Hölgyeim és
uraim, az utolsó elragadtatási jel épp most jelent meg. Kérlek,
vegyétek elő a Bibliátokat, és lapozzatok velem az 1Thesszalonika 4-hez,
a 13. verstől kezdődően. Ma valami súlyos és örökkévaló dologról
fogunk beszélni. Az üzenet címe: „Az utolsó elragadtatási jel épp most
jelent meg”.
Szeretném, ha megértenétek: ez nem
spekuláció. Ez nem egy újabb érzelmi fellángolás a végidőkről. Ez az
Írásra épül. Ez Isten Igéjén alapul. És tisztelettel,
megkülönböztetéssel és világossággal kell hozzáállnunk.
Nem akarjuk, hogy tudatlanok
legyetek, testvérek, az elhunytak felől, hogy ne szomorkodjatok úgy,
mint azok, akiknek nincs reménységük. (1Thesszalonika 4:13)
Az elragadtatás nem elmélet –
ígéret. Jézus mondta János 14-ben: „Elmegyek, hogy helyet készítsek
nektek, és ha elmegyek, és helyet készítek nektek, visszajövök, és
magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek.”
Pál apostol a Szent Szellem
ihletésére ezt írja az 1Thesszalonika 4:16–17-ben: „Mert maga az Úr fog
leszállni a mennyből riadóval, főangyali szóval és Isten harsonájával,
és először feltámadnak a Krisztusban elhunytak. Azután mi, akik élünk
és megmaradunk, elragadtatunk velük együtt a felhőkbe, az Úr elé a
levegőbe.”
Az „elragadtatunk” kifejezés görögül
harpazo, ami erőszakos, hirtelen kiragadást jelent. Latinul rapturo,
innen származik az „elragadtatás” szavunk. Ez egy hirtelen bekövetkező
elvitetés lesz – nem azért, hogy haragot szenvedjünk el, hanem hogy
találkozzunk a Vőlegénnyel.
Az elragadtatás előtt nem kell, hogy
jelek történjenek. Akkor hát mit jelent ez? Talán azt kérdezed:
„Hogyan lehet utolsó elragadtatási jel, ha az elragadtatásnak nincsenek
jelei?” Jó kérdés.
Az elragadtatás valóban bármikor
megtörténhet, megelőző jelek nélkül. De az azt követő események – a
nagy nyomorúság, az Antikrisztus felemelkedése, Izrael szövetsége, a
globális ítélet – ezekhez tartoznak jelek.
Tehát amikor ezeket a dolgokat előre
vetülni látjuk, amikor a nagy nyomorúság színtere már készül, az azt
jelenti, hogy az elragadtatás még közelebb van. Ha a második eljövetel
jelei közelednek, akkor az elragadtatás már az ajtóban áll.
A végső árnyék most vetül ránk.
Tanúi voltunk a világ előkészítésének: globális kontroll, erkölcsi
összeomlás, hitehagyás az egyházban, növekvő megtévesztés,
törvénytelenség sokasodása. De az utolsó árnyék, amit most látunk a
szemünk előtt, az a globális rendszerek teljes egységesülése – hamis
béke és lelki megtévesztés alatt.
Először a történelemben a
technológia, vallás, politika és gazdaság egy egységes rendszerbe olvad
össze – pontosan úgy, ahogyan a Jelenések 13-ban olvassuk az
Antikrisztus uralma alatt.
És ami még rosszabb: úgynevezett
keresztény vezetők ezt nemcsak elfogadják, hanem támogatják is,
ahelyett hogy ellene állnának. Ez nem csak egy újságcím – ez vajúdási
fájdalom. A megtévesztés már nem csupán lopakodik – vágtat.
Az egyház válasza: „Ébredjetek fel!”
Róma 13:11 azt mondja: „Eljött az óra, hogy felébredjünk az álomból,
mert most közelebb van hozzánk az üdvösség, mint amikor hívőkké
lettünk.”
A végső jel talán nem háború vagy
politikai egyezmény – lehet, hogy a látható egyház szellemi
összeomlása. Erről figyelmeztet a 2Thesszalonika 2: először jön az
elpártolás. Ez nem az idő játszadozni a gyülekezettel.
Ez az idő arra, hogy megvizsgáljuk
önmagunkat, megtérjünk, alárendeljük magunkat Krisztus tekintélyének,
szeressük az igazságot, kapaszkodjunk az Igébe, és figyelmeztessünk
másokat is.
Ez egy reménységre szóló hívás – nem
pánikkeltés. Mi nem az Antikrisztust várjuk. Mi „a boldog reménységet”
várjuk, nem a rémületet (Titusz 2:13). Hadd pánikoljon a világ! Hadd
építsenek bunkereket! Mi a Kősziklára építjük az életünket. Örömmel
állunk – nem félelemmel.
Miért? Mert a mi polgárjogunk a mennyben van. Mert nem haragra lettünk rendelve. Mert aki ígéretet tett, az hűséges.
Ha Krisztusban vagy – örvendezz! A harsona bármelyik pillanatban megszólalhat, és a Megváltónk hazahív minket.
Ha pedig nem vagy Krisztusban – kérlek, térj meg, és higgy az evangéliumban.
A végső árnyékok nem a félelem oka – hanem ok arra, hogy felemeljük a fejünket, mert közel van a mi megváltásunk.
Éljünk úgy, mint akik készen vannak – ne úgy, mint akik belevesztek a világba, ne alva, hanem éberen, figyelve és várva.
Mert lehet, hogy az utolsó elragadtatási jel épp most jelent meg – és az idő rövid.
„Jöjj el, Uram Jézus!” (Jelenések 22:20)
Az elragadtatás tanítása azt
tanítja, hogy Krisztus visszajön, hogy kivegye az Ő igazi egyházát – az
újjászületett hívőket – e világból, mielőtt Isten haragja kiáradna.
Az utolsó elragadtatási jel kibontakozik
Az elragadtatás nem egy szimbolikus
esemény, és nem is egy általános feltámadás. Ez egy konkrét, valóságos
és hirtelen bekövetkező eltávolítása az egyháznak a földről. Az Írás
teljesen világosan beszél róla: ez közvetlenül bekövetkezhet. Ez azt
jelenti, hogy bármelyik pillanatban megtörténhet. Nincsenek prófétai
események, amelyeknek meg kellene előznie. Nincsenek előzetes jelek,
amelyeknek be kellene következniük. Semmi sem áll az útjában.
A korai egyház ezt hitte. Az
apostolok ezt tanították, és a Szent Szellem ihlette. Maga Jézus is az
eljöveteléről beszélt várakozással. A János 14:3-ban ezt mondta
tanítványainak:
„Újra eljövök, és magam mellé veszlek titeket, hogy ahol én vagyok, ti is ott legyetek.”
Pál apostol isteni ihletésre beszélt
az elragadtatásról az 1 Thesszalonika 4:16–17-ben, leírva, hogyan
száll le az Úr a mennyből, és ragadja el a hívőket, hogy találkozzanak
vele a levegőben. Az egyház nincs haragra rendelve, ahogy az 1
Thesszalonika 5:9-ben olvashatjuk, hanem hogy üdvösséget nyerjen a mi
Urunk Jézus Krisztus által.
A hangsúly nem a jeleken, dátumokon
vagy visszaszámlálásokon van, hanem a készenléten. Az eljövetel
közvetlenségének tana a hívőt sürgősségre és szentségre inti. Ez nem
azt jelenti, hogy kiszámíthatatlan vagy véletlenszerű lenne, hanem azt,
hogy már semminek nem kell előbb megtörténnie, mielőtt az Úr
visszajönne.
Amikor Jézus a Máté 24-ben arról
beszélt, hogy készen kell lenni, egy éjszaka érkező tolvajhoz
hasonlította eljövetelét — nem azért, mert káoszos lesz, hanem mert
hirtelen és váratlan. A világ a maga dolgait végzi majd: esznek,
isznak, házasodnak, vásárolnak, eladnak, ültetnek — az élet teljesen
normálisnak fog tűnni. És aztán, figyelmeztetés nélkül, Ő eljön.
Ezért mondta Jézus újra és újra tanítványainak:
vigyázzatok, legyetek éberek, maradjatok ébren!
A kérdés nem az, hogy képesek vagyunk-e megfejteni a jeleket, hanem az, hogy engedelmesen élünk-e, miközben várunk.
Az Újszövetség levelei újra és újra
megerősítik ezt. Pál azt írta a filippieknek, hogy a mi polgárságunk a
mennyben van, ahonnan várjuk is az Üdvözítőt. A korinthusiaknak pedig
azokról beszélt, akik várják az ő megjelenését. Tituszhoz írt levelében
boldog reménységnek nevezte ezt.
Az egyház hozzáállása nem a
találgatásé vagy időtáblák készítéséé, hanem az állandó várakozásé. A
közvetlenség tudata megszentelődéshez vezet. Ha tudod, hogy az Úr
bármelyik pillanatban visszajöhet, nem játszol a bűnnel. Nem ennek a
mulandó világnak élsz, hanem az örökkévalókra szegezed a tekinteted.
Az egyháznak ma vissza kell nyernie
ezt a várakozással teli szívet. Olyan korban élünk, ahol sok magát
kereszténynek valló ember közömbös, elterelt figyelmű és nincs
kapcsolatban ezzel a valósággal. A világ tele van
figyelemelterelésekkel, és a gyülekezetek gyakran inkább a kényelmet,
mint a meggyőződést szolgálják. Az eljövetel közelségének érzése
megkopott — de az Írás nem változott.
A készenlétre való elhívás nem időszakos, hanem állandó.
Jézus ma visszajöhet. A harsona bármikor megszólalhat.
Ez az igazság kell hogy formálja a
prioritásainkat, a kapcsolatainkat, az időnk felhasználását és az
Igéhez való elköteleződésünket.
Ez nem érzelmi felfokozottságról
szól, hanem teológiai igazságról. Nem azt mondja nekünk az Írás, hogy
találjuk ki a napot, hanem hogy éljünk úgy, mintha ma lenne.
Az egyháztörténelem során a hűséges hívők ezzel a várakozással éltek.
Pál ezt várta. A korai egyház ezt
sóvárogta. Az Újszövetség írói állandóan erre mutattak. És ez ma is
ugyanez a hívás: Krisztus bármikor eljöhet.
Nincs már olyan prófécia, amelynek
be kellene teljesednie az elragadtatás előtt. Nem lesz figyelmeztető
harang, nem lesz előzetes riasztás. Amikor az Atya azt mondja, hogy
betelt az idő, a Fiú feláll a trónjáról, és az egyház elragadtatik.
Ez egy pillanat alatt fog megtörténni, egy szempillantás alatt.
Nem lesz késlekedés, nem lesz habozás — csak egy régóta várt ígéret beteljesedése.
Miközben az elragadtatás azonnal
bekövetkezhet, és nem szükséges, hogy bármi megelőzze, az azt követő
események, különösen a hét éves nyomorúság, tele vannak konkrét
prófétai jelekkel. Ezek az események előre vetik az árnyékukat. Ahogyan
a hajnal előtt megjelenik a pirkadat fénye a horizonton, ugyanígy
előrevetítik a nyomorúságot azok a körülmények, amelyek már most
formálódnak a világban.
Amit ma látunk, nem az elragadtatás
jelei, hanem a nyomorúság közelségének jelei — ami viszont azt jelenti,
hogy az elragadtatás még közelebb van.
Ezek az „árnyékok” nem homályos benyomások, hanem egyértelmű, félreérthetetlen előképei annak, amit az Írás precízen leír.
A Biblia világosan beszél arról, milyen lesz a nyomorúság időszaka:
ez egy példátlan globális megtévesztés,
központosított irányítás,
a hívők üldözése,
és egy világot elsöprő tévelygés időszaka lesz.
Mit kell most tenniük a keresztényeknek
A világ imádni fogja a fenevadat, és senki sem tud majd venni vagy eladni, hacsak nincs rajta a jel.
Dániel könyve 9. fejezete szerint az
Antikrisztus szövetséget köt Izraellel, amely elindítja az utolsó hét
év — az ítélet éveinek — visszaszámlálását.
Akik ismerik az Írást, látják, hogy a
világ pontosan egy ilyen rendszerre készül. Az infrastruktúrát már
lefektetik. A gondolkodásmód már kialakult. A technológia elérte azt a
szintet, hogy a teljes megfigyelés, digitális azonosítás, gazdasági
ellenőrzés és globális kommunikáció már nem elméleti lehetőségek, hanem
működő valóságok.
Szemtanúi vagyunk annak, hogy azok a
feltételek, amelyeket a Biblia a nagy nyomorúság részeként ír le,
normalizálódnak. Az erkölcsi káosz már nem lopakodva terjed, hanem
száguld. A törvénytelenség nem elszigetelt jelenség, hanem globális. A
hitehagyás a látható egyházban nem burkolt — hanem arcátlan. Akik
egykor a bibliai igazságot hirdették, ma már kigúnyolják, kiforgatják
vagy felcserélik népszerűségre.
A világ színpada elő van készítve
egy olyan vezető felemelkedésére, aki békét, egységet és biztonságot
ígér — miközben szembeszáll az élő Istennel. Az ilyen vezető iránti
vágy növekszik. A világ belefáradt a konfliktusokba, egységre vágyik és
kétségbeesetten keres megoldásokat. Ez pontosan az a légkör, amelyben
az Antikrisztus fel fog tűnni.
Jézus a Máté 24-ben jeleket adott a
végidőkről, amelyek leginkább a nyomorúság idejével esnek egybe — de
ezeknek a jeleknek a kezdeti formái már most alakot öltenek:
háborúk és háborús hírek
éhínségek
járványok
földrengések különböző helyeken
Ezeket „szülési fájdalmaknak” nevezi
az Írás. Ezek sűrűbben és hevesebben fognak jelentkezni. De már most
is érezhetők a kezdeti összehúzódások.
A globális instabilitás fokozódik. A
gazdasági rendszerek törékenyek. A kormányok egyre inkább
központosítják a hatalmat. A világot pedig ránevelik arra, hogy a
biztonság nevében elfogadja az ellenőrzést. Ez pontosan az a
megtévesztés, amely a nyomorúság idején virágzik majd.
Bátorítás a hűségeseknek
Amit most látunk, nem az ítéletek
beteljesedése, hanem azok előjelei. És ha ezeknek az eseményeknek az
árnyéka már most jelen van, mennyivel közelebb lehet az elragadtatás?
A nyomorúság árnyéka már megjelenik,
mielőtt maga a nyomorúság elkezdődne. Ahogy földrengés előtt már érzed
a remegést, és vihar előtt meglátod a szél mozgását, úgy a mi időnk
szellemi és geopolitikai légköre is telve van jelekkel, amik a közelgő
eseményeket előre jelzik.
A globalista gondolkodásmód már nem
rejtett — nyíltan hirdetett és támogatott. A bűn elviselése ünnepléssé
vált. Az evangéliumot felhígítják, háttérbe szorítják vagy teljesen
elutasítják.
Mindez azonban tökéletes összhangban
áll azzal, amit Isten Igéje előre megmondott. Ez nem
szenzációhajhászás, hanem bibliai megkülönböztetés. A Jelenések könyve,
Dániel és a Thesszalonikai levél mintázatai nem elvont szimbólumok,
hanem valós világbeli folyamatokat írnak le. És most ennek az
előkészítését látjuk kibontakozni.
Nem spekuláció azt mondani, hogy a
világ önmagát készíti elő Isten ítéletére — ez olyan megfigyelés, amely
szilárdan az Írásokon alapszik.
És az egyetlen logikus következtetés ez:
Ha a világot a nyomorúságra készítik elő, akkor az egyház még közelebb van ahhoz, hogy hazahívják.
A közelgő ítélet árnyékai nem
olyasvalamik, amit figyelmen kívül szabad hagyni. Ezek kegyelmi
figyelmeztetések és felszólítások a felkészülésre.
A legmegrendítőbb valóság a
végidőkben nem a politikai zsarnokság felemelkedése vagy a globális
konfliktus, hanem a szellemi megtévesztés, amely behatol a látható
egyházba.
A legvilágosabb és végső jele annak,
hogy a világ az isteni beavatkozás küszöbén áll, az az, hogy széles
körben elfordulnak az igazságtól.
Ez az elhajlás nem csupán a
kereszténységgel szembeni külső ellenállás, hanem belső romlás azok
között, akik Krisztus nevét vallják.
A megtévesztés alattomos, meggyőző
és halálos. Nem mindig nyílt tagadás formájában érkezik, hanem gyakran
az igazság újradefiniálása, elferdítése vagy fokozatos erodálása révén.
Ez pontosan az, amit az Írás mond a végidők jellemzőjeként.
Krisztus kizárólagosságát már nem hirdetik mint az egyetlen üdvösségre vezető utat, hanem csupán egy lehetőségként a sok közül.
A gyülekezetek a társadalmi relevanciát előrébb helyezik a szellemi hűségnél.
Sok hívő már nem képes megkülönböztetni az igazságot a tévedéstől.
A szórakoztatás felváltja az Isten iránti tiszteletteljes imádatot.
Az érzelmesség kiszorítja a tanítást.
A tűrés kiszorítja a szentséget.
Az evangéliumot újracsomagolják, hogy megfeleljen a kulturális ízlésnek — és ezzel együtt elveszik az ereje.
Ez nem egy elszigetelt probléma.
Ez széles körű.
Ez rendszerszintű.
Ez globális.
Pál pontosan ezt a helyzetet írja le megdöbbentő pontossággal a 2Timóteus 4:3–4-ben:
„Mert lesz idő, amikor az egészséges tanítást nem viselik el…”
Forrás: JOHN MACARTHUR Lelkész