2016.
október 31 (LifeSiteNews) - Az együttélés soha nem lesz a házasság
„igazi kegyelme”, és az egyháznak tudomásul kell vennie az emberek
biológiai nemét ahelyett, hogy megerősíti az “egyfajta skizofréniát”,
amely szerint az ember nemét meg lehet változtatni, mondta Athanasius
Schneider püspök a LifeSiteNews portál részére adott exkluzív
videóinterjúban.
A
Maria Santissima érsekség segédpüspöke (Asztana, Kazahsztán)
nyilatkozatában kiemelte, hogy az Egyház álláspontja az együttélésről
„nem változtatható meg", mert „Isten kinyilatkoztatott igazsága elítéli a
szexuális aktust az érvényes házasságon kívül, mint súlyos bűnt, mint
amilyen a paráznaság és a házasságtörés.”
„Az
Egyház mindig is ezt tanította, ezt közvetítette minden időben,
megszakítás nélkül, mindig ugyanazzal a jelentéssel, ugyanabban az
értelemben, és ezért ez örökké tart. Ezt nem lehet megváltoztatni.”
Schneider
szavai tisztáznak egy Ferenc pápa által rögtönzött megjegyzést is,
mely szerint néhány együttélő pár „igazi házasságban” él, és megkapja a
házasság szentségének kegyelmét.
„Sok
hűséget láttam ezekben az együttélésekben, és biztos vagyok benne,
hogy ez igazi házasság, ezeké az igazi házasság kegyelme, hűségük
miatt” mondta a pápa.
Ezzel
szemben Schneider püspök úgy látja, hogy „az együttélés soha nem
hordozza a házasság igazi kegyelmét, mert ez ellenkezik Isten
akaratával. És amikor valami láthatóan és nyilvánvalóan ellenkezik Isten
akaratával, a kinyilatkoztatott igazsággal, ott soha nem lesz
kegyelem. A kegyelem Isten jóakaratát jelenti, azt, hogy egyetértésben
élek Isten akaratával.”
Mindemellett „az együttélés ellenkezik Isten hatodik parancsolatával, ami egyértelmű a Szentírásban” mondta.
Schneider
szerint az Egyháznak több irgalmat és könyörületet kell mutatnia azok
felé, akiket összezavartak saját nemüket illetően - de ez nem azt
jelenti, hogy megerősítik bennük ezt a zavart.
„Nyilvánvaló,
hogy ezek beteg emberek, akik mély pszichózisban vagy neurózisban
élnek. Ők valóban betegek és egy nagyon mély lelki betegségben, egyfajta
skizofréniában szenvednek. Több irgalom és könyörület szükséges az
ilyen személlyel kapcsolatban, és segíteni kell legyőzni ezt a
betegséget, nem pedig ösztönözni, hogy megváltoztassák a nemüket.”
„Úgy
kell utalni az ilyen személyre, még akkor is, ha megoperálták –
nemváltó műtéten esett át -, mint aminek ő valójában megszületett. Ez az
igazság. Nem tudunk együttműködni ezekben a valóban skizofrén
játékokban.”
A
hónap elején Ferenc pápa egy olyan nőre utalt, aki átesett egy
„nemváltó” operáción és férfi lett belőle, és úgy hivatkozott rá, mint
aki „házasságban” él a „feleségével”. Erre az egyénre utalva olyan
névmásokat használt Ferenc pápa beszéd közben, melyek nem feleltek meg
az illető biológiai nemének [az angol ’he’ és ’she’ kifejezések felcserélése - a ford.]
"Az
ember férfinek vagy nőnek születik. Ez tudományosan és biológiailag is
tény” mondta Schneider. "Az anya méhében a fogantatás első
pillanatában eldől a genetikai programozás.”
Objektív tény, hogy van biológiai és pszichológiai különbség a férfiak és a nők között.
„A
fogantatás első pillanatában Isten megteremti a lelket, és akkor a
lélek egyesül a testtel. A lélek ki van jelölve a fogantatás első
pillanatától, a testi egyesülés első lenyomata által. Ez hatással van a
lélekre és az elmére, még a gondolkodás és a pszichológia módjára is.
Ez bizonyíték és tudományos tény. Mármint komoly tudomány, nem pedig
ideológiai tudomány által bizonyított.”
Válaszul
a pápa legutóbbi kijelentésére, mely szerint egy ortodoxot katolizálni
„nagyon súlyos bűn az ökumenizmus ellen”, Schneider püspök szerint
fontos meghatározni azt, hogy mit jelent valójában az ökumenizmus.
Mivel
a Katolikus Egyház azt tanítja, hogy ez az egyetlen igaz vallás az
igazság teljességével, a pápa megjegyzései zavart okoztak. Hasonlóképpen
a pápa tervei, hogy megünnepeljék a protestáns reformációt. Luther
Mártont kiközösítették, és az Egyház határozottan elutasítja tévelygő
teológiáját.
„Az ökumenizmus azt a vágyat jelenti, hogy mind eggyé válunk - azok, akik megkeresztelkedtek Krisztusban” mondta Schneider.
A
Katolikus Egyházból kivált keresztények „nem objektíve teljesítik
Isten akaratát, Krisztusét, hogy egy test legyünk, látható módon.
Tennünk kell valamit konkrétan, hogy meghívjuk, hogy beszéljünk a
kivált testvérekkel, hogy megmutassuk nekik a katolikus hit szépségét
és teljességét”, miközben „mindig tiszteletben tartjuk a másik ember
szabadságát.”
Az
áttérés a katolicizmusra „végső soron a Szentlélek műve,” mondta
Schneider, de „együttműködnünk kell valamilyen módon”, az imádság és a
beszélgetés által.
Köszönjük lelkes olvasónk fordítását!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése