“Drága gyermekek! Imádkozzatok velem mindnyájatok új életéért. Gyermekeim, a szívetekben tudjátok, hogy mit kell megváltoztatnotok: térjetek vissza Istenhez és parancsaihoz, hogy a Szentlélek megváltoztathassa életeteket és ennek a földnek a színét, amelynek Lélekben való megújulásra van szüksége. Gyermekeim, legyetek imádság mindazokért, akik nem imádkoznak, legyetek öröm mindazok számára, akik nem látnak kiutat, legyetek a világosság hordozói ennek a békétlen világnak sötétségében. Imádkozzatok és kérjétek a szentek segítségét és oltalmát, hogy ti is tudjatok vágyakozni a mennyre és a mennyei valóságokra. Veletek vagyok, oltalmazlak és megáldalak mindnyájatokat édesanyai áldásommal. Köszönöm, hogy válaszoltatok hívásomra.”
Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
2020. május 25., hétfő
Égi Édesanyánk üzenete 2020. május 25-én Medjugorjéból
Medjugorjei üzenet 2020 május 25.
“Drága gyermekek! Imádkozzatok velem mindnyájatok új életéért. Gyermekeim, a szívetekben tudjátok, hogy mit kell megváltoztatnotok: térjetek vissza Istenhez és parancsaihoz, hogy a Szentlélek megváltoztathassa életeteket és ennek a földnek a színét, amelynek Lélekben való megújulásra van szüksége. Gyermekeim, legyetek imádság mindazokért, akik nem imádkoznak, legyetek öröm mindazok számára, akik nem látnak kiutat, legyetek a világosság hordozói ennek a békétlen világnak sötétségében. Imádkozzatok és kérjétek a szentek segítségét és oltalmát, hogy ti is tudjatok vágyakozni a mennyre és a mennyei valóságokra. Veletek vagyok, oltalmazlak és megáldalak mindnyájatokat édesanyai áldásommal. Köszönöm, hogy válaszoltatok hívásomra.”
“Drága gyermekek! Imádkozzatok velem mindnyájatok új életéért. Gyermekeim, a szívetekben tudjátok, hogy mit kell megváltoztatnotok: térjetek vissza Istenhez és parancsaihoz, hogy a Szentlélek megváltoztathassa életeteket és ennek a földnek a színét, amelynek Lélekben való megújulásra van szüksége. Gyermekeim, legyetek imádság mindazokért, akik nem imádkoznak, legyetek öröm mindazok számára, akik nem látnak kiutat, legyetek a világosság hordozói ennek a békétlen világnak sötétségében. Imádkozzatok és kérjétek a szentek segítségét és oltalmát, hogy ti is tudjatok vágyakozni a mennyre és a mennyei valóságokra. Veletek vagyok, oltalmazlak és megáldalak mindnyájatokat édesanyai áldásommal. Köszönöm, hogy válaszoltatok hívásomra.”
Már, már komikus , végül is tragikus túlkapások az Egyházban a járvány idején.. Az aposztázia idejét éljük.
(forrás: www.aktion-alte-messe.de – Nr. 15/07)
Az egész rítus középpontjában a leölt áldozati Bárány bemutatása áll
(lásd: ApCsel 5,6), a mi Urunk Jézus Krisztus, aki ebben a szentségben
Testével és Lelkével, Istenségével és emberségével, Húsával és Vérével
van jelen.
A rítus erre az igazságra való tekintettel egészen át van itatva az imádat szellemével, ami többek között abban is megnyilvánul, hogy a laikusok Urunk Teste iránti tiszteletből a konszekrált ostyát nem érinthetik – ezért áldoztatja őket a pap a nyelvükre, miközben egy ministráns álluk alá egy kis arany tányért (a kommunio-paténát) tart. Ezzel fogja fel az esetleg leeső ostyadarabkákat. E pirinyó részecskék iránti aggodalmat az az egyházi tanítás magyarázza meg, amely szerint „a kenyér színe alatt és e szín minden részecskéjében az egész és csorbítatlan Krisztus van jelen”. (Trienti Szent Zsinat)
Ezért tarja a celebráló a hagyományos rítusban hüvelyk- és mutatóujját az átváltoztatástól az áldoztatás utáni kézmosásig összeszorítva, hogy azok a kis részecskék se veszhessenek el, amelyek e két ujjára esetleg rátapadtak.
Aquinói Szent Tamás három okot nevezett meg arra, miért egyedül a papnak szabad az Úr Testét érintenie: 1. mert ő pappá szentelése által magától Istentől kapta a hatalmat és a megbízatást, hogy a szent átváltoztatást elvégezze; 2. mert ő lett kinevezve Isten és a nép közötti közvetítőnek (Zsid 5,1); és 3. mert a pap kezei a szent olajjal lettek felkenve, hogy megérinthesse ezt a szentséget.
Még a misekönyv zsinatutáni kiadása is csak a nyelvre áldoztatást és a kommunio-patena használatát ismeri a kezdetektől fogva. Ezért áll a misekönyv általános bevezetőjének 117-es pontjában például ez: „Az áldozó a kommunio-paténát a szája alatt tartja.”
A római Istentiszteleti Kongregáció útmutatója, amely 1985 áprilisában még külön is kihangsúlyozta a következőket, ezzel tökéletes összhangban így szól: „Figyelni kell arra, hogy a konszekrált ostyának egyetlen kis részecskéje se vesszen el.” (1972.05.02. Nr. 89/71: Notitiae, 1972, 227) Ezt az utasítást legjobban a paténa használata mellett a nyelvre áldozás követi.
A rítus erre az igazságra való tekintettel egészen át van itatva az imádat szellemével, ami többek között abban is megnyilvánul, hogy a laikusok Urunk Teste iránti tiszteletből a konszekrált ostyát nem érinthetik – ezért áldoztatja őket a pap a nyelvükre, miközben egy ministráns álluk alá egy kis arany tányért (a kommunio-paténát) tart. Ezzel fogja fel az esetleg leeső ostyadarabkákat. E pirinyó részecskék iránti aggodalmat az az egyházi tanítás magyarázza meg, amely szerint „a kenyér színe alatt és e szín minden részecskéjében az egész és csorbítatlan Krisztus van jelen”. (Trienti Szent Zsinat)
Ezért tarja a celebráló a hagyományos rítusban hüvelyk- és mutatóujját az átváltoztatástól az áldoztatás utáni kézmosásig összeszorítva, hogy azok a kis részecskék se veszhessenek el, amelyek e két ujjára esetleg rátapadtak.
Aquinói Szent Tamás három okot nevezett meg arra, miért egyedül a papnak szabad az Úr Testét érintenie: 1. mert ő pappá szentelése által magától Istentől kapta a hatalmat és a megbízatást, hogy a szent átváltoztatást elvégezze; 2. mert ő lett kinevezve Isten és a nép közötti közvetítőnek (Zsid 5,1); és 3. mert a pap kezei a szent olajjal lettek felkenve, hogy megérinthesse ezt a szentséget.
Még a misekönyv zsinatutáni kiadása is csak a nyelvre áldoztatást és a kommunio-patena használatát ismeri a kezdetektől fogva. Ezért áll a misekönyv általános bevezetőjének 117-es pontjában például ez: „Az áldozó a kommunio-paténát a szája alatt tartja.”
A római Istentiszteleti Kongregáció útmutatója, amely 1985 áprilisában még külön is kihangsúlyozta a következőket, ezzel tökéletes összhangban így szól: „Figyelni kell arra, hogy a konszekrált ostyának egyetlen kis részecskéje se vesszen el.” (1972.05.02. Nr. 89/71: Notitiae, 1972, 227) Ezt az utasítást legjobban a paténa használata mellett a nyelvre áldozás követi.
A nyelvre-áldozás nem mond ellen a higiéniának, mert a gyakorlatban
könnyen kivitelezhető, anélkül, hogy a pap a hívek ajkát vagy nyelvét
megérintené. Ennek megkönnyítésére a szentáldozásnál a szájat ki kell
nyitni, és a nyelvet az alsó ajakra kell helyezni, miközben a fejet
kissé hátrahajtva kell tartani.
Berlin: muszlimok először imádkoznak evangélikus templomban
Az evangélikus Márta templom a médiahírek szerint megnyitotta kapuját a muzulmánok előtt.
Berlinben a múlt héten pénteken egy evangélikus templom a szomszédos Assalam mecset muzulmánjainak rendelkezésére bocsátotta a templom épületét, hogy ott elvégezhessék pénteki imájukat. A koronavírus kapcsán bevezetett korlátozások miatt jelenleg csak 50 hívő vehet részt egyszerre a közös imán.
Múlt pénteken hírforrások szerint az evangélikus Márta templom megnyitotta kapuit a muzulmánok előtt. Ez volt a legelső alkalom, hogy a muszlimok engedélyt kaptak Berlinben egy keresztény templomban imádkozni.
Monika Matthias, a Márta templom gyülekezetének lelkésznője a Reuters hírügynökség szerint maga is részt vett a muzulmán pénteki imán és a következőket nyilatkozta a hírügynökségnek: “Részt vettem az imán, németül prédikáltam. Az ima alatt csak ‘Amen’-t tudtam mondani. Jó, hogy így tanulhatunk más vallásokról.”
forrás: www.kath.net/print/71763
Berlinben a múlt héten pénteken egy evangélikus templom a szomszédos Assalam mecset muzulmánjainak rendelkezésére bocsátotta a templom épületét, hogy ott elvégezhessék pénteki imájukat. A koronavírus kapcsán bevezetett korlátozások miatt jelenleg csak 50 hívő vehet részt egyszerre a közös imán.
Múlt pénteken hírforrások szerint az evangélikus Márta templom megnyitotta kapuit a muzulmánok előtt. Ez volt a legelső alkalom, hogy a muszlimok engedélyt kaptak Berlinben egy keresztény templomban imádkozni.
Monika Matthias, a Márta templom gyülekezetének lelkésznője a Reuters hírügynökség szerint maga is részt vett a muzulmán pénteki imán és a következőket nyilatkozta a hírügynökségnek: “Részt vettem az imán, németül prédikáltam. Az ima alatt csak ‘Amen’-t tudtam mondani. Jó, hogy így tanulhatunk más vallásokról.”
forrás: www.kath.net/print/71763
Feliratkozás:
Bejegyzések (Atom)