500 évvel ezelőtt vette kezdetét a reformáció
1517. október 31-én
Luther Márton áldozópap, az erfurti sarutlan ágostonosok rendjének tagja
a wittenbergi vártemplom búcsúja alkalmából kifüggesztette a templom
kapujára 95 tételét tartalmazó meghívását egy nyilvános disputációra.
Ezzel vette kezdetét a protestáns lázadás, amely a Sola
scriptura (egyedül az Írás – az egyházi tanítóhivatal és az értelem
munkája nélkül, a Szentírás önmagát értelmezi); Sola fide (csak a hit a
megigazulás forrása, a belőle szükségszerűen fakadó jócselekedetek
nélkül, Jakab levele téved); Solus Christus (csak Krisztus – nem kell az
Egyház közvetítése, nem kell a pápa, nem kellenek püspökök és papok) és
Sola gratia (csak a kegyelem ad megigazulást – az áteredő bűn velejéig
megrontotta az emberi természetet, ezért csak rosszat képes tenni)
eretnek tanításaira épül. Luther végső soron megtagadta többek között
az Egyház egy, szent, katolikus és apostoli voltát, a pápa legfőbb
tanító, megszentelő és kormányzó hatalmát, az egyházi rend szentségét, a
szentmise engesztelő áldozati jellegét és relativizálta az Úr valóságos
jelenlétét a Legméltóságosabb Oltáriszentségben. Luther
meghirdetett nézetei és személyes kicsapongó életpéldája széles kaput
nyitott a katolikus Egyház hite és tanítása ellen való protestálás
megannyi – egymásnak is ellentmondó – változatának, millió és millió
lelket szakítva ki, rabolva el mindmáig az Egyháztól. A protestantizmus
emberközpontúságot hirdetett, a figyelmet a földiekre irányította,
miközben eltávolította a Szentséget és az eszkatológikus távlatot. Isten
az égben lakik, vagy pedig immanens, de semmiképp sem szentségi
valóság, aki azért van jelen közöttünk Egyházában, hogy tanítson,
megszenteljen és az örök életre vezessen minket. Az Egyház lényegének
megtámadása Krisztus lényegének a megsértésével jár. Miközben megveti az
Egyházat és Szűz Máriát, legmélyebben a megtestesülés titkát értelmezi
félre. A protestantizmus szétszakította a test és szellemi lélek
eredendő egységét, ezzel az igaz vallásosságot alapjaiban támadta meg.
Eszmei értelemben beágyazott a szekularizációnak, a relativizmusnak, a
laicizmusnak, az individualizmusnak, a kapitalizmusnak, és a
materializmusnak.
A protestáns eretnekségek egy jelentős
része a II. vatikáni zsinat óta – élen a liturgikus téren végzett, a
dogmatikus tartalmat is átalakító rombolásokkal és abúzusokkal –
behatolt és teret nyert a katolikus Egyházban. A konciliarizmus, a
szentmise engesztelő áldozati jellegének és a pap áldozatbemutató
szerepének háttérbe szorítása, a szolgálati és az általános papság
összemosása, a kézbeáldoztatás, a szentélyek és oltárok lebontása és a
protestáns imaházak úrvacsoraasztalaihoz hasonlóvá alakítása, a
latinitás kiszorítása stb. mind-mind jellemző protestáns elemek. Az
Oltáriszentség félre tétele és a pap középre helyezése, az
áldozatbemutatás nép felé fordítása, az oltár decentralizálása, a nők
szentélybe engedése, a női felolvasás, női ministrálás, női áldoztatás
elterjesztése, a boldogságos Szűz Mária, a szent angyalok és a szentek
tiszteletének a háttérbe szorítása, az ökumenizmussal kapcsolatos
tévtanok, a mindent átható profanizálás, a liturgikus szabályok
minduntalan megfigyelhető semmibe vétele stb. jelzik a protestáns
tévtanok betörését és széles körű elterjedtségét. Luther érdemeinek a
dicsérete és a protestáns forradalom rehabilitálása napjainkban
szentszéki szinten zajlik, és pápai megnyilvánulások erősítik.
300 évvel ezelőtt alakult meg a modern szabadkőművesség
1717-ben négy londoni szabadkőműves páholy egy meghatározott, komoly okkal gyűlt össze a nyári napforduló idején, Szent Iván – Keresztelő János születésének – napján, június 24-én a Szent Pál-székesegyház területén levő a Lúdhoz és Rostélyhoz címzett („Goose & Gridiron”) fogadóban: megalapították Anglia Nagypáholyát
(Premier Grand Lodge of England), a többi kőműves egyletektől
különválva. Ez az esemény tekinthető a modern szabadkőművesség
születésnapjának, egyúttal a francia forradalom egyik legfontosabb
előzményének. A francia szabadkőművesek 1889. július 16–17-én, a francia
forradalom 100. évfordulóján tartották Párizsban az első nemzetközi
kongresszust, ahol megfogalmazták a szabadkőművesség célját, az ateista
világköztársaság létrehozását, és az eszközt, ami nem más, mint a vallás
(a katolikus Egyház) és a monarchiák megdöntése.
A szabadkőművesség báránybőrbe bújt
farkas. Emberiességről és toleranciáról beszél, de a kinyilatkoztatáson,
a hiten és a valláson is „fölülemelkedő”, egyes irányzataiban egészen
nyíltan egyházellenes volta és világuralmi törekvései leleplezik az
önmagában is elborzasztó emberközpontúságát. A szabadkőművesség tagadja a
Szentháromság Egy Istent, helyette a Világ Nagy Építőmesteréről beszél;
elutasítja a Teremtőt, helyette Őserőt és Ősalapot mond, az anyagot
tekinti örökkévalónak. Tagadja az egy igaz vallás és a dogmák
(hitigazságok) lehetőségét, helyette vallásszabadságot,
szabadgondolkodást, emberközpontúságot, relativizmust és
indifferentizmust hirdet. Tagadja a kinyilatkoztatást és az értelem
igazságfelismerő képességét, helyette deizmust, panteizmust,
racionalizmust és agnoszticizmust képvisel. Tagadja Krisztust, aki az
élő Isten Fia és a világ Megváltója, az Út, az Igazság és az Élet. Az
objektív igazságot elveti, eszkatológiával nem törődik, helyette az
evilági jólét és hatalom érdekli. Úgy beszél „emberségről” és
„toleranciáról”, valamint a természetes erkölcsi normák megtartásáról,
mintha e törvényeknek semmi köze nem volna Istenhez, akit mint önmagát
Krisztusban kinyilatkoztató Abszolútumot tagad. Miközben a személyes
vallásosságot a „tolerancia” nevében magánügynek tekinti, addig a
hierarchiájával, titkos tanaival és szertartásaival egyetemes érvényű
álvallási struktúrát épít. A szabadkőművesség világnézete (Isten- és
emberképe) döntő pontokon ellenkezik a katolikus Egyház hitével és
tanításával. Katolikusnak részt vennie benne halálos bűn. A
szabadkőművesség – irányzattól függő nyíltsággal – elveti Krisztus
Egyházát, tagadja a katolikus kereszténység igaz vallás jellegét. Az
Egyház társadalmi és politikai befolyásának teljes megszüntetéséért
harcol.
A kinyilatkoztatással, az igazsággal, a
vallással és az Egyházzal nyíltan szembemenő szabadkőművesség alapjaiban
támadja meg és oldja fel az Isten-ember kapcsolatot. Célja egy ateista
világköztársaság és egy világkormány, egy új világrend létrehozása,
egységes világvallással, melynek középpontjában látszólag a humanizmus, a
piedesztára emelt, Isten nélküli ember áll, valójában pedig az embernek
hízelgő Sátán. A szabadkőművesség tehát voltaképpen egy önmegváltásra,
önistenítésre ösztökélő, alapjaiban hitellenes és sátáni ihletésű („olyanok lesztek, mint az Isten”,
vö. Ter 3,5) társulat, amely Krisztus és az Egyház tagadásával és az
ember istenítésével a hazugság atyjának (vö. Jn 8,44) áldoz.
A szabadkőművesség e nagy évfordulója
idén újholdra esik, ami okkult értelmezésben is nagy jelentőséggel bír. A
szabadkőművességnek még soha nem volt akkora befolyása a katolikus
Egyházra, mint amekkora jelenleg van. Krisztus és az Egyház egyetlen üdvözítő voltával szemben, a megtérés feltétlen
szükségének hirdetésével ellentétben, hamis ökumenizmust, a vallások
egyenlőségét és az emberi erőfeszítéssel létrehozható igazságos és békés
világot állító hamis ideológia szolgálatában látunk manapság nem kevés
főpapi megnyilvánulást, de Krisztus nélkül emlegetett világbékéről, hit és keresztség, megigazulás nélküli istengyermekségről hallunk ma egyes pápai megnyilatkozásokat is.
100 évvel ezelőtt tört ki a bolsevikok forradalma
- november 7-én (a Julián-naptár szerint október 25-én) Oroszország akkori fővárosában, Petrográdban (ma Szentpétervár) győzedelmeskedett a Lenin és Trockij vezette bolsevikok által szervezett felkelés, mely a hatalmat a szovjetek – vagyis munkástanácsok – kezébe tette le. A hatalomátvételt követően a bolsevikok hamarosan kisajátították az irányítást, és egy diktatórikus rendszert építettek fel, melyet a szovjetek hálózata révén – majd egy négyéves polgárháború árán – az egész birodalomra kiterjesztettek. Eszmei értelemben ez a bolsevik forradalom szülte meg a Szovjetuniót.
A kommunizmus sátáni csapás,
amelyet csalétek gyanánt megint csak az emberközpontúságot hirdeti az
igazságosságnak, egyenlőségnek és testvériségnek – francia forradalomtól
eredeztethető – áleszményeivel.
A dialektikus és történeti materializmus
a kommunizmus alapeszméje. E tan szerint egyetlen valóság az anyag a
maga vak erőivel. A növényekhez és az állatokhoz hasonlóan az emberi
társadalom sem egyéb az anyag egyik megjelenési formájánál, amely az
erők örökös harcában ellenállhatatlan kényszerűséggel fejlődik a végső
kifejlet felé, ami az osztályok nélküli társadalom. Ebben az
ideológiában természetesen nincsen hely Isten számára. Nincs
örökkévalóság és állandóság. Nincs igazság. Nincs különbség szellem és
anyag közt, sem a lélek és test között. Nincsen élet a halál után,
nincsen feltámadás és végítélet s ezért alaptalan az örök élet reménye.
A kommunizmus egyenlőség-eszméje
lerontja a legalapvetőbb emberi kapcsolatokat is. Mivel az embereknek
egymás között való viszonyában a teljes egyenlőség elve áll, amely tagad
minden Isten által rendelt rangfokozatot és tekintélyt. Tagadja az
egyházi méltóságot, a társadalmi különbségeket, de a szülői tekintélyt
és a házasságban a férfi tekintélyt is épp úgy, mint a felnőttekét a
gyermekek fölött. A kommunizmus egyedül a társadalmi közösséget, mint
első és egyetlen jogforrást ismeri el feljebbvalónak, ami Istentől
elszakítva megint csak a Sátán uralmát jelenti.
A kommunizmus követte a protestantizmus
és a szabadkőművesség egyházellenességét, beágyazott az ateizmusnak, a
materializmusnak, a relativizmusnak, a laicizmusnak, a feminizmusnak, az
abortusz és az eutanázia gyilkos eszméinek, a genderizmusnak,
lerombolta a vallásos életet, a hit és az értelem egységét a tudomány, a
politika és a művészetek területén, és szétzüllesztette a házasság és a
család intézményét. A kommunizmus nyíltan ateista és materialista,
amely tagadja Istent, és gyűlöli Krisztus Egyházát. Azt embert dolgozó
állatnak tekinti, az igazság metafizikai és teológiai fogalma számára
ismeretlen, egyedül „a nép szava” számít. S bár a Szovjetunió, mint
politikai és gazdasági entitás összeomlott, észre kell vennünk, hogy a
tévtanai ma mégis széltében-hosszában jellemzik korunk modern
társadalmait.
A kommunizmus tanai az Egyház benső
életébe is beszivárogtak. Az egyházi tekintély elvetése részben
ugyanazon az ideológiai alapon jelenik meg, amit a kommunisták is
képviseltek: az isteni hierarchia, a Krisztustól való rendeltség és a
szentség bennfoglalt és/vagy kifejezett tagadásán. A modernista
teológiában erősen jelen van a feminizmus, különösképpen a „női papság”
burkolt vagy nyílt fölemlegetésével. A feminizmus teret nyer a
liturgikus életben is (nő felolvasók, ministránsok, áldoztatók). A
történeti materializmus fellelhető az egyházi tudományos és szellemi
életben. A szentírástudományt, a krisztológiát, de az egyetemes
üdvtörténetet sem lehet ma már nem evolutív módon értelmezni. A
kommunizmus hatása alatt fogalmazták meg a „fölszabadítás teológiáját”,
amely a II. vatikáni zsinat után kialakult „keresztény–marxista párbeszéd”
kezdete óta folyamatosan terjed, hatása mindmáig igen erős. A
kommunizmus elhitette, hogy nincsen más, csak a változó anyag, és az
ember ezen a világon, a maga erejéből képes kialakítani a békét és
jólétben élni. Ami igazi tragédia, hogy ezt a nézetet – az igazságosság
és a világbéke emlegetését az egy igaz Isten és az egyszülött Fia, Jézus
Krisztus nélkül, az egy igaz Egyház és az egy igaz hit nélkül
– ma katolikus főpapoktól halljuk viszont, sőt szentszéki, pápai
szinten hallunk megnyilatkozásokat igazságosságról és békéről a
megtérésre való sürgető meghívás és a figyelemnek az égiekre (vö. Kol
3,1–2) való ráirányítása nélkül.
„Ahol azonban elhatalmasodott a bűn, túláradt a kegyelem” (Róm 5,20)
Három egyszerű pásztorgyermek, Lucia 10,
Ferenc 9, Jácinta 7 éves, mikor 1916 tavaszán a juhok őrzése közben egy
fénylő ifjú jelent meg előttük, aki a Béke Angyalának nevezte magát. Az
első jelenést még további kettő követte. A látnokoknak az
Oltáriszentség előtt leborulva, a Szentháromság szüntelen imádásával és
engesztelésével, Jézus Szentséges és Mária Szeplőtelen Szíve által,
szakadatlan imádsággal és engeszteléssel kell viseltetniük a sok bűnért,
mellyel Istent bántják meg és kérniük kell a bűnösök megtérését. Ennek
módját a szent angyal tanítja meg a gyermek látnokoknak: „Mindent alakítsatok áldozattá.”
100 évvel ezelőtt, 1917. május 13-án vasárnap jelent meg első alkalommal a Szűzanya Fatimában. A Szent Szűz így tanította a gyermekeket imádkozni: „Jézusom! Irántad való szeretetből, a bűnösök megtéréséért s a Szűzanya Szeplőtelen Szívén tett sérelmek jóvátételéért.”
Vezeklést, engesztelést, a rózsafüzér imádkozását, áldozathozatalt kért
tőlük. A Szűz látomásban megmutatta a kárhozat helyét. A Szűzanya
utolsó, hatodik jelenésére 1917. október 13-án szombaton került sor.
Ekkor történt a napcsoda, amelynek legkevesebb harmincezer ember volt
közvetlen tanúja. Az egyházi kivizsgálás nyomán (1958) minden igaznak
bizonyult Fatimában. A fatimai jelenések befejeződtek, de Lucia életében
Mária többször megjelent még, s ilyenkor mindig kérésekkel fordult
hozzá. A Fatimai Szűzanya kérte az elsőszombati ájtatosságot,
továbbította Jézus akaratát Szűzanya Szeplőtelen Szívének tiszteletére,
és Isten felszólítását a Szentatyának, hogy a világ valamennyi
püspökével együtt ajánlja fel Oroszországot Szűz Mária Szeplőtelen
Szívének.
A fatimai jelenésekhez egy sokkal
korábbi jelenés is kapcsolódik. Jézus 1689. június 17-én látomásban
jelent meg Paray-le-Monial vizitációs kolostorban Margareta Maria Alacoque
nővérnek (1647–1690), és megmutatta neki Isteni Szívét azzal az
utasítással, hogy üzenetben közölje a francia királlyal, hogy
Franciaországot ajánlja fel Szentséges Szívének. A napkirály, XIV. Lajos
azonban vonakodott teljesíteni az Úr kérését. Napra pontosan 100 évvel e
látomás után, 1789. június 17-én lázadt fel a Harmadik Rend a király
ellen, mely nap a francia forradalom kezdetének számít. Ez megpecsételte
a királyság bukását, amivel a pápaság is elvesztette egyik legfontosabb
védelmezőjét. XVI. Lajos királyt a lázadók megfosztották hatalmától és
lefejezték, továbbá az őrült forradalom során az Egyházat is irtani
kezdték: klerikusok ezreit, fiatal szerzeteseket és szerzetesnőket
küldtek nyaktiló alá, vagy lőttek agyon. A papság és a szerzetesség
soraiból további ezreket hurcoltak el rabszolgamunkára, és tízezreket
üldöztek el az országból.
250 évvel a látomás után, 1931. augusztus 29-én az Úr Jézus látomásban Fatimában is megjelent, és közölte Lucia nővérrel: „Add
tudtára szolgáimnak [a pápáknak]: Mivel Franciaország királyának
példáját követik és kérésem teljesítését halogatják, a
szerencsétlenségben is őt fogják követni.” (Forrás: Frére Francois de Marie des Anges: Fatima, Joie Intime, Événement Mondial 1993. In: katolikus-honlap.hu)
Krisztus nem sokkal később ismét megjelent Luciának, és ezeket mondta: „Nem
akartak hallgatni a követelésemre. … Miként Franciaország. Oroszország
addigra az egész világon elterjeszti tévtanait, amivel háborúkat és az
Egyház üldözését idézi elő.” (Uo.)
A késedelem 40 éves bolsevizmust,
háborúkat és egyházüldözést okozott, a marxizmus-leninizmus pedig – a
dialektikus materializmus és a relativizmus üzenetével – az egész
világot meghódította. Alakul az új világrend, a globális kormányzás és
az egységes világvallás. A nagy csata igazi tétje, amely a politika
megértéséhez épp úgy kulcs, mint az Egyházban történtek értelmezéséhez,
nem más, mint a lelkünk üdvössége.
Fülep DánielMegjelent a Tengernek Csillaga folyóirat 2017. május-júniusi számában.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése