Athanasius Schneider a Katolikus Egyházat aláásó új, "szinodális egyházról" ( 7 )
Más súlyos károkat is okoz
Másodszor,
az ökológia materialista ideológiáját támogatják azzal, hogy “a közös
otthonról való gondoskodást” helyezik előtérbe (4. sz.), és azzal az
állítással, hogy “az éghajlatváltozás, az egész emberi család
elkötelezettségét követeli meg. Együtt dolgozzunk közös otthonunk
gondozásáért“. (B 1.1. b)
A
következő tanítóhivatali nyilatkozat azonban továbbra is érvényes
marad: “Ha hiányzik az élethez és a természetes halálhoz való jog
tiszteletben tartása, ha az emberi fogantatást, terhességet és születést
mesterségessé teszik, ha az emberi embriókat feláldozzák a kutatás
számára, a társadalom lelkiismerete végül elveszíti az emberi ökológia
és vele együtt a környezeti ökológia fogalmát. . . . A környezettel
szembeni kötelességeink összekapcsolódnak az emberi személy iránti
kötelességeinkkel, önmagában és másokkal szemben vizsgálva.”[xi].
Következtetés
A
2023. októberi szinódusi ülésszakra készített Instrumentum Laboris
lényegében ugyanazokat a heterodox gondolatokat támogatja, bár
kifinomultabb módon, mint amelyeket a német szinódusi út terjesztett. Az
Egy, Szent, Katolikus és Apostoli Egyházat egy képzeletbeli
“szinodális egyházzal” helyettesíti, amely világi, bürokratikus,
antropocentrikus, neopelagiánus, hierarchikusan és doktrinálisan
homályos – miközben ezeket a tulajdonságokat olyan ízetlen kifejezések
mögé rejti, mint a “lélekben való párbeszéd“.
De
mi nem hiszünk egy “szinodális egyházban” – és senki sem adná az
életét érte. Mi az Egy, Szent, Katolikus és Apostoli Egyházban hiszünk,
amelyet a mi Urunk Jézus Krisztus alapított, és ragaszkodunk az Ő
változatlan isteni igazságához, amelyért számtalan katolikus vértanú
ontotta vérét.
2023. június 29. – Szent Péter és Pál apostolok ünnepén.
+ Athanasius Schneider, az Asztanai Szűz Mária Főegyházmegye segédpüspöke
A
felajánlás új imái nem fejezik ki az áldozatról szóló katolikus
tanítást. Az új imák a kenyérben és borban való valóságos jelenlétnek
csak a vázlatát mutatják. Például a tridenti mise a következő imát
intézte Istenhez:
„Fogadd
el, Szent Atya, mindenható örök Isten, ezt a szeplőtelen adományt,
melyet én, méltatlan szolgád, felajánlok neked, élő és igaz Istenemnek,
számtalan bűnömért, sértéseimért és hanyagságaimért.”
Az új mise pedig ezt mondja:
Itt
nincs szó semmilyen áldozati cselekményről, sem áldozatról. A szöveg
homályos, pontatlan, kétértelműségre ad okot. És azért fogalmazták így,
hogy a protestánsok is elfogadhassák. Az alkalmazkodás és kompromisszum
érdekében megváltoztatták a mise lényegét.
Marcel Lefebvre érsek
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése