Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
Franciaországban
kéthetente egy mecsetet építenek, míg egy keresztény épületet
lebontás, átalakítás, összeomlás vagy tűzvész következtében
megsemmisítenek - mondta a CatholicNewsAgency.com lapnak (május 4)
Edouard de Lamaze, a párizsi Vallási Örökség Megfigyelőközpont elnöke.
A
vallási épületekben keletkezett tüzek kétharmada gyújtogatás miatt
következik be. Lamaze szerint naponta átlagosan több mint két
keresztény műemlék kerül tolvajok vagy gyalázók célkeresztjébe.
A
francia központi bűnügyi hírszerző szolgálat szerint csak 2018-ban 877
támadást regisztráltak katolikus imahelyek ellen. "Ezek a számok
mindössze tíz év alatt ötszörösére nőttek" - mondta Lamaze, hozzátéve,
hogy ehhez képest 2008-ban 129 templomot rongáltak meg.
Franciaországban
nagyjából 45 ezer katolikus imahely van, sok közülük elhagyatott.
Franciaországban mintegy 5,7 millió muszlim él, akiknek 30%-a legalább
hetente egyszer megy mecsetbe. Az országban legalább 2500 mecset
található.
A
Németországban megmaradt katolikusoknak el kellene hárítaniuk a meglévő
kisebb nézeteltéréseket, és össze kellene fogniuk, tekintettel a
katolikus hittel kapcsolatos tömeges hitehagyásra az országban - mondta
Athanasius Schneider püspök a LifeSiteNews.com lapnak (május 10).
Schneider
ezt a német homoszexuális "áldások" hírére mondta - amelyeket az
oligarchák médiája nagyra hype-olt -, és amelyek hatalmas bukásnak
bizonyultak, mivel az a néhány templom, amely diadalmasan meghirdette
őket, szinte üresen maradt.
A
széleskörű hitehagyás és közöny láttán Schneider úgy véli, hogy
"emberi szempontból kevés a remény" arra, hogy Németországban az egyház
- amelyet mesterségesen, az állam által kivetett egyházadóval tartanak
életben - "isteni beavatkozás" nélkül megmenthető legyen.
Az
őszinteség kedvéért Schneider azt javasolja, hogy a német hitehagyott
püspökök ne nevezzék magukat többé "római katolikusoknak". Csoportjuk
új elnevezésére Schneider "német nemzeti katolikus egyház", "kortárs
német katolikus egyház", "széleskörű német katolikus egyház", "német
katolikus kisegyház" vagy "inkluzív német katolikus egyház" (amely csak
a katolikusokat zárja ki) neveket javasolja.
Luis Ladaria bíboros, a Hittani Kongregáció erőtlen prefektusa május 7-i levelében
az amerikai püspököknek, amelyben arra céloz, hogy az abortuszpárti
politikusoknak áldozniuk kellene, a megtévesztő "választáspárti" (pro
choice) kifejezést használja.
A
"pro choice" azt sugallja, hogy az anya méhében lévő kis emberi lény
meggyilkolása "választás". Ez az első alkalom, hogy a Vatikán használja
ezt a megtévesztő kifejezést, amelyet azért találtak ki, hogy
elrejtsék azt a tényt, hogy az abortusz megöl egy dobogó szívet.
Ladaria
többször is használja a kifejezést, kétszer utal "abortuszpárti
politikusokra", majd "abortuszpárti törvényhozásra" és "abortuszpárti
álláspontra", ami bizonyítja, hogy a kifejezés használata nem véletlen
volt.
Még a második
vatikáni zsinat is az abortuszt nem "választásnak", hanem "förtelmes
bűncselekménynek" nevezte. Hamispróféta Vatikánja fél hozzányúlni az
abortuszhoz, mert az az oligarchák szent tehene.
Szerencsére
a modernista prelátusok nem tudnak ellenállni a késztetésnek, hogy
olyan változtatásokat vezessenek be, amelyek még az egyszerű
gondolkodású emberekkel is megértetik, hogy a modernisták nem az
egyházhoz tartoznak, hanem saját csoportjukhoz.
Joseph Tobin newarki bíboros a Twitteren írta (május 9-én): Dicsértessék
Mária, kegyelemmel teljes, az Úr veled van. Áldott vagy te az
asszonyok között, és áldott a te méhednek gyümölcse, Jézus". Imádkozz értünk Boldogasszony. Segíts nekünk, hogy nagylelkű és örömteli szívvel szeressük Istent és minden testvérünket.
Ezzel
kiküszöbölte a Szűzanya szentségét ("Szent Mária"), Isten Anyját, azt,
hogy bűnösök vagyunk, hogy szükségünk van az imáira, és a halálunkra
való utalást - mindazokat a dolgokat, amelyeket a modernista neoegyház
tabuvá tesz.
Olvasmány:
Ez 22,23-31: „És lőn az Úr igéje énhozzám, mondván: Ember fia! mondd
meg neki: Te tisztátalan föld vagy, és eső nem lesz rád a harag napján.
A próféták összeesküvése van közepette; mint az ordító és martalékot
ragadó oroszlán, elnyelik a lelkeket, a vagyont és jutalmat elveszik, s
özvegyeit megsokasítják közepette. Az ő papjai megvetik
törvényemet, és megfertőztetik szentélyemet; a szent és szenteletlen
között nincs különbség nálatok, és választást nem tesznek a förtelmes
és a tiszta között; az én szombatjaimról elfordítják
szemeiket, és közöttük megszentségteleníttetem. Közepette az ő
fejedelmei, mint a martalékot ragadozó farkasok a vérontásra és a
lelkek vesztésére, telhetetlenek a nyereséghajhászásban. Az ő prófétái
vegyíték nélkül tapasztanak [csábító reményekkel hízelegnek nekik],
hiúságokat látva, és hazugságokat jövendölve nekik, mondván: Ezeket
mondja az Úr Isten – holott az Úr nem szólott. A föld népei
törvénytelenséget cselekszenek, és erőszakkal rabolnak; a szűkölködőt
és szegényt nyomorgatják, és a jövevényt elnyomják hamissággal
törvénytelenül. És keresék közülük férfit, ki sövényt emelne közbe, és ellenembe állana a földért, hogy el ne pusztítsam azt; és nem találtam. Kiöntöm hát rájuk bosszankodásomat, az én haragom tüzével megemésztem őket. Útjukat fejükre fordítom – mondja az Úr, az Isten.”
A prédikáció témájául szolgáló szentírási szöveg:
Lk 24,50-53: „Végre kivivé őket Betánia közelébe, és fölemelvén kezeit,
megáldá őket. És lőn, hogy áldás közben eltávozék tőlük, és mennybe
viteték. Azok meg imádva őt, visszatérének Jeruzsálembe, nagy örömmel.
És mindenkor a templomban valának, dicsérvén és áldván az Istent. Amen.”
Nem furcsa, hogy a tanítványok nagy örömmel mentek vissza Jeruzsálembe,
holott Mesterük éppen most hagyta el őket? Hogyan tudtak örülni, amikor
éppen most tudták meg, hogy ettől kezdve Jézus nélkül kell tovább
élniük itt a földön? Húsvét óta Jézus egészen új módon okította őket,
vezette be őket Isten országának titkaiba (lásd pl. az Emmausi
tanítványokkal folytatott beszélgetését: Lk 24,13ff). A tanítványok
három évvel ezelőtt még nagyon sok mindent nem értettek meg abból, amit
Jézus mondott nekik, sem abból, amit tett.
Csak Nagypéntek és Húsvét után vált visszatekintve fokonként minden
világossá és érthetővé számukra. És éppen ezért, mert már sokkal többet
értettek, nem okozott bennük a Mesterüktől való elválás szomorúságot,
hanem egyfelől várták a Szentlélek Úristen eljövetelét, másfelől
pontosan tudták, hogy ezentúl mindig Jézus áldása alatt fognak élni. Ezért kapta a mai prédikáció is ezt a címet: Jézus áldása alatt élni.
Ki
élhet Jézus áldása alatt? Mindenki, aki Hozzá tartozik, mindenki, aki
Benne bízik és Neki engedelmeskedik, és azt teszi, amit Ő mond. Az, aki
életét a mennybemenetel irányába haladva éli, mert ez az irány az, ami
fel a mennybe, az Atyához vezet.
Akik gondolkodtak, és akiket nem vakított el a világ zaja, azok már
nagyon régóta tudják és mondják, hogy az emberiség nagyon veszélyes és
csábító korba jutott. Ennek oka és egyúttal következménye is az volt,
hogy egyre több, magát kereszténynek nevező adta fel a keresztény
hitvallást, tagadta meg Krisztust mint Isten Fiát, és az ember
istenítésének "vallásához" csatlakozott.
A mai prédikáció első részének témája Krisztus mennybemenetelének megbízatása
Ma az
emberiség sokkal inkább, mint bármikor eddig, rendkívül veszélyes
korban él. Krisztus mennybemenetelének ünnepe különösen világossá teszi,
hogy napjainkban az ú. n. keresztények nagy része sajnos nem
Krisztussal a menny irányába, az Atya felé menetel. Holott Krisztus
mennybemenetelével visszafordíthatatlanul egyszer s mindenkorra
végbement számunkra az e világtól való elválás. Krisztus
mennybemenetelével azt erősítette meg, amit már Pilátusnak megmondott,
nevezetesen, hogy az Ő „országa nem ebből a világból való.” (Jn
18,36) Jézus elhagyta ezt a világot, és a maga országába ment az Atya
jobbjára. Onnan kezdi meg az egész világ fölötti uralkodását. De úgy,
hogy e külső politikai birodalom közepette egy szellemi birodalmat épít.
E két birodalom alapjaiban különbözik egymástól. Jézus nem
konkurál e világ földi uralkodóival, mert Ő természetfeletti, szellemi
uralkodó. Jézus birodalmának politikai és szellemi dimenziói majd csak
az ezeréves birodalomban esnek egybe. Addig e két birodalmat szigorúan
el kell választani és meg kell különböztetni egymástól. Akkor is, ha természetesen léteznek kölcsönhatások.
Krisztus mennybemenetele az egyházi évnek az az ünnepe, amelyik jobban, mint bármelyik másik ünnep túlmutat ezen a világon, Isten túlvilági, láthatatlan világára, eljövendő birodalmára tereli tekintetünket.
Bár elvileg az ádventi időnek is ez lenne az értelme, a feladata, de
azt ma már a Karácsonyra való felkészülés teljesen eltakarja, ezért az
újraeljövendő Úrra és az örökkévalóságra való várakozás és felkészülés
szinte teljesen kiveszett belőle. [És ma már Krisztus Király ünnepének
sem ez a tárgya. Mint ahogy Halottak napja és Mindenszentek ünnepe is
elsősorban a múlandóságra és nem a túlvilágra, Isten eljövendő országára
tereli figyelmünket.]
Krisztus mennybemenete ünnepének tehát sajátos, fontos és erős súlypontja a
Jézus országa és e világ közötti szigorú megkülönböztetés. És ezzel
egybekötve egész konkrét előírása annak, hogy tekintetünket
mindenekelőtt mire, hova fordítsuk, és tetteink milyen célt kövessenek.
Nekünk Isten eljövendő birodalmára kell tekintenünk, és oda kell
igyekeznünk eljutni. Erre készít elő minket a világ mostani helyzete is. Hiszen
e napokban világosabban, mint bármikor eddig e birodalom felé
haladunk, és ezért e birodalom felépítésében lehet és kell már
közreműködnünk. Nem e mostani világ megjavításáért kell
munkálkodnunk, ami természetesen nem jelenti azt, hogy minden
visszaélést zokszó nélkül kell elviselnünk. De mindig reálisan fel kell
becsülnünk, hogy ezt a világot nem tudjuk és nem is kell
megjavítanunk. Erre nem kaptunk se megbízást, se ígéretet. A mi
feladatunk egyes embereknek a megmentése Isten országa számára.
Krisztus
mennybemenetelének ünnepe manapság sajnos még a kereszténység soraiban
sem bír nagy jelentőséggel. Sőt, a kereszténység története az elmúlt
években nem más, mint e mennybemenetel tagadásának a története,
kísérlet arra, hogy a mennybemenetelt meg nem történtté tegyék. Isten
országát egyre inkább ebben a világban akarják megvalósítani. Mintha a
mennybe szálló Jézus lábaiba kapaszkodnának, és ezt kiabálnánk: Itt
maradni! Nekünk ebben a világban van szükségünk Rád, hogy Isten országát
humanista és szocialista társadalomként itt építsük fel. Mintha Jézus
azt mondta volna, hogy országa ebből a világból való. Ezért menjetek és
barátkozzatok össze ezzel a világgal, „húzzatok egy igát a
hitetlenekkel” (v. ö. 2 Kor 6,14), alkalmazkodjatok e világhoz, vegyétek
át életstílusát, másoljátok le a zenéjét, alakítsátok
istentiszteleteiket és más rendezvényeiket a világi ünnepségek
mintájára. Kötelezzétek el magatokat a környezetvédelemért folytatott
harcban, mentsétek meg a földet, hiszen csak ez az egy van. Ma ezek és
ehhez hasonló felszólítások hallhatók minden ú. n. keresztény
közösségben is.
De belenézek a Bibliába, és látom, hogy ott valami egészen más áll. A Bibliában az áll, hogy távozzatok körükből! „Távozzatok körükből, és különüljetek el tőlük – mondja az Úr –, s tisztátalant ne illessetek. Akkor fölkarollak benneteket.” (2 Kor 6,17) Ne legyen semmi közötök a sötétség műveihez! – Vagy netán, valami fontos elkerülte volna a figyelmemet? Isten időközben valami mást mondott volna? Nem, Isten nem változik és a változásnak még az árnyéka sincs meg Benne
(v. ö. Jak 1,17: „Minden jó adomány és minden tökéletes ajándék
felülről van, a világosság Atyjától száll alá, akiben nincs változás,
még árnyéka sem a változásnak”). De egyre kevesebb keresztény tartja
magát ehhez az igazsághoz. Ez az igazi dráma. Egyre többen vannak, akik
saját maguk határozzák meg feladatukat. Embertársaikat nem az
örökkévalóságra akarják megmenteni, hanem a világot akarják megmenteni,
és a világgal akarnak "jót" tenni. De ez kísérlet bukásra van ítélve,
mert ellene mond Jézus megbízásának. Az ember nem erre kapott Istentől
megbízást, és aki mégis ezen dolgozik, annak nincs erre felhatalmazása.
Krisztus
mennybemenetelének üzenete ez: Erőtöket ne az evilági békére, az
evilági igazságosságra és a természet megmentésére pazaroljátok el. Pár
évvel ezelőtt egy katolikus újságban olvastam egy pap kijelentését:
„Ezt a világot nem lehet megreformálni, ezt a világot csak megváltani
lehet.” A Vatikánban megrendezett konferenciák, mint például a
klíma-konferencia és a napjainkban lezajlott jövő emberérért-konferencia
csak azt mutatják, hogy a keresztények feladata és aközött, amit ott
csinálnak, már nem is állhatna fel nagyobb ellentét. Ezt a
világot megmenteni, a klímát megmenteni szöges ellentétben áll a lelkek
megmentésének feladatával.
Bármilyen
gyakorlati segítséget nyújtunk embertársainknak, különösen a mostani
nehéz helyzetben, mindig világosnak kell maradnia számunkra, hogy ez
csak egész pici, jelszerű segítség: a világ, mint egész nem
reformálható meg. És ez láthatóvá teszi a mai kereszténység zsákutcába
jutását: pont a világ felé fordulásával, azzal, hogy társadalmi
tényező akar lenni és maradni, veszti el egész felhatalmazását a
világban. Annak a közösségnek, ami alkalmazkodik a világhoz, egyáltalán
nem marad semmi ereje; ahogy a só elveszti ízét, úgy veszti el a
világhoz idomuló kereszténység az erejét. (v. ö. Mt 5,13: „Ti
vagytok a föld sója. Ha a só ízét veszti, ugyan mivel sózzák meg? Nem
való egyébre, mint hogy kidobják, s az emberek eltapossák.”)
Minden
felebaráti segítségnyújtás mellett világosnak kell lenni számunkra,
hogy nem ez a keresztények elsőrendű feladata. Krisztus mennybemenetele
azt mondja nekünk, hogy a keresztény közösségek feladata az, hogy az
embereket oda vezesse, ahova az Úr mennybemenetelekor ment. Jézus
mondta: „Ha majd fölmagasztaltatom a földről, mindenkit magamhoz
vonzok.” (Jn 12,32) Tekintetünket oda kell szegezni, ahol Urunk Jézus
Krisztus van. És minél
kényelmetlenebb ezt ma kimondani, annál fontosabb ezt hangsúlyozni. Bár
olykor megengedett, sőt, szükséges, hogy figyelmeztetőleg felemeljük a
hangunkat ez vagy az ellen. Ez különösen akkor igaz, ha rajtunk kívül
ezt senki, vagy csak nagyon-nagyon kevesen teszik meg, mint például
napjainkban. Ma hiányzanak azok, akik felemelik a szavukat a
visszaélések ellen a politikában, a társadalomban, de leginkább a
keresztények között. Ilyenkor, különösen olyan helyzetben, mint a
mostani, rá kell mutatni a koronaterror embert-megvető, kimondhatatlan
gonoszságaira, sőt óvni kell ezektől. Ilyenkor Ef 5,11-13 szavait kell
iránytűnek vennünk: „Ne vegyetek részt a sötétség meddő
cselekedeteiben, sőt inkább korholjátok azokat. Még kimondani is
szégyen ugyan, amiket azok titokban cselekszenek. Mindenre azonban, ami feddésben részesül, világosság derül, s minden, ami megvilágosodik, világossággá válik.”
Krisztus mennybemenetelével ez a felszólítás érvényes a keresztények
számára: „Távozzatok körükből, és különüljetek el tőlük, s tisztátalant
ne illessetek. … Ne legyen semmi közötök a sötétség műveihez!” Sőt,
sokkal inkább fedjétek fel ezeket! Mert amit titokban csinálnak, azt még
kimondani is szégyen! – Mennyire égetően aktuálisak ezek a szavak a
mostani hazugságokra! Amit titokban kitalálnak, ahogy minket
manipulálnak, amit velünk tesznek, azt még kimondani is szégyen!
Az ember értelme vonakodik ilyesmit még csak elképzelni is. Azért nem
ismerik fel olyan sokan a mai helyzetet, mert vonakodnak attól, hogy
ilyen kártékony, ilyen gonosz dolgokra egyáltalán gondoljanak. Ez a
probléma. De Urunk szavai szerint minden fel lesz derítve, ha a
világosság rávilágít. A keresztényeknek fel kell tárniuk azokat a gonosz
tetteket, melyeket elkövetőik elhallgatnak, hazugságaikkal lepleznek,
csalással, az igazság meghamisításával, eltitkolásával tesznek, és a
tényeket napvilágra kell hozniuk.
Hogy ez
miért a feladatunk? Az emberek iránti szeretetből. A hittestvéreink
iránti szeretetből. Gyermekeink és unokáink iránti szeretetből. Nem
lehet és nem szabad hallgatnunk, és nem szabad közreműködnünk akkor,
amikor felebarátainkkal ilyen kimondhatatlan gonoszságokat követnek el.
Amikor az embereket a hatalmon levők jogtalanul és önkényesen arra
kényszerítik, hogy maguknak és gyermekeiknek testi és lelki kárt
okozzanak. A német orvosi
kamara olyan határozatot hozott, miszerint szeptembertől csak azok a
gyerekek mehetnek iskolába, akik be vannak oltva. Oltáskényszer nincs
ugyan, de iskolakötelezettség igen. A szülőknek kötelező iskolába
küldeniük gyermekeiket. Mi ez, ha nem oltáskényszer a hátsó ajtón át!
Őrület! És a szülők, akik Isten előtt felelősek a gyermekeikért, nem
védhetik meg őket. Ilyen kimondhatatlan gonoszság! Ehhez nekünk,
keresztényeknek nem szabad hallgatni!
A gonoszság tetteit leleplezni, ezt meg kell tennünk. Görögül a
leleplezni szó rábizonyítani-t (németül: überführen) jelent. Szakmai
érvekkel a hazugságot leleplezni, annyit tesz, mint a csalásokra
rábizonyítani, hogy azok a sötétség művei.
Aki
ezt nem teszi meg, az nem szereti az igazságot. Aki ezt nem teszi meg,
az nem szereti az embertársait. És aki ezt nem teszi meg, annak
jogosan lehet feltenni a kérdést, hogy szereti-e egyáltalán Istent,
szereti-e a Megváltóját?Aki szereti a rájuk bízottakat, aki szereti a juhait, az nem engedi be a farkast a juhakolba.
(v. ö. Jn 10,11-12) – Jézus a Jelenések könyvének elején az efezusi
egyháznak szóló üzenetében ezt mondja: „Azt viszont, hogy gyűlölöd a
nikolaiták tetteit, a javadra lehet írni – én is gyűlölöm őket.” (Jel
2,6) – A gyűlölet alatt nem egy érzelmet, hanem az elkülönülést, a
kizárást kell érteni. Mert aki átöleli a farkast, és közös
dologban vesz vele részt, az nem szeretheti a juhait. A juhok iránti
szeretet előfeltételezi a gonosz gyűlöletét, a gonosz visszautasítását,
a gonosztól való szigorú távolságtartást.
A keresztény szeretet ezért foglalja ma magában a koronaterror
felfedését és a tőle való elkülönülést, különben közös dolgot művel a
sötétség fejedelmével, és ezáltal maga is vétkessé válik.
Pár
napja beszéltem egy orvossal, aki elmondta, hogy tapasztalata szerint
az oltást követően 6-8 hónapra jelennek meg a mellékhatások, melyek
katasztrofális következményekkel fognak járni. A beoltottak
szervezetében addigra a spike-protein iszonyatos mértékben
megsokszorozódik, aminek hatására az immunrendszerük, ha a beoltott új
vírussal találkozik autoimmun betegségeket, vagy sokkot okozhat.
Ráadásul az is lehet, hogy a beoltottak majd tömeges fertőzéseket
okoznak, de erre még nincs egyértelmű bizonyíték. – Mindez megmagyarázza
a kormányok agresszív oltás-politikáját: Addigra, mikorra ezek a
katasztrófák bekövetkeznek, amiket egy idő után már nem lehet
eltussolni, azt akarják, hogy már mindenki be legyen oltva, hogy senki
ne, vagy alig valaki menekülhessen meg. [Egy orosz videóban (lásd a
gloria.tv május 19-i bejegyzését - EZT A VIDEÓT egy nap alatt TÖRÖLTÉK
az oldalról, de ITT megnézhető: https://www.bitchute.com/video/riQRUFfISTZh/)
felolvasták egy "szakember" nyilatkozatát, aki azt mondta, hogy
Oroszországban a lakosság 72 százalékát ki kellene irtani, mert semmi
értelme, hogy éljenek. Ha belegondolunk, hogy milyen felszólítás áll a Georgiai köveken, és hogy hányan éltek a földön, amikor T. R. Malthus (1766–1834) anglikán pásztor felállította teóriáját a népesség-csökkentés
szükségességéről, akkor nem is annyira hihetetlen, hogy a Nagy
Újrakezdés irányítói a korona utáni élethez maximum! másfél milliárd
túlélővel számolnak, ami egyúttal azt jelenti, hogy legalább hat
milliárd embert likvidálni akarnak.]
Az
ember sok kifogást felvonultathat magának ahhoz, hogy e kimondhatatlan
és embert-megvető gonoszság láttán ne kelljen felállnia és tiltakoznia.
Például bebeszélheti magának, hogy egy bizonyos mértékig
együttműködhet ezzel a gonosszal. Ezt sikerrel meg is teszi, hiszen az
ismeretelmélet bebizonyította, hogy az ember csak azt ismeri fel, amit
kész elfogadni. Ha valaki nem kész arra, hogy egy bizonyos
igazságból levonja a logikus következtetéseket, akkor annak az agya
vonakodni fog ezt az igazságot felismerni; az ilyen ember szellemileg le van blokkolva. De ez nem a világosság útja, ez nem az igazság útja. Ez a jámbor öncsalás és hazugság útja. [S. M. ezt katolikus módon így magyarázta meg: Az
emberek többsége azért nem ismeri el, hogy létezik igazság, mert
Istentől belé oltott lelkiismerete tudja, hogyha ezt elismerné, akkor
az igazság szerint kellene élnie; erre viszont nem hajlandó. Így hát
inkább tagadja, hogy létezik igazság. Vagyis a katolikus gondolkodásmód mindig először Istenre gondol, és csak utána a tudományra, meg az emberi teóriákra.]
Egy jó
barátom, aki az Ószövetség kutatója, már évekkel ezelőtt megmondta,
hogy a keresztény közösségek legnagyobb baja az, hogy alkalmazkodni
akarnak a világhoz. Erről beszél Ezekiel próféta könyvének 22.
fejezetében, amit a mai olvasmányban idéztem: „A szent és szenteletlen között nincs különbség nálatok, és választást nem tesznek a förtelmes és a tiszta között.” Ami azt jelenti számunkra, hogy aki ma nem különül el határozottan a koronaterrortól és ennek intézkedéseitől, az maga teszi magát tisztátalanná.
Csak
nagyon kis és erősen korlátozott mértékben védekezhet valaki a
nem-tudásával, és vonhatja ki magát ezzel a felelősség alól. Hiszen a
tények teljesen nyilvánosak, mindenki számára elérhetőek,
megismerhetőek. Aki kész meglátni őket, az minden megerőltetés nélkül meg is teheti ezt. Aki a tényeket mégsem hajlandó meglátni, az ezt belső ellenállásból teszi, akár tudatos ez a számára, akár nem. Senki nem ignorálhatja akaratlanul a valós tényeket, csak ha kifejezetten ez a szándéka.
Bill Gates ismert sátáni mosolyával határozottan kijelentette, hogy nem
akar korona-gyógyultakat látni, csak hétmilliárd beoltottat. Aki
mégsem hajlandó észrevenni, hogy a hatalmasok nem gyógyítani és
megelőzni akarnak, hanem csak oltani és irtani, az nem védheti magát
önhibáján kívüli nem-tudással jövendő Bírája előtt. Azon
magukat kereszténynek nevezők, akik mindazt, ami ma történik a világon,
helyeslik, ezzel csak annak adják egyértelmű jelét, hogy elsősorban a
világnak akarnak tetszeni, ahhoz akarnak mindenáron idomulni, ott
akarnak fontos és elismert emberek lenni.
Vagy kényelmességből, és/vagy gyávaságból ki akarnak egyezni e
világgal. Az ebből a problémakörből való látszólag jámbor visszavonulás
nem más, mint az e világgal való egyáltalán nem jámbor kiegyezés. Akik
csak folyton azt hangoztatják, hogy nekünk, a keresztényeknek
mindezekhez semmi közünk, és nekünk egyedül az a dolgunk, hogy
imádkozzunk a politikusainkért, azok nagyon kényelmesen és nagyon
olcsón akarják magukat a felelősség alól kihúzni. A kényelmes nyugodt,
lusta élet kedvéért bárkivel hajlandók kiegyezni.
És amelyik keresztény közösség tagjai így viselkednek, ott ez a
közösség már nem lesz képes a gonoszt világosan megnevezni, hiszen ha
ezt tenné, kellemetlenségek érhetnék. És Isten ezért mondja Ezekiel
22,30-ban: „És keresék közülük férfit, ki sövényt emelne közbe, és
ellenembe állana a földért, hogy el ne pusztítsam azt; és nem
találtam.” – Eljön az idő, amikor az emberek istentelensége miatt Isten
már nem tehet mást, minthogy magára hagyja őket, hogy elpusztuljanak.
Ha Isten egyetlen egy embert sem talál, aki hűségével a közösséget
megmentené, akkor az a közösség Isten ítéletét vonja magára: Ez 22,31:
„Kiöntöm hát rájuk bosszankodásomat, az én haragom tüzével megemésztem
őket.”
És már
benne is vagyunk ebben a végső leszámolásban. Mi, keresztények sem
tudjuk már a világot megmenteni, de – még – ki tudjuk mondani az
igazságot, még fel tudjuk tárni a hazugságot és a csalást. És ameddig
csak lehetséges, amíg el nem zárnak, vagy el nem pusztítanak minket, meg
kell tagadnunk a gonosz tetteiben való részvételünket. Mindenkinek
megvan a saját egyéni problémája, amiben neki magának kell az Istennek
tetsző utat megjárnia. De az alapvető elvárások minden keresztényre
érvényesek. És segítenünk kell egymásnak ezek betartásában. Eközben
nemhogy az egész világot, de sokszor még a saját családtagjainkat sem
tudjuk a minket körülvevő és elnyelő őrülettől megóvni. De
figyelmeztetni még tudunk, és aki nem hagyja, hogy segítsenek rajta, az
saját maga hibás ebben – ez akkor is igaz, ha keménynek hangzik.
Mindazonáltal ez a figyelmeztetés nem a legfontosabb feladatunk. Amíg
erre megvan a fizikai lehetőségünk, addig a legfontosabb feladatunk az,
hogy azt tegyük, amit Jézus ránk bízott: nevezetesen, hogy az embereket
Hozzá vezessük. Mindenekelőtt azért kell imádkoznunk, hogy Jézus e
megbízatását hűen teljesíthessük. És azért, hogy a mi menetirányunk ne
változzon soha meg, egyenesen az Atya felé tartsunk, mert akkor Jézus
mennybemenetelének ígérete érvényes lesz és marad ránk nézve.
Ezzel
elérkeztünk Krisztus mennybemenetelének második ígéretéhez, ami már a
hely kiválasztásával megkezdődött. Jézus Bethániaba, e Jeruzsálemtől
mintegy 3 kilométerre fekvő kis helységbe vezette tanítványait, és
onnan ment fel a mennybe. Bethánia azonban egy nyomorúságos falu volt,
amit már a neve mutat: Bethánia ugyanis héberül ezt jelenti: „a
szűkölködés háza”. A zsidók szerint ezen a helyen a termés soha nem ért
meg, ezért lakói mindig szegények voltak. De ez még nem minden. A
helységben volt egy kút, amelyben a jeruzsálemi templomba igyekvő beteg
zsidóknak meg kellett fürdeniük. Ezért e siralmas fészekben az
őslakókon kívül mindig jelen voltak a beteg, szegény zsidók
gyülekezetei is. És pont a nyomor e helyszínéből lépett Urunk Jézus Krisztus az égi hazába való visszatérés útjára!
Mennyire illik a mai világra, benne az egykor oly gazdag európai
országokra ez az elnevezés: „a szűkölködés háza”! Az önkényesen
uralkodók mára a mi országainkat is a nyomorultak házává tették! És ez a
helyzet minden nappal egyre drámaiabbá és aktuálisabbá válik. De pont
ezért olyan aktuális a Biblia. Minden kor minden keresztényéhez szól,
mindenki és minden kor magára ismerhet benne.
[Ugyanakkor legalább ugyanilyen fontos Bethánia másik jelentősége is:
Itt lakott Mártával és Máriával, a két nővérrel bátyjuk, Lázár, akit
Jézus nem sokkal kereszthalála előtt feltámasztott: Jézusnak ez volt
talán a legfeltűnőbb csodája. Azok a jeruzsálemi zsidók, akik jelen
voltak Lázár elsiratásánál és eltemetésénél, Jézus csodatette után
tömegesen jöttek megnézni Lázárt, hogy valóban feltámadt-e. Jézus
tehát pont ott ment fel a mennybe, ahol nem sokkal korábban mindenki
szeme láttára bebizonyította, hogy Ő az úr élet és halál felett. És hogy
valóban feltámasztja és magával viszi azokat, akik hisznek Benne.]
Jézus
trónra-lépése pont itt, a nyomorultak között veszi kezdetét. Ebből is
kitűnik, hogy Isten áldása ott kezdődik, illetve ott vesszük mi,
értetlen emberek ezt a leginkább észre, ahol a szükség és nyomorúság
kézzelfoghatóvá válik. Ez legyen a vigasz mindazok számára, akik a
koronaterror alatt nyögnek.
A
Biblia leírása egyértelműen mutatja, hogy Jézus mennybemenetelét
képileg nem úgy kell elképzelnünk, nem úgy kell ábrázolni, ahogy sokan
teszik: nevezetesen, hogy Jézus megáldotta tanítványait, MAJD tekintetét
az égre emeli, és felmegy oda. Nem, Jézus széttárja két
karját, hogy megáldja őket, és MIKÖZBEN nézi és áldja őket, széttárt
karokkal megy a magasba. Úgy, hogy tekintetét, amíg csak el nem tűnik,
tanítványaira szegezi! Őket nézi, és ők Őt, az Ő arcát látják!
„Szárnyai alatt biztos vagy”, ennek a képnek a bizonyossága illik ide!
Jézus tanítványait mintegy kitárt karjai alá veszi, ahogy a tyúk a
csibéit, ha veszedelem közeleg. [v. ö. Mt 23,37: „Jeruzsálem,
Jeruzsálem, megölöd a prófétákat és megkövezed, akik hozzád küldettek!
Hányszor akartam egybegyűjteni fiaidat, ahogy a tyúk szárnya alá gyűjti
csibéit, de nem akartátok.”]
Jézus
„fölemelvén kezeit, megáldá őket. És lőn, hogy áldás közben eltávozék
tőlük, és mennybe viteték”, Lukács evangélista világosan megírta, hogy
mi és hogyan történt. Jézus áldóként ment a mennybe. Az áldáshoz pedig
hozzá tartozik, hogy a minket megáldó tekintetét felénk fordítja. – Mi
is Jézus áldása alatt állunk minden szükségünkben. Jézus irgalmasan,
oltalmazóan, könyörülettel telve áldja meg azokat, akik Hozzá
tartoznak, akik megvallják és követik Őt. Isten mindig lát
bennünket. Ezért szükségeinket is látja, nyomorúságunkat is látja. Azt
is látja, hogy mikor van szükségünk Rá, mikor van szükségünk az Ő
segítségére. Mi Urunk Jézus Krisztus minket áldó karjai alatt állunk. A
mostani napokban is Ő erősít minket, az Ő karjai tartanak fent
bennünket. [lásd a honlap következő cikkét: „A nép üdve én vagyok, mondja az Úr”]
Mindazonáltal ez nem feltétlenül óv meg bennünket minden testi bajtól. Az üldözések, a veszélyek, akár még az életveszély is kezdetektől hozzátartozik az Úr követéséhez.
Jézus mondta, hogy úgy küldelek benneteket, mint juhokat a farkasok
közé. [Mt 10,16: „Nézzétek, úgy küldelek titeket, mint bárányokat a
farkasok közé!”] Krisztus követése nem olyan, mint egy kellemes vasárnap
délutáni séta. Aki kényelmesen akar élni, az ne lépjen Jézus követői
közé! Jézust követni egyet jelent a folytonos harcban állással.
És ez nem csak enyhe szélzúgást jelent, hanem olykor golyók süvítését.
És ezekben a harcokban sokan vesztették már el életüket. De az Úr velük
volt, és erőt adott nekik a veszélyek elviselésére, és lelküket
magához vette. [Jn 15,20: „Ha tehát engem üldöztek, titeket is üldözni
fognak.”]
Jézus
felettünk van, bennünk van, és célunkhoz, azaz Magához vezet bennünket.
Figyel arra, hogy életünk egyetlen pillanata se legyen az Ő védelme
nélkül. Ameddig az Úrnak szüksége van ránk, amíg azt akarja, hogy itt a
földön legyünk, addig vigyáz testi életünkre. Ha már nincs ránk
szüksége itt a földön, akkor magához vesz bennünket. Egészen
nyugodtak és bátrak lehetünk, mert amíg Istennek tervei vannak itt
velünk a földön, addig meg is őriz bennünket itt a földön.
Milyen jól illenek ide Dávid király szavai. Zsolt 138,1-10: „Uram, te
megvizsgáltál és ismersz engem, tudod, ha leülök és ha felkelek.
Messziről érted gondolataimat, s szemmel tartod járásomat és
nyugvásomat. Előre meglátod minden utamat. Még nincs is a szó nyelvemen,
és te, Uram, máris érted egészen. Elül-hátul körülveszel engem, s
felettem tartod kezedet. Tudásod csodálatos előttem, s oly nagy, hogy
fel sem érhetem. Hová mehetnék lelked elől? Hová menekülhetnék színed
elől? Ha felszállok az égbe, te ott vagy. Ha leszállok az alvilágba,
jelen vagy. Ha felölteném a hajnal szárnyait, s a tenger túlsó szélén
telepedném meg, ott is a te kezed lenne vezérem, s a te jobbod tartana
engem.” A zsoltáros
világosan megfogalmazza, hogy aki Isten kegyelmében van, az nem is tud
kitérni az Ő áldása alól. Az nem tud Isten elől elfutni. Jézus mondja:
„Ne aggodalmaskodjatok hát, és ne kérdezgessétek: Mit eszünk, mit
iszunk? Ezeket a pogányok keresik. Mennyei Atyátok tudja, hogy ezekre
szükségetek van. Ezért ti elsősorban az Isten országát és annak
igazságát keressétek, s ezeket mind megkapjátok hozzá!” (Mt 6,31-33) –
Isten szeretete követ bennünket, nem is kell keressük, mert áldása –
amíg mi hűek maradunk Hozzá – mindenütt elér bennünket. Csak Benne kell
maradjunk, és akkor Ő védelmező hatalmával körülvesz minket. Maga
Isten teríti ránk védő és áldó karjait. Ezek nem puszta képek, vagy jelek, hanem maga a valóság: Isten hatalma az, ami minket körülvesz.
Hitler
uralma alatt történt, hogy a titkosrendőrség elfogott egy sváb
parasztot, és vallatásakor azt kérdezték tőle, hogy mi a politikai
meggyőződése, miben hisz? A monarchiában, válaszolta a paraszt. Az Úr
Jézus egyeduralmában, mert Ő az egyetlen király minden felett.
Keresztényként nekünk is meggyőződéses monarchistának kell lennünk. Csak
EGY uralkodik, és ez az EGY mellettünk áll, mindig velünk van.
Krisztus mennybemenetele óta a földön nincs egyetlen hely sem, ahol
Jézus ne lenne mellettünk. Ennek tudata adjon nekünk vigaszt és reményt,
amikor egyedül érezzük magunkat. Amikor nincs senkink, akivel
beszélgethetnénk, akivel megoszthatnánk félelmeinket, akire rábízhatnánk
bajainkat. A mostani
időkben nagyon sokan lettek kimondhatatlanul magányosak, rengeteg
embert tettek erőszakkal magányossá. Akik elfogadják Őt, azoknak
tudniuk kell, hogy Jézus velük van.
Most még tart a kegyelem ideje.
Jézus meghallgat minket. Jézus karjaival védelmez bennünket. És
micsoda erős karok az Övéi! A világon semmi más nem olyan erős, mint az
Ő felettünk kitárt karjai. Jézus maga mondja, hogy az Ő kezeiből senki
nem tud kiragadni bennünket, az Ő karjai szilárdan fognak minket,
amiből akármilyen erősen húz az ellenség, nem tud kiszakítani minket,
ha mi nem akarjuk.
Krisztus
mennybemenetele bátorságot akar belénk önteni, és azt üzeni nekünk,
hogy nem szabad kiegyeznünk ezzel a világgal. Semmilyen módon nem
szabad részt vennünk a sötétség gonosz tetteiben. Bátornak, bizakodónak
és tetterősnek kell lennünk. És rábíznunk magunkat Isten áldására. Krisztus mennybemenetele Jézus áldása alatti életet ígér a számunkra. Amen.
Egyházi
berkeken belül is beindult a COVID vakcinálás körüli harc. Pap pap
ellen, hívő hívő ellen harcol, egy sor érvet felhozva, hogy miért jó
vagy éppen miért nem jó a vakcina. A média vezető híre a „szószékeket”
is elérte: „Olttassuk magunkat, mert a vakcina életeket ment”.
„Beolttattam magam érted is” – hirdeti néhány egyházi személy profilképe
a közösségi médiában. Két dolgot lehet ebben felfedezni, mely nem a
valódi megmentésünkre irányul. (...)
A
valódi megmentés és megváltás az életből nő ki és az életet hozza
magával. A vakcinák a halál kultúrájából nőnek ki és a halált hozzák
magukkal (lásd a világszerte bejelentett nem kevés oltás károsultat és
az oltás következtében elhunytakat). Ezek
mellett a mostani oltási kampányban egy olyan tendencia is fellehető,
hogy az Isen által megteremtett, a kórokozók többségét legyőzni képes
immunrendszerünk értéke teljesen a sárba lett tiporva. Amit Isten adott
az gyenge, nem működik, amit az ember mesterségesen létrehoz (a
vakcinálás) – miközben beleavatkozik egy olyan bonyolultan szabályozott
és fenntartott rendszer működésébe, mint az immunrendszer – az erős,
és csak az menthet meg bennünket. Talán nem eretnekség azt állítani,
hogy a vakcinálás minden áron való erőltetése és dicsőítése valójában
az Isten tökéletes művének lebecsmérelése is egyben. (...) Milyen
ajándék az, melyet fenyegetéssel és kényszerrel kell az embereknek
átadni? Isten ajándéka-e? Az emberiség megmentésének az eszköze-e?
Én
vallom, hogy a szabadságomat éppen az által őriztem meg, hogy szabad
akaratomból nem vetettem alá magam a halál kultúrájának, mert az élet
Urához és az élethez ragaszkodom. A
vakcinák hatását és hosszú távú mellékhatásait még nem ismerjük, mégis
az egész Egyházat magával ragadta a világban folyó vakcina őrület.
Csak reménykedni merünk benne, hogy a templomokban soha nem fog
megtörténni az a kirekesztés, mely a társadalom egyes területein a
vakcináltsággal (“védettséggel”) kapcsolatosan jelenleg történik. Ha
ez mégis megtörténne, akkor az biztos jele lesz annak, hogy az
Egyházat teljes egészében uralma alá vetette a Gonosz. Innentől kezdve
pedig már nincs más dolgunk, mint várni, hogy melyik napon jön el az Ég
és Föld Ura, hogy végérvényesen lerántsa a leplet minden Gonoszságról.
Egyházi
berkeken belül is beindult a COVID vakcinálás körüli harc. Pap pap
ellen, hívő hívő ellen harcol, egy sor érvet felhozva, hogy miért jó
vagy éppen miért nem jó a vakcina. A média vezető híre a „szószékeket”
is elérte: „Olttassuk magunkat, mert a vakcina életeket ment”.
„Beolttattam magam érted is” – hirdeti néhány egyházi személy profilképe
a közösségi médiában. Két dolgot lehet ebben felfedezni, mely nem a
valódi megmentésünkre irányul. Az egyik a múlandó testi életünk minden
áron való védelme, miközben oly kevéssé hangsúlyozza az Egyház az örök
életbe való belépés legfőbb feltételét, a tisztaságot, a bűntől való
megtisztulást. A másik, hogy az egyik ember a másikat mentené meg:
„oltakozom, hogy téged is védjelek, illetve megmentselek.” Ember
embert nem menthet meg még a földi haláltól sem, még kevésbé az örök
haláltól, mert egyedül a Megváltó képes az egész emberiség megmentésére.
De nézzük, hogy honnan is jön ez a vakcina? Csak néhány egyházi személy emeli fel a hangját az ellen, hogya
most forgalomban lévő vakcinák legtöbbje abortált magzati sejtvonalak
felhasználásával lett kifejlesztve. Egy olyan valamiről van tehát szó,
ami a halál kultúrájából nőtt ki.Ezt
a kérdést a Vatikán egy olyan csavarral kerüli ki, hogy a magzatokat
amúgy is abortálták volna, és nem a vakcinafejlesztés kedvéért lettek
feláldozva, illetve azzal, hogy nem több millió abortált magzatról van
szó, hanem csak 1-2 magzat több évtizede fenntartott sejtvonaláról. A
kérdés viszont akkor is fennmarad, egy vagy két magzat életének elvétele
nem számít-e gyilkosságnak, illetve etikus-e erőszakkal kioltott életek
sejtjeit orvosi vakcinafejlesztésekben felhasználni? De
a legfőbb kérdés az, hogy keresztényként jó lelkiismerettel
beadathatom-e magamnak azt, és biztathatok-e (vagy egyenesen
kényszeríthetek-e másokat annak beadatásásra), ami az erőszakos halálból
nőtt ki, ami az erőszakos halált hordozza magában?
Egy sor orvos etikai kérdés mellett – amelyet itt nem szeretnék
megemlíteni – vallás etikailag is megkérdőjelezhetők tehát a vakcinák. Ez a kérdés szinte elsikkad, miközben nagyon sok pap próbálja követni a Vatikánból kijövő egészségügyi iránymutatásokat.
A félelem, melyet a média több mint egy éve protezsál, úgy érzem az Egyházat is megfertőzte.
Papjaink jobban félnek attól, hogy a vírust elkapják, vagy esetleg
továbbadják, mint attól, hogy a hívek lelki támasz és szentségek nélkül
maradnak (lásd a templomok több hónapra való bezárása, vagy csökkentett
módon való üzemeltetése). A félelem még arra is képes, hogy gond nélkül
átugorja azt a lelkiismereti problémát, hogy vakcinák, abortált magzati
sejtvonalakon készültek, holott az abortusz korábban az egyik
legsúlyosabb bűnnek számított az Egyházban. Egyesek pedig – szintén az
Egyház berkein belül – ezt éppen az ellenkezőjére fordítják, egyenesen
hősnek és az emberiség megmentőjének tartják azokat az abortált
magaztokat, akiknek a sejtjein a vakcinákat kifejlesztették. Úgy érzem
ez a fajta hozzáállás már elrugaszkodott a keresztény alapoktól, hiszen
az emberiségnek nem a test megmentésére, megváltására, hanem a lélek
megváltására van szüksége, és ezt egyedül az teheti meg, aki maga az
élet, Jézus Krisztus. A valódi megmentés és megváltás az életből nő ki
és az életet hozza magával. A vakcinák a halál kultúrájából nőnek ki és a
halált hozzák magukkal (lásd a világszerte bejelentett nem kevés oltás
károsultat és az oltás következtében elhunytakat).
Ezek
mellett a mostani oltási kampányban egy olyan terndencia is fellehető,
hogy az Isen által megteremtett, a kórokozók többségét legyőzni képes
immunrendszerünk értéke teljesen a sárba lett tiporva. Amit Isten adott
az gyenge, nem működik, amit az ember mesterségesen létrehoz (a
vakcinálás) – miközben beleavatkozik egy olyan bonyolultan szabályozott
és fenntartott rendszer működésébe, mint az immunrendszer – az erős, és
csak az menthet meg bennünket. Talán
nem eretnekség azt állítani, hogy a vakcinálás minden áron való
erőltetése és dicsőitése valójában az Isten tökéletes művének
lebecsmérelése is egyben.
De
a szabadság kérdése felől is érdemes körbejárni a kérdést. Kormányunk
nemrég bejelentette, hogy a vakcina szabadságot ad: az oltottak
mindenhová bemehetnek, a nem oltottak sok helyre nem. Néhányan, hogy a
szabadságukat megtarthassák, beoltatták magukat, de nem vették észre,
hogy azt éppen akkor vesztették el, hiszen nem a szabad akaratukból
döntöttek úgy, hogy oltakoznak, hanem a felülről rájuk nehezedő kényszer
hatására. Ha
ismerjük Istent, akkor tudhatjuk, hogy a kényszer sohasem tartozik a
módszerei közé. Milyen ajándék az, melyet fenyegetéssel és kényszerrel
kell az embereknek átadni? Isten ajándéka-e? Az emberiség megmentésének
az eszköze-e?
Én
vallom, hogy a szabadságomat éppen az által őriztem meg, hogy szabad
akaratomból nem vetettem alá magam a halál kultúrájának, mert az élet
Urához és az élethez ragaszkodom. A vakcinák hatását és hosszú távú mellékhatásait még nem ismerjük, mégis az
egész Egyházat magával ragadta a világban folyó vakcina őrület. Csak
reménykedni merünk benne, hogy a templomokban soha nem fog megtörténni
az a kirekesztés, mely a társadalom egyes területein a vakcináltsággal
(“védettséggel”) kapcsolatosan jelenleg történik.
Ha
ez mégis megtörténne, akkor az biztos jele lesz annak, hogy az Egyházat
teljes egészében uralma alá vetette a Gonosz. Innentől kezdve pedig már
nincs más dolgunk, mint várni, hogy melyik napon jön el az Ég és Föld
Ura, hogy végérvényesen lerántsa a leplet minden Gonoszságról.