Részlet a Nyolc Boldogság Katolikus Közösségben élő Emmanuelle nővér és Maria Simma (aki arról lett híres, hogy látogatják és segítségét kérik a tisztítótűzben szenvedő lelkek) beszélgetéséből.
"Egyszer egy pap (Szenvedő Lélek) látogatott meg: " Imádkozz értem, mert nagyon szenvedek"- azzal eltűnt. Egy másik lélektől kaptam magyarázatot: azért kell szenvednie, mert bevezette a kézbeáldozást, és emiatt kivitték a térdeplőket. A
legegyszerűbben úgy lehetne neki segíteni, ha a térdeplőket
visszahoznák oda, ahol voltak, és ha nem kézbe áldoznának azok, akiket
erre rávett." Elmondtam ezt az illetékes esperesnek aki
megértőnek mutatkozott: " A kézbe áldozást nem én vezettem be. Ami a
térdeplőket illeti, megpróbálhatok eleget tenni ennek a kérésnek, de a
döntést rá kell bíznom az ottani plébánosra".
Azóta
már kétszer is járt nálam egy-egy pap (Szenvedő Lélek), tehát
harmadjára hallom a panaszt, hogy azért kell szenvedniük, mert
eltávolították a templomból a térdeplőket, és a hívek kénytelenek voltak
állva áldozni. Valami tehát itt nincs rendjén. Bár a pápa engedélyezte
az állva történő áldozást, de aki a Szentséget térdelve szeretné magához venni, annak meg kell kapni erre a lehetőséget.
A pápa is ezt akarja, tehát a hívek is elvárhatják a papoktól. Egy
másik papnak a lelke így panaszkodott: " Azért kell szenvednem, mert
bevezettem a kézbe áldozást. Ha egy plébános vagy egy püspök
tudná, milyen következményekkel jár ez, soha többé nem szolgáltatná
kézbe az Oltáriszentséget, és nem is lenne olyan hívő, aki ezt várná
tőle."
Maria Simma történetének folytatását elolvashatod ITT
„Bármerre járok a világban, az szomorít el leginkább, hogy látom az embereket, amint az Oltáriszentséget kezükbe fogadják.” (Teréz anya)
Római Katolikus Blog komment: 60 évvel ezelőtt nagymamáink még úgy tanulták, hogy a Szentostyát csak a pap érintheti. Avatatlan kezekbe nem kerülhet! Osszátok meg ezt a cikket minél több hívővel és plébánossal!
Kiváló videó, mely megmutatja, miért is szentségtörő a kézbeáldozás:
Frissítés (egy atya hozzászólása):
Legelőször is, akik annyira rajonganak az ókeresztények áldozási szokásaikért, jó lenne, ha az őskeresztények böjti fegyelmét is vissza akarnák hozni. Persze a kézbe áldozás pártfogói igyekeztek a lehető legminimálisabbra csökkenteni. Az őskeresztények egyes közösségei térdelve, mélyen meghajolva, 24 órás szentségi böjttel vették a kézbe ( a nők kendőbe) a szentséget, és előtte és utána is kezet mostak, tehát ezt semmiképpen sem lehet a kézbe áldozás mostani módjával összehasonlítani! De ez a gyakorlat is a gyakori visszaélések miatt lett kivezetve. Másrészről áldozás után mindig sok apró szemcse marad a szentostyából a tálcán és az ujjamon, a körmöm alatt, amit minden áldozópap köteles nagy gonddal a kehelybe belemosni majd meginni, de kézbe áldozás mostani gyakorlatával ezek a részecskék a földre hullanak, ráragadnak a cipőre, ruhára, és a kezünkről kikerülnek az utcára, a tömegközlekedési eszközökre és a sort jobb nem folytatni!
Frissítés 2: A II. vatikáni zsinaton nem hoztak olyan rendelkezést, mely megengedte volna a kézbe áldozást. Sőt utána sem, csupán nem tiltották be, mivel mindenkit összezavart a reform szelleme és a beat-forradalom. Sokat vitáztam ezen, de az egón kívül soha nem tudott senki érvet mondani, miért nem jó neki az ostya a paptól, miért kell maga-magától?
Általában nem erre a kérdésre jön felelet, hanem mellébeszélés kezdődik. Miért nem jó a pap keze, miért kell a saját?
A CIKK FOLYTATÁSA ITT OLVASHATÓ
A CIKK FOLYTATÁSA ITT OLVASHATÓ