Csak úgy záporoznak a hírek az újabb „egyházi” forradalomról: a német szinodális (tév)út túlnyomó többséggel szavazott a női papság szükségességéről, a fogamzásgátlás támogatásáról és a homoszexualitással kapcsolatos tanítás „magiszteriális tisztázása és a homoszexualitás újraértékelése” érdekében. Ezek ugyan csak a konstanssá vált német forradalom hírei, amellyel szemben az elmúlt években már sokunkban kifejlődött némi immunitás, de hiba lenne nem figyelni a német szélirányra, mert hamar elérkezik hozzánk is az általuk lehelt ájer.
Különösen azért, mert megkezdődött a szinodális út az egész Egyházban, és arról pedig már tudjuk, hogy „az vagy valami, vagy megy valahová, de az biztos”. Az Európai Unió Püspöki Konferenciái Bizottságának elnöke, Hollerich bíboros, a származásilag luxemburgi (ez az egyik leggazdagabb kisállam, ahol a nagy gazdagság az Egyházon belül is ellentmondásmentes szimbiózisban él a kommunista felfogással), munkamódszerét és hovatartozását tekintve jezsuita, tehát a Reuters szerint liberális bíboros, interjút adott a KNA német egyházi hírügynökségnek. Az interjúban mondottak bejárták a hírügynökségek címoldalait. Joggal, tegyük hozzá, mert Hollerich bíboros a ránk váró következő csapás, a „Szinódus a szinódusért” főrelátora. Ha valaki sejtheti egyáltalán – a gazdáján és az egészet sugalmazó lelken kívül -, hogy mire jó ez a szinodális valami, talán ő lehet az.
Próbáljuk ezért kihallani szavaiból a lényeget (kommunista rendszerben szocializálódott műkedvelő kremlinológusok előnyben), ezekkel a szavakkal ugyanis rém erőteljes ébresztőt sikerült fújni a bíborosnak. Ez a megnyilvánulás tehát megér egy misét (engesztelőt…).
Egy kérdésre Hollerich a homoszexuális aktusok bűnös voltával kapcsolatos egyházi tanításról ezt nyilatkozta: „Úgy hiszem, ennek a tanításnak szociológiai, tudományos alapjai már nem igazak”, valamint ezt: „Úgy gondolom, hogy itt az ideje a tanítás gyökeres felülvizsgálatának”. (Úgy érzem…)
Tudjuk, hogy nagyon fontosak hitünk tudományos alapjai, mindig is azok voltak, kiváltképpen a szociológiai jellegűek. Hiszen már Szent Péter is ezeket boncolgatta a halak mellett a halászatok közötti szünetekben…
De azon azért érdemes elgondolkodni, hogy milyen irányú is lehet a homoszexualitással kapcsolatos tanítás megváltoztatása, tudva azt, hogy az Egyház a homoszexuális cselekményeket tartja égbekiáltó bűnnek. A változás tehát csak az lehetne, ha kimondanák, hogy már a homoszexuális „hajlam” is bűn, vagy a cselekmény sem az. Bárki is tipródik nagy bizonytalanságban amiatt, hogy vajon melyik irány is várható inkább?
Ezenkívül ezt is nyilatkozta: „Azt is hiszem, hogy előre gondolkodunk a tanítás területén. A mód, ahogyan a pápa kifejezte magát a múltban, elvezethet egy változáshoz a tanításban”;
Persze, tudom, megint néhány kontextusból kiragadott mondat… Ezért érdemes elolvasni az egész interjút, de közben szem előtt tartani ezt a kérdést:
vajon milyen kontextus tehetné katolikussá azt az állítást, hogy a kinyilatkoztatott tanítás megváltoztatható?
Mert aki ezt elfogadja, annak bőszen kell vallani Hollerich és Reinhardt Omenestnomen Marx bíborossal együtt azt is, hogy „a Katolikus Egyház Katekizmusa nem a Korán, újra és újra változik” (az idézet Marxtól, mármint a bíboros Marxtól származik). Mert ez azt jelenti, hogy az idők és a német, argentin, luxemburgi stb. hitehagyottak szelei újraformálhatják a katolikus tanítást, ami így értelemszerűen nem számít kinyilatkoztatott örök igazságnak, hanem maximum időleges javaslatnak. Isten szavát nem élő Igének tartják, ami pedig valójában, mert bennük nem munkálkodik, ahogy a hívőkben (vö. 1Tessz 2,13), hanem pusztán emberi szónak. És az emberi szó bármikor cserélhető egy másik emberi szóra.
Hogy miért pont a fogamzásgátlás, tehát a család és a homoszexualitás az a terület, ahol végül nyíltan előjönnek és megnyilvánulnak ezek a bíborosnak, püspöknek, teológusnak és általában katolikusnak álcázott gyíkemberek? (bocsássanak meg a komoly összeesküvésekben hívők, de lássák be: ki más lehetne az igazi gyíkember, mint a kígyó követője, aki egyszerre hasonlít kígyótestű mesterére, de ugyanakkor térdelni képtelen lábakkal is rendelkezik) Mert az ezekre vonatkozó katolikus tanítás a Megtestesült Ige által megerősített természeti törvény, az a rend, amit a Teremtő akart. Így amikor ezt támadják, egyszerre gúnyolják a háromszemélyű egy Istent, és próbálják az egész emberi nemet gyökereinél rombolni. Ennél nincs mélyebb, totálisabb támadás.
Jó lenne leülni végre mindenkinek egy pillanatra és átgondolni, hogy mit is jelent mindez. Aztán ha ezután sem ébred fel álmából, akkor vagy már a másik egyház tagja, vagy nagy veszélye fenyegeti annak, hogy rövidesen azzá válik. Mert ugyan többé-kevésbé rejtetten építgette a fentebb említett lélek a Katolikus Egyházat elfoglaló brancsot, de vezetésük alatt mára már létrejött a másik egyház a katolikus szervezetében. Elfoglalják püspöki székeinket, templomainkat, kiközösítik a Krisztushoz hű papokat, „apostoli” vizitációikkal módszeresen felszámolják a kontemplatív rendeket, betiltják azt a szentmisét, amit a Szentlélek adott nekünk, mert gyűlölik a szerzőjét, minden megnyilatkozásuk blaszfémia és hazugság, rombolnak, és közben a mi erőforrásainkat használják – ellenünk.
Beültek Isten templomába, nekünk pedig úgy kellene viselkedünk, mintha normál időket élnénk, amikor változatlanul érvényesek lennének a békebeli játékszabályok?
Papok élhetnek félelemben amiatt, hogy a katolikus tanítás melletti kiállásuk és gyakorlatuk miatt retorziók érhetik őket saját püspökeik részéről?
Szent Pál hűtötte a tesszaloniki hívek közeli végvárását, és érvként hivatkozott a nekik adott szóbeli tanítására arról, hogy a vég előtt „az elpártolásnak kell bekövetkeznie, és meg kell jelennie a bűn emberének, a kárhozat fiának, aki ellenszegül, és önmagát föléje helyezi mindannak, amit Istennek vagy isteni tiszteletre méltónak nevezünk, beül Isten templomába, és úgy mutogatja magát, mintha Isten volna.” De, mondta Szent Pál, ennek bekövetkeztét valami még visszatartja.
Nem tudjuk mi lehetett az, ami visszatartotta az elpártolás megtörténtét, de immár úgy tűnik, hogy nem tartja vissza.
https://invocabo.wordpress.com/2022/02/07/a-masik-egyhaz/