A
harminc bíboros, egyénileg vagy kis csoportokban írt levelében
megkísérelte lebeszélni Ferenc pápát a buzdítás kibocsátásáról. Arra
figyelmeztették a pápát, hogy annak tartalma nem pusztán a házasságról,
hanem az Eucharisztiáról és a gyónásról szóló egyházi tanítást is
gyöngítené – írta a Le Figaro francia újság tavaly augusztusban.
A
bíborosok csak azután továbbították észrevételeiket, miután alaposan
áttanulmányozták a buzdítás szövegét, hivatalukból adódó előjogaiknak
megfelelően - tájékoztatott róla a Le Figaro.
Egy vatikáni forrás Edward Pentinnek, a National Catholic Register
újságírójának megerősítette, hogy valóban létezik a harminc bíboros
levele. A forrás állítása szerint a pápa ettől az időszaktól kezdve
utasította vissza, hogy válaszoljon a buzdítás által felvetett
fenntartásokra.
A
harminc bíboros aggodalmáról szóló hír azért is jelentős, mert
kontextusba helyezi a Ferenc pápát hivatalosan és nyilvánosan
helyreigazításra kérő négy bíboros dubia levelét, melyet a katolikus közmédia egy ultrakonzervatív törpe csoportosulás indokolatlan kezdeményezéseként igyekszik feltüntetni.
A
két családszinódus lezárása után az Amoris Laetitia célja az lett
volna, hogy erősítse a keresztény családokat hivatásuk megélésében.
Ezzel szemben zavaros, félreérthető tanításai a családokat érintő,
életbevágó erkölcsi kérdéseket illetően szabad kezet adott liberális
püspököknek, hogy megengedjék a polgárilag elvált és újraházasodott,
házasságtörésben élő katolikusoknak, hogy szentáldozásban
részesüljenek.
Az
Amoris Laetitia nyomán a máltai püspökök, San Diego püspöke, az
argentin főpásztorok, sőt a római egyházmegye is, melynek Ferenc pápa a
püspöke olyan lelkipásztori irányelveket dolgoztak ki, amelyek lehetővé
teszik házasságtörők számára, hogy szentáldozásban részesüljenek. Lásd
az Egyház az Amoris Laetitia lejtőjén c. írásunkat.
Athanasius Schneider, kazahsztáni püspök a LifeSiteNews
hírportálnak tavaly júliusban adott interjújában elmagyarázta, hogy
aktív házasságtörők szentáldozáshoz való járulásának lehetővé tétele
három katolikus szentséget gyaláz meg: a gyónás, a szentáldozás és a
házasság szentségét. Azok a lelkipásztori irányelvek, amelyek lehetővé
teszik a szentáldozást a polgárilag elvált és újraházasodott, az egyház
tanítása szerint a házasságtörés bűnében élő személyek számára, olyan,
mintha engedélyt adnának a hatodik parancs figyelmen kívül hagyására.
Schneider püspök a múlt héten másik két főpásztorral együtt “lelki keresztes hadjáratot”
indított, sürgetve Ferenc pápát, hogy “félreérthetetlenül vonja
vissza” azokat a lelkipásztori irányelveket, amelyek aláássák a hitet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése