A
liberalizmus nevű pszichiátriai tünetegyüttes egyik legérdekesebb
eleme a túlbuzgó ateizmus. Korunk harcos ateistái meghatározó tényezői a
libnyafként ismert közéletnek. Mindenhol felbukkannak, ahol a vallásos
embereket lehet megalázni. Persze, ne hallgassuk el, ilyenkor csak és
kizárólag keresztényekről, leginkább katolikusokról van szó. A többi
vallás tiszteletet érdemel, azokat még kritizálni is intoleráns,
megvetendő magatartás.
Korunk
ateistái a klerikális reakció ellen harcolnak bőszen, istentagadásuk
jobb ügyhöz méltó buzgalma minimum tizenkilencedik századi, (katolikus)
egyház és ellenségképük pedig a francia forradalom nyaktilós hevületét
idézi, de mindeközben igyekeznek úgy tenni, ők csupán racionálisan
gondolkodó tudósok volnának, akik a progresszív gondolatok
mentén jutottak arra, hogy Isten elmulasztotta átadni nekünk a létezésének egyértelmű és empirikus bizonyítékait, tehát így járt.
De a fő kérdés az, egyes rendkívül progresszív racionalisták miért válnak még mindig hisztérikussá a kereszténység létezésétől,
egy keresztény emberrel való mindennapi találkozástól? Miért van az,
hogy haladó értelmiségünk legkedvesebb szórakozása – kvízmestertől
kezdve a retardált politikusokig bezárólag – az, hogy a kerkókat
csesztesse?
Egyrészt azért,
mert a liberálisok a társadalom legerkölcsösebb és legetikusabb
csoportjaként szeretnék meghatározni önmagukat és ebben a keresztények
fenemód akadályozzák őket.
Másrészt azért,
mert úgy érzik, Isten léte korlátozza őket szabadságukban. Ha van
Isten, akkor az értelemszerűen korlátozza az ember és az egyén
tökéletes és végtelen szabadságát. Egy szabadságfetisiszta bagázs
számára pedig feldolgozhatatlan, hogy az erkölcs és az etika ne az ő
nagy szabadgondolkodóiknak elmeszüleménye legyen, hanem holmi Isteni
iránymutatás.
A liberalizmus
műveléséhez elengedhetetlen sekélyességből következik az a
pszichológiai csapda, ami a jól ismert harcos, akcionista, „pride”
jellegű ateizmus mögött áll. A libnyaf képviselői lelkük mélyén nem tudnak szabadulni attól a félelmetes gondolattól, hogy Isten létezik,
nem fikció csupán. Beteges elutasításuk oka, hogy ők képtelenek
lennének egy létező Istennek megfelelni – na persze nem szabadságvágyuk
miatt -, mert az isteni parancsolatokból következő kötelezettségek és
felelősségek megharcolásához gyengék.
A liberalizmus a gyengék vallása. Egy olyan ideológia, amely a problémák eltagadása útján menekül meg kihívások elől (lásd még: merkelizmus), hogy sose kelljen végül harcolnia az igazáért, adott esetben éltéért is.
Ez a sose a lényeg. Ez nem a bátrak pacifizmusa, ez a gyávák büszkesége, a gyávaság megünneplése. A gyávaság megideologizálása, a minden erőfeszítés nélkül megszerezhető tökéletesség birtoklásának öröme és egyúttal minden emberi és ebből kifolyólag tökéletlen kizárása ebből a birtoklásból.
A liberálisok rettegnek, félnek és gyűlölnek egy szerintük nem létező Istent.
Van ennél szánalmasabb?
http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/igazsag-kutatasa/3724-az-ateizmus-apro-oeroemei
http://mkh.valosag.net/index.php/temakoeroek/igazsag-kutatasa/3724-az-ateizmus-apro-oeroemei
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése