Pataki
Mihály Mária - a Szerettláng Mozgalomban ismert nevén "Piusz testvér" -
még az 1970-es években találkozott Kindelmann Erzsébet asszonnyal, a
Szeretetláng Lelkinapló leírójával. Hosszú éveken keresztül volt
Erzsébet asszony közeli munkatársa és egy szeretetlángos könyv írója
(amelyet még a törökbálinti művelődési házban dolgozva adtunk ki a
'90-es években). Visszaemlékezéseiből sok fontos és értékes dolgot
megtudhatunk Erzsébet asszonyról is és a Mozgalom kezdeteiről:
J + M + J
+++ M
Az Atya, a Fiú, és a Szentlélek nevében. Ámen.
Dicsértessék a Jézus Krisztus! – Mindörökké. Ámen.
0.) Csak tanúságtétel:
E kis dolgozatom, egy igyekvő római katolikus hívő elmélkedését
tartalmazza! Kizárólag csak annyira fontosak az itt leírtak,
amennyiben, engem jellemezve; gondolataimat megismerteti.
Tehát, csupán: tanúságtétel, csak lábjegyzet [1],
semmiféleképp nem teológia, vagy igazáért kardoskodó
tudományos mű! Csak apró betűs lábjegyzet a Szeretetláng
Mozgalom kezdeti történetéből!
1.) Bemutatkozom:
Pataki Mihály Mária a nevem. Faműves egyéni vállalkozóként,
igényes kivitelezésű fakereszteket készítek. Hatvanhét évesen, a
Budakalászi Szent Kereszt Felmagasztalása Plébánián,
áldoztatóként igyekszem szolgálni. Másik egyházközségünkben,
Szentistvántelepen, a Szent István Király Plébánia Képviselő
Testületének, és az ottani Rózsafüzér Imaközösségnek vagyok a tagja. [2]
(Nyílván nem véletlen az, hogy keresztgyártó kisiparosnak a
plébániája Szent Kereszt Felmagasztalása titulusú. A házunktól
mintegy 4oo lépésnyire lévő Szent István Király templomunk pedig
bérmálási védőszentem István nevével azonos.) [3]
2.) Találkozásom Szűzanya Szeretetlángjával, a
Szeretetláng első csodája életemben:
Tizenöt évvel a Szeretetláng első közlése után, úgy 1977 körül
történt. Késő este, kaptam egy Szeretetláng füzetet. „Tisztán-látó”
Dr. Szabó László barátom, azzal a felszólítással adta át: „Fontos
lehet ez. Az íróját meg kellene keresned. Róla csak annyit tudunk,
hogy még él, és Mária-remete környékén lakik.”
A Szeretetláng ismertetőjét még az nap hajnalán elolvastam.
Tisztaságos szellemisége, tüzes lelkesültsége magával ragadott.
Azonnal tudtam: „Végre megérkeztem! Akkor és ott; a Szeretetláng
kegyelmi hatása megérintette szívemet-lelkemet! A hajnali csoda
délelőtt tovább folytatódott. Sorozatos benső indíttatásoknak
engedelmeskedve, Pesthidegkúton, a Harmatcsepp utcában,
megtaláltam Erzsébet asszonyt. (- Erzsébet asszony: Szűzanya
Szeretetlángjának első elfogadója és továbbadó látnoka. -) Ő,
alapos kikérdezésem után elfogadott, kapu és lakás kulcsot adott
nekem, azzal a meghagyással: „Jöjj csak bátran, amikor csak
akarsz. Szeretettel várlak, neked nem kell külön bejelentkezned.”
Délután, Erzsébet asszony kertjében lévő kis remete-lakában tovább
folytattuk az ismerkedést, a beszélgetést. Egyszer csak, teljesen
váratlanul, az akkor és ott feltett kérdéseimre, maga a Szűzanya
válaszolt. Ezt mondta:
„Ha valaki Szeretetlángomat megismeri; elfogadja;
magáévá teszi és tovább adja, az a legjobb úton jár; mert
Szívem Szeretetlángja; Maga Jézus Krisztus.”
Nem tudom, csoda érthető-e, érzékelhető-e?
Alig
néhány órája, hogy olvasol a Szeretetlángról. Még csak fél napja tudsz
arról, hogy ez a fogalom egyáltalán létezik. Ezek után eljutsz magához a
forrásához, Erzsébet asszonyhoz. Ő, téged, - akit akkor lát először! -,
nagy-nagy szeretettel fogad, sőt elfogad. Ráadásul, mindezt
megkoronázandó: Szűzanya imigyen közli veled Szeretetlángjának
summázatát:
„Ha
valaki Szeretetlángomat megismeri; elfogadja; magáévá teszi és
továbbadja, az a legjobb úton jár; mert Szívem Szeretetlángja; Maga
Jézus Krisztus.”
Nos,
ilyen rendkívüli előzmények után, lettem az a „valaki”, aki Szűzanya
Szeretetlángját megismerte, elfogadta, magáévá tette, és tovább is adta.
Méghozzá elsőként; Réka feleségemnek adtam tovább. Így indultunk el –
immár ketten -, a Szűzanya által számomra, számunkra legjobbnak mondott
úton; úgy, mint a Szeretetlángban elrejtőzött Jézus Krisztust hordozók!
3. Összefoglalás a Szeretetláng Lelki Mozgalomban betöltött hajdani szerepemről, szerepünkről:
Erzsébet
asszonnyal való első találkozásom után, feleségemmel, Rékával együtt,
életünk teljesen megváltozott. Feltárult előttünk az Egyházban meglévő,
de erősen háttérbe szorított aszketika és misztika valósága. Mi is
ráleltünk, a csodák, a szentek, az égi közlések és kegyelmi útmutatások
hatalmas szellemi-lelki birodalmára! Ezzel, a már korábbi útkereséseink
során szerzett ismereteink - az újabbakkal kiegészítve és mintegy
megkeresztelve -, végre helyükre kerülhettek! A ma Egyházában is
tevékeny Szentlélek munkálkodása, ámulatba ejtett bennünket. Mint
kintről érkezett idegenek, elképedtünk azon a furcsaságon, hogy az
egyháziak döntő többsége, e kegyelmi ajándékok sokaságát, vajon miért
nem akarja jobban megismerni és azt továbbadván a hívőkkel is
megismertetni?
Nekem
rendkívüli élmény, és valóságos „beavatás” volt a Szeretetláng eredeti,
kézzel írt füzeteit elolvasnom. Erzsébet asszony magányosan megvívott
kegyetlen lelki küzdelmei, mélyen megrendítettek. Önmaga kétségeivel, a
fő gonosszal, az egyházi tisztségviselőkkel, a felkért gyóntatókkal, a
sok megalázó visszautasítással, ugyanakkor a mindennapi élettel, a
gyermekneveléssel, a családi gondokkal, a világi és politikai
hatóságokkal való kilátástalannak tűnő harcai megkönnyeztettek.
Leginkább
az Úr Jézus és a Szűzanya hangvételének egyszerűsége és közvetlen
kedvessége lepett meg. Elcsodálkoztam azon a szeretetteljes társalgáson,
ami a legszentebbek és az egyszerű földi halandó között lehetséges. A
Lelki Naplót olvasva nagy vágy ébredt bennem: „De jó lenne, ha egyszer
én is meghallhatnám és érzékelhetném az Úr Jézus és a Szűzanya hozzám
intézett kedves szavait, tanácsait, kéréseit!”. [4]
Már
Szeretetláng Lelki Napló első elolvasásakor is úgy éreztem, hogy nekem,
benne; minden érthető és világos! Egyébként is, Erzsébet asszonnyal
meglátásaimat sorra vettük, és közösen átelmélkedtük. Csodálatosak
voltak ezek a meghitt együttlétek. Ilyenkor csendes öröm, béke, és a
kölcsönös elfogadás barátsága kötött egybe minket. Hála és köszönet
mindezekért! Gondolom, hogy amikor Erzsébet asszony emlékei között
időzve, maga-magáról, élete eseményeiről nekem oly nagy odaadással
mesélt, ilyenkor állandó benső engesztelő áldozatvállalásából kissé
kilépve kicsit ő is megpihenhetett. Jó előadói képessége, ragyogó
emlékezete és őszinte közlési vágya pontosan fel tudta idézni és vissza
tudta adni azokat külső és belső körülményeket, melyeknek ő részese
lett. Számomra talán ez volt a Szeretetláng legnagyobb
kegyelmi-ajándéka. Így, én azt a valóságot ismerhettem meg, ahogyan
Erzsébet asszony azt önmagában átélte!
Erzsébet
asszonyt az Úr Jézus és a Szűzanya évtizedekig oktatta, vezette. Ő
viszont engem azzal tanított, hogy élményeit, érzéseit, örömeit, sőt,
még a vélt vagy valós sérelmeit is megosztotta velem. Csodálatos
Erzsébet asszony alázata, - ahogyan, engem, mint zöldfülű, éppen
megtéregető lelki gyermekét - teljesen egyenrangú lelki társaként;
édesanyai bizalmába fogadott és legmélyebb gondolataiba, érzelmeibe is
beavatott. Utólag is, itt is, köszönöm.
Még
ismeretségünk legelején történt. Erzsébet asszonyt megszólításakor
kedveskedve; Erzsike nénit mondtam. Ekkor igen határozottan közölte
velem, hogy ő nem Erzsike, hanem Erzsébet. Megkért, hogy így szólítsam,
hiszen még az Úr Jézus is, és a Szűzanya is tiszteletben tartja ezt az
óhaját
Erzsébet
asszony személyiségét megismerve, életszentségét közvetlen-közelről
szemlélve, tanításait megfogadva; nekünk is mindennapi szív-ügyünkké
vált a Szeretetláng. Új társakra találtunk. Barátok, közösségek, és
megannyi tennivaló várt ránk! Lángoló lelkesültségünkben fáradhatatlanul
munkálkodtunk. Szűzanya által kiválasztott és felkent Szeretetláng
apostolok lettünk. Túlcsorduló szívszeretetünket mások is megérezték
rajtunk és bennünk. A Szeretetláng fényét, benső örömét, lelkesültségét:
vállalt és begyakorolt tudatossággal továbbsugározva ontottuk
testvéreinkre, a természetre és az egész világra! Szívünk és lelkünk
csak úgy árasztotta Szűzanyánk Szeretetlángjának kegyelmi hatását! [5]
Családtagjainkhoz,
korábbi ismerőseinkhez, régi közösségeinkhez is „elvittük” Szűzanya
Szeretetlángját! Közülük sokan szintén „tüzet fogtak”! A Lelki Napló
legépelt változatát, ahol csak adódott, testvéreink kezébe adtuk.
Külföldre is kijuttattuk a Szeretetláng Naplót. Papokkal, különféle
lelkiségekkel és mozgalmakkal kerültünk kapcsolatba. Nos, nálunk, ilyen
nagy változást hozott, a reánk kiáradó Szeretetláng kegyelmi hatása!
Minden más egyebet félre téve, szívvel-lélekkel tettük azt, amit a
hirtelen kibomló esemény-teendők felkínáltak…
Így
történt, hogy Jóisten ajándékaként, mintegy hét évig, - egészen a
haláláig (1985.) -, Kindelmanné, Erzsébet asszony lelki gyermekei,
segítői és munkatársai lehettünk. Egyúttal a Szeretetláng Mozgalom
(akkori) vezetői közé, - mint „civilek a pályán”-, mi is bekerültünk.
Életünk e csodálatos és áldásos időszakáról; Találkozásom a Szeretetlánggal címmel, 1997-ben, egy tanúságtevő könyvet írtam, amely Törökbálinton jelent meg. (Ezer példányszámban.) [6]
4.) Elmélkedés a Szűzanya Szeretetlángjáról kissé másképpen:
Szűzanya a Szeretetlángjáról nekem adott első tanítása:
„Ha
valaki Szeretetlángomat megismeri; elfogadja; magáévá teszi és
továbbadja, az a legjobb úton jár; mert Szívem Szeretetlángja; Maga
Jézus Krisztus.”
Elgondolkodtató,
hogy ez a felsorolás, tulajdonképpen egymásból következő és egymást
feltételező döntések sorozataként közli a Szeretetláng lényegét.
Mondhatjuk, hogy ez a megfogalmazás; mintegy „folyamatábrája” a
Szeretetláng továbbadódásának.
- Első; a megismerés. - - Második állomás; az elfogadás. - - Harmadik mozzanat; a „magamévá teszem.” - - Negyedik következmény; a „továbbadás.” - - Ötödik megállapítás és egyben biztatás; „a legjobb úton való járás.” - - Hatodik állomásként Szűzanya kijelenti; „Szívem Szeretetlángja; Maga Jézus Krisztus.
Kissé részletezve és mindezt kifejtve:
- Első; a megismerés.
A kezdet kezdete az, hogy tudnunk kell arról, hogy Szűzanyánk által
felkínált új kegyelmi eszköz: a Szeretetláng egyáltalán létezik.
- Második állomás; az elfogadás. Az elfogadás mindig akarati döntés. Kell-e ez nekem, vagy nem kell. Akarom-e, vagy sem.
- Harmadik mozzanat; a „magamévá teszem.”
Ez a Szeretetláng megtartása! Könnyen belátható, hogy az elfogadásból
következik: „Igen, mindezt tennem kell, sőt élnem kell! Engedem, hogy a
meglelt kincs szívügyemmé váljék, általa és benne átalakulhassak,
teljesen belelényegülhessek!”
- Negyedik következmény; a „továbbadás.” Az előzőekből szükségszerűen adódik a „továbbadása” annak, aminek, Akinek a hordozója lettem. Igen, ez már általános papi-, apostoli-, és küldetéses-feladat!
- Ötödik megállapítás és egyben biztatás; „a legjobb úton való járás.”
Amennyiben a Szeretetláng maga Jézus Krisztus, úgy valóban a legjobb
úton járunk, hiszen Jézus Krisztus az utak Útja, az igazságok Igazsága,
az életek örök Élete.
- Hatodik állomásként Szűzanya kijelenti; „Szívem Szeretetlángja; Maga Jézus Krisztus.
Azaz
közli azt a titkot, hogy Szeplőtelen Szívének Szeretetlángja immár nem
csak kizárólag az övé, hiszen róla lemondva, Szent fiát mintegy magából
kiszakítva; ismét reánk bízza! Úgy is fogalmazhatunk, hogy Jézus
Krisztus, mint Szűzanya Szeretetlángja, ugyanúgy rendelkezésünkre és
megszentelésünkre bocsájtja Önmagát, mint ahogyan például az Oltári
Szentségben, vagy a többi szentségekben is teszi!
„Ha
valaki Szeretetlángomat megismeri; elfogadja; magáévá teszi és
továbbadja, az a legjobb úton jár; mert Szívem Szeretetlángja; Maga
Jézus Krisztus.”
Ismétlésként
kissé másként is elmélkedhetünk erről a felsorolásról. Az első három
mozzanat, a „megismerés”, az „elfogadás”, a „magamévá tevés”: a személy
lelki átalakulásának zárt, benső területe. Magánügye. Ezzel szemben, a
„továbbadással, a személyessé lett Szeretetláng immár kiáradóvá, mások
számára is hozzáférhető kegyelemi forrássá válik! Tehát közüggyé lesz.
Ötödik megállapítás szerint, az ez idáig megtett út azért a legjobb,
mert Szűzanyához hasonlóan mi is Krisztust hordozókká és Krisztust
közvetítőkké válunk. Ekkor már, mi sem tudunk a szívünkbe-lelkünkbe
dédelgetett Jézus Krisztusunkhoz önzően ragaszkodni, hanem önmagunkat is
legyőzve, hajlandók leszünk a bennünk szállást vett áldott személyét,
mint Szeretetlángot; továbbadni. Így válunk mi is megannyi
kis-szűzanyává, lelkeket tűzkeresztséggel megjelölő apostolokká, végső
soron Jézus megváltó munkatársaivá.
5. Szívem Szeretetlángja; maga Jézus Krisztus:
Jézus Szívének, (pláne Szűzanya Szívének) gondolata, teológiája, nem mindenki számára elfogadható. Hiszen, a Jézus Szívéről szóló hitigazság és annak tiszteletének sok évszázados gyakorlata, kizárólag csak a Katolikus Egyház sajátja. [7] Például, Jézus Szívének valósága az ortodox testvéreinknél teljesen ismeretlen, a protestánsoknál pedig pláne az.
Meg
kell értenünk azt, hogy Szűzanyánk Szeplőtelen Szíve élő valóság, nem
valamiféle kegyes hitbuzgalmi elképzelés, vagy ájtatos kitaláció.
A
szent keresztény, (és minden ősi) hagyomány egyként állítja, hogy az
emberszív rejtekén ég egy kis láng, mely Isten saját ajándék-szikrája
bennünk. Ezt ismerve, már is jobban érthetővé válnak azok a Jézus Szíve
képek, melyek külsőleg is, felszínén is lángoló szívvel ábrázolják
Jézust. A lángoló Jézus Szív összetett és beszélő képjel, megfejtése; a
szív belsejében rejtőzködő Isteni Szeretet oly annyira „túlhevült”, hogy
immár képtelen rejtekében megmaradni, hanem azon túlcsordulva igyekszik
mindenkihez eljutni! A bent lángolva szerető igaz Élet, a külső
világban is égni, gyújtani, fényt és tisztaságot óhajt sugározni! Igen, a
legbensőségesebb és legelrejtettebb Istenszív kincseit önmagából
kilángolva szeretné az egész emberiséget, sőt, az egész világot
meghódítani! S ha mindehhez hozzávesszük még azt a körülményt is, hogy
Jézus Szíve lándzsával átdöfött Szív, ez is a bent és kint, a kint és
bent átjárhatóságát hirdeti.
A
karmelita Nagy Szent Teréz, „A belső várkastély” című értekezésében
írja, hogy minden egyes ember lelkének legmélyén, - a hetedik szobában
-, maga az Úr Jézus lakik. Nos, a mennybe felvett és már feltámadt
Szűzanya Szívében, és tisztaságos kegyelemmel teljes lelkében is ott él;
az ő személyes Krisztusa. Amikor Szűzanyánk azt mondja: „Szívem Szeretetlángja maga Jézus”,
ezzel azt állítja, hogy a Szeretetláng nem más, mint az ő Szeplőtelen
Szívének egyetlen Kincse, a benne is lángolva szerető Szent Fia, aki
valóságos és élő személy. Nos, Szűzanyánk Szeretetlángjaként saját
Jézusát ajándékozza nekünk. Így, Szűzanyánk szeretetlángbeli Jézusának
az élete és további sorsa – amennyiben Szűzanyánk Őt nekünk adta -;
teljesen reánk bízatott.
Nem tudom, ez a gondolatmenet eléggé érthető-e?
Minden
ember szíve-lelke mélyén – titokzatos módon ugyan, de valóságosan jelen
van Jézus Krisztus. Függetlenül attól, hogy az illető tud erről, vagy
sem. Tehát mindannyian, - akarva, vagy akaratlan! - Krisztushordozók
vagyunk. [8]
Szűzanyánk
is ember. Igaz, hogy kegyelemmel teljes ember, igaz, hogy már üdvözült
ember, sőt a mennyország koronázott Királynője Ő. De mint mindenki, ő
is, a Szeplőtelen Szívében őrzi, hordozza a vele együtt élő saját benső
Krisztusát. Nos, Szűzanya saját, benső, misztikus Krisztusát mondja,
nevezi így: Szeretetlángom! (Külön örüljünk annak, hogy Szűzanyánk
magyarul adja ezt az új Jézus nevet, és ezáltal még az a megtiszteltetés
is éri nemzetünket, hogy minden más népnek ezt kell a saját nyelvén
újraértelmezvén lefordítania!)
A
drága jó Szűzanyánk, Jézus Krisztus Öt Szent Sebének érdemeiért mit is
kért a Mennyei Atyjától, és a Mi Atyánktól? Azt, hogy bűnös országa (-
Magyarország, azaz Regnum Mariánúm!), és a magyar nemzet bűnös
gyermekeinek megmentéséért, megint, hadd mondhasson le Jézusáról, csak
azért, hogy ismét kiszolgáltathassa Őt minekünk! Fontos tudnunk azt,
hogy Szűzanyánk, éppen a mi nemzedékünknek esdette ki ezt a túláradó
szent kegyelmet. Éljünk tehát ezzel az új lehetőséggel, hogy Szűzanyánk
Szívében élő Szent Fiát úgy, mint: - Szeretetlángot -, megismerjük,
elfogadjuk, magunkévá tegyük, és továbbadjuk.
A
Szeretetláng immár több mint ötven éve közöttünk él. Természetesen
láthatatlanul, de a jó szándékú, tisztaságos emberszívek, emberlelkek
rejtekén hathatósan valósul és tevékenykedik. Csupán az angyalvilág
számára látható és áttekinthető, ennek a lelki síkon és csendben épülő
Jézus Országnak a létező valósága. Nos, a Szeretetláng a közöttünk
megjelent Atya Országa. Szűzanyánk Szeretetlángja az a hegyre épült
város, melynek természetfeletti fénye; homályt oszlat, a gonoszt elűzi, a
gyűlölet lángját eloltja, és kegyelmi hatása kiárad az egész
emberiségre, sőt azon is túl, az egész világra!
6.) A Szeretetláng születése, a Szeretetláng, mint ujjá születés:
1962.
április 13.-án, fájdalma pénteken, az irgalom órájában, Szűzanyánk,
mint Magyarok Nagyasszony zokogva szólt a szintén síró Erzsébet
asszonyhoz:
"Kármelita
kislányom! Oly sok bűn van az országban! Segíts Nekem, mentsük meg! Én
Fénycsóvát adok kezedbe, ez Szívem Szeretetlángja (lesz). Az Én Szívem
Szeretetlángjához add a te szeretetedet is, és add tovább, kislányom!"
(…)
„Én
jóságos, megértő Édesanyátok vagyok, és veletek összefogva mentelek meg
benneteket. Szent István király Nekem ajánlotta országotokat, és Én
ígéretemmel biztosítottam, hogy Szívemen viselem az Ő és a magyar
szentek kérését. Egy új eszközt szeretnék a kezetekbe adni. Nagyon
kérlek benneteket, fogadjátok megértéssel, mert Szívem bánkódva néz
országomra...”
Ez
az Erzsébet asszony által leírt jelenet tulajdonképpen a
Szeretetlángként hozzánk eljött Jézus Krisztus közöttünk ilyetén való
megjelenését közli. Ezt nem lehet félreérteni, és üdvtörténeti
jelentőségét kisebbíteni! (Itt és most, ezt nekem le kell írnom):
A
Szeretetláng Erzsébet asszonynak való átadását, és a Szeretetláng
kegyelmi kiáradásának kezdetét, én, - természetesen Erzsébet asszony
teljes egyetértésével - Jézus második eljövetelének tartom.
A
Szeretetláng, Jézus Krisztusnak ugyanolyan közöttünk való jelenlétét
rejti, mint ahogyan annak idején - az Ige megtestesülésekor – az Isten
Fia Jézus, teljesen ismeretlenül; magzatként, gyermekként, ácsként a
rokonsága az ismerősei körében élt. Igen, majd a mindenki előtt is
megnyilvánuló dicsőséges, angyalsereges eljövetelének is eljön a maga
ideje! E felől semmi kétség. A kettő nem zárja ki egymást! De addig is,
az Úr Jézus most is befogadó szállásadókat, édesanyákat, rokonokat,
apostolokat, munkatársakat keres. A lelkek megmentése érdekében, még a
Jézus dicsőséges eljövetele előtt, áldott Szűzanyánk minél több olyan
„korán kelő” készségeseket toboroz, akik olyan bűnbánók, olyan megtérők,
olyan engesztelők, és olyan Sátánt megvakítok: mint amilyen; Erzsébet
asszony is volt!
„Én Fénycsóvát adok kezedbe, ez Szívem Szeretetlángja (lesz) …”
Teljesen
egyértelmű, hogy Szűzanyánk e szavakkal Erzsébet asszonynak átadja
Szeretetlángját. Ekkor mindannyiunk Égi Édesanyja, Mária, Erzsébet
asszony további gondoskodására bízza Szívéből kilépő misztikus
Krisztusát. Aggódik, ezért sír oly keservesen. Erzsébet asszony, mint
gyakorlott édesanya, pontosan tudja, hogy egy most született és
magatehetetlen „csecsemő-élet” érkezésénél mit is kell tennie. Ahhoz,
hogy a „baba Szeretetláng” életbe maradhasson, először el kell fogadnia
őt, majd gondoskodó édesanyai szeretetével táplálnia is kell. Ezt
megerősítendő mondja Szűzanyánk Erzsébet asszonynak (és természetesen
nekünk is):
„Az Én Szívem Szeretetlángjához add a te szeretetedet is…”
Erzsébet
asszony, amikor kimondja: „Igen, Szűzanyám legyen minden a te akaratod
szerint!” – akkor az ő ember szívébe-lelkébe mintegy átköltözve: benne
is megszületik Szűzanyánk Szeretetlángja, azaz Jézus Krisztus. Ezzel az
emberszívben való megjelenésével az Ige ismét, emberivé lett. Csakhogy
most nem a tisztaságos Szent Szűz méhében született közénk, hanem egy
hatgyermekes magyar asszony; Erzsébet szívében-lelkében. Tudom, hogy
első hallásra kissé meglepő, vagy egyesek számára egyenesen botrányos ez
az állítás, de Isten emberszerető Irgalma oly leleményes és titokzatos,
hogy az jóval meghaladja a mi elképzeléseinket és tanult
okfejtéseinket.
Mivel
a megmentésünkért „új eszközzé” váló Jézus Krisztusnak az egy
személyben való megszületésénél sokkal több a küldetése, ezért folytatja
kérését Szűzanyánk imigyen:
„… és add tovább, kislányom!"
Tehát,
Jézus, Erzsébet asszonyon szívén-lelkén keresztül tovább óhajt áradni.
Bennünk és általunk, - mint titokzatos fénycsóva – tovább, egyre csak
tovább igyekszik haladni, újabb és újabb lelkeket igazabb életre
meghívni és arra feltámasztani. S akár a „futótűz”, továbbterjedve az egész emberiséget elérni…
Szeretettel
és hálával fontoljuk csak meg, hogy Szűzanyánk miérettünk ezt a nagy
édesanyai áldozatát immár másodszor hozza meg. Először, még a földi
életében tette ugyanúgy, amikor Jézusától elszakadván, Szent Fiát a
názáreti kis otthonukból kénytelen volt tanító útjára elengedni. Akkor,
tudván-tudta, hogy Szent Fiának útja, egészen golgotás kereszthalálig
vezet. Most pedig a Szeretetláng Lelki naplóban azt állítja, hogy végül
is Szeplőtelen Szívem győzni fog!
Segítsük mi
is drága égi Édesanyának azzal, hogy hagyjuk, hogy a Szeretetlángjában
nekünk adott Jézusa általunk és bennünk életre kelhessen, és velünk is
elindulhasson lélekmentő útjára.
Adja
a Jóisten, hogy a Szeretetláng által, mi is Jézus hordozóivá és Jézus
továbbadóivá, engesztelőivé, és lelkeket mentő munkatársaivá válhassunk.
------------------------------------------------------------------------------
1 - A lábjegyzet;
olyan szövegrészlet, amely az oldal alján, a főszövegtől elkülönítve
helyezkedik el, és a főszöveghez képest kiegészítő információt
tartalmaz. Célja az, hogy a háttér információ ne szakítsa meg a
folytonos olvasást, hanem az olvasóra bízza a döntést, hogy kíván-e
tájékozódni róla. Szerepelhet benne állításra vagy idézetre vonatkozó
pontos hivatkozás, illetve a szerkesztő megjegyzése, amelyet a szerző
szövegétől el kíván különíteni. Jelölése lehet csillag (*) vagy felső
indexben szereplő számjegy: 1. Ez a szám olykor szögletes
zárójelben áll: [1]. Betűmérete gyakran kisebb a főszövegnél, betűtípusa
pedig mindig álló (nem dőlt). Számozása kezdődhet minden oldalon újra,
vagy fejezetenként, illetve az egész dokumentumban folytatólagosan.
Amennyiben nem az egyes oldalak alján, hanem a fejezet végén szerepel
összegyűjtve, nem lábjegyzetnek, hanem végjegyzetnek nevezik.
2
- A Szűzanya személyes kérésére és a Szeretetláng hatására; világi
sarutlan karmelita lettem. Rendbéli nevem: Szűzanya Szeretetlángjáról
nevezett Piusz – névadó védőszentem; Szent X. Pius Pápa, - aki nagy
egyházújító volt (1835 - 1914). Lélekben választott lelki vezetőm: Szent
Pio atya.
A
Szent Kereszt Rend, régebbi nevén az Angyal Műnek világi tagja vagyok.
3
- Adottságaim - úgy általában - elképesztően középszerűek. Szellemi
hiányosságom rengeteg. A legegyszerűbb adatszerű részleteket nem igen
tudom megjegyezni. Élő beszédben (is) nehézkes vagyok. Az olvasással és a
szöveg megértéssel is adódnak gondjaim. Még a leghétköznapibb dolgokban
is sokszor tévesztek. Váratlan helyzetek is megzavarhatnak. Alkatomból
adódó gyarlóságom; a lelki érzéketlenség, vagy ennek éppen az
ellenkezője; a mások szándékának túlzott méltánylása. Talán, a
hihetetlen szétszórtságom az, amivel leginkább küszködöm. A kitartó
állhatosság sem az erősségem.
A
Jóisten mindezek ellenére, - vagy épen ezért -, olykor-olykor
rendkívüli ajándékával halmoz el. Ilyenkor, többnyire pontosan azon
területen kér tőlem fáradozást, vagy szeret szolgálatot, amire
legkevésbé tartom magamat alkalmasnak.
Kíváncsi,
kutakodó ember vagyok. Olyan, mindenkit és mindent kifigyelő típus.
Rátarti, önmagát sokra tartó egyéniség, aki viszont másokhoz bizony elég
szigorú. Afféle hidegen szemlélődő, mérlegelő ítészként tekintek
testvéreimre és a világra. Ebből következően, főleg a dolgok és
jelenségek lényege, működése, és azok benső összefüggései érdekelnek.
Engem sokkal inkább a megértés foglalkoztat, mintsem a rácsodálkozásos
és beleérzéses elfogadás. Sajnos, az elemző értelem túlsúlya jellemez, a
gyermekien egyszerű szívszeretet rovására.
Persze,
azért vannak otthonról hozott, tehát örökölt jó tulajdonságaim is.
Mindig is viszolyogtam a durvaságtól, a haragvástól, a trágárságtól. A
tisztához, az emelkedetthez eredendően és őszintén vonzódom. Az
általános segíteni és szolgálni akarás, - sajnos nem eléggé begyakorolt –
készsége mindig is meg volt bennem. Mindig is szomjúhoztam a legvégső
igazságra.
Mára
már, a Jóisten kegyelméből, időnként, rálátok - mintegy magamat
kívülről is szemlélve – hiányosságaimra. Így tudottá válik az az életem
végéig tartó feladat, hogy miben is kell változnom. Másrészt, az is
hálával tölt el, hogy így visszatekintve életemre azt is tisztán látom,
hogy oly sokszor a végleges és végzetes eltévedéseimtől, éppen azok a
hiányosságaim óvtak meg, ami miatt oly sokat kínlódtam, kínlódom.
Például, amikor jógáztam, sportoltam, festettem, írtam, keleti
vallásokkal, és ezotéria sokféle ágazatával foglalkoztam, bizony éppen
képességeim gyengesége, (fáradékonyságom, összeszedettségem hiánya,
akaratom gyengesége, az állhatatlanság, a feledékenység,
kényelemszeretet, bátortalanságom stb.) volt az a védelem, hogy akár
melyik élet-területen olyan eredményt és sikert érhessek el, hogy abban
megrekedve, mintegy kelepcébe esve és ott kiteljesülve esetleg végleg
eltérüljek. Márpedig a Jóisten eredeti terve, még a születésem előttről
az volt, hogy nékem Szűzanya Szeretetlángjával találkoznom
kell!
Áldott legyen ezért
is háromszorosan Szent Személye!
4 -
Úgy általában megállapítható, hogy a Szentlélek által sugalmazott
szövegek elrejtett valóságokról és csodálatos benső összefüggésekről is
tudósítanak. Emellett, kegyelmi adományokat is közvetíthetnek! A Lelki
Naplók abban is segíthetnek, hogy a nélkül is bejárhatjuk a kiválasztott
személy által megkínlódott lelki fejlődése útját, hogy mindazt, amit ő
átélt, azt időben és egyéb körülményeiben nekünk is meg kellene tennünk!
Ennél mi sem természetesebb, hiszen a mindenkori égi adomány, - „a
karizma” -, nem csak az abban először részesülő testvérünk kizárólagos
tulajdona, hanem az egész Egyházé, sőt az egész emberiségéé.
5
– Az, hogy az ember szíve-lelke a kegyelem közvetítés „eszköze”is
lehet, azt többek között a Szent Fausztina naplójában is olvasható: „+
Ahányszor lélegzik a keblem, ahányszor dobban a szívem, ahányszor lüktet
a vérem testemben, annyi ezerszer kívánom dicsérni a Te irgalmadat, ó,
Legszentebb Szentháromság!
+ Szeretnék egészen Irgalmaddá változni, s élő képmásod lenni, Uram; Isten e legfelségesebb tulajdonsága, végtelen Irgalma jusson el szívemen és lelkemen keresztül embertársaimhoz.”
+ Szeretnék egészen Irgalmaddá változni, s élő képmásod lenni, Uram; Isten e legfelségesebb tulajdonsága, végtelen Irgalma jusson el szívemen és lelkemen keresztül embertársaimhoz.”
6
- Ezekben az időkben Erzsébet asszony gyóntatója a törökbálinti Izeli
János atya volt. Ővele, baráti együttműködésben, a Szeretetláng Mozgalom
akkoron kibontakozó és „reánk bízott ágának” mintegy világi vezetője és szervezője is voltam. Fontos hangsúlyozom, hogy Szeretetláng Közösségének „reánk bízott ága”,
mert Magyarországon (és a nagyvilágban) rajtunk kívül is voltak
Szeretetlángot hordozó személyek és közösségek. De mivel akkor még
Szűzanya Szeretetlángja Magyarországon egyházi és politikai tiltás alatt
állt, ezért egymásról mit sem tudva, külön-külön munkálkodtunk. Így
tehát, a Szeretetláng nálunk, csak csendben, rejtőzködve, szívről-szívre
átadódva – mint búvópatak - személyről-személyre terjedhetett. János
atya és testvére Józsi atya vezetésével Érd Ó-falun, a Szent Mihály
templomban minden hónap 12-e estéjétől másnap 13-án délig Szeretetláng
virrasztásos, szentségimádásos, szentmisés engesztelés volt. Emellett,
10-15 személyből álló közösségünkkel Budapesten és vidéken tartottunk
Szentmisével egybekötött Szeretetláng Engesztelő Imaórákat, Szeretetláng
átadásokat. Másrészt, Szűzanyánk kérésének eleget téve, először mi
magunk lettünk világi karmeliták. Ezek után már mi toboroztunk leendő
világi karmelitákat. Úgy húszan lehetek azok, akik közreműködésünkkel,
egyéves felkészítésük után fogadalmat tettek.
Ezerkilencszázkilencven
körül, a máig használatos un. kék engesztelő imaóra füzet helyett, egy
fehér borítású egyszerűbb „új szövetségibb” és „magyarosabb”
összeállítást készítettem. Néhány alkalommal budapesti nagy templomokban
már ebből imádkoztunk. János atya egyik látnok lelki-gyermeke
nehezményezte ezt a változtatást, és egyéb (részünkről egyértelműen
tudott és bizonyíthatóan téves) kifogása is volt velem szemben. János
atya a mi állításunkkal szemben, az „állítólagos közlés” igazában
hitt.
A nézeteltérés miatt, Izeli atyától és az általa vezetett érdi
Szeretetláng Közösségtől feleségemmel együtt eljöttünk. Harag nélkül
váltunk el egymástól, egyszerűen elmaradtunk. Hazudnék, ha azt
állítanám, hogy ekkor nem volt bennem csalódás, mély keserűség és bizony
sértettség is.
A
Szeretetláng Engesztelő Mozgalom még megmaradt életünkben. Megint a
Gondviselés sietett segítségünkre. Ugyanis B. József atya vezetésével
Mária-remetén alakult egy új imacsoport, ahova meghívtak bennünket. Nem
vezetőknek, hanem együtt-imádkozó testvéreknek. Családi háznál, nyáron
kis nyaralóban, ha adódott, akkor templomban gyűltünk össze.
Hétről-hétre, kedden délelőttönként, örömteli kisközösségi
együttlétünkkel és az általam összeállított imafüzettel engeszteltünk.
Ilyenkor mindig volt Szentmise, gyónási lehetőség, és az egyházi
ünnepekről való megemlékezés. 1994 évben, első feleségem halála napján, e
közösségtől is megváltam.
7 -
Jézus Szívének fogalma és tiszteletének gyakorlata a Katolikus
Egyházban ALACOQUE SZENT MARGIT-MÁRIA (1647. - 1690.)
magánkinyilatkoztatása révén és főleg a Jezsuiták szorgalmazására
kezdett kiteljesedni.
8
– Természetesen, az ember szabad akaratának következtében és az
áteredendő bűn miatt, szívünk-lelkünk mélyére beengedhetjük a gonosz
lelkeket is, és ekkor az Úr Jézus mintegy tehetetlenné téve, mintegy
keresztre feszítve kénytelen bensőnkben senyvedni.
Budakalász, Szentistvántelep, 2013. augusztus 18.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése