2021. május 3., hétfő

Hamispróféta nyolc bíborost "léptet elő" - köztük Burke, Sarah és Brandmüller

 

A hét szent kanonizációját jóváhagyó konzisztóriumon hamispróféta nyolc prelátust is "előléptetett" bíborosi diakónusi rangról bíboros pappá.

A bíborosoknak három kategóriája van: diakónusok, papok és püspökök. Ennek a rangsorolásnak történelmi gyökerei vannak, de - a bíboros-püspökök kivételével - nincs jelentősége.

Jelenleg 13 bíboros-püspök, három keleti pátriárka, 176 bíboros-pap és 33 bíboros-diakónus van. A nyolc új bíboros-pap: Burke, Amato, Sarah, Monterisi, Koch, Piacenza, Ravasi, Brandmüller.

A "konzervatívok" kis díjakkal való lepattintásának nagy hagyománya van a Vatikánban. Ennek ékes példája volt a 2001. januári konzisztórium, amikor II. János Pál 44 (!) új bíborost nevezett ki, akik közül négyen németek voltak: a két eretnek Kasper és Lehmann, akik akkor még viszonylag fiatalok voltak (67 és 64 évesek), és nagy pusztítást végeztek az egyházban. A német "konzervatívok" megtévesztése érdekében II. János Pál két idős "konzervatívot", az akkor 75 éves Joachim Degenhardot és az akkor 81 éves Leo Scheffczykot is felvett, akik mindketten nem sokkal később meghaltak.

Ez volt az a konzisztórium, amelyből McCarrick és Bergoglio bíborosok is kikerültek, akik mindketten még mindig élnek.

https://gloria.tv/post/aqrSf3djkzjT1j34MDJoNNxM1

Az ír rendőrség ELRABOLTA az éjszaka leple alatt

 

Letartóztatták azt a férfit, aki dokumentálta az írországi Athlone-ban lévő SSPX templom elleni rendőrségi razziát május 2/3-án éjjel. A neve Patrick.

A rendőrség közölte vele, hogy aggódnak az egészségéért, és "orvosi segítséget" fognak kérni, hogy elvigyék. Azzal tiltakoztak, hogy április 25-i templomrohamuk "törvényes" volt. Patricket hajnali 3-kor (!) rabolták el, és reggel 6-kor engedték el.

Két sokkos állapotban lévő gyermekét az éjszaka közepén gondozásba kellett venni. Patricket azzal vádolták, hogy megszegte az állami Covid rendszert, és filmre vette a rendőri akciót.

https://gloria.tv/post/ZwJWG1VNCT4k37bVnatXcLx9Z

A mikrofon, avagy a történelmi röhögés.

 

„Először is értsétek meg, hogy az utolsó napokban csúfondáros gúnyolódók fognak fellépni…” (2Pét 3,2)

A II. Vatikáni Zsinat kezdete után két nappal, 1962. október 13-án, a fatimai napcsoda 45. évfordulóján a zsinati progresszívek elérték az első győzelmüket: megszerezték a mikrofont. A később szabadkőművességgel is megvádolt „vörös bíboros”, Achille Liénart révén megtörtént a forradalmi tett: az a meghökkentően gátlástalan cselekedet, amire a jóakaratú emberek soha sincsenek felkészülve, ami mindig váratlanul éri őket. Liénart ugyanis egyszerűen elvette a mikrofont a levezető elnöktől, és bejelentette, hogy több idő kell a jelöltek megismeréséhez. Ezután a progresszív oldal sikerre vitte bizottsági jelölt-listáit, ami a lehetőségi feltétele volt a zsinati forradalomnak. Ez volt a lázadás alapja, „hogy megbuktassuk a zsinati sémákat”, ahogy Rahner fogalmazta meg a progresszívok kitűzött célját.

Nem sokkal később, október 30-án egy másik mikrofonos jelenet zajlott le a bazilikában: Ottaviani bíboros, a Szent Offícium vezetőjének hozzászólása közben a levezető elnök, Frings bíboros kikapcsoltatta a mikrofont. A jelenet hatására a bazilikában jelenlévő zsinati atyák jelentős része tapsorkánnal kísért röhögésben tört ki. Ez olyan szokatlan mozzanat volt, amely elképzelhetetlen volt korábban. A jelenet szokatlanságáról még Rahner is megemlékezett leveleiben, azt a rövid értékelést adva róla, hogy „a legszebb öröm a káröröm”.

Évtizedekkel később Monsignor Gherardini, a Szent Péter Bazilika kanonokja, a Pápai Teológiai Akadémia titkára, a Pápai Lateráni Egyetem professor emeritusa a zsinatról beszélgetve Dr. Robert Moynihan-nel így beszélt a jelenetről 2012-ben:

Mindig, amikor a zsinaton gondolkodom, ez a kép jut eszembe: az idősödő Alfredo Ottaviani bíboros, a már majdnem teljesen vak, bicegő, nyolcvan év körüli vezetője a Szent Offíciumnak, és ebben a funkciójában az egyház tanításának legfőbb őre…. a mikrofonhoz megy, hogy beszéljen az összegyűlt 2000 püspökhöz. És miközben beszélt, könyörögve a püspököknek, hogy vegyék figyelembe a kúria által három év alatt előkészített és kiküldött szövegeket, hirtelen kikapcsolták a mikrofonját. Ő folytatta a beszédet, de többé senki sem hallhatta egyetlen szavát sem. Azután zavarodottan és idegesen abbahagyta a beszédet, értetlenül nézelődve. És az összegyűlt atyák röhögni kezdtek, majd ujjongani.”

A sátáni gúnyos kacaj…

A progresszív Helder Camara ebben a szokatlan tapsban a zsinat szellemét látta előbukkanni. Ez a mozzanat ugyanakkor sokak számára megvilágosító erővel bírt. Néhány nappal a zsinat kezdete után ebben az eseményben sokak számára nyilvánvalóvá vált, hogy a zsinat szelleme nem a Szentlélek.

Az események után 14 évvel, egy interjújában Marcel Lefebvre érsek is ezt a pillanatot jelölte meg a hályog leesésének pillanataként:

Szégyelltem magam a püspökök miatt, akik ilyen gyalázatosan viselkedtek a közülük való egyik legjobbal. Az ilyesmi olyan, mint az átkozódás… Hogyan hihet valaki a Szentlélek jelenlétében ilyen körülmények között?”

Rahner említette levelében, hogy az eset után „Ottaviani állítólag mindenkitől azt kérdezgeti a Szent Officiumnál, miért gyűlölik ennyire”.

Valójában nem elsősorban őt gyűlölték, hanem a Mesterét, Ottaviani bíborost pedig Őmiatta.

A papság zsinat után első két generációjának tagjai révén és között nevelkedvén, olyan optimista zsinati látásmód hatása alatt nőttem fel, amelyben magától értetődő volt az, hogy a zsinat új kezdet, és a mi korunk már nem középkori felfogású egyházként, hanem a Lélek új kiáradásaként írható le, a laza, emberközeli egyház a korábbi merev dogmatikus egyházzal szemben. Ez a kor az egyházi zsargonban a „zsinat után” datálással elkülöníthető a zsinat előttitől, az ántivilágtól, a sötétség korától.

De sosem gondolkodtunk azon, hogy miként lehetséges kétezer év után egy ilyen új fordulat, hogyan lehetséges az, hogy a Szentlélek ilyen váltást hajtson végre. És hogyan lehetséges, hogy a fordulat révén a korábbiaknak gyökeres ellentétére vezet? Ha a Szentlélek nem változott, akkor vagy korábban értették Őt félre, vagy mi most. (Egyik sem megnyugtató opció, és ugyanahhoz az alapproblémához vezet.)

Később aztán értesülhettünk arról, hogy a válságra utaló jelek a zsinat alatt és után nem a zsinat következményei. A nyugati nemzeti egyházak lázadása és hitvesztése nem a zsinat következménye, a missziók leállása nem a zsinat következménye, a papság és szerzetesség számának drasztikus csökkenése nem a zsinat következménye, egyáltalán semmilyen rossz egyházi jelenség nincs összefüggésben a zsinattal. Míg a Tridenti Zsinat hatalmas, hosszan tartó hatású megújulást hozott az Egyházban, a második vatikánum utáni „megújulás”, a „Lélek kiáradása” egyre inkább apologetikus magyarázatra szorul.

És mivel a tévedhetetlen tanítás megfogalmazását deklaráltan kerülő zsinat időközben maga lett a dogma, nehezen feloldható problémába ütköztünk. Pontosan azért, mert a II. Vatikáni Zsinat a több évtizede dokumentált kivétel a mi Urunk, Jézus Krisztus fa és gyümölcs kapcsolatáról szóló példabeszédének hatálya alól. Ez a csillaggal jelölt, lábjegyzetben részletezett apróbetűs kivétel Urunk axiómájánál, amely bemutatja, hogy lehetnek a jó fának rossz gyümölcsei, illetve, hogy a fa jóságának egyáltalán semmiféle összefüggése nincs a gyümölcs rosszaságával, szemben azzal, amit Jézus állított.

Ebben a vonatkozásban a Joseph Ratzinger által képviselt kontinuitás hermeneutikája egy kísérlet volt arra, hogy magát a zsinatot megmentse. Sokáig úgy tűnt, hogy ez lehetséges, II. János Pál pápa és XVI. Benedek pápa személyes hitelessége, szent élete vagy tudós, szelíd személyisége sokunkkal elhitették, hogy lehetséges a zsinat katolikus értelmezése.

Franciscus kellett ahhoz, hogy sokan közülünk belássák, hogy ez nem lehetséges. Mert amikor Franciscust a követői a zsinat szellemének továbbvivőjeként és beteljesítőjeként ünneplik, igazat mondanak. Ő valóban csak kiteljesíti azt, amit csírában a zsinati dokumentumok már tartalmaztak. Ő a zsinat szellemének képviselője, általa láthatjuk kifejlődni a gyümölcsöt. És ez nem tetszetős gyümölcs. És ezt látva óhatatlanul szükséges és logikus cselekedet a fa jóságának kérdőre vonása.

Joseph Ratzinger fiatal teológusként a mikrofonkapcsoló Frings bíboros szakértője volt a zsinaton, és nagy szerepe volt a zsinat meghekkelésében, a progresszív fordulatban. A zsinat után azonban ő volt az, aki nagyon hamar jelezte egyet nem értését sok zsinat utáni jelenséggel kapcsolatban. Emiatt sokszor vádolták őt azzal, hogy a zsinat után konzervatív fordulatot vett. A Ratzingert személyesen jól ismerő Peter Seewald tavaly megjelent életrajzában ennek ellenkezőjét állítja: az állítólagos konzervatív fordulat és a progresszivizmus elárulása, amely révén reakcióssá vált valójában sosem következett be. Ratzinger a zsinat előtt és után is progresszív teológus volt, annyi különbséggel, hogy akkor ő a progresszivizmus fogalma alatt nem a ház lerombolását, hanem megújítását értette. De együttműködött azokkal, akik nem így értették, és ez nem múlhatott el büntetlenül.

Ez az együttműködés bizonyos értelemben megmagyarázza Ratzinger későbbi pályafutását, a sok évtizedes vesszőfutásként is értékelhető életutat, amely során a zsinati lázadásban fontos szerepet játszó progresszív teológus a sors fintorából arra kényszerült, hogy a Hittani Kongregáció prefektusaként évtizedekig küzdjön a progresszívok ellen, küzdjön a zsinat katolikus értelmezése érdekében, küzdjön a felszabadítás-teológia ellen, belássa a liturgikus reform elhibázott voltát, szembesüljön az abúzus-cunamival, a homoszexuális klikk eluralkodásával, a német teológia végzetes lesüllyedésével, egyáltalán küzdjön a kontinuitás hermeneutikája érdekében, hogy aztán, amikor a közelgő halálát várva visszavonult, a halál hosszú éveken keresztül elkerülje, és így világos értelemmel, tehetetlen szemlélőként követhesse végig a szakítás és új kezdet hermeneutikájának győzelmét, a zsinat szellemének kiteljesedését utóda ámokfutásában, aminek lehetőségét ifjú teológusként maga is elősegítette, majd aminek idős pápaként lemondásával ő maga adott végleges utat.

https://invocabo.wordpress.com/2021/05/03/a-mikrofon-avagy-a-tortenelmi-rohoges-jel-morzsak-3/