Erdő
Pétert gyakran emlegetik Ferenc utódjelöltjeként. Ezért nagyon fontos
tudni, hogy hol áll: hűséges-e a katolikus egyház tanításához, vagy
Ferencet és az önjelölt koncelebráns/szinódusi egyházat követte?
Erdő
Péter 1954-ben született Magyarországon. Jelenleg esztergom-budapesti
érsek. A bíborosi kollégium egyik legrégebben szolgáló tagja, 2003-ban
nevezte ki II. János Pál.
Sokan
konzervatív ortodox jelöltként emelik ki Erdő személyét, és pozitív
tulajdonságaira mutatnak rá: az evangelizációra való összpontosítására,
Mária-imádatára, az egyház hierarchikus jellegének védelmére, a papi
cölibátus támogatására, valamint egyes erkölcsi kérdésekben, mint
például az abortusz és a fogamzásgátlás használata, tett ortodox
kijelentéseire.
Másrészt
Erdő vezető szerepet játszott a zsinati folyamatban, és közvetlenül
együttműködött annak elősegítésében, hogy az eretnek és szentségtörő
célok felé haladjon.
Erdő szerepe a családról szóló zsinaton
Erdő
volt a 2014-es rendkívüli családügyi zsinat főkapcsolattartója. Az ő
felelőssége volt a Relatio Pre Disceptionem, a félidős jelentés
elkészítése, amely a zsinati atyáknak a zsinat első hetében elhangzott
felszólalásait hivatott összefoglalni, és a második szakaszban a
kiscsoportok megbeszéléseinek napirendjét szolgáltatja.
A
2014-es Relatio Pre Disceptionem, amely Erdő neve alatt jelent meg, és
amelyet felolvasott a zsinati atyáknak, összeegyeztethetetlen volt a
katolikus hitvallással. Nemcsak a nyilvános házasságtörők szentségtörő
szentáldozásának vételét (amit az Amoris Laetitia 2016-ban állapított
meg) és az azonos neműek egyesülésének megáldását (amit a Fiducia
Supplicans 2023-ban állapított meg) alapozta meg, hanem az egész szöveg
modernista teológiai megközelítéssel van alátámasztva.
Az
Erdő nevében felhozott védekezés az, hogy a szöveg egy részét vagy
egészét valaki más írta, és Erdő aztán terjesztette a zsinat elé, annak
ellenére, hogy nem értett egyet a szöveg tartalmával.
Védői
azzal érvelnek, hogy azzal, hogy Erdő megengedte, hogy a szöveg az ő
nevében jelenjen meg, és úgy olvasta fel, mintha a sajátja lenne,
gyávaságot és félénkséget követett el, de nem a saját eretnek
meggyőződését nyilvánította ki. A nemrégiben megjelent bíborosi
jelentés Erdőt "óvatosnak, kockázatkerülőnek, sőt félénknek" írja le.
Erdő maga is tagadta a következő napon legalább néhány passzus
szerzőségét. Egy vatikáni sajtótájékoztatón, amikor megkérdezték tőle,
hogy mit jelentenek a homoszexualitásról szóló passzusok, P. Bruno
Forte-ra mutatott, és azt mondta, hogy "aki a szöveget írta, annak
tudnia kell, hogy miről beszél"[1].
Ebben
a védekezésben sok igazság lehet. Mégis, az továbbra is igaz, hogy
Erdő megengedte, hogy ez a szöveg a neve alatt megjelenjen, és hogy
személyesen olvassa fel az általa pápának tekintett ember jelenlétében
és püspökök gyülekezete előtt. Nyilvánosan magáévá tette annak hibáit,
és mivel azokat nyilvánosan soha nem vonta vissza, ez továbbra is
hosszú árnyékot vet hírnevére.
Egy
ember nyilvános szavai és tettei alapján ítéljük meg ortodoxiáját, nem
pedig az alapján, amit a barátai mondanak nekünk a magánéleti
meggyőződéséről.
Erdő
árulása az egyházzal szemben szörnyű következményekkel járt a lelkek
örök sorsára nézve; a félidős relatio meghatározta a zsinat második
felében folyó vita napirendjét, és kulcsfontosságú lépésnek bizonyult
az Amoris Laetitia és a Fiducia Supplicans felé. Maga a szöveg azonnali
botrányt, zavart és demoralizációt okozott a hívek körében. Erdő
teljes mértékben felelős tetteinek következményeiért. Engedte, hogy a
katolikus egyház ellenségei ugródeszkaként használják fel.
Egyesek
szerint Erdő a következő évben megtanulta a leckét, és valóban, a
2015-ös Relatio Pre Disceptionam lényegesen kevésbé botrányos, bár még
mindig aligha az, ami elvárható lenne a katolikus tanítás kifejtésétől
egy egyházfőtől.
Ha Erdő
2015-ben vette is a bátorságot, és ellenállt annak, amit tőle
követeltek, ez az elszántság nem tartott sokáig. Az ezt követő években
Erdő következetesen Ferenc hűséges követőjeként mutatkozott be. Nem
csatlakozott más bíborosokhoz Ferenc tanításának egyes aspektusait
bírálva. 2021-ben elindította az "Amoris Laetitia családi évet", és
nyilvános szentmisét celebrált annak megnyitására. Ezzel nyilvánosan
kinyilvánította, hogy támogatja egy olyan dokumentumot, amely legalább
hét eretnekséget tartalmaz, és amely bevezette a szentség szisztematikus
meggyalázását.
Erdő azt
is kijelentette, hogy egyházmegyéjében alkalmazni fogják a Traditionis
Custodes-t, Ferenc kísérletét a római egyház átvett rítusainak
elnyomására.
Erdő két urat próbál szolgálni
Andrea
Gagliarducci vatikáni tudósító úgy jellemezte Erdőt, mint aki "a régi
és az új, az egyház mint intézmény és a Ferenc pápa által hozott
újdonságok közötti összekötő emberré vált". [2]
Az
egymásnak ellentmondó állításokat azonban nem lehet összeegyeztetni.
Ferenc újdonságai pedig egyenesen ellentmondanak Krisztus igazságának.
Erdőnek,
amikor két úrhoz próbált hűséges lenni, csak egyhez sikerült
hűségesnek lennie: Ferenchez. Nem lehet úgy szolgálni Jézus Krisztust,
hogy közben hamis evangéliumot hirdet, és az új és a régi vallás között
nem lehet kibékülni.
Ahogy John Henry Newman írta:
Ha
Szent Athanáz meg tudott egyezni Ariusszal, Szent Cirill
Nestoriusszal, Szent Domonkos az albigensekkel, vagy Szent Ignác
Lutherrel, akkor két párt egyesülhet, egy bizonyos kijelölhető időben,
vagy bizonyos szerencsésen fokozatos közeledésekkel, vagy ügyes
korlátozásokkal és engedményekkel, akik kölcsönösen sötétségnek tartják
a világosságot és világosságnak a sötétséget.
"Delenda est Carthago"; az egyiknek vagy a másiknak el kell pusztulnia[3].
Vagy ahogyan Szent Pál mondta:
Ne
viseljetek igát a hitetlenekkel. Mert mi részese az igazságosság az
igazságtalanságnak? Vagy milyen közösségben van a világosság a
sötétséggel? És milyen egyetértés van Krisztusnak a Béliálissal? Vagy mi
köze van a hívőnek a hitetlenhez? És milyen egyezségben van az Isten
temploma a bálványokkal? Mert ti vagytok az élő Isten temploma, amint
Isten mondja: Én lakozom bennük, és közöttük járok, és én leszek az ő
Istenük, és ők az én népem lesznek.
Ezért:
Menjetek ki közülük, és különüljetek el, azt mondja az Úr, és ne
érintsetek tisztátalan dolgot; és én befogadlak titeket, és Atyátok
leszek, és fiaim és leányaim lesztek, azt mondja a Mindenható Úr. (1
Kor 6:14-18)
Erdő
védelmezői ragaszkodhatnak ahhoz, hogy a magánéletben még mindig
katolikus. De a katolikus hitet nyilvánosan kell megvallani, nem pedig
magánéleti meggyőződésből.
A
nyilvánosság előtt Erdő a hűséges fiú szerepét játszotta Ferencnek, és
ez azt jelenti, hogy a hívő katolikusoknak nincs más választásuk, mint
hogy megkérdőjelezzék alkalmasságát a Jézus Krisztus által alapított
egyház látható fejévé való megválasztására.
Nem szabad tagadásba bocsátkoznunk, hanem szembe kell néznünk az igazsággal.
A
katolikus hit nyilvános megvallása mindannyiunk kötelessége. Az Egyház
története a mártírok története. Férfiak, nők, sőt gyermekek ezrei
voltak, akik inkább fizették meg a végső árat, minthogy megtagadják a
katolikus hitet. E vértanúk mindegyike valóságos személy volt, aki
fizikai fájdalmat, érzelmi gyötrelmet érzett, és élni akart. Voltak
vágyaik a jövőre és szeretteikre, akiket hátrahagytak. Mégis inkább a
halált választották, minthogy elárulják Krisztust.
A
bíborosok azért viselnek pirosat, hogy jelképezzék, hogy hajlandóak
meghalni a római egyház hitéért. Mindegyikük szabadon vállalta
tisztségét - és annak kiváltságait -, ugyanakkor súlyos felelősséget is
vállalt. A vértanúk tanúságtételének fényében szemlélve egyértelmű,
hogy a bíborosjelöltek együttesen nem teljesítették a katolikus hit
megvallásával kapcsolatos felelősségüket.
A
klerikalizmusnak van egy olyan formája, amely konzervatív körökben
nagyon is elterjedt, és amely a papságot sokkal alacsonyabb mércével
mérik, mint a laikusokat, és minél magasabbra emelkedik valaki a vélt
hierarchiában, annál kevesebbet várnak el tőle.
Ferenc
volt ennek a klerikalizmusnak a legnagyobb haszonélvezője. Sokan, akik
a liberális laikusokat vagy az olyan papokat, mint James Martin,
vidáman elítélték volna, mint nem katolikusokat, hirtelen elhallgattak -
vagy támadásba lendültek -, amikor Ferencről ugyanezt javasolták.
Ferenc
után a klerikalizmus e formájának legnagyobb haszonélvezői a
"konzervatív bíborosok" voltak, akiket továbbra is az Egyház
potenciális megmentőiként dicsérnek, függetlenül attól, hogy hányszor
árulják el nyilvánosan a hitet és a híveket.
Abba
kell hagynunk, hogy eláruljuk magunkat azzal, hogy ezeket az embereket
hősökként kezeljük. Hadd bizonyítsák be, hogy méltóak az általuk
követelt tisztségekre azáltal, hogy elkötelezik magukat a katolikus hit
teljes megvallása mellett, bármi áron is.
Forrás: https://www.lifesitenews.com/analysis/does-cardinal-erdo-serve-the-catholic-church-or-the-synodal-church/
Nyilatkozni lehet, de figyelembe véve a valóságot a "ez" a Katolikus Egyház "Ferenc pápaságával" már "révbe jutott," szét fog esni, menthetetlenül! Vagyis pontosabban fogalmazva BEKÖVETKEZIK A SZAKADÁS, mert a "többség" már tévútra tévedt és ki fog tartani a "tévedésébe"! A "hűséges maradék" pedig katakomba módban fogja "túlélni" ezt az "átmeneti időszakot"! Tetszik vagy sem, de "II. Ferenc", vagyis az elkezdett "munkát" az utódja BEFEJEZI, kiderül, hogy milyen "név" mögé bújva! A Jel 13, 11. jövendölése egyértelműen szól: "a szárazföldi vadállat", vagyis EGYHÁZI SZABADKŐMŰVESSÉG ténykedése "feltárja a gonoszság misztériumát"! Remélem most már sokkal többen felismerik, hogy valóban a "második eljövetel nemzedéke vagyunk", tehát az eseményeket ebben a "sodrásban" érdemes szemlélni, értelmezni és életünket ehhez igazítani! Vö. 2 Pét 3, 1 - 15!
