2013. június 19., szerda

Meghiúsult az abortusz szélsőséges liberalizációja New Yorkban

Meghiúsult a New York-i kormányzó terve az abortusz lehetőségének kiterjesztésére.
A magát egyébként katolikusnak valló Andrew Cuomo kormányzó tízpontos női egyenlőségi programja segítségével terjesztette volna ki a művi abortusz lehetőségét az Egyesült Államok szövetségi államában – írja a CNA.

Az állami szenátus azonban leszavazta a kezdeményezést. A testületben a négytagú Independent Democratic Coalitionnek van együttműködési megállapodása a republikánus pártiakkal, amelynek értelmében az állami működés segítése miatt támogatják egymás javaslatait. A republikánusok vezetője, Dean Skelos életpárti álláspontjáról ismert, és közölte, hogy nem hajlandó megszavazni a kezdeményezést, így az Independent Democratic Coalition vezetője, Jeff Klein is arra jutott, hogy mivel nem tudnak megállapodást elérni a témában, ezért nem szavazzák meg azt.

Cuomo kezdeményezése „alapvető jognak” nyilvánította volna az abortuszt, és nemcsak orvosoknak, hanem más egészségügyi dolgozóknak is lehetővé tette volna abortuszműtét végrehajtását. Nem lett volna szükség kiskorúak esetében szülői jóváhagyásra, és a 24 heten túli terhességeket is meg lehetett volna szakítani, ha az anya élete vagy egészsége veszélybe kerül. Ha mindez megvalósult volna, akkor New York állam lett volna a kései terhességek megszakítását vállaló orvosok paradicsoma.

New York államban az egyik legmagasabb az abortuszok aránya az Egyesült Államokban – a terhességek 40 százaléka végződik így, ami csaknem kétszerese az amerikai átlagnak.

A kormányzó a megállapodás felrúgásával vádolja a republikánusokat. Cuomo egyébként a 2016-os elnökválasztás egyik jelöltje lehet. Az abortuszhoz való „jog” kiterjesztésére vonatkozó javaslatát New York állam katolikus püspöki kara következetesen ellenezte. 

Magyar Kurír

Az Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció dekrétuma „Szent József, a Szent Szűz Jegyese” fohász betoldásáról a szentmise szövegébe



Június 19-én az Istentiszteleti és Szentségi Kongregáció dekrétumot adott közre, mely elrendeli, hogy a római hivatalos misekönyv 2. 3. és 4. eucharisztikus imádságában az „Isten Anyja, a Boldogságos Szűz Mária” rész után említsék meg a „Szent József, az ő Jegyese” betoldást. A dekrétum szövege a következő:
Dekrétum
A názáreti Szent József, a Jézusról való atyai gondoskodás által, az Úr családjának a fejeként, gazdagon betöltötte küldetését az üdvösség rendje által kapott kegyelem révén, és teljesen belesimulva az emberi üdvösség kezdetének titkaiba, példaképe lett azon közös, emberi és egyszerű erényeknek, melyek szükségesek ahhoz, hogy az emberek Krisztus becsületes és hiteles követői legyenek.

Ezen erények által, az igaz József, aki szeretettel vette gondjaiba az Isten Anyját és örömteli elkötelezettséggel szentelte magát Jézus Krisztus nevelésének, és aki az Atyaisten legdrágább kincseinek őrzője lett, századokon át megszakítás nélkül élvezte - a misztikus test az Egyház támaszaként - Isten népének tiszteletét.

A katolikus Egyházban a hívek szakadatlanul, mindig kimutatták a Szent József iránti tiszteletüket, ünnepélyesen és állandóan tisztelték őt Isten Anyja tisztaságos Jegyeseként és az egész Egyház mennyei Patrónusaként, odáig menően, hogy Boldog XXIII. János pápa a II. Vatikáni Zsinat során elrendelte: nevét foglalják bele az ősi római kánonba. XVI. Benedek pápa jóindulatúan összegyűjtötte és jóváhagyta a számos helyről érkező áhitatos írásbeli kérelmeket, amiket most Ferenc pápa megerősített, úgy tekintve a szentek közösségének a teljességére, mint akik egykor velünk együtt zarándokok voltak a világban, most pedig Krisztushoz vezetnek bennünket és vele egyesítenek.

Mindezeket szem előtt tartva, a Ferenc pápa által nyert felhatalmazás jegyében készségesen elrendeli, hogy Szent József, a Boldogságos Szűz Mária Jegyesének a nevét mostantól fogva vegyék bele a római misekönyv harmadik hivatalos kiadásának - Missale Romanum, editio typica tertia - a II. III. és IV. eucharisztikus imádságába, ahogy itt következik: A második eucharisztikus imádságban «
ut cum beáta Dei Genetríce Vírgine María, cum beáto Ioseph, eius Sponso, beátis Apóstolis
»; a harmadik eucharisztikus imádságban: «

cum beatíssima Vírgine, Dei Genetríce María, cum beáto Ioseph, eius Sponso, cum beátis Apóstolis
»; a negyedik eucharisztikus imádságban: «
cum beáta Vírgine, Dei Genetríce, María, cum beáto Ioseph, eius Sponso, cum Apóstolis

». Ami a latin nyelven megfogalmazott szövegeket illeti, azok ebben a formában hivatalosak. Maga a Kongregáció készíti el majd az legelterjedtebb nyugati nyelvekre történő fordítást, míg a többi nyelvekre fordítást, az érvényben lévő szabály szerint, az illetékes Püspöki Konferenciák készítik elő, amit az Apostoli Szék erősít meg ennek a Kongregációnak a közreműködésével. Mindaz, ami ezzel ellentétes, érvénytelen.

Az Istentiszteleti és Szentségi Kongregációtól, 2013. május elsején, Szent József, a munkás napján: Antonio Cañizares Llovera bíboros prefektus és Arthur Roche érsek titkár.

(vl)

Eutanázia gyerekeknek – a belga parlament hamarosan szavaz a kérdésben

A belga parlament által hamarosan szavazásra kerülő törvényjavaslat lehetővé tenné a gyerekek számára, hogy eldöntsék, kérnek-e eutanáziát (orvosi segédletettel végrehajtott „kegyes halált”).
A jelenlegi belga törvények 18 éves kor felett már lehetővé teszik ezt, de amióta a GMO-k, rovarölőszerek és káros oltások terjedése egyre nagyobb számban okoznak autizmust, több nemzet is próbál „megoldást” találni arra, hogy mihez kezdjen a maradandó károsodást szenvedett gyerekekkel.
Úgy tűnik egyesek szerint a halál a megoldás, azonban a hatályos törvények alapján ez gyilkosságnak számít. Az új törvény lehetővé tenné az orvosok számára, hogy eldöntsék, hogy egy gyerek, függetlenül a korától (igen, akár ötéves korban), „hozzájárulhat-e” saját kegyes halálához a szülő beleegyezése nélkül.
A „kegyes halál” törvényjavaslatot a szocialista párt terjesztette elő. Az AFP híre szerint „a javaslat kiterjesztené a törvényt a kiskorúakra is, amennyiben képesek tudatos döntést hozni vagy gyógyíthatatlan betegségben szenvednek, illetve amennyiben szenvedésükön nem lehet segíteni.”
„Philippe Mahoux, szocialista képviselő, aki a törvénymódosítás kidolgozásában segített, elmondta, hogy volt már olyan eset, amikor egy fiatal ’képes volt dönteni saját jövőjéről,’” írja az AFP.
Tehát egy hatéves túl fiatal ahhoz, hogy sört igyon vagy autót vezessen, de elég idős ahhoz, hogy saját, az állam által kivitelezett haláláról döntsön, főleg, ha túl nagy tehernek tekintik.
A törvény támogatói szerint a javaslat „fordulópontot jelent a gyerekek jogai szempontjából, akik a törvény elfogadása esetén lehetőséget kapnák, hogy a halált válasszák, bár autót vezetni, házasodni vagy alkoholt fogyasztani 18 éves koruk előtt még nincs joguk,” írja az IBtimes.com.

A törvényjavaslat az Alzheimer-kórban szenvedők számára is lehetővé tenné az eutanáziát

A javaslat az Alzheimer-kórban szenvedőkre is kiterjesztené a törvényt.
„A képviselők arról is döntenének, hogy a kegyes-halál lehetőségét az Alzheimer-kórban szenvedőkre is kiterjesszék-e,” mondta a szocialista képviselő.
Az eutanázia tűnik a legkényelmesebb módszernek az állam számára, hogy megszabaduljon azoktól az állampolgároktól, akikről nem akar gondoskodni. Ahelyett, hogy felvilágosítanák az embereket, miként kerülhetik el a betegséget, egyszerűen elfogadnak egy törvényt, ami lehetővé teszi megölésüket, és ezt „könyörületes orvoslásnak” keresztelik.
Sajnos minden esély megvan arra, hogy ilyen és hasonló törvénymódosítások más országokban is előterjesztésre kerüljenek és persze a kegyes-halálban részesíthetők listáját idővel bizonyára kiterjesztik majd az értelmi fogyatékosokra és ki tudja még kikre.
A globális állam magasabb sebességbe kapcsolt a népességcsökkentés terén, és sajnos a legtöbb ember észre sem veszi, hogy mi történik.

Forrás: Naturalnews.com


Gyermekeket ölni, hogy a szülők ne szenvedjenek
Ez az indoklás az embertelenség rémisztő jele: a szülők szenvedése ok lehet a „súlyos rendellenességet” mutató gyermekek megölésére. Az értékek a feje tetejére állnak: egy ártatlan emberi lényt – anélkül, hogy kifejezhetné a halál iránti vágyát – megölhetnek azért, mert léte érzelmileg fájdalmat jelent másoknak.
Kétezer év elteltével megismétlődhet a gyerekmészárlás. Durván hangzik? Nem mondanánk a Belgiumból és Hollandiából érkező hírek hallatán, amelyeknek nem sok köze van az etikához, annál több viszont az eugenetikához. A múlt héten a belga parlamentben arról a vitatott javaslatról tárgyaltak, amely az eutanáziát kiterjesztené a 18 év alattiakra is. A szomszédos hollandok sem akartak lemaradni. A groningeni protokoll erős talaján – amely már 2004 óta engedélyezi az újszülött-eutanáziát –, a holland orvosokat képviselő Royal Dutch Medical Association (Knmg) kidolgozott egy szöveget (Orvosi döntések a súlyos rendellenességet mutató újszülöttek életével kapcsolatban), amelyben kifejtik, miért elfogadható és olykor miért szükséges a gyermek-eutanázia, írja a SIR.

Ebben a meglepő dokumentumban az orvosi egyesület azt is megfogalmazza, milyen irányvonalakat kövessenek a gyógyíthatatlan betegséggel rendelkező kis betegek esetében. A javaslatok között szerepel az eutanázia alkalmazása is azzal a céllal, hogy megrövidítsék a gyermekek és családjuk szenvedését. A felhozott érv objektíven abszurd: a szülők szenvedése ok lehet a gyermek megölésére. Megerősítik például, hogy etikailag lehetséges az izomlazító halálos injekció beadása, „amikor hosszantartó nehézlégzés áll fenn, kitolódik az elkerülhetetlen halál ideje, és ez a szülők jó felkészítése ellenére is súlyos szenvedést okoz nekik”. A gyötrelem nem tolerálható, jobb megölni valakit, mint szenvedést okozni.

De fennáll a kérdés: kiről beszélünk? Ki a mondat alanya?
Alapvető fontosságú megértenünk, micsoda fordulatot vesznek az értékek ebben az állításban. Egy ártatlan emberi lényt – anélkül, hogy kifejezhetné a halál iránti vágyát – megölhetnek azért, mert léte érzelmileg fájdalmat jelent másoknak. Dr. Eduard Verhagen, az említett dokumentum és a groningeni protokoll egyik szerzője az egyik fontos holland napilapnak, a Volkskrantnak kifejtette, miért releváns a szülők szenvedése: „Ezek a gyerekek szürkék és hidegek, elkékül a szájuk, és pár percenként hirtelen nagyon mélyet lélegeznek. Nagyon nehéz látni ezt a szülőknek, és ez az állapot órákig, olykor napokig is elhúzódhat.” Az orvosok feladata az, hogy megkíméljék a szülőket, hogy gyermeküket ilyen nehézségek között lássák meghalni – magyarázza az orvos. Ez egy jó palliatív kezelés részét jelenti.

Nem azért, mert mindig mi akarjuk feltenni az i-re a pontot, de hosszú évek tanulmányai és orvosi gyakorlata megmutatták, hogy a palliatív kezelések egész mást jelentenek. Vannak felnőttek, akik indokoltnak tartják, hogy olyan emberek életéről vagy haláláról döntsenek, akik nem tudják kifejezni egyet nem értésüket. Ma a súlyosan fogyatékos gyermekekről beszélnek, holnap szóba jöhetnek az agykárosult tizenévesek, holnapután a neurodegeneratív betegségekben szenvedő idős emberek. A jól ismert csúszós lejtő elmélet mintha ma már nem lenne megfelelő. Csúszós lejtő helyett itt sokkal inkább valami meredek szikla előtt állunk, amely nagyon emlékeztet a tarpéji sziklára (az ókori Rómában innen taszították a mélybe az elítélteket).
Magyar Kurír (lt)

A rasszista magyarokon kívül a katolikus egyházat üti a Stuttgarti Opera botrányelőadása

Az eddig kiszivárgott részleteknél erősebb a „rasszista magyar szál” a Stuttgarti Opera botránydarabjában, noha a gárdisták által péppé vert cigányok képe semmi ahhoz képest, amit a katolikus egyház kap Andrea Moses előadásától - tudtuk meg egy helyi néző beszámolójából. Berlioz Faust elkárhozása (Fausts Verdammnis) című műve körül kialakult ügyből azonban Ódor László kulturális követ szerint hazánk még profitálhat is.



„Annak dacára, hogy a színek eredetileg Páriszban játszódnak, az előadásban a magyar jelenlét sokkal áthatóbb, mint a hírekből és a kiszovárgott videós jelenetből gondolni lehet” – újságolta a Heti Válasz Online-nak egy magyar néző, aki azóta látta a darabot, hogy abból téma lett a hazai online sajtóban. (Ld. Cigányverő gárdistákkal sokkolják a német operakedvelőket c. cikkünket!) Beszámolójából kiderül, hogy a Magyar Gárda ruházata nemcsak a darab legelején, hanem többször is, vezérjegyként jelenik meg a színen. „Egyszer vetítés formájában a magyar táj szép képeit felváltják a rettenet, gyilkolás, vér, emberi arcokra taposó csizmák, a félelem és a megfélemlítés képei” – ecseteli forrásunk.
Nem említik, hogy ez Magyarország
A Fausts Verdammnis jeleneteiben azonban a magyar ábrázolást egyszer sem értelmezik, fejtik meg; vagyis egyetlen kimondott szótőnyi utalás sincs arra, a színre vitt szörnyűségek Magyarországon történnek. Noha a jelek szerint a közönség soraiban elkéne a segítség: a kimondatlanság miatt a legtöbb néző nem is gondolja, hogy magyarokról van szó, magát a zászlónkat például nem ismerték fel. A szünetben gyűjtött tapasztalatok szerint többen francia trikolornak nézték a zászlónkat.
Forrásunk beszámolójából az is kiderül, hogy Andrea Moses darabja nem csak a magyarokkal bánt erős kézzel: a katolikus egyházat például ebben a szimbólum–utalás-rohamban még nagyobb megszégyenítés éri, amikor Mefisztó mint pápa jelenik meg az utolsó színen.
Jobbikkal kormányzó Fidesz?
„Óvatosságra intek mindenkit: tudjuk, hogy a művészeti szabadság hatalmas kapukat nyit ma Nyugat-Európában és pillanatok alatt ránk süthetik a cenzoroknak járó bélyeget, ha annak módosítását, netán műsorról való levételét követeljük” – mondja lapunknak Ódor László, a Stuttgarti Magyar Kultúrintézet igazgatója, aki szerint a darab a hamis ábrázolásokkal és súlyos inszinuációval együtt is kétségtelenül komoly mű. „Ez a darab a stuttgarti Operában önmagában, az önmaga láttatási keretében magas szintű termék” – hangsúlyozza Ódor, akinek a napokban lehetősége nyílt részt venni egy, a darabról szóló vitában is.
„Egy szűkebb körű beszélgetésben, amit a színház klubjában a rendezővel, a színészekkel és az intendánssal folytattunk, sikerült az egyes Magyarországot érintő témákról mélyebben beszélgetnünk. Tudjuk, hogy szándékkal vagy tudatlanságból rengeteg hamis információ terjed: ezek mind előkerültek este. Előkerült tehát például az a hamis állítás, hogy Magyarországon a Fidesz (»Orbán«) a Jobbikkal együtt kormányoz, önmagának csak 53 százaléka van. Ehhez képest megdöbbenve hallgatták a választás előtti időből örökölt többszintű eladósítottsági állapotunkat vagy az ellenzéki alternatívátlanság tényéről szóló adatokat” – ismertette lapuknak Ódor László.
Még használhat is
A Stuttgarti Magyar Kultúrintézet igazgatója elmesélte, hogy Andrea Moses rendező válaszában visszakozott a magyarokról szóló részek említésekor: „Azt mondta, ő nem a magyarok ellen akart cselekedni, hanem »a hatalom durva és kíméletlen megnyilvánulását« akarta ezekkel a jelenetekkel példázni. Ekkor én elmondtam, hogy egyértelműbb példázatokat is találhatott volna mind a régibb mind az újabb német eseményekben: NSU, törököket legyilkoló, valóban szélsőjobb bandák ügye stb.” – mondja a Heti Válasz Online-nak.
Ódor szerint azonban a mostani konfliktus akár hasznos is lehet, mivel segítségével a magyar intézet olyan kapcsolatba került az Operaház egész vezetésével, aminek rövidesen talán több területen is tapasztalni lehet majd az előnyeit.

http://hetivalasz.hu/vilag/nem-csak-a-magyarokat-utik-a-stuttgarti-opera-botranyeloadasaban-65142/