A világ lelkével bíró jelenkori kereszténység egy terméketlen fügefa. Annak feltétele, hogy ne legyen kivágva az, hogy elkezdi teremni az igaz megtérés gyümölcseit.
Ezt a videót megnézheted itt is: https://camino-de-la-vida.wistia.com/medias/6mvuc67k02
https://rumble.com/v2hl7uo-imamisszi.html
https://cos.tv/videos/play/43698916275819520
https://www.bitchute.com/video/tKRor9r2CRAn/
https://gloria.tv/post/3kHLrBvikEGK1MrxYtjoKbb7H
Röviden tudatosítsuk jelen korunk diagnózisát. A ma embere nemcsak hogy a bűnt nem érzékeli, hanem gyakran a valóságot sem. Sokan az irrealitásban vagy a virtuális valóságban élnek. Elnyeli őket a televízióból, internetről, okostelefonról érkező végtelen információáradat. Mindeközben manapság a világ lelke különösen is demoralizáló, bomlasztó, sőt önpusztító.
Szembe kell vele szegülni. A közvélekedést annyira leuralta, hogy rejtett diktátumot kínált fel. A felállított csapdákkal most már a gyermekeket fogja meg. A törvények abszurd módon azt rendelik el, hogy a gyerekek már 12 éves korban alávethetik magukat a drasztikus nemváltó műtétnek, tehát tönkre tehetik magukat egy egész életre, a szülők pedig még csak nem is figyelmeztethetik őket.
A világ lelke kihasználja az emberi kíváncsiságot és függőségekbe taszít. A rossz szokások rabszolgává tesznek, gyakran akár egy egész életre is. Az ifjúságot ma leginkább az okostelefon tartja rabszolgaságban. Azonban nemcsak a drága idő elpazarlásáról van szó, a fiatalok egyenesen isszák belőle a lelki és erkölcstelen mérget. Magukba szívják az útmutatót a tisztátalanság legkülönbözőbb formáihoz. Azok lenyomorítják a lelki életet, végül pedig a fizikai élet elsorvadásához vezetnek. Ráadásul ugyanezt kényszerítik rá a gyerekekre és a fiatalokra az iskolában is az ún. szexuális nevelés során, amely az összes LMBTQ ferdeséget propagálja.
A fiatalok a tisztátalan kívánságok rabszolgáivá válnak, amelyek további bűnök és függőségek – alkoholizmus, narkománia, játékgépfüggőség, az okkultizmussal, tehát a jóslás és a mágia sok formájával összekapcsolódó hamis lelkiség-, előtt tárják ki az ajtót. A szociális hálótól való függés a függőség új formája az okostelefonok által, a hamishoz való rögzüléshez, ám önmaga személyének szüntelen túlértékeléséhez vezet. Ez pedig veszélyes extravaganciákhoz vezet, és ha nem kap elismerést, akkor átmegy depresszióba, némely esetben pedig akár öngyilkosságba. Az ilyen generáció előtt tragikus perspektíva áll – felelősségvállalásra való képtelensége, a családalapításra való képtelenség, képtelenség a másokkal való kommunikációra.
A jelen kor emberei elé az ún. akadémiai kereszténységet eléadni teljesen hatástalan. A jelen kor emberének megtérésre és életmódváltásra van szüksége. Ma a megtérésre már gyermekként kell vezetni. Különben a gyermek pszichikája gyorsan magába fogadja mindazt a rosszat, amit rafinált és vonzó módon kínál a világ hazug lelke.
A következő lelki elv érvényes: Amilyen körülmények lesznek megteremtve, olyan lelkiség jön. Ezért keresztény életvitelt kell kialakítani. Akkor aztán az ember elkezdi érzékelni az Istennel való kommunikáció szükségességét a belső imádságban. Enélkül nincs sem világossága, sem ereje, lelkileg pedig fokozatosan pusztul.
A megtérés útja korunkban életszükséglet. A megtérés egy örömökkel betelt élet, mivel megszabadítja az embert nemcsak a démoni függőségektől, hanem a saját bűneitől is. A megtérés alapja a bűnt bűnnek, a hazugságot hazugságnak nevezni és igaz módon odaállni Isten elé.
Ha az ifjúságnak meg kell térnie, ahhoz kegyelmet kell kapnia. A legközelebbi rokonok, a szülők és nagyszülők erkölcsi kötelessége ezt elkérni. Hangsúlyozni kell, hogy mindenekelőtt a nyugdíjas hölgyeknek, tehát a nagymamáknak és dédnagymamáknak kellene tudatosítaniuk a nagy felelősségüket utódaik üdvössége és örök elvettetésük veszélye miatt. Hogy képesek legyenek rá, először is nekik maguknak kellene bűnbánatot tartaniuk; mindenkinek van rá elég oka.
Egy bizonyos férfi vagy 30 évvel ezelőtt bement az ortodox templomba, hogy ott imádkozzon. Az ikonosztáz előtt öt idősebb hölgy térdepelt. Olyan asszonyok voltak ők, akiket egy közeli ember halála motivált a halál valóságának tudatosítására, amely rájuk is vár. Megtérést éltek át. A gyónásuk nyilvános volt. A templomban csak ezek az asszonyok voltak és a pap.
A bátyuska feltette a kérdést az első asszonynak: „Hány jósnőnél jártál? Tudatosítod, hogy annyi ördög ment beléd? Megtagadod mindezeket a démonokat?” A nő komolyan bólintott. „Hittél a kártyának és a horoszkópnak? Gyógyítóknál kerested a gyógyulást, akiken keresztül okkult energiák hatnak? Ide tartozik a reiki, a jin és janggal összekapcsolt kínai akupunktúra is. Ún. homeopatikus gyógyszereket használtál, amelynek lényege az okkult mágia? Hinduista jógával vagy zen buddhizmussal összekapcsolt pogány meditációt végeztél?” A nő így felelt: „Én mindezeket tettem.” A pap ezt mondta neki: „Megnyitottad magad a démonok számára, akik az okkult jóslás és mágia hátterében állnak. Megtagadod ezeket?” A nő így felet: „Igen.” „Hány férfival vétkeztél a múltban és hány gyermekedet ölted meg abortusz által?” A nő sírással válaszolt az összes kérdésre. „A bűneid miatt poklot érdemelsz,” folytatta a pap, „Jézus azonban a bűneidért a halálával fizetett. Tudatosítod ezt és bánod a bűneidet?” A nő bűnbánóan ütötte a mellét, a pap pedig folytatta: „Te is megbocsátod a bűneit mindazoknak, akik a múltban bántottak téged? Ha nem bocsátasz meg, akkor Jézus sem bocsáthat meg neked.” A nő sírva beleegyezőleg bólintott a fejével, a pap pedig ezekkel a szavakkal fejezte be: „Jézus mindent megbocsát neked, menj és többé ne vétkezzél!” Ugyanilyen hangosan kérdezte ki a pap a többi nő bűneit is. A templomból nem mentek ki rögtön, még sokáig hallatszott a hálás sírás és csendes ima a megfeszített Krisztus ikonja előtt.
Ez a példa egyben bizonyság arra, hogy a bűnbánat felszabadít és képessé tesz az őszinte imára és az új keresztény életstílusra. Azok a nyugdíjas asszonyok, akik nem tértek meg és bűnbánat által nem nyitották meg magukat Isten előtt, elnémítják a lelkiismeretüket és legjobb esetben is több órát vesztegetnek el egy hamis nyugalomban naponta tv-nézéssel vagy az okostelefonba való bámulással. Tudatosítaniuk kellene a felelősségüket nemcsak saját lelkük üdvössége, hanem legközelebbijeik lelki üdvössége miatt is. Elközelített életük alkonya, el kell kezdeni gondolni a halálra és Isten ítéletére, ami elől nem menekülhetnek el.
Vannak azonban olyan nyugdíjas hölgyek is, akik gondolnak a végső dolgokra – a halálra, Isten ítéletére és az örökkévalóságra. Ezért szó szerint egyfajta munkahelyként fogadták az imádság kötelezettségét. Például hárman vagy négyen találkoznak egyikük otthonában és reggeltől kezdődően néhány órát imádkoznak. Aztán hazamennek, teljesítik apró kötelességeiket és otthon tovább imádkoznak. Néhányan kidobták a televíziót és az interneten sem vesztegetik el az idejüket. A lelki étek számukra a Szentírás és a szentek élete. Valamiféle magas teológia nem érdekli őket. Ezek az asszonyok missziót végeznek a többi asszony között is, hogy átadják nekik az imarenddel kapcsolatos tapasztalataikat.
Tudni kell, hogy imádság nélkül nem lehetséges sem az egyén, sem a nemzetek lelki felébredése. Ezért szükséges ez az imamisszió. Hasonlóan tudna tanúskodni imamissziójáról némely nyugdíjas férfi is.
Az imádsághoz vezető motiváció ez a jelenlegi válságos kor is. A kényszerített vakináció és más az emberiség ún. lecsökkentésére szolgáló eszközök a halálra, Isten ítéletére és az örökkévalóságra való felkészülésre kellene hogy vezessenek minket.
Az imádságról gyakorlati szempontból
A kitartó imádság feltétele a megtérés. A megtérést nagyban elősegítik az alapvető imádságokra fókuszáló lelki gyakorlatok. Fontosak a hit lépései: az Úr Jézus elfogadása, az Ő keresztről elmondott testamentumának elfogadása, a Szentlélek elfogadása és az okkult praktikákkal összekapcsolt hamis lelkiség megtagadása.
A Bizánci Katolikus Patriarchátus felszólította és felszólítja az embereket az időből Istennek adott tizedre, tehát naponta 2,5 órára. Ebbe beletartozik a szent óra is 20 és 21 óra között, amikor – amennyiben lehetséges – a család együtt imádkozik. Az imádság második órája privátban zajlik. A nap folyamán betartjuk a hét rövid imádságos megállást: ébredésnél, 9:00-kor, 12:00-kor, 15:00-kor, 18:00-kor és 21:00-kor és elalvás előtt. Mindez együtt 2,5 órát ad.
Hogyan kell imádkozni? A buzgó katolikusok a rózsafüzért imádkozzák vagy a keresztutat vagy egyéb ájtatosságot az imakönyvből. Néhányan a közös imádság alatt megvallják bűneiket, kéréseket közvetítenek, hálát adnak vagy énekkel dicsőítik az Urat. Az imádságnak elsősorban az Istennel való személyes kapcsolatnak kell lennie.
Hogyan kell megvalósítani a belső imádságot?
Egy negyed órán keresztül röviden vedd végig a négy valóságot és némelyiküknél állj meg mélyebben. Először tudatosítsd Isten jelenvalóságát, azt, hogy Isten lát téged. Megismételheted Isten szavát a Zsid 12,22-24-ből: „Ti az élő Isten városához… járultatok, … az angyalok ezreihez, az elsőszülöttek ünnepi sokadalmához és … Jézushoz…”
Az első valóság a halál – Én meghalok. Jézus azt mondja: Legyetek ti is készen, mert nem tudjátok sem a napot, sem az órát.”
A második valóság Isten ítélete. Jézus emlékeztet arra, hogy nincs semmi elrejtve, ami le ne lepleződjék, sőt minden üres szavunkról számot kell adnunk.
A harmadik valóság az örök menyország, az örök pokol. Hol végezném én, ha most hirtelen meghalnék?
A negyedik valóság Isten kegyelme, de csakis itt a földön. Ezért tökéletes bűnbánatra buzdítok, amely mint feltétellel, a világosságban járással van összekapcsolva. Ennek gyümölcse, hogy Krisztus vére megtisztít engem minden bűntől (1Jn 1,7).
Tudatosítom Krisztus öt sebét, amelyekből vér folyt ki az én bűneim bocsánatára. Lassan ismétlen mindegyik sebbe belemondva Jézus nevét (Jehosua). Belenézek a megkínzott és szerető Megváltó arcába és egy pillanatra benne maradok ebben a tekintetben. A második negyedóra – add át az Úr Jézusnak a konkrét problémákat. Az egészséged féltését, a vizsga miatti félelmet, a legközelebbiek féltését, a jövőtől való félelmet… Jézus olyan békességet ad neked, amit a világ nem adhat meg. Ráadásul inspirációt és világosságot ad neked a sokszor leghagyományosabb dolgok megoldásához is. Akkor engedd el az összes problémát és lélekben nézz az Ő arcába és lassan ismételheted Isten nevét, vagy „Jézusom, bízom Benned.”
Jó lenne ezt a kétszer negyed órát legalább néha elimádkozni a szent órában. Az imaőrséged ideje alatt azonban mindig ezzel kezdj, mivel ezzel építed a személyes kapcsolatodat Istennel. Az imaőrság alatt aztán folytathatod azzal, hogy konkrét emberekre gondolsz és mindegyikükért röviden hittel imádkozol. Lehet ez a Mi Atyák, az Üdvöz légy vagy más ismert imádság. Elég, ha csak mindegyikükért hittel elmondod: „Úr Jézus Krisztus, Isten Fia, könyörülj rajtam, bűnösön.”
A te imádságod és bűnbánatod olyan, mint a terméketlen fügefa körüli kimerítő munka. Kezdd el és tarts ki benne egy éven keresztül. Örömmel fogsz majd gyümölcsöt aratni, mégpedig már itt, de főként az örökkévalóságban.
+ Illés
a Bizánci Katolikus Patriarchátus pátriárkája
+ Metód + Timóteus
püspök-titkárok
2023. 3. 10.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése