2021. január 11., hétfő

Vízkereszt ünnepe - Hamispróféta szemben a hagyománnyal (ismét és ismét)

 

Január 6-a Vízkereszt (Háromszentkirályok) főünnepe. Most, az ünnep nyolcadában, érdemes meghallgatni, hogy mit üzen egy II. vatikáni zsinat előtti Misszále (1944-ből) arról, „hogyan üljük meg a Vízkeresztet?”.

1. Adjunk hálát a katolikus hitért, mely csillagként felragyogott a lelkünkben és Istenhez vezet. És egyúttal fogadjuk meg, hogy a három királyokhoz hasonlóan követjük e csillagnak, a katolikus hitnek minden tanítását.

2. Ezen az életutunkon mi is három ajándékot viszünk: az istenszeretet
aranyát, az imádság tömjénét és az önmegtagadás, a bűnbánat mirháját.

3. A liturgikus szokásokból kettőt megtartunk: viszünk haza szentelt vizet és sokszor használjuk, mint az Egyház szentelményét. Megáldatjuk házunkat és felírjuk G. + M. + B. nevét.

4. Ezen idő alatt kétszeresen buzgólkodunk az Egyház szándékának megfelelően a pogány missziók ügyéért. Imádkozunk – és adakozunk.


„Ferenc pápa” viszont sajnos 1.) nem tartja meg a katolikus hit minden tanítását (átírta a katekizmust); 2.) nem biztat bűnbánatra (pl. jóváhagyta a házasságtörő kapcsolatban élők önmegtartóztatás és megtérés nélküli szentségekhez járulását); 3.) a liturgikus szokásokat és szabályokat is inkább megváltoztatja, nem megtartja 4.) nem tartja szükségesnek a pogányok megtérítését (hiszen: "a keresztség megléte vagy hiánya mindegy").

https://gloria.tv/post/M3b9gy8jcCkx33VWiFHWUpz3D

Hamispróféta megváltoztatja a kánonjogot: Lektor és akolitus fokozatok a nőknek

 

Ferenc pápa megváltoztatta a kánonjog 230. § (1) bekezdését, elrendelve, hogy a laikusok hivatalosan lektorokká és akolitusokká válhatnak.

A Motu Proprio Spiritus Domini (január 11) intézményesíti azt, ami már amúgy is el van készülve. Az egyház a kisebb rendek esetében eddig a lektor és akolitus fokozatot csak férfiakra ruházták rá.

VI. Pál a kisebb rendek 1971-es megszüntetésekor kimondta, hogy a megfelelő fokozatok továbbra is a férfiak számára vannak fenntartva. 1992 óta azonban a nőknek/lányoknak "megengedik", hogy lektorok/akolitusok legyenek.

A 230-as kánonjog a következőképpen fogalmaz: "Azok a laikusok, akik rendelkeznek a Püspöki Konferencia által megszabott életkorral és megkívánt képességekkel, meghatározott liturgikus szertartás révén állandó jelleggel rendelhetők a lektorok és az akolitusok szolgálatára. Azonban ez a hozzájárulás nem ad jogot az egyház támogatására vagy javadalmazására."

Korábban a kánonjog szerint "a laikus férfiak, akik megfelelnek a püspöki konferencia rendeletével megállapított életkornak és képesítésnek, az előírt liturgikus szertartás révén stabil alapon felvehetők a lektorok és az akolitusok fokozatába”.

A gyakorlatban a lektor és az akolitus haszontalan, mivel szinte az összes lektor és akolitus hivatalosan megalapozatlanul látja el feladatát.

https://gloria.tv/post/39RizHbSmMhu6iGucGohCaUV8



A január 11-i Motu Proprio Spiritus Domini kísérő levelében, amely formálisan "engedélyezi" a női lektorokat és az akolitusokat, Ferenc pápa megkülönbözteti a (dőlt) a laikus lelkészségeket és a felszentelt lekészségeket.

Doktrínális fejlődésnek nevezi döntését. A valóságban a nők évtizedek óta de facto akolitusok és lektorok. Az apostoli idők óta a kisebb lektor- és akolitus rendeket csak férfiak töltötték be, és a Szent Rendek szentségéhez kapcsolódtak. Ezeket még mindig a régi rítusban használják, míg az új rítusban a kisebb rendeket megszüntették és "lelkészségekkel" helyettesítették.

A régi rítus kisebb rendjei, valamint a lektor és az akolitus "lelkészségei" nem azonosak. Következésképpen Ferenc pápa a nőkért folytatott szolgálatait csak laikus szolgálatként érti, "szellemi ajándéknak" nevezve. Elválasztja őket a három lelkészségi püspöktől, presbitertől, diakónustól. Így Ferenc pápa mintha kizárná a női diakónusokat.

Helyénvalónak nevezi a nem felszentelt szolgálatok átruházását a nőkre, de megismétli, hogy "az elrendelt szolgálatok tekintetében az egyház semmilyen módon nem rendelkezik azzal a képességgel, hogy papi felszentelést adjon a nőknek".

A levélben Ferenc pápa a nők hivatalos beiktatását liturgikus szerepekbe az amazóniai zsinat eredményeként mutatja be, amely "jelezte az egyházi lelkészség új útjain való gondolkodás szükségességét”. Ez azonban olyan változás, amely mindent meg akar változtatni.

https://gloria.tv/post/mRU9bpf27gyK3nHUSYC1Jumtm