A
XXI. század világában – noha a benne uralomra jutott erők a szellemi és
erkölcsi értékeken nyugvó gondolkozás megrongálásában járnak élen – még
mindig megjelennek olyan személyek, csoportok és körök, melyek nem
adják át magukat a lefelé sodrás erőinek. Agresszív értelem- és
értékellenesség ide vagy oda, a remény sugarai még napjainkban is mindig
előbújnak az arra érdemesek számára, akiket nem rontott meg a
kapitalista „demokrácia” és annak minden velejárója.
Karácsony
idején még az Igazság pártján állónak is érdemes önmagának feltenni azt
a kérdést, hogy az adott évben valóban a lehető legmagasabb szinten
érvényesítette-e életében azokat az elveket, melyekért küzdeni hivatott,
vagy hogy a magasabb értékekért megfelelő súlyú áldozatokat hozott-e.
Mondanunk sem kell, egy pillanatra sem téveszthető szem elől, hogy az
egyéni és a közösségi önfeláldozás képes csak felfelé vinni, a
kapitalista értéktelenségből kivezetni.
Egyéni
érdekeimet – miként minden komoly rend esetében – a közösség jeleníti
meg. A külvilágot megmérgező erők uralmát csak ezen az elven lehet
megtörni, hiszen a kapitalista rémuralom az egyéni önzésre épít. Fényért
és igazságért küzdő közösségnek tagjává válni kizárólag abban az
esetben lehet, ha megértem a hősi életszemlélet lényegét, azt, hogy –
miként a Fény gyermeke, Jézus Krisztus – bármikor áldozatául eshetek az
antikrisztusi erők vérszomjának. Aki fél, abban még nem lángolt fel az
igazi szeretet. Győrkös István írta, hogy „a szeretet nem egy
cukormázas édelgés, mely az anyagi világ jóérzést és kellemes élményeket
nyújtó lehetőségeinek a megkívánása, vagy megélése, hanem a lélek és a
szív vonzalma a szellemi világ és a teremtett világ igazságai,
tisztasága és szépsége felé.”
Az
Igazság örök, időfeletti valóság, ugyanúgy, ahogy az érte való harc is.
Minden századnak megvoltak azok a személyiségei, csoportjai, körei,
vagy rendjei, amelyek az Igazságért harcoltak. Amiket ma lovagrendnek
hívnak, többnyire nagyon távol állnak attól a szellemiségtől, melyet
például a középkor lovagrendjei képviseltek. A lovagiasság mint eszmény
mára – a belső tartalmak rovására – a külsőlegességek felsorakoztatására
rendezkedett be. Van ugyan jelentősége bizonyos humanitárius
funkcióknak, de a belső tartalmakat – külvilági tevékenységük során –
már nem jelenítik meg a névleges lovagrendek. Nem maradtak hűek az
eszményeikhez, vagy már nem is tudták, hogy melyek voltak az eredeti
eszmények, esetleg bizonyos eszmények külsőlegességeinek hangsúlyozására
szorítkoztak. Eddig jutottak el.
Egy
lovagrend hierarchiája – szervezeti rendje – nem bír a hűségnél
fontosabb szellemi építőelemmel. Amennyiben képesek vagyunk megfelelően
magasra és magasról tekinteni, felismerjük, hogy az anyagi világ
ellentétei feloldódnak a szellemiség erejével. Elporlad, köddé válik
minden megosztó tényező, minden illúzió. Hűségeskü tételével – melyet
végső soron Istennek teszünk – egyfajta keresztelés, beavatás történik
meg. Az Igazságra való, teljesen legitim vágyakozás ilyenkor utat tör
magának, olyan utat, mely a különféle kapitalista „demokráciákat” és az
egyéb szánalmas, mániákus rendszereket felülírja. Aki a hűség útját
járja, többet él egy életnél, magasabbat él meg, tudniillik a
szellemiség világának belső tartópillérei az antikrisztus világába
kényszerített ember hétköznapi életének tartópilléreivé válnak.
Karácsony ünnepe csak akkor ér valamit, ha az év minden napján, nem
kizárólag megváltónk születésének napján hűségesek vagyunk Istenhez,
vérségi és bajtársi, szellemi vagy erkölcsi alapú közösségeinkhez.
http://www.hidfo.net/2013/12/26/karacsony-lovagsag-huseg-0
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése