1. rész: Indokolás
Ezt a videót megnézheted itt is: https://meeting.wistia.com/medias/dzw75mocav
https://rumble.com/v2cdfuc-kontra-1.html
https://ugetube.com/watch/1IpUJu3W4bUzOSe
https://cos.tv/videos/play/42950596045083648
https://www.bitchute.com/video/MZfoSoLstKbh/
https://gloria.tv/post/mJ86NrpjMih84w2AojowVwSQm
2. rész: Konkrét program
Ezt a videót megnézheted itt is: https://rencontre.wistia.com/medias/1299uo23v1
https://rumble.com/v2cdjm6-kontra-2.html
https://ugetube.com/watch/Lq9h2vS8T8O1Ota
https://cos.tv/videos/play/42950939667108864
https://www.bitchute.com/video/Y4ZWAdYr5SmC/
https://gloria.tv/post/GSbESBdS11Vj1aPcxSPvpFU37
2023.
február 5-12. között zajlott Prágában az ún. szinodális út
kontinentális találkozója. A résztvevők közül sokan, ahogy saját maguk
is elismerték, tulajdonképpen nem is tudják, hogy mi az a szinodális út.
Ennek ellenére ódákat zengenek róla és szuperlatívuszokban, nagy
elragadtatással beszélnek róla. A prágai kontinentális találkozóra
azonban teljes mértékben vonatkozik az Úr Igéje, amelyet Izaiás próféta
által szólott: „Csak parancs parancsra, parancs parancsra, szabály szabályra, szabály szabályra, egy kicsi itt, egy kicsi ott.” (Iz 28,10) Izaiás próféta ezt még aprólékosabban kifejti: „De
ezek is a bortól tántorognak, és az italtól támolyognak; pap és
próféta tántorog az italtól, …Mert minden asztal úgy tele van
hányadékkal és szennyel, hogy semmi hely sem marad. … Csak parancs parancsra, parancs parancsra, szabály szabályra, szabály szabályra, egy kicsi itt, egy kicsi ott.
… Ezért halljátok az Úr szavát, ti elbizakodottak, akik uralkodtok ezen
a népen…! Mert azt mondjátok: ’Szövetségre léptünk a halállal, és az
alvilággal kötöttünk szerződést; ha eljön a suhogó ostor, nem ér el
minket, mert a hazugságot tettük menedékünkké, és a hamisságban
rejtőztünk el.‘“ (lásd Iz 28,7-15)
Ha csak az elméletnél maradna a parancs parancsra, szabály szabályra, egyszerűen legyinthetnénk egyet, csakhogy a parancs és a szabály
mögött az egyház New Age antiegyházba, a sátán zsinagógájába való
átmenete rejtőzik. Ott már Isten törvényeit teljes egészében az LMBTQ
erkölcstelen gaztetteire cserélik, amelyekért Isten ideigvaló és örök
tűzzel büntet (Júd 7, 2Pt 2,6). Bergoglio szinodális útja a II.
Vaticanum aggiornamentojának beteljesítése a világ lelkének
segítségével.
A
történelem folyamán, egészen a II. Vaticanumig az egyház megtartotta az
igaz hitet (ortodoxia), amely védte őt a herézisekkel szemben.
Egyúttal Isten törvényeinek és parancsolatainak betartásával
megtartotta az ortopraxiát is. Az ortodoxia és az ortopraxia a
Szentírásra és a Hagyományokra épül, úgy az apostoli, mint az
egyházatyák, a vértanúk és a szentek hagyományaira. A zsinat
(1962-1965) törést hozott. Elfogadta a modernizmus herézisét és a
zsinat után ezek a herézisek leuraltak minden teológiai iskolát. Ezzel
az ortopraxia fokozatosan meg lett bénítva. Az önpusztítás jelenleg
Bergoglio szinodális útjában tetőzik.
Mit
kell tenni azért, hogy az egyház visszatérhessen az üdvösség biztos
útjára, a Krisztus-követés útjára? Vissza kell állítani az ortodoxiát.
Először herézisnek kell nevezni a modernizmust a történet-kritikai
módszer lelkével együtt. Ugyanúgy a II. Vatikáni Zsinatot annak kell
nevezni ami volt, azaz heretikusnak. Ugyanígy Bergogliot is annak kell
nevezni ami, azaz egyházi csalónak és heretikusnak.
Hogyan
kell gyakorolni az ortopraxiát? Először is tudatosítanunk kell a
jelenünk negatív hatásait, amelyek akadályozzák az üdvösség útján
járást, a Krisztus-követést. Itt a világ lelkének az egyházra és az
egyes hívőkre gyakorolt erős befolyásáról van. Ez a lélek szembeszegül a
Szentlélekkel és az Igazság Lelkével. Ma a világ lelke a gender
ideológia által szorgalmazza az LMBTQ erkölcstelenség minden formáját. A
keresztényt manipulálja a világ lelke, mindenekelőtt a szociális hálón
keresztül a smartphonok segítségével, amire naponta több órát is szán.
Amennyiben ma ezen a széles úton halad a pusztulás felé, már nincs meg
benne a szabadító félelem sem. A szinodális út ugyanis mindent
jóváhagy és áldását adja rá. Isten m ais szól prófétája által: „Népem sebeit hazugsággal gyógyítják, amikor így beszélnek: ‘Békesség,
békesség‘, noha nincsen békesség. Szégyenkezniük kellene iszonyatos
tetteik miatt. De nem! Ők nem szégyenkeznek, hiszen már pirulni sem
tudnak. Ezért elesnek majd, ha minden elesik; látogatásom idején a
földre roskadnak – mondja az Úr.“
Továbbá a próféta által kiált: „Jaj
azoknak, akik a hamisság köteleivel vonszolják a bűnt, és mint a
szekér kötelével a bűnt … Jaj azoknak, akik a rosszat jónak mondják és a
jót rossznak, akik a sötétséget világossággá teszik és világosságot
sötétséggé; akik a keserűt édessé teszik és az édest keserűvé! …mert
elvetették a Seregek Urának tanítását, és Izrael Szentjének beszédét
meggyalázták.” (Iz 5,18-24)
A
Szinodalitásról szóló zsinat egyáltalán nem a leglényegesebb kérdéssel
foglalkozik, a halhatatlan lélek üdvösségének kérdése. Ezért áll ma
minden keresztény életbevágó választás előtt: vagy a szinodális út,
amely a lélek pusztulásához vezet, vagy az az Út, amely Krisztus. Ez
utóbbi az imádsághoz, a bűnbánathoz és Isten parancsolatai megtartásához
kapcsolódik. Ma mindenkinek döntenie kell. Ha meg akarja menteni a
lelkét, radikális lépést kell tennie, ami a megtérés és a bűnbánat. El
kell szakadnia Bergoglio hamis szinodális útjától és a hamis pápától. Ez
egyúttal a szükséges lépés is az egyház igazhitűségének (ortodoxia) a
visszaállításához. Ezt követően a Krisztus-követés útjára (ortopraxia)
kell lépni.
Köszönet
illeti X. Szent Piusz pápát a modernizmus elítéléséért és azért, hogy
az összes hívő Krisztusban való megújulásáért munkálkodott. Már a múlt
század elején célul tűzte ki az ortopraxia visszaállítását. Mindez a
Jézus Szíve-tisztelethez, az első péntekekhez, a Rózsafüzér imához, a
Krisztus Király-tisztelethez kapcsolódott. Emlékezzünk a mexikói
vértanúkra, akik ezekkel a szavakkal halltak meg: „Viva Cristo Rey! „Éljen Krisztus Király!“
Ma is
fel lehet éleszteni az ortopraxiát, azonban ehhez a múltbeli lépéseknél
jóval radikálisabb lépésekre lesz szükség, főleg az egyes hívők
imaéletében.
A második részben röviden össze van foglalva a kipróbált ortopraxia a mai viszonyokra vonatkoztatva.
*************************************************************
BKP: A kontinentális szinodális út kontra Krisztus üdvözítő útja
2. rész: Konkrét program
Mit kellene tartalmaznia az ortopraxiának, hogy a mai világban te is megtarthasd az élő hitet?
1) Tartsd be a mindennapi szent óra rendjét, azaz a 20:00 órától 21:00 óráig tartó imaidőt.
2) Válaszd ki az imaőrség keretében a saját imaórádat,
és így kapcsolódj be a szüntelen imádságba. Ne várj arra, hogy a
többiek megszerveződjenek, kezdj el imádkozni abban az órában, amelyik
neked megfelel.
3) Tartsd be a hét imádságos megállást a nap folyamán: ébredéskor, 9:00-kor, 12:00-kor, 15:00-kor, 18:00-kor, 21:00-kor és elalvás előtt (v.ö. Zsolt 119,164)
Ezzel a három gyakorlati lépéssel odaszenteled Istennek a nap tizedét, azaz 2,5 órát.
4) Fatimai
szombat – úgyis mondhatjuk, hogy bibliai újhold. Fontos, hogy a
férfiak havonta egy alkalommal közösségben legyenek. Erre a legjobb a
teljes első szombat, amely legyen a vezeklés és az imádság napja. Itt
teret kaphat Isten Igéje és az imádságból és az életből szerzett
megtapasztalásról tett bizonyságtétel is. Ugyanígy a buzgó asszonyok is
legyenek havonta egy szombaton ima- és bizonyságtételi közösségben. Itt
erőt meríthetnek az élet keresztjeinek a hordozásához.
5) A vasárnap megszentelése.
Már
szombaton este kezdetét veszi. A család otthon közösen imádkozik. 20:00
és 21:00 óra között van a szent óra, majd ezután elénekelnek egy
húsvéti éneket, amivel kezdetét veszi a vasárnap megszentelése. Az első órát
a konkrét igazság átélésével töltik a brossúrában található útmutatás
szerint,amely igazságok Krisztus feltámasztására vonatkoznak.
Reggel 5:00–től 7:00 óráig
folytatódik a családi imádság a brossúrában található útmutatás
szerint. Itt az evangélium konkrét igazságainak átéléséről van szó,
amelyek a vasárnap reggeli feltámadással kapcsolatosak.
Ezt követi a reggeli, a pihenő, majd 8:00/8:30-tól 9:00/9:30-ig a Szentlélek órája következik az útmutatás szerint.
Ezután a család részt vesz a szent liturgián.
Abban
az esetben, ha nem áll módjában igazhitű liturgián részt venni,
lélekben is átélheti a liturgiát a brossúra szerint, vagy követheti az
online közvetített igazhitű istentiszteletet, amelyen olyan pap vagy
püspök szolgál, aki nem engedte, hogy betagolják az ún. szinodális útba,
amely az LMBTQ erkölcstelenségeinek legalizálását szorgalmazza.
Ha a család otthon online követi a liturgiát, ajánlott a liturgiát követően elimádkozni a hit imádságát Mk 11,23 szerint.
Délután
15:00 óra körül találkoznak a családok, a nők különálló közösségben
vannak. Ha fiatal családok találkoznak, biztosítani kell, hogy valaki
gondoskodjon a gyerekekről, esetleg előre hasznos programot készítsen a
számukra.
A
férfiak különálló közösségben vannak. Az igazhitű katolikus egyháznak
számolnia kell a katakombákba költözéssel, ezért elegendő, ha 3-5
család találkozik a rendelkezésre álló térnek megfelelően.
A
másik variáns az, hogy több család találkozik és jelen van egy igazhitű
pap is. Ebben az esetben jó, ha visznek magukkal némi ételt, és a
liturgiát követően a közös imádságra és a testvéri közösségre együtt
maradnak. A vasárnapi programot 15:00 óra körül fejezhetik be.
A
zsinat előtti egyház hagyománya szerint a templommal nem rendelkező
falu hívői a központi községbe mentek. A szentmise után nem mentek
azonnal haza, hanem délutánig maradtak. Egyszerűen magukkal vitték az
ételt és a mise után ettek. A 2-3 órányi szabadidőt templom előtti
beszélgetéssel vagy a templomban egyéni imádsággal töltötték. Délután a
pap például a katekizmust vette át velük, majd dicsőítés és áldás
következett. Az áldás után hazamentek.
Manapság
a testvéri közösségben lehetőség nyílik a nevelési, családi, anyagi és
munkahelyi kérdések megbeszélésére és a kölcsönös buzdításra. Nem
kellene megfeledkezni a keresésről és az arról való gondolkodásról, hogy
hogyan is lehet megvalósítani Isten Igéjét a mindennapi életben. A
Krisztus-követés lényege nemcsak a külső lemondás gyakorlása, hanem
főképpen a saját egóról való belső lemondás. Ez fokozatosan végbemenő
folyamat. A szentek ezt a bűnbánat útjának nevezik. Aztán beszélnek a
megvilágosodás útjáról és az egyesülés útjáról. Itt nemcsak a mi
igyekezetünknek van szerepe, hanem Isten kegyelmének is.
A
Krisztus-követéshez szükséges isteni kegyelmet főképpen imádság útján
nyerjük. Semmi esetre sem szabad a belső imádságot összekeverni a jóga
vagy a zen-buddhizmus pogány gyakorlatával! A belső megtisztuláshoz és a
lelkünk káros szokásokból és függőségekből történő gyógyításához
segítséget nyújt a közösség, ahol nyíltan lehet beszélni ezekről a
témákról, és ahol egyik a másikát kölcsönösen segítheti. Egyrészt helyes
módon rámutathat azokra a hibákra, amelyeket a másik nem tudatosít,
másrészt pedig tapintatosan átadhatja azon tapasztalatait, melyeket az
ezen a téren megvívott harca során szerzett. Az ember nehezen fogadja el
a tanulságokat vagy az intéseket, ezért vagy szomorúságba esik, vagy
sértődöttségbe zárkózik. A lélek megtisztulása során a hibákra történő
rámutatás nagyon háklis dolog, azonban ez valódi mentálhigiéné.
A
lelki folyamat, amely az ujjászületéshez vezet, nem lehetséges, ha a
közösség tagjai nem tartják be az imarendet. Személyes imádságban
erősítik Jézus-kapcsolatukat. Ebben adja át Neki az ember a bűneit és a
legmélyebb fájdalmait is, és megtanulja érzékelni Jézus fájdalmait is.
Tudatosítja saját hálátlanságát, közömbösségét, makacsságát,
sértődöttségét. A megfeszített Krisztussal való közösségben jön el a
megismerés világossága, azaz Isten mély titkainak megismerése, amelyek a
szent keresztséghez és a szent liturgiához kapcsolódnak. Az ilyen
imádságból bugyog fel a kegyelem ereje, amely a lelkek üdvösségéhez
szükséges.
Este otthon a család a vasárnap megszentelését a 20:00 és 21:00 szent órával zárja. Átélik Krisztus apostolok előtti megjelenését először Tamás nélkül, majd Tamással.
A
Megváltóval való kapcsolat elmélyítésében nagy segítséget nyújt a
csütörtök esti és a péntek esti, az igazság szent órájában mondott
imádság, amely Krisztus szenvedéseire és halálára vonatkozik. (Ezeket Az Úr Szenvedései és a kereszten mondott hét szava c. brossúra tartalmazza.)
Hasonlóan
ajánlott, főleg a kezdők részére, de a többiek részére is, az
evangélium olvasása, de az élő evangélium olvasása is, azaz a vértanúk
és szentek élettörténete. Ezek bátorítanak és alkalmassá tesznek a
következő elv követésére: „Megcselekedhették mások, miért ne cselekedhetnéd meg te is, (Augusztinusz)?“
Ha az
ember átéli a megtérést és teljesen megnyílik a Szentléleknek, egyúttal
el kell válnia a pogány álvallások hamis lelkétől és azok
gyakorlatától, a babonák különbözői formáitól, mágiától spiritizmustól
és a jóslástól. Manapaság ezek mind az álkultúra alkotórészei, amelyeket
már a gyermekekre is ráerőltetnek. Csak a megtérés ezen lépését
követően lehetséges a Krisztus-követés útjára lépni. Ahhoz azonban, hogy
az ember ma kitartó tudjon maradni, hogy ki ne oltsa a Szenlélek
tüzét, hogy el ne vessze a hitét és hogy a világ lelke ne döntse
rabszolgaságba, éppen erre a lelki programra, azaz a Krisztus-követés
egyértelmű útjára van szükség. Ez a kipróbált út nem olyan, mint a
szinodális út, amelyről a próféta ekképpen szól: parancs parancsra,
szabály szabályra. A krisztusi út teljes biztonsággal vezet az
üdvösségre.
A
keresztény a krisztusi úton haladva gyakran emleget négy valóságot: a
halált, Isten ítéletét, az örökkévalóságot és Isten irgalmasságát,
amely a bűnbánathoz kapcsolódik. Ez a lelki spiritualitás a
megfeszített és feltámadt Krisztusra tekint! Ez a krisztocentrikus út.
Még mielőtt a keresztény erre az útra lép, nagyon jó, ha legalább
négynapos lelki gyakorlatot él át, amelynek során tudatosíthatja a
legalapvetőbb igazságokat, amelyek az ő Krisztusban történő
megváltására vonatkoznak. Szükséges befogadni Jézus Krisztust mint személyes Megváltót és Urat. Az Ő kezébe kell letenni a múltunkat, a jövőnket és a jelenünket is, amelyben élünk.
Hasonlóan szükséges ezeken a lelki gyakorlatokon a kereszt tövében hittel átélni Krisztus testamentumát és elfogadni Jézus Anyját saját anyánknak. Szintén szükséges megnyílni a Szenlélek előtt és lemondani az okkultizmus minden formájáról. Az ilyen lelki gyakorlatokat követően minden kereszténynek tisztán kell látnia az első parancsolat kérdésében, valamint világosan kell látnia a jelenkori herézisek kérdésében is, amelyek tönkreteszik az élő Krisztus-kapcsolatot.
Mindenki,
aki átélte a négynapos lelki gyakorlatot, azzal távozzék, hogy
betagolódik egy közösségbe és lelki útra lép, ahol elfogadja az
imarendet, azaz Krisztus üdvösségre vivő útját.
A
szent óra, az imaőrség, a napi hétszeri megállás, a fatimai szombat,
azaz az újhold, valamint a vasárnap megszentelése is Istennek és a saját
lelkünknek áldozott idő. Ez élő és szent áldozat, ez a mi lelki
istentiszteletünk. Ezzel szemben az ún. szinodális út, a világ lelke és
az LMBTQ mögött rejtőzködő lelkek befogadása által, a pusztulásba visz.
A kereszténynek ezt a hamis utat radikálisan el kell utasítania.
BKP – pusztába kiáltó szó
2023. 02. 12.
Letöltés: BKP: A kontinentális szinodális út kontra Krisztus üdvözítő útja (2023. 02. 12.)