Mi történik a Katolikus Egyházban?
Aki
figyelemmel kíséri azokat a híreket, amik az utóbbi években,
évtizedekben a Katolikus Egyház háza tájáról érkeznek, és emellett arról
is rendelkezik némi rálátással, hogy korábban mi volt az
Egyház szerepe a társadalomban, milyen volt a viszonya a különböző
csoportokhoz, ideológiákhoz, annak feltűnhetett néhány furcsaság.
Például ilyenek:
-
Vajon
hogyan lehet az, hogy korábban az Egyház azt tanította, hogy az
erkölcsi törvények mindig, mindenhol, mindenkire nézve általánosan
érvényesek, most pedig azt hallhatjuk, hogy a törvényeket koronként és
országonként újra kell értelmezni?
-
Vajon hogyan lehet az, hogy korábban az Egyház azt tanította: a szodómia ún. égbekiáltó bűn
(tehát annyira szörnyű bűn, ami már itt a földön magára hívja Isten
büntetését), azóta ez a tétel a katekizmusok egy részében eltűnt az
égbekiáltó bűnök listájáról; sőt, mostanában főleg a toleranciáról, az
elfogadásról hallunk, és azon kellene aggódnunk, hogy nehogy az
érintettek esetleg úgy érezzék, „ki vannak rekesztve” az Egyház
életéből?
- Vajon
hogyan lehet az, hogy korábban az Egyház azt tanította, hogy a
pogányok istenei valójában démonok, a többi vallás hamis vallás, és az Egyházon kívül nincs üdvösség; most pedig azt halljuk, hogy
- a zsidóknak nincs szükségük a megtérésre, hiszen az Ószövetség örökké érvényes;
- végülis a muszlimok is ugyanazt azt Istent imádják, mint mi, és ragaszkodjanak a Koránhoz;
- és a keleti vallások is nagyon értékesek?
-
Hogyan lehet az, hogy korábban az Egyház azt tanította: hamis vallások szertartásain részt venni halálos bűn, ma pedig a pápa zsinagógákba és mecsetekbe jár az ottani vallási vezetőkkel együtt „imádkozni”?
-
Vajon
hogyan lehet az, hogy amikor a XI. században az iszlám komolyan
fenyegette Európát, akkor II. Orbán pápa meghirdette a keresztes
hadjáratot, most pedig Ferenc pápa mindenkit arra buzdít, hogy
telepítsünk be minél több muszlimot Európába, építsünk nekik
mecseteket, és örüljünk a sokszínűségnek?
-
Vajon hogyan lehet az, hogy korábban a Katolikus Egyház és a szabadkőművesség egymást kölcsönösen halálos ellenségnek tekintette,
most pedig a két szervezet kölcsönösen elismerően nyilatkozik
egymásról, néha közösen tartanak sajtótájékoztatót, a szabadkőművesek
gratulálnak a pápa megválasztásához? Megváltozott volna a
szabadkőművesség célja?
Vagy… ?
-
Vajon
hogyan lehet az, hogy korábban az Egyház azt hangsúlyozta, hogy az
emberek bánják meg bűneiket, és tartsák be a parancsolatokat, a
világban lévő bajok oka pedig a bűn, ma pedig azt halljuk, hogy a
társadalom problémáinak oka az egyenlőtlenség,
és a boldogabb jövő felé vezető út nem a katolikus tanítás elfogadása,
hanem az (állítólag) általános emberi értékeken alapuló párbeszéd
mindenkivel?
-
Hogyan
lehet az, hogy az ártatlanok milliónak életét követelő abortusszal, a
normális családokat szétzúzó homoszexuális nyomulással csak néha,
finoman, érintőlegesen foglalkoznak a hivatalos egyházi nyilatkozatok,
ezzel szemben a „globális felmelegedés” elleni kampány részeként óriási
fényjátékot vetítenek ki a Szent Péter-bazilika homlokzatára, makogó
majmokkal (és enyhén okkult szimbólumomkkal)?
Ez lenne a fejlődés, amire a Szentlélek Isten vezeti az Egyházat – vagy ez valami egészen más? De ha ez mégsem fejlődés, ha ezzel valami baj van, akkor miért engedi ezt meg az Isten?
Nehéz
kérdések ezek, amire a katolikus hívők csak nehezen, sok kutatás és
fáradtság árán tudnak válaszolni. De – mint minden rejtélynek – ennek
is van magyarázata, méghozzá nem is annyira bonyolult,
csak nagyon váratlan, és sokak számára nehezen elfogadható, mert sok
illúzióval le kell számolnunk.
Viszont
ha szeretnénk megérteni, hogy mi az a harc, ami meghatározza a
történelem jelenlegi korszakát, és tudni akarjuk, hogy kik az
ellenségeink, honnan jöttek, hová tartanak, és miért teszik azt, amit
tesznek, akkor az igazsággal való szembenézés elkerülhetetlen.
A katolikus tanítás kielégítő és hiteles választ ad mindezen kérdésekre
– csak tudni kell, hogy hová forduljunk valódi útmutatásért; kik a
pásztorok, kik a béresek, és kik a báránybőrbe bújt farkasok.
Aki szeretne választ kapni e kérdésekre, azt hívjuk és várjuk Donald J. Sanborn püspök úr előadására április másodikán délután.
Az előadás
2016. április 2–3-án ismét Magyarországra látogat Donald J. Sanborn püspök úr, a floridai Legszentebb Szentháromság Szeminárium rektora.
Sanborn
püspök úr immár több évtizede a katolikus hit meghamisitására, és
végső soron megsemmisítésére létrehozott újegyház elleni küzdelem egyik
vezető alakja. Széles filózofiai és történelmi ismereteinél fogva a
helyzetet és a folyamatokat mélyen átlátja, és képes azokat számunkra
is megvilágítani.
Látogatása ritka jó alkalom arra, hogy jobban el tudjunk mélyülni korunk legfontosabb problémájának megértésében.
Április 2-án, szombaton délután 14 órakor tart előadást. A témák:
- I. rész: Az összes vallás átformálása (egy dogmanélküli egyveleggé)
- kérdések, szünet
- II. rész: Miért nem maradhatnak a valódi katolikusok a Novus Ordo szervezetben?
- kérdések, szünet
A helyszín a Gellért Szálló. (Budapest, Szent Gellért tér)
Az előadások angol nyelven hangzanak el, magyar tolmácsolással.
A részvétel természetesen ingyenes, de előzetes jelentkezéshez kötött.
Az előadásokra minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk.
(A katolikus hitigazságokról senkivel nem nyitunk vitát, de a jelen – az egyháztörténelemben példa nélkül való – helyzetet tőlünk eltérően értelmező katolikus hívek vagy klerikusok véleményét szívesen meghallgatjuk.)
https://orapronob.is/puspoki-latogatas-2016-tavasz/
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése