A lépés megítélése Németországban az evangélikus egyházat is megosztja.
Első
ízben kötött házasságot homoszexuális pár a németországi Hessen
tartományban. Az evangélikus egyház nemcsak megáldotta a frigyet, hanem
egyházjogilag is okiratba foglalta. Szombaton két, állami házasságot
kötött férfi mondta ki egymásnak istentisztelet keretében az igent az
Offenbach melletti Seligenstadtban – számolt be az esetről a német
katolikus hírügynökség.
Az
evangélikus egyház is megosztott a lépés megítélésében. A Herborn
Evangélikus Közösségi Egyesülés képviselője, Eberhard Hoppe az ARD-nek
azt hangsúlyozta, a Biblia egyértelműen kimondja, a házasság egyedül a
nő és férfi közötti kapcsolat számára fenntartott. A Hessen-Nassau
Evangélikus Egyház elnöke, Volker Jung viszont védelmébe vette az
esketést: „Bár a Biblia valóban
betegségként és bűnként értékeli a homoszexualitást, de ez az akkori
időkre volt érvényes. Mi azt valljuk, a homoszexualitás a teremtés
része, és oda kell fordulnunk azokhoz, akik homoszexualitásukat
felelősségtudattal élik meg” – fogalmazta meg véleményét Jung.
Az
Evangélikus Egyház Zsinata Hessenben és Nassauban (EKHN) már júniusban
kimondta, a férfi és nő közötti hazássággal azonos elbírálásban szeretné
részesíteni a homoszexuális párokat. E szerint a már tíz éve gyakorolt
áldás homoszexuális párok számára most kibővül, és a frigy egyházjogilag
elfogadott házasságkötésnek számít. A nagy többséggel elfogadott
szabályozás a következőt nyilvánítja ki: „Abból
indulunk ki, hogy az azonos nem iránti érdeklődés a természetes
életfeltételekhez tartozik. A homoszexualitást a teremtés részének
tekinthetjük.”
Mit tanít a Biblia az azonos nemek közötti házasságról?
- 1Mózes 1,27
"Azután ezt mondta az úristen: Nem jó az embernek egyedül lenni,
alkotok hozzá illő segítőtársat. Formált tehát az úristen a földbõl
mindenféle mezei állatot, mindenféle égi madarat, és odavitte az
emberhez, hogy lássa, minek nevezi; mert minden élőlénynek az a neve,
aminek az ember nevezi. így adott az ember nevet minden állatnak, az égi
madaraknak és minden mezei élõlénynek, de az emberhez illõ segítõtársat
nem talált. Mély álmot bocsátott azért az úristen az emberre, és az
elaludt. Akkor kivette az egyik oldalbordáját, és húst tett a helyére.
Az emberbõl kivett oldalbordát asszonnyá formálta az úristen, és
odavitte az emberhez. Akkor ezt mondta az ember: Ez most már csontomból
való csont, testembõl való test. Asszonyember legyen a neve: mert
férfiemberbõl vétetett. Ezért a férfi elhagyja apját és anyját,
ragaszkodik feleségéhez, és lesznek egy testté. Még mindketten
mezítelenek voltak: az ember és a felesége; de nem szégyellték magukat."
A férfi
és a nő egyaránt Isten képmása, amit a férfi és nõ közötti Isten
szerinti egység fejez ki, amelyben Isten teremtő ereje, életadó, önmagát
odaadó és erkölcsi természete tökéletesen kifejezésre jut. Ez csak
heteroszexuális egységben lehetséges.
Mikor Isten társat teremtett Ádámnak, Évát teremtette, nem pedig egy
másik Ádámot. Ez azt jelenti, hogy a tökéletes kapcsolathoz bizonyos
mértékű különbség és egyezőség egyaránt szükséges, ez utóbbi oly
annyira, hogy Ádám így kiáltott fel "Ez most már csontomból való csont,
testemből való test". Az emberek közötti kötődés normális módja a
heteroszexuális viszony, amire a testünk és az érzelemvilágunk is
tervezve lett.
Ha Isten szándékában a hetero- és a homoszexuális házasság egyaránt
szerepelt volna, akkor úgy tervezte volna a testünket, hogy mindkét
módon tudjunk szaporodni, és mindkét fajta szexuális érintkezés
egészséges és természetes volna. A homoszexuálisok anális közösülése a
megbetegedés szempontjából nagyon kockázatos, amiről a Biblia úgy
beszél, hogy a homoszexuálisok "el is veszik tévelygésük méltó jutalmát
önmagukban". A homoszexuálisok 1%-a ér csak meg idős kort.
Amit Jézus tanított
- Máté 19,4
"Mert a teremtés kezdete óta az embert férfivá és nõvé teremtette az Isten."
- Márk 10,6
Amikor Jézust a házasságról kérdezték, ő visszament egészen a házasság
Mózes könyvében található meghatározásához, ami elmondja, hogy a
házasság férfi és nő között létezik és egy életre szól. Jézus úgy
mutatta be a teremtésrõl szóló beszámolót, hogy az mérvadó volt az õ
földi életének idején is. Ami pedig mérvadó Jézusnak, az mérvadó a
keresztényeknek is. Bár Jézus maga nem tanított a homoszexualitásról,
az, ahogy a házasság alapelveként mutatta be a teremtéstörténetben
leírtakat (a Törvénynél is fontosabb alapelvként), nem hagy kétséget a
véleménye felől.
Amit az apostoli levelek tanítanak
"Ezért Isten gyalázatos szenvedélyeknek szolgáltatta ki őket. Mint
ahogy asszonyaik felcserélték a természetes érintkezést a
természetellenessel, ugyanúgy a férfiak is elhagyták a női nemmel való
természetes érintkezést, és egymás iránt gerjedtek fel kívánságukban;
férfiak férfiakkal fajtalankodtak, de el is veszik tévelygésük méltó
jutalmát önmagukban."
"Vagy nem tudjátok, hogy igazságtalanok nem örökölhetik Isten országát?
Ne tévelyegjetek: sem paráznák, sem bálványimádók, sem házasságtörők,
sem fajtalanok, sem tolvajok, sem nyerészkedők, sem részegesek, sem
rágalmazók, sem harácsolók nem fogják örökölni Isten országát."
"És tudjuk azt is, hogy a törvény nem az igaz ellen van, hanem a
törvényszegők és az engedetlenek, a hitetlenek és a bűnösök, a
szentségtelenek és a szentségtörõk, az apa- és anyagyilkosok, az
embergyilkosok, a paráznák, a fajtalanok, az emberrablók, a hazugok, a
hamisan esküvõk ellen, és mindaz ellen, ami csak ellenkezik az
egészséges tanítással."
|
|
Az azonos neműek közötti házasságok nem tartósak. A homoszexuálisok kevesebb, mint 5%-ának volt valaha is 3 évnél hosszabb kapcsolata. A szex nem minden. A vágy nem tarthat meg egy alapvetően labilis kapcsolatot. A társadalom, az egyház és a homoszexuális házasságok
|
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése