Miért gyengébbik nem?
Tevődhet
fel a kérdés másik nemes felünk kapcsán. Ősképünkben a nők tisztelete
kiemelt fontosságú, akiket a Boldogasszony megjelenítőinek tartunk. Egy
szakrális család szellemi vezérletét a nő adja, ugyanakkor nincs és nem
is lehet kimondott vezető szerep egyik fél részéről sem. Mielőtt
felhördülnek a hím-soviniszták vagy a feminista-mozgalmárok ezen sorok
olvasatán, nyugodtan olvassák tovább az okfejtésünket a mielőbbi
megértés tekintetében. Elmagyarázom! Tehát az eredeti
állapot(természetes családmodell) szerint a család irányítása mindig az
évkörnek megfelelően történik. Tavasztól őszig a férfi lép előtérbe és
irányítja a teremtő munkálatokat. Ősztől tavaszig, amikor melegségre van
szükség, a nő veszi kezébe a gyeplőt.
Az
ősi modell(egészséges családkép) szerint élő családok középpontjában
mindig az egyensúly áll, s a szerepek a fény változásának megfelelően
cserélődnek.
A
nők tisztelete még az ötvenes években létezett, de szép lassan
beszivárgott a nyugat-európai család modell. Igen, jól olvassák, a
keleti-tömb(kommunista) látszat-elzártsága ellenére is. Erre a nyugati
típusra az a jellemző, hogy az erősebb lenyomja a gyengébbet,
elpusztítja a jobbat. Igazi kíméletlen farkastörvény mentén épül fel a
nyugati társadalom. A különféle hozzánk képest akkori "nomád" népek és a
„nagy” civilizációk léte alatt a női minőség állati sorba süllyedt,
élvezeti cikk lett belőle, ura a férfi lett, pusztán fizikai fölényének
okán. Ez a fő különbség! A puszta erő áll szemben a szakralitás
minőségével. Ennek enyhébb változata manapság is fennáll, nálunk
használatos udvariassági formulákat nem ismernek.
A
magyar lélekből nem lehetett teljesen kiölni ezt a tiszteletet, ezért a
tisztaság és szüzesség erényének besározása, a fogantatás és életadás
önkényes megtagadása lett a liberális „értelmiség” célkitűzése.
A
lélekgyilkos materializmus és szellemgyilkos liberalizmus térnyerésével
megszűnt az igény a szakrális család modellre, helyébe lépet a „neked
jogod van” a kötelesség és áldozatkészség helyébe ültetett jogvédő
szólamok elve.
A
Hungarista családkép legfőbb erénye, teljes értékű tagja a nő és jövője
a fogantatás becsülete, annak gyümölcsében; a gyermek
védelme...munkája, az életre nevelés!
Dr. Madarasi Pál-Várhegyi Kálmán
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése