Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
Magyarország a Szűzanya engesztelő országa. A magyar engeszteléssel
szoros kapcsolatban áll az égiek által Magyarország engesztelő
szentélyének szánt kápolna felépítése Budapesten a Normafa közelében
található Szent Anna Réten. Az első kérés erre vonatkozóan 77 évvel
ezelőtt hangzott el, de a kápolna mindmáig nem épült fel. E kérés
Kovacsics Mária Natália nővéren keresztül hangzott el. Nála az is
szerepelt – ahogyan egyre halasztódott a kápolna felépülése – hogy a
kápolna és az Égiek által kért engesztelő szerzetesrendeknek ügye együtt
fog előre mozdulni. Pillanatnyial a kápolna még mindig nem épült meg,
és bizony ezek a szerzetesrendek sem virágoznak, sem Natália nővér
rendje, sem a férfi rendek.
Az Újszövetségben mind egy templom, mind egy kápolna, nem elsősorban
kőből, fából, vagy bármilyen anyagból emelt épület, hanem Krisztus
misztikus testének a része. Egy földi anyagokból készült templomnak is
előbb lelkileg kell épülnie. Ugyanígy van ez egy szerzetesrenddel is.
Mielőtt annak a szervezeti, egyházjogi keretei létrejönnének, azelőtt
egy lelki építkezésre van szükség.
Egy ilyen lelki építkezésre hívja mindazokat a Szentháromság
Gyermekeinek Engesztelő Családja, akik számára fontos az engesztelés, és
aki Magyarország engesztelő hivatását élni szeretnék, és szeretnék azt
is, hogy felépüljön végre valahára az engesztelő kápolna, és működjenek
az engesztelő rendek.
Erre hív ez a 2021 Húsvétján alakult engesztelő család, amelynek részletesebb leírása, működési szabályai
itt találhatók
.
Húsvétvasárnap különleges látványban- és legfőképpen kegyelemben – részesültek azok, akik az Országúti Ferences Plébánia környékén jártak, hiszen az ünnepi körmenet a járvány ellenére sem maradt el.
Az
Oltáriszentséggel a pap és az asszisztencia a Margit körúton és a
Mechwart ligetnél haladt, közben szentségi áldásban részesülhettek az
emberek. A felvételeken jól látszik, hogy sokan letérdeltek az
Eucharisztia előtt, amelyben a katolikus hit szerint Jézus valóságosan
is jelen van.
A
közösségi médiában több pap is beszámolt arról az elmúlt napokban,
hogy milyen megrendítő számukra is kilépni az utcára az
Oltáriszentséggel, megtapasztalni azt ahogyan az emberek reagálnak.
Sokan értetlenül nézik a történéseket, de elmondásaik alapján meglepően
sokan reagálnak, akár egy meghajlással, egy keresztvetéssel – vagy
térde ereszkedéssel.
Mottó: „Vizsgáljatok felül mindent, a jót tartsátok meg” (1 Tessz 5,21)
Jakob Tscharntke pásztor (akinek előadásaira már többször felhívtam a figyelmet) prédikációja 2021. április 4-én, Húsvétvasárnap A felvétel itt nézhető meg: „Gott zeigt seine Allmacht” – „Isten megmutatja mindenhatóságát”
A
prédikáció Hanna (Anna) hálaénekére épül (Anna sokévi meddőség és
Istenhez szóló áhítatos könyörgése után szülte meg első fiát, Sámuelt,
akit hálából az Úrnak ajánlott fel): (1 Sám 2,1-10), Káldi-féle 1930-as
Biblia: 1 Kir 2,1-10:
„Ujjongóvá vált a szívem az Úrban, Istenem révén felemelkedett a
szarvam. Tágra nyílott a szám ellenségeimmel szemben. Mert örvendezem
segítségeden. Nincs olyan szent, mint az Úr, bizony nincsen más terajtad
kívül, nincs oly erős, mint a mi Istenünk. Ne beszéljetek annyit
kérkedve, kevélyen, távozzék a régi beszéd szátoktól. Mert mindentudó
Isten az Úr, s eléje kerülnek szándékaitok. Vereséget szenved az erősek
íja, de erővel övezik fel magukat a gyengék. Elszegődnek a kenyérért,
kik azelőtt bővelkedtek, de jóllaknak, akik éheztek. S míg sokat szül,
ki meddő volt, kinek sok fia volt, meddőségbe esik. Az Úr tesz halottá, és élővé,
visz le az alvilágba s hoz vissza onnét. Az Úr tesz szegénnyé s
gazdaggá, megalázottá és felmagasztalttá, porból felemel szűkölködőt,
sárból kihoz szegényt, hogy fejedelmek mellé üljön, s elfoglalja a
dicsőség székét. Mert az Úréi a föld sarkai, s ő helyezte rájuk a föld
kerekségét. Szentjeinek lábát megóvja, s sötétségben némulnak el az
istentelenek, mert nem a maga ereje teszi erőssé az embert. Félni fognak
az Úrtól ellenségei, mennydörögni fog felettük az egekben, meg fogja
ítélni az Úr a föld határait, s hatalmat ad királyának, s felemeli
felkentjének szarvát.”
Anna
hálaéneke nem más, mint Isten végtelen hatalmát dicsőítő himnusz –
ezért lett Húsvét szentleckéje: „Az Úr tesz halottá, és élővé, visz le
az alvilágba s hoz vissza onnét.” (1 Kir 2,6) Ez az ének az
Ószövetségben hirdeti már a feltámadás bizonyosságát.
Mégis, sok keresztény van, aki kételkedik Isten mindenhatóságában.
Holott egyfelől a Biblia több helyen is egyértelműen beszél erről.
Például Mózes első könyvének 18. és 21. fejezetében, amikor az Úr közli
Ábrahámmal, hogy 90 éves felesége, Sára fiút fog neki szülni. („Miért
nevetett Sára, mondván: Szülhetnék-e én vén asszony létemre? Van, ami az
Úrnak lehetetlen? [Vajon nehéz-e valami Istennek?] Amint megmondottam,
esztendő fordultán, ilyen időtájban, visszatérek hozzád s fia leszen
Sárának.” (1 Móz 18,13-14)) – Istennek semmi sem lehetetlen, az sem,
hogy egy meddő 90 éves asszonyt anyává tegyen. Másfelől a logika is ezt mondja, hiszen milyen isten lenne az olyan, aki nem mindenható? Mi lenne akkor a mi hitünkből? Az igaz keresztény hithez elválaszthatatlanul hozzátartozik az Isten mindenhatóságában való hit.
Például Jeremiás, Dániel próféták az Ószövetségben, Máté evangéliuma az
Újszövetségben beszél Istenről, mint a Mindenhatóról; az utóbbiban
maga Urunk Jézus Krisztus mondja, hogy „Istennél minden lehetséges” (Mt
19,26).
Húsvét hite az Isten mindenhatóságában való hit!
Minden
hitbeli kérdésnél alapjában véve csak két témáról van szó: Isten
mindenhatóságáról és Isten szeretetéről. E két kérdés helyes
felfogásában van az egész keresztény hit elmélete és gyakorlata
összefoglalva. Az Isten mindenhatóságáról feltett kérdésben:
Feltételezem-e, tudom-e, hogy Isten mindenre képes; Az én életemben is
minden bajt el tud hárítani, ha Ő úgy akarja, vagy nem? És az Isten
szeretetéről szóló kérdésben: Feltételezem-e, tudom-e, hogy Isten szeret
engem, hogy minden dologban a legjobbat akarja számomra? Teljesen
függetlenül attól, hogy én felfogom-e, hogy az adott pillanatban ez a
legjobb az én számomra. Nem értem, de bízom Istenben, tudom, ebbe
kapaszkodom, hiszem, mert Isten ezt ígérte meg. E két kérdésen áll vagy bukik a keresztény hit.
Isten mindenhatósága a Benne való feltétlen bizalomnak megkerülhetetlen logikus előfeltétele.
Ha Isten nem maga a mindenhatóság, akkor azzal kellene számolnunk, hogy
olykor kicsúszik a kezéből a gyeplő, hogy történhet olyasmi, amikor
nem Ő a helyzet ura. Sőt, előfordulhat az is, hogy a mi életünkben is
elkövet valamilyen hibát. Ha Isten nem mindenható, akkor Vele is
előfordulhat ilyesmi. Például előfordulhat, hogy ígéretét nem tudja
teljesíteni. Mint ahogy ez az embereknél, a szülőknél előfordul olykor,
akik jó szándékkal megígérnek valamit a gyermekeiknek, be is akarják
tartani, de aztán a körülmények ezt lehetetlenné teszik a számukra:
hiszen ők nem mindenhatók. Istennél
ilyesmi SOHA nem fordulhat elő. Ebben sziklaszilárdan bíznom kell,
tudnom kell, hogy Istenben mindig abszolút megbízhatok.
Különösen fontos ez akkor, ha valami számunkra teljesen érthetetlen baj
ér bennünket. Amikor kiszolgáltatva, minden evilági segítségtől
megfosztva állunk, és azt kérdezzük: Hogyan engedheti ezt meg Isten?
Pont ilyenkor elengedhetetlen az Isten mindenhatóságába vetett
bizalmunk. Nem ez van: Isten nem tudta megakadályozni ezt a bajt; Hanem: Isten pontosan így akarta, hogy megtörténjen, bármennyire is felfoghatatlannak tűnik ez most a számunkra.
Az a gondolat, hogy valami azért történt, mert Isten nem tudta
megakadályozni, SOHA nem merülhet fel bennünk. Keresztény hitemnek
tudnia kell, hogy az adott dolog azért történt, mert Isten számomra
legjobbként pont így akarta, hogy történjen.
A
Bibliában több tucatszor van szó Isten mindenhatóságáról, a legtöbbször
Jób könyvében, a látszólag értelmetlen szenvedés könyvében. Jób a
Gonosz rettenetes erejével került szembe, át kellett élnie, miként
teszi ez a Gonosz majdnem teljesen tönkre az életét. De miért hagyja
Isten, hogy Jób ennyire szenvedjen? Miért engedi meg Isten a Gonosznak,
hogy egy istenfélő embernek ennyi mérhetetlen szenvedést okozzon?
Valóban Isten áll mindezen bajok mögött, illetve fölött, tehetjük fel a
kérdést? Pont egy istenfélő, Isten parancsait híven követő ember
számára érthetetlenek az ilyen történések. Pedig e káosz felett is
Isten uralkodik. Vagy mégsem? Ha ez utóbbi igaz lenne, akkor az ilyen
helyzetekben nem lenne többé remény az ember számára.
A „miért”-re nem kapunk választ Jób könyvében. E könyv válasza az, hogy
Isten felfoghatatlan mindenhatóságára utal, mikor ezt mondja: Ember,
ki vagy te, hogy Isten utjait meg akarod érteni a magad csekély
korlátozott értelmével? (lásd Jób 40,6-42,6)
Mindazonáltal a szenvedéssel kapcsolatban egy dolgot tisztáz ez a
könyv: Sátán is alá van rendelve Isten mindenhatóságának. Nem teheti
azt a földön, különösképpen az emberrel, Isten képmásával nem, amit
akar. Meg kell jelennie Isten előtt az engedélyért, mielőtt valamit
megtehet. Sátán semmit nem tud tenni anélkül, hogy Isten ne adjon neki
erre engedélyt. Sátán minden tombolása, dühöngése felett Isten keze
lebeg. A világon nincsen semmi, rossz sem, amit nem Isten keze
kísér, és aminek nem az Ő keze szab határt – és ez a tudat pont ebben a
mostani időben nagyon nagy vigaszt kell nyújtson a számunkra.
Jób számára is az a bizonyosság adott reményt és nyújtott vigaszt,
hogy semmi nem történhet vele Isten tudta és engedélye nélkül.
Az
Újszövetség is sokszor (ha jól számolom, tízszer) beszél Istenről, mint
a Mindenhatóról, akit az Újszövetségben görög kifejezéssel élve
Pantokrátornak, a világ mindenek felett álló uralkodójának nevez.
Szent Pál korintusiaknak írt második levelében ezt írja: „Távozzatok
körükből, és különüljetek el tőlük – mondja az Úr, s tisztátalant ne
illessetek. Akkor fölkarollak benneteket, és atyátok leszek, ti meg a
fiaim és a lányaim lesztek – mondja az Úr, a Mindenható.”
(2 Kor 6,17-18) – De vajon Isten mindenhatósága miért pont a világtól
való elkülönüléskor nyer különösen nagy fontosságot? Miért van pont
ebben az elkülönülési parancsban szó az Úrról, mint a Mindenhatóról?
Azért, mert amikor kimegyünk e világból, amikor szembekerülünk a
korszellemmel, akkor elég gyorsan megtapasztaljuk, hogy igencsak hamar
egyedül maradunk. És akkor ebben a helyzetben különösen fontos az Úr
ígérete: Ne féljetek, nem maradtok egyedül. „Akkor fölkarollak
benneteket, és atyátok leszek, ti meg a fiaim és a lányaim lesztek –
mondja az Úr, a Mindenható.” (2 Kor 6,17-18)
Mire kell nektek a világ? Miért van szükségetek a világra? Hiszen, én, a
Mindenható vagyok veletek! – Micsoda ígéret! Pont a mostani időben! A Mindenhatóban való támasz és biztonság nélkül aligha lesz képes bárki is ezt az előttünk álló időt túlélni.
Azok, akik látják, hogy mi folyik most a világban, teljesen egyedül
fognak maradni, mert az állítólagos keresztények is süketen és vakon
együttműködnek ezzel a totális, sátánista, embert-megvető korszellemmel.
Akik nem engedik magukat beoltatni, azok egyre inkább a társadalom
kivetettjeivé fognak válni. Az elkövetkezendő hetekben, hónapokban,
években extrém magányosakká válnak e világban. A társadalom számára
veszélyforrásnak lesznek kikiáltva. Mindenütt bevezetik az
oltásigazolványt, holott az oltás – a gyártóik szerint is – se a
betegségtől, se a fertőzéstől, se ennek továbbadásától nem véd meg.
Korunk
történéseiben világosan felismerhető a sátánista, embert megvető
gonoszság – de aki ezt felismeri és erről beszél, az nagyon-nagyon
magányos lesz. Szent Pál szavai: „Távozzatok körükből, és különüljetek
el tőlük”, ezért most egészen sajátos jelentést kapnak.
Emberi szintről nézve ezért nagyon fontos, hogy azok a kevesek, akik
ezt megértik, egyre szorosabban összefogjanak, segítsenek egymásnak,
úgy próbáljanak meg élni, mint ahogy az ú. n. klánok tagjai teszik.
Senkit ne hagyjanak magára, mindenkit húzzanak magukkal, tartsanak
össze, ne engedjék, hogy bárki is elessen közülük. A mai ember az ilyen
nagyfokú összetartozást, összefogást már nem ismeri, az ilyesmi
szokatlan a számára. A mai ember csak saját magában és a
bankszámlájában bízik. De ez már nem elég. Megint szükségünk lett
egymásra, újra és intenzíven.
Lelki szinten mindenekelőtt azt kell tudunk, hogy Isten mindenhatóságában biztonságban vagyunk.
Mit nekem a világ? Mit számít, ha megpróbáltatások várnak rám, ha
elveszítem munkahelyemet, vagy nem vesznek fel az egyetemre, a
továbbtanulásom kerül veszélybe, ha a Mindenható az én oldalamon áll? Mi
szükségem van akkor a világra?
Attól tartok, hogy az elkövetkezendő időkben sokan fognak ilyen és
ehhez hasonló kérdések előtt állni. És akkor minden azon a kérdésen áll
vagy bukik, hogy vajon egész életemet a Mindenható szeretetében bízva
és az Ő kezeitől vezetve élem-e, és ezért minden következménnyel együtt
az egyenes, helyes úton tudok tovább járni, vagy nem tudok helyesen
választani, és mindkét oldal felé sántítok. Ez utóbbit eleddig senkinek
nem sikerült tartósan megvalósítani, nekem sem fog sikerülni, és nektek
sem. Mit nekem a világ,
ha a Mindenható áll az oldalamon? Aki ezt nem tudja, az előbb vagy
utóbb meghajlik a társadalom elvárásai előtt. Aligha lesz meg az ereje,
hogy a nyomásnak ellent álljon. A nyomás már ma is gigantikus, holott
amit ma átélünk az csak egy kis része annak, ami a jövőben vár ránk.
Aki ma
hagyja magát beoltatni, az nagy valószínűséggel majd a fenevad
bélyegével is hagyja magát megjelöltetni. Hogy miért? A történések belső
logikája mindkét esetben ugyanaz. A népesség egy része totálisan süket
és vak, és egyáltalán nem fogja fel, hogy mi történik körülötte;
fogalma sincs, hogy valójában mi is zajlik ma a világban. Egy másik
rész nem is akarja ezt tudni. Nem akar ezzel foglalkozni. Kényelmes
életet akar élni, egy ideig talán elmanőverezget egy kicsit, de végül,
ha a nyomás növekedik, beadja a derekát. Valójában soha nem akart
komolyan foglalkozni ezekkel a dolgokkal. Mindig kitért a kényelmetlen
kérdések elől. Fejét a homokba dugta, annak ellenére, hogy látta a
viharfelhőket és hallotta a mennydörgéseket. Egy harmadik rész pontosan tudja, hogy ez helytelen, de nincs ereje, hogy a nyomásnak tartósan ellenálljon.
Amit legkevesebb egy év óta a világ átél, az egy professzionista és
ultimatív felőrlési taktika ennek összes formájában és az élet minden
területét behálózva. A társadalom egy része mély kómában alszik, vagy
hagyja magát az orránál fogva vezetni, e csoporthoz különösen sokan
tartoznak a "keresztény" közösségek tagjai közül. A másik részt, amelyik
legalább töredékében felfogja, hogy mi zajlik itt, a korona-őrület
naponta változó intézkedései lelkileg felőrlik, hogy végül minden
ellenálló képességüket elveszítsék, és ily módon a kimondhatatlan
sátánista gonoszság lehetőleg akadálytalanul elterjedhessen, és a világ
népeit megtizedelhesse és rabigába hajthassa.
Jób
könyve után a második könyv, amelyben a legtöbb szó esik az Úr
mindenhatóságáról, Szent János apostol Jelenések könyve. E könyv pont
ezzel az alapkérdéssel foglalkozik: Kié lesz a hatalom minden felett az
idők végén? Vajon az Antikrisztus és általa a Sátán győzedelmeskedik-e
a világ felett, az emberiség felett, Isten teremtése felett? Vajon
sikerül Sátánnak a végén mégis mindent elpusztítani, amit Isten
teremtett?
Az idők végén csak egy győztes lehet – de ez nem Sátán lesz, hanem Jézus, a Pantokrátor.
Ebben a
tomboló antikrisztusi gonosz időben, amikor pont Nagycsütörtök és
Húsvét között, 2020 után idén is, az év legfontosabb keresztény ünnepei
alatt a jogtalanság és önkény eszközeivel uralkodók egy öt napos
szigorú kijárási tilalmat rendeltek el azzal a szégyentelen, másképp
nem lehet nevezni, mint istenkáromló kéréssel, hogy mindenki maradjon
otthon. 2020 után újra megtiltják az istentiszteleteket Húsvét előtt és
Húsvétkor! Ez az istenkáromlásnak olyan foka, aminek abszurditását már
nem lehet felülmúlni. Egyedül ebből az intézkedésből is világosan
meglátszik az abszolút sátánista gonoszság és embermegvetés, amivel ma
kormányozzák az emberiséget. Ha az előző 13 hónapban semmit sem fogtunk
volna fel ebből a szellemiségből, akkor ez az egyetlen intézkedés elég
arra, hogy mindent megértsünk. Többre nincs is szükség ahhoz, hogy
valaki megértse, hogy micsoda embermegvető, sátánista, antikrisztusi
szellem garázdálkodik körülöttünk. És ha ehhez még a kereteket is
megfigyeljük! Akinek csak
egy csipetnyi józan esze van, az rájön, hogy micsoda aljasság
szükségeltetik ahhoz, hogy az iskolabezárások után, de még Húsvét előtt
pár napra kinyissák az iskolákat, ami egyértelműen csak arra
szolgálhat, hogy a gyermekeket végigtesztelhessék. Gondoljuk csak meg,
micsoda lelki pusztítást végeznek ezek a tömeges gyorstesztek a fiatal,
kiszolgáltatott gyermekekben? Képzeljük el azt a jelenetet, ahogy a
gyermekek a padban ülve mereven nézik a tesztjeiket, hogy azok vajon
pozitív vagy negatív jelet mutatnak-e. – „Mi lesz velem, ha pozitív a
tesztem, milyen következményekkel jár ez rám nézve és szüleim,
testvéreim számára? Hogyan fognak a többiek rám nézni? Hogyan fognak
kikergetni az osztályból, az épületből?” – Micsoda pszicho-terror ez!
Micsoda visszaélés ez a védelemre szorulókkal, a tanárok gondjára bízott
gyermekekkel szemben? Súlyosan, súlyosan kriminális! Minden tanár, aki
ebben részt vesz, a rendelkezés kiagyalóival együtt börtönbe való. És
ez csak egy ezredrésze az egész korona-terrornak, ennek a sátánista,
embert megvető, antikrisztusi őrületnek. [Németországban Merkel
Nagycsütörtöktől kezdve 5 napra abszolút kijárási tilalmat rendelt el,
és betiltott minden istentiszteletet, és felszólította a lakosságot,
hogy ez idő alatt mindenki maradjon otthon. A felzúdulás azonban akkora
volt, hogy vissza kellett vonnia, illetve enyhítenie kellett
rendelkezésén – ami nem teszi meg nem történtté eredeti tettét.]
Merkel ezzel a bejelentésével végérvényesen leleplezte magát, és
teljesen nyíltan megmutatta mélységesen anti-keresztény fizimiskáját. Amit
tett, az a legnagyobb gaztett a Mindenhatóval szemben: az embereket
Nagypénteken és Húsvétkor távol akarta tartani Isten dicsőítésétől!
Ezzel a Mindenhatótól rabolja el a tiszteletet, direkt Istennel szegül
szembe! Háborút üzent a Mindenhatónak. [De nem csak ő, hanem mindazok a világi és egyházi "kollégái", akik ugyanilyen rendelkezéseket hoztak/hoznak.] Merkelnek
és a többieknek tudniuk kell, hogy mit csinálnak. Nekünk pedig fel
kell készülnünk arra, hogy ellenálljunk a Gonosz erőinek.
Ha én
az elmúlt hónapokban, mint e közösség pásztora valamiben hibát
vétettem, az nem az volt, hogy túl keveset, hanem hogy túl sokat
engedtem, és túl sok mindenbe beleegyeztem. Amin
nekünk, Jézus követőinek mennünk kell, az egy nagyon, nagyon keskeny
út, ami ráadásul napról napra keskenyebbé válik. És azon helyzetek
száma, amelyekben már kötelező ellenállnunk, amiben már egészen
biztosan nem vehetünk részt, az elkövetkezendő hónapokban egyre csak
növekedni fog. Ehhez nagyon sok bölcsességre, sok bátorságra és a
Mindenható iránti abszolút bizalomra van szükségünk.
Ezzel pontosan abba a helyzetbe kerülünk, mint amiben a tanítványok
voltak csaknem 2000 évvel ezelőtt, az első keresztény Húsvét előtt.
Röviddel
Húsvét előtt így nézett ki számukra a világ: a Gonosz hatalma
hihetetlen győzelmet ünnepelt, hiszen Jézus, a szabadító, a megváltó
meghalt. Vajon képesek vagyunk-e teljes súlyával elképzelni a távolban
megbúvó tanítványok határtalan megrendülését. Inukba szállt bátorsággal,
remegő térdekkel csak messziről mernek a keresztre nézni, amelyen az ő
Mesterük függ. Merő zavarodottság, ijedtség, a félelemtől,
csalódottságtól szinte megbénult, nyomorúságos alakok. Júdás, a zsidó
főtanács és Pilátus közreműködésével a Sátánnak sikerült Isten
Felkentjét eltenni láb alól. A Gonosz szembeszállt a Mindenhatóval és
látszólag győzött. A Biblia
arról tudósít, hogy az Antikrisztus idejében ugyanez fog történni: Az
Antikrisztus istennek fogja beállítani magát, és az egész világ előtt
meg fogja mutatni, hogy erősebb, hatalmasabb a Mindenhatónál. Ez a
szörnyű nap el fog jönni.
De nem ez lesz az utolsó nap!
De
előtte, Nagypénteken, látszólag legyőzetett az Isten Fia. Jézus nem
szállt le a keresztről. Akiben annyi ember bízott, az most tanítványai,
követői szeme előtt nyomorúságosan távozott az élők sorából.
Jézus halála előtt sötétség borult a világra (lásd Mt 27.45: „A hatodik
órától a kilencedik óráig [ekkor halt meg Jézus] sötétség borult az
egész földre”). A Gonosz erői győzelmüket ünnepelték e három órában,
mialatt Isten elrejtette arcát a föld színe elől. Isten visszavonult, és
a földet kiszolgáltatta a Gonosznak. A „föld megrendült” (Mt 27,51), a
legalul lévő került felülre. Az Isten elleni lázadás – úgy tűnik –
sikeres volt. Egy pillanatig úgy néz ki, mintha a Gonosz győzelmével
átvette volna a hatalmat a világ fölött. – De akkor jön Húsvét! A halott visszatér, mert legyőzte a halált! A halált, ami a Gonosz utolsó nagy harcosa.
Érdemes
a halálról kissé bővebben elgondolkodni. A halál nem egyszerűen egy
esemény. A halál egy személy. A halál a Gonosz utolsó nagy harcosa. A
Gonosznak is megvannak a maga harcosai, a maga fejedelmei, a maga
istenei. És a halál az utolsó és a legerősebb ezek között.
Ez egészen világosan megmutatkozik a Jelenések könyvében. Jel 19,20-ből
megtudjuk, hogy Jézus látható visszatértekor először „a vadállatot és
vele együtt a hamis prófétát vetették elevenen a kénköves, tüzes tóba” [no meg velük együtt azokat, „akik felvették a vadállat bélyegét, és akik imádták annak képét”].
Tehát „a Lovas és serege”, azaz a dicsőségben visszatérő Jézus elsőként
az Antikrisztus megszemélyesítőivel végez. Ezzel kezdődik Isten nagy
feltakarítása a Gonosz bajnokai között. Aztán az ezeréves birodalom
végén a Sátánt, mint a Gonosz következő harcosát „vetették kénköves,
tüzes tóba” (lásd Jel 20,9-10). Egy azonban, a halál még mindig hátra
van. Őt csak a nagy végelszámoláskor, a második halálkor fogják a tüzes
tóba vetni az összes kárhozottal együtt. (Jel 20,13-15: „A halál és az
alvilág is visszaadta halottjait, és mindenki fölött ítéletet tartottak
a tettei alapján. A halált és az alvilágot a tüzes tóba vetették. A
tüzes tó a második halál. Aki nem volt beírva az élet könyvébe, azt a
tüzes tóba vetették.”)
Ma
reggel eszembe jutottak az ú. n. Georgiai iránymutató kövek (The
Georgia Guidestones), amiket 1980-ban állítottak fel Amerikában. [Szinte
napra pontosan 40 évvel a világméretű koronaőrület kitörése előtt!] A
korona nem a mennyből vagy a pokolból bukkant csak úgy hirtelen fel. A
mennyből nyilván nem, inkább a pokolból, de onnan sem tegnap óta.
Ezeket a dolgokat hosszú ideje tervezik és nagyon, nagyon gondosan,
aprólékosan dolgozták ki. Akik ma a világot kormányozzák és az
embereket leigázzák, nyilván ugyanazok, akik ezeket a köveket 41 évvel
ezelőtt megtervezték és felállíttatták, és 1980. március 22-én
felavatták. Ezek a kövek
több mint 5 méter magasak és két méter szélesek, és több nyelven a
jövőre szóló üzenetek vannak rajtuk, amit sokan az „Antikrisztus
tízparancsolatának” neveznek. Az első követelés így hangzik: „Tartsátok
500 millió alatt a népességszámot összhangban a természettel.” [Lásd e kövekről a következő videót: Az Antikrisztus tízparancsolata – A Georgiai Iránymutató kövek rejtélye
– De ne felejtkezzünk el a Lisszaboni EU szerződésről sem, amit 2007.
december 13-án írtak alá: Abban például Magyarország csupán 6 millió
lakossal szerepel!]
„Tartsátok
500 millió alatt a népességszámot” – Mi áll ezen utasítás mögött? Az
embert, akit Isten saját képmásaként a teremtés koronájának teremtette,
ezek a gonosz és mélységesen sátáni lények bajnak, problémának,
egyfajta leküzdendő nyavalyának, globális betegségnek tekintik.
És ezek után nézzünk szét, hogy mi történik jelenleg az egész világon.
Olyan dolgok zajlanak évek óta körülöttünk, amiket korábban el sem
tudott volna senki képzelni. Klíma-terror, korona-terror. Az
emberiségnek koronavírusa van, ezért ki kell irtani – így szól a
zöld-ideológia, amit ma reggel olvastam az interneten. Az ember, mint
veszély a bolygó számára! Az emberiséget tehát alaposan meg kell
ritkítani, vagy még inkább, egészen kiirtani, hogy aztán a bolygó megint
megpihenhessen, és Isten képmása nélkül nyugodt, zöld életet élhessen.
Washingtonban a napokban
egy őrült a nyilvánosság előtt, valamilyen gyűlésen azt üvöltözte, hogy
az embereknek meg kell enniük saját bébijüket, hogy a földet
megóvhassuk a túlnépesedéstől. És ezt az őrültet nem hallgattatták el,
nem vezették el, sőt még csak le sem intették. A jelenlevő politikusok
közül senki sem tiltakozott, senki nem háborodott fel. A német zöldek
szerint sem szabad gyermekeket világra hozni, mert túl sok CO2-t
produkálnak. Mi más
ez, mint az embermegvetés kultúrája. A Gonosz utolsó harcosának, a
halálnak kendőzetlen pofája. Már ez a kicsi fazetta megmutatja, hogy
milyen háború közepette élünk. Nem csak évek múlva, hanem már most… a
harc már régen elkezdődött…
De
Isten a Gonosz látszólagos győzelme idején is Mindenhatónak bizonyul.
Csak az élhet nyugodt hitbizonyosságban, aki tudja, hogy Istené minden
hatalom, Ő a Mindenható. Ennek pont Húsvét az egyik világos bizonyítéka.
És most éppen a második bizonyíték felé haladunk, Urunk Jézus Krisztus
újraeljövetele felé, amikor már nem csak a hívők, hanem az egész világ
látni fogja az Úr mindenhatóságát. Akkor majd Urunk korunk minden
jogot tipró és embert megvető zsarnokát letaszítja a trónjáról.
Micsoda vigasz tudni, hogy a Bíró biztosan el fog jönni. Erről beszél a
prédikáció elején felolvasott bibliai részben Anna is. „Nincsen más
terajtad kívül, nincs oly erős, mint a mi Istenünk.” (1 Kir 2,2) Anna
még életében megtapasztalta Isten mindenhatóságát. Hálaénekében Isten
magasztalása után e világ hatalmasai felé fordul: „Vereséget
szenved az erősek íja, de erővel övezik fel magukat a gyengék.” (1 Kir
2,4) – Most sem azoké lesz az utolsó szó, akik ma leigázzák az
emberiséget, hiszen „az Úr tesz halottá, és élővé” (1 Kir 2,6).
Az Úr ellen lázadók el lesznek tiporva, de nem általunk: Merkelnek és a többieknek tőlünk nem kell félnie. A
Mindenhatótól kell félniük, nekik is, és mindazoknak, akik e
gaztettekben részt vesznek.De pont a sötétség ezen ijesztő óráiban,
amikor látszólag a Gonosz korlátlanul éli ki magát, kell Húsvét
örvendező bizonyosságát magunkban felébreszteni és ébren tartani. Micsoda
hatalmas Istenünk van – ezt soha nem szabad elfelejtenünk. És Isten ma
is tehet és tesz is csodát. A Gonosz a jövőben is biztosan támadni fog
bennünket, ezért minden nap, szakadatlanul rá vagyunk utalva Isten
védelmére. Ha ki tudunk tartani, az nem a mi érdemünk, hanem az Övé.
Sok imára van szükség, hogy Isten védőfallal vegyen körül bennünket.
De soha
ne feledjük: Isten ma sem kevésbé mindenható, mint Ábrahám, Mózes,
Anna idejében volt. Ne engedjük elvenni tőlünk örvendező
hitbizonyságunkat. Függetlenül attól, hogy mi jön, mi vár ránk a
jövőben. És Istentől az utolsó leheletünkig valami nagyot várjunk. És
azt is lássuk meg, amit ma tesz teremtményeiért: sokan vannak, akik csak
most, a gonoszság ekkora térhódítása idején fedezik fel Jézust. Az Úr
fénye ebbe a mostani sötétségbe is besugárzik, ebben a sötétségben is
utat tör magának, hogy megvédje azokat, akik Őt hívják segítségül. Isten mindenhatóságában cselekszik. Ezért soha ne legyünk kishitűek. Istenbe, a Mindenhatóba vetett bizalmunk a mi életünk és reményünk alapja most és a jövőben is. Amen.