Hamispróféta
államtitkársága egy március 12-i rendelettel megtiltotta a Szent
Péter-bazilika összes magánmiséjét, amelyet a Rorate-Caeli.Blogspot.com
oldalon is közzétettek.A
Szent Péter-bazilikában tartott összes misének új rítusú
koncelebrációknak kell lennie, amelyeket "olvasók" és "énekesek"
animálnak.A hagyományos latin szentmiséről a rendelet kimondja: "A rendkívüli formát csak felhatalmazott papok csak meghatározott időpontokban ünnepelhetik a vatikáni kripta Clementine kápolnájában.” A Summorum Pontificum szerint azonban minden pap felhatalmazást kap arra, hogy latin misét tartson.Rorate-Caeli megjegyzi, hogy a latin mise ismét a katakombákba szorul: "Nagyon utálnak minket;”,
és "azt akarják, hogy mindannyian meghaljunk és eltűnjünk" - írja a
blog. A vigasztalás ára: Az apró, ablaktalan Clementine kápolna Szent
Péter ereklyéit tartalmazza.Ez
az egyenesen sátáni döntés azt jelenti, hogy a Szent Péter-bazilika
oltárainak túlnyomó többségét soha többé nem fogják használni.
https://gloria.tv/post/AkV3SfJysFBR14zjjvqiArnZe
Március
22-én lép életbe az az új intézkedés, miszerint a római Szent Péter
bazilikában tilos lesz a jövőben magánmisét bemutatni. Ezzel a bazilika
45 mellékoltárát „kivonták a forgalomból”. Azok a papok, akik mégis a
bazilikában szeretnének misézni, a jövőben csak a megadott időkben a
két főoltárnál tartott miséken koncelebrálhatnak. E két helyen a
miséket minden esetben kántorral és lektorral, és napi egy kivételtől
eltekintve, mindig olasz nyelven kell celebrálni.
Saját pappal érkező zarándokcsoportok, közelebbről még meg nem nevezett
körülmények között, a jövőben csak a bazilika alatt levő grották
egyikében misézhetnek. A hagyományos rítusban, az ilyen rítusú misék
végzésére kijelölt papok ezentúl szintén csak az alagsorban, a nagyon
kicsi Clementina kápolnában mutathatnak be misét, szigorú időrend szerint: 7:00, 7:30, 8:00 és 9:00 órakor.
Ennek az új szabályozási rendnek a jelentősége és egész abszurditása csak akkor válik igazán érthetővé, ha ismerjük az eddigi gyakorlatot. A régi, bevált gyakorlat szerint római katolikus papok, akár a városon kívülről, sokszor igen messziről jövők, akár a Vatikánban dolgozók, rendszeresen misézhettek a bazilika egyik mellékoltáránál, a gyakorlatban ritkán egyedül, hiszen mindig akadt egy-egy hívő, aki megragadta az alkalmat, hogy részt vehessen egy Szent Péter bazilikában mondott misén. A saját pappal érkező zarándokcsoportok saját anyanyelvükön hallgattak misét, őhozzájuk is mindig sokan csatlakoztak azonos anyanyelvű látogatók. Gyakran jöttek a bazilikába más rítusú csoportok is a Rómával egységben levő közösségekből, így a bazilikában görög-katolikus és szír-maronita rítusú miséket is bemutattak. De celebrettel rendelkező papok tridenti rítusú misét is celebrálhattak, akár egyedül, akár csoporttal [általában Szent X. Pius pápa sírja fölötti oltáron – akárhányszor voltam az elmúlt 32 évben Rómában, szinte mindig láttam, hogy valaki éppen itt misézik]. Nekik mindössze kánontáblákról és misekönyvről kellett maguknak gondoskodni.
Összefoglalva:
A világ összes katolikusának gyakorlatilag fő templomában, a római
Szent Péter bazilikában, 2021. március 22-ig minden celebrettel
rendelkező pap korlátozás nélkül misézhetett, akár a templom
mellékoltárainál, akár az alagsorban levő oltároknál, ha így kívánta,
vagy ha a fenti oltárok már mind foglaltak voltak.
Ezzel a gyakorlattal szakított most radikálisan Bergoglio és társai.
Megfigyelők szerint ez az új rendelet a bazilika új háziurának, a ferences és november óta bíboros Mauro Gambetti-nek az első hivatali aktusa. Gambetti február 21-én foglalta el hivatalát, miután a bazilika eddigi "érsekét", Comastri bíborost nyugdíjazták. ….
Az a különböző internetes oldalakon felbukkanó érv, miszerint az új szabályozás azért törvényellenes, mert az új Can 902. szerint egyetlen papot sem lehet koncelebrálásra kényszeríteni, két okból nem állja meg a helyét. Egyfelől a kérdéses paragrafus előírja, hogy magánmisék csak akkor megengedettek, ha ugyanabban a templomban, ugyanabban az időben nincs koncelebrációra lehetőség. Másfelől az új rendelkezés sem kényszerít senkit, hogy a Szent Péter bazilikában koncelebráljon. A pap napi miséjét szállodai szobájának éjjeli szekrényén a magával hozott úti-oltáron is bemutathatja – szabadon választhat, vagy nem?
(forrás: www.summorum-pontificum.de – 2021. március 13.)
koncelebráció monopolizálása a Szent Péter bazilikában sokkal többet jelent, mint a tridenti rítusnak ezzel egyidőben történő száműzése az alagsorba. Ez utóbbi sokkal inkább csak a – mégha szívesen látott – mellékterméke annak az intézkedésnek, mely sokkal messzebbre nyúló célokat követ.
A
koncelebráció a liturgia reform radikális szárnyának kedvenc ideája
volt már a 60-as évek kezdetétől. Ezen idea követői szerint az
eucharisztia-ünneplésének közösségi jellegűnek kell lennie, és a pap
szerepét vissza kell szorítani; a pap csak elvegyül az oltár körül
gyülekező közösség tagjai közé.
Ezért
a koncelebráció a modernisták szemében kiváló eszköz arra, hogy – a
formátlanság támogatása mellett – a szentmise és a papság lényegéről
vallott hagyományos katolikus értelmezést átalakítsák, és egy közösségi
ünnep irányába tereljék.
De végre eljött az órájuk, ahogy Sarah bíboros, az istentiszteletek kongregációjának prefektusa és Comastri bíboros, a bazilika háziura most februárban nyugdíjba ment, e radikális erők máris akcióba lendültek, hogy a magánmiséket, mely számukra már régóta botrány, legalább a Vatikánból száműzhessék.
Koncelebráció – a NOM szívügye
(forrás: www.summorum-pontificum.de – 2021. március 19.)
http://katolikus-honlap.hu/2101/maganmise.htm