Október 5-én Rómában Ferenc pápa és Justin Welby canterburyi érsek nemcsak közösen imádkoztak az anglikánok és katolikusok közötti teljes egységért, hanem közös nyilatkozatot is kiadtak. Ennek szövegét most teljes terjedelmében közöljük.
Ötven évvel ezelőtt elődeink, VI. Pál pápa és Michael Ramsey érsek
ebben a városban találkoztak, amelyet Péter és Pál apostol szolgálata
és vére szentelt meg. Azt követően II. János Pál pápa és Robert Runcie,
illetve George Carey érsek, majd XVI. Benedek pápa és Rowan Williams
érsek együtt imádkoztak Szent Gergelynek ebben a templomában a Caelius
dombon, ahonnan Gergely pápa elküldte Ágostont az angolszász népek
evangelizálására. Amikor elzarándokolnak ezeknek az apostoloknak és
szent atyáknak a sírjához, a katolikusok és az anglikánok egyaránt
felismerik, hogy örökösei annak a kincsnek, amelyet Jézus Krisztus
evangéliuma, valamint az a meghívás jelent, hogy továbbadják azt az
egész világnak. Megkaptuk Jézus Krisztus örömhírét olyan férfiak és nők
szent életén keresztül, akik szavaikkal és tetteikkel hirdették az
evangéliumot, és azt a megbízást kaptuk, a Szentlélek arra indított
minket, hogy tanúi legyünk Krisztusnak „a föld határaiig” (ApCsel 1,8).
Közös meggyőződéssel valljuk, hogy a „föld határai” ma nemcsak
földrajzi határokat jelentenek, hanem azt a feladatot róják ránk, hogy
különösen is azokhoz vigyük el az evangélium üdvözítő üzenetét, akik
társadalmaink peremén, szélein élnek.
1966-os történelmi találkozásukkor VI. Pál pápa és Ramsey érsek
felállították az anglikán-katolikus nemzetközi bizottságot, hogy az
olyan komoly teológiai párbeszédet folytasson, amely „az evangéliumokat
és a közös ősi hagyományokat alapul véve elvezet az igazságban
megvalósuló egységre, amelyért Jézus imádkozott”. Ötven évvel azt
követően hálát adunk az Anglikán-Katolikus Nemzetközi Bizottság [ARCIC]
eredményeiért. Ez a bizottság a kölcsönös tisztelet és szeretet új
perspektívájából vizsgált olyan tanokat, amelyek a történelem során
szakadást okoztak. Ma különösen is hálásak vagyunk az ARCIC II.
szakaszának dokumentumaiért, melyeket meg fogunk vizsgálni, és várjuk a
végkövetkeztetéseket az ARCIC III. szakaszától, amely próbál
előrelépéseket tenni egységünk új helyzeteiben és kihívásaiban.
Ötven évvel ezelőtt elődeink felismerték azokat a „komoly akadályokat”, amelyek gátolták közöttünk a hiten és a szentségi életben való teljes osztozás helyreállításának útját.
Ezek ellenére – hűen az Úr imájához, hogy tudniillik tanítványai egyek
legyenek – nem bátortalanodtak el, hogy elinduljanak az úton, bár nem
tudták, milyen lépéseket tudnak megtenni az út során. Nagy előrehaladást
értünk el sok területen, ahol távol voltunk egymástól. Ugyanakkor új
körülmények új nézeteltérésekhez vezettek, különösen is a nők
felszentelése és az emberi szexualitással összefüggő újabb kérdések
kapcsán. E nézetkülönbségek mögött örök kérdés marad a tekintély
gyakorlásának módja a keresztény közösségben. Ma ez a néhány
problematikus terület komoly akadályt emel teljes egységünk előtt.
Miközben elődeinkhez hasonlóan mi sem látjuk még a megoldásokat az
előttünk tornyosuló akadályokra, nem vagyunk elbátortalanodva.
Bizakodva és a Szentlélekben örvendezve bízunk abban, hogy a párbeszéd
és a kölcsönös elkötelezettség mélyebb megértésre vezet majd minket, és
segít felismernünk Krisztusnak az ő egyházára vonatkozó akaratát.
Bízunk Isten kegyelmében és a Gondviselésben, tudjuk, hogy a Szentlélek
új kapukat nyit majd meg és elvezet minket a teljes igazságra (vö. Jn
16,13).
Az említett nézetkülönbségek nem gátolhatnak meg minket abban, hogy
fivérnek és nővérnek ismerjük el egymást Krisztusban közös
keresztségünk alapján. Attól sem foghatnak vissza minket soha, hogy
felfedezzük a mély keresztény hitet és életszentséget a másik
hagyományaiban, és hogy örüljünk neki. E nézetkülönbségek miatt nem szabad csökkenteni ökumenikus erőfeszítéseinket.
Krisztus imája az utolsó vacsorán azért, hogy mindnyájan egyek
legyenek (vö. Jn 17,20–23), felszólítást jelent az ő mai
tanítványainak, amint annak idején, a halálát, feltámadását, valamint
az egyház rákövetkező születését közvetlenül megelőző időben is az
volt. Még nézetkülönbségeink sem zavarhatják meg közös imánkat: nemcsak
imádkozhatunk együtt, hanem kell is együtt imádkoznunk, hogy hangot
adjunk annak a hitnek és örömnek, amelyen osztozunk Krisztus
evangéliumában, az ősi hitvallásokban és Isten szeretetének hatalmában,
melyet a Szentlélek tett jelenvalóvá, hogy megszűnjön minden bűn és
szakadás. Így, elődeinkhez hasonlóan, buzdítjuk papságunkat és a
hívőket, hogy ne hanyagolják el és ne becsüljék le ezt a biztos,
jóllehet tökéletlen közösséget, amelyen már osztozunk.
Nézetkülönbségeinknél szélesebb és mélyebb a hit, amelyen osztozunk, és
a közös örömünk az evangéliumban. Krisztus azért imádkozott, hogy
tanítványai egyek tudjanak lenni, „hogy a világ higgyen” (Jn 17,21).
Egységre irányuló égető vágyunk, melyet e közös nyilatkozatban
kifejezünk, szorosan kapcsolódik ahhoz a közös vágyunkhoz, hogy férfiak
és nők eljussanak arra a hitre, hogy Isten elküldte Fiát, Jézust, a
világba, hogy megmentse a rossztól, mely elnyomja és legyengíti az
egész teremtést. Jézus szeretetből életét áldozta, halálból való
feltámadása által pedig a halált is legyőzte. A keresztények, akik
elfogadták ezt a hitet, találkoztak Jézussal és szeretetének
győzelmével saját életükben, és arra kaptak indítást, hogy másokkal is
megosszák e jó hír örömét. Képességünk, hogy egybegyűljünk imádságban
dicsérni és kérni Istent, és hogy tanúságot tegyünk róla a világban,
azon a bizalmon alapszik, hogy közös hiten osztozunk és a hitben
lényegileg egyetértünk.
A világnak látnia kell, hogy közös munkálkodásunkkal erről a Jézusba
vetett közös hitről teszünk tanúságot. Közösen dolgozhatunk és kell is
dolgoznunk, hogy megvédjük és megőrizzük közös otthonunkat: úgy kell
élnünk, oktatnunk és cselekednünk, hogy hozzájáruljunk a
környezetpusztítás gyors véget éréséhez, hiszen az sérti a Teremtőt és
kárt okoz az ő teremtményeinek; továbbá olyan egyéni és társadalmi
viselkedési formákat kell kialakítanunk, amelyek előmozdítják a
fenntartható és teljes körű fejlesztést mindenki javára. Egységben
lehetünk és kell is lennünk abban a közös ügyben, hogy támogassuk és
védelmezzük minden ember méltóságát. A személyes és társadalmi bűn
lealacsonyította az emberi személyt. A közöny mai kultúrájában az
elidegenedés falai elszigetelnek minket másoktól, az ő küzdelmeiktől és
fájdalmaiktól, amelyektől ma sok olyan ember is szenved, akik
testvéreink és nővéreink Krisztusban. A pazarlás mai kultúrájában a
legsebezhetőbbek életéről gyakran megfeledkezik a társadalom és kiveti
magából. A gyűlölet mai kultúrájában kimondhatatlan erőszakos tettek
tanúi vagyunk, melyeket gyakran a vallásos hit torz felfogásával
igazolnak. Keresztény hitünk arra késztet minket, hogy elismerjük
minden emberi élet felbecsülhetetlen értékét, és kifejezzük
megbecsülésünket minden emberi élet iránt az irgalmasság
cselekedeteivel: oktatást, egészségügyi ellátást, ételt, tiszta vizet és
menedéket nyújtunk, s mindig azon vagyunk, hogy megoldjuk a
konfliktusokat és építsük a békét. Krisztus tanítványaiként az emberi
személyt szentnek tekintjük, és Krisztus apostolaiként az emberi
személy pártfogóinak kell lennünk.
Ötven évvel ezelőtt VI. Pál pápát és Ramsey érseket az apostol szavai
inspirálták: „felejtem, ami mögöttem van, és nekifeszülök annak, ami
előttem van, futok a cél felé, hogy elnyerjem Isten mennyei hívásának
jutalmát, melyet Krisztus Jézusban adott” (Fil 3,13–14). Mára azt, „ami
mögöttünk van” – a szétszakítottság fájdalmas századait – részben
begyógyította az ötvenévnyi barátság. Hálát adunk a római Anglikán
Központ ötvenéves működéséért, melynek az a rendeltetése, hogy a
találkozás és a barátság helye legyen. Egymás barátaivá és útitársaivá
váltunk közös zarándoklásunkban, ugyanazokkal a nehézségekkel nézünk
szembe, megerősítjük egymást, tanuljuk megbecsülni az ajándékokat,
amelyeket Isten a másiknak adott, és igyekszünk – alázattal és hálával –
sajátjainknak tekinteni azokat.
Türelmetlenül szeretnénk továbbhaladni, hogy teljes egységben tudjuk
hirdetni mindenkinek – szavakkal és tettekkel – Krisztus üdvözítő és
sebeket gyógyító evangéliumát. Ezért nagy bátorítást jelent az, hogy ezekben a napokban az Egység és Küldetés érdekében létrejött Anglikán-Katolikus Nemzetközi Bizottság (IARCCUM)
ily sok katolikus és anglikán pásztora találkozott, akik – az alapján,
ami közös, és amit az ARCIC tudósainak nemzedékei gondosan napvilágra
hoztak – erősen vágynak továbbhaladni az együttműködés küldetésében és a
tanúságtételben a „föld határaiig”. Ma örömmel bízzuk meg őket és küldjük előre őket kettesével, ahogy az Úr elküldte a hetvenkét tanítványt. Az ő ökumenikus küldetésük
a társadalom peremén élők felé legyen tanúságtétel mindannyiunk
számára, és erről a szent helyről, ahogy a jó hír oly sok évszázaddal
ezelőtt, induljon el az üzenet, hogy katolikusok és anglikánok együtt
fognak munkálkodni, hogy hangot adjanak az Úr Jézus Krisztusban való
közös hitnek, hogy enyhülést vigyenek a szenvedőknek, békét oda, ahol
konfliktus van, méltóságot, ahol megtagadják és lábbal tiporják azt.
Nagy Szent Gergely e templomában buzgón kérjük a Szentháromság áldását
az ARCIC és a IARCCUM további működésére, és mindazokra, akik
imádkoznak a köztünk lévő egység helyreállításáért, és segítik azt.
Róma, 2016. október 5.
Őkegyelme Justin Welby – Őszentsége Ferenc
Fordította: Tőzsér Endre SP
Fotó: Vatikáni Rádió
Magyar Kurír
II. Mit várhatunk a hamis prófétától a próféciák szerint
Hét jel, amelyre figyelnünk kell a hamis prófétát illetően:
- Kérkedés, /hamis/ alázatosság, mesterien leplezve. A gonosz büszkeségét
Képmutató
módon alázatosságként álcázza. Minden „alázatos” tett, melyet
cselekszik, szándékosan közhírré lesz téve a média által, ő pedig
azt állítja majd, hogy ő egy átlagos, alázatos személy, mialatt a
kampánya szégyentelen magamutogatóként fogja mutatni őt. Ez a
propaganda fel lesz használva saját népszerűsége növelésére és
látszólagos egyenlőségére mutatva.
Ahelyett,
hogy a hitet védelmezné, igyekezni fog, hogy hatást gyakoroljon a
világ katolikusaira, cselekedetei és tanításai által. Magát
megjátszó magatartása nem csupán arra lesz felhasználva, hogy
befeketítse XVI. Benedeket és elődeit, de arra is, hogy olyannak
láttassa XVI. Benedeket, mint egy kíméletlen, megmerevedett
tradicionalistát. Ha ez a jelenlegi pápaság alatt történik, akkor
megláthatjuk, hogy a katolikusok két részre oszlanak: Ferenc-követőkre és Benedek-követőkre.
Ő
nem az lesz, akinek látszik, hamis prófétaként egyike lesz az emberi
történelem legnagyobb csalóinak, habár úgy fog tűnni, mint a tökéletes
ellentéte annak, ami valójában. Ily módon szerepét tökéletesebben
fogja eljátszani, mint egy valódi pápa, legalábbis eleinte. Minden
előző pápa úgy lesz bemutatva, mint akik kevesebbek voltak annál, mint
aminek lenniük kellett volna, annak a fényében, aki megjátssza azt. Ő a
pápák pápájának fog látszani. De a tradíciókban való következetlensége és leplezett önpropagandája egyike lesz a jeleknek, amelyek szerint feltételezhető, hogy ő a hamis próféta.
- Rejtélyes karizmája van és gyorsan tesz szert általános befolyásra
Megmagyarázhatatlanul, azonnal elnyeri a világ és a média szeretetét,
egy példa nélküli, óriási népszerűséget, ahol nem számít, hogy mit
mond, vagy mit tesz, minden csak egy módon magyarázható; kétértelmű
beszédre kötelezi el magát /mindkét oldal számára beszélve szájának két
oldaláról/, amivel szándékosan zavart kelt a hívőkben. Úgy bánnak vele, mint egy élő szenttel. Olyan
erő kíséri, hogy egyetlen szavát sem kérdőjelezik meg. Egy idő után
úgy tűnik majd, hogy természetfeletti adottságokkal bír és az emberek
hinni fognak abban, hogy csodákat tud tenni. Bárkit, aki ellenáll neki,
megbírálják és eretneknek tekintenek, /pontosan ellentétben az
igazsággal/. Mindenkit, akit eretnekséggel vádolnak, kinevetnek és
semminek tekintenek, sőt üldözni fognak.
Kétértelmű
beszédének példája: „Természetesen tudjuk, hogy a házasság
hagyományosan egy férfi és egy nő között jön létre, és így is kell
maradnia. De egyúttal toleránsnak kell lennünk és együtt érzőnek az
egyneműek házasságával kapcsolatban, akiknek szintén törvényes jogaik
vannak. A mai világban ott kell elérnünk az embereket, ahol vannak; és
kik vagyunk mi egyáltalán, hogy ítélkezzünk? Tehát meg kell kérnünk a
papokat, hogy egyházi áldásukat adják ezekre, mindenki javára.”
- Hasznosítja a fokozatosság törvényét és népszerű támogatottságát, hogy meghiúsítson mindenfajta ellenkezést.
A hamis próféta rejtett napirendje lesz,
hogy lépésről-lépésre haladjon, mindig egyszerre két irányban /az
irányban, hogy látszólag tiszteletben tartja az Egyház tanítását és a
másik irányban, hogy megváltoztassa azt, a jó érdekében/ úgy, hogy a
bekövetkező változások olyan kicsik legyenek, hogy a hívőket ne izgassa
fel és ne aggodalmaskodjanak annyira, hogy észrevegyék a pápa színlelt
jóakaratát. Ily módon túlságosan nehéz lesz világosan védekezni és
megállítani őt. Kicsiny, alig érzékelhető
lépésekkel – mialatt az Egyház korszerű tanítását modernizációvá,
valóságos változtatássá, eretnekséggé teszi, olyan előrehaladással,
amely annyira fortélyos, hogy megállíthatatlanná válik, és oly módon,
hogy még a hívők is védelmezik, akik nem veszik észre a csalást és a
napirendet, amely kibontakozik, fokozatos természeténél fogva és a
kétértelmű beszédnél fogva, amely körülveszi.
- Nyitottságot fejez ki a tantételek módosítására és utat nyit a hitehagyásnak.
A hamis próféta eretnekségbe viszi az Egyházat, amelyet
a Jelenések könyve első pecsétje fejt ki, amikor az igaz hitet
kiforgatják, amikor az Egyház elé egy új, felhígított tanítást
állítanak. Kérdezzétek meg magatoktól: Ferenc pápa olyan lépéseket
tesz-e, amelyek valószínűleg a tantételek és az erkölcs változásának
alapját vetik meg, egészen egy új világvallás kialakításáig?
Ha
ő a hamis próféta, Ferenc nem csupán véletlen teológiai tévedéseket
fog elkövetni szónokiasságában, de e helyett egyre inkább elmozdul egy
nyíltan hamis hit tanítása irányában, ezzel bizonyítva, hogy az
általa vallott és tanított hit hamis, felfedvén magát, mint eretnek
ellenpápát és megtévesztve sokakat, amikor az igaz hitet átalakítja egy
rejtetten hamis hitté. Közelíteni fog ahhoz a megoldáshoz, hogy
egyként egyesítse valamennyi felekezetet. Üdvözölve,
mint minden újítót, ünnepelni fogja a világ, mert el fogja nézni a
bűnt, új törvényeket fog hozni, amelyek nem csak ellentmondanak a
katolikus Egyház tanításának és hittételeinek, de szembefordul minden
keresztény törvénnyel. Ez nem jelenti azt, hogy mindenkinek
könnyű lesz ezt meglátnia, mivel okos és ügyes észérveket fog
használni, szelídségbe és kedvességbe beágyazva, hogy sokakat vakká
tegyen az Igazságra. Valamennyi liberális püspök és teológus figyelni
fog erre a pápára és dicsérni fogják őt. Az egyházi vezetők is
kétértelműen fognak beszélni abbeli törekvéseikben, hogy aláássák a
katolikus hitelveket, a szeretetről és szentírási idézeteikről elmondott
szavaikat csak arra fogják felhasználni, hogy megtévesszenek
bennünket, ármányos módon tesznek nemtörődöm és zavart keltő
állításokat a nép előtt – cserébe pedig a hamis próféta dicsérni fogja
őket, mint újítókat. Amikor ez megtörténik, minden katolikustól
megkívánják, hogy döntsenek, melyik oldalra állnak, vagy mulasztásuk
miatt a rossz oldalon találják magukat! Sajnos, sokan magukhoz ölelik
hamis vezetőik hazugságait és lazaságait, inkább, minthogy
szembenézzenek az Igazság kihívásaival. Szt. Bellarmin Róbert azt
mondta: Csak keveseknek adatik meg, hogy felismerjék az igaz Egyházat
oly sok szakadás és eretnekség sötétsége közepette és még kevesebbeknek
az, hogy szeressék az Igazságot, amelyet láttak, hogy annak ölelésébe
meneküljenek.
Így, a hívők közül sokan félre lesznek vezetve. Bekövetkeznek a megoszlások.
Azután a hamis próféta előkészíti az Antikrisztus számára az egy-világ
vallás feletti hatalmat, és ketten együtt fognak dolgozni azon, hogy
félrevezessék Isten egész népét. De az igaz Egyház nem fog
győzedelmeskedni felette. A Jelenések könyve igazságát, amint az elénk
lett fektetve az Egyházban az írások és a szent hagyomány szerint, nem
lehet megváltoztatni. És mi sohasem cselekedhetünk gonoszat /mint
megváltoztatni erkölcseinket, vagy felhígítva hittételeit/, még ésszerű
okokból sem. Az eretnekség és a hamis próféta biztos jele bármelyik
hittétel megváltoztatása, bármilyen érvek alapján, még egy okos ürügy
alapján sem, mint pl. a /hamis/ irgalmasság okából, részvét, vagy egység
kedvéért, amint az alábbi három példa szemlélteti, amely jelenleg lett megtárgyalva a Vatikánban:
- Hamis irgalmasság, amennyiben engedélyezik a Szentáldozást /érvényes annullálás nélkül/ az elvált katolikus házaspároknak, akik új, polgári házasságot kötöttek – habár ők a házasságtörés állapotában vannak.
A
Biblia szerint: „Bárki, aki elbocsátja feleségét /hacsak a házasság
nem törvénytelen/ és mást vesz el, házasságot tör.” /Mt.19:9/
A
Katekizmus szerint: Az Egyház fenntartja, hogy egy új házasság nem
tekinthető érvényesnek, ha az első házasság az volt. Ha az elváltak új,
polgári házasságot kötöttek, olyan helyzetbe kerülnek, amely által
objektíven megszegik Isten törvényét. Ennek következtében nem
részesülhetnek Szentáldozásban mindaddig, amíg ez a helyzet fennáll. /
1650/
- Hamis részvét és túlzó tolerancia azt kívánni papoktól, hogy adják az Egyház áldását a melegek házasságára, akkor is, ha ez diszkriminációt jelent.
A
Biblia szerint: „Nem tudjátok, hogy a gonoszok nem részesülnek Isten
országában? Ne ámítsátok magatokat. Sem parázna, sem bálványimádó, sem
házasságtörő, sem kéjelgő, sem fajtalan, sem tolvaj, sem kapzsi, sem
részeges, sem átkozódó, sem rabló nem részesül Isten országában.”
/1.Kor.6:9 RSVCE/
„Ezért
szolgáltatta ki őket Isten aljas szenvedélyeiknek. Asszonyaik ugyanis a
természetes szokást természetellenessel váltották fel. Ugyanígy, a
férfiak is, abbahagyva az asszonnyal való természetes életet, egymás
iránt gerjedtek vágyra, férfi férfival űzött ocsmányságot. De el is
vették eltévelyedésük megszolgált bérét.” /Róm. 1:26-27/
A
Katekizmus szerint: „A Szentírásra támaszkodva, mely súlyos
romlottságként mutatja be, a hagyomány mindig is azt jelentette ki, hogy
a homoszexuális cselekedetek önmagukban rendezetlenek. Ellentétesek a
természeti törvénnyel, a nemi aktus elől elzárják az élet ajándékát.
Nem származik belőle igazi érzelmi és szexuális kiegészülés. Semmi
esetre sem szabad azokat jóváhagyásban részesíteni. Maga a hajlam is
objektíve rendezetlen. /CCC 2357-8/
„Maga
Isten a házasság szerzője. A házasságra szóló hivatás a férfi és a nő
természetében gyökerezik úgy, amint ők a Teremtő kezéből kikerültek.”
/CCC 1603/
„A
Szentírás megerősíti, hogy a férfit és a nőt Isten egymás számára
teremtette. Most már többé nem két test, hanem csak egy.” /CCC 1605/
Tény,
hogy ez az, ami most kezdődik, és megjövendölték, hogy ez fog
történni. A prófécia állítja: a bűn eltörlése olyan törvények
bevezetése által kezdődik, amely a tolerancia jóváhagyásával kezdődik. Ezek magukba foglalják az abortuszt, eutanáziát és az azonos neműek házasságát.
Az egyházakat kényszeríteni fogják, hogy engedélyezzék az azonos
neműek házasságát és a papokat kényszeríteni fogják, hogy megáldják
azokat.” /MDM/
- Hamis egység /ökumenizmus/, amennyiben megengedik a nem katolikusoknak, hogy katolikus templomban Szentáldozáshoz járuljanak, hittételbeli kompromisszum vagy maguknak a szentségeknek módosításával vagy megváltoztatásával.
A
Biblia szerint: „Ezért, aki méltatlanul eszi e kenyeret, vagy issza az
Úr kelyhét, az Úr teste és vére ellen vét. Tehát vizsgálja meg magát
mindenki, s csak úgy egyék a kenyérből, és igyék a kehelyből, mert aki
/méltatlanul/ eszik és iszik, anélkül, hogy megkülönböztetné /az Úr/
testét, tulajdon ítéletét eszi és issza.” /1.Kor. 11:27-29/
A
Katekizmus szerint:”Annak, aki tudatában van valamely súlyos bűnének,
mielőtt áldozáshoz járulna, előbb a bűnbocsánat szentségében kell
részesülnie.”/CCC 1385/
„Azoknak, akik magukhoz veszik az Eucharisztiát, meg kell felelniük a kívánt feltételeknek. /CCC 1388/
„Teljes
egységben kell lenniük a katolikus Egyházzal, el kell fogadniuk a
katolikus hagyomány valamennyi hittételét és kegyelmi állapotban kell
lenniük.” /CCC 1400/
„Azoknak,
akik részesülnek az Eucharisztiában, szükséges, hogy kinyilvánítsák e
szentségre vonatkozóan a katolikus hitet – beleértve a valóságos
jelenlétet/ és kellő felkészültséggel kell rendelkezniük.” /CCC 1401/
Egyházunk
egyre inkább támadásnak van kitéve kívülről és belülről. Amit
láthatunk majd, az egy kísérlet a katolikus Egyház alapvető
átformálására, még belső hierarchiája által is. Nem ezek-e a démonok
hittételei és a hazugok igényei, amelyektől Szent Pál óvott, hogy
törvényesíteni fogják az utolsó időkben? /1.Tim.4:11-2, 2.Tim.3:1-5/ És
ha így van, nem lehet más következtetést levonni, mint hogy Isten
haragja valóban azok ellen fordul, akik elnyomják az Igazságot. /Róm.
1:18/
Ez talán mindenkire vonatkoztatható, aki elnyomja az égi üzeneteket, melyek ezeket a próféciákat is tartalmazzák.
- Titokban megosztottságra és háborúkra ösztönöz.
A
hamis próféta úgy fogja vezetni az Egyházat, hogy utolérjék a
forradalommal induló háborúk és belső megosztottságok, amelyek a
keresztény hit meghamisításához vezetnek oly módon, hogy egy
új vallást kreál, amely a humanizmusra alapul, nem a
Kinyilatkoztatásra, az ember és nem Isten útja szerint. Ilyen
háborúkról esik szó a Jelenések könyve második pecsétjében, amelyek az
Antikrisztus fellépésére készítik elő az állapotokat, aki hatalomra
jut; egy hamis békeközvetítő, megtévesztően szeretetteljes emberi
külsővel. Vigyázzatok. Megvetendő csalárdságával, az
Antikrisztus a szeretet, a béke és a harmónia követének fog látszani a
világ számára. Megigéző külseje lesz, látszólagos részvéttel és
szeretettel telve mindenki iránt. Ekkor a hamis próféta egy időre félre
lesz állítva, mivel az Antikrisztus kíván a világ színpadára lépni,
ahogyan meg lett jövendölve. Ha halljátok a
médiában, amint egy új, ígéretes, okos békeközvetítőről ad híreket,
tudni fogjátok, kiről van szó. Nagyon közvetlen szövetségese lesz a
hamis prófétának, és nem lesz illúziónk afelől, hogy ki is ő. Az
egész világot bűvöletbe ejti majd. Sokakat zavarba ejt, és arról
beszél az embereknek, hogy minden jó, ami valójában rossz, és minden
szent, ami nem az. Védelmezni és támogatni fogja a farkasokat, akik el
akarják nyelni Isten gyermekeinek lelkét; de a hívők tudni fogják,
kicsoda ő.
- Támogatja az új-világ-rendet és az egy-világ /egységes/ fizetési eszközt.
A hamis próféta átadja megejtő, az egész világra kiterjedő befolyását a törvénytelenség emberének, aki
hamis békeszerzőként emelkedik fel, hogy véget vessen a globális
háborúnak, amely hamarosan elérkezik és segítségére lesz az új-világ
rendnek, amelyről a Jelenések könyve 13. fejezetében esik szó. És az
Antikrisztus felügyelete alatt tartja az emberiséget az egy-világ
pénznemmel és a fenevad bélyegével. Azután kezdetét veszi az
új-világ-szövetség által vezetett üldöztetés. Bátraknak kell lennünk és
készen kell állnunk a csapások elviselésére az Igazságért. Ahogyan XVI. Benedek mondotta: „A bátorság az Igazságért az én szememben az életszentség első kritériuma ezekben az időkben.”
- Részt vesz a nagy üldöztetésben. Ez a két személy, az Antikrisztus és a hamis próféta a sátán irányítása alatt áll, és az emberiséget a pusztulás szélére sodorja.
Az
üldöztetés lassan bontakozik ki, és óvatos lesz az első időben,
követve a fokozatosság törvényét. A hamis próféta és az Antikrisztus
egységben fog dolgozni annak érdekében, hogy elhagyatottságba
taszítsa a világot, ami akkor következik be, amikor a katolikus
Egyházban beteljesedett a förtelmes utálatosság. Krisztus igazságai ki
lesznek forgatva. Minden hazugság lesz.
A
hamis próféta, aki a katolikus Egyház szerkezetének feje lesz a
földön, elrendeli az emberiségnek, hogy Isten helyett inkább a földi
vezetőt, az Antikrisztust imádja. /Jel.13:14-15/. Ezután a valóságos
Szentségek csak azok által a papok /és más keresztény klerikálisok/
által lesznek elérhetők, akik hűségesek maradtak Krisztushoz és a hit
igazságaihoz. A probléma ott lesz, hogy azok, akik az Antikrisztus és a
hamis próféta oldalán állnak, olyanoknak látszanak majd, mint akik
nagy jót tesznek a világban, mialatt azok, akik Isten Törvényeit
követik, démonizálva lesznek, felkutatják és üldözni fogják őket. A Két
Tanú, a katolikus Egyház és Izrael Háza bizonyságot tesz a hamis
krisztus és a hamis egyház ellen, és ezeket üldözni fogják, kívülről és
belülről egyaránt. Lesz egy időszak, amikor úgy fog tűnni, hogy
mindketten elpusztulnak. De Isten beavatkozik, és újból felemelkednek,
hogy kialakuljon az Új Ég és az Új Föld.
III. Hogyan kell reagálniuk a katolikusoknak azzal a feltételezéssel kapcsolatban, ha Ferenc pápa lenne a hamis próféta
A
katolikusok hiszik, hogy Krisztus akaratából és tanításain keresztül
az Egyház Előjárója védelmet élvez a tévedhetetlenség karizmája által,
oly módon, hogy a Szentlélek hatalma által a pápa nem tévedhet
hivatalos tanításában a hit és erkölcs dolgában. Az igaz Egyház sohasem
fog tévedni hit és erkölcs dolgában. Katolikusként tudjuk, hogy ez
igaz. Ezért senki ne hamisítsa meg vagy avatkozzék bele Isten Szavába.
Más
részről, ha a pápa személy szerint elfogad egy eretnekséget /hamis
hitelvet vagy erkölcstelenséget/, még ha csak titokban is, akkor ő de
facto nem pápa többé.
Így
tehát, ha egy pápa hamis hittételt tanít /vagy megváltoztat egy
hittételt/, akkor ez biztos jele annak, hogy ő nem érvényes pápa,
ahogyan már előadtam egy másik cikkemben. Ilyen esetben,
tanításainak nem kell engedelmeskednünk és nem kell őt követnünk. Hithű
katolikusoknak rá kell hangolódniuk ennek lehetőségére, különösen,
mert megadattak az égi próféciák ezzel kapcsolatban, és adottak a
komoly aggodalmak, melyeket Ferenc pápa folyamatosan támaszt, valamint
az út, melynek irányában elhajlani látszik. De az előjárónak kijáró
engedelmességre tekintettel nem dönthetünk határozottan, hogy ő
eretnekséget követ-e és ennél fogva pápasága érvénytelen. Meg kell
várnunk, amíg az Egyház más legmagasabb tekintélye /mint nyugalmazott
Benedek pápa/ ezt kijelenti és a legtisztább bizonyítékot mutatja be.
De
az emberek máris kérdezik, hogyan kellene reagálniuk azzal a
feltételezéssel kapcsolatban, ha Ferenc pápa lenne a hamis próféta?
Íme, az alább következő hat mód:
- Maradjunk engedelmesek és éberek. Lelkiismeretünkben, szívünkben, elménkben és akaratunkban maradjunk engedelmesek Ferenc pápának, és tekintsük őt érvényes pápának – jelenleg. Tudjuk, hogy az egyházi elöljáróknak tévedhetetleneknek kell maradniuk, noha nem a hamis prófétában és hazugságaiban, bárki is legyen az. Bárkit, aki támogatja a melegek házasságát, a születésszabályozást/fogamzásgátlást, abortuszt vagy eutanáziát, nők papságát, felhígított hittételeket és egyéb eretnekségeket, azt el kell kerülni.
És
emlékezve Ferenc pápa útirányára a próféciák növekvő
nyilvánvalóságának fényében, véget kellene vetnünk, hogy dicsérjük őt
és zavaró cselekedeteit; mialatt /jelenleg/ lojálisak maradunk hozzá,
mint pápához; imádkoznunk kell érte, és kérnünk kell a megvilágosodást,
egyúttal ébereknek kell lennünk a lelkek és az Egyház javára. Nem
akarunk semmi mást, mint hűségesnek maradni a pápához. Szilárd
gondolkodással és hittel kell látnunk utunkat a jelen pillanatban. A
jelenlegi helyzet határozott éberséget kíván.
- Legyünk óvatosak és vizsgálódóak. Ne dugjuk fejünket a homokba azt remélve, hogy mindez elmúlik. Miután megkaptuk a próféciákat és a pápa zavart keltő útirányára emlékezünk, megengedettek, sőt adottak azok a körülmények, hogy értékeljük és valamelyest kritikusak legyünk Ferenc pápa cselekedeteit és tanításait illetően.
Katolikusként
megengedett, hogy megfontoljuk a lehetőségét annak, hogy ő lehetne a
hamis próféta, mialatt még nem hozunk döntést. Így jelenleg nem segít,
ha túlságosan dicsérünk mindent, amit mond vagy tesz, tévesen azt
gondolva, hogy ez jobb vagy hívőbb katolikussá tesz bennünket ebben a
folyamatban. Ehelyett, elgondolkodó, kritikus szemmel kellene
tekintenünk mindarra, amit mond és tesz, aszerint, ahogy a jelenlegi idő
kívánja, mialatt hitünket sértetlenül megőrizzük. Valóban, ez a
helyzet, amely készülődik, megbotránkoztathat bennünket. Nyúljunk vissza
acquinói Szt. Tamáshoz, aki Gergelyt idézi, mondván: „Ha az emberek
megbotránkoznak az igazságon, jobb megengedni a botrányok kitörését,
mint hogy elhagyjuk az igazságot.” Emlékezzünk, a gyanakvás nem jelenti a
vétkességre való következtetést, csupán a vétkesség lehetőségét és ily
módon a vizsgálódás szükségességét. És azt illetően, hogy mit kellene
tennünk: osszuk meg a próféciákat és pápai vonatkozásait – „Az igazság
az oroszlánhoz hasonló. Nem szükséges megvédenünk. Csak engedjük
szabadon. Meg fogja védeni magát”, mondja Szt. Ágoston. Legyünk őrállói
az Egyház erkölcsének és hittételeinek és követei ezeknek az égi
próféciáknak. Egy ideig, még ha a dolgok rosszabbá is válnak, ne
legyetek meglepve, ha még jó püspökök és teológusok is összezavarodnak
és félrevezetődnek vonzódásuk és lelkesedésük által. Rövidesen, ha a
dolgok olyanok, mint a próféciák jelzik, azok világosabbá válnak
számukra és a hívők nagy részére is. Legyetek türelmesek és
állhatatosak.
- Maradjunk egységben, Krisztus Igazságában. Mi történt a „legyen a ti igenetek igen és a nemetek nem” kívánsággal? Nem engedjük meg, hogy meghamisítsák hitünket; tudjuk, hogy hittételeink és erkölcseink megdönthetetlenek és megváltoztathatatlanok. Még Egyházunk vezetői közül is egyesek át akarnak alakítani bennünket /és Krisztust/, vagy hátrahagyni bennünket /és Krisztust/, s ezzel szét akarnak hasítani és megosztani bennünket, nem fogunk megoszlani. Ha ezek a próféciák beteljesülnek /amint az láthatóan afelé tart/, akkor nem mi szakadunk el az Egyháztól, hanem ők szakadnak el tőlünk. Minden, amit tennünk kell, hogy maradjunk ott, ahol mindig is voltunk az Egyház hitének igazságát és hittételeit tekintve. Ahol az igaz Egyház fog maradni. Isten Szava által kormányozva a Biblia és a Katekizmus által, együtt az igaz Tanítóhivatallal.
Lesz-e
következménye ennek a cikknek; valószínű. Heves lesz-e az; lehetséges.
Miért írom mindezeket? A tény az, hogy a sátán abban reménykedik, hogy
megmérgezi elménket az Úr próféciáit illetően, és fátyolt borít
szemeinkre, hogy ne tudjuk leleplezni terveit. Realizálnunk kell ezt, és
megpróbálni, hogy ne adjuk meg magunkat a gonosz terveinek, hogy
megosszon bennünket és arra használjon fel bennünket, hogy egymás ellen
támadjunk. Egymás ellen fog uszítani bennünket. Kétségeket és
megosztást idéz elő. Nyilvánvaló, hogy fel kell készülnünk a szellemi
harcra, mely a gyűlölet rettenetes áradatát fogja önteni nem csupán
ezekre az égi üzenetekre, de azokra is, akik támogatják azokat. Nem
engedhetjük meg, hogy ezek a támadások megállítsanak bennünket. Azt
ajánlom, azzal válaszoljunk, hogy nem veszünk tudomást ezekről a
támadásokról; haladjunk előre és adjuk át a világnak ezeket az égi
üzeneteket, amilyen gyorsan csak tudjuk. Sokan, amikor elébük tárulnak
ezek az üzenetek, megbánást fognak érezni, hogy figyelnek azokra,
ahogyan mi tesszük, aztán kegyelmeket kapnak majd, hogy lássák a
kinyilatkoztatás Igazságát és az események igazságát, ahogyan azok
kibontakoznak.
Jegyezzétek
meg, senkit sem kell követnetek, aki eretnekséget tanít /erkölcsi és
hittételbeli hibákat/. Megtévesztő szakadás van kialakulóban az Egyház
legfőbb szervezetében azok között a katolikusok között, akik tönkre
akarják tenni az Egyház tanítását és doktrínáit és a hithű maradék
között, akik ezt nem akarják. Akik szorgalmazzák a hitehagyást, azok
fogják előidézni az új szakadást, nem pedig a doktrínákhoz ragaszkodó
hűségesek. Amikor ők túlságosan messzire mennek,- ha ez Ferenc pápa
valós napirendje,- akkor a „méltó pásztorra”, XVI. Benedekre kell
tekintenünk, hogy megszabadítsa a tévedéstől és helyreállítsa az
Egyházat
az ő szépségében. /Ahogyan boldog Tomasuccio de Foligno jövendölte,
hogy egy pápa ezt fogja tenni./ A többit illetően, hagyjunk mindent az
Úr akaratára.
- Maradjatok jótékonyak. Vagy egyik vagy másik módon fogtok válaszolni az ebben a cikkben közölt információkra az egyet nem értés elismerését illetően. Ha megfontoljátok a lehetőségét, hogy ezek a próféciák igazak lehetnek, akkor terjesszétek ezt a cikket. Isten az ő próféciáit nem csupán néhány elfogulatlan hívő számára adja, hanem valamennyi hívőnek. Azt kívánja, hogy kinyilatkoztatásait megosszák és terjesszék mindenki számára, aki odafigyel és válaszol. És vegyétek figyelembe, hogy sokan, különösen ebben a tekintetben, még nem fognak egyetérteni. Még nem lesznek képesek meglátni vagy figyelembe venni a helyzetet. Ne próbáljátok meglátásaitokat bizonygatni. Terjesszétek elő az információt. Imádkozzatok megvilágosodásért. Imádkozzatok a pápáért és az Egyházért, igaz irgalmasságért, részvétért és egységért. Imádkozzunk egymásért és az igazságban való egységünkért. Az idő majd világosabbá teszi a dolgokat egyik vagy másik irányban. Vagy Ferenc pápa a hamis próféta, ami reális lehetőség, vagy nem ő az, hanem valaki más. A helyzet vagy ebben az irányban halad vagy nem, és ennek az üzenetnek kritizálása nem fogja azt megváltoztatni. Ha a helyzet ebben az irányban halad, mindenképp örülni fogtok, hogy Isten előre tájékoztatott benneteket próféciái által, akkor is, ha kezdetben elutasítottátok azokat.
- Maradjatok reménnyel teljesek. Isten az, aki irányít, és ezeknek az időknek eseményeire gondot visel. Emlékezzetek, hogy Isten mindent javára fordít az Őt szeretőnek. /Róm. 8:28/
És
ő megjövendölte mindezen eseményeket Dánielen keresztül és a Bibliában
Szt. János által és több mennyei prófécia által, ezért bátraknak kell
lennünk az események kibontakozásakor és ezért fel kell ismernünk, hogy
Ő azt kívánja tőlünk, hogy a Beléje helyezett reménnyel és hittel
válaszoljunk. A félelem nem az Úrtól való. Idézzük a 91. zsoltárunkat:
„azt mondja az Úrnak: „Te vagy az én oltalmazóm, és erősségem, Istenem,
akiben bizakodom…” „nem kell félned az éjszaka rémeitől, a nappal
repülő nyíltól.” Krisztus oltalmaz bennünket és szeretteinket, és
tudjátok, hogy elküldte az Ő Édesanyját, hogy különleges módon legyen
segítségünkre ezekben az időkben.
- Maradjatok az imádságban. Az imádság az egyetlen útja a győzelemnek és a békének. A hamis prófétával kapcsolatos jövendölések közelednek a beteljesüléshez. A Jelenések könyve és a többi próféciák szerint a hamis prófétának a helyén kell lennie az első pecsét Végső Csatája idején, a háborúkról, éhínségről, járványokról szóló többi pecsétet megelőzően; a hitehagyásról szóló első pecsétnek meg kell előznie az apokaliptikus háborúkat meghirdető második pecsétet. A hamis próféta lesz a hamis Illés, a hamis Keresztelő János, aki megerősíti a felemelkedő Antikrisztust. Vallási tekintélyénél és egyetemes befolyásánál fogva segíteni fog az Antikrisztus hatalmának megerősítésében. Mi pedig segíteni fogunk a gonosz legyőzésében. És hogy ezt megtegyük, imádkoznunk kell. Imádkozzatok, imádkozzatok, imádkozzatok!
Úgy
látszik, Malakiás próféciájának utolsó pápája időszerű és rövidesen
kezdetét veszi a nagy hitehagyás. Akiknek van szemük a látásra, az
utolsó vihar felkerekedőben van. Tanúságot kell tennünk a megjövendölt
Igazságról, bármilyen fájdalmas legyen is az. Egy dolog a próféciáról –
sohasem könnyű meghallani, még nehezebb elfogadni. De a prófécia
gyümölcsei mindig azok, amelyekre az Egyháznak szüksége van, és amit
Isten akar. II. János Pál fölülről bátorít bennünket: „Nem annak van itt
az ideje, hogy szégyenkezzünk az Evangélium miatt… annak van itt az
ideje, hogy a háztetőkről prédikáljuk azt.” Hogy Ferenc-e a hamis
próféta, amit különböző próféciák különösen jeleznek és amire sok más
prófécia utalást tesz, ez egyaránt lehetséges és valószínű, de az idő
majd megmutatja. Imádkoznunk kell a katolikus Egyházért, beleértve
Ferenc pápát is, hogy minden a jézusi Kinyilatkoztatás Igazságában és
Jézus kereszthalálában maradjon. Ha megosztjátok, vagy hírül adjátok ezt
a cikket, kérem, tegyétek azt annak teljes közlésében. Bátorság!
/Dr.
Kelly Bowring teológus, író és népszerű szónok. Teológiai
doktorátusát Rómában, az aquinói Szent Tamás egyetemen szerezte meg,
licenciátusát a Dominikánus Házban és a II. János Pál Intézetben
/Washington DC/, mesterfokozatát az ohioi Steubenville-i Ferences
Egyetemen. Rendelkezik az Egyház megbízásával, hogy teológiát taníthat.
Dékánja volt a Graduate School of Theology and Program of Catholic
Studies /GST/ iskolának, a borromeói szent Károly szeminárium lelkiségi
missziójának dékánja és professzora a szent teológiának a Déli
Katolikus Kollégiumban. Intézeti igazgatója a Szűz Mária Kollégiumnak
az Ave Maria egyetemen. Kiemelkedően híres amerikai tanár. Számos könyv
szerzője. Nős, nyolc gyermek édesapja./
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése