A püspöki konferenciák elnökei részt vettek a Szinodalitásról szóló zsinat ún. kontinentális összejövetelén Prágában 2023. február 5-12. között. Résztvevők:
Ezt a videót megnézheted itt is: https://hlas.wistia.com/medias/57ygesqucc
https://rumble.com/v2emt12-kinyilvntsa.html
https://cos.tv/videos/play/43294950866064384
https://www.bitchute.com/video/dwSDiThbb5US/
https://gloria.tv/post/XvSMXYrqgYVe2hG3kAYwmwZUf
– bíborosok: Ouellet (Vatikán), Grech (Vatikán), Omella Omella (Spanyolország), Hollerich (Luxemburg), Zuppi (Olaszország), De Kesel (Belgium)
– érsekek: Graubner (Csehország), Massafra (Albánia), Lackner (Ausztria), Vukšić (Bosznia- Hercegovina), Puljić (Horvátország), Sfeir (Ciprus), de Moulins-Beaufort (Franciaország) Rossolatos (Görögország), Martin (Írország), Stankevics (Lettország), Grušas (Litvánia), Scicluna (Málta), David (Monakó), Gądecki (Lengyelország), Galbas (Lengyelország), Pezzi (Oroszország), Bober (Szlovákia), Jiménez Zamora (Spanyolország), Német (Szerbia), Kmetec (Törökország), Mokrzycki (Ukrajna), Cushley (Skócia), Lulias (Nagy- Britannia)
– püspökök: Jaševskyj (Fehéroroszország), Kavalenov (Bulgária), Hudson (Anglia és Wales), Jourdan (Észtország), Joly (Franciaország), Bätzing (Németország), Mura (Olaszország), Jurevičius (Litvánia), Cosa (Moldávia), Van Den Hende (Hollandia), Kozon (Skandinávia), Ornelas Carvalho (Portugália), Veres (Magyarország), Crişan (Románia), McGee (Skócia), Štumpf (Szlovénia), Matjaž (Szlovénia), Gmür (Svájc), Martyniuk (Ukrajna), Jazloveckyj (Ukrajna), Zmitrowicz (Ukrajna), De San Martín (Vatikán), Okolo (Csehország nunciusa), Dzjurach (Ukrajna), Giuliodori (Olaszország).
A fent nevezett egyházi prelátusok magukra vonták Isten anatémáját a más – szodomita – evangélium hirdetéséért a Gal 1,8-9 szerint. Anatéma hullott mindazokra, akik akár tudatos, aktív propagátorai voltak a prágai szabbathnak, mint pl. Hollerich, Grech vagy Graubner prelátus, akár formálisan vettek részt rajta. A prágai szabbath célja az LMBTQ erkölcstelenségei előretörésének szorgalmazása az egyházi gondolkodásban, majd pedig a normák megváltoztatásával a tanításban és a gyakorlatban. Ez súlyos bűn Isten és az egyház ellen, valamint Európa nemzetei ellen is, akiket a fent nevezettek ezen a találkozón képviseltek. Az egyházi paradigmák megváltoztatása szakaszosan megy végbe, lehetőleg burkoltan, mindenféle nemes frázisokba csomagolva. Valójában azonban az egyház öngyilkosságáról van szó.
A német szinodális út, amely vehemensen szorgalmazza ezt az öngyilkos irányt, elrettentő például szolgál. Prágában azonban nyíltan senki sem ítélte el a német aposztázist. Éppen ellenkezőleg, a részvétel gesztusával helyeselték azt. Ráadásul Bätzing püspök a találkozó csillagává vált. Nyilvánosan prédikált, nyilvánosan koncelebrált és nyíltan kritizált másokat. A német irányvonal ezen képviselőjének, Bätzing érseknek a prágai részvétele a bizonyíték arra, hogy az ún. szinodális út német modellje megegyezik az összegyházi modellel, amelyet az aposztata Bergoglio Ferenc álpápa szorgalmaz.
Bätzing püspök Prágában úgy nyilatkozott, hogy lényeges feszültséget érzékel az egyházban. A Hittani Kongregáció volt prefektusa, Müller bíboros erre ekképpen reagált a médiában: „Ezt a feszültséget a katolikus hittannal ellentétes herézis váltotta ki.”
A bíboros szó szerint azt mondta, hogy Bätzing „elemzése rettenetes”. Bätzing ugyanis a prágai találkozón megtagadta Isten egyháznak adott kijelentését, méghozzá ezekkel a szavakkal: „Ez nem az én hitem, ez nem az én Krisztusom és nem az én egyházképem.“
Müller bíboros ezt mondta: „A német katolikus ekkleziológia ezen felállítása teljesen hamis és öngyilkos… A német szinodális szekta szöges ellentétben áll a katolikus hitvallással.“
A bíboros számos püspökre vonatkozóan ezt mondta: „Nem értették meg a bűnből való megváltás titkát és mint az apostolok utódai elbuktak hivatásukban.“ A bíboros a szinodális utat „hittanilag inkompetensnek és egyházjogilag illegitimnek nevezte“ és elmondja, hogy „egyértelműen ellentétes a Krisztus Egyházának lényegéről és univerzális küldetéséről szóló tannal.“
Bätzing a prágai szabbath többi résztvevőjével együtt Isten anatémáját vonta magára. Mi a különbség az anatéma és az exkommunikáció között? Lényegében ezek a kifejezések azonosak, de mégis van bizonyos különbség közöttük. Az egyház exkommunikálta pl. Szent Johannát és eretnekként elégették. Jogi bűntettről volt szó ebben az esetben, amelyet a látható egyházszervezet hivatalosan jóváhagyott. Azonban Szent Johanna semmilyen herézist nem hirdetett, ezért nem volt kizárva Krisztus Titokzatos Testéből, tehát nem hullott rá Isten anatémája, annak ellenére, hogy exkommunikált volt. Sajnos erre nem ez az egyetlen példa az egyháztörténelemben.
A prágai szabbath résztvevői, annak ellenére, hogy Isten anatémája alatt vannak, továbbra is teljes egyházi parádéban lépnek majd fel. Miért? Mert a fennálló egyházi rendszer manapság nem exkommunikálja a heretikusokat, hanem éppen fordítva, privilegizálja.
A Bizánci Katolikus Patriarchátus ezennel kinyilvánítja Isten anatémáját, amelynek kettős pozitív hatása van:
1) Védi a hívőket a herézis lelki mérgezésétől
2) A heretikus főpapokat bűnbánatra indítja
Tekintsünk bele a történelembe:
A keleti kereszténységet a 8. és a 9. században a képrombolás herézise sújtotta. Akkor IV. Pál volt a konstantinápolyi pátriárka. Gyengeségből, fenyegetések súlya alatt megadta magát, nem állt ki a herézisek ellen. Állandó lelkiismeret-furdalása miatt azonban nem volt nyugta. Tudatosította, hogy áruló lett, ezért lemondott pátriarkai hivataláról és vezeklőként monostorba zárkózott. Elmentek utána a papok, méghozzá Irén császárnéval együtt, és kérték, hogy ne hagyja magára a nyáját.
Pál ezt válaszolta nekik: „Már öreg vagyok és beteg, hamarosan eljön a halál, és el kell számolnom az igaz Bíró előtt még a legkisebb vétkeimért is. Félek, hogy Isten megbüntet engem, mert félelemből hallgattam, és nem mondtam nektek igazat. Az egyház ma herézisektől szenved. Én is hozzájárultam ehhez, én nyomorult, mert háromszor egyetértettem úgy kézzel, mint szájjal a hazug tanokkal. Ezért most fájdalmasan vezeklek, és inkább a sírban akarok lenni, mint Isten anatémája alatt. Azt is mondom nektek, hogy nem reménykedhettek az üdvösségben, ha herézisben maradtok. Biztosítsátok, hogy legyen összehívva az általános zsinat, amelyen elítéltetnek a herézisek. Ha nem lesz összehívva az általános zsinat és nem tagadjátok meg a heréziseket, nem üdvözülhettek.“
Ezután néhány nappal a pátriárka meghalt és helyébe 784-ben Tarasius pátriárka lépett. Az új pátriárka hivatalba lépése feltételéül a zsinat összehívását szabta. Ezt mondta: „Különben nem fogadom el a pátriárkai széket, mert nem akarom, hogy elvettessek. Egyetlen ember sem, sőt egyetlen császár sem menekül meg Isten Ítéletétől és az örök büntetéstől.“ 787-ben összehívták a VII. általános zsinatot és elítélték a heréziseket.
A jelenlegi herézisek belülről pusztítják az egyházat. A meghirdetett szinodális út LMBTQ kifejezés alatt egyenesen már az összes erkölcstelenség legalizációját szorgalmazza. Ezek sokkal súlyosabb gaztettek, mint amilyen a képrombolás herézise volt. A prágai szabbath célja is az LMBTQ legalizációja volt. Ezért az összes résztvevő, legfőképpen a püspöki konferenciák elnökei, Isten anatémáját vonták magukra. A Bizánci Katolikus Patriarchátus csupán ezt a valóságot nyilvánítja ki. Minden püspök, aki ezen részt vett, nem szabadulhat meg ettől az anatémától, amíg nem tart nyilvános bűnbánatot szóban vagy írásban. Ráadásul mivel nagy botránkozást okozott, ezért el kell ítélnie a heretikus LMBTQ szinodális utat. Szükséges, hogy a többi püspök, pap és a hívő nép követelje, hogy a részt vevő prelátusok tartsanak bűnbánatot vagy mondjanak le.
Az apostoli és prófétai szolgálat alapján (v.ö. Ef 2,20) a Bizánci Katolikus Patriarchátus ezennel kinyilvánította Isten anatémáját a fent nevezett prelátusokra.
+Illés
a Bizánci Katolikus Patriarchátus pátriárkája
+Metód +Timóteus
Püspök-titkárok
2023. 3. 1.
Letöltés: BKP: Isten anatémájának kinyilvánítása Európa püspöki konferenciáinak elnökeire (2023. 3. 1.)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése