Templom Jeruzsálemben
1993-ban volt egy jelentős ellentét Mordechai Eliahu, korábbi szefardi (Közel-Keleten élő zsidók egyik alcsoportja) főrabbi és Yisrael Ariel rabbi között, aki a Templom Intézetet vezeti a tekintetben, hogy vajon a zsidók felelőssége-e megépíteni a harmadik Templomot vagy a Templom az égből fog-e alászállni a Messiás eljövetelekor. Ariel rabbi azt állította, hogy a parancsolat minden zsidó férfit és nőt kötelez a Templom megépítésére.
A parancsolat, melyre hivatkozik, a Judaizmus 613. parancsolata. Rambam (Moses ben Maimos rabbi Kr. u. 1135-1204) a Bais Hamikdash épületére úgy tekintett, mint a Tóra 613. parancsolatjára. Mivel egy parancsolatot embereknek kell megvalósítaniuk, nyilvánvaló, hogy Rambam amellett kardoskodik, hogy a Templomot embereknek kell felépíteniük. Israel Eldad, történész a következőket nyilatkozta a TIME magazinban, miután Jeruzsálem 1967-ben Izrael fennhatósága alá került: „Attól kezdve, hogy Dávid elfoglalta Jeruzsálemet, a Templom felépítéséig egy generációnyi idő telt el s most is így lesz.”
Időközben Eliahu rabbi azt kezdte tanítani, hogy a Templomot nem kell újra felépíteni, hanem az égből száll alá a Messiás eljövetelekor. Ariel rabbi azt állította, hogy Eliahu rabbi apokrif iratokra és a Jelenések könyvére alapozza nézeteit. Így dúl a csata az orthodox zsidók között: meg kellene-e építeni a Templomot vagy sem.
A Templom Alapítvány az 1970-es évek óta adományokat gyűjt a Templom megépítésére. Ezek után két yeshiva (rabbiképző intézet) kezdett el foglalkozni azzal, hogy felkutassa a papok és léviták leszármazottait, hogy őket megfelelő képzésben részesítse a templomi szolgálatra, szertartásokra.
Mind a Torat Haim Yeshiva és az Aterit Cohanim Yeshiva képez diákokat a templomi gyakorlatra és őrzi a hagyományokat az 1980-as évek közepétől. A Templom Intézet szponzorálja a hangszerek és egyéb kellékek készítését, melyeket a Templomban fognak majd használni. A színfalak mögött ezek és más szervezetek lehetővé tették, hogy a harmadik Templom rövid időn belül felépülhessen, és működőképes legyen. Eme írásnak az a célja, hogy megteremtse az igei alapját egy valóságos Templom megépítésének Jeruzsálemben, még a Messiás visszajövetele előtt s mivel ezeket egy keresztény írta, mind az Ó, mind az Új szövetségből vett idézeteket fog tartalmazni.
A Máté 24:15-ben (Jézus az Olajfák hegyén tett beszédében) és a Márk 13:14-ben, Jézus beszélt a tanítványoknak az utolsó idők eseményeiről és a pusztító utálatosságról, mely beül majd a Templomba az utolsó 7 éves időszak felénél.
Máté 24:15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg)…
A pusztító utálatosság az az lesz, amikor az Antikrisztus az újjáépült Templom szent helyén fog állni és el akarja majd hitetni, hogy ő Isten. Tehát ha a prófétikus békeszerződést Izrael és a PFSZ (Palesztin Felszabadítási Szervezet) 1993. szeptember 13-án aláírta volna, akkor a pusztító utálatosságnak 1997. február 24-én kellett volna feltűnnie a jeruzsálemi Szentélyben. Jeruzsálemben azonban nincs Templom s egyik világvezető sem jelentette ki eddig, hogy ő maga lenne Isten, így 100% biztonsággal megállapíthatjuk, hogy az 1993. szeptember 13-i békeszerződés nem az a bizonyos prófétikus békeszerződés. Térjünk vissza Dániel könyvére figyelembe véve Jézus szavait, melyet az Olajfák Hegyén tett.
Dániel 9:27 És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és utálatosságok szárnyán pusztít, amíg az enyészet és ami elhatároztatott, a pusztítóra szakad.
A szöveg azt mondja, hogy a hét felén – mely tulajdonképpen egy 7 éves ciklust jelent – a véres áldozatnak és az ételáldozatnak véget vet. Véres áldozatot és ételáldozatot fognak bemutatni az újjáépült jeruzsálemi Templomban s ennek kell, hogy az Antikrisztus véget vessen. Ugyanakkor a 7 éves periódus közepén egy ún. pusztító utálatosság fog feltétetni. A Dániel 11-hez kell ugranunk, hogy megnézzük, mit is mond erről.
Dániel 11:36 És a király a maga tetszése szerint cselekszik és felfuvalkodik és felmagasztalja magát minden isten felett, és az istenek Istene ellen is vakmerőn szól, és szerencsés lesz, mígnem betelik a harag; mert ami elhatároztatott, az végre is hajtatik.
Hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az Szentírás milyen következetes, ugorjunk a Thessalonikabeliek második leveléhez, hogy megnézzük, ugyanazok a prófétikus gondolatok elevenednek meg.
2 Thess 2:1-4 Kérünk pedig titeket, atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére és a mi ő hozzá leendő egybegyűlésünkre nézve, hogy ne tántoríttassatok el egyhamar a ti értelmetektől, se ne háboríttassatok meg, se lélek által, se beszéd által, se nékünk tulajdonított levél által, mintha itt volna már a Krisztusnak ama napja. Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia, Aki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát.
A fenti szövegrész azt tudatja velünk, hogy az Úr Napja, amely az elragadtatás után jön el, nem fog mindaddig beteljesedni, míg két nyilvánvaló esemény meg nem történik előtte. Lesz egy szakadás, az Antikrisztus pedig a jeruzsálemi Templomban ül majd s magát hamisan, Istennek kiáltja ki. Léteznek más igerészek, melyek azt támasztanák alá, hogy a pusztító utálatosság a 7 éves periódus közepén tűnik fel? Igen a Dániel 12-ben az Angyal bővebben kifejti:
Dániel 12:11-12 És az időtől fogva, hogy elvétetik a mindennapi áldozat, és feltétetik a pusztító utálatosság 1290 nap lesz. Boldog, aki várja és megéri az 1335 napot.
Ez a pusztító utálatosság a Földön lesz, nem a Mennyben. A mi Atyánk trónja fent van, a mennyei Templom legszentebb helyén s az Ő szelleme tölti be azt. Az az Ő örökkévaló kegyelmi királyi széke, melynek a Frigyláda tetején lévő hasonmása pusztán halvány másolata volt az eredetinek. Kizárt, hogy a Sátán vagy az Antikrisztus a mennyben lenne és átvenné Isten trónszéke fölött a hatalmat. Ha megtehetnék, az azt jelentené, hogy Isten nem lenne képes birtokában tartani akár a trónszéke körülötti területet sem. Mert az Isten, a mi Atyánk jobbján ott ül Jézus s akkor az a lehetetlen helyzet állna elő, hogy a Sátán győzelmet aratna Jézus felett. Lehetetlen, hogy a pusztító utálatosság a mennyben legyen, hisz akkor Jézus és Isten, a mi Atyánk mindenhatóságát kérdőjeleznénk meg. Vannak, akik azt gondolják, hogy mindezek az események a mennyben lesznek s nem pedig a Földön. A Sátán még csak meg sem közelítheti Isten trónszékét, legyőzni pedig semmiképp sem tudja Őt.
Ha hisszük, hogy a jeruzsálemi Templom hamarosan felépül az Ezékiel 40-48-ban leírtak szerint, akkor a következőkön is el kell gondolkodnunk. Az Ezékiel 42:15-20 alapján a terület, ahol a Templom elhelyezkedett 500 sing a négyzeten volt. 500 sing kb. 1,5 km vagy 1 mérföld, mindegyik oldalon, mely még pontosabban meghatározva közel 5000 láb minden oldalon. A jelenlegi Templom Hegy kb. 500 yard a keleti és nyugati oldalon, 280 yard a déli oldalon és 340 yard az északi oldalon. Nehezen hihető, hogy egy hatalmas méreteket öltő ún. mamut-vállalkozásra fog Jeruzsálemben sor kerülni, a Messiás eljövetele előtt, annak érdekében, hogy a Templom Hegy méretét megnöveljék, az Ezékiel 42. részében leírtak szerint. Ahhoz, hogy ez beteljesülhessen, az egész Kidron völgyét fel kellene tölteni s talán Jeruzsálem óvárosi részét pedig le kellene rombolni, hogy kialakítsák a Templom Hegyet. Ráadásul a Jelenések könyve 11. része szerint csak a Templom belső udvarát fogják használni.
Jelenések 11:1-2 És adának nékem vesszőhöz hasonló nádszálat, és angyal áll vala mellém és monda: Kelj fel, és mérd meg az Isten templomát és az oltárt, és azokat, akik abban imádkoznak. De a tornáczot, amely a templomon kívül van, kihagyd, és meg ne mérd; mert a pogányoknak adatott, és a szent várost tapodják 42 hónapig.
A 42 hónap, a 7 éves periódus utolsó 3,5 éve is megerősíti a Dániel próféta könyvéből vett, ideillő igerészleteket. Vannak feltevések, miszerint, a Templomot a Szikla Mecset északi részénél lévő területre építik hamarosan. A Templom legszentebb helyét jelenleg a kis kupola az ún. Lelkek Mecsete foglalja el. Lehetséges, hogy a Templom Hegy az ENSZ vagy a Vatikán felügyelete alá fog kerülni, így megkezdődhetne az építkezés anélkül, hogy háború törne ki a Közel-Keleten. Logikus megoldásnak tűnne, ha nem kéne megzavarni a Szikla Mecstet vagy a közeli Al Aqsa Mecsetet, ugyanakkor egy Zsidó Templom felépítése lehetővé válna a Szikla Mecset északi részénél található kihasználatlan területen. Ez a megoldás lehetővé tenné azt is, hogy zsidók és muszlimok elkülönülve éljenek, használhassák a Templom Hegyet. Az idő mindent eldönt s valószínűleg hamarosan megoldás kínálkozik a Templom újjáépítésére, ami biztos jele lesz annak, hogy az utolsó idők elérkeztek.
Forrás: Roy A. Reinhold: A Temple WILL BE BUILT in Jerusalem Before Messiah Returns
* Egy 2004-ben közzétett angol nyelvű honlap szerint, a Golán fennsík arab kézbe való átadása egy esetleges békeszerződésért cserébe, szintén mérföldkőnek számít az utolsó idők eseménysorozata kapcsán. Ez az esemény most beteljesülni látszik, egyes hírforrások szerint, mely sajnos a magyar hírközlésben igen csekély szerepet kapott, Szíria és Izrael a török kormány közvetítésével egyezkedik. Izrael felkínálta a Golán fennsíkot a béke fejében, mely azért is fontos esemény, mert az arab-izraeli béketárgyalások mintegy 8 éve szünetelnek. (2008. január)
pro: Izrael állam megalakulásának 60. évfordulója alkalmából, egy riport-dokumentumfilm keretén belül elhangzott, hogy a Templom felépítése - az előkészületeknek köszönhetően, illetve azok tükrében - még a jelenlegi generáció idejében be fog következni. A nyilatkozó, Gershon Salomon, a Temple Mount Faithful alapítója kb. 50-es éveiben jár.
contra: A 2009. februárjában tartott izraeli választások során noha a centrista Kadima párt győzött, nem tudott kormányt alakítani. Egyrészt olyan kis fölényre tett csak szert, amely nem volt elegendő az önálló államvezetéshez, másrészt pedig nem akart a jobboldali Likud párttal koalíciót alakítani. Az újonnan felállt jobboldali vezetés nem szorgalmazza azt az izraeli-palesztin békefolyamatot, amely azt lett volna hivatott megcélozni, hogy egyes területek palesztin kézbe való átadásáért (pl. Golán-fennsík), illetve esetlegesen egy - a nemzetközi politika által egyöntetűen elismert és az USA által szorgalmazott - önálló palesztin állam megalakulásának lehetőségéért cserébe békét kössön a két fél. Ez pillanatnyilag olyan helyzetet teremt, amely rövid távon (következő parlamenti választások: 2013) nem kedvez a harmadik jeruzsálemi Templom békés körülmények között való felépítésének.
pro: 2009. június 15. Az izraeli kormányfő Benjamin Netanjahu bejelentette, Izrael kész lenne elismerni az Önálló Palesztin Államot, mely igen komoly előrelépésnek látszik - s melyet egyébként a közel-keleti (arab-izraeli) béke alapvető feltételének tartanak a nemzetközi nagy politikában. Igaz, Izrael nagyon szigorú feltételeket támasztana ezért cserébe, amelyeket a palesztinok túlzottnak tartanak.
A jeruzsálemi Templom
A harmadik templom I.
A harmadik templom II.
Előkészületek a Templom újjáépítésére
A Templom újjáépítése
Az arany Menora
A főpapi aranykorona elkészült
Így készül a papi ruházat
Igék Jeruzsálemről: 125 Zsolt 2; Ésa 22:1; Ezék 38:18; Gal 4:26
1993-ban volt egy jelentős ellentét Mordechai Eliahu, korábbi szefardi (Közel-Keleten élő zsidók egyik alcsoportja) főrabbi és Yisrael Ariel rabbi között, aki a Templom Intézetet vezeti a tekintetben, hogy vajon a zsidók felelőssége-e megépíteni a harmadik Templomot vagy a Templom az égből fog-e alászállni a Messiás eljövetelekor. Ariel rabbi azt állította, hogy a parancsolat minden zsidó férfit és nőt kötelez a Templom megépítésére.
A parancsolat, melyre hivatkozik, a Judaizmus 613. parancsolata. Rambam (Moses ben Maimos rabbi Kr. u. 1135-1204) a Bais Hamikdash épületére úgy tekintett, mint a Tóra 613. parancsolatjára. Mivel egy parancsolatot embereknek kell megvalósítaniuk, nyilvánvaló, hogy Rambam amellett kardoskodik, hogy a Templomot embereknek kell felépíteniük. Israel Eldad, történész a következőket nyilatkozta a TIME magazinban, miután Jeruzsálem 1967-ben Izrael fennhatósága alá került: „Attól kezdve, hogy Dávid elfoglalta Jeruzsálemet, a Templom felépítéséig egy generációnyi idő telt el s most is így lesz.”
Időközben Eliahu rabbi azt kezdte tanítani, hogy a Templomot nem kell újra felépíteni, hanem az égből száll alá a Messiás eljövetelekor. Ariel rabbi azt állította, hogy Eliahu rabbi apokrif iratokra és a Jelenések könyvére alapozza nézeteit. Így dúl a csata az orthodox zsidók között: meg kellene-e építeni a Templomot vagy sem.
A Templom Alapítvány az 1970-es évek óta adományokat gyűjt a Templom megépítésére. Ezek után két yeshiva (rabbiképző intézet) kezdett el foglalkozni azzal, hogy felkutassa a papok és léviták leszármazottait, hogy őket megfelelő képzésben részesítse a templomi szolgálatra, szertartásokra.
Mind a Torat Haim Yeshiva és az Aterit Cohanim Yeshiva képez diákokat a templomi gyakorlatra és őrzi a hagyományokat az 1980-as évek közepétől. A Templom Intézet szponzorálja a hangszerek és egyéb kellékek készítését, melyeket a Templomban fognak majd használni. A színfalak mögött ezek és más szervezetek lehetővé tették, hogy a harmadik Templom rövid időn belül felépülhessen, és működőképes legyen. Eme írásnak az a célja, hogy megteremtse az igei alapját egy valóságos Templom megépítésének Jeruzsálemben, még a Messiás visszajövetele előtt s mivel ezeket egy keresztény írta, mind az Ó, mind az Új szövetségből vett idézeteket fog tartalmazni.
A Máté 24:15-ben (Jézus az Olajfák hegyén tett beszédében) és a Márk 13:14-ben, Jézus beszélt a tanítványoknak az utolsó idők eseményeiről és a pusztító utálatosságról, mely beül majd a Templomba az utolsó 7 éves időszak felénél.
Máté 24:15 Mikor azért látjátok majd, hogy az a pusztító utálatosság, amelyről Dániel próféta szólott, ott áll a szent helyen (aki olvassa, értse meg)…
A pusztító utálatosság az az lesz, amikor az Antikrisztus az újjáépült Templom szent helyén fog állni és el akarja majd hitetni, hogy ő Isten. Tehát ha a prófétikus békeszerződést Izrael és a PFSZ (Palesztin Felszabadítási Szervezet) 1993. szeptember 13-án aláírta volna, akkor a pusztító utálatosságnak 1997. február 24-én kellett volna feltűnnie a jeruzsálemi Szentélyben. Jeruzsálemben azonban nincs Templom s egyik világvezető sem jelentette ki eddig, hogy ő maga lenne Isten, így 100% biztonsággal megállapíthatjuk, hogy az 1993. szeptember 13-i békeszerződés nem az a bizonyos prófétikus békeszerződés. Térjünk vissza Dániel könyvére figyelembe véve Jézus szavait, melyet az Olajfák Hegyén tett.
Dániel 9:27 És egy héten át sokakkal megerősíti a szövetséget, de a hét felén véget vet a véres áldozatnak és az ételáldozatnak, és utálatosságok szárnyán pusztít, amíg az enyészet és ami elhatároztatott, a pusztítóra szakad.
A szöveg azt mondja, hogy a hét felén – mely tulajdonképpen egy 7 éves ciklust jelent – a véres áldozatnak és az ételáldozatnak véget vet. Véres áldozatot és ételáldozatot fognak bemutatni az újjáépült jeruzsálemi Templomban s ennek kell, hogy az Antikrisztus véget vessen. Ugyanakkor a 7 éves periódus közepén egy ún. pusztító utálatosság fog feltétetni. A Dániel 11-hez kell ugranunk, hogy megnézzük, mit is mond erről.
Dániel 11:36 És a király a maga tetszése szerint cselekszik és felfuvalkodik és felmagasztalja magát minden isten felett, és az istenek Istene ellen is vakmerőn szól, és szerencsés lesz, mígnem betelik a harag; mert ami elhatároztatott, az végre is hajtatik.
Hogy megbizonyosodjunk arról, hogy az Szentírás milyen következetes, ugorjunk a Thessalonikabeliek második leveléhez, hogy megnézzük, ugyanazok a prófétikus gondolatok elevenednek meg.
2 Thess 2:1-4 Kérünk pedig titeket, atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus eljövetelére és a mi ő hozzá leendő egybegyűlésünkre nézve, hogy ne tántoríttassatok el egyhamar a ti értelmetektől, se ne háboríttassatok meg, se lélek által, se beszéd által, se nékünk tulajdonított levél által, mintha itt volna már a Krisztusnak ama napja. Ne csaljon meg titeket senki semmiképpen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia, Aki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, ami Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát.
A fenti szövegrész azt tudatja velünk, hogy az Úr Napja, amely az elragadtatás után jön el, nem fog mindaddig beteljesedni, míg két nyilvánvaló esemény meg nem történik előtte. Lesz egy szakadás, az Antikrisztus pedig a jeruzsálemi Templomban ül majd s magát hamisan, Istennek kiáltja ki. Léteznek más igerészek, melyek azt támasztanák alá, hogy a pusztító utálatosság a 7 éves periódus közepén tűnik fel? Igen a Dániel 12-ben az Angyal bővebben kifejti:
Dániel 12:11-12 És az időtől fogva, hogy elvétetik a mindennapi áldozat, és feltétetik a pusztító utálatosság 1290 nap lesz. Boldog, aki várja és megéri az 1335 napot.
Ez a pusztító utálatosság a Földön lesz, nem a Mennyben. A mi Atyánk trónja fent van, a mennyei Templom legszentebb helyén s az Ő szelleme tölti be azt. Az az Ő örökkévaló kegyelmi királyi széke, melynek a Frigyláda tetején lévő hasonmása pusztán halvány másolata volt az eredetinek. Kizárt, hogy a Sátán vagy az Antikrisztus a mennyben lenne és átvenné Isten trónszéke fölött a hatalmat. Ha megtehetnék, az azt jelentené, hogy Isten nem lenne képes birtokában tartani akár a trónszéke körülötti területet sem. Mert az Isten, a mi Atyánk jobbján ott ül Jézus s akkor az a lehetetlen helyzet állna elő, hogy a Sátán győzelmet aratna Jézus felett. Lehetetlen, hogy a pusztító utálatosság a mennyben legyen, hisz akkor Jézus és Isten, a mi Atyánk mindenhatóságát kérdőjeleznénk meg. Vannak, akik azt gondolják, hogy mindezek az események a mennyben lesznek s nem pedig a Földön. A Sátán még csak meg sem közelítheti Isten trónszékét, legyőzni pedig semmiképp sem tudja Őt.
Ha hisszük, hogy a jeruzsálemi Templom hamarosan felépül az Ezékiel 40-48-ban leírtak szerint, akkor a következőkön is el kell gondolkodnunk. Az Ezékiel 42:15-20 alapján a terület, ahol a Templom elhelyezkedett 500 sing a négyzeten volt. 500 sing kb. 1,5 km vagy 1 mérföld, mindegyik oldalon, mely még pontosabban meghatározva közel 5000 láb minden oldalon. A jelenlegi Templom Hegy kb. 500 yard a keleti és nyugati oldalon, 280 yard a déli oldalon és 340 yard az északi oldalon. Nehezen hihető, hogy egy hatalmas méreteket öltő ún. mamut-vállalkozásra fog Jeruzsálemben sor kerülni, a Messiás eljövetele előtt, annak érdekében, hogy a Templom Hegy méretét megnöveljék, az Ezékiel 42. részében leírtak szerint. Ahhoz, hogy ez beteljesülhessen, az egész Kidron völgyét fel kellene tölteni s talán Jeruzsálem óvárosi részét pedig le kellene rombolni, hogy kialakítsák a Templom Hegyet. Ráadásul a Jelenések könyve 11. része szerint csak a Templom belső udvarát fogják használni.
Jelenések 11:1-2 És adának nékem vesszőhöz hasonló nádszálat, és angyal áll vala mellém és monda: Kelj fel, és mérd meg az Isten templomát és az oltárt, és azokat, akik abban imádkoznak. De a tornáczot, amely a templomon kívül van, kihagyd, és meg ne mérd; mert a pogányoknak adatott, és a szent várost tapodják 42 hónapig.
A 42 hónap, a 7 éves periódus utolsó 3,5 éve is megerősíti a Dániel próféta könyvéből vett, ideillő igerészleteket. Vannak feltevések, miszerint, a Templomot a Szikla Mecset északi részénél lévő területre építik hamarosan. A Templom legszentebb helyét jelenleg a kis kupola az ún. Lelkek Mecsete foglalja el. Lehetséges, hogy a Templom Hegy az ENSZ vagy a Vatikán felügyelete alá fog kerülni, így megkezdődhetne az építkezés anélkül, hogy háború törne ki a Közel-Keleten. Logikus megoldásnak tűnne, ha nem kéne megzavarni a Szikla Mecstet vagy a közeli Al Aqsa Mecsetet, ugyanakkor egy Zsidó Templom felépítése lehetővé válna a Szikla Mecset északi részénél található kihasználatlan területen. Ez a megoldás lehetővé tenné azt is, hogy zsidók és muszlimok elkülönülve éljenek, használhassák a Templom Hegyet. Az idő mindent eldönt s valószínűleg hamarosan megoldás kínálkozik a Templom újjáépítésére, ami biztos jele lesz annak, hogy az utolsó idők elérkeztek.
Forrás: Roy A. Reinhold: A Temple WILL BE BUILT in Jerusalem Before Messiah Returns
* Egy 2004-ben közzétett angol nyelvű honlap szerint, a Golán fennsík arab kézbe való átadása egy esetleges békeszerződésért cserébe, szintén mérföldkőnek számít az utolsó idők eseménysorozata kapcsán. Ez az esemény most beteljesülni látszik, egyes hírforrások szerint, mely sajnos a magyar hírközlésben igen csekély szerepet kapott, Szíria és Izrael a török kormány közvetítésével egyezkedik. Izrael felkínálta a Golán fennsíkot a béke fejében, mely azért is fontos esemény, mert az arab-izraeli béketárgyalások mintegy 8 éve szünetelnek. (2008. január)
pro: Izrael állam megalakulásának 60. évfordulója alkalmából, egy riport-dokumentumfilm keretén belül elhangzott, hogy a Templom felépítése - az előkészületeknek köszönhetően, illetve azok tükrében - még a jelenlegi generáció idejében be fog következni. A nyilatkozó, Gershon Salomon, a Temple Mount Faithful alapítója kb. 50-es éveiben jár.
contra: A 2009. februárjában tartott izraeli választások során noha a centrista Kadima párt győzött, nem tudott kormányt alakítani. Egyrészt olyan kis fölényre tett csak szert, amely nem volt elegendő az önálló államvezetéshez, másrészt pedig nem akart a jobboldali Likud párttal koalíciót alakítani. Az újonnan felállt jobboldali vezetés nem szorgalmazza azt az izraeli-palesztin békefolyamatot, amely azt lett volna hivatott megcélozni, hogy egyes területek palesztin kézbe való átadásáért (pl. Golán-fennsík), illetve esetlegesen egy - a nemzetközi politika által egyöntetűen elismert és az USA által szorgalmazott - önálló palesztin állam megalakulásának lehetőségéért cserébe békét kössön a két fél. Ez pillanatnyilag olyan helyzetet teremt, amely rövid távon (következő parlamenti választások: 2013) nem kedvez a harmadik jeruzsálemi Templom békés körülmények között való felépítésének.
pro: 2009. június 15. Az izraeli kormányfő Benjamin Netanjahu bejelentette, Izrael kész lenne elismerni az Önálló Palesztin Államot, mely igen komoly előrelépésnek látszik - s melyet egyébként a közel-keleti (arab-izraeli) béke alapvető feltételének tartanak a nemzetközi nagy politikában. Igaz, Izrael nagyon szigorú feltételeket támasztana ezért cserébe, amelyeket a palesztinok túlzottnak tartanak.
A jeruzsálemi Templom
A harmadik templom I.
A harmadik templom II.
Előkészületek a Templom újjáépítésére
A Templom újjáépítése
Az arany Menora
A főpapi aranykorona elkészült
Így készül a papi ruházat
Igék Jeruzsálemről: 125 Zsolt 2; Ésa 22:1; Ezék 38:18; Gal 4:26
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése