"Miért
vagyok optimista? Miért bízom a holnapban, a világ jövőjében, az
emberiség békés célba érésében, Isten országának az eljövetelében? Mert
jó jónak lenni, mert jó jót tenni, szeretettel lehajolni egy bajban lévő
élethez, segíteni egy tipegő, totyogó kis gyermek nekilendülését az
életnek." - Böjte Csaba írása:
Így
születtünk, Isten determinált a jóra, a szépre, az igazra. Persze, mint
a keljfeljancsit minket is ki lehet borítani egyensúlyunkból, képesek
vagyunk a rossz, gonosz dolgok mellett dönteni, ott van bennünk az
aljasságra, a képmutatásra való hajlam, de tartós, maradandó, tiszta
örömöt az embernek csak a jó dolgok tudnak okozni.
A
rossz, gonosz, sötét dolgok után az ember lelke elnehezedik, gombóc
lesz a gyomrában, összeszorul a szíve, másnap nehéz tükörbe nézni, az
ember a bűnben elmagányosodik, kiég, megbetegszik és meghal. Jó tudni,
hogy a fizikában nincs abszolút felső határa a melegnek, de van abszolút
zéró fok, olyan hideg mely megöl mindent, melynél lentebb hűteni már
elméletileg sem lehet semmit. A szeretetnek, a jóságnak nincs felső
foka, mert az maga az Isten, a Végtelen. A rosszaságnak, a gyűlöletnek
van vége, és ez a halál, a pusztulás, és utána nincs tovább!!
Jónak
lenni jó, életem minden perce mit a szeretet, a jóság, az irgalom
szolgálatára szenteltem, örömmel tölt el, boldoggá tesz már itt ezen a
földön, de minden olyan percet melyben önző, kishitű, tunya, részvét
nélküli voltam, szégyenlek és bűnbánattal szeretném letörölni, nem
megtörténtté tenni.
Nem
véletlen, hogy "névtelen" kezdő színészekkel rendezett egyszerű, de
hiteles bibliás filmeknek ott kint Amerikában nagyobb a nézettségük, de
még pragmatista szempontból nézve is jobb üzletet jelentenek, mint
rafináltan manipuláló, Istent, Egyházat bemocskoló, hatalmas
költségvetéssel, feltupírozott sztárokkal megrendezett
szuperprodukcióknak.
Optimista
vagyok, mert jónak lenni jó! Bizakodva nézek a holnapba! Miért is ne
lennék optimista, hisz egy olyan világban élek, hol jön egy egyszerű
bácsi Latin-Amerikából szürke városi buszon, két elnyűtt régi bakancsban
és besétál Rómába, hogy leüljön a pápai székbe. Nevet választ, a világ
liheg a bevásárló központokban és ő Assisi Szent Ferenc nevét veszi
fel, egy olyan férfinak a nevét, aki nyolcszáz évvel ezelőtt tudatosan
lemondott mindenről és Szent Péter sírjánál elcserélte a ruháját egy
koldussal, majd mint Isten trubadúrja élte vidáman, szabadon az életét.
Jónak lenni jó, az új pápa nem pánikól, van ideje, hogy felhívja
személyesen a postását, hogy megköszönje az eddigi munkáját és jelezze,
hogy mivel éppen pápává választották, hát ezért nem kéri tovább az
előfizetett újságait. Ezer síkon zajlik az élet ebben a komplikált
világban és mégis a pápa első nyilvános megszólalása alkalmával, ott
tolong körülötte több mint hatezer újságíró.
Nem
csodálkozom azon sem, hogy óriási költséggel, a hajdani ateista
Szovjetunió utód állama Oroszország, hatalmas anyagi erőfeszítéssel
elindította a hitoktató képzést, hogy tudja bevezetni a vallásos
nevelést az iskolákba. Lehet, hogy a legfelsőbb vezetősége az országnak
nem mélyen vallásos, de tisztába vannak azzal, hogy más fenntartható
boldogságforrást, mint az irgalmas szeretetet, a bölcs hitet nem képesek
felkínálni a hatalmas ország sok sok lakójának. Egészen biztos, hogy
nincs más boldogságra vezető fenntartható út az emberiség előtt, mint a
jóság és a szeretet. Meg aztán miért is keresnénk más utakat ha a
szolidaritás, a szeretet, a bizalom útja maradéktalanul képes betölteni
szívünket, életünket örömmel, boldogsággal itt ezen a földön, és
ráadásképpen feljogosít az örök boldogság reményére is.
Kisebb testvéri szeretettel, Csaba testvér
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése