A
magát „Tradíció, Család és Priváttulajdon”-nak (TFP) nevező társaság
megkongatta a vészcsengőt az októberre Rómába összehívott ú. n.
Amazonas-szinódus miatt. Véleményük szerint a szinódus mögött álló
ideológia sokkal rosszabb, mint amilyennek korábban hitték. A következő
felhívást tették közzé:
2019. június 17-én egy sajtókonferencia keretében mutatták be a szinódus munkaprogramját, az Instrumentum laboris-t.
A
szinódussal foglalkozó hozzászólások eddig csupán két pontra hívták fel
a figyelmet, mint olyanra, amit a szinódus „újdonságként” be akar
vezetni: a házas férfiak pappá-szentelését és a nők diakónussá
szentelését. A szinódus többi alattomos aspektusa, melyeknek nem más a
céljuk, mint egy „amazonasi arculatú új egyház” létrehozása, elkerülte
figyelmüket. Az Instrumentum laboris nyilvánosságra hozásával most
feketén-fehéren kiderült, mi is a szinódus valódi célja: Az egész
egyházat [mégha ez, mint mi tudjuk, már nem Krisztus Egyháza, hanem csak
a zsinati szekta] – tanával, struktúrájával, szentségeivel,
liturgiájával stb. együtt – újraértelmezni a felszabadulás-teológia
legextrémebb irányzata, a panteista és indigena [magyarul bennszülött]
ideológia szerint.
Overbeck Essen-i „püspöknek” igaza van, amikor ezt mondta: A szinódus után „semmi sem lesz már olyan, mint eddig.” Szerinte a szinódus az egész „egyház” számára fordulópontot jelent: Az eddigi „egyházzal” való „nyílt szakadásra” kerül sor.
[Ahogy e sorokat fordítom, az jut az eszembe, hogy nem ugyanígy érzett sok katolikus az ú. n. II. Vatikáni Zsinat előtt? És az is eszembe jut, hogy a Biblia szerint, mindenki úgy bűnhődik, ahogy vétkezett: De vajon akadnak-e még olyan „egyháziak”, akik bár 1965-ben tevékenyen közreműködtek a látható Egyház szétverésében, de e mostani szinódus szándékait már ők is olyan nagy szerencsétlenségként élik meg, mint a katolikusok a „zsinatot”. És ha van még ilyen, akkor az észreveszi-e, hogy ami most jön, az az ő számára Isten büntetése? És ha akad ilyen, akkor az bűnbocsánatot tart majd? És vezekel? És elégtételt ad?]
Overbeck Essen-i „püspöknek” igaza van, amikor ezt mondta: A szinódus után „semmi sem lesz már olyan, mint eddig.” Szerinte a szinódus az egész „egyház” számára fordulópontot jelent: Az eddigi „egyházzal” való „nyílt szakadásra” kerül sor.
[Ahogy e sorokat fordítom, az jut az eszembe, hogy nem ugyanígy érzett sok katolikus az ú. n. II. Vatikáni Zsinat előtt? És az is eszembe jut, hogy a Biblia szerint, mindenki úgy bűnhődik, ahogy vétkezett: De vajon akadnak-e még olyan „egyháziak”, akik bár 1965-ben tevékenyen közreműködtek a látható Egyház szétverésében, de e mostani szinódus szándékait már ők is olyan nagy szerencsétlenségként élik meg, mint a katolikusok a „zsinatot”. És ha van még ilyen, akkor az észreveszi-e, hogy ami most jön, az az ő számára Isten büntetése? És ha akad ilyen, akkor az bűnbocsánatot tart majd? És vezekel? És elégtételt ad?]
Vagyis
egy olyan potenciális forradalomról van szó, mely mellett eltörpül az,
amit a modernisták a 20. század elején akartak megcsinálni. De miért
nem hallani erről semmit? Talán titokban akarják az „egyházat” a feje
tetejére állítani, hogy a többség ne is vegye – eleinte – észre? [Ez is
megvolt már a történelemben: Luther és 1965. után is ez történt.]
A
felszabadulás-teológia legextrémebb irányzatából eredő és mostanáig
Latin-Amerikára korlátozott áramlatok most a szinódussal magába a
kereszténység szívébe fognak behatolni, és az „egyházat” egészében
támadják meg. A nyilvánosság
informálására létrehoztunk egy angol és olasz nyelven olvasható
internetes oldalt, melyet folyamatosan frissítünk: az oldal neve:
Pan-Amazon Synod Watch, elérhetősége: http://panamazonsynodwatch.info/ –
fejeződik be a TFP felhívása.
(forrás: www.katholisches.info – 2019. június 19.)
(forrás: www.katholisches.info – 2019. június 19.)
A TFP olasz szekciójának vezetője, a Peruból származó író, Julio Loredo a LifeSiteNews-nak adott interjújában a következőket mondta:
Az európai média és megfigyelők nincsenek tisztában azzal, hogy az októberben a Vatikánban megrendezendő Amazonas-szinódus annak
a tervnek egyik része, mely az „egyházat” a felszabadulás-teológia
legradikálisabb elképzelése szerint akarja átalakítani. Nem tudják, hogy
ezt a szinódust már évtizedek óta készítik elő [egyik nagy
tervezője, ideológusa és szervezője Martin von Hildebrand, Dietrich von
Hildebrand katolikus filozófus unokája!] azzal a céllal, hogy az egész „egyházat” az ú. n. „indigena és ökológiai teológia” alapján újjászervezzék. Ez az a két irányzat, amellyé a felszabadulás-teológia Dél-Amerikában az utolsó évtizedekben átalakult.
A szinódust olyan szervezetek és mozgalmak hálózata készítette elő, melyek az indigena (bennszülött) teológiát képviselik; ezek az emberek a szinóduson is vezető pozíciókat fognak majd betölteni. [Lásd ezzel kapcsolatban a katholisches.info-n 2019. június 24-én megjelent „A brazil államfő, Bolsonaro felhívása: El akarják venni Brazíliától Amazóniát” című cikkét.]
A szinódust olyan szervezetek és mozgalmak hálózata készítette elő, melyek az indigena (bennszülött) teológiát képviselik; ezek az emberek a szinóduson is vezető pozíciókat fognak majd betölteni. [Lásd ezzel kapcsolatban a katholisches.info-n 2019. június 24-én megjelent „A brazil államfő, Bolsonaro felhívása: El akarják venni Brazíliától Amazóniát” című cikkét.]
A
szinódus munkapapírja (Instrumentum laboris) kétségbe vonja az
egyháznak a papszentelés szentségén nyugvó hierarchikus struktúráját.
„Mivel az Amazóniában élő indiánoknál az auktoritás turnus szerint
változik, újra át kell gondolni, hogy a jurisdiktio gyakorlásának
valóban mindig össze kell-e kapcsolódnia a papi renddel?” [129. pont] –
Loredo szerint minden Amazóniát ismerő ember tudja, hogy ott az
auktoritás nem „turnus szerint” változik: az indián törzseknek
diktatórikus struktúrájuk van, melyben a törzsfőnök gyakorolja a
hatalmat.
Már a
munkapapír tematizálja az egyház szentségi dimenzióját, miközben arra
is bíztat, hogy a szentségeket egy „Amazónia arculatú egyház” fényében
újra kell értelmezni. Ez az ürügy arra, hogy egy régi progresszív
tervet végre megvalósíthassanak: Eltörölni a különbséget az általános
és a szentségi papság között [nem éppen a zsinat és a zsinati szekta
ideológusai és „pápái” szorgalmazták legjobban az „általános” papság
fogalmát és gyakorlatát? – a NOM-os szekta csak azt kapja most pontról
pontra vissza, amit ő talált ki, főzött meg előzőleg]. Emögött a
francia forradalom egyenlősdi ideája áll, ezt akarják az „egyházba” is
bevezetni [nem ezt vezeti be folyamatosan a zsinati szekta már évtizedek
óta?].
A munkapapír követeli továbbá az „integrális ökológiához való megtérést”. A szinódus doktrinális alapja Bergoglio „Laudato si” kezdetű „enciklikája”, melynek nagy részét az ökologikus felszabadulás-teológia és az ENSZ dokumentumai inspiráltak. Ez utóbbiakat pedig a szocialista internacionalisták dolgozták ki. – Loredo elmondta, hogy 1992-ben [vagy 94-ben?] Rio de Janeiro-ban újságíróként személyesen jelen volt az ENSZ csúcstalálkozóján, melyen már tanulmányozni tudta ezeket a fejleményeket.
A föld túlnépesedésével és a klíma-változással foglalkozó, ENSZ által támogatott ideológiáknak, melyeket a szinódus a magáévá tesz, nagyon megfelel az a példa, ami a bennszülött törzseknél tapasztalható: „e törzsek megmutatják nekünk, hogy miként lehet szegényen és mégis boldogan élni”. A munkapapír 12. és 13. pontja a „buen vivir”, a jó élet doktrínáját idézi, ami a szegénységben, de a természettel összhangban való életet jelenti. A szinódust előkészítők szerint a bennszülött indiánok idillikusan élnek, és ezáltal Amazónia indiánjai az egész világ misszionáriusaivá válnak. Ezért nevezi a papír 19. pontjában Amazóniát „az isteni kinyilatkoztatás helyének”.
A munkapapír követeli továbbá az „integrális ökológiához való megtérést”. A szinódus doktrinális alapja Bergoglio „Laudato si” kezdetű „enciklikája”, melynek nagy részét az ökologikus felszabadulás-teológia és az ENSZ dokumentumai inspiráltak. Ez utóbbiakat pedig a szocialista internacionalisták dolgozták ki. – Loredo elmondta, hogy 1992-ben [vagy 94-ben?] Rio de Janeiro-ban újságíróként személyesen jelen volt az ENSZ csúcstalálkozóján, melyen már tanulmányozni tudta ezeket a fejleményeket.
A föld túlnépesedésével és a klíma-változással foglalkozó, ENSZ által támogatott ideológiáknak, melyeket a szinódus a magáévá tesz, nagyon megfelel az a példa, ami a bennszülött törzseknél tapasztalható: „e törzsek megmutatják nekünk, hogy miként lehet szegényen és mégis boldogan élni”. A munkapapír 12. és 13. pontja a „buen vivir”, a jó élet doktrínáját idézi, ami a szegénységben, de a természettel összhangban való életet jelenti. A szinódust előkészítők szerint a bennszülött indiánok idillikusan élnek, és ezáltal Amazónia indiánjai az egész világ misszionáriusaivá válnak. Ezért nevezi a papír 19. pontjában Amazóniát „az isteni kinyilatkoztatás helyének”.
Loredo
interjújában mégis az a legmegdöbbentőbb, amikor mindezen szörnyűségek
végén arra hívja fel a „híveket”, hogy maradjanak higgadtak és
reménykedők, és tiszteletük és megbecsülésük ne csökkenjen a pápai
hivatallal szemben [sajnos, nincs ok azt feltételezni, hogy ez utóbbi
alatt magát a pápaságot érti és nem Bergogliot vagy közvetlen elődeit].
(forrás: www.kath.net – 2019. június 25.)
(forrás: www.kath.net – 2019. június 25.)