Már
három éve tart ez a bizarr pápaság, ám egy dolog világossá vált az
informált, objektív megfigyelő számára.: “Bergoglio atya”, ahogy hívatja
magát, amikor telefonon járatja le a katolikus tanítást, visszaél a
pápai hivatallal úgy, ahogy azt még egyetlen pápa sem tette azelőtt,
amikor azt kíséreli meg, hogy saját ötleteit kötelezővé tegye az Egyház
számára.
És
így megy ez tovább napról-napra, amikor folyton elmondja nekünk, amit
gondol, mintha azt várná el ténylegesen bármelyik hívő katolikustól,
hogy hiteles egyházi tanításként fogadja el az ő elképzeléseit, az
alábbiakat is beleértve:
- bizonyos esetekben a nyilvános házasságtörésben élők Szentáldozáshoz engedését
- a környezetvédelem, „globális felmelegedés” hisztéria és az ENSZ fenntartható fejlődés célkitűzéseinek elfogadását
- az Iszlám abszurd fehérre meszelését, a korlátlan muszlim bevándorlás követelését és a botrányos állítását az Iszlám terrorizmus és a katolikus fundamentalizmus egyenlőségét illetően
- a fogamzásgátlás helyeslését a Zika vírus továbbterjedésének megakadályozására.
- azoknak a nőknek „felelőtlen anyaként” való elítélését, akik több császármetszésen estek át, mivel ezzel kísértik az Istent és szaporodnak, minta nyulak
- azt az állítását, hogy mindaz, aki meg van keresztelve, ugyanahhoz az Egyházhoz tartozik, mint a katolikusok
- a transsubstantiatio (átlényegülés) kifejezett dogmájának a leredukálását egy olyan „értelmezésre”, amely azonos szinten van a lutheri eretnekséggel
- a halálbüntetésnek az olyan formában való elítélését, hogy az önmagában erkölcstelen lenne
- Máriának azon ábrázolását, mint aki elkeseredett amiatt, hogy Isten „becsapta” Őt Fia királyságát illetően
- Jézusnak azon ábrázolását, mint aki hazug, és csak úgy tesz, mintha mérges lenne tanítványaira és meggondolatlan ifjú, akinek bocsánatot kell kérnie Máriától és Józseftől a zsinagógai kis „kaland” miatt, ami alatt keresték őt.
És így tovább lehet sorolni – a végtelenségig, éjjel-nappal.
És
most itt van ennek a hétnek a legújabb nevetséges újdonsága. Ferenc
úgy döntött, hogy a hagyományos hét helyett nyolcra van szükség az
irgalmasság testi és lelki cselekedeteiből. Az új testi és lelki
irgalmasság cselekedete a „gondoskodás a közös otthonunkról” lenne, ami a
környezetet jelenti. Ahogy Ferenc kijelentette a teremtett világ
napjának ünnepi üzenetében, hangoztatva, hogy ő az egyedüli tekintély
(mint ahogy azt gyakran teszi):
A
keresztény élet a magában foglalja az irgalmasság hagyományos hét
testi és lelki cselekedeteinek a gyakorlását. „ Mi rendszerint
egyénileg vagy bizonyos kezdeményezésekkel kapcsolatban gondolunk az
irgalmasság cselekedeteire: mint például kórházat a betegeknek,
népkonyhát az a éhezőknek, menedékhelyet a hajléktalanoknak, iskolát
azoknak, akiknek nevelésre van szüksége, gyónási vagy lelki jellegű
iránymutatást azoknak, akiknek tanácsra és megbocsátásra van szükségük.
De ha egészében tekintünk az irgalmasság cselekedeteire, akkor látjuk,
hogy az irgalom célja maga az emberi lét és minden, amit magában
foglal.
Nyilvánvaló,
hogy az „emberi létezés maga és minden, amit magában foglal” kifejezés
alatt a közös otthonunkról való gondoskodást is értjük. Ezért hadd
javasoljak a hagyományos hét mellé egy kiegészítőt: az irgalmasság
cselekedetei foglalják magukban a közös otthonunkkal való törődést is.
A közös otthonunkkal való törődés, mint az irgalmasság lelki
cselekedete, arra hív minket, hogy hálásan szemléljük Isten világát
(Laudato Si’, 214), ami lehetővé teszi számunkra, hogy felfedezzük
minden dologban azt a tanítást, amelyet Isten akar adni nekünk (ibid.,
85). A közös otthonunkról való gondoskodás, mint az irgalmasság testi
cselekedete olyan egyszerű gesztusokat kíván meg, amelyek megtörik az
erőszak, a kizsákmányolás és az önzés logikáját, és éreztetik minden
tettükben, hogy egy jobb világot törekszenek építeni.
Kinek
az irányába mutatunk lelki irgalmasságot, amikor részt veszünk „Isten
világának hálás szemlélésében”? Nyilvánvalóan, senkinek. Tiszta képtelenség a teremtett világ fizikai valóságának szemlélését, mint irgalmasság lelki cselekedetét jellemezni. A
javasolt nyolcadik irgalmasság testi cselekedete éppolyan értelmetlen:
nem irányul különösebben senkire és nem ír elő testi cselekedetet.
A
dokumentum korábbi részében azonban Ferenc – ismét magát idézve –
nevetségesen azt javasolja, hogy a lelkiismeretvizsgálat, a bűnbánat és
gyónás folyamán el kell mondanunk Atyánknak, aki gazdag az irgalomban,
szilárd elhatározásunkat a javulásra, amelyet konkrét cselekvési és
gondolkodásmódra kell lefordítani, amely jobban tiszteleti a teremtést.
Mint például „a műanyag és papír használatának mellőzését, a
vízfogyasztás csökkentését, a hulladék szétválasztását, olyasmit főzni,
amit ésszerűen lehet fogyasztani, tisztelni más élőlényeket,
tömegközlekedést, vagy közös autóhasználatot igénybe venni, fákat
ültetni, lekapcsolni a szükségtelen világítást vagy számos más
gyakorlatot”. (Laudato Si’, 211).”
Nyilvánvaló,
hogy Ferenc a „zöld praktikákra” való képtelenség hibáját halálos
bűnnek tekinti, amely feloldozást és életváltoztatást kíván meg. Ez
szöges ellentétben áll azokról az emberekről alkotott véleményével, akik
állandó és nyilvános házasságtörés állapotában élnek, a válásukat
követő feltételezett második házasságukban. Ferenc szüntelenül azon
dolgozik, hogy ezeket az önfejű katolikusokat szentgyónáshoz és
szentáldozáshoz engedje bármilyen változás szándéka nélkül. Azok a
katolikusok viszont, akik nem törődnek kellően a közös otthonunkkal, nem
kaphatnak feloldozást, hacsak, ahogy Ferenc gondolja, meg nem
változtatják életüket úgy, hogy környezettudatossá válnak.
Képzeljük
csak el, ha a katolikusok komolyan veszik ezt az eszmét. A
környezetvédelem által diktált gyónás valahogy így fog hangzani:
Áldjon
meg Atyám, mert vétkeztem. Egy hónapja gyóntam utoljára. Legalább
hatszor vásároltam vizet műanyag flakonban, műanyag villát és papír
tányért használtam a családi grillezésnél a múlt héten. Egyszer egy
egész tekercs papírtörlőt használtam el, hogy a padlót megtisztítsam a
kosztól. Többször a műanyag és üvegtörmeléket a normális szemét közé
dobtam. Számos alkalommal folyattam a csapot, amikor a konyhában
mosogattam. Minden héten autóval mentem a szupermarketbe, amikor
mehettem volna busszal is. Egyszer égve hagytam a villanyt a házban,
amikor este elmentem szórakozni otthonról. Múlt héten kidobtam egy kis
maradék lasagnat, és soha nem ültettem fát.
Ennek
a pápaságnak a folyamatos böszmeségei mára túl sokká váltak ahhoz,
hogy el lehessen viselni, még a konzervatív Novus Ordo vezető
kommentátorai számára is. Hogy hitelességüket megőrizzék, közülük is
egyre többen vállalják az intellektuális őszinteséget, hogy nyilvánosan
kijelentsék, hogy: elég.
Például
Philip Lawler, épp most posztolt egy cikket a következő címmel, „A
Pápa sokkoló kijelentései a környezetről”, amelyben így tiltakozik :
„Ferenc pápa gyakran meglepett, összezavart, és megdöbbentett engem. De
semmi, amit tett vagy mondott eddigi pápasága alatt nem sokkolt
annyira, mint a teremtett világért való imanapon mondott üzenete.”
Lawler
megjegyzi, hogy „Ferenc az irgalmasság hagyományos testi és lelki
cselekedeteit kiegészítette, hozzájuk fűzött egy újat. Hacsak nem
hagyjuk figyelmen kívül az állítását, a következő generáció fiatal
katolikusainak azt tanítják majd, hogy nyolc cselekedet van mindkét
kategóriában. Az éhezők élelmezése és a mezítelenek felruházása mellett
fel lesz sorolva a környezetvédelem. A tudatlanok tanítása és a
bűnösök megintése mellett is ott lesz… a pontosan mi? A környezetről
való gondoskodás?” Ezt a változtatást nem lehet egykönnyen meg nem
történtté tenni.”
Ferenc
nem csinál szerves változtatást – írja Lawler. Ő olyan dolgokat,
elismerem, erényes tetteket tesz olyan kategóriába, ahova nem
tartoznak. Amikor a pápa javasolja, hogy kapcsoljuk le a felesleges
világítást, akkor vitathatatlanul pozitív javaslatot tesz, jó dolog
ilyet tenni. De ez nem az irgalmasság cselekedete, ahogyan mindig is
értelmeztük ezt a fogalmat. Az irgalmasság cselekedeteinek – ahogy azt
mostanáig értelmeztük – mindig emberi személy a tárgya és az alanya…
Az új cselekedetekben, amelyeket Ferenc pápa ad elő, a tárgy a
természeti környezet, és nem az emberi lélek.”
Sőt,
a pápai kérés, hogy kapcsoljuk le a villanyt, közös autóval utazzunk,
és hogy szelektíven gyűjtsük a műanyagot a papírtól… valahogy a pápai
hivatal méltósága alatt van. Fennáll a valós veszélye annak, hogy
azzal, hogy a hétköznapi részletek leírásába merül bele, a Pápa
felhígítja saját tanítóhivatalának tekintélyét…” Több, mint veszélyes.
Ez a tekintély már drámai módon fel lett hígítva, mivel a pápai tanítás
kétezer éves folytonossága hit és erkölcs tekintetében majdnem napi
szinten van leértékelve és összemosva, amelyet Antonio Socci találóan
nevez „bergoglianizmusnak”.
Jeff
Mirus hasonló szellemben, Lawer cikkét idézve, kiposztolta a sajátját a
következő gúnyos címmel: „Miért nem kell a környezetvédelemnek
felkerülnie az irgalmasság cselekedeteinek listájára”. Az
irgalmasság cselekedete – mondja Mirus – mindig egy bizonyos lélek
java felé irányul, akinek a rászorultsága előttünk áll. Ferenc újítása
azonban „elkerülhetetlenül elvonja a figyelmünket a személyről magára a
környezetre.”
Továbbá
Mirus helyesen figyelmeztet arra, hogy Ferenc a „zöld praktikák”
irgalmasság cselekedeteiként való követelése által a hívőket politikai
döntéseknek rendeli alá, amelyhez nincs joga, hogy megtegye:
„Van
egy komoly veszélye is annak, amikor beárnyékoljuk ezeknek a
cselekedeteknek személyes jellegét azzal, hogy beleértünk olyan
kérdéseket, amelyek természetüknél fogva megfontolt szociálpolitikát
igényelnek, hogy a közjót biztosítsák.” Ezt a veszélyt nem lehet
eléggé hangsúlyozni. Jelen esetben ez pontosan az, hogy a személyes
utat ad a politikainak, és a politikai utat ad a bürokratikusnak…
Két
dolog tűnik itt ki. Először is, a hagyományos irgalmasság
cselekedeteivel ellentétben, a rendes embereknek nem kell egyetérteniük
a környezetvédelmi politikával anélkül, hogy irgalmatlanok lennének.
Másodszor, az Egyház tanítóhivatali szempontból inkompetens, hogy
bármilyen gyakorlati ítéletet hozzon, amely egyedül képes lenne
megfelelő közös választ adni a környezetvédelmi aggodalmakra. Ezért ami
elkerülhetetlenül be fog következni, az az, hogy bizonyos
speciális politikák az Egyház „hivatalos” álláspontjával lesznek
azonosítva, és ezekről a politikáról fogják azt mondani, hogy az
irgalmasság cselekedetei, amelyre mindannyian meghívást kaptunk, hogy
azt tegyük.
Az
Egyháznak a világi kormányok erősen vitatható környezetvédelmi
politikájának és az ENSZ leplezetlenül erkölcstelen Fenntartható
Fejlődés Céljainak való alárendelése, amely az egyetemes szexuális és
reproduktív egészséget célozza meg, pontosan az az eredmény, amit
Ferenc óhajt. Üzenete így hangzik:
Közös
otthonunk védelme növekvő globális konszenzust igényel. Ezen vonalak
mentén, hálás vagyok, hogy 2015 szeptemberében a világ nemzetei
elfogadták a Fenntartható Fejlődési Célokat, és hogy 2015 decemberében
jóváhagyták a párizsi egyezményt a klímaváltozásról, amely meghatározza a
globális hőmérséklet emelkedés megállításának nehéz, de alapvető
céljait. Most a kormányok kötelesek tiszteletben tartani a
vállalásaikat, amelyeket tettek, amíg a vállalatoknak is meg kell
tenniük a részüket A polgárokon múlik, hogy ragaszkodjanak ahhoz, hogy
ez megtörténjen, és még ambiciózusabb célokat is támogassanak.
Mirus
cikkének utolsó szövege nem lehetne találóbb: „Így az őrület hazudik”
Nekünk nem kell korlátozni magunkat erre a homályos megfogalmazásra.
Nyíltan megmondhatjuk azt, amit bármely becsületes katolikus értelemmel
rendelkező megfigyelő gondol: ez a
pápaság őrültség. Csak Isten tudja, hogy fog ez mind megfordulni.
Közben csak reménykedhetünk és imádkozhatunk, hogy ettől a növekvő
őrülettől megszabadulunk.
http://remnantnewspaper.com/web/index.php/articles/item/2741-alright-that-s-about-enough-francis-invents-eighth-work-of-mercy-care-for-our-common-home
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése