A Trastevere negyedben található Szent Kallixtusz-templom és a hozzá tartozó helyiségek a Szentszék tulajdonában vannak. A Szent Egyed közösség és önkéntesei segítenek a hajléktalanok befogadásában, néhányan ott is alszanak velük a templomban.
Jelenleg
körülbelül harminc ember talált ideiglenes menedéket a templomban az
éjszakai hideg ellen, olyan olaszok és külföldiek, akik az utcán élnek. A
templomot este nyolctól reggel nyolcig használhatják: éjszakánként
harminc tábori ágyat állítanak fel benne, takarókkal és párnákkal. A
befogadott vendégek esténként a katolikus közösség Via Dandolón lévő
menzáján kapnak meleg vacsorát.
A
templom a szükséghelyzetben nyitotta meg kapuit, az önkéntesek a
következő napokban igyekeznek hosszabb távra is helyet találni azoknak a
hajléktalanoknak, akik ezt igénylik.
A
17. századi templom arra a kútra épült, amelyben a legenda szerint I.
Kallixtusz pápa 222-ben mártírhalált halt. A Szent Kallixtusz-templom
mellett található a Katolikus Egyház nemzetközi segélyszervezete, a
Caritas Internationalis székhelye, a közelben pedig a Szent Egyed
közösség temploma és székhelye.
Ferenc
pápa a rendkívüli hideg kezdete óta a római utcákra küldte a pápai
főalamizsna-hivatal járműveit, hogy az utcán éjszakázó hajléktalanok
ezekben találjanak menedékre, mínusz húsz fokig meleget adó hálózsákok
szétosztásáról intézkedett, valamint napközben is megnyittatta a Vatikán
által működtetett egyházi éjszakai szálláshelyeket.
Forrás: L’Osservatore Romano, MTI
Fotó: Roma.Corriere.it
Nézzetek a humanizmus álarca mögé, és nem fogjátok Isten jeleit megtalálni.
2013. július 27. szombat, 19:22
Drága
szeretett leányom, az a Vágyam, hogy minden hűséges követőm kitartóan
imádkozzon, hogy a lelkeknek okozandó baj, az ateizmus növekedése miatt
elhárításra kerüljön. Az ateizmus nem mindig nyilvánítja ki önmagát.
Azok az emberek, akik bármilyen okból kifolyólag úgy döntenek, hogy
többé nem hisznek Istenben, nagyon gyakran egy helyettesítőt teremtenek
maguknak.
Az
embernek (lelki) felépítése miatt, okot kell keresnie arra, hogy
igazolja létezését. Az emberiség átka az, hogy az embert az ember
szemében magasztalja fel. A humanista szerint, mindent meg kell tenni annak biztosítására, hogy az ember szükségletei előnyt élvezzenek. Sok ember összetéveszti a humanizmust a Kereszténységgel. Amikor
minden áron azt hirdetik, hogy a szenvedés és a szegénység elkerülése
végett milyen fontosak a világi javak az ember életében, akkor könnyű
azt feltételezni, hogy ez nem más, mint a felebaráti szeretet egyik
formája.
Ha azt mondjátok, hogy véget akartok vetni a szegénységnek, a munkanélküliségnek és más nyomorúságnak, akkor sokan azt fogják gondolni, hogy Isten Nevében beszéltek. Nézzetek a humanizmus álarca mögé, és nem fogjátok Isten jeleit megtalálni, még a Neve említését sem fogjátok hallani.
Azok, akik humanistaként élik az életüket, nem szeretik Istent. Ők
csakis saját magukat szeretik. Ők azt is hiszik, hogy mindaz, ami
számít, az emberiség jóléte – általában világi dolgok formájában -, a cél eszközeként.
Bár
jótékonyságnak tűnik, amikor azt lehet látni, hogy az ember
szükségleteivel törődtök, sohasem tudjátok helyettesíteni Istent az
által, hogy az emberek szükségleteit helyezitek az első helyre. Ha ezt
teszitek, megbántjátok Istent. A humanizmus, bár rendelkezik az Isten iránti szeretet minden külső jelével, mégsem az, aminek látszik.
A szeretet álarca mögött az önszeretet rejtőzik. Az ember meg fog
halni, a teste porrá lesz, a lelke tovább él, mégis, a humanizmus azt
szeretné elhitetni veletek, hogy az ember halhatatlan.
Legyetek óvatosak amikor felkaroljátok a humanizmust, mert ha ezt megteszitek, akkor elvágjátok magatokat Tőlem.
Jézusotok.