A
húsvéti ünnepekkor számtalanszor elhangzik, hogy Jézus a „zsidók
királya” volt. Hogy lehet az, hogy húsvétkor a zsidók nem emlékeznek meg
az állítólagos „zsidó” Jézus királyukról, akiket ők ölettek meg. Most
abba nem megyünk bele, hogy az ókori zsidóknak nem is volt királyuk,
hisz olyat mint királyság sosem hoztak létre az állandóan vándorlók, a
gyülevész rablóhordák tömegei. Semmi nyoma nem maradt meg, semmilyen
királyságuk nem létezett. Miközben más ókori népektől 6-8-10 ezer éves
építészeti és tárgyi emlékek maradtak meg napjainkig. A zsidók semmit
sem tudnak felmutatni az ókori korszakukból, amik tárgyi emlékek
lennének.
JÉZUS NEM VOLT ZSIDÓ
Több
ókori tény bizonyítja, hogy a názáreti Jézus, aki Galileából
származott, ahol nem laktak zsidók, tehát nem volt zsidó származású.
Ugyan Betlehemben született (Jeruzsálemtől délre 10 km-re), de honnan
kerültek oda szülei? És miért mentek utána az északi Galileába lakni?
Ezt írja a Katolikus Lexikon:”Az biztos, hogy tanításainak színtere
elsősorban Galilea, a Genezáreti-tó környéke, de a 4 evangélista alapján
az is tény, hogy több ízben részt vett Jeruzsálemben a nagy ünnepeken,
és Júdeában is járt. Tanítványai is galileaiak, Júdás kivételével. A
zsidók vezetőivel való nézeteltéréséből ered a főtanács által való
elfogatása és kiszolgáltatása Poncius Pilátus római helytartónak, aki
mint a messiási jogcím követelőjét kivégeztette.” Kizárt dolog, hogy az
ókorban egy szegény, nincstelen zsidó mozgalmat indított volna a zsidó
főpapok ellen, hogy szüntessék meg a gyűlöletes tanaikat és vallásukat.
Ilyenre még a valóban zsidó Saul rabbi sem vetemedett, aki egyetlen
szövegében sem ostorozta a zsidó főpapokat, rabbikat és a zsidó vallást.
Tehát Jézus semmiképpen nem lehetett zsidó, amikor nekiesett a főpapok
bírálatának. A zsidók valójában nem tartják Jézust zsidó
származásúnak, csak ezt a hazugságot hirdetik róla. Pétert és Saul-Pált
a római zsidók adták át kivégzésre a római hatóságoknak, mivel a
kereszténység akkor már olyan jelentős volt, alig három évtizeddel
Jézus halála után, hogy a zsidók a két keresztény vezető
eltávolításával akarták a kereszténységet megszüntetni. Azonban
Saul-Pál még idejében „kapcsolt” és a zsidó elvárásoknak megfelelően
összekotyvasztott szövegeiben teljesen kiforgatta Jézus tanait és egy
zsidó maszlagot hordott össze, amit aztán később beillesztettek az
Újszövetségbe. Milyen érdekes! Még Jézus kimondott szavait állítólag
négy evangélista jegyezte le, akik közül talán csak egy ismerhette
személyesen Jézust, addig Saul rabbi, aki csak hallomásból tudott
Jézusról minden igyekezetével azon volt, hogy meghamisítsa Jézus örök
érvényű igéit és őt mint „apostolt” emlegetik és zavaros,
ellentmondásos irományait beleillesztették az Újszövetsége. Jézus szó
szerint a zsidók Ószövetségét kidobta a szemétre, Jehovával együtt. A
lexikon szerint Máté és János apostol Jézus tanítványa volt, Máténak
arámi volt az anyanyelve és személyes benyomások alapján írta le művét.
A többi apostol nem ismerte személyesen Jézust, Márk csak tanúja volt
Jézus utolsó napjának, Lukács csak Jézus halála után sok évvel másoktól
hallotta Jézus életét.
A KATOLIKUS LEXIKONBÓL
Pilátus
kis táblát készítettett, héberül, görögül és latinul ezt íratta rá és
Jézus feje fölé szögeztette a keresztre: Iesus Nazarenus Rex Iudeorum,
'Názáreti Jézus a zsidók királya'. A legenda szerint szerint Nagy
Konstantin császár édesanyja, Szent Ilona császárné találta meg a
Kálvária földjében a Szent Kereszttel együtt. (első változat a
lexikonból) Arámul, görögül és latinul áll rajta Jézus elítéltetésének
oka, amint Pilátus gúnyolódva mondta: „Názáreti Jézus, a zsidók
királya”. Maga az írásmód a hitelesség bizonyítéka: jobbról balra kell
olvasni (a gör. és lat. betűket is). A szövegét a 4 evangélista
egymástól eltérően „idézi”. Szt Ambrus szerint Szent Ilona a Golgotán
megtalálta Jézus keresztfájának tábláját, a „titulus”-t is. Magával
hozta Rómába, ahol befalazták az ereklyéket őrző kápolna fölé emelt
bazilika egyik boltívébe. 1492-ben itt találták meg az 50 cm hosszú,
zsinórral átkötött ólomdobozban. (katoilkuslexikon, részlet, második változat)
Tehát a
lexikon szerint az INRI feliratot héberül is a táblára írták, a második
változatban a hébert fölcserélték arámira, ami Jézus anyanyelve volt,
persze ő héberül is tudott. Érdemes még Szent Ilonának is utána nézni,
aki Kr.u. 248-330 körül élhetett, a lexikon szerint:”A 4. század
végéről való legenda szerint a Golgotán megtalálta Jézus és a két lator
keresztjeit, és a keresztrefeszítés eszközeit is. A Szent Kereszt
kiválasztására Jeruzsálem akkori püspökének javaslatára egy
gyógyíthatatlan betegségben szenvedő nőhöz vitték a darabokat, és azt a
keresztet nyilvánították Jézus keresztjének, melynek érintésére a nő
meggyógyult. A szegeket, melyekkel Jézus testét a fára szegezték,
elvitte a fiának. Ezekből az zablát és sisakot csináltatott, melyeket
hadviselés közben használt. A császárné a kereszt egy részét Rómába
vitette és felépítette a Szent Kereszt (Sante Croce in Gerusalemme)
bazilikát, a másik részét ezüst tokba foglaltatta és ott hagyta
Jeruzsálemben. A megtalálás helyén is bazilikát emeltettek. Szintén az ő
nevéhez kötik a napkeleti bölcsek jelenleg a kölni dómban őrzött
maradványainak megtalálását is.”
A KATOLIKUS LEXIKON SZERINT
Itt már
születését Kr.u. 250 körülire teszik. Az első lexikon legendának nevezi
a szent kereszt megtalálását és ezt a katolikus lexikon is
feltételezi. Ha születési évét nézzük, akkor a kereszt keresésére
legalább 76 évesen vállalkozott, tehát halála előtt mintegy három
évvel. Véleményünk szerint Jézus halála után közel 300 évvel a három
keresztből semmi sem maradhatott, hacsak nem védték meg ezek
maradványait akkoriban valamilyen módon az időjárástól. Kr.u. 70-ben a
rómaiak lerombolták a várost, ahonnan a zsidók elmenekültek másfelé.
Semmilyen írás nem szól arról, hogy a Kr.u. 70-től a 300-as évekig kik
lakhattak Jeruzsálemben, mert az arabok oda később vándoroltak be,
amikor a 600-es évek első felében megostromolták a várost, ahol
állítólag 90 ezer keresztényt öltek meg, a lexikon szerint.
SZENT ILONA KUTATÁSA
Idézzük.”326-ban
szentföldi zarándokútra indult. Végiglátogatta Palesztina szent
helyeit, és templomokat építtetett Betlehemben az Úr születésének helye
fölé és az Olajfák hegyén a Mennybemenetel helyén. A hagyomány szerint
Jeruzsálemben a Golgotán megtalálta a Szent Keresztet és a szenvedés
más eszközeit is. Erről Aquileiai Rufinus (345--410) a következőket
írja egyháztörténetében: ,,A niceai zsinat idején Ilona, Konstantin
édesanyja, ez a hitével és vallásosságával egészen egyedülálló asszony
isteni intések alapján Jeruzsálembe ment és az ottaniak segítségével
kereste a helyet, ahol Krisztus szent testét keresztre feszítették. A
helyet azért nem volt könnyű megtalálni, mert az üldözések idején egy
Vénusz-szobrot állítottak föl (a Golgotán), hogy aki Krisztus
tiszteletéért odamegy, úgy tűnjék, Vénuszt tiszteli. Ezért a
keresztények elkerülték a helyet, s az már majdnem feledésbe merült.
Amikor Ilona égi jel alapján rátalált a helyre, eltávolíttatott onnan
mindent, ami a pogány kultuszhoz tartozott, és a mélybe ásva (egy
sziklaüregben) megtalálták a három keresztet. A megtalálás örömét csak
az zavarta, hogy a kereszteket nem lehetett egymástól megkülönböztetni.
Ott volt ugyan külön Krisztus keresztjének felirata is, de nem lehetett
meghatározni, melyik kereszthez tartozik. Az emberi tudatlanság isteni
segítségre szorult. Történt, hogy a város egyik előkelő asszonya
megbetegedett és már a halálán volt. Makariosz jeruzsálemi püspök,
amikor látta, hogy Ilona és a vele lévők nem tudják eldönteni, hogy a
három közül melyik Krisztus keresztje, így szólt: Hozzátok ide a talált
kereszteket és Isten mutassa meg nekünk, melyik volt az Úré! Ezután a
királynéval és kíséretével együtt bement a beteghez és térdre borulva
így imádkozott:Uram, ki arra méltattál minket, hogy az emberi nem
üdvösségét egyszülött Fiad a kereszt elszenvedésével hozza meg, és most
szolgálód szívébe sugalltad, hogy megkeresse azt a boldog fát, amelyen
üdvösségünk függött, mutasd meg a három kereszt közül azt, amely az Úr
dicsőségét szolgálta, vagy azt mutasd meg, mely kereszteken haltak meg a
latrok. Mutasd meg azzal, hogy ez a félholt asszony, ha az üdvözítő
keresztje érinti, térjen vissza a halálból az életre! Ezek után
hozzáérintették az asszonyhoz az egyik keresztet, de nem történt semmi.
Hozták a másikat is, de akkor sem történt meg a kért gyógyulás. Amikor
azonban odahozták a harmadik keresztet is, az asszony kinyitotta a
szemét, fölkelt és sokkal fürgébben, mint betegsége előtt, járni
kezdett. Visszanyerte egészségét és magasztalta Isten hatalmát. A
császárné e jel láttán fogadalmának megfelelően azon a helyen, ahol az
Úr keresztjét megtalálta, királyi pompával ragyogó templomot építtetett.
A szegeket, melyekkel az Úr testét a fára szegezték, elvitte a fiának.
Ezekből zablát és sisakot csináltatott, melyeket hadviselés közben
használt. A császárné az üdvöt hozó fa egy részét elvitte fiának, a
másik részét ezüst tokba foglaltatta és ott hagyta Jeruzsálemben. Ezt ma
is nagy tisztelettel őrzik.''
Kép: 1 Názáret Jézus korában, 2 magyar kápolna Jeruzsálemben, 3
a zsidók igazi királya a XX. században, a világ legnagyobb zsidó
tömeggyilkosa, Sztalin, akinek ez fölvett neve volt. A kép bal alsó
sarkában a zsintén zsidó Berija, aki 1953-ban megmérgeztette Sztalint,
hogy utána ő kerüljön hatalomra, aztán őt is kivégezték még az év végén.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése