Jézus
olyan korban lépett színre, amikor a dogmáiba merevedett zsidóság véres
bálványimádata és fenevad kultusza oly mértékben extremizálódott, hogy
isteni intervenciónak kellett bekövetkeznie. A zsidóság elveszítette a
spirituális kapcsolatot az égiekkel, és odáig fokozódott a materialista
tévelygése, hogy ha csak tehette, manifesztálta a bűnt, gonoszsága az
ördöggel vált egyenértékűvé.
A
keresztre feszítés sátáni orgiája volt ennek a tetőpontja. Csak
érdekességképpen: a későbbiekben is megfigyelhetőek a zsidóság
blaszfémiái, például a gnosztikusoknál, ahol már olyan tébolynak
lehetünk tanúi, hogy egyszerűen megtagadják az egyistenhitet. A Megváltó
csodálatosan mély erkölcsi tanításai az isteni jóságról szólnak. Ezzel
szemben a zsidóság materialista és alapvetően (al)világi gondolatokat
fogalmaz meg és fogad el az élet szabályainak. Ezek a gondolatok
nagymértékben hatást gyakorolnak a nem-zsidó népekre is. A pénz imádata,
testi örömök, bujaság, mértéktelenség már kikezdte a gyenge lelkű és
erkölcsű népeket. Elfelejtették azt, hogy a léleknek tökéletes
tisztaságra kell törekednie és, hogy ne tudjon eltávolodni Istentől,
újra és újra egyesülnie kell vele. Extázisnak hívjuk ezt az egyesülést.
Ebből következik a lelki kiegyensúlyozottság, másképpen lelki nyugalom
(ataraxia).
Kizárólag
az erény az élet célja. Pozitív értelmezésű igénytelenség vezet el a
célhoz, az ataraxia állapotba, magához Istenhez. A gyönyör, amit a test
keres, az semmi. Ezek egy szempillantás alatt szerte tudnak foszlani,
hiszen a jelenkort szemlélve, többségükben bűnös eredetűek, mondjuk ki:
nem Istentől valóak! A lelki gyönyör az abszolút pozitívum, ellenben a
testi gyönyör nem fontos tényező. Csak egyfajta igény kielégítése, ezért
minél kevesebb az igény, annál könnyebben érhetjük el a gyönyört. A
lélek hatalma nem csak a testi gyönyörök felett áll, hanem a testi
gyötrelmek felett is. Túl van a fizikai értelemben vett
megtapasztalásokon. A gyönyör semmiképpen nem tartozik az anyagi javak
közé, csak annyira, mint az egészség, gazdagság és szabadság. Ezért a
betegség, a szegénység és rabság, de még a halál sem tartozik a
legszörnyűbb állapotok közé. Az élet célja nem más, mint a lélek
tökéletessé tétele! Jézus Krisztus mély tanításai alapján. Száműzve a
felforgatókat, a kísértőket, a sötétség zsoldosait. Égi magasságokba
emelve a lelkünket, eljutni a centrumba, transzcendenciába. Mert a lélek
nem hal a testtel! A lelkünk az isteni tűz része.
Balassa Viktor
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése