2010. december 26., vasárnap

Nincsen értelme egyetlen kinyilatkoztatást is eltitkolni, ezért kérem, ha valaki tud még többről írjon hozzászólást. KÖSZÖNÖM



A sertésinfluenza oltással csempészik beléd a chippet?
Eljött az Antikrisztus kora. Vajon beteljesedik?
Helmut Pilhar:
tegnap, 2009. augusztus 27-én tartottam Badenben Bécs mellett egy előadást az Új Medicináról.
Feleségemmel együtt 40-en voltunk. Az azt követő beszélgetés során szóba került a sertésinfluenza, amikor felállt egy hölgy és a következőket mondta el: Egyik barátnője egy bécsi gyógyszergyártó cégnél dolgozik, aki azt mesélte neki, hogy a Tamiflu injekciókban valóban el van helyezve egy nano-részecske, mely szabad szemmel nem látható, de 12-szeres nagyítással már igencsak. Már egy játékmikroszkóppal megnézhetjük.

A gyógyszergyár alkalmazottainak már elmagyarázták, hogy a nano-részecske a szervezetben a beültetés után úgy működik, mint egy számítógép merevlemeze és ezen minden lehetséges adatot tárolni lehet. Ezáltal a későbbiekben nem lesz szükség személyi igazolványra és hitel- és egyéb kártyákra. Állítólag ezzel az intézkedéssel akarják a pontos népszámlálást megkönnyíteni, ill. az újszülötteket akarják megvédeni. Azt gyanítják ugyanis, hogy sok anya a titokban szült újszülött gyermekét egyszerűen „eldobja”.
A hölgy továbbá elmesélte, hogy ő is az egészségügyben dolgozik. Van egy ügyvédje, aki az ő betege volt és megkérdezte tőle, hogyan lehet majd megszabadulni ettől a chiptől. Azt válaszolta, tud a tervezett chipről, mert ugyebár a társadalom felső rétege természetesen tud erről. Ebben az évben tervezik beoltani az embereket kényszer nélkül, saját akaratukból. Ha csak kevesen jelentkeznek ebben az évben, jövőre kötelező oltásként vezetik majd be. Kivételt képeznek majd bizonyos embercsoportok, mint pld. a rendőrség, kórházi személyzet, politikusok, stb. Ő mint ügyvéd el tudja majd intézni, hogy ne oltsák be, de a lakosság nagyobbik részének nem lesz menekvése az oltás elől.
Ing. Helmut Pilhar
Egy, a Baxter gyógyszergyártó cég munkatársának kijelentése alapján a legrosszabb félelmeink válnak valóra. Igazság szerint nem egy nevetséges sertésinfluenzáról van szó, hanem egy általános chipbeültetésről, mely segítségével az egész emberiséget akarják kontroll alá helyezni. Kétféle injekciót gyártanak majd. Az egész szörnyen hangzik, de az egyik hegyében a chip, benne a Tamiflu méreg a széles tömeg számára, a másik üres lesz a kiválasztottak számára. Álmainkban nem tudtunk
volna elképzelni egy ilyen aljas tervet. Dr. Hamer (GNM – Germanische Neue Medizin - www.ujmedicina.hu (már 2007-ben figyelmeztetett bennünket bizonyos emberek terveiről. Ezért nagyon legyetek résen és védjétek meg magatokat!


Dr. Geerd Hamer és Helmut Pilhar 2009. augusztus 26-i levele:
Amerikában kötelezővé teszik a sertésinfluenza elleni oltást. Aki ezt megtagadja, 1000 dolláros pénzbírságra és 30 napos elzárásra, vagy akár koncentrációs táborba deportálásra is számíthat.
Jól hallották, a haláloltást megtagadók állami bűnt követnek el és ezek az emberek nem egy egyszerű börtönbe kerülnek, hanem a már részükre előkészített speciális koncentrációs táborokba, melyekből több százat állítottak fel Amerikában országszerte.
Ezekből a táborokból csak úgy engedik ki őket, ha alávetik magukat az oltásnak, és hagyják
beültetni magukba a chipet. Alighogy kikerülnek, a halálchip által szabad prédává válnak. A
koncentrációs táborokból kikerült emberek „véletlenül” hullanak majd, mint a legyek.
A világdiktatúrával ellenkező egyéneket a halálchip segítségével egy órán belül ki lehet majd kapcsolni. Az utóbbi 28 éve ezt teszik a kemóval és morfiummal, ezért bojkottálják az Új Medicinát.
Így a Földön 2,5 milliárd embert sikerült már eltenni láb alól. A halálchippel ez természetesen sokkal egyszerűbb és gyorsabb lesz. Nem csak azért, mert feltűnés nélkül – klf. betegséget imitálva (szívinfarktus, szélütés, hőguta) - lehet majd embereket meggyilkolni, hanem mesterséges járványokat tudnak színlelni, ahogy ezt már most tapasztalhattuk: Mexikóban (állítólag!) 3 disznó elpusztult és állítólag egy gyerek meghalt a sertésinfluenzában.
Ebből hazudtak egy világméretű járványt.
Ezt a chip-támadást nyilvánvalóan már évek óta tervezik. Ez a nevetséges sertésinfluenza, mely valójában nem is létezik, tulajdonképpen csak eszköz volt: ebből látszik, milyen szorosan megszervezett propagandamédiájuk működik a világon, bolhából elefántot tudnak csinálni.
Kezdték a hazugságokat az AIDS-szel. Majd következett a BSE. Szeptember 11-e után jött az Antrax-, majd a madárinfluenza-mese. Most a sertésinfluenza hazugság van porondon. Jövőre jön majd az egérinfluenza-mese. Mindez csak egy végkifejletre vár. Majd ha már minden emberbe beültetik a chippet, eljön az abszolút rabszolgatartó uralom ideje, mert úgy mindenkit tetszés szerint manipulálhatnak és meggyilkolhatnak.
Nagy népi tömeggyilkosság veszi kezdetét. Különben mire ez a hatalmas katonai és rendőrségi drákói szigor bevezetésére annak érdekében, hogy egy nevetséges nyári influenza ellen beoltsák az embereket? Ennek nincs értelme. Arról nem is beszélve, hogy ilyen oltás nincs is. Nem lehet októberben egy nyári influenza ellen oltani! A Tamiflu-val (= kemó) éppen hogy 2-3 hétig lehet csak elnyomni a gyógyulási szakasz tüneteit (lsd. www.ujmedicina.hu).
Érdemes említést tenni arról is, hogy Amerikában már 100.000 műanyag koporsót gyártottak le és helyeztek készenlétbe.
Vajon miért? Módszeresen lefegyverzik az embereket, begyűjtik a fegyvereiket és a harci kutyáikat. Az igazság ott derül ki, hogy elhallgatják a valódi célt. A Tamiflu-ról szoktak vitatkozni, de soha senki nem nevezi nevén a chip-implantációt. Fölöttébb érdekes, pedig ennek a hatalmas állami intézkedésnek éppen a chip-oltás látszik a legkézenfekvőbbnek.
A Hitachi mikrochipje gond nélkül átfér az injekciós tűn és feltűnés nélkül bejuttatható az emberi szövetbe úgy, hogy előre behelyezik a tű hegyébe. Létezik már a halálchip, melyet a kínaiak évek óta birtokolnak. Miért akkor a nagy hallgatás? Ezt épeszű ember nem értheti meg. Mert óriási ellenállásba ütköznének. Kurdisztánban 2007-ben embereken oltási kísérleteket végeztek. Ezután nyilvánosságra hozták ezzel kapcsolatban a Tamiflu oltóanyagot, stb, de a chipről nem esett szó.
A Hitachi-chip működik és kombinálni lehet a halálchippel. A Tamiflu káros, mert színtiszta méreg. Nagyon veszélyes lehet a vagoton fázisban (lsd. www.ujmedicina.hu - megoldás utáni szakasz), a terhesség utolsó 2/3-adában. Biztosak lehetünk abban, hogy gondolkodás nélkül bevetik a halálchippet, mivelhogy a kemóval és morfiummal eddig is 98%-os elhalálozást értek el. Ezzel szemben az Új Medicinával a betegek 98%-a meggyógyulhatott volna. Gátlástalan módon az onkológusok zöme nagyon is jól tudja, hogy az Új Medicina természettudományos szempontból igaz.
Első körben a gyermekeket és a terhes anyákat veszik célba. Őket akarják elsőként bechippelni és a Tamiflu-val beoltani. Többen közülük el fogják veszíteni gyermeküket a terhesség utolsó 2/3-ad részében, mert a Tamiflu egy színtiszta méreg. Köztudott, hogy a mély vagoton szakaszban egyetlen morfium- vagy Tamiflu injekció halált okoz.
Ha egy ilyen halálchippet hordozunk magunkban, emlékezetünkbe kell vésnünk azt a tényt, hogy bármelyik nap egy akármilyen központból pld. Tel Aviv-ból egyszerűen kikapcsolnak minket. Védtelenek leszünk és kiszolgáltatottak. Az utólagos jajgatás sem segít majd: Jaj, ha tudtam volna... Ezért fontos az uralkodó osztály számára, hogy előre senki ne tudjon róla.
És ha majd a rabszolgákba behelyezték a halálchippet, utólag már nyugodtan megtudhatják. Akkor már csak idomított bábuk lesznek. Senki nem mer majd ellentmondani. Ez úgy működik majd, mint a szabadkőműves-páholytestvéreknél. Mindenki tudja, hogy az első ellenkezés után a rangban felette álló páholymester belekeveri a mérget a kávéjába és nem éli meg a következő napot. Az egész világ egy egyetlen koncentrációs tábor lesz, kivéve egy bizonyos hitközösség tagjait.
Milyen naiv is egy olyan követelés, hogy először követeljünk tiszta lapokat a Moszad-tól és
forduljunk a CIA-hez. Nem fogják előre felfedni terveiket. Az egér nem hiszi el, hogy jön a macska.
Egy több, mint száz fős cégnél, mely a Tamiflu-chippet gyártja, ill. tölti, elegendő egy vagy két “megbízható” alkalmazott, akik a végén a chippet behelyezik. Így a cég összes alkalmazottja legjobb tudomása szerint állíthatja majd, hogy nem tudtak semmiről. Ezt hívják “végső kontrollnak”. Igencsak furcsa az is, hogy minden egyes Tamiflu-chip-injekciót egy különleges kódszámmal látnak el, melyet aztán majd személyes kódszámként tartanak nyilván. (személyi igazolványszám) Miért lenne szükséges egy nevetséges nyári influenza injekciós tűt bekódolni egyenként és miért lenne szükséges minden oltás mellé egy oltási könyvet adni? És miért nem akarják a chippel ellátott embereket Amerikából többé kiengedni?
A “Római klub” a 70-es évekbeli egyik nyilatkozatában az olvasható, hogy az emberiség fennmaradása érdekében vagy csökkenteni kell a születések számát, vagy pedig emelni az
elhalálozási rátát. A Max-Planck-Institut véleménye szerint el kellene érni, hogy a világ lakossága 2 milliárdra csökkenjen. Amerikában létezik az ún. “Amerikai Stonehenge”
egy 100 tonnás gránit tömb, melybe azt az üzenetet vésték bele, hogy a világ összlakosságát 500 millióra kellene redukálni ahhoz, hogy elérjenek egy “Ésszerű kor”-ba.
Ha az ún. “túlnépesedést” egyszer pontosabban megvizsgáljuk, megállapíthatjuk, hogy egyedül Texas állam állítólag az összes 6 milliárd embert el tudná látni elegendő élelmiszerrel.
Nem hiszek az ún. “túlnépesedésben”! Már most is több embert intéznek el rákkezeléssel, mint amennyi születik! Attól tartok inkább, hogy ezeknek a globalizációs fanatikusoknak nincs szükségük 6 milliárd dolgozó rabszolgára és ezért akarják az emberiséget 1/10-re lecsökkenteni. ”Kevesebb birkát könnyebb kontrollálni...”
Dr. Ryke Geerd Hamer ……………………………………………………………….
Ing. Helmut Pilhar ………………………………………………………………
Megvan a Garabandal-i Csoda előrelátható időpontja?

Annak idején azt mondták a látnokok, hogy a Nagy Csoda Oltáriszentséghez köthető szent ünnepén lesz, ami egyben nagy egyházi ünnep is lesz és csütörtöki napra esik. Ez 2010-ben és/vagy '11-ben is megtörténik - és még a Csoda előtt jön a Nagy Figyelmeztetés
A svájvi Stella Maris októberi számában olvasható írás szerint "megtalálták" az Oltáriszentségről nevezett szentet, akinek az ünnepe egybeesik majd a Nagy Csoda napjával, egy csütörtöki napon, amikor is az Egyháznak nagy ünnepe lesz.
A szent neve Boldog Imelda - olasz kislány, aki 11 évesen az elsőáldozást követően meghalt boldogságában, 1333 május 12-én. II. János Pál pápa ünnepét május 13-ra tette át, Fatima ünnepére. (A fatimai Lucia nővérnek 1917-ben búcsúzóul azt mondta a Szűzanya, hogy "Találkozunk Sen Sebastienben" - Sen Sebastien temploma pedig Garabandalban van!)
Nos, 2010. május 13-án, csütörtökön lesz a Mennybemenetel ünnepe - Boldog Imeldáéval együtt. (Tehát az Egyház nagy ünnepe egy Oltáriszentséghez köthető szent ünnepével együtt, csütörtöki napon.) Egy évvel később, 2011-ben pedig május 12 - Imelda eredeti égis születésnapja - esik csütörtökre.
A cikk írójának ezek után adódott a következtetés, hogy ezek szerint közel vagyunk a Nagy Figyelmeztetéshez, ami a Csoda előtt fog megtörténni. (A kettő között kevesebb, mint egy év telik el Conchita, a garabandali látnok szerint.) Ha pedig ez így van, akkor komolyan kell készülnünk erre - bűnbánat tartás, gyónás, rendszeres áldozás, erős elhatározás életünk kijavítására, stb. -, hiszen bármelyik nap megtörténhet....


Ronald L. Conte Jr. Medugorje és Garabandal felfedett titkai

Rövid ismertető egy könyvről, ami olyan elmélkedő tanulmány és értelmezés, amely az általánosan elfogadott római katolikus eszkatológián és a magánkinyilatkoztatásokon alapul. Az ott leírtak rövid ismertetését adjuk.
Ez az újonnan publikált második kiadás átvizsgálta az első és második  medugorjei titkot a garabandali figyelmeztetés vonatkozásában.
Tisztáz bizonyos pontokat, és hozzáad több mint 50 lényeges új lapot.
Mielőtt azonban elolvasnák a rövid összegzést, szeretném arra felhívni a figyelmet, hogy ez egy emberi értelmezés, amely megpróbál következtetni bizonyos eseményekre. Különösen problémás lehet, hogy olyan időpontokat is megnevez, amelyek csak az ő emberi számításainak eredményei - ezt egyébként el is ismeri. (A könyv első kiadásában azóta már meghaladt dátumokat is közöl, ebbéli tévedését elismeri.) Tehát ezt az összefoglalót nem úgy adjuk közre, mint biztos tényt, hanem úgy, mint a felfokozott várakozás egyik tanúbizonyságát és a magánkinyilatkoztatások lehetséges értelmezését.
Egyebekben pedig legyünk józanok és buzgók Isten szeretetében, és akkor Isten békéje megoltalmaz minket minden hirtelen vagy pánikszerű reakciótól... (a zarándok szerk.)
A könyv borítóján az alábbi szentírási rész olvasható:
„Hallotok majd háborúról és háborús hírekről. Vigyázzatok, ne rémüldözzetek. Ennek mind meg kell történnie, de ez még nem a vég.” (Máté 24, 6)

„Hiszem, hogy a Garabandáli Figyelmeztetés ugyanaz, mint a medugorjei  1.  titok, és hogy az 2010. Nagypénteken fog bekövetkezni.
A  Garabandáli Figyelmeztetés  (ford.: más összefüggésekben a Nagy Figyelmeztetés) a  Megbánás Napja, amikor Isten minden személynek lelkiismereti úton meg fogja mutatni a bűneit, és bűnbánatra fogja hívni őket.
A medugorjei  2. titok a  Vigasztalás Napja , 2010 Húsvét Vasárnap, amikor Isten megvigasztalja mindazokat, akik bűnbánatot gyakoroltak a Figyelmeztetéskor.
A Garabandáli Csoda ugyanaz, mint a Medugorjei  3.  titok.
Hiszem, hogy ez a nap a Csodálatos Gyógyulások Napja lesz, amely a   Mennybemenetel Napján  („Áldozócsütörtökön”),  2010. május 13.-án történik.
A Csoda háromszoros:
1.    Sok beteg és sérült személy világszerte csodálatosképpen meggyógyul.
2.    Sok nemhívő megtér az Isten hitre.
3.    Csodálatos Állandó Jel tevődik számos igaz magánkinyilatkoztatás helyszínére.

Az első három titok Isten áldásai az emberekre, lélekben, szellemben és testben.
Hiszem, hogy 10 titok utolsó 7 titka ugyanaz, mint a Jelenések Könyve  hét pecsétje.
Véleményem szerint:
          A 4. titok az első pecsét, ami a 3. világháború (a 2010-es években).
         Az 5. titok a második pecsét, ami komoly polgári nyugtalanság és gyűlölet, világszerte.
És így:

         A 6. titok a harmadik pecsét, egy komoly éhínség, ami a gazdag nemzeteknél rosszabb lesz.
         A 7. titok a negyedik pecsét, sokféle okból sok halál, világszerte.

Azt is hiszem, hogy
         a 8. titok az ötödik pecsét, egy keresztény holokauszt a megszállt országokban.
         A 9. titok a hatodik pecsét, a 4. világháború, egy súlyos nukleáris háború.

Aztán Medugorje 10. titka ugyanaz, mint az első hat trombiták a hetedik pecsétnél  a Jelenések Könyvében.”
(Medugorje és Garabandál felfedett titkai - második kiadás)
Még több olvasható free online, a www.CatholicPlanet.com weblapon.
(Forrás: Internet: Youtube:  Secrets of Medugorje and Garabandal
Az emberi történelem és az ember is hordozza a bűn valóságának bizonyságát. A Szentírás megmutatja, hogy a bűn a Sátán által jött be a világba, azután Ádám és Éva bukása által az emberiség életébe. A Biblia kijelenti, hogy a bűn lényege az önközpontúság, és tragikus eredménye a halál. De kijelenti Isten megváltó tervét is Krisztusban, hogy örökre véget vessen a bűnnek.

A bűn valósága:
Ha körülnézünk láthatjuk, hogy nincs valami rendben a világegyetemben. Ez vonatkozik a természet rendjére és az emberek életére is. A világban zajló összes küzdelem a bűn létezésére vezethető vissza.

A) A teremtés igazolja a bűn létezését.
A szép a csúnya, a világosság és a sötétség, a születés és az elmúlás, mind igazolja ezt a diszharmóniát. A föld bolygó erői és a természet úgy tűnik, hogy az emberiség ellen fordultak. Kétarcú lett körülöttünk a természet, mert hol áldást, hol pedig kárt ad. Mindenképpen áldást kellene adnia az ember számára, aki gondozza, de mintha átok alatt lenne. Ez pontosan azért van így, mert a bűn következtében a természet együtt bukott a királyával, vagyis Ádámmal. Válasz a bűn.

Az embernek pedig azt mondta: Mivel hallgattál feleséged szavára, és ettél arról a fáról, amelyről azt parancsoltam, hogy ne egyél, legyen a föld átkozott miattad, fáradsággal élj belőle egész életedben! Tövist és bogáncsot hajt neked, és a mező növényét eszed. Arcod verejtékével eszed a kenyeret, míg visszatérsz a földbe, mert abból vétettél.
1 Mózes 3:17-19,

B) Az emberiség történelme igazolja a bűn létezését.
A történelemben is láthatjuk, hogy zűrzavar, zavarodottság, vérrontás, gyűlölet , kapzsiság, leuralás és gyilkosságok jellemzik. Erkölcsi romlottság jelzi, hogy valami nincs rendben. Válasz a bűn.

Honnan vannak viszályok és harcok közöttetek? Nem a tagjaitokban dúló önző kívánságok okozzák-e ezeket? Kívántok valamit, és nem kapjátok meg, öltök és irigykedtek, de nem tudtok célt érni, harcoltok és viszálykodtok.
Jakab 4:1-3,

Parázna férfiak és asszonyok, nem tudjátok-e, hogy a világgal való barátság ellenségeskedés az Istennel? Ha tehát valaki a világgal barátságot köt, ellenségeskedés az Istennel.
Jakab 4:4,

Az emberek többsége hallani sem akar Istenről, sem olvasni a Szent Írást, de hibáztatni Istent mindenért, azt igen. Valójában fogalmuk sincs mi az igazság és az ellenkezésükkel semmi joguk sincs ahhoz, hogy Istent hibáztassák. Csak hálát tudok adni az én mennyei Atyámnak azért, hogy megismertette velem az igazságot és így tisztán tudok mindent látni.

C) Az emberi értelem igazolja a bűn létezését.

A tanult értelem megpróbálja letagadni a bűn létezésének tényét, de lelke mélyén minden ember tudja, hogyha jót akarna cselekedni, akkor is a gonosz jelenlétével találkozik. Az ember gonoszul cselekszik, mert gonosz. Bárki, aki kicsit is becsületesen és logikusan gondolkodik, elismeri, hogy a bűn valóság.

Tudjuk ugyanis, hogy a törvény lelki, én pedig testi vagyok: ki vagyok szolgáltatva a bűnnek. Hiszen amit teszek, azt nem is értem, mert nem azt cselekszem, amit akarok, hanem azt cselekszem, amit nem akarok, ha nem azt cselekszem, amit nem akarok, akkor pedig már nem is én teszem azt, hanem a bennem lakó bűn.
Róma 7:14-17,

Pál apostol a bennünk zajló harcról beszél, amit a testünk tesz nap mint nap. Amit a magunk akaratából nem tudunk megtenni azt megteszi a mi Urunk.

Amire ugyanis képtelen volt a törvény, mert erőtlen volt a test miatt, azt tette meg Isten, amikor a bűn miatt tulajdon Fiát küldte el a bűnös testhez hasonló formában, és kárhozatra ítélte a bűnt a testben.
Róma 8:3,

Pál figyelmeztet minket, hogy lélek szerint éljünk, mert mi lelki emberek vagyunk. bár amit elkövetünk azt valljuk meg és adjuk át a mi urunknak, hogy szabadítson meg minket tőle.

D) Az emberi lelkiismeret igazolja a bűn létezését.

Az ember lelkiismerete szoros kapcsolatba áll a logikával. Mert ha bűnt követünk el a lelkiismeret gyötri az embert és a gondolatai elkezdik gyötörni vagy éppen mentegetni az illetőt. A lelkiismeret törvénye bőséges bizonyíték a bűn valóságára.

Mert Isten nem személyválogató. Akik ugyanis törvény ismerete nélkül vétkeztek, a törvény nélkül vesznek el, és akik a törvény ismeretében vétkeztek, azok a törvény alapján kapják meg majd az ítéletet. Hiszen nem a törvény hallgatói igazak Isten előtt, hanem a törvény megtartói fognak megigazíttatni.
Róma 2:11-13,

Bölcs beszéd ez, jó ha mi is megszívleljük, akik rendszeresen hallgatói vagyunk az igének. Zabolázzuk meg testünket és tartsuk be a törvényt ami nekünk íratott, fedésre és megigazításra.

E) Az emberi tapasztalat igazolja a bűn létezését.

Hiszen megismerték Istent, mégsem dicsőítették vagy áldották Istenként, hanem hiábavalóságokra jutottak gondolkodásukban, és értetlen szívük elsötétedett. Akik azt állították magukról, hogy bölcsek, azok bolonddá lettek, és a hallhatatlan Isten dicsőségét felcserélték emberek és madarak, négylábúak és csúszómászók képével. Ezért kiszolgáltatta őket az Isten szívük vágyai által a tisztátalanságnak, hogy meggyalázzák egymás testét. Akik az Isten igazságát hazugsággal cserélték fel, azok a teremtményt imádták és szolgálták a Teremtő helyett, aki áldott mindörökké. Ámen. Ezért Isten gyalázatos szenvedélyeknek szolgáltatta ki őket. Mint ahogy asszonyaik felcserélték a természetes érintkezést a természetellenessel, ugyanúgy a férfiak is elhagyták a női nemmel való természetes érintkezést, és egymás iránt gerjedtek fel kívánságukban: férfiak, férfiakkal fajtalankodtak, de el is veszik tévelygésük méltó jutalmát önmagukban. És mivel nem méltatták Istent arra, hogy megtartsák ismeretükben, Isten kiszolgáltatta őket az erkölcsi ítéletre képtelen gondolkodásnak, hogy azt tegyék, ami nem illik. Ezért tele vannak mindenféle hamissággal, gonoszsággal, kapzsisággal, viszálykodással, álnoksággal, rosszindulattal: besúgók, rágalmazók, istengyűlölők, gőgösek, dicsekvők, találékonyak a rosszban, szüleiknek engedetlenek, kíméletlenek, szószegők, szeretetlenek és irgalmatlanok.
Róma 1:21-31,

A szörnyű bűnök listáját a mai hírek fényében nézzük, bőven találunk bőséges példát ebben a világban is a bűnök elkövetésében. A Szentírás jelzi azt, hogy a bűn az utolsó időkben megszaporodik ( 2 Tim 3:1-5). Nem véletlenül mondta Jézus, " A legnagyobb bűn, hogy nem hisznek bennem." Mert akik ilyen bűnöket tesznek, és bálványokat (Teremtményt) imádnak, azokat szolgáltatja ki az Úr ilyen förtelmes dolgoknak. Így már értjük, hogy a mostani időkben miért is szaporodott meg a fajtalanság bűne és még sok más bűn is. Sajnos a hitetlenség sem volt ennyire elhatalmasodva régen. Isten kijelentette magát a Szentíráson keresztül .

Mert ami megismerhető az Istenből az nyilvánvaló előttünk, mivel Isten nyilvánvalóvá tette számunkra.
Róma 1:19,

Számomra az élet az ami csodálatos, a természet szépsége ami a szemünk előtt látható. Egy virágszál, vagy egy élet kezdete, ezek bizonyítják Isten létezését, jóságát szeretetét. Mert van miben gyönyörködnünk, ha nem tesszük zavarossá.

F) Az emberi vallás igazolja a bűn létezését.
 
Minden nemzet hisz istenében vagy isteneiben. Majdnem minden nemzet kifejlesztett magának egy vallást, amelyben megjelenik a papság és a békéltető áldozat. Megbékélést  keresnek az istenekkel, mert felismerik a megváltás szükségességét. Illetve  mert belül érzik, hogy bűnösök. A vallás önmagában egy másik tanúja a bűn valóságának. Azonban  csak az igaz keresztyénségnek van meg Isten válasza a bűn problémájára, hiszen erre Krisztusban van meg a válasz.
 
G) A hívők igazolják a bűn létezését.
 
Az a hívő aki ismeri Krisztust mint megváltóját, még pontosabban felismeri a bűn létezésének tényét. Megtérésünk után  jobban észrevesszük a bennünk zajló két törvény - a bűn és a halál, valamint az élet szellemének törvényét.
 
Mert a törvény  cselekedeteiből nem fog megigazulni egyetlen halandó sem őelőtte. Hiszen a törvény csak a bűn felismerésére adódik.
Róma 3:20,
 
Viszont a  bűnt nem ismerném, ha nem ismertem volna meg a törvény által, és a kívánságot sem ismerném, ha a törvény nem  mondaná:
Róma 7:..7
 
Nem vagyunk mi hívő emberek sem tökéletesek, csak igyekszünk azok lenni és Jézusra hasonlítani belsőleg.  Isten Szent szellemével tudunk csak megtisztulni, megváltozni, engedelmességünkkel pedig megrövidítjük ezt az átalakulást. Minden felismert bűn amit hordozunk közelebb visz a célhoz. Köszönet a mi Urunknak, hogy segít ebben.

H) A végső bírói tekintély Isten igéje. Isten szemében minden ember bűnös.
 
Az Úr letekint a mennyből az emberekre, hogy lássa, van-e köztük értelmes, aki keresi az Istent? Mindannyian elfordultak tőle, egyaránt megromlottak. Senki sem tesz jót, egyetlen ember sem.
Zsoltárok 14:2-3,
 
Mert mindnyájan vétkeztek, és szűkölködnek az Isten dicsősége nélkül.
Róma 3:23,
 
A Szentírás megmutatja, hogy két fő titok munkálkodik a világegyetemben, a kegyesség és a törvénytiprás titka. Vagyis a jó és a rossz, az ellentétek munkálkodnak a világban. Minden  teremtett lénynek el kell döntenie melyiket választja, legyen az ember, vagy angyal. Ez a döntés az örökkévaló sorsukat határozza meg.
És valóban ebben az életben nem tudunk bűn mentesen élni, csak lendületlenül igyekszünk helyesen élni. De hát akkor mi lesz velünk? Ki kerül be a menny országába? A gonosz próbál minket kételkedő gondolatokkal elárasztani, de az ige mindenre megadja a választ.
 
Megigazulván ingyen  az ő kegyelemből a Krisztus Jézusban való váltság által.
Róma 3: 24,
 
Mert kegyelemből van üdvösségetek hit által: és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez: Nem cselekedetekből, hogy senki ne kérkedjék ( dicsekedjék).
Efézus 2:8-9,
 
A kulcs szó a hit.
Egy áldás az ha valaki betegségben megy el, mert van ideje rendezni a dolgait és bocsánatot kérni embertársaitól, közeledni Istenhez az ő kegyelméhez. A világ meg azt mondja arra aki hirtelen hal meg, - szerette az Úr mert nem szenvedett - pedig ez nem így van. Ez is a gonosz becsapása, mert Isten  az övéit megigazítás nélkül nem engedi el az életből.
Toplistás bűnök

A katolikus egyház közreadott egy általuk végzett tanulmányt, melyben a gyónások alapján felmérték, hogy manapság mely bűnöket követik el az emberek a leggyakrabban.
Érdekes módon, a férfiakat és a nőket külön kellett venni, mert eltérés mutatkozik a leggyakoribb vétkek között.
Íme a tömör lista gyakoriság szempontjából:
Nőknél
Büszkeség
Irigység
Harag
Bujaság
Mértéktelenség
Fukarság
Lustaság
Férfiaknál
Bujaság
Mértéktelenség
Lustaság
Harag
Büszkeség
Irigység
Pénzsóvárság
Most pedig nézzük meg, hogy mit ír a Biblia ezekkel a bűnökkel kapcsolatban.
Lustaság
„Aki lustán dolgozik, elszegényedik, de a szorgalmas munka meggazdagít.” Példabeszédek 10:4.
Büszkeség
„Ne gondolja magát többnek, mint amennyinek gondolnia kell, hanem arra igyekezzék mindenki, hogy józanul gondolkozzék az Istentől kapott hit mértéke szerint.” Rómaiakhoz írt levél 12:3.
Fukarság
„Az ajándékozó bővelkedik, és aki mást felüdít, maga is felüdül.” Példabeszédek 11:25.
Mértéktelenség
„Minden szabad nekem, de nem minden használ. Minden szabad nekem, de ne váljak semminek a rabjává.” 1Korinthus 6:12.
Harag
„A szelíd szív élteti a testet, az indulat viszont rohasztja a csontokat.” Példabeszédek 14:30.
Bujaság
„A testet pedig ne úgy gondozzátok, hogy bűnös kívánságok ébredjenek benne.” Rómaiakhoz írt levél 13:14.
Pénzsóvárság
„Akik pedig meg akarnak gazdagodni, kísértésbe meg csapdába, sok esztelen és káros kívánságba esnek, amelyek az embereket pusztulásba és romlásba döntik.” 1Timótus 6:9.
Irigység
„Mert ahol irigység van, és viszálykodás, ott zűrzavar és mindenféle gonosz tett található.” Jakab levele 3:16.
Végezetül pedig néhány igevers, mely útmutatást ad bűneikkel kapcsolatban:
„Hiszen amit vet az ember, azt fogja aratni is: mert aki a testének vet, az a testéből arat majd pusztulást; aki pedig a Léleknek vet, a Lélekből fog aratni örök életet. A jó cselekvésben pedig ne fáradjunk el, mert a maga idejében aratunk majd, ha meg nem lankadunk. Ezért tehát, míg időnk van, tegyünk jót mindenkivel, leginkább pedig azokkal, akik testvéreink a hitben.” Galatákhoz írt levél 6:7.
„Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez; nem cselekedeteitekért, hogy senki se dicsekedjék.” Efezusiakhoz írt levél 2:8.
B.R.
Hazugságok:
  1. Nincs különbség férfi és nő között! Fizikailag van különbség.
  2. A nők mindenre képesek, amire a férfiak. A férfiak mindenre képesek, amire a nők!
  3. Egy nőnek annyira van szüksége férfira, mint a halnak biciklire! (A feminizmus egyik jelmondata).
  4. A férfiasság egyenlő, a nők leigázásával. (Sokan így gondolkodnak. Amikor egy férfi férfiasan próbál viselkedni, akkor támadás alá kerül, vádolják és nyomják addig, míg nem válik nővé). (Fontos, hogy a férfiak felismerjék azt, hogy mi a valódi férfiasság! A nők is felismerjék mi a valódi nőiesség)!
  5. Minden nő prostituált! Minden nő manipulálni igyekszik a környezetét.
Van különbség férfi és nő között!
Galata 3: 28 Krisztust öltöztük fel, új teremtések vagyunk. Nem azt jelenti, hogy nincs különbség férfi és nő között. Testvérek vagyunk! Senki sem gondolhatja magát magasabb vagy alacsonyabb rendűnek. Egyenértékű és egyenrangú személyeket, akik a teremtés és az újjászületés során is azok, különböző feladatokkal, felelősségekkel, hatáskörökkel látott el. Krisztusban vannak szerepek, funkciók és felelősségek! Isten így kormányozza az Ő Egyházát ebben a világkorszakban.
I. Kor. 14: 40
Az a rend, amit Isten felállított és meghatározott, hogy egészségesen és jól működjön a Krisztus Teste, mindenek ékesen és jó renddel történjenek. Istennek nagyon fontos!
Mindenek ékesen és jó renddel legyenek.
Az igazság Isten Igéjéből az, hogy más a férfi és a nő feladata. (I. Tim. 5: 14)
Akarom tehát, hogy a fiatalabbak férjhez menjenek, gyermekeket szüljenek, háztartást vigyenek, és semminemű alkalmat ne adjanak az ellenségnek a szidalmazásra.
Azt jelenti, hogyha ez alapvetően elmegy egy rossz irányba, nem ezzel foglalkoznak a hölgyek, akkor egyre több lehetőséget ad az ellenségnek a szidalmazásra. Szidalmazhassa Istent, az Ő Igéjét, Isten népét. Isten ezt nem akarja! Van olyan, akinek Isten megadja, hogy egyedül éljen, ez nem bűn!
I. Tim. 3: 4
Ki a maga házát jól igazgatja, gyermekeit engedelmességben tartja, teljes tisztességben;
Ez a férfiaknak szól. Aki jól vezeti a maga családját! Kézben tartja, és előre viszi! Isten kezdettől fogva sem teremtette a nőt és a férfit egyformának! Nem a bűnbeesés miatt van, hogy a férfi kap vezetői szerepet és a nő követő szerepet!
I. Tim. 2: 13
Mert Ádám teremtetett elsőnek, azután Éva.
I. Kor. 11: 8-9.
8. Mert nem a férfi van az asszonyból, hanem az asszony a férfiúból.
9. Mert nem is a férfiú teremtetett az asszonyért, hanem az asszony a férfiúért.
Ez Isten Igéje. Ez az Igazság. Isten Igéje szabaddá tesz bennünket. A férfi kezdetben sem uralkodott a nőn, hanem vezette, védelmezte és gondoskodott róla! Biztonságot adjon! A nő ott álljon teljes szívéből támogatva a férjét, mint segítőtárs! Ez volt az eredeti terv az Úrtól, hogy így működjön! Nincs jobb ennél! Megpróbálja e világ fejedelme a férfiakat és a nőket egymás ellen hangolni! Te, mint feleség győztél a férjed felett, akkor valójában vesztettél vele együtt! Ha valaki felülkerekedik a másikon a családban, mert valamiben erősebb nála, akkor nem győzelmet hozott, hanem vereséget általa! A család úgy van megtervezve, hogy nyerjünk mind a ketten! Vagy mind a ketten veszteni fognak! Nem lehet nyerni a másikkal szembe sem a családban, sem a Gyülekezetben, Isten országában. Isten azt akarja, hogy győzzünk a családban és győzzünk Isten országában! Fel kell, hogy ismerjük az Istentől rendelt helyünket és betöltsük azt! Megtisztelve és támogatva egymást a magunk helyén! Az ördög meg akarja fosztani a férfiakat és a nőket szerepüktől és identitásuktól, férfiasságuktól, nőiességüktől! Azt hazudja, hogy a vezetés nem más, mint erőszakos leuralás! Az engedelmesség nem más, mint megalázó és elnyomott helyzet. Az ördög azt, hogy a lázadás a jó dolog, az önmegvalósítás a jó dolog, a függetlenség a jó dolog. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor egy vesztes vagy-ezt mondja e világ fejedelme.
Nagy szükség van mind a kettő nem képességeire! Szét van osztva az egység két nemre. Minden úgy jó, ahogy az Alkotó (Isten) megtervezte eredetileg!
A vezető szerep, a teremtés sorrendjéből is következik. Nem a férfi teremtetett az asszonyért, hanem fordítva. Isten, Évát Ádámnak az oldalbordájából vette ki., azért, hogy mellette legyen. Védelem alatt legyen. Nem a fejéből vette ki, hogy uralkodjon felette. Nem a talpából, hogy eltapossa, hanem az oldalbordából, hogy mellette álljon! Biztonságot és védelmet nyújtson a férj a feleségének!
A munka nem egy átok, hanem a fáradságos, izzadságos munka, amikor az embernek szenvednie kell. Valaki mindig vezető szerepet tölt be.
I. Kor. 11: 3
3. Akarom pedig, hogy minden férfiúnak feje a Krisztus; az asszonynak feje pedig a férfiú; a Krisztusnak feje pedig az Isten.
Ez a szeretet, az alázat és a szolgálatvezetésnek a rendje. Az Atya szól, és a Fiú megcselekszi. Azért, mert szereti az Atyát, nem azért, mert alacsonyabb rendű lenne. Nem arról szól, hogy a férfiak pöffeszkedjenek otthon, és parancsokat osztogassanak a feleségüknek. Ezzel az Igével nem szabad visszaélni!
I. Péter 3: 1-6.
A krisztusi szellem az engedelmességé és a szereteté! Az antikrisztusi szellem az önzésé és a lázadásé!
Efézus 5: 21-33.
Isten szeretne tekintélyt gyakorolni embereken keresztül is. Így kormányzott, így döntött! Fel kell ismernünk egymásban, a kapott ajándékokat és képességeket. Ez a kölcsönös engedelmesség. Az Úr akarata legyen világos mindkettőnk előtt.
Férfi vagy akkor el kell hinned: Isten téged arra teremtett, hogy felelősséget vállaljál, vezessél, gondoskodjál, védelmezzél. Erre képes vagyok, mert Isten erő ad hozzá és képességet. Az ördögnek van egy terve, hogy a férfiakat szellemileg férfiatlanítsa és lelkileg is. Szeretet nélkül csak veszíteni tudunk.
I. Timótheus 2: 11-15.
Ez egy általános igazság! A teremtés és a bűnbeesés miatt mondom ezt. Ha nincsenek engedelmes férfiak, akkor az Úr nőket küld el. Az Úr férfiakat hívott el apostolnak. Nem azt jelenti, hogy nem hívhat el hölgyet apostolnak. Nem erre hívta el alapvetően a hölgyeket Isten. A probléma az, hogy mi férfiak nem töltjük be teljes mértékben azt a helyet, amire Isten minket, férfiakat elhívott, akár az Egyházban, családban, munkahelyen. Ebből adódik sok probléma, sértés, bántás. Legyünk erősek, férfiak! Isten úgy alkotott meg, hogy terhet hordozzak, felelősséget vállaljak. Az asszonyok belekényszerülnek a vezetői szerepbe a férfiak gyengesége miatt.
Az Úr áldjon mindenkit!

Benjamin Franklin számadása az életről

Úgy kívántam élni, hogy ne vétsek soha, s legyőzzem a természeti hajlam, szokás és társaság kísértéseit. Mivel tudtam, vagy legalább azt hittem: tudom mi jó s mi rossz, elgondolkodtam miért is ne cselekedhetném mindig az egyiket és miért ne kerülhetném el a másikat messzi. Azonban hamarosan látnom kellett, hogy nagy fába vágtam a fejszémet. Míg minden igyekezetemmel egyik hibámat tartottam szemmel, észrevétlen becsusszant a másik; a szokás rajtaütött a figyelmetlenségen; a hajlandóság néha erősebbnek bizonyult a meggondolásnál.
Végül megbizonyosodtam afelől, hogy magammal kötött elvi megállapodásom, mely szerint az erkölcsösség egybevág legszemélyesebb érdekeimmel, nem elegendő ballépéseim megakadályozására; megcsontosodott rossz szokásokat kell letörnöm, majd jókat megszereznem és elplántálnom, mielőtt viselkedésem egyenletes helyességében megbízhatnék. E célból a következő módszert dolgoztam ki.
Tizenhárom erény címszavába gyűjtöttem mindazt amit magam elé mint szükségest vagy kívánatost tűztem, majd minden címszóhoz mellékeltem egy rövid utasítást az erény mibenlétéről. Az erény címszavai s a hozzá fűzött címszavak így hangzottak:
1. MÉRTÉKLETESSÉG
Ne egyél a tunyulásig, ne igyál a részegségig.
2. CSÖND
Csak úgy szólj, ha a magad vagy mások javát szolgálod; kerüld a fecsegést.
3. REND
Legyen meg minden holmid helye; legyen meg minden tevékenységed ideje.
4. HATÁROZOTTSÁG
Határozz mit kell tenned; hiánytalanul tedd meg amit elhatároztál.
5. TAKARÉKOSSÁG
Csak úgy költekezz, ha mások vagy a magad javát szolgálod; ne pocsékolj.
6. SZORGALOM
Ne veszíts időt; hasznos dolgon munkálkodj mindig; mellőzz minden fölös tevékenységet.
7. ŐSZINTESÉG
Bántó módon senkit félre ne vezess; jámboran s méltányosan gondolkodj, s ha szólsz eképpen szóljál.
8. IGAZSÁG
Senkit igaztalanul meg ne sérts; iránta való kötelességed el ne mulaszd.
9. MÉRSÉKLET
Kerüld a végleteket; de légy türelmes a legvégső határig azok iránt, akik megsértenek.
10. TISZTASÁG
Ne tűrd sem tested,sem ruhád, sem környezeted tisztátalanságát.
11. NYUGALOM
Állj ellent az apró bosszúságnak; a hétköznapi és elkerülhetetlen hibák ne zavarjanak.
12. MAKULÁTLANSÁG
Ritkán élj a kéjjel; céljának egészségedet vagy a nemzést tekintsd; csömörig, erőd fogytáig, mások vagy magad békéjének, jóhírének rovására ne űzd.
13. ALÁZAT
Kövesd Jézust és Szókratészt
Lévén szándékom mindezen erényekből életmódot formálni, úgy véltem nem volna tanácsos, ha figyelmemet egyszerre osztom meg valamennyi között, hanem egyenként építem őket életembe; s mikor az egyik már véremmé vált, akkor térek a másikra, és így haladok tovább, míg végére nem járok mind a tizenháromnak. Minthogy pedig némely erények előbbi elsajátítása könnyítheti dolgomat a továbbiakban, e célszerűségi sorrend szem előtt tartásával formuláztam meg az erények lajstromát.
Elsőül állítottam a Mértékletesség-et, mert az elmében hűvös tisztaságot teremt, mely oly fontos, ha résen kell állnunk megcsontosodott szokásaink szüntelen vonzása és az örökös kísértések ellenében. Emez erény teljes birtokában könnyebb megfelelni a Csönd parancsolatának. Vágyam az volt hogy tudásom is gyarapodjék, míg erényeimet öregbítem, és meggondolván hogy a beszélgetések során több tudományra tehet szert az ember a füle, mint a nyelve útján: igyekeztem tehát letenni a fecsegés, szójátékfaragás, tréfálkozás szokásáról, mely csak a semmirevaló társaság előtt kedves, épp ezért az erények sorában második helyre a Csönd-et tűztem. Ettől s a soron következő Rend-től reméltem, hogy több időt biztosítanak mind erénytervezetem valóra váltásához, mind tanulmányaimhoz. Ha pedig a Határozottság egyszer véremmé válik, megerősíti majd akaratomat a további erények birtokba vételéhez; Takarékosság és Szorgalom megszabadít megmaradt adósságaimtól, majd jóléthez és anyagi függetlenséghez segítvén megkönnyíti az Őszinteség és Igazság gyakorlását, etc., etc.
Majd eszembe vettem, hogy Püthagorasznak az Arany Versek-ben adott tanácsához híven önvizsgálat volna szükséges naponként; ehhez pedig a következő rendszert dolgoztam ki. Kötöttem egy kis könyvet, melyben minden erénynek külön lapot nyitottam. A lapokra hét-hét hosszanti vonalat húztam, megjelölvén mindeniket egy-egy erény kezdőbetűjével. E keresztvonal mentén, a hét megfelelő napjánál kis fekete ponttal jelölhettem, milyen hibát találtam a napi önvizsgálat során.
Egy lap képe:
Mértékletesség: Ne egyél tunyulásig; Ne igyál részegségig.

H K Sz Cs P Sz V
M






Cs
* *



R * * *

* **
H
*

*

T *





Sz


*


Ő






I






M






T






Ny






M






A






Úgy határoztam hogy egyheti szigorú figyelmet szentelek minden soron következő erénynek. Ilyenformán az első héten legfőbb gondom az volt, hogy legcsekélyebbet se vétsem a Mértékletesség ellen, a többi erényt pedig sorsára bíztam, csupán a táblázaton jelöltem esténként a nap egyéb vétkeit. Az első héten sikerült is tisztán tartanom első soromat, melyet az M betű jelölt, s föltehettem, hogy az erény immár szokássá erősödött bennem; megkíséreltem tehát figyelmemet a második erényre terelni, hogy a következő héten már a két első sorom tisztán álljon. Ily módon járván az erények végére, egy tanfolyamot tizenhárom hét alatt fejeztem be, s minden évben négy tanfolyamra jutott idő. S miként a kertész sem esik a gyomlálásnak kertszerte, mert erejéből nem telnék minden dudvára-gazra, hanem sorra veszi az ágyásokat, hasonlóképpen reméltem bátorítást és erőt a lapok fokozatos megtisztulásától az erényekben való öregbedésemhez, míg majd néhány tanfolyam után boldogan lapozgathatok makulátlan könyvemben naponkénti önvizsgálataim során.
A bűnbánat 13 jótékony hatása
Mindig zavar, ha valaki azt mondja, hogy a bűnbánat lehangoló és ártalmas, mert szerintem ennek az ellenkezője igaz. Bűneink beismerése és meggyónása éppen hogy az egyik leghasznosabb és legörömtelibb dolog az életben”– írja internetes naplójában Dwight Longenecker. Az anglikán lelkészből lett katolikus pap a szentség lelki kegyelmei mellett a bűnbánat tizenhárom kézzelfogható, jótékony hatását sorolja fel:
• A bűnbánat hatására reálisabban látom magam. Amint kimondom: „Uram, Jézus, könyörülj rajtam, bűnösön”, minden önámítás szertefoszlik; olyannak láthatom magam, amilyen tényleg vagyok.
• A bűnbánat hatására reálisabban látom a többi embert. Sőt nemcsak reálisabban, hanem együtt érzőbben. Ha bűnökkel küszködő, gyarló ember vagyok, akkor mindenki más is az. Hogy is szokták mondani? „Légy megértő, hisz mindenki küzd.”
• A bűnbánat hatására reálisabban látom Istent. Ha bűnös ember vagyok, és ezzel tisztában vagyok, Istent is mindjárt tisztán kezdem látni. Megszűnik az érzelgősség, a félelem és a többi hamis istenkép, és úgy tekinthetek rá, mint szerető, irgalmas Atyára.
• A bűnbánat fogékonnyá tesz a tanulásra. Aki azt hiszi, mindent tud, nem képes újat tanulni. Aki erényesnek véli magát, nem tud újat tanulni az erényről. Bűnösségem beismerése az első lépés a megvilágosodás felé.
• A bűnbánat ráébreszt, hogy szükségem van Istenre. Az „Uram, siess segítségemre!” kiáltás a szükséget szenvedő ember kiáltása. Csak akkor kaphatjuk meg, amire szükségünk van, ha kérjük; és csak akkor tudjuk kérni, ha felismertük, hogy szükségünk van rá.
• A bűnbánat megnyitja a szívet. A megkeményedett szív félelmetes; aki igazán megbánja bűneit, nem lehet keményszívű. A bűnbánat kiáltásával hatalmas lelki ugrást teszünk. A megnyitott szív ujjong, énekel.
• A bűnbánat az emberség szívéhez visz közel. Amikor megbánom bűneimet, megdöbbentően új fényben kezdem látni az emberi létet, az egész kultúrát, a történelmet, a kapcsolatokat. Az egész világ egyfolytában Istenhez kiált. Az emberiség minden vívmánya, tudásszerzése, egész kultúrája minden ízében Isten utáni vágy, és ezt most világosan látom.
• A bűnbánatnak örvendeznek az angyalok – ez benne van az evangéliumban.
• A bűnbánattól üvöltenek a démonok – ez benne van a tágabb evangéliumban.
• A bűnbánat emlékeztet a halálra – s ez jó.
• A bűnbánat alázatossá tesz. Az alázat latinul humilitas, a humus (föld) szó rokona. A bűnbánat leszállít a földre. Leszállít oda, ahol a helyemre kerülök.
• A bűnbánat örömmel tölt el. Először fájdalommal, aztán örömmel. Ha leszálltam a földre, leszálltam saját magamhoz, s ez örömöt ad, szabaddá tesz és megvidámít.
• A bűnbánat segít, hogy önmagammá legyek. Végre az lehetek, akinek teremtettek. Ez vagyok. Jó vagyok, de nem tökéletes. Bűnös vagyok, de feloldoztak. Isten bukott gyermeke vagyok, akit felemeltek, talpra állítottak, leporoltak, és ráállítottak a hazafelé vezető útra.
Magyar Kurír
Ó, hit, melynek elég a Hozzád vezető csillag, még ha utóbb ki is derül, hogy csupán két bolygó együttes fénye erősítette egymást! Ó, engedelmes bizalom, melynek elég a Szó, még ha méltatlan, a Heródes házánál lecövekelt írástudók kezei közül csendül fel a tekercsekről az útmutatás! Ó, önmagáról megfeledkező hódolat, melynek az a ház a Ház, amelyben Te vagy, feküdj bár mint rongyokba pólyált kisded, avagy mint gyolcsba göngyölt holt!A Te ajándékaid ezek, egykor pólyák között fekvő, immár a felhőkkel eltakart Jézus! Együtt ajándékozod nekünk a hitet a feléd vezető úton levő akadályokkal, az engedelmességet a zavaró körülményekkel, miképpen a hódolat is ott bizonyul Tőled valónak, ahol rongyok, szenvedés és felhők takarják dicsőségedet.Hadd magasztaljalak a Házért, ahol a Tieid közösségében Téged kereshetlek; ahol megtörténhet a csoda, mely talán annál is mélységesebb, hogy felismerték a Mindenség Urát egy kisdedben: felismerhetlek Tested tagjaiban, megváltottaid közösségében.Hadd hozzam hát Neked, amim van! Hadd oldódjam ki a kapni vágyás kötelékeiből jelenlétedben, Te, önmagadban mindeneket ajándékozó, hogy csak Nálad, a Te szolgálatodban legyen értéke annak, ami jóvoltodból kerül birtokomba!Testet öltött Ige, ki önmagadat adtad, hogy közösségünk legyen általad az Atyával! Lakozz bennem, és tégy késszé a szeretetre, közösségvállalásra, megtisztítva a fennforgás és bizonyítás hiú vágyától, és segíts imádatodban élnem! Ámen.
(Adorján Kálmán)
Testvérek! Ébresztő!

Legszívsebben minden ház falára, minden ház homlokzatára, gigant plakátként tenném fel ezt a borzalmas élményt, amit ez az asszony megtapasztalt. Ha a bibliát nem is olvassák, ha a Szent misét nem is látogatják, ha nem is imádkoznak, legalább borzadjanak el ettől a valóságtól! Adjátok tovább hívőnek, hitetlennek egyaránt! Szeretettel a szeretetért Évi!

Jesua/Jézus kegyelme nélkül már 27 éve a pokolban lennék
Veronika-Ulrike Barthel bizonyságtétele:
Úgy 22 éves voltam amikor egy autóút alkalmával villámcsapás ért és kb. 15 percig a pokolban
voltam. Ezid˝o alatt Istennek egy angyala vezette az autómat! [...]
Az átélés amit elmondok, megértette velem, hogy van élet a halál után. Egyedül a gondolata
annak, hogy barátok és családtagok vannak akik a pokolba jutnak - nagyon szomorúvá tesz.
1981 nyarán történt, amikor egy partiról vihar közepette autóztam haza. A biztonsági öv a túlsó
oldalon kilógott az autóból, és így földelésem volt. Hirtelen nagyon világos lett az autómban.
Egy villám csapott be és azonnal azt éreztem:
itt a vég, meghalok. Ebben a pillanatban
kiáltottam:
Jézus segíts! Még nem akarok meghalni!
Azután elhagytam a testem és láttam magamat megégett kézzel a kormánynál ülni. Nagy
sebességgel haladtam át egy alagút sz˝uk torkán - azonban nem értem a falához. A rövid id˝o
amíg lent voltam olyan rettenetes volt, hogy alig találok szavakat amikkel kifejezzem. Az
alagút végén egy nagy fekete kapu volt a felirattal:
Üdvözölve a pokolban
Démonok elkaptak és egy nagy várócsarnokba vittek. Különösen megrémített az emberek
kiáltása Jézus után.
O˝ k sosem olvasták a Bibliát úgy hogy felismerték volna - nem elég csak egyszer igent mondani
Jézusnak, ahhoz hogy a Mennybe jussanak. Ez egy hazugság, ami sok gyülekezetben hangzik.
Azután egy sötét járatot láttam, ahol egyszer˝uen csak nagy félelmet éreztem. Az alakok
akiket ott láttam, szörny˝ubbek voltak a horrorfilmekben lev˝oknél. Ma már tudom, hogy ezek
démonok voltak - mint a katonák masíroztak el mellettem, közöttük emberek - akik a nagy
félelem és fájdalmak miatt kiáltoztak. Iszonyatos b˝uz volt.
Láttam egy tavat, úgy nézett ki mint egy vulkán belseje. Aztán láttam az embereket, akik a
kínok miatt átkozódtak és Jézus után kiáltoztak. A történteket a t˝uztóban - Istennek hála - csak
a távolból láttam.
Az emberek egy gödörben voltak, ahonnan nincs menekülés. Démonok álltak a gödör pereménél
és lándzsákat hajítottak az emberek felé. Az eltalált emberek éles hangon üvöltve átkozódtak
a fájdalmaik miatt. Én is kaptam ezekb˝ol a döfésekb˝ol. A fájdalmakat - amelyeket még nem
tapasztaltam az életemben - a testem minden részén éreztem.
Kígyók kígyók hátán másztak el˝o és rémítették az embereket. Ma is, ha eszembe jut, émelygek
t˝ole.
Senki ne higgye, hogy a pokolban lehet egymással beszélgetni. Mindenki a saját kínjaival
van elfoglalva. Kínokkal, amiknek nincsen vége. A Földön ismeretlen félelemmel találkozik az
ember a pokolban.
Nagyon szomorúvá tesz, hogy ezen a helyen olyan sok alvó és meg nem bocsátó keresztényt
láttam.
Itt van az utolsó óra! Fel kell ébrednünk!
Micsoda kegyelem(!) - Jézussal/Jesuával találkoztam e helyen. Jézusnak/Jesuának van a
legkedvesebb hangja, a legszebb tekintete és egy egészen csodálatos nevetése. Az öltözéke
elképzelhetetlen fényben ragyogott. ˝O több mint megtestesült szeretet - nem találok megfelel˝o
szavakat. Visszaküldött a testembe, azzal a megbízatással, hogy adjam tovább amit láttam és
hallottam. Ezid˝o alatt egy angyal vezette az autómat a nagyanyám házáig - akinél laktam. Ott
hirtelen a testemben találtam magamat.
1
Amint magamhoz tértem, kiabáltam. Újra és újra kiáltottam:
Megcsapott a villám, meghaltam
és a pokolban voltam!
Hamarosan körülöttem álltak a szomszédok - hálóruháikban. El˝oször
nem akarták elhinni, míg az egyik meglátta, hogy az autó m˝uanyag részei megolvadtak és a
biztonsági öv kilóg a kocsiból.
2002. jul. 7-én éjszaka 2:00 órakor Jézus hangját hallottam, mégpedig háromszor:
Hamar jövök! Elviszem menyasszonyomat. Azokat, akik készen vannak a jövetelemre és
van olaj a lámpásukban. Azután Isten - az Atya - kiönti haragját az egész földre.
Ma jöjj Jézushoz/Jesuához, ma van a megmentés napja!
További gondolatok:
Ez egy hazugság azt hinni, hogy elég csak egy ”igent” mondani Jézusnak, és semmi mást!
Ján.8,31:
Jézus/Jesua mondta a benne hív˝o zsidóknak: Ha a beszédemben maradtok/cselekszitek
- igazán a tanítványaim vagytok.
Az 1.Ján. 2,3-9-ben olvassuk:
És abból tudjuk meg hogy ismerjük ˝ Ot, ha az ˝O parancsolatait
megtartjuk. Aki azt mondja: Ismerem O˝ t, de nem tartja meg parancsolatait, az hazug, és
nincs meg benne az igazság; aki pedig megtartja az ˝O Igéjét abban igazán teljessé lett Isten
szeretete. Ebbo˝l tudjuk meg, hogy O˝ benne vagyunk. Aki azt mondja, hogy O˝ benne van
annak magának is úgy kell élnie ahogyan ˝O élt. Szeretteim, nem új parancsolatot írok
néktek, hanem egy régi parancsolatot, amely kezdett˝ol fogva megvan nálatok; ez a régi
parancsolat az az Szó, amelyet hallottatok. Viszont új parancsolatot írok nektek, azt, ami
igaz O˝ benne és tibennetek, mert a sötétség elmúlik, és az Igaz Világosság már fénylik. Aki
azt mondja, hogy a világosságban van, de gy˝ ulöli a testvérét, az még a sötétségben van.
Meg nem bocsátás és más testvérekr˝ol való rossz beszédek - az egyik leggyakoribb ok arra,
hogy emberek akik Jézust mint Urukat elfogadták, gyülekezetekbe-templomokba mennek -
mégis a pokolba kerülnek.
Az elragadtatásban sem vehetnek részt, és nem öröklik a Mennyet: a langyosak, paráznák,
varázslók és horoszkóp kutatók, ellenségesked˝ok, veszeked˝ok, féltékenyek, haragvók,
irígyek, verseng˝ok, pletykálkodók, szakadásokat okozók, házasságtör˝ok, akik falánkok és
részegesek, akik elutasítják más testvéreiket, szeretetlenek!
Továbbá, az sem lehetséges, hogy Istent szolgálod és másik oldalon pedig a világban élsz!
1.Kir. 18,21
Élünk e világban - de nem tartozunk e világhoz!
Ha Jézusra /Jesuára akarunk hasonlítani, akkor meg kell aláznunk magunkat az Úr el˝ott -
mert ˝O magáról mondja - hogy teljes szivével alázatos.
Mt. 11,29
Maranatha
Veronika-Ulrike Barthel
Fordította:
K. Becker
Tanulságos történetek - az istállós nővér
Az istállós nővér. A híres német püspök, Mgr Kettler mesélte el nekem ezt a történetet, ami őt nagyon mélyen megérintette. Isten feltárta előtte, hogy egy apáca érte ajánlotta fel az életét, és hogy szolgálatának termékenysége az ő imáinak köszönhető. A püspök a nővér arcát is láthatta, azt viszont nem tudta meg, hol lakik. Egyházmegyéjében végzett pásztori vizitációi során, ha kolostorba ment, mindig látni kívánta az összes nővért. Abban reménykedett, hogy felismeri jótevőjét.
Egyszer egy közeli városban látogatott meg egy női kolostort, és szentmisét mutatott be kápolnájukban. Amikor az áldozás következett, tekintete megállt az egyik nővéren. Elsápadt, és egy pillanatig mozdulni sem tudott, de aztán összeszedte magát, és megáldoztatta a nővért, aki azonban semmit sem vett észre. Nagy örömmel fejezte be a misét, majd megkérte az elöljárót, hogy minden nővért mutasson be neki. Mivel nem találta azt, akit keresett, megkérdezte az elöljárót: „Az összes nővér itt van?” „Püspök úr, idehívattam mindet, de egyikük valóban hiányzik. Olyan példaértékű buzgalommal dolgozik az istállóban, hogy nagy lelkesedésében időnként megfeledkezik minden másról.” „Szeretnék találkozni vele”, mondta a püspök. Hamarosan megérkezett a nővér. A püspök újra elsápadt, és azt kérte, hadd maradjon egy kicsit kettesben vele.
A püspök megkérdezte a nővért: „Ismer engem?” „Sohasem láttam a püspök urat.” –válaszolta. „Milyen áhítatot gyakorol a legszívesebben?” – kérdezte a püspök. „Jézus Szent Szívének tiszteletét”, hangzott a válasz. „Nos, úgy látom”, folytatta a püspök „Az egész monostorban ön végzi a feladatát a legnagyobb odaadással” „Dehogyis, püspök úr”, válaszolta a nővér. „Meg kell hagyni, néha irtózom tőle.” „Mit tesz olyankor, ha kísértések gyötrik?” „Megszoktam, hogy mindent örömmel és Isten iránti szeretetből teszek, és felajánlom egy lélekért. Az már a Jóisten dolga, hogy kiválassza, melyik lélek javára használja fel. Ezért a lélekért ajánlom fel minden este az egyórás szentségimádást.” „Honnan kapta ezt az ötletet?” A nővér így válaszolt: „Iskolás koromban szoktattam rá magam. A plébános úr azt tanította nekünk, hogy mindenkiért úgy kell imádkozunk, mint a családtagjainkért. Azt is mondta, hogy sokat kell imádkozunk azokért a lelkekért, akik nagy veszélyben vannak. De mivel egyedül Isten tudja, kinek van a leginkább szüksége rá, a legjobb, ha Jézus Szent Szívének ajánljuk imáinkat, és bízunk bölcsességében. Mindig ezt tettem, és hiszem azt, hogy Isten felhasználja annak javára, akinek szüksége van rá.” „Szeretné tudni, ki az, akiért imádkozik?” „Ó nem, nem szükséges.”
Úgy váltak el, hogy a püspök megőrizte titkát…

(A medjugorjei Emmanuel-hírlevélből)
Az izraeli-palesztin konfliktus bemutatása, úgy ahogy azt soha nem látjuk a televíziókban, azaz a palesztinok szemszögéből. A filmben számos zsidó is megszólal a palesztinok ügye mellett és ezen felül más neves személyek is elmondják véleményüket a problémáról.A film végigveszi az utóbbi egy évszázad eseményeit, amik a jelenlegi helyzetet eredményezték, igaz csak nagy vonalakban. A film igyekszik a palesztinok minden problémájára kitérni, amik ismerete nélkül lehetetlen objektívan megítélni a szituációt.


Nem tudják a keresztyén asszonyok, hogy mit köszönhetnek Jézusnak! Egy könyvet olvastam a nők helyzetéről a nagy világvallásokban. Nők írták, ki-ki a maga vallásáról. A hindu panaszolta, hogy még ma is előfordul, hogy a feleséget elégetik a férje holttestével. A mohamedán természetesnek tartotta, hogy ha a nő beteg, a férje más feleséget hoz a házhoz. A zsidó örömmel írja, hogy asszonyaikat már a X. század óta nem szokás verni. Jézus ebben az igében teszi Isten előtt egyenlővé a nőket. Márta még a régi szabályt tartja: Nem illik, hogy Mária a férfiaknak szóló beszédet hallgassa. Jézust itt is mosolyogni látom. Annak ad igazat, aki elég bátor volt ahhoz, hogy ne törődjön semmivel, amikor alkalma nyílt arra, hogy hallgassa a Jézus tanítását. Ezt a jogot az ő tanítványai körében soha nem fogják tőle és utódaitól elvenni. Azóta írhatta Pál: „Nincs férfi, sem no, mert ti mindnyájan egyek vagytok a Krisztusban” (Gal 3,28). Ugyancsak ő: „Ugyanúgy a férj sem ura a maga testének, hanem a felesége” (1Kor 7,4). Ma sincs más olyan vallás, melyben ezt így le lehetne írni. Krisztusom, Megváltóm, köszönöm, hogy nem csak az örök életet adtad meg nekem, asszonynak, de megváltottál az alacsonyabbrendűség emberi ítéletétől is. Köszönöm a jogot, hogy igédet ugyanúgy hallgathatom, tanulhatom, mint bárki más. Köszönöm, hogy feleség lehetek, nem kevesebb, mint fele a családnak. Szeretném ezt azzal hálálni meg, hogy mikor a férfiak kevésbé törődnek veled, mikor elhanyagolják a te követésedet, én álljak elő, én tanítsam meg gyermekeimet ismeretedre és szeretetedre, mellyel megajándékoztál, én biztassam hanyag férjemet a te szolgálatodra, s végül egy hittel fogadjuk el ajándékaidat. Segíts, hogy meg tudjak felelni saját rendeltetésemnek, mint a hit szent lángjának őrizője, mint a te hűséges szolgáló leányod. Ámen. (Varga László: Isten asztaláról)
Krisztus: az Élet
A katolikus hit rövid összefoglalása az Éneklő Egyház c. imakönyvből.
Liturgiai összefoglalás
“Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, és én őbenne, az sok gyümölcsöt hoz. Mert nálam nélkül semmit sem tehettek.” (Jn 15,1-4.) Ezt a kegyelmi életközlést Krisztus elsősorban a liturgia által végzi Egyházában. A liturgia munkálja ki, hogy őbenne maradjunk és ő mibennünk, hogy napról napra átalakuljunk Krisztus képmására.
A “liturgia” névről. A “liturgia” szó görög eredetű. Eredetileg megbízott személyek által a közösségért végzett szolgálatot jelentett. Már az Ószövetségi Szentírás is használja “istentisztelet” értelemben, ugyanígy alkalmazzák az újszövetségi könyvek is.
A liturgia lényegéről. Isten tökéletes dicsőítésének és az emberek megváltásának művét Krisztus beteljesítette szenvedésének, halálának, föltámadásának és mennybemenetelének húsvéti misztériumai által. Apostolai feladatává tette az evangélium hirdetését, valamint a DICSŐÍTÉS ÉS MEGVÁLTÁS MŰVÉNEK folytatását, mely az áldozatban és a szentségekben (“szakramentumokban”) történik. A liturgia ezek foglalata: itt valósul meg Isten dicsőítése és az emberek megszentelése. Krisztus üdvözítő műve ugyan a történelmi időben ment végbe, de ezzel nem ért véget, mert a megdicsőült Krisztus örök áldozat, egyetlen áldozatbemutató, a Atya szünet nélküli dicsőítője és az emberek megszentelője.
Az istendicséret és a megszentelés műve szorosan összetartozik. Így alkalmazzák a keresztény írók a zsoltár szavát: “A dicséret áldozata tiszteletet ad nekem – mondja az Úr -, s EZ az az út, melyen megmutatom az embernek üdvösségemet” (49. zsoltár).
A liturgia részeiről. A liturgia legfontosabb részei: a szentmise, a szent zsolozsma és a szentségek. Kiegészítő részei egyes kísérő szertartások (pl. liturgikus körmenetek) és szentelmények (áldások).
Krisztusról, mint a legfőbb “liturgosz”-ról. A földi liturgia elsősorban nem az emberek műve, hanem Krisztusé. Ő van jelen a szentmise áldozatban, ő dicsőíti az Atyát Titokzatos Testén keresztül, emberi ajkak segítségével a zsolozsmában, ővele találkozunk a szentségekben: “Megmutatkoztál nekem, Krisztus, a szentségeidben téged talállak” (Szent Ambrus). Krisztus a földön megkezdett liturgikus tevékenységét megdicsőülésében is folytatja. A mennyben ő vezeti az Atyának szóló tökéletes dicséretet, s ő eszközli ki híveinek a megszentelést. A mennyei liturgiában részt vesznek az angyalok és szentek. A tér és idő meghatározott pontján végbemenő földi liturgia az örök mennyei liturgia utánzása és egyben elővételezése.
Ezért nincs a liturgiában semmi helye az emberi önkényességnek. Krisztusnak, az örök Főpapnak – és bizonyos határok között, az ő megbízása alapján az Egyháznak – kiváltsága, hogy az Istennek tetsző liturgiát elrendezze.
A liturgia az Egyház életében. Az Egyház legfőbb célja Isten dicsőítése és az emberek megszentelése. Ez főképpen a liturgiában valósul meg. A liturgia a csúcs, mely felé tör az Egyház minden cselekménye (hithirdetés, hitoktatás stb.) és egyúttal a forrás, melyből minden ereje fakad (életszentség, szeretet-cselekedetek stb.).
A liturgia tartalmáról. A liturgia az üdvösségtörténet megjelenítő átimádkozása. A liturgia legfőbb szabályozója ezért az isteni igazság, a hit. “A hit törvénye szab törvényt az imádságnak” – szól az Egyház régi szabálya. A liturgia tehát a dogmákból nő ki. Az üdvtörténet egyetlen eseményéről sem feledkezhet meg, innen ered a liturgia csodálatos gazdagsága.
A liturgia stilusáról. A liturgikus tartalom gazdagságát a szavaknak, szertartásoknak pontossága önti formába, őrzi és közvetíti. A gazdagság és pontosság megmutatkozik a liturgia minden elemében. Isten üdvtörténeti tettei nem esetlegesek, így az erre történő megjelenítő megemlékezés sem lehet esetleges, rögtönzésszerű, pontatlan. A liturgiát rögzítő szabályok megtartása segíti a liturgikus tartalom közvetítését, s így magát az embert gazdagítja. Ugyanakkor ebből ered a liturgia lényegéhez tartozó bizonyos személytelenség, általánosság és objektivitás, melyet ugyanakkor a liturgia művészi elemei bensőséges, de tapintatos érzelemmel hatnak át.
A liturgia támaszairól. A liturgia meghosszabbításaként léteznek az ájtatosságok, amelyek kisebb, helyi közösségek igényeiből születtek. Bár ezeknek is megtermékenyítője és normája a liturgia, mégis értékrendi különbség van a liturgia és az ájtatosságok (pl. litániák) között. A liturgikus tartalom, az általa közölt kegyelem személyes befogadása, magunkévá tétele lehetetlen rendszeres és bensőséges magánimádság nélkül.
A liturgia közösségi jellegéről. Az evangélium hirdetése, a dicsőítés és megváltás művének folytatása a Krisztus-hivők közösségében folyik. Nem öntörvényű, saját akaratából összegyűlt közösség végzi a liturgiát, hanem a Krisztus akaratából összegyűjtött titokzatos Test, mely a Fővel egységben van, élettörvényeit tőle kapja. Más kifejezéssel: e közösség Krisztus szeplőtelen Jegyese, ki csak a Vőlegény szeretetét keresi a liturgiában.
Az Ószövetség idején a választott nép alkotott papi közösséget. A végső időkben Isten Fia által az egész emberiségből gyűjtötte egybe Egyházát. A keresztség szentségében a királyi papság részesei lettünk. A hivők mint papi közösség tevékenykednek a liturgikus közösségben, mely a közös hit, remény és szeretet által, a Szentlélek erejéből egységes és rendezett.
A liturgiában nem a konkrét (kisebb) közösség fejezi ki önmagát, hanem az egyetemes nagy papi közösség, Isten népe, az Egyház. A résztvevők száma, összetétele a liturgikus cselekmény értékét és lényegét nem befolyásolja. Minden liturgikus szertartásban az egyetemes Egyház tevékenykedik, s ezért egyetemes értékű minden liturgikus tett. A templomi közösség azonban e nagy közösség kicsinyített képe, s annál jobban azzá válik, minél inkább annak szellemében gondolkozik, imádkozik, cselekszik. Nem a közösség formálja a maga képére a liturgiát, hanem a liturgia a maga eszményére a közösséget.
A pap szolgálatáról. A liturgikus közösség tulajdonsága az egység mellett: a rendezettség. A hívek mint egy Testnek tagjai, a Fő akaratából azonos cél érdekében különféle feladatokat látnak el. A szolgáló papság soraiba Krisztus hív meg férfiakat, hogy személyükben a hívek általános papságától megkülönböztetett módon ő maga legyen jelen. A liturgiában a pap nem a nép választott irányítója, vezetője, akire hatalmát választói ruházták volna, hanem Krisztus papságából szentségi módon részesült személy, aki hatalmát magától az Úrtól kapta, s őt képviseli.
Egyéb liturgikus szolgálatokról. Az Ige szolgálata a FELOLVASÓK (lektorok) kitüntetése, akik beszédhangjuk művelésével és a szent szövegek tanulmányozásával válnak alkalmassá feladatukra. Az ÉNEKESEK arra ajánlják fel hangjukat, hogy a liturgia szava hatékonyabb legyen, a szívbe hatoljon, azt szeretetre gyújtsa. Ezért a liturgia szabályainak megfelelően egyszer maguk szólaltatnak meg egyes részeket, máskor a közösség énekét vezetik és segítik. Az oltár szolgálatában az AKOLITUSOK és a már szentségi rendben levő DIAKONUSOK (szerpapok) segédkeznek a papnak. Míg a dicsőítés és Ige szolgálatában a HÍVEK a pappal egyenlő mértékben vehetnek részt, addig a megszentelés művének folytatásában – kiváltképpen az áldozatbemutatásban és egyes szentségek létrehozásában – a pap Krisztusnak átadott személye a cselekvő.
A liturgikus időről. Az idő Isten teremtménye, az Isten által alkotott szabályoknak engedelmeskedik. Isten a liturgiában felhasználja az időt az üdvösség művének érdekében is. A hét napjainak szabályos váltakozása a teremtés művére emlékeztet, a hetedik nap, a nyugalom pedig teljesebben feltárja Isten mindent betöltő uralmát. A megtestesüléssel Isten belépett az időbe. Jézus életének időbeli eseményei, a nekik szentelt időpontok által Isten még nyilvánvalóbbanjelen van a földi időben. Ezért szükséges, hogy az ember az idő egy részét kizárólag Istennek szentelje. A földi idő így lép érintkezésbe az “égi idővel”, az örökkévalósággal. Az év leforgásával a liturgia elénk állítja Krisztus egész misztériumát és boldogan várja szeretett Urának második eljövetelét.
Az ünnepekről. Az ünnepen összegyűlt közösség az öröm forrása: “Íme, mily jó és gyönyörűséges, ha együtt vannak a testvérek” (132. zsoltár). A liturgikus ünnep a hívek érzelmét az örökkévalók élvezetéhez emeli. A nagy ünnepek egybeesnek a természeti év fordulóival. Ami a természetben történik, az élet és fény győzelme, az az ünneplésben Isten diadalának szimbóluma lesz. De a választott nép nem természeti jelenséget ünnepel, hanem üdvtörténeti eseményt: a megtestesülést, a kereszthalált, a föltámadást. A keresztény ünnep több, mint emlékezés: az az esemény, amelyet az olvasmány, énekek, szertartások jeleznek, titokzatosan jelenvalóvá is válik. “E mai napon” – énekli a liturgia az eseményt. Az ünnep az örökkévalóság bástyája egy elmúló világ közepette.
A templomról. Amint az emberek az idő egy részét Istennek szentelik, s az idő a keresztény ünnepléssel áldásokban gazdaggá válik, úgy a szent helyek létével mintegy a tér hozza meg köteles áldozatát a mindenség Alkotójának. Bár Isten mindenhol jelen van, ennek nem mond ellen, hogy a szent hely különösen Istenhez tartozik, s az ő áldásait közvetíti. Az őt kereső lélek itt a külső világtól elkülönülve lehet jelen. A jeruzsálemi templom az Úr lakóhelye volt. Az Újszövetségben Krisztus szent embersége az Isten temploma, s a keresztségben a hivő lélek is a Szentlélek templomává lesz. Az egész Egyház is, mint élő kövekből épült templom, Isten lakóhelye. A kőből épült templom az eleven kövekből épült temptomnak, az Egyháznak jelképe.
Az oltárról. A templom középpontja az oltár, az a hely, ahol a föld találkozik az éggel, a Szent Hegy, ahová az Úr leszáll, a fenséges trón, ahonnan uralkodik. Innen ajánlják fel az engesztelő áldozatot, mely által Isten megengesztelődik a világ iránt, s mely által Istennel egyesülhetünk. Az oltár magának Krisztusnak szimbóluma, aki egyetlen közvetítő Isten és ember között. Az oltár a küszöb, ahol a pap Krisztus képviselőjeként áll, s melyet Isten átlép, hogy adjon. Egyben a mi földi oltárunk annak az égi oltárnak hasonmása, melyet Szent János lát az égben, s mely az egész teremtés dicséretét szimbolizálja. Az oltár a fölajánlás és elfogadás helye. Ezért tiszteli az oltárt a pap csókkal és tömjénnel.
A liturgikus szóról. A liturgiában az isteni szó uralkodik. Minden kifejezési eszköz ezt szolgálja, elsősorban a hangosan kimondott szó. Az Istentől jövő szó és az embernek Istenhez intézett szava váltakozik. E párbeszéd formálja a liturgiát. Az isteni szó vagy kinyilatkoztat (pl. evangélium) vagy létrehoz valamit (pl. szentségek).
A kinyilatkoztatás szaváról. A kinyilatkoztatás szavát halljuk az evangélium hirdetésekor, valamint a többi olvasmányban. A Megtestesülés misztériuma az elhangzott szó segítségével kiterjed, mert Krisztus valamilyen módon jelen van az igében. E szó elfogadása teremt igazi közösséget. Ezt tiszteli az evangéliumkor a felállás, a körmenet, a tömjén, a gyertya, a hármas keresztjel.
A tevékeny isteni szóról. A liturgiában a szó nemcsak kijelent, hanem cselekszik, megszentel. Ilyen az átváltoztatás szava, a keresztség szava, a szentségi feloldozás. Az Ige cselekvéssé válik, kegyelmeket hoz létre. Ugyanazt az isteni erőt hordozza, mint a teremtéskor elhangzott “Legyen!” Ezért hivatkozik az Egyház a szentségek létrehozásakor oly gyakran a teremtés művére.
Az emberi szóról.A liturgiában helyet kap az embernek Istenhez intézett dicsőítő-hálaadó és kérő szava is. Isten nagy ajándéka, hogy az Egyházat sugalmazott szövegekkel is tanítja imádkozni (zsoltárok, más szentírási szövegek). A könyörgésekben maga az Egyház alakított ki az alkalomhoz méltó, nyelvileg is magas szinten álló, s ezért általános érvényű, klasszikus stílust. Ezekben a pap hivatalosan, az Egyház nevében tárja Isten elé a lét legnagyobb dolgait illető kéréseket. Az Egyház imája az Atyának szól, Krisztus, a mi Urunk és Közvetítőnk által.
Az énekelt szóról. Az ének az ünnepélyes liturgiának szükségszerű, a teljes egészhez hozzátartozó alkatrésze. Az angyalok a háromszor szent Istent énekkel dicsérik (Izaiás), Jézus születését énekkel hirdetik (Lukács), Pál apostol zsoltárok és himnuszok éneklésére buzdítja a keresztényeket, Szent János pedig, az égi liturgia kiváltságos tanúja a Bárány trónja előtt felhangzó énekről beszél. A dallam az ige engedelmes szolgálója, hogy az isteni üzenetet érzelmeinkben is magunkévá tegyük. “Aki szeret, az énekel” – mondja Szent Ágoston. A liturgiában résztvevőket az istenszeretet indítja énekre, de az ember énekében az egész teremtett világ, a kozmosz harmóniája is visszhangot talál. Az énektelenség: emberi és vallási félrefejlődés, visszamaradottság jele. – Szent X. Piusz pápa az Egyház ősi tanítása szerint a liturgikus ének három alapvető tulajdonságát jelöli meg: legyen szent, művészi, egyetemes.
Az emberi test részvételéről. A kinyilatkoztatás mindig az egész embert veszi figyelembe, aki testből és lélekből áll. A liturgikus közösség tagjai e szent cselekményben egész emberségükkel vesznek részt. A liturgiában helyet kap az anyagi világ is, elsősorban az emberi test.
Az ÁLLÁS kifejezi a hivő istengyermeki szabadságát és figyelmes tiszteletét.
A TÉRDELÉS a szív alázatát mutatja,
a LEBORULÁS a legmélyebb hódolatot.
A MEGHAJLÁS a tiszteletadásnak vagy a bűnbánatnak jele,
a CSÓK a megbecsülésé és a testvéri szereteté.
A kitárt KEZEK jelzik az ember kitárulását Isten felé, a papnak a hívek felé tárt kezei egységet teremtenek, s mutatják, hogy Krisztus megjelenítője készséges hivatását betölteni. A hívek fölé terjesztett kezek áldást közvetítenek.
A liturgikus mozdulatok szabályozottsága rendezi a közösséget, értelmezi a liturgikus szövegeket és cselekményeket. Visszahatnak a hívek belső magatartására. Sajátítsuk el az Egyház kiérlelt, ősi mozdulatkultúráját!
A természetből vett jelekről. A test jelei mellett a természet elemei is megszólalnak a liturgiában.
A VÍZ tisztít, életforrás és életerő (keresztség), a szenteltvíz a tisztulás mellett Isten kegyelmeinek reánk harmatozását is jelzi.
A TŰZ melegít, világít, éltet – amint a fény elűzi az éjszaka sötétjét, úgy űzi el Krisztus világossága a gonoszság árnyait.
A tűzbe dobott TÖMJÉN füstje kellemes illatot áraszt, tisztítja a levegőt, felszálló füstje a földi dolgoktól való elkülönítést, a mennyeiekre való irányítást jelzi (felajánlásnál), tiszteletadást is kifejez (oltár, evangélium, pap és hivők tömjénezése), a felszálló imádságnak jelképe (zsolozsmában).
A GYERTYA a feltámadt Krisztusnak és a Krisztusban feltámadt hivőknek szimbóluma: amint a gyertya önmagát fölemészti a tűzben, hogy hivatását teljesítse, ilyen maradéktalanul rendeli magát a hivő Isten szolgálatára. Az akolitusok által hordozott gyertyák az oltár szolgáinak és Isten egész népének az istentiszteletben égő szeretetét jelzik és fokozzák.
Az OLAJ az isteni áldás jele, a bőségé és gazdagságé. A szentségekben a Lélek ajándékait és a fölkenést közvetíti. Az örökmécses – ha az természetes lánggal ég – az éberségnek és imádásban való kitartásnak képe.
A KENYÉR és BOR a legegyszerűbb, legegyetemesebb, mindennapi és mégis ünnepi táplálék. A föld termékei, ugyanakkor az eső és napsugár ajándékai. E természeti javak már nemcsak jelképezik, hanem valósággal megjelenítik Krisztust, szimbolizálva az ő égi és földi, isteni és emberi természetét is.
A szent Liturgiában az ember Krisztussal találkozik: Útra talál, megismeri a kinyilatkoztatás szavából az egyetlen Igazságot, s az ő Testében és Vérében részesülve az Életet, az örök életet kapja.