Bergoglio nagy eltökéltséggel készíti
elő jövő év októberére az ú. n. Amazonas-szinódust. És ahogy korábban, a
család-szinódusnál, ennek az eredménye is már most készen van: a papi
nőtlenség eltörlése. A forgatókönyv teljesen egyértelmű, mégis úgy
tűnik, hogy most sem akarja senki elhinni.
A támadás mögött megint egy német nyelvű sugalmazó áll: a válás és a második házasság letagadott, de gyakorlatilag elfogadott elismerését a sváb Walter Kasper erőltette, a papi nőtlenség eltörlését az osztrák Erwin Kräutler.
Baldisseri „bíboros” már Bergoglio Dél-amerikai útja előtt bejelentette, hogy Bergoglio látogatásának fő célja az Amazonas-szinódus előkészítése. Puerto Maldonado „püspöke” Bergoglio megérkezése előtt egy találkozón kijelentette, hogy az Amazonas-lakóinak saját magukat kell evangelizálni, de ez nem egy spontán mozgalmat jelent, hanem olyat, amit Róma irányít a háttérből. Ez elsősorban a REPAM szervezeten keresztül történik, melyet már 2014 őszén az Amazonas-szinódusra való tekintettel alapítottak meg, s melyet Hummes „bíboros” és Kräutler „püspök”, két elkötelezett cölibátus-ellenző kontrollál.
A támadás mögött megint egy német nyelvű sugalmazó áll: a válás és a második házasság letagadott, de gyakorlatilag elfogadott elismerését a sváb Walter Kasper erőltette, a papi nőtlenség eltörlését az osztrák Erwin Kräutler.
Baldisseri „bíboros” már Bergoglio Dél-amerikai útja előtt bejelentette, hogy Bergoglio látogatásának fő célja az Amazonas-szinódus előkészítése. Puerto Maldonado „püspöke” Bergoglio megérkezése előtt egy találkozón kijelentette, hogy az Amazonas-lakóinak saját magukat kell evangelizálni, de ez nem egy spontán mozgalmat jelent, hanem olyat, amit Róma irányít a háttérből. Ez elsősorban a REPAM szervezeten keresztül történik, melyet már 2014 őszén az Amazonas-szinódusra való tekintettel alapítottak meg, s melyet Hummes „bíboros” és Kräutler „püspök”, két elkötelezett cölibátus-ellenző kontrollál.
Peruban az Amazonas-szinódus
előkészítését szolgáló találkozóra az indiánokkal tartott „mise” után
került sor, azt követően, hogy Bergoglio felvázolta az ökológiai
irányvonalat és a környezetbiológiai rendszer megmentését szolgáló
tervet – írja Franca Giansoldati újságírónő, Bergoglio egyik híve. Az
Amazonas-szinódusnak nem csak az lesz a feladata, hogy a térség
ökológiai helyzetéről tárgyaljon, hanem a nős papok felé nyitásról is:
vagyis lehetővé tegye szolid keresztény kiképzéssel rendelkező nős
férfiak számára, hogy a bennszülötteknek „misét” mutathassanak be.
Kräutler „püspök” a Messaggero lapnak adott interjújában ezt azzal indokolta, hogy a „II. Vatikáni Zsinat” leszögezte, hogy egyetlen keresztény közösség sem épülhet fel, melynek gyökerei vagy központja nem az eucharisztiában van. Ezért meg kell vitatni azt a helyzetet, melyben emberek milliói (?) paphiány miatt vannak kizárva a vasárnapi „misékből” [valójában csak mintegy 250-300 ezer főről van szó, nem milliókról; s akit érdekel, hogy a civilizáció milyen fokán élő emberek ők, az nézze meg a katholisches.info weboldalon az e cikkhez készített fotókat].
Kräutler „püspök” a Messaggero lapnak adott interjújában ezt azzal indokolta, hogy a „II. Vatikáni Zsinat” leszögezte, hogy egyetlen keresztény közösség sem épülhet fel, melynek gyökerei vagy központja nem az eucharisztiában van. Ezért meg kell vitatni azt a helyzetet, melyben emberek milliói (?) paphiány miatt vannak kizárva a vasárnapi „misékből” [valójában csak mintegy 250-300 ezer főről van szó, nem milliókról; s akit érdekel, hogy a civilizáció milyen fokán élő emberek ők, az nézze meg a katholisches.info weboldalon az e cikkhez készített fotókat].
De, tette hozzá Kräutler a szokásos
magyarázatot: „Nem a cölibátus megkérdőjelezéséről van szó.” Kräutler
tovább: „A cölibátus egy férfi vagy egy nő döntése, akik szabadon
döntenek ezen életforma mellett. A cölibátusnak óriási értéke van, ha
szabadon választják.” [Miért, egy férfi nem szabadon dönt arról, hogy
pap akar lenni? Ezzel mindaz mellett dönt, ami a papságot jelenti, benne
a cölibátus mellett is. Ugyanúgy, ahogy egy sportoló, ha olimpiai
bajnok akar lenni, rengeteg lemondást és áldozatot vállal, hogy célját
elérje. Ha ezeket az áldozatokat nem hozza meg, akkor nagy
valószínűséggel nem lesz bajnok, ezt senki nem támadja meg?]
Ezután elmondta, hogy Bergoglio 2014. április 4-én privátaudiencián fogadta, ahol felvázolta neki a helyzetet. Bergoglio azt felelte, hogy „bátor válaszokat vár a püspököktől”; és én „úgy gondolom, hogy az Amazonas-szinódus alkalmas pillanat ezeket a bátor javaslatokat előterjeszteni”.
Ezután elmondta, hogy Bergoglio 2014. április 4-én privátaudiencián fogadta, ahol felvázolta neki a helyzetet. Bergoglio azt felelte, hogy „bátor válaszokat vár a püspököktől”; és én „úgy gondolom, hogy az Amazonas-szinódus alkalmas pillanat ezeket a bátor javaslatokat előterjeszteni”.
Kräutler miközben azt állítja, hogy
nincs szó a cölibátus eltörléséről, valójában arról beszél, hogy azokat a
papokat, akik továbbra is cölibátusban akarnak élni, nem fogják
házasságra kényszeríteni. Hogy milyen messze távolodott Kräutler és a
zsinati szekta a szentelési- és oltárszentség fogalmától, azt a szekta
mostani törvényére való állandó utalás is bizonyítja. Ugyanis évtizedek
óta azt állítják, hogy a papok nőtlensége csupán az egyház törvénye, ami
ezért változtatható. Ezzel szisztematikusan és tudatosan azt takarják
el, hogy a cölibátus éppen hogy nem csak az Egyház egyik törvénye, hanem
a szentségi papság szerves, konstitutív része: közvetlenül Jézus
Krisztus példájára megy vissza, aki nőtlen volt, és az apostolok
példájára, akik – bár nagyrészt nősek voltak, amikor őket Jézus
kiválasztotta – utána éppen Jézus példáját követve maguk is
önmegtartóztatóan éltek. A hagyomány ezt ennél világosabban nem
magyarázhatná meg.
A latin egyház mindazon egyházak között, melyeket Róma Krisztus egyházaként ismer el (a Rómával egyesült keleti egyházakat), az egyetlen, ami a szentségi papságot kétezer éven át teljes egészében meg tudta őrizni. Mind a többinek ez csak részben sikerült. A többi keresztény felekezetnek pedig egyáltalán nem.
Csalfa módon azt a látszatot keltik, hogy pusztán a világ egyik, indiánok lakta, elhagyatott táján kialakult szükséghelyzetről van szó. A REPAM-képviselők azonban nyomatékosan hangsúlyozzák, hogy az, ami az Amazonas vidékén érvényes, a világ más területein is alkalmazható. Ezt Baldisseri „bíboros” is megerősítette.
A latin egyház mindazon egyházak között, melyeket Róma Krisztus egyházaként ismer el (a Rómával egyesült keleti egyházakat), az egyetlen, ami a szentségi papságot kétezer éven át teljes egészében meg tudta őrizni. Mind a többinek ez csak részben sikerült. A többi keresztény felekezetnek pedig egyáltalán nem.
Csalfa módon azt a látszatot keltik, hogy pusztán a világ egyik, indiánok lakta, elhagyatott táján kialakult szükséghelyzetről van szó. A REPAM-képviselők azonban nyomatékosan hangsúlyozzák, hogy az, ami az Amazonas vidékén érvényes, a világ más területein is alkalmazható. Ezt Baldisseri „bíboros” is megerősítette.
Az Amazonas-szinódus mögött az egyházi
68-asok régi követelése áll. Az Amazonas kerülő útján kell Európában és
Észak-Amerikában végre elérni, ami a 68-asoknak 50 éven keresztül nem
sikerült. Kräutler dicshimnusza a cölibátusra csupán kenetteljes
szóbuborék azok megtévesztésére az egyházban, akik egyébként is szívesen
hagyják magukat megtéveszteni.
Hogy Kräutler valójában mit gondol a cölibátusról és a papságról, azt ő maga árulta el 2014-ben az osztrák Die Presse újságnak. Ezt mesélte el: 2012-ben beszélt Ratzingernek a mise nélkül maradt indiánokról, mire azt a tanácsot kapta, hogy imádkozzék papi hivatásokért. Kräutler válasza így hangzott: „Ebben nem veszek részt.”
Hogy Kräutler valójában mit gondol a cölibátusról és a papságról, azt ő maga árulta el 2014-ben az osztrák Die Presse újságnak. Ezt mesélte el: 2012-ben beszélt Ratzingernek a mise nélkül maradt indiánokról, mire azt a tanácsot kapta, hogy imádkozzék papi hivatásokért. Kräutler válasza így hangzott: „Ebben nem veszek részt.”
Teljesen nyilvánvaló, hogy Bergoglio visszafordíthatatlan
reformfolyamatokat akar bevezetni, miként ezt 2015. óta ő maga többször
megerősítette. 2015. márciusában Aurelio Mario Poli „bíborosnak”,
Buenos Aires-i utódának az érseki székben egy levélben ezt írta: „Az
»egyház« reformja irreverzibilis. 2017. májusában kijelentette: „A
vatikáni média reformja irreverzibilis.” 2017. augusztusában Bergoglio
beszédeinek írója, Victor Manuel Fernandez „érsek” ezt írta egy
tanulmányban: „Igen, Bergoglio az Amoris laetitia-val
visszafordíthatatlanul változtatta meg az »egyház« fegyelmét.” 2017.
augusztus 24-én Bergoglio a liturgistáknak adott audiencián ezt mondta:
„A liturgia reformja irreverzibilis.”
Meglepően sok merev visszafordíthatatlanság egy olyan valaki részéről, aki annyira masszívan bírálja a változni, változtatni nem akarást, mint Bergoglio. Vajon a jövő évben is irreverzibilis folyamatot fog elindítani a papság nőtlenségével kapcsolatban? Sok, nagyon sok indok szól e mellett.
Meglepően sok merev visszafordíthatatlanság egy olyan valaki részéről, aki annyira masszívan bírálja a változni, változtatni nem akarást, mint Bergoglio. Vajon a jövő évben is irreverzibilis folyamatot fog elindítani a papság nőtlenségével kapcsolatban? Sok, nagyon sok indok szól e mellett.
Ezt a cikket azok miatt fordítottam
le, akik azzal áltatják magukat, hogy Bergoglio után megint minden
rendbe jön, csak őt kell kibírni. Nos, Bergoglio nem buta, pontosan
tudja, hogy ez a veszély kis mértékben ugyan, de fennáll, ezért hoz
radikális, vissza nem fordítható változtatásokat, és ezért cseréli le a
régi gárdát saját embereivel. Feltételezhető, hogy ezt a két feladatott
tűzte ki maga elé, és/vagy e kettővel bízták meg irányítói. Egy biztos,
Isten közvetlen közbelépése nélkül a katolicizmus helyzete csak romlani
fog, mind Bergoglio alatt, mind Bergoglio után. És akik sokáig
várakoznak a zsinati vonatról való leugrással, azokat a zsinati szekta
egészen biztosan be fogja teljesen kebelezni, majd maga alá fogja
temetni, már csak azért is, mert ellenálló erejük a zsinati szektával
való együttmenetelésük miatt minden nappal csökken.
(forrás: www.katholisches.info – 2018. január 22.)http://www.katolikus-honlap.hu/1701/irreverz.htm
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése