(LifeSiteNews) - Könyvében Krisztus királysága és a zsidó nemzet megtérése, Fr. Denis Fahey áttekintést ad arról, hogy mi a biztos, mi a valószínű és mi a bizonytalan az Antikrisztussal kapcsolatban.
Egy igazi emberi személy
Az biztos, hogy az Antikrisztus egyetlen ember, egyetlen emberi személy lesz.
Szent János apostol azt írja, hogy aki tagadja, hogy "Jézus Krisztus testben jött el", az antikrisztus. Ebben az értelemben sok antikrisztus volt, némelyik nagyobb, mint a többi. Akik nagyobbak voltak, azok típusok voltak, amelyek előrevetítik azt, amit a Antikrisztus olyan lesz, mint.
Egyesek szerint az "Antikrisztus" "egy szekta, vagy istentelen emberek gyűjteménye, egy ateista környezet, vagy egy üldözési időszak lesz".[1] Ez nem így van, bár ezek a többiek ismét típusokként, előjelekként vagy jelekként szolgálhatnak arra, hogy eljövetele küszöbön áll. Ő minden bizonnyal egy egyedi ember lesz.
15. századi spanyol teológus Francisco Suárez tanítja, hogy ő lesz a puszta ember, abban az értelemben, hogy ő nem a Sátán lesz emberi alakban.[2] Ennek ellenére nagyszerű erőkkel és személyes csábító tulajdonságokkal lesz felruházva.[3] Szent Pál ír erről:
[Az ő eljövetele a Sátán munkája szerint történik, minden erővel, jelekkel és hazug csodákkal: És minden gonoszságra való csábításban azok számára, akik elvesznek. (2 Thess. 2.9-10)
Uralkodása
A bibliai szövegek alapján általánosan elfogadott, hogy pályafutásának kezdete "szerény és homályos lesz".[4] Csábító erejének eredményeként azonban hatalma, hódításai és befolyása egyre nőni fog, míg végül világméretű uralomra jut.[5] Az Apokalipszis azt mondja:
És adatott neki, hogy háborút vívjon a szentekkel, és legyőzze őket. És hatalom adatott neki minden törzs és nép, nyelv és nemzet felett. (Apoc. 13.7)
Ahogy a fentiekből kiderül, üldözni fogja az Egyházat, és ezáltal háborút indít Isten ellen. Dániel próféta is írja:
[A Magasságos ellen szól, és a Magasságos szentjeit eltiporja, és azt hiszi magáról, hogy képes megváltoztatni az időket és a törvényeket. (Dán. 7.25)
Ez "próba lesz a jóknak, és büntetés az istenteleneknek és hitehagyottaknak".[6] Az utóbbiak bűnét azzal büntetik, hogy engedik, hogy higgyenek a hazugságainak, és megkeményedjenek a bűnben:
[Az ő eljövetele [...] azokhoz van, akik elvesznek, mert nem fogadják el az igazság szeretetét, hogy üdvözüljenek. Ezért Isten elküldi nekik a tévedés működését, hogy higgyenek a hazugságban: Hogy mindazok megítéltetnek, akik nem hittek az igazságnak, hanem beleegyeztek a hamisságba. (2Thessz 2.10-11).
Az üldöztetés jellege
Az Antikrisztusról szóló könyvében a zsidó hitre tért P. Lémann azt állítja, hogy ennek az üldözésnek két kulcsfontosságú intézkedése lesz:
- A keresztény tanítás törvényen kívül helyezése
- A tévedés tanításának kötelezettsége.
Ezt nagy alapossággal és kegyetlenséggel fogják végrehajtani.
Ezen kívül azt fogja állítani magáról, hogy ő Isten, és követelni fogja, hogy "Isten templomában" imádják - amivel majd a megfelelő időben foglalkozni fogunk. Sokakat sikerül majd meggyőznie erről az állításáról a fent említett "hatalom, jelek és hazug csodák" révén.
Az üldöztetés ideje
Ez az uralom azonban csak átmeneti lesz - még akkor is, ha az uralom alatt szenvedők számára kétségtelenül örökkévalóságnak fog tűnni. Valószínűleg három és fél évig fog tartani, amint azt Dániel és az Apokalipszis is tanítja:
Egyszer, és még egyszer, és még egyszer, és még félszer. (Dan. 7.25)
És adatott neki hatalom, hogy két és negyven hónapig cselekedjék. (Apoc. 13.5)
A neki szánt idő végén az Antikrisztus elpusztul:
[Egy] ítélet fog ülni, hogy hatalma elvesszen, és darabokra törjön, és elpusztuljon mindvégig. (Dán. 7.26)
[Az Úr Jézus megöl szájának szellemével, és elpusztít eljövetelének fényességével. (2 Thess. 2.8)
És elvitték a fenevadat [az Antikrisztust] és vele együtt a hamis prófétát, aki jeleket tett előtte, amelyekkel elcsábította azokat, akik elfogadták a fenevad alakját, és akik imádták a képmását. Ez a kettő pedig élve vetették a kénkővel égő tüzes medencébe. (Apoc. 19.20)
Most, hogy az Antikrisztussal kapcsolatos biztos dolgokkal foglalkoztunk, most a valószínűségek és vélemények területére lépünk.
A zsidókkal való kapcsolat
Sok atya és teológus úgy véli, hogy az Antikrisztus kezdetben jóindulatúnak és "erkölcsösnek" mutatja majd magát, és megtéveszti a zsidó népet, amely (szerintük) a régóta várt Mózesnek fogja őt ünnepelni, és segíteni fogja őt uralkodása megteremtésében. Ezt gyakran magának Krisztusnak a János evangéliumában olvasható szavaira alapozzák:
Én az én Atyám nevében jöttem, és ti nem fogadtok be engem; ha más jön a maga nevében, azt fogadjátok be. (János 5.42).
Szent Jeromos például ezt a részt magyarázza:
A zsidók, miután megvetették az igazságot Jézus Krisztus személyében, az Antikrisztust kiáltva üdvözölni fogják a hamisságot.[7]
Fr. Lémann azt állítja, hogy ugyanezt a nézetet sokan mások is vallják, és hoz néhány példát:
- Szent Ambrus
- Nagy Szent Gergely
- Szent Efrém
- Szent János Krizosztomosz.
Sok hamis messiás volt, akit a zsidó nép egyes képviselői ünnepeltek, köztük Bar Kokhba és még Napóleon is. A teológus Suarez megjegyzi:
[S]Krisztus óta többen a saját hatalmuknál fogva Messiásnak adták ki magukat, és a zsidók szívesen fogadták őket, amint az Josephusból kiderül [...] És a VIII. cselekedetekben azt olvassuk, hogy Simon mágus a Messiásnak adta ki magát, és sok zsidó hitt benne. Krisztus szavai nem csak egyvalakire, hanem mindezekre a hamis messiásokra vonatkoztathatók.[8]
Ugyanakkor a következőket is kijelenti:
Az előbbi [Szent Jeromos stb.] magyarázata azonban, mint mondtam, jobb, mert van, akit a zsidók várnak, és van, akit mindannyian szívesen látnak. A többieket, akik a Messiásnak adták ki magukat, nem fogadta be az összes zsidó, hanem csak néhányan.[9]
Ha számít valamit, néhány misztikus is ezen a véleményen van. Bartholomew Holzhauser (megh. 1658) azt állította: "A misztikusok nem tudták, hogy a misztikusok nem tudták, hogy a misztikusok nem tudták:
A zsidók, akik a Bibliából tudják, hogy Jeruzsálem lesz a Messiás székhelye, mindenhonnan eljönnek, és elfogadják az Antikrisztust Messiásnak.[10]
Hasonlóképpen Agredai Mária is kijelenti:
[Egyes nemzetek, a zsidók, a törökök és a tatárok küldöttei könyörögni fognak neki, hogy személyesen szabadítsa meg őket elviselhetetlen igájuk alól. Most kijelenti, hogy kész teljesíteni kívánságukat, miközben a szomszédos nemzeteket forradalomra buzdítja.
A zsidók végül drága koronát és királyi ruhát, valamint jogart hoznak neki, és szabadon választott királyukká nyilvánítják. [...]
Sok zsidó fog ezután Babilonba áramlani. Ezután az Antikrisztus igyekszik majd kiterjeszteni királyságát. [...]
Ezt követően bevonul az ígéret földjére és elfoglalja Jeruzsálemet. Most végre a világ királyai meg fognak ijedni; felismerik, hogy az Antikrisztussal van dolguk, különösen azért, mert az egész világ zsidósága ismertetni fogja az Antikrisztus nagyszerű tehetségét és tetteit, így dicsérete az egész világon el fog hangzani.[11]
Amint látni fogjuk, nagyon fontos tényező, amiért ezt gondoljuk, hogy fontos hasonlóságok vannak aközött, amit a katolikusok az Antikrisztustól várnak, és amit a zsidó vallás egyes képviselői nyíltan kijelentik, hogy mit várnak az állítólagos Mózesüktől.
Állampolgársága
Népszerű elképzelés, hogy az Antikrisztus maga is zsidó lesz, és Dán törzsének tagja. Szent Iréneusz is ezen a véleményen volt, akárcsak Szent Róbert Bellarmine.[12]
Fr. Lémann azonban úgy véli, hogy az e gondolat mellett felhozott érvek nem meggyőzőek. Azzal az elképzeléssel szemben, hogy a zsidók nem fogadnának el egy nem zsidót, mint Mosechjüket, Fr. Lémann így válaszol:
Az évszázadok során a zsidók befogadták Jézus Krisztus és az Ő egyházának minden ellenségét, és segítőiknek tekintették magukat.
Az 1807-ben Párizsban tartott Nagy Szanhedrinben a kizárólag a Messiásnak fenntartott bibliai címeket Napóleonra is alkalmazták, noha Napóleon nem volt zsidó vérű. Még a francia forradalom elveit is Messiásként üdvözölték.[13]
Összefoglalja:
Ez sem bizonyos, sem valószínű. Ez csupán lehetséges, semmi több.[14]
Birodalmának székhelye
Két fő vélemény létezik arról, hogy az Antikrisztus honnan fog uralkodni a világbirodalma felett. Ez vagy Jeruzsálemben, vagy Rómában lesz.
Kr. u. 180 körül írva Szent Iréneusz tanította:
Uralkodása idején az Antikrisztus a földi Jeruzsálembe helyezi át birodalma székhelyét.[15]
Őt követte több atya és mások, köztük Szent Hippolütosz, Szent Róbert Bellarmine, Cornelius a Lapide és mások.
Suarez írja (megerősítve a fenti véleményt a nemzetiségéről):
Abból, amit arról mondtunk, hogy az Antikrisztus zsidó származású, és a zsidók között találja meg legfőbb támaszát, azonnal következik, hogy vissza fogja állítani őseik városát és annak templomát, amelyre mindig is különösen büszkék voltak.[16]
Bár Lémann elveti azt az elképzelést, hogy a mohiászként való elismerés attól függ, hogy zsidó vére van-e, mégis a következőképpen érvel:
[Ha az Antikrisztus másképp cselekedne, hogyan fogadnák el Messiásként a zsidók, akik Jeruzsálem földi dicsőségéről álmodoznak, és azt képzelik, hogy ez a város lesz a jövendő messiási királyság fővárosa.
Ez utóbbi érv napjainkban a cionizmus felemelkedésének és növekedésének köszönhetően megerősödni látszik.[17]
A másik vélemény szerint Róma városából fog uralkodni. Szent Róbert Bellarmine határozottan érvel ez ellen az elképzelés ellen.
A két vélemény összeegyeztetését P. E. Sylvester Berry teológus tanítja. A Szent János Apokalipsziséről szóló művében azt tanítja, hogy az Antikrisztus valóban Jeruzsálemből fog uralkodni, és hogy az Antikrisztus "hamis prófétája" Rómából fog uralkodni a Szentszék hosszú üresedése alatt:
Isteni Megváltónknak van egy földi képviselője a pápa személyében, akit teljes tanítási és kormányzói hatalommal ruházott fel. Hasonlóképpen az Antikrisztusnak is lesz képviselője a hamis próféta személyében, akit a sátáni hatalmak teljességével ruháznak fel, hogy megtévessze a nemzeteket. [...]
[A]z a próféta valószínűleg egyfajta antipápaként fogja felállítani magát Rómában a fent említett pápai trón megüresedése idején.[18]
De miben fog állni az Antikrisztus uralma?
Már láttuk, hogy ez az egyház üldözésével, a mise és a katolikus vallás gyakorlásának elfojtásával jár majd. Mindez egy alternatív és globális ("egy világ") vallási rendszer rovására fog történni.
A következő részekben látni fogjuk, hogy a katolikus teológusok és misztikusok azt tanították, hogy a valószínűleg a jeruzsálemi templom, valamint egy naturalista vallás és erkölcsi kódex köré épül.
Azt is látni fogjuk, hogy amit a katolikus teológusok az Antikrisztustól várnak, az kényelmetlenül szorosan egybeesik azzal, amit egyes befolyásos zsidó írók az ő Mózesüktől várnak, és azzal a "világossággal" és vallással, amelyet szerintük az ő eljövetele hoz majd a nem-zsidóknak.
↑1 | Fr Lémann, L'Antéchrist, p 24. In Fr. Denis Fahey, The Kingship of Christ and the Conversion of the Jewish Nation, 182. o. Christian Book Club of America, Palmdale CA., 1953.. |
---|---|
↑2 | Suarez, De Antichristio, 1. szakasz, 4. és 5. pont. |
↑3 | Fahey 182 |
↑4 | Ibid. |
↑5, ↑6 | Ibid. |
↑7 | Epist. 151, ad Algariam, quaest. II, in Fahey 184. |
↑8 | Suarez, De Antichristo, Disp. 54, Sect. 1, n. 7. Idézi: Fahey, 185. o. |
↑9 | Ibid. |
↑10 | R. Gerald tiszteletes Culleton, The Reign of Antikrisztus, p 148. TAN Books, Rockford Illinois, 1974. |
↑11 | Culletonban, 149 |
↑12 | "Valóban, hogy az Antikrisztus zsidó lesz, és körülmetélt, ez bizonyos, és mindenekelőtt az elmondottakból következik. A zsidók ugyanis soha nem fogadnának el nem zsidó embert, vagy körülmetéletlen embert Messiásuknak. A másik ok az, hogy a zsidók Dávid családjából és Júda törzséből várnak Messiást. Kétségtelen, hogy bár az Antikrisztus valóban Dán törzséből származik, azt fogja állítani és úgy tenni, mintha Dávid családjából származna. Akkor az összes régi szerző egyértelműen azt tanítja, hogy az Antikrisztus zsidó lesz, mint az imént idézett tizenkét szerző, akik azt mondják, hogy Dán törzséből fog származni. Sőt, a következők szerint is zsidó lesz: Ambrosius, aki a 2 Thess. 2 szerint körül lesz metélve, és Jeromos, aki a Dan. 11. könyvében azt mondja, hogy a zsidók népéből lesz bom, és Sulpitius Szent Márton a Dialógusok 2. könyvéről, aki azt mondja, hogy Antikrisztus meg fogja parancsolni, hogy mindenki körülmetélkedjen a törvény szerint, és Cirill, aki a 15. katekizmusban azt mondja, hogy nagyon buzgón fogja ápolni a jeruzsálemi templomot, hogy megmutassa, hogy Dávid nemzetségéből származik; végül Gergely is, aki a 11. könyv 3. levelében azt mondja, hogy Antikrisztus a szombat megtartásának és más zsidó szertartásoknak a támogatója lesz". Szent Robert Bellarmine, in Controversies of the Christian Religion, 891. o. A Harmadik általános vita a szuverén pápáról, III. könyv, Az Antikrisztusról, 12. fejezet. Trans. Fr Kenneth Baker, Keep the Faith Press, 2016. |
↑13 | A Fahey 187. |
↑14 | Ibid. |
↑15 | Irenaeus, Adv. Haereses, lib. V, c. 25. Fordította Alexander Roberts és William Rambaut.A címről.Ante-Niceneus atyák, 1. kötet.Szerkesztette Alexander Roberts, James Donaldson és A. Cleveland. Coxe.(Buffalo, NY: Christian Literature Publishing Co., 1885.) Átdolgozta és az Új Advent számára szerkesztette Kevin Knight.<https://www.newadvent.org/fathers/0103525.htm>. |
↑16 | Suarez, de Antichristo, szekció. V, n. 7. |
↑17 | A Fahey 188. sz. ügyben |
↑18 | Fr. E. Sylvester Berry, Szent Joh apokalipszisen, p 135. Első kiadás, The Catholic Church Supply House, Coloumbus Ohio, 1921. |
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése