2013. augusztus 1., csütörtök

Böjte Csaba írása a HungaRió után


A Pécsi HungaRión fiatalok jöttek, hogy tanácsot kérjenek, választ a maguk, a környezetük, a világ gondjaira!  Néztem a szép arcú, csinos húszon-harminc éves fiatalokat, és egy végtelenül egyszerű választ adtam: GYERMEK!
Igen meg vagyok győződve, hogy a legtöbb gondra, bajra, ami a ma emberét feszegeti, van megoldás. A megoldás egy szép család, tudatos gyermekvállalás! Oly sokszor láttam, hogy egy-egy helyét kereső, élete értelmét nem találó pattanásos kamasz mennyire megváltozik, mikor tudatos döntéssel vállalja az életet, s annak felelős hordozását. Hihetetlen, hogy egy kisbaba mi mindent ki tud hozni egy nyafka, önmaga körül forgolódó lányból. Mikor egy gyermek születik, akkor egy édesapa, egy édesanya is világra jön, a születés új teremtés, melyben mindazok, kik hittel igent mondtak, újjá születnek, létük egy magasabb, tisztább dimenzióban emelkedik. Csodálatos mikor éjnek idején felhív egy-egy frissen született édesapa, hogy lihegő hangon elmondja: "atya én apa lettem!" Nem tudom, hogy mi más történhetne még egy ilyen fiatal életében, hogy az telefonját felvéve, reggelig minden ismerősének elújságolja.
Kedves Fiatalok, merjetek az élet mellett dönteni, merjetek családot alapítani, gyermeket vállalni, életet szülni erre a szép világra. Életünknek, reggeli felkelésünknek, mindennapi munkánknak, gyermekeink, utódaink adhatnak értelmet! Szent József nem a test és a vér kívánságából lett apa, hanem Isten akaratából! Mennyei Atyánk megkérte, hogy fogadja be a gyermek Jézust! Ilyen, józsefi értelemben, Isten akaratából, lettem én is apa! A hosszú évek meggyőztek, hogy élet szolgálatában, ez is egy járható út! Ezért azt javaslom, hogy ne  halott dolgok töltsék be szívünket, vágyainkat, hanem döntsünk az élet mellett, és szolgáljuk azt nagy nagy szeretettel! 
Csaba testvér
(devaigyerekek.hu )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése