyreigazította – úgy tűnik, eredmény nélkül).
A római beavatkozás valódi okairól a rend – ez év május 1-én 80. évét
betöltő – alapítójának és eddigi rendfőnökének, Stefano Maria Manelli
atyának egy vezércikke adja meg a helyes felvilágosítást, mely német
nyelven most jelenik meg először [2013. augusztus 3-án a
katholisches.info-n, melyből ez a magyar fordítás készült].
A helyzet könnyebb megértése kedvéért azonban elsőként álljon itt az Immaculata Ferencesei Kongregáció rövid története:
Stefano Maria Manelli atya, az alapító 1933. május 1-én született Fiumében. Ő volt a 21 gyermeket számláló családban a hatodik gyerek. Szüleinek – Isten szolgái Settimio Manelli és Licia Gualandris –boldoggá-avatási eljárását 2010. december 20-én nyitották meg. A család lelki vezetője Pio atya volt. A kis Stefano 5 évesen tőle kapta első áldozását. A család hamarosan leköltözött a dél-olaszországi Apuliába, Pio atya közelébe. Stefano 12 évesen lépett be Copertino Kis Szemináriumába. Belépett a minorita rendbe, ahol 1954. május 27-én tette le ünnepélyes örök fogadalmát. Másfél évvel később, 1955. október 30-án, Krisztus Király ünnepén szentelték pappá.
Stefano atya 1960-ban doktorált Rómában a Seraphicum Pápai Teológiai Fakultáson a Szeplőtelen Fogantatásról írt disszertációjával. Ez a munka adta a későbbi rendje nevét. Ezután a rend iskoláiban, Benevent érseki szemináriumában és az Avellinoi Vallástudományok Intézetben oktatott. 1982 és 1988 között két alkalommal volt a minoriták nápolyi provinciájának tartományfőnöke.
Stefano Maria Manelli atya, az alapító 1933. május 1-én született Fiumében. Ő volt a 21 gyermeket számláló családban a hatodik gyerek. Szüleinek – Isten szolgái Settimio Manelli és Licia Gualandris –boldoggá-avatási eljárását 2010. december 20-én nyitották meg. A család lelki vezetője Pio atya volt. A kis Stefano 5 évesen tőle kapta első áldozását. A család hamarosan leköltözött a dél-olaszországi Apuliába, Pio atya közelébe. Stefano 12 évesen lépett be Copertino Kis Szemináriumába. Belépett a minorita rendbe, ahol 1954. május 27-én tette le ünnepélyes örök fogadalmát. Másfél évvel később, 1955. október 30-án, Krisztus Király ünnepén szentelték pappá.
Stefano atya 1960-ban doktorált Rómában a Seraphicum Pápai Teológiai Fakultáson a Szeplőtelen Fogantatásról írt disszertációjával. Ez a munka adta a későbbi rendje nevét. Ezután a rend iskoláiban, Benevent érseki szemináriumában és az Avellinoi Vallástudományok Intézetben oktatott. 1982 és 1988 között két alkalommal volt a minoriták nápolyi provinciájának tartományfőnöke.
Stefano atya 1965-től tanulmányozta Szent Maximilian Kolbe írásait.
Ennek hatására a II. Vatikáni Zsinat után egyre inkább a ferencesek
rendalapítója, Assisi Szent Ferenc követését Kolbe atya példája szerint
tekintette szerzetesi élete fő céljának. 1969. december 24-én Stefano
Maria atya rendtársával, Gabriele Maria Pellettieri atyával együtt arra
kérte a minorita rend főnökét, hogy megújított, szigorúbb ferences
életet folytathassanak, egy ferences-máriás életmódot, melyet ők „a
ferences élet máriás nyomdokának” neveztek. Így alakult meg 1970
augusztusában a Jó Remény Anyja búcsújáróhelyén, az Avellino melletti
Frigento-ban az első Máriás Ház.
Az ezt követő évek során egyre több szerzetes csatlakozott hozzájuk. Az állandó növekedésük, ferences-máriás életmódjuk és az anyarendben tapasztalható ellenkező irányú fejlődés 1990. június 22-én egy új rend megalakulásához vezetett. Az egyházi elismerést – először egyházmegyei szinten – Benevent érseke, Msgr. Carlo Minchiatti adta meg számukra. 1998. január 1-én a rendet pápai jog szerint ismerték el. A három szerzetesi fogadalom, a szegénység, önmegtartoztatás és engedelmesség mellé egy negyedik fogadalmat fűztek, a Szeplőtelen Szűz és Istenanya, Mária iráni feltételnélküli felajánlást.
1982. november 1-én alapították meg a rend első női ágát a Fülöp-szigeteken. Ma több mint 50 házuk van a világminden táján 350 apácával. 2006-ban alakult meg a rend szemlélődő női ága, a klarisszák, akiknek négy házuk van, melyekben több mint 40 apáca lakik. 1990. szeptember 8-án következett a laikusok közösségének megalakulása, az Immaculata Mediatrix Missziója (MIM).
2008-ban a rend káptalana úgy döntött, hogy az egész rend belső életében visszatér a római rítus rendkívüli formájához, az egy évvel korábban kiadott Summorum Pontificum motu proprio alapján.
Az ezt követő évek során egyre több szerzetes csatlakozott hozzájuk. Az állandó növekedésük, ferences-máriás életmódjuk és az anyarendben tapasztalható ellenkező irányú fejlődés 1990. június 22-én egy új rend megalakulásához vezetett. Az egyházi elismerést – először egyházmegyei szinten – Benevent érseke, Msgr. Carlo Minchiatti adta meg számukra. 1998. január 1-én a rendet pápai jog szerint ismerték el. A három szerzetesi fogadalom, a szegénység, önmegtartoztatás és engedelmesség mellé egy negyedik fogadalmat fűztek, a Szeplőtelen Szűz és Istenanya, Mária iráni feltételnélküli felajánlást.
1982. november 1-én alapították meg a rend első női ágát a Fülöp-szigeteken. Ma több mint 50 házuk van a világminden táján 350 apácával. 2006-ban alakult meg a rend szemlélődő női ága, a klarisszák, akiknek négy házuk van, melyekben több mint 40 apáca lakik. 1990. szeptember 8-án következett a laikusok közösségének megalakulása, az Immaculata Mediatrix Missziója (MIM).
2008-ban a rend káptalana úgy döntött, hogy az egész rend belső életében visszatér a római rítus rendkívüli formájához, az egy évvel korábban kiadott Summorum Pontificum motu proprio alapján.
Német nyelvterületen a rendnek mindössze egyetlen háza van, az ausztriai
Kitzbühel-ben, ahol 2002-ben az akkori salzburgi érsek, Georg Eder a
rendnek adományozott egy elhagyatott kapucinus kolostort. 2007-ben a
dél-tiroli Innichen-ben szerették volna az éppen akkor feladott ferences
kolostort megszerezni, de az akkori megyéspüspök, a kapucinus [!]
Wilhelm Egger ezt megakadályozta. A kolostor azóta is üresen áll.
A kapucinusok 2010-ben oszlatták fel utolsó felső-ausztriai kolostorukat Ried-ben. Az Immaculata ferencesei szerették volna megszerezni ezt a kolostort is, de a Linzi megyéspüspök nem engedélyezte letelepedésüket. Ebben a kolostorban azóta egy indiai karmelita lakik a Kerala-ban alapított karmelita kongregációból, akit állítólag nemsokára néhány társa is követni fogja.
Az Immaculata Ferencesei Kongregáció a világ mind az öt kontinensén jelen van. A rend missziós tevékenységet is folytat. Általános rendfőnökük 1990. június 23. óta alapítójuk, Stefano Maria Manelli atya [volt].
A kapucinusok 2010-ben oszlatták fel utolsó felső-ausztriai kolostorukat Ried-ben. Az Immaculata ferencesei szerették volna megszerezni ezt a kolostort is, de a Linzi megyéspüspök nem engedélyezte letelepedésüket. Ebben a kolostorban azóta egy indiai karmelita lakik a Kerala-ban alapított karmelita kongregációból, akit állítólag nemsokára néhány társa is követni fogja.
Az Immaculata Ferencesei Kongregáció a világ mind az öt kontinensén jelen van. A rend missziós tevékenységet is folytat. Általános rendfőnökük 1990. június 23. óta alapítójuk, Stefano Maria Manelli atya [volt].
Giuseppe Nardi 2013. május 5-én a rend által gondozott firenzei
Mindenszentek templomban járt, ahonnan magával vitte a rend hetilapjának
– Il Settimanale di Padre Pio – aktuális, aznap megjelent számát,
melynek vezércikkét maga az alapító, Stefano atya írta. Az újság három
hónapja feküdt az íróasztalán fordításra várva. Most, az elmúlt napok
viharos eseményei nyomán, végre lefordította a cikket.
A cikkből kitűnik, hogy az Immaculata ferencesei nem titkolták se
véleményüket, se megváltozott életmódjukat, amit teljesen természetesen
éltek és hirdettek meg. Ennek oka abban rejlik, hogy az ő fejlődésük
alapvetően különbözik a többi Ecclesia Dei közösségtől. Az utóbbiak az
ellenállás, a perifériára szorulás, a nyílt elnyomás viszonyai között
éltek. Az Immaculata ferencesei ilyen körülményeket nem ismertek.
Mostanáig.
(forrás: www.katholisches.info – 2013. augusztus 3.)
http://www.katolikus-honlap.hu/1302/pio.htm
John Plummer: Találkozás a falnál
A nappaliban
voltam, éppen olvastam. Közben a televízió lehalkítva ment. 1996 volt,
kellemes meleg júniusi este, és örültem, hogy egy kicsit egyedül
lehettem.
Ekkor
a képernyőn egy fotó jelent meg. A kép, ami évekig kísértett és minden
alkalommal, amikor megláttam, belém nyilallt a fájdalom. Hogyan
bocsáthatnának meg nekem? Hogyan tudnám akár említeni is, mi részem volt
benne? A képen egy vietnámi kislány szalad a kamera felé kitárt
karokkal, miközben hisztérikusan ordít a napalm okozta szörnyű égései
miatt. Ez a Pulitzer-díjas fotó milliók szívét szorította össze, de
különösen az enyémet: ugyanis én voltam a felelős a kislány
haláltusájáért.
Előrehajoltam,
és felhangosítottam tévét. A riporter elmondta, hogy a lányt Phan Thi
Kim Phucnak hívják, férjhez ment, és jelenleg Torontóban él.
Tehát él, gondoltam hálásan.
Gondolatban
visszamentem 1972-be, amikor az Egyesült Államok hadseregének századosa
voltam Vietnámban. A Harmadik Területi Kiszolgáló Parancsnokság G3 légi
személyzetéhez voltam beosztva, hozzám tartoztak a B-52-es bombázók, én
terveztem és koordináltam a földi csapatok vadászbombázókkal való
biztosítását. Ha egy csoport bajba került, nekem szóltak, hogy lássam el
őket légi támogatással – méghozzá gyorsan.
Azon
a tavaszon a parancsnoki bunkerből rádióbeszélgetést folytattam egy
dél-vietnámi egység amerikai tanácsadójával, akik megpróbálták bevenni
Trang Bang városát. „Azonnali segítségre van szükségünk,” mondta a
tanácsadó röviden. A Vietkongok a közelükben beásták magukat. Megadta a
célpont koordinátáit.
A
térkép tanulmányozása után azonban zavarban voltam. „Közvetlenül a falu
szélén van a célpont,” mondtam. „Mi lesz a „baráti törzsekkel”?” Ezt a
kifejezést használtuk a szövetséges polgári személyekre.
„Már nincsenek ott,” felelte. „Mindnyájan elmentek. Evakuálták őket.”
Tudtam,
hogy a legjobb eszköz a lövészárokban lévő ellenség ellen a napalm és a
nagy erejű bombák. Miután a célpont közel volt a csapatainkhoz, a
legpontosabb eszközt akartam használni. Odairányítottam egy dél-vietnámi
légi egység A-37-es és A-1E-s támadó repülőgépeit.
Még mindig nyugtalan voltam, ezért megbeszéltem a dolgot a körzeti parancsnoksággal. „Mi a helyzet az ottani baráti törzsekkel?”
„A faluból mindenki elment.”
Rádión
helybenhagytam a parancsot, és körülbelül öt perc múlva a tanácsadó
jelentette: „a bombák célponton vannak; a gyalogosaink már benyomultak.”
Rutin feladat, gondoltam. Már több tucatszor megtettem.
Három nappal később a kantinba indultam. Az ajtónál egy köteg Stars and Stripes
katonai újság hevert; a kezembe vettem egy példányt. Elvettem az
ebédemet, leültem, hoztam magamnak kávét, majd kinyitottam az újságot.
Egy szívet tépő fotó meredt rám belőle. A képen egy kilencéves kislány
menekült a tűztől. A cikkből kiderült, hogy egy Trang Bangot ért támadás
következtében égett meg.
Abban a támadásban, amit én szerveztem.
A
kezem remegni kezdett, és a forró kávé kiloccsant az asztalra. Egy
pillanatig levegőt sem kaptam. Egy asztaltársam rám bámult. Annyit
motyogtam csak magyarázatképpen: „Én adtam parancsot a támadásra.”
Ez
volt az első és utolsó alkalom, hogy Vietnámban említettem volna az
esetet. Senki sem kérdezett róla, én pedig megpróbáltam kiverni a
fejemből. A bűntudat azonban – a rettenetes, lélekölő bűntudat – egyre
inkább nőtt bennem. Nem mentem el lelkészhez, már régóta elhagytam az
egyházat. Amikor visszatértem az Államokba, mintha mindenhol ezt a fotót
láttam volna -magazinokban, újságokban, televízióban. Nem tudtam
megszabadulni tőle.
1974-ben
leszereltem. Utána szörnyű boldogtalanságban éltem. Hogy megpróbáljak
megszabadulni fájó emlékeimtől, elkezdtem inni. Két házasságom végződött
válással. Érzelmileg megnyomorodva nem tudtam mások előtt megnyílni.
Aztán
egyik évben újév éjszakáján egy harmadik személy által létrehozott
randevú kapcsán találkoztam Joanne-nal, egy elkötelezett kereszténnyel.
Ezt követően együtt jártunk gyermekkorom templomába,
Hoke Countyban. Ott kötöttünk házasságot. Szerettem Joanne-t, de a
mások iránti nyíltsága és nagylelkűsége zavarba hozott. Mindig segített
másoknak, gyakran a saját költségére. Csodálkoztam, honnan lehet ennyi
energiája és szeretete.
A
80-as évek végén egy nagyvállalat ügyvezetője lettem, és elköltöztünk
Észak-Virginiába, ahol Viennában csatlakoztunk egy egyházhoz. Itt olyan
emberekkel találkoztam, akik valóban a hitükért éltek. Egyik hétvégén
egy lelkigyakorlaton könnyekre fakadtam, amikor rádöbbentem, hogy milyen
távol voltam attól, amit Isten akart, hogy legyek. 1990 novemberében
életemet átadtam Krisztusnak, és első alkalommal értettem meg, valójában
mit is jelent Isten kegyelme. Ennek ellenére még mindig szenvedtem
attól a bűntudattól és fájdalomtól, amikor belegondoltam, hogy min ment
keresztül az a kislány.
Amint
növekedtem a hitben, éreztem, hogy az Úr elhívott a szolgálatára.
Joanne támogatásával elvégeztem egy szemináriumot, és végül Purcevillebe
kerültem, a Bethániai Egyesült Metodista Egyház lelkészeként.
Ott
történt a nappalimban, hogy ismét megláttam a képet, amely kísértett.
Most hallottam először, mi történt a lánnyal. Miután felépült égési
sebeiből, Kim Phucot tiltakozása ellenére a kommunisták propagandájuk
eszközéül használták. Kubába küldték, hogy gyógyszertant tanuljon, és
ott beleszeretett egy vietnámi diákba. Mézesheteiket Moszkvában
töltötték, és amikor útban hazafelé a gép megállt tankolni
Newfoundlandban, politikai menedékjogot kértek. Jelenleg Torontóban
élnek a kisfiukkal.
Erőt
vettek rajtam az érzelmeim. Nagyon szerettem volna találkozni vele, de
féltem. Nem hittem, hogy látni akarta volna azt, aki a szenvedését
okozta.
Néhány
hét múlva egy Kaliforniában a Pilóták Szövetsége által rendezett
összejövetelen találkoztam Linh Duy Voval, egy vietnámi költővel. Linh
ismerte Kim Phucot és Nick Utot is, a fényképészt, aki a híres fotót
készítette. Tőle tudtam meg, hogy Kim Phuc és a családja egy pagodában
voltak a bombázás idején Trang Bangban. Kimenekültek az utcára, ahol a
lányt a napalm megégette. Nick Ut vitte őt a kórházba. Nem gondolták,
hogy életben fog maradni. 14 hónapig volt kórházban. Az álla összeolvadt
a mellkasával, a bal karja pedig a bordáival. Egy amerikai plasztikai
sebész operálta meg, és segített neki abban, hogy új életet kezdjen.
Miután
visszatértem Virginiába, Linh felhívott, és elmondta, hogy beszélt
rólam Kim Phucnak. Azt is mondta, hogy Kim keresztény, és hogy szerinte
fel kellene vennünk a kapcsolatot egymással. Én azonban elzárkóztam a
gondolattól, számomra túlságosan fájdalmas és ijesztő volt.
Később
értesültem róla, hogy Kim Washingtonban lesz a veteránok emlékművénél,
ahol megemlékezés lesz a Veterán nap keretében a vietnámi veteránok
emlékére. Úgy terveztem, hogy ezen én is ott leszek. Mintha az Úr
rendezte volna meg a találkozónkat.
1996.
november 11-én hétfőn ott álltam a fekete gránit emlékműnél. Néhány
veterán társam is velem volt, hogy bátorítsanak. Egész délelőtt vártunk,
de Kim Phucnak nyoma sem volt.
Hirtelen
mozgolódás támadt a tömegben, és megpillantottam, amint riporterek és
fényképészek rohannak oda egy kis vietnámi nőhöz, akit a szónok
dobogójához kísértek.
Egy férfi bemutatta Kimet. Elmondta, hogy családjának két tagja meghalt azon a napon Trang Bangban. Uram, irgalmazz nekem, imádkoztam.
Remegni kezdtem, és sírva fakadtam. A barátaim megöleltek. Aztán Kim
kezdett beszélni: „Ha beszélhetnék azzal a pilótával, aki ledobta a
bombákat, azt mondanám neki, hogy nem változtathatjuk meg a történelmet,
de a jelenben és a jövőben meg kell próbálnunk jót tennünk, amivel hozzájárulhatunk a békéhez.”
Remegő
kézzel írtam neki egy üzenetet: „Mondanom kell magának valamit.”
Odavittem a levelet egy parkőrnek, és megkértem, hogy adja oda Kimnek.
Addigra azonban az ünnepség véget ért, és Kimet elkísérték. A szívem
összeszorult. Lehet, hogy soha többé nem találkozom vele.
Ekkor
egy barátom sietett oda hozzám, és kijelentette: „Én majd odaviszlek
hozzá.” Keresztülfurakodtunk a tömegen, és odavezetett Kim Phuchoz, aki
éppen beszállni készült egy várakozó rendőrautóba. Valaki szólt neki,
hogy ott vagyok. Megfordult, és a szemembe nézett. Arcán együttérzéssel
kitárta a karjait. Zokogva borultam a karjaiba: „Sajnálom. Annyira
sajnálom. Nem akartam fájdalmat okozni magának.”
„Megbocsátok. Megbocsátok,” mondta, és átölelt. Abban a pillanatban elmúlt a lelkiismeret furdalásom. Leesett a kő a szívemről.
Meghívtak,
hogy látogassam őt meg a szállodájában, ahol sokáig beszélgettünk.
Egész idő alatt arra gondoltam, hogy milyen csodálatos, hogy láthatom
Kim Phucot. 24 éven át menekültem a fájdalomtól, amit neki okoztam, és
most Isten végre összehozott bennünket. Végre megbékéltem a múltammal.
A
látogatásom végén a szálloda halljában megfogtuk egymás kezét, és
imádkoztunk. Isten szeretetének ereje elképesztő. Amikor nem tudtam
megbocsátani magamnak, Isten mégis segített megtalálnom annak az
embernek a megbocsátását, akiére a legnagyobb szükségem volt.
http://idokjelei.hu/2013/08/talalkozas-a-falnal/
Jézus keresztjének darabja lehet egy új lelet
Elképzelhető, hogy török régészek
Jézus keresztjének egy darabját találták meg a Fekete-tenger partján
fekvő, észak-törökországi Sinop városában, a Balatlar-templomban
folytatott ásatások során.
"Egy
szent tárgyat találtunk egy ládában, ami egy keresztnek a része" -
mondta az ásatások vezetője, Gülgün Köroglu, a Mimar Sinan Egyetem
professzora. Véleménye szerint lehetséges, hogy Jézus keresztjének egy
darabjáról van szó.
Erre
utalhat a kőláda megjelenése is: a fedelébe vésett kereszt arra
utalhat, hogy a láda ereklye tárolására szolgált. A régésznő hozzáfűzte:
"Ez a kőláda nagyon fontos nekünk, mert ez a legfontosabb műalkotás,
amit eddig föltártunk." A ládában talált keresztdarabot laboratóriumban
vizsgálják tovább a szakemberek.
A
Kr. u. 660-ban a bizánciak által épített Balatlar-templom romjai között
zajló ásatások 2009-ben kezdődtek Köroglu vezetésével. A templomnak ma
már csak a déli és az északi falai állnak, a keleti és a nyugati
falakból kevés maradt. A kutatók eddigi munkájuk során közel ezer
csontvázat találtak a templom mellett, valamint egy római kori fürdőt is
föltártak a lelőhelyen. A Balatlar-templom egyébként ritka freskóiról
is ismert: Jézus Krisztust, Szűz Máriát és az Apostolokat ábrázolják a
festmények, amelyek egyébként a feltáráskor a levegő hatására
károsodtak.
A
kereszténység egészen korai szakaszától kezdődően fontos része a vallási
életnek az ereklyék tisztelete. Az ereklyék jellemzően a szentekhez
kötődő tárgyak voltak, esetenként testük egy-egy része. Különösen
jelentősek voltak a Krisztussal kapcsolatos ereklyék: a szegeket,
amelyekkel fölszögezték a keresztre, vagy éppen a kereszt egyes részeit
nagy tisztelet övezte a középkor évszázadaiban. Feltehető, hogy a
kutatók által most föllelt keresztdarab is a középkori ember által oly
tisztelt ereklyék közé tartozott. A lelet még akkor is nagyon izgalmas,
ha tudható, hogy a középkorban jóval több ereklyét tiszteltek, mint
amennyi hitelesnek volt mondható: Jézus keresztjének például annyi
darabja volt ismert, hogy egymás mellé állítva több keresztet is kiadtak
volna.
(origo)
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)