A KATOLIKUS EGYHÁZ ÉS A ZSIDÓSÁG ESZKATOLÓGIAI SZEREPE
– A MAI IDŐK JELEI KATOLIKUS ÉRTELMEZÉSBEN –
VALLÁSSZOCIOLÓGIAI TANULMÁNY
DR. BALOGH SÁNDOR
Emeritusz professzor
USA
Mottó:
„Az egyetemes hazugság korában az igazság kimondása forradalmi tett.”
George Orwell
Szent
Mihály arkangyal, védelmezz minket a küzdelemben; a sátán gonosz
kísértései ellen légy oltalmunk! Esedezve kérjük: „Parancsoljon neki az
Isten!” Te pedig, mennyei seregek vezére, a sátánt és a többi gonosz
szellemet, akik a lelkek vesztére körüljárnak a világban, Isten
erejével taszítsd vissza a kárhozat helyére! Amen. (XIII. Leó Pápa
imája)
Kéziratként terjesztve
(elektronikus formában igényelhető a szerzőtől: Blueskies346@aol.com)
Pünkösd, 2011. június 12.
AJÁNLÁS
A Szózat (http://szozat.org)
c. internetes havilap 2012. novemberi számában megjelent Előszó egy –
nem nyomdakész állapotú – kéziratként terjesztett vallásszociológiai
tanulmány ismertetőjeként is olvasható, ami egyszerre égi ihletésű
tanúságtétel és magas színvonalú hitvédelmi mű is egy elkötelezett
katolikus világi Krisztus-hívő magyar értelmiségi tollából.
A
mű erényei között említendő, hogy keresztény felelősséggel
üdvtörténeti megközelítésben társadalomtudományos vizsgálat alá veti
Isten Népe és a Nemzetek mai súlyos általános bajait – egységes egész
részeként vizsgálva benne az antiszemitizmus drámai jelenségét is, ám
teljességgel mentes maradva annak jegyeitől –, amelyekre Istentől
kínált gyógyírt és ihletett eligazítást is ad.
Bazsó-Dombi Attila
ELŐSZÓ
(ISMERTETŐ GYANÁNT IS)
Hosszabb
műveknél a szerző általában átfogó tervvel kezd a munkának, az előszót
pedig rendszerint a mű befejezése után írják. Jelen esetben sokkal
indokoltabb volt az előszót utólag megírni, így az e szerény mű
ismertetésére is használható.
A
munka elején a szerzőnek semmi elképzelése nem volt, hogy mit is ír
majd. A mű eredetileg rövid cikknek indult: a Nostra Aetate zsinati
nyilatkozat vallásszociológiai kritikáját akartam megírni.[1] Ezért az előszóban meg kell magyarázni, hogyan is lett egy viszonylag rövidnek szánt cikkből könyv méretű kézirat.
A
folyamat egymásba ölelkező láncszemek sorozatához hasonlít. A Nostra
Aetate vizsgálása felvetette a zsidók kiválasztottságának a kérdését,
ami a próféciák elemzéséhez vezetett. Ez az üdvözülés értelmezésének
szükségességét vetette fel, amiből kétféle messiásvárás tényének
felismerése következett. Innen Szent Pálhoz jutottam, majd az aposztázia
(hitehagyás), az Antikrisztus és a Második Eljövetel témái zárták a
sort. Ezzel a munka áttekinti az Üdvösségtörténet teljes ívét, Ádámtól a
Második Eljövetelig. A munkafolyamatra jellemző, hogy nem terveztem
előre az egyes lépéseket, hanem azok mintegy sugallatszerűen egymásból
következtek.
Az
évek folyamán beszélgetésekből, cikkekből, könyvekből összegyűjtött
megfelelő dokumentációs anyagok és az interneten frissebben fellelt
háttérin formációkkal mintegy felső terv szerint álltak rendbe. Nehéz
elképzelni (és elhinni), de az egész egy „belső lokúció” módján
végbement természetfeletti sugalmazásnak tűnik. A Magyar Katolikus
Lexikon (MKL) szerint belső lokúció a magán-kinyilatkoztatás egyik
formája természetfeletti forrásból, angyaloktól, vagy akár „Istentől
kapott ismeret, közlés, mely az ember természetes képességeivel nem
szerezhető meg, s amely a nyilvános kinyilatkoztatásnál személyesebb
jellegű.”[2]
Több híres szent részesült a belső lokúció adományában. A belső lokúció
jelenkori legismertebb példái Pietrelcina-i Szent Pió atya és a
Kalkuttai Boldog Teréz anya isteni sugallatai, Stefano Gobbi Atya, a
Máriás Papi Mozgalom alapítójának a Szűzanyától belső ismeretben adott
üzenetei. Ez persze nem jelenti, hogy csak szentéletű személyek,
szerzetesek és papok vagy teológusok kaphatnak magán-kinyilatkoztatást
vagy belső lokúciót.
Az MKL szerint „Isten
bárkit részesíthet magán-kinyilatkoztatásban […] Istennek megvan a
joga ahhoz, hogy egyeseket (ritkábban közösségeket)
magán-kinyilatkoztatással figyelmeztessen vagy erősítsen, buzdítson a
hitben.”[3]
Nem mintha új üzenetre lenne szükség, ugyanis a nyilvános
kinyilatkoztatás elegendő az üdvözüléshez, Isten mégis üzen
magán-kinyilatkoztatásokban is egyénekhez, az Egyházhoz, az
emberiséghez, és szuverén joga bárkit használni eszközül, illetve
„postásként”. Az utolsó időkkel kapcsolatban Isten kifejezetten
megígérte Dánielnek (12,4), hogy amikor itt lesz az ideje, az addig
homályos próféciák értelmét világossá teszi, ami viszont csak
magán-kinyilatkoztatás, belső lokúció révén lehetséges. Ez tehát nem új
kinyilatkoztatás, hanem a kinyilatkoztatás egy szempontjának a
megvilágosítása.
Meggyőződésem,
hogy belső lokúciók sokkal gyakoribbak, mint gondoljuk, csak legtöbb
esetben az emberek vagy nem veszik észre, és saját maguknak
tulajdonítják az ötletet, gondolatot, vagy ha gyanítanak is
természetfölötti hatást, materialista kultúránkban nem merik nyilvánosan
megvallani, hogy az ilyen gondolat, meglátás honnan származik.
Előfordulhat, hogy a közvetítő nem is érti, miről van szó, ahogyan
Dániel sem értette a jövendölést, amit Isten utasítására le kellett
írnia (Dán 12,8). A belső lokúció tárgya lehet egy ötlet, gondolat, vagy
látomás, ami valami információt közöl, de meg kell különböztetni a
jelenésektől.[4]
Ezen esetben a lokúció változatos formákat öltött. Volt, amikor egy
ötletet jött, hogy a hittel kapcsolatos bizonyos témában forrásanyagot
gyűjtsek, vagy „véletlenül” olyan könyv, cikk, adat akadt a kezembe,
vagy bukkant elő az internetes böngészés során, amire éppen szükségem
volt egy kapott felismerés vagy gondolat bizonyítására,
bontakoztatására. Azonban a legmeglepőbb, hogy néha úgy írtam, mintha
valaki diktálta volna.
Jellemző,
ahogyan a Szentírásból két kulcsfontosságú résszel is jártam,
amelyekre „véletlenül” akadtam rá. A Dán 12 megmagyarázza az egész
tanulmány alapját. Az angyal a prófécia lejegyzésére utasítja Dánielt,
és azt is közli, hogy annak értelme csak az utolsó időkben lesz
világos. Elérkeztek volna az „végső idők”? Szinte hihetetlennek tűnik,
hogy éppen velünk engedne meg Isten rendkívüli dolgokat megtörténni.
Lelkiismeretem szerint Isten megvilágosította számomra, illetve rajtam
keresztül, a próféciák azon részének értelmét, amelyek még nem
valósultak meg, illetve megvilágosította, hogy mi a zsidók küldetése ma,
vagy miért nem tehetők a zsidók testületileg felelősekké Jézus
keresztre feszítéséért.
A
2 Tessz 2,3-ban Pál megjövendölte, hogy az Antikrisztus fellépését
nagy aposztázia fogja megelőzni. Ez is érdekes, ugyanis a hit
krízisének legfelsőbb fokon történt nyilvánvalóan jelentkezése miatt az
illetékesek – pl. VI. Pál Pápa – is felvetik a kérdést, hogy ez vajon a
már megjövendölt aposztázia lehet-e. Mindezt saját magamtól, de még
mások tanulmányaira hivatkozva sem írtam volna meg soha. Még Dániel
jövendölését sem találtam volna meg, nem hogy értelmezni tudtam volna.
Az egyházi hatóságok pozitív állásfoglalása nyilván nem provokálható
ki, de ha valaki megfelelőbb magyarázatot talál, azt szívesen
elfogadom. Azt hiszem, a sátáni közreműködést el lehet utasítani, marad
tehát saját képességem vagy belső lokúció. Én az utóbbit tartom
valószínűbbnek, és reménykedem, hogy nem tévedek.
A
Gondviselés miért választott ki teljesen érdemtelenül éppen engem erre
a szerepre több milliárd ember, vagy tizenöt millió magyar közül,
kielégítő válasz aligha adható, de magyarázat talán igen. Utólag
visszatekintve, úgy tűnik, hogy középiskolás koromtól mintha az életem
egy hosszútávú terv szerint alakult volna. Gimnáziumból a veszprémi
szemináriumba jelentkeztem, ahol kiváló filozófiai és valamelyes
teológiai hátteret kaptam, amire később tudtam építeni. A
szemináriumból börtönbe, majd mivel szabadulásom után Badalik püspök
atya nem tudott szemináriumba visszahelyezni, nősülés, menekülés, majd
Amerika – itt doktorálás és egyetemi tanári pálya a
társadalomtudományok terén, bizonyos ideje nyugdíjas állapot, ami nem
jelent nagy gazdagságot, de anyagilag függetlenné tette az embert.
Amerikának
fontos szerepe volt, mert itt, angol nyelvterületen, sokkal inkább
hozzáférhetőek bizonyos adatok, vélemények és egyházi kiadványok, mint
otthon. Közben a magyar egyházzal is tartottam a kapcsolatot a volt
veszprémi osztály-, és – a szerzetesrendek bezárása után – szeminarista
évfolyamtársam, néhai Mustos István piarista atya, későbbi amerikai
püspöki helynök révén, később hazalátogatások, illetve az interneten
keresztül. A Gondviselés összehozott a csurgói Szent István ünnepi
szoboravatásnál a Világ Győzelmes Királynője, Magyarok Nagyasszonya,
Szent Korona Lovagrenddel, akik fontos szerepet töltenek be a magyar
katolikus szellemi életben. Majd személyesen találkoztam az erdélyi
ferences Lukács atyával, aki a dedikált Csíksomlyó Titka[5] c. könyve és személyes levelezés által nagy hatással volt rám.
Ugyancsak nagy hatása voltak rám Lang Siegfried ORC szerzetes lelkigyakorlatai és a vele folytatott személyes beszélgetések. Siegfried atya osztrák, de lélekben nagyobb magyar, mint sok magyarnak született pap és püspök. Az ő lelkigyakorlatai erősítették meg bennem a magyarság isteni hivatásában való hitemet. Siegfried atya szerint „talán
a Máriás Magyarország, azaz a «Regnum Marianum» Istennek, Máriának, és
a szent angyaloknak titkos fegyvere a végső idők apokaliptikus
harcára.”[6]
Ez egy osztrák pap tanúságtétele, aki évenként több lelkigyakorlatot
tart Magyarországon. Siegfried atya néhány éve két lelkigyakorlatot
tartott amerikai magyaroknak is. Munkásságának célja „megőrizni
a magyarság máriás, keresztény identitását az utolsó idők nagy
hitehagyásán keresztül, a két vadállat és a «babiloni nagy kéjnő» idején
is (Jel. 13.17), egészen Krisztus Király Eucharisztikus birodalmának
földön való megvalósulásáig, a nagy tisztulás után.”[7]
Ezzel
mintegy választ kapunk a kérdés második felére is. Miért pont engem,
azaz miért egy magyart választott Isten és a Szűzanya erre a feladatra?
Miért egy Közép-európai – létszámban kis – nemzet Amerikába menekült
fiát választotta, miért nem egy amerikait, vagy legalább egy németet,
franciát, vagy olaszt választott? Amint azt az osztrák szerzetes
felismerte, a Regnum Marianum feladata a hitet megtartani a
világegyházban, és Isten ügyét diadalra vinni.[8]
Mi vagyunk Isten titkos fegyvere az Antikrisztus elleni harcban! Azért
kellett annyit szenvednünk történelmünk folyamán, hogy edződjünk az
utolsó összecsapásra. Ez Siegfried atya üzenete. Szerintem ezt is belső
lokúció sugallta, akárcsak Szent Pió atya Magyarországról szóló, jól
ismert próféciáját: „Magyarország egy
olyan kalitka, amelyből egyszer még egy gyönyörű madár fog kirepülni.
Sok szenvedés vár még rájuk, de egész Európában páratlan dicsőségben
lesz részük. Irigylem a magyarokat, mert általuk nagy boldogság árad
majd az emberiségre. Kevés nemzetnek van olyan nagyhatalmú őrangyala,
mint a magyaroknak, és bizony helyes lenne erősebben kérniük hathatós
oltalmát országukra!”[9]
Hasonló a Gobbi Atya által kapott üzenet: „Láthattad
fiam, hogy gyermekeim mily hatalmas serege ünnepelte a Pápa
felgyógyulását. Fatimai jelenésem emléknapján tört ellenfele szeretett
fiam életére, s vette célba ezzel Szívemet. Ám terve meghiúsult. Ezt az
egész világnak jelként adta az Úr, hogy végül is Szeplőtelen Szívem
diadalt arat majd általatok: Szeplőtelen Szívemnek magatokat átadott, s
velem szüntelenül együtt imádkozó, együtt munkálkodó, együtt küzdő,
együtt szenvedő papjaim; és az általatok Szívemhez vezetett, Szívemben
élő többi hű gyermekem által… Jézusom Eucharisztikus Szívének békéjét
fogja élvezni és kiárasztani az Egyház. Jézusom földi helytartója többet
tud Isten e nagy művéről, mint sokan mások. Ö tudja, hogy az Úr e
tervében különlegesen fontos helyet foglal el egy nép, amelyet első
királyuk, a mai nap szentje, István, majdnem ezer éve már, hogy nekem
fölajánlva, tulajdonomba adott. Ezért hazáját századok óta már Regnum
Marianumnak, az én országomnak nevezik. A Pápa szeme előtt
ismeretes a nép isteni küldetése, melyért évezredes történetének
vértanúi sorával fizetett. Ezért intézett e néphez rövid időn belül több
üzenetet és Magyarország védőszentje, István király mellett azért
fordult ma hozzám Szívemet megindító szavával, hogy a nép fontos
örökségét nekem, Krisztus Anyjának, a szeretett magyar nemzet minden fia
és leánya Nagyasszonyának gondjaiba ajánlja. Meghallgatom szeretett
fiam kérését, s ezért intézem most üzenetemet általad e népem minden
fiához és lányához. Ez a nép évszázadokon át öntestével védte a
keresztény Európát a különböző pusztító, nem keresztény hadaktól.
Önfeláldozó harcának egyik nagy diadalára emlékezteti ma is a keresztény
világot a déli harangszó. A nyugat nemzetei Magyarországnak «a
kereszténység védőbástyája» kitüntető címet adták, de nem voltak hálásak
e nép mérhetetlen véráldozatáért és emberfeletti szenvedéséért. Ám
Isten annál inkább kitüntette e népet azzal, hogy különleges
tulajdonomba adta már állama megalapításánál. E korban pedig Szeplőtelen
Szívem világraszóló békediadala kiváltságos eszközéül adta. A háború
pusztítása után ezen ország Egyháza kapta ellenfelemtől a legérzékenyebb
csapásokat. […] Az isteni irgalom viszont rendkívüli kegyelemforrást
is fakasztott az országban, mely már sok éve egyre növekvő mértékben
kiárad a föld minden népére. Emlékszel, a sátán e népből választotta
eszközét, hogy a Szent Péter Bazilikában összetörje fájdalmas-anyai
arcomat. Altemplomában viszont a Pápa tiszteletemre felszentelte a
Magyarok Nagyasszonya kápolnáját, mely itt a Világegyház szívében
hirdeti Mária népe fontos keresztény örökségét, s emlékezteti Isten
tervének ismerőit e nép nagy küldetésére. Az én népemnek lelkileg át
kell alakulnia, hogy e küldetést betölthesse Isten dicsőségére, az
emberiség javára és saját boldogságára Népemnek minden egyes fiát és
leányát aggódó szeretettel hívom anyai Szívemre: A katolikus
keresztények ajánlják fel magukat Szeplőtelen Szívemnek. Naponta
imádkozzák el szentolvasómat egyenként, vagy családjukkal közösen, a
titkain elmélkedve. Törekedjenek Isten mindent átható, szerető
jelenlétének és az én anyai segítő jelenlétemnek állandó tudatában élni.
Ezzel, és ha Jézusom megváltó áldozatából misehallgatás, áldozás és
imádás révén kegyelmi erőt és szent örömet merítenek, le fogják győzni
bűnös szenvedélyeiket, nem teszik szeretetlenséggel pokollá egymás
életét, nem hagyják magukra a szenvedőket és öregeket, nem emelnek
gyilkos kezet születendő gyermekeikre, nem hagyják Isten nélkül felnőni
őket, s nem gátolják, hanem segítik őket a legszentebb hivatásuk felé.
Anyai szeretettel hívom nem katolikus keresztény gyermekeimet is, hogy
Jézusom első követői példájára velem, Jézus Anyjával együtt, egy
szívvel, lélekkel állhatatosan imádkozzanak, hogy mihamarabb
megvalósuljon országomban Jézusom végakarata, hogy a Krisztus-hívők
mindnyájan egyek legyenek a hitben, Isten és egymás szeretetében,
egyetlen, szent egyetemes apostoli Egyházának közösségében. Nem
keresztény és magukat ateistának valló gyermekeimet is szeretettel hívom
az Élet Forrásához, Isteni Megváltójukhoz, aki értük is meghalt, s
feléjük is kiáltja: «Aki szomjazik, jöjjön hozzám […], hogy életük
legyen, és bőségben legyen», hogy a sírgödör borzongató sötétsége
helyett a boldog örök élet tündöklő fénye ragyogja be sokszor oly nemes
törekvésekkel teli életútjukat. Meg kell újulni én népem a hitben,
reményben, bűnbánatban és engesztelő SZERETETben Isten iránt, Szentségi
Jézusom és Szeplőtelen Szívem tiszteletében, hogy a megújító Szentlélek
alkalmas eszközeként betölthesd nagy, szent, boldogító hivatásodat a
teremtő Örök Atya dicsőségére, a megváltás örök művének kiteljesedésére,
a szerencsétlen, önmagát pusztító emberiség megmentésére és
üdvözítésére.”[10]
A
nemzetünk hivatását tehát nem magyar kiválasztottak által is
megerősítik az égiek, ami magyarázat arra is, hogy miért egy magyart
választott ki Isten erre a feladatra. A feladat akkora, hogy bár VI.
Pál Pápa már felismerte az aposztáziát, ő sem, utódaival együtt, nem
volt képes azt megszüntetni. VI. Pál Pápa beszélt erről 1977-ben, egy
évvel a halála előtt, és Jean Guitton „A titkos VI. Pál” című könyvében
találhatjuk meg a 152. és a 153. oldalon. Ennek lényege: „Nagy
zavar van ezekben az időkben a világban és az Egyházban, mert a hit
kérdésessé vált. Előfordul, hogy visszacseng fülembe Jézus szomorú
kérdése szent Lukács evangéliumából: «Amikor az Emberfia újra eljön,
talál-e még hitet a földön?» Előfordul, hogy könyveket adnak ki,
amelyekben a hitet csupán néhány fontos szempontra leszűkítve
tárgyalják és, hogy a püspökségek hallgatnak, mert nem találják
különösnek ezeket a könyveket. Szerintem éppen ez ami különös.
Némelykor újraolvasom az idők végéről szóló evangéliumi részt, és
megállapítom, hogy napjainkban feltűnnek a vég egyes jelei. Hogy
mennyire vagyunk közel hozzá valóban? Mindig készen kell állnunk, de még
mindez nagyon sokáig is eltarthat. Amikor a katolikus világot
szemlélem, engem meglep az, hogy olykor uralkodóvá válik a
katolicizmuson belül látszólag egy nem katolikus gondolkozásmód, amely
holnap talán megerősödik. De ez sohasem fogja az Egyház gondolatát
képviselni. Szükséges, hogy fennmaradjon egy kis nyáj, bármilyen kicsi
legyen is az.”[11]
Mi,
magyar katolikusok lennénk ez a kis nyáj? A Marana Tha (Jöjj, el,
Uram) c. magyar katolikus folyóirat így idézi Szent Pio Atyát:„Mennyire
nem törődnek az emberek ezekkel a (végső) dolgokkal! Nagyon hamar be
fognak következni, minden várakozás ellenére. Mennyire közönyösek és
nem készülnek ezekre az eseményekre, amelyeken hamarosan keresztül kell
menniük. Isten ítélete eléri a földet. Atyám haragja kiárad az egész
világra. Ezért figyelmeztetem a világot a ti közreműködésetekkel, ahogy
már ezt olyan sokszor tettem. […] Újra és újra figyelmeztettem az
embereket és sok lehetőséget adtam a jó útra való visszatérésre, de most
a gonoszságuk elérte a tetőpontját és a büntetéssel nem lehet tovább
várni. Mondjátok meg mindenkinek, hogy eljött az idő, amikor ezek be
fognak következni.”[12]
***
Az
Előszóban még három kérdést kell tisztázni: kinek szól az iromány, mi a
célja, és mi a tennivaló? Az első kérdésre a választ megtaláljuk Gobbi
atya írásában: „Szeplőtelen Szívem
diadalt arat majd általatok: Szeplőtelen Szívemnek magatokat átadott, s
velem szüntelenül együtt imádkozó, együtt munkálkodó, együtt küzdő,
együtt szenvedő papjaim; és az általatok Szívemhez vezetett, Szívemben
élő többi hű gyermekem által.” A hithű Máriás magyar
papoknak és püspököknek feladata jó pásztorokként a nyájat megtartani a
hitben, és az üdvözülésre vezetni. Ugyanakkor ez a kis nyájnak – mint
kovász a kenyérmasszában, vagy só az ételben – kell az Egyházban jelen
lennie, hogy segíthesse az Antikrisztus elleni harcban. Azonban a gonosz
nem alszik, és a munkát idő előtti ellentámadásra használhatná fel az
Egyház ellen. Ezért úgy éreztem, legjobb, ha egyelőre nem jelenik meg a
munka nyomtatásban, hanem személyes kapcsolatok révén, illetve az
interneten terjed, mint ahogy az ének is száll „szájról szájra ”. A
papok és püspökök, akikhez eljut, a maguk bölcsességével kiegészítve,
közvetíthetik egymásnak és a rájuk bízott nyájnak. Tehát az egész
Egyháznak szól az üzenet, de az Egyház erre hivatott felszentelt
pásztorainak kell közvetíteniük a hívek felé.
Azt
is tisztázni kell, hogy mi NEM célja ennek a munkának. Bár néha
szükség van építő kritikára, nem célja az egyháziak támadása, a negatív
kritika. A cél inkább tanítás és buzdítás, és ha szükséges, építő
kritika. Szent Tamás szerint az építő szándékú kritika – az
eltévelyedettek helyes útra vezetése – a felebaráti szeretet
megnyilvánulása. A hívek még az egyházi elöljárókat is kritizálhatják,
ha azok rászolgálnak. Tamás Szent Ágostont idézi a Mt 18,25-re
hivatkozva, hogy a szeretet titkos bűn esetén is megkívánja, hogy ne
ártsunk senkinek, és először egymás közt kell a helyesbítést
megkísérelni. Azonban nyilvános bűnök, mások megbotránkoztatása vagy
téves tanítás esetén Szent Tamás az 1Tim 5,20 szabályt ajánlja: „a vétkeseket mindenki előtt ródd meg, hogy a többi is elrettenjen.”[13]
Itt azonban nem elrettentés a cél, hanem a megtérés elősegítése, ezért
tanácsolom, hogy az esetlegesen eltévedt pásztorokat is próbáljuk
szeretettel visszahozni az akolba, és csak a megátalkodottakat szabad
nyilvánosan megróni.
A
tanítás és buzdítás célja az embereket Mária által Jézushoz vezetni.
Nem elég protestáns értelemben fogadni el Jézust, mint személyes
üdvözítőnk, hanem meg kell maradni a katolikus hitben, meg kell őrizni a
tiszta hitet, be kell tartani a parancsokat, és ha szükséges,
felkészülni a vértanúságra. Az általános aposztázia idején nem lesz
könnyű ellenállni az Antikrisztus támadásának és a kísértéseknek még
akkor sem, ha a pásztorok felkészítik rá a híveket. VI. Pál Pápa
szavait idézve, Jézus kell, hogy találjon igaz hitet Országában, mikor
újra eljön. Prédikálni kell az üdvözülésről, a túlvilágról, a bűnről,
amikről manapság nem sokat hall az ember. A buzdítás pedig az
engesztelés és az ima hatékonyabb előmozdításában áll. Imádkozzunk a
Szentatyáért, a hithű főpásztorokért és pásztorokért, hogy a hűségben
megmaradva tudják vezetni a rájuk bízott nyájat az örök életre, és
előkészíteni őket az esetleges vértanúságra. Ugyancsak imádkozzunk az
eltévedt főpásztorokért és pásztorokért, hogy térjenek vissza az igaz
hithez.
Van
egy ima, amit évek óta imádkozom, és úgy gondolom, hogy éppen e célra
kaptam az ihletését. Jó pár éve, egyszer egy gyönyörű, napos vasárnap
délután, autót vezetve, imádkoztam a Dicsőséges Rózsafüzért, és
hirtelen jött egy sugallat – utólag felismerve, egy belső lokúció –,
hogy az Egyház élete csak Jézus mennybemenetele és a Szentlélek
elküldése után kezdődött, és erről is üdvös volna rózsafüzért
imádkozni. Erre, mintha valaki diktálta volna, jöttek egymás után a
titkok:
Bevezető titkok:[14]
1. Aki a szentségek által az egyház közösségébe felvesz minket.
2. Aki a szentségek által az egyház közösségében megerősít minket.
3. Aki a szentségek által az egyház közösségében üdvözít minket.
1. Aki az Egyházat alapította – „Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat.” (Mt 16,18)
2. Aki az Egyházat fenntartja – „A kő, amelyet az építők elvetettek, szegletkővé lett.” (Mt 21,42)
3. Aki az Egyházat irányítja – „Én veletek vagyok a világ végéig” (Mt 28,20)
4. Aki az Egyházat védelmezi – „az alvilág kapui sem vesznek erőt rajta” (Mt 16,18)
5. Aki az Egyházat megdicsőíti – a világ végén angyalai „hangos harsonaszóval” összegyűjtik a választottakat (Mt 24,31)
Azóta
imádkozom ezt az Egyházért és a hierarchiáért, hogy jó pásztorai
legyenek a rájuk bízott nyájnak. Máriás katolikus körökben az „Egyház
Titka Rózsafüzér” címen szoktunk említeni, mert az Egyház lényegét is
kifejezi. Jelenleg főleg az utolsó két titok aktuális, megvédeni az
Egyházat az Antikrisztus támadása ellen, és elkészülni a Második
Eljövetelre. Ha a Szentatyának sikerül megtisztítani a Vatikánt és
megmenteni az Egyházat, akkor Isten ad még időt. Ehhez óriási
imahadjárat kell, és a híveknek kell meggyőzni a papságot és a
hierarchiát, hogy támogassák a Szentatyát. Ha nem imádkozunk
megfelelően, a Szentatyát lehetetlenné teszik, esetleg megölik vagy
elüldözik a Vatikánból, és a hivatalt (de nem a hatalmat és a
küldetést) ellenpápa veszi át.
Végül
meg kell jegyezni, hogy bár a jelek nagyon erősödnek, mégsem tudjuk
sem a napot, sem az órát, ezért nem szabad abbahagyni az evilági ügyek
intézését sem. Mindent úgy kell végezni, mintha a világ örökké lenne,
ugyanakkor lelkileg állandóan készen kell lennünk. Jézus mondja: „Legyetek hát éberek, mert nem tudjátok sem a napot, sem az órát.”
(Mt 25,13) Annyit tudunk, hogy az Antikrisztus magát Jézus Krisztust
utánozza, és bármikor jönne, az Antikrisztus lopva jön, hogy
félrevezesse a gyengéket, és nem zárható ki, hogy már köztünk is van. A
természetben a katasztrófák megszaporodtak, sok helyen fizikai
keresztényüldözés dühöng, a közgondolkodást manipulálva pedig szellemi
hadviselést vezetnek nem csak a kereszténység, hanem a természetes
erkölcsi törvény ellen is. Mégis reménykedjünk, hogy Isten ad még időt
az engesztelésre és felkészülésre. Imádkozzunk, hogy ezt a célt
sikeresen szolgálja e szerény mű.
Dr. Balogh Sándor,
http://szozat.polgarinfo.hu/showpage2059.htm
http://masodikeljovetel.hu/search/node/k%C3%A9t%20tan%C3%BA
Nagyon megérintet ez az írás,szinte az egész testem bizserget, mint első találkozásomkor Jézussal a megtéréskor. Amely 1986-ban volt.A SZERETETLÁNG lelki naplót olvastam vagy tíz éve,és ott is hasonló történt velem, mint most.Lehet, hogy küldetés van a láthatáron, amelyre tudatosan odafigyelek.
VálaszTörlés