2023. április 18., kedd

Az Oltáriszentség ellen elkövetett bűnök határtalanok! Urunk a pachama démon "ölelésében"!


 

A világotok minden nemzedéke hogyan felejtette el Istenét.

 

Jóvátételi szentmise - 2023. április 17.

 

Miközben az atya a szentbeszédét tartotta, észrevettem, hogy Szent József mögötte van a jobb oldalán, és Szent József a kezében tartotta a Kis Jézust. Észrevettem, hogy a Kis Jézus felemelte a kezét és megáldotta az Atyát, miközben beszélt. Néhány perccel később Jézus beszélni kezdett.

 

Az én gyermekem,

Ez a szentbeszéd ragyogó az Én szememben. A "Titanicról" szólva ez a homília a büszkeségről, az arroganciáról, az alázatról, az engedelmességről, valamint a bátorságról, a türelemről és a mártíromságról szól. Azok az Én gyermekeim, akik jelen vannak ezen a szentmisén, képesek lesznek a korábbi időkre vonatkoztatni a mai világotok jelenlegi szemtelen és büszke embereit. Képesek lesznek felismerni, hogy az évekkel ezelőtti arrogáns emberek mennyire ugyanazok az önző emberek, mint ma, és sokan, akik több figyelmet vagy jelentőséget követelnek maguknak, mint ami indokolt. Sok nemzedék henceg az eredményeivel és képességeivel, és általában a reflektorfényt keresik, mintha minden céljukat egyedül valósították volna meg, anélkül, hogy valaha is gondolnának arra, hogy megköszönjék Istenüknek mindazt, amit képesek elérni vagy teljesíteni.

Pap-fiam a Titanic ihletett tervezőjének "Isten kigúnyolásáról" beszél, aki azt a megjegyzést tette: "Még maga Isten sem tudná elsüllyeszteni ezt a hajót". Annyira szomorú vagyok, hogy gyermekeimnek ilyen arroganciája és büszkesége van, hogy mércét állítanak maguknak, és azt feltételezik, hogy sokkal többet tudnak másoknál, és sokkal felsőbbrendűbbnek érzik magukat.

A gyermekek nemzedékei során sokan sikerrel jártak a nehézségekkel vagy ellenállással szemben, és egy egyszerű imával mutattak hálát Istennek, míg mások elmaradtak a hálaadás vagy a megbecsülés bármilyen formájának kimutatásától, és nem dicsőítették Istent mindazért, amit nekik adott. Isten nélkül gyermekeimnek semmijük sem lenne. Gyermekeim nagyon büszkék lettek, és ugyanezek a gyermekek megmutatták, hogy a büszkeség bűne megtanította őket arra, hogyan váljanak téveszméssé, rosszindulatúvá és keserűvé egy gyűlölettel, zűrzavarral és pusztítással teli világban.

A ma jelenlévő gyermekeim nagyon sokat tanulhatnak ebből a homíliából. Képesek lesznek megnézni sok gyermeknek az Istenükkel szembeni arroganciáját és gúnyolódását, és meglátják, hogy világotok minden nemzedéke hogyan felejtette el Istenét. Figyelmeztetlek benneteket gyermekeim, hogy ez a nemzedék, amelyben éltek, gonoszabb, mint az első. Gonosz és házasságtörő nemzedék vagytok. Romlott, perverz és gonosz nemzedék vagytok. Meddig leszek még veletek és meddig tűröm még elviselni titeket? Ti megöltétek ártatlan gyermekeimet a gyilkosság gondolata nélkül az abortusz e gonosz bűnében. Ti akadályoztátok kicsinyeimet, és megengeditek, hogy iskoláitok átvegyék a hatalmat gyermekeitek felett, és agymosást végezzenek rajtuk a test e szörnyű bűneivel. SENKI NE HAGYJA, HOGY MEGTÉVESSZE KICSINYEIMET.

Én vagyok a TEREMTŐ, és én teremtettem a FÉRFI ÉS a NŐT. Világotok tudománya most uralkodik rajtatok és gyermekeiteken, hogy lány vagy fiú legyen. Milyen beteges a mai világotok. Tévútra vezetitek gyermekeiteket, és én mindenkit figyelmeztetek, hogy "aki e kicsinyek közül egyet is megbotránkoztat, akik hisznek bennem, annak jobb lenne, ha malomkövet akasztanának a nyakába, és a tenger mélyén megfulladna". (Mt 18,6; vö. Mk 9,42) Mindannyian tisztában kell legyetek azzal, hogy nem szabad a bűnözésből gyakorlatot csinálni, mert az az ördögtől van, és ő kezdettől fogva bűnözik. Én vagyok az Isten Fia, és születésem egyik oka az volt, hogy elpusztítsam az ördög műveit.

A szexuális erkölcstelenség, a tisztátalanság, az ellenségeskedés, a féltékenység, a dühkitörések, a széthúzás és a megosztottság eluralkodott a gondolkodásmódotokon, és figyelmeztetlek benneteket, hogy akik ilyen dolgokat tesznek bűnbánat nélkül, nem fogják örökölni az Isten Királyságát. Gyermekeim annyira szeretik a világot és a világ dolgait, hogy a test bűneire, a szemek kívánságaira és az élet büszkeségére vágynak, és ez nem Istentől van, hanem a mai világotok gonosz tanításaitól. A világotok elmúlik gonosz vágyaival együtt, de megígérem nektek, hogy aki Atyám Akaratát cselekszi, az örökké megmarad.

Gyermekeim úgy élik az életüket, hogy nem gondolnak e bűnök következményeire, és nem gondolnak arra, hogy szükségük van Urukra és Megváltójukra. Ezek a gyermekek úgy érzik, hogy jogosnak érzik, hogy e bűnös világ útját járják. A gonosz nem csak arra törekszik, hogy elterelje a figyelmedet, vagy megkísértsen téged; a gonosz úgy járkál, mint ordító oroszlán, és a földet járja, hogy felfaljon téged - ő a ragadozó vadállat.

A nyomorúság és a közelgő fenyítések sokkal nagyobbak lesznek, mint azt bárki valaha is el tudná képzelni. Hogyan fognak gyermekeim rettegésben megrémülni, és térdre fognak esni, kegyelemért kiáltva ahhoz az Istenhez, akit kigúnyoltak, és akit nem tudtak használni. Büszkeségük pánikká fog változni, és tanúi lesznek a tengerek és óceánok erőszakosságának, amelyek általában nyugodtak, de hirtelen heves viharrá fognak kitörni, amely képes lesz elpusztítani minden útjába kerülő építményt, felemésztve azokat, és egy földrengés intenzitása fogja őket a föld szakadékába és nyíltságába rántani. Tanúi lesznek a természet erejének, amely elpusztítja mindazokat, akik a pusztulásuk útjába kerülnek. A nagy erejű földrengés cunamikat, lavinákat, tüzeket, talajfolyósodást, földcsuszamlásokat fog okozni, és a pusztítás és az emberveszteség mértéke elképzelhetetlen lesz. A tengerek erőszakossága, a vulkánok hegyének forrósága és robbanása a pánik súlyos erejével fogja félelemre és remegésre késztetni gyermekeimet. Azok, akik túlélik, a közelgő halál érzését fogják érezni, és elsöprő káoszt, halált és pusztulást fognak érezni. A természet ereje milliók életét fogja elvenni, de lesznek nagyobb büntetések, amelyek hamarosan az egész világot sújtják.

A csapások, amelyek gyermekeink testére fognak lesújtani, hamarosan az egész világon elterjednek. Az instabilitás pénzügyi összeomlása az egész világot meg fogja ragadni. Ez a pénzügyi válság polgári nyugtalanságot fog okozni az egész világotok nagy részén. Az éhínség éhezést fog okozni, és sok gyermekünk fog meghalni az élelemhiány következtében. Gyermekeim rettegést fognak érezni a betegségek dögvészén keresztül, és milliók fognak meghalni. Olyan nagy üldöztetés is lesz közöttetek Jézus neve miatt, és én azt mondom nektek: Üldözni fognak és néhányatokat meg fognak ölni. Mindenki gyűlölni fog titeket az Én Nevem miatt, és ne feledjétek, hogy engem gyűlöltek először, és egyetlen szolga sem nagyobb az uránál. Boldogok, akik az Én Nevemben szenvednek, mert ti örökölni fogjátok az Isten Királyságát, és Velem fogtok élni az örökkévalóságig. [Itt Jézus néhány szentírási idézetet illeszt össze.]

A harmadik világháború a láthatáron van, és nagyon gyorsan fog előrehaladni, és nagyon hamar el fog érni benneteket. Amerika, a saját földeteken fognak megtámadni benneteket, és minden más nemzetnél nagyobb háborús fájdalmakat fogtok elszenvedni. Valaha ti voltatok a "legnagyobb ország" a világon, és mindent megkaptatok, amire valaha is szükségetek volt, mert az Atya annyira megáldott benneteket. Soha nem kellett a saját országotokon kívülre mennetek semmiért, amire szükségetek lett volna, de országotok irtózatos bűnei és a hitetek és Isten iránti szeretetetek elhagyása miatt elfordultatok Tőlem, és most el kell szenvednetek a következményeket.

Én vagyok a ti Jézusotok, aki teljesen és ingyen szerettelek benneteket, és minden szeretetemet odaadtam minden gyermekemnek, még a kereszthalálig is; nem tudtam megállni, hogy ne szeresselek benneteket. Életemet adtam értetek, és feláldoztam Értetek Drága Véremet. Most kérlek benneteket: "El tudjátok-e hagyni magatokat értem? Át tudjátok-e adni Nekem akaratotokat, vágyaitokat, kívánságaitokat, szenvedélyeiteket és minden sajátotokat? Megtagadjátok-e magatokat, és feláldozzátok-e magatokat értem, gyermekeitekért, unokáitokért és minden bűnös jóvátételéért?"

Én vagyok a ti Jézusotok, és gazdag vagyok Irgalomban, mert nagy szeretettel vagyok gyermekeim iránt. Az Én Irgalmam és Kegyelmem által, valamint bűneid igaz megbánása által megmenekülhetsz ezektől a gonosz bűnöktől.

Szeretném hangsúlyozni nektek, hogy Pünkösd ünnepén (május 28-án) kegyelmeimet és áldásaimat bőségesen kiárasztom gyermekeimre, akik szeretettel készülnek szívükben és megtisztítják lelküket a gyónás szentsége által, hogy a Szentlélek áldások és kegyelmek kiáradásával szálljon le rájuk az Ő hatalmas, rohanó szele és tűznyelvek által. Ez a pünkösdi ünnep nagyon fontos a nyomorúság idején, mert a Szentlélek által Isten népét olyan hitbeli erővel és bátorsággal készíti fel, mint még soha. Arra kérlek benneteket, hogy készüljetek fel és bízzatok a Szentlélekben, és ne feledjétek: Ő a kísérő és a szószóló. Ő vezeti életeteket a jóság és az Istenben való igazság felé. Arra kérem gyermekeimet, hogy a gyónás szentsége által készüljetek fel bűnetek bocsánatára, és szorgalmasan imádkozzatok, hogy áldásai és kegyelmei kiáradjanak gyermekeire. Ő az Atya és a Fiú között megosztott szeretet. Ez az ünnepnap nagyon különleges nap lesz, mert bátorságra és a hit megerősítésére lesz szükségetek, hogy szembenézzetek mindazokkal a fenyítésekkel, amelyek hamarosan bekövetkeznek, amint arról ebben az üzenetben szó van.

Gyermekeim, nem akarok félelmet kelteni a szívetekbe, de ezek a figyelmeztetések szörnyűek, és lehet, hogy hallotok mindezekről az eseményekről, de sok közülük egyszerre és különösebb figyelmeztetés nélkül is bekövetkezhet, ezért a ma este hozzátok intézett szavaim legyenek figyelmeztetés forrása minden gyermekem számára, mert lehet, hogy nincs sok időtök ezen események bármelyike között.

Túl sokáig gúnyoltátok és semmibe vettétek Isteneteket, pedig Én olyan Isten vagyok, aki nagyon türelmes a gyermekeivel. A Mennyország évtizedeken és évszázadokon keresztül előre figyelmeztetett benneteket, mégis oly sok gyermekünk nem hajlandó hinni vagy hallgatni ezekre a fontos szavakra a Mennyországból. Gyermekeink közül sokan inkább a világ gonoszságaiban élik az életüket.

Gyermekeim, nem imádkoznátok, nem áldoznátok, és nem hallgatnátok ránk. Könnyebb volt számotokra mindennapi életeteket Isten szent félelme nélkül élni. Nagyon sok gyermekünk fog súlyosan szenvedni.

Dicsérjétek Istenteket a "lelkiismeret megvilágosításának" nagy kegyelméért, amely sok gyermekünknek lehetőséget ad arra, hogy jóvá tegye súlyos bűneiteket. E kegyelem által meglátjátok majd, hogy milyen nagyszerű volt Istenetek az életetekben, és hogy hányszor segített gyermekein, amikor azok meg sem érdemelték.

Én egy mindent szerető és irgalmas Isten vagyok, aki mindannyiótokat olyan mélyen szeret, függetlenül attól, hogy hányszor hagytatok el Engem bűnetek és az irántam való bizalom és szeretet hiánya miatt.

Gyermekeim, bízzatok Bennem teljes szívetekből, és ne támaszkodjatok a saját értelmetekre. Fényként jöttem, hogy világítsak ebben a sötét világban, hogy mindazok, akik bíznak Bennem, többé ne maradjanak világotok sötétségében.

Forduljatok hozzám, és én vigaszt nyújtok nektek ezekben a sivár időkben. Ne féljetek, amikor ezek a keresztek és megpróbáltatások bekövetkeznek, mert Én soha nem hagylak el benneteket. Szent és Irgalmas Szívem szeretetében foglak megtartani benneteket. Ne aggódjatok és ne aggódjatok, mert én mindig veletek vagyok.

Megáldalak benneteket Atyám nevében.

 

 

Kay megjegyzése: Nem írtam bele ebbe az üzenetbe semmit, amit Szent József, Szent Mihály vagy a Szűzanya láthatott vagy hallhatott, ahogyan azt általában a korábbi üzenetekben szoktam, mert ez az üzenet elég hosszú volt, és fontosnak éreztem, hogy mindent elmondjak, amit Jézus mondott ezen a bűnbánati szentmisén.

https://www.privaterevelation.org/post/message-from-jesus-to-kay-4

A sátáni véráldozatok csúcsszezonja elérkezett

Forrás:
https://www.bitchute.com/video/difCgpVggAvM/

Pokolravaló azt próbáld meg

Számszimbólika

 


Mivel láttam, hogy egyesek bizonytalanul és homályosan használják a számszimbolikát, ezért egy picit utánaolvastam a Magyar Katolikus Lexikonban. Nem tévesztendő össze a számszimbólika a számmisztikával... Ha hasznosnak találod, nézd át.

Számszimbolika: a számok gyakorlati használatán túlmenő, titokzatos jelentésüket kutató, ősi természetfilozófiai és vallási gondolkodásra támaszkodó értelmezés. Ősi tapasztalatokból született elgondolás szerint a →kozmosz és a rá jellemző rend számokkal leírható, ezért a szám kifejezi azt, amit a szavak nem képesek kifejezni. A babiloni műveltség a számoknak isteni eredetet tulajdonított, s ez hatással volt az összes ókori kultúrára és vallásra Indiában, Perzsiában, Görögországban, Izraelben, sőt még a kereresztény ~ra is (vö. Szardeszi Melito: Clavis S. Scripturae). A kk. iszlám és újkori ~ elképzeléseket erősen befolyásolta a →kabala.  A vallástörténetben a kisebb számoknak (→egy→kettő→három→négy→öt→hat→hét) szinte minden vallásban őstípus jellege van. A három (az emberi család kezdete) világméretben szerepel a mágikus hagyományban, mesékben, mítoszokban, de a nagy vallásokban is (→Szentháromság), a hindu trimurti az isteni elv hármas alakja. Főként német nyelvterületen ismert jókívánság: „minden jóból három legyen”, ennek megfelelője a „három a magyar igazság”. A kettő egyszerre kifejez egyesülést és széthúzást, polaritást és dualizmust, ellentétet (régi Iránban: Ahura Mazda-Ahriman) és kiegészítést (Kínában: Yin-Yang), s a különböző eretnekségek közvetítésével (bogumilok, katarok) erősen befolyásolta az európai népi vallásosságot (népiesen: az ördög mint a „második teremtő” Isten ellenlábasa). A 25 a kerekség és a jubileum, a 28 a Hold, a 33 a teljesség (Krisztus életkora), a 40 a várakozás és az előkészület (böjt és bűnbánat) száma. A 60 a babiloni számrendszerben fontos. A 72 csillagászati szám (a 360 napos teljes körforgás 1/5-e), a nagyság és a sokaság száma (Jézus 72 tanítványa). A 99: a legszebb istennév számértéke az iszlámban, a 666 a Jel szerint a vadállat (Jel 13,18), az 1000 a beteljesedés száma. 2. A Szentírásban fontos szimbolikus tartalma van következő számoknak: →három (Isten 3 vándor képében jelent meg Ábrahámnak; Ter 18); →hét: Isten 6 nap alatt teremtette a világot, a hetediken megpihent; a rabszolgának 6 évig kellett dolgoznia, a hetedikben vissza kellett kapnia a szabadságát (Kiv 21,2); a 7. évben nem volt szabad vetni aratni, szüretelni (Lev 25,1-7); 2 x 7 é. szolgált Jákob Lábánnál 2 feleségéért, Leáért és Ráchelért (Ter 29); a hétszer hetedik év, a „jóbel-év” Isten parancsa szerint a teljes gazdasági és társadalmi megújulás éve (25,8-17). Jézus tanítványainak hetvenszer hétszer kell megbocsátaniuk (Mt 18,22). 7 levél ment Kisázsia egyhközségeihez; 7 arany gyertyatartó, 7 csillag, 7 harsonás angyal szerepel stb. „hétpecsétes könyv” szerepel a Jel-ben (1-2; 5,1); A →tizenkettő Jákob fiainak és Izrael tizenkét törzsének (Ter 49,28), s Jézus tanítványainak (Mt 10,1) és a mennyei Jeruzsálem kapuinak száma (Jel 21,12). A tizes csoportok közül kiemelkedik a →negyven, az ÓSz-ben 9x, az ÚSz-ben 4x fordul elő: 40 é. vándorolnak az izraeliták a pusztaságban (Kiv 16,35), 40 napot töltött Mózes a Sínai-hegyen (Kiv 24,18), Jézus a pusztában böjtölve (Mt 4,2; Lk 4,2), s mennybemenetele előtt a tanítványaival (ApCsel 1,3). →nyolc→kilenc→tíz→tizenegy→tizenhárom→tizennégy→tizennyolc **

Sorba rakva:

egy (gör. eisz, mia, hen; lat. unus, una, unum): a természetes számsor első egész száma (1); a számok kezdete és mértéke, ezért az ős-egy az oszthatatlan →egységnek, a kezdetnek, a tökéletességnek, Istennek a jelképe. A →számmisztikában a nem ábrázolható, csak elképzelhető →pont megfelelője. →egyszerűség **

kettő (gör. düo; lat. duo, duae): a természetes számsor második egész száma (2), a legkisebb osztható szám. Az ellentét, a szembenállás, a →jó és rossz, a →jobb és bal, a férfi és a női, a Nap és a Hold, a nappal és az éjszaka, az Ó- és ÚSz, az Isten és az ember kettősségének kifejezője. A női principium száma. Püthagorasznál jele az egyenes, a →számmisztikában a →kereszt. A kereszt, amely már a kereszténység előtti formáiban kozmikus asztrál- és életjelkép volt (a füles kereszt az ókori Egyiptomban az anch = élet hieroglifa), a kereszténység fő szimbóluma lett. A középkori műv-ben a 2 szövetség jelképe, mint 2 ajtószárny, 2 gyertya stb. **

három (gör. treisz, tria, lat. tres, tria): a természetes számsor egész száma (3) a →kettő (2) után. Kezdettől az →élet jelképe (az atya-anya-gyermek hármassága, az élet továbbadása alapján), s mint ilyen a teljesség jelképe. A férfi princípium száma (a nőé a kettő). Az egyszerű népeknél a számolás (1+2=3) felső határa. A Szentírásban számos ósz-i tört-ben a Szentháromságra utaló jel (Ábrahám és a ~ angyal; Noé fiai; →három bajnok→három ifjú a tüzes kemencében). Az ÚSz-ben ~ napkeleti bölcs keresi meg a zsidók újszülött királyát (→Háromkirályok). Mária ~ hónapig szolgált Erzsébetnél (Lk 1,56), ~ nap után találta meg a →tizenkétéves Jézust a tp-ban (Lk 2,46). Kijelentése szerint Jézus ~ nap alatt építi föl a lerombolt tp-ot (Mt 16,61; Mk 14,58). A →harmadik óra Jézus →megfeszítésének ideje (Mt 15,25). Amint Jónás ~ nap és ~ éjjel volt a hal gyomrában, Ő ~ nap és ~ éjjel volt a föld szívében (Mt 12,40). Péter ~szor tagadta meg Mesterét (Mt 26,34; Lk 22,61); a föltámadt Jézus ~szor kérdezte tőle: „Szeretsz engem?”, és ~szor ismételte: „Legeltesd bárányaimat!” (Jn 21,15-18). Többször szerepel a kettővel azonos tartalommal: Ahol ketten v. hárman összegyűlnek Jézus nevében, Ő ott van közöttük (Mt 18,20). A bizonysághoz két v. ~ tanú szükséges (Mt 18,16; Zsid 10,28; 1Kor 14,29; 2Kor 13,1; 1Tim 5,19). Pál (Saul) ~ napig nem látott az Úrral való találkozás után (ApCsel 9,9). ~ fő erény van, köztük legnagyobb a szeretet (1Kor 13,13). Hárman tanúskodnak, és a Lélek, a víz és a vér tanúsága egy (1Jn 5,7). A világ ~ kívánsága (szemek kívánsága, test kívánsága, élet kevélysége) eltávolít az Atya szeretetétől (1Jn 2,16). A →mennyei Jeruzsálemnek minden égtáj felé ~ kapuja van (Jel 21,13). - Ikgr. A 9-15. sz. műv-ében igen gyakran megjelenített →szám: a teljesség, a sztség, a tökéletesség, az egész száma. A kk-ban alig van kép, melyen a ~ ne szerepelne. A →háromszög (benne →Isten szeme), a háromlábú, háromszögletes asztalka, a templomok ~ ablaka →Szentháromság-szimbólum. Ha tömjéntartó →navicula (a hit jele) van rajta, azt jelenti: hiszek a Szentháromság egy Istenben. A →filozófiát a →Hortus deliciarumban a →hét szabad művészet központjában ~ fejjel ábrázolják (→három arc). Kedvelt ábrázolás-típus a Bölcsesség ~ leányával (→hit, remény, szeretet). A →három élő, három holt az élet és halál kapcsolatára utal. **

négy, 4 (lat. quatuor): a természetes számsor egész, páros száma. Az ember és a földi élet száma (→négy elem→négy főerény→sarkalatos erények→négy vérmérséklet, ~ →égtáj→évszak→szél). Jele a →négyszög. A →hárommal együtt, ami az istenség száma (jele a →kör), a teljesség és tökéletesség számát (→hét) adja. - A 9-15. sz. műv-ében a világ és Isten országának száma (mind a ~ →égtájra kiterjed); a barokkban Amerika fölfedezése után ~ földrészről tudtak. A ~ az →evangélisták ill. a →négy apokaliptikus lovas, az →egyházatyák, →Virgines Capitales stb. száma: →négy ókori világbirodalom→négy paradicsomi folyó (→számmisztika), →négy nagy keleti egyházatya→négy nagy nyugati egyházatya **

öt (gör. pente, lat. quinque): a természetes számsor ötödik egész száma (5). - Az ókorban a bolygók száma, a →makrokozmosz és mikrokozmosz szimbóluma. Az ~ érzék (→érzékelés), az →öt ujj és a négy végtag + a fej alapján (utóbbit Leonardo da Vinci körben ábrázolta) az →ember száma. Püthagorasznál és a →püthagoreusoknál a lélek és a föld egységének tökéletes száma. - A 2+3 összegeként az egység, a harmónia és az egyensúly kifejezője, →aranymetszetes szám. - Az ÓSz-ben Mózes kv-einek száma (→Pentateuchus). A →szent sátor építésénél alapszám (vö. Kiv 36-38. f.), „az égőáldozati oltár hossza ~ könyök, szélessége ~ könyök, négyszögletes, magassága három könyök” (Kiv 38,1). Az oltár fölszentelésére minden törzs hozott 2 marhát, ~ kost, ~ bakot és ~ egyesztendős bárányt (vö. Szám 7. f.). Izáj ~ kenyeret küldött Dáviddal Saulnak (1Sám 16,20), Dávid ~ kővel a tarisznyájában ment Góliát ellen (1Sám 17,40). A salamoni tp-ban a kerubok szárnyainak hossza ~ könyök volt (2Krón 3,11) Salamon az udvar közepén ~ könyök hosszú, ~ könyök széles, három könyök magas bronzemelvényen imádkozott (2Krón 6,13). Ezekiel látomásában az új tp. méreteinek is alapszáma (Ez 40,48). - Az ÚSz-ben Jézus a →kenyérszaporításkor ~ kenyeret szaporított meg (Mt 14,17; Mk 6,41; Lk 9,13; Jn 6,9), példabeszédeiben az →okos és balga szüzek és a talentumok száma (Mt 25,15; Lk 19,18-19), ~ veréb is csak 2 fillért ér (Lk 12,6), a szamariai asszonynak ~ férje volt (Jn 4,18), Jeruzsálemben a Betheszda fürdőnek ~ oszlopcsarnoka volt (Jn 5,2). A szt sebek száma (→Krisztus sebei). - Az Egyh. erkölcstanát az →öt parancsolat, az iszlám tanítását az →öt oszlop foglalja össze. Aquinói Szt Tamás az →istenbizonyítás öt útját tanítja. A zene egyik legfontosabb rendezőelve az ~fokúság (→pentatónia). - Ikgr. Kr. e. a 3. évezredtől ismert leggyakoribb ábrázolása a →pentagramm, a világmindenség szimbóluma. A kk. műv-ben Krisztust és a 4 evangélistát, valamint Krisztus ~ szt sebét jelenti. A zárt emberi →kéz ősi varázslatot elhárító jel. Az ~öt a →csomóban is ábrázolták. **

hat (gör. hex, lat. sex): a természetes számsor hatodik egész száma (6). Sokjelentésű, szent szám: a makrokozmosz, a teremtés napjainak (→hatszög) s ezáltal a munkanapok, a szeráfok (Iz 6) és a négy élőlény (Jel 4,8) szárnyának, a világkorszakoknak, az emberi életkoroknak, kánai menyegző korsóinak (Jn 2,6) száma. A →hatodik óra Jézus szenvedésének utolsó szakasza, a teljes napfogyatkozás órája (Mt 27,45; Mk 15,33; Lk 23,44). **

hét, hetes (gör. hepta, lat. septem): tőszámnév, a természetes számsor egész száma (7). - A vallástört-ben a →három mellett a legfontosabb szám. Az ókori K világában a kozmikus-csillagászati rend száma, szent szám. Alapvető tapasztalat volt a hold négy, egyenként ~ napos fázisa, majd a bolygók hetes száma. ~ volt az életkorok, a világ csodáinak, a bölcseknek a száma (→hét bölcs). Püthagorasznál a ~ az egészséget is jelenti. - Az ÓSz-ben a ~ a zárt és tökéletes egész kifejezője: a hetedik napon készült el a →teremtés (Ter 2,3; →szombat), jelent meg Isten Mózesnek (Kiv 24,16), esett el Jerikó ~ pap hétszeres harsonaszavára, miután hétszer megkerülték Izrael fiai (Józs 6,1-16). Az egyiptomi ~ szűk és ~ bő esztendő jóslataként a fáraó álmában ~ sovány, ill. ~ kövér tehenet látott (Ter 41. f.). A →menóra ~ágú (Kiv 25,31). Bálaám ~ oltárt épített (Szám 23,14). Az Úr ~ szeme bejárja az egész földet (Zak 4,10). A Bölcsesség ~ oszlopra építette házát (Péld 9,1). - Az ÚSz-ben főként Mt-nál gyakori: a Miatyánk ~ kérése (6,9-13), Jézus ~ példabeszéde (13. f.), a kenyérszaporítás után ~ kosár maradék (15,37). Lk is hetes rendszerben szerk. →Jézus családfáját. A diákonusok hetes száma a korabeli testületszervezés szokásához igazodott (ApCsel 6,5). A ~ a Jel-ben különösen gyakori: ~ egyh. (1,11), ~ arany gyertyatartó (1,12), ~ csillag (1,16); ~ fáklya Isten trónja előtt (4,5), a Bárány ~ szarva és szeme (4,6), Isten ~ szelleme (4,6), ~ pecsét (5-6. f.), ~ harsonaszó (8-9. f.), ~ csésze (16. f.), ~fejű vadállat (17,10). A →hetven a ~ és a →tíz szorzataként jelentőségteljes szám. A hetven és a ~ szorzata, ill. a 77 a határtalanság kifejezése (Mt 18,22). - Az egyházatyáknál Szt Cipriánnál a 3 (a teremtetlen Isten) és a 4 (teremtett világ) összege. Ireneusznál és Tertuliánnál a Zsid 4,4 alapján az eszkatologikus nyugalom hordozója, Szent Ágostonnál a tökéletesség, a teljesség és a Szentlélek száma. E hagyomány folytatásaként tekinthető a →hét szentség, a →Szentlélek hét ajándéka, az →irgalmasság cselekedetei (~), a ~ erény és a ~ főbűn, a →hét szabad művészet, a zenében a ~fokúság. - Ikgr. A 9-15. sz. ker. műv-ében a ~ a végtelenség és az örökkévalóság, a teljesség jele. Gyakori képe a menóra. **

nyolc (gör. októ, lat. octo): tőszámnév, a természetes számsor nyolcadik egész száma (8). A babiloni világképben a lélek a hét bolygószféra elhagyása után érkezik meg a 8., a legmagasabb égi szférába (egek ege). Platón szerint a lélek megítélése 7 napig tart, a 8. napon szabadul. Püthagorasznál az égi harmónia, teljes egyezés (zenei oktáv), ezáltal a szeretet és a barátság száma. A Szentírásban. Az evang-okban a ~ fontos szám: a hegyi beszéd a →nyolc boldogsággal kezdődik. A zsidó napszámítás szerint Jézus a 8. napon támadt föl. Ezért a patrisztikában a 8. nap az új teremtés kezdete, az örök élet képe. Krisztus föltámadása miatt a beteljesedés száma (Zsolt 117,24: Haec dies quam fecit Dominus), dicsérete megtalálható Szt Ambrus zsoltármagyarázataiban: „Feltámadásával Ő megszentelte a nyolcadik napot, mely az első kezdett lenni, az, amelyik a nyolcadik volt, mert a számok rendjéből előnye lett, és szentsége lett az Úr feltámadásából.” Fontos Ambrus számára, hogy Jézus szenvedési jövendölése és a színeváltozás között is ~ nap telt el. A ~as szám a szellemi újjászületés szimbóluma. A Zsolt 118 magyarázatánál (mivel ~ verses egységekből áll) ismét fölmerül a ~as szám. A görögök ismert szólása volt a „panta októ”, a „minden a nyolc”, melyet talán a földet körülvevő szférákra értették. Órigenésznél a hetes szám az érzéki világot szimbolizálja, a ~as az örökkévalóságot. A ker. építészetben a 8 feltűnik oszlopok, tornyok, baptisztériumok, keresztkutak alaprajzában (→nyolszög). - A →gregorián ének ~ zsoltártónust használ. **

kilenc (gör. ennea, lat. novem): a természetes számsor kilencedik egész száma (9), tőszámnév. A ~ mint a →három többszöröse (főként kelta, germán, finnugor népeknél) a tökéletesség száma. Kínában az eget megjelenítő pagoda ~ szögletű. ~ az angyali kar. Krisztus a ~edik órában halt meg (vö. Mt 27,46; Mk 15,34; Lk 23,44). →kilencnapos ájtatosság **

tíz (gör. deka, lat. decem): tőszámnév, számrendszerünk alapja. – Isten parancsainak, s ezáltal a bölcsességnek és tökéletességnek, az életünket átfogó gyakorlati teljességnek a száma. A Szentírásban: →tízparancsolat. Az Úr ~ igazért megkegyelmezett volna Szodomának (Ter 18,32); ~ csapást mért Egyiptomra (→egyiptomi csapások). A 7. hónap ~edik napja az →engesztelés napja. Áldozatként ~edrészt kellett fölajánlani (→tized). – Az ÚSz-ben a talentumok példabeszédében a legügyesebb szolga ~ minát kapott. Jézus ~ leprást gyógyított meg (Lk 17,12–17), de a ~ből csak egy jött vissza hálát adni. (vö. még Lk 15,8) – Mint 2 x 5 az ember és emberi világ jelképe. Az →okos és balga szüzek száma 2 x 5. – Az építészetben a szabályos tízszög fele szentélyek alaprajza lehet (pl. kalocsai székesegyház). **

tizenegy (gör. endeka, lat. undecim): tőszámnév. – A →tíz ellentéteként (túlhaladja azt) a →mértéktelenség, törvény nélküliség száma. A Szentírásban egy kis ideig az apostolok száma, amikor Júdás már nem élt és Mátyást még nem választották meg (Lk 24,8–12).

tizenkettő (gör. dódeka, lat. duodecim): tőszámnév, a →három és a →négy szorzataként a tökéletesség →száma. – Kínában és Babilonban a nagy kozmikus szám, a 60-as számrendszer alapszáma és az →állatkör száma. Egyiptomban a napot ~ órára, az évet ~ hónapra osztották. A →gnosztikusok emanációs tana ~ éont ismert. A Szentírásban a tökéletesség és a szentség száma: Izraelnek ~ törzse volt, ezért a →kitett kenyerek, s az →érctengert tartó ökrök (1Kir 7,23–25) száma is ~ volt. –  Az ÚSz-ben ~ az apostolok és a mennyei Jeruzsálem kapuinak száma. Ennek szorzatai Jahve 72 neve, a Jel →huszonnégy vénje, s a →száznegyvennégyezer kiválasztott. – J. Flavius szerint a →jeruzsálemi templomban a ~ kitett kenyér a zodiákus és az esztendő szimbóluma volt. – Ikgr. A kettős →állatkör a tizenkét pátriárka jelei is a Ter 49 alapján, ahol Jákob fiait állatok tulajdonságaival jellemezte. Allegóriájában az ap-ok és tanítványok a ~ órás napot jelentik, ugyanakkor az Úr esztendejének ~ hónapját.  (Ravenna, Baptisztérium mennyezete). A kora gótikus könyvfest-ben a ~ a díszítőelemek elhelyezésében játszik fontos szerepet. – A →karácsony és  →vízkereszt közötti napok száma. →tizenkét nap **

tizenhárom (lat. tredecim): tőszámnév, a →Fibonacci-számsor 5. száma (→aranymetszés). – A pogány →számszimbolikában baljós szám, mivel a teljességet jelentő →tizenkettőhöz hozzáadódik még egy (dolog v. személy), mely megbontja a teljességet és a harmóniát, ezért el kell pusztítani, v. halált okoz. Babilonban az alvilág, a zárt rendszer fölbomlásának, a szökőévnek és a szerencsétlenségnek a száma volt. Az egyiptomi mitológiában Ozirisz testét Szet ~ darabra tépte szét. – Az ÓSz-ben Izmael ~ éves volt, amikor a 99 éves Ábrahám körülmetélte őt (→körülmetélés) (Ter 17). A sátoros ünnep áldozati rendjében ~ a föláldozandó fiatal bikák száma: az első napon ~, s utána a 7. napig minden nap eggyel kevesebb (Szám 29,12–33). Salamon kir. a saját házát ~ évig építette (1Kir 7,1). A Templom keleti kapujának a hossza ~ könyök volt (Ez 40,11). →Eszter könyvében Adar hónap 13-a először Izr. tervezett elpusztulásának a napja (Ámán sorsvetéssel ezt a napot jelölte ki a zsidók kiirtására a birod-ban); miután Eszter kir. közbenjárására Izrael megmenekült, ugyanez a nap a bosszúállásuk napja lett. – Jézust a husvéti készület napján, azaz Niszan hónap 13-án, pénteki napon feszítették keresztre. Ebből fakadt a félelem a 13-as számtól. – A →fatimai jelenések 13-án történtek. Mindszenty József bíb. rendelkezésére Mo-on minden hónap 13. napja engesztelő nap. **

tizennégy (lat. quatuordecim): tőszámnév. – 2 x 7 = 14: szerencsés szám volt már Babilonban és Egyiptomban. Az Egyházban az apostolkollégium, a Mátyással és Barnabással kiegészült apostoli közösség száma. – A keresztúton ~ stáció van. A genealógia (→nemzetségtábla) 3 x 14 nemzedékből áll; Dávid mássalhangzóinak számértéke (d=4 + v=6 + d=4) **

tizennyolc (lat. octodecim): tőszámnév. A →kabala szerint szerencsés szám, az élő Isten nevének számértéke.

negyven (lat. quadraginta): természetes, pozitív egész →szám, a →négy és a →tíz szorzata. - A keleti gondolkodásban a határtalanság szimbóluma. - A Szentírás →számszimbolikájában a tizes csoportok közül kiemelkedik, az ÓSz-ben 9x, az ÚSz-ben 4x fordul elő, és „nagyon hosszút” jelent. - a) ~ napig zuhogott az eső a vízözön előtt (Ter 7,4); volt Mózes a Sínai-hegyen (Kiv 24,18); volt úton Illés (1Kir 19,8); kellett bűnbánatot tartania Ninivének (Jón 3,4); böjtölt Jézus a pusztában (Mt 4,2); jelent meg a föltámadása után a tanítványoknak (ApCsel 1,3). A születés után ~ nappal kellett bemutatni az Úrnak az elsőszülött fiúkat (Lev 12,1-4). - b) ~ évig tartott Izrael →pusztai vándorlása (Neh 9,21; Zsolt 94,10; ApCsel 7,36). - A lit-ban ~re utal a →nagyböjt és a →negyvenórás szentségimádás. A népi megfigyeléseken alapul a →negyvenes nap és a →negyvenelés. **

Hetvenkettõ: hetvenkét tanítvány: a →tanítványok szélesebb köréből kiválasztottak, akiket az Úr kettesével küldött maga előtt utat készíteni evangéliumának (Lk 10,1-24). →hetven **.

Saját megjegyzés: a hetvenkettõ jelképezi a vízözön utáni 72 nemzettséget (Ter 10). A hetvenkét tanítvány száma jelképezi, hogy a föld minden nemzetségéhez van a küldetésünk...

száznegyvennégyezer: 1. Jel 7,4 szerint az Izrael →tizenkét törzséből megjelöltek száma: 12 x 12 ezer. A megjelöltek Isten pecsétjét, a →tau jelét viselik homlokukon. 2. Jel 14,1-5: a Bárány közvetlen kísérete, akik „asszonyt nem érintettek, szüzek maradtak, és mindenüvé követték a Bárányt, ahova csak ment”. Az új éneket csak ők tudták megtanulni, akik Isten és a Bárány zsengéi. **

Forrás: Magyar Katolikus Lexikon

Saját megjegyzések:

százötvenhárom: Jézus feltámadása utáni csodálatos halfogás ( Jn 21,11). A nagy halak száma százötvenhárom volt. Ezek embereket jelképeznek (Mt 4,19). Halak nagysága a fogás minõségét jelképezi, vagyis szerintem az apostolutódokat, akikre átruházzák az apostolok az ősegyházat...

hatszázhatvanhat: Isten hat nap alatt teremtette a világot és a hetedik nap megpihent. A hatszázhavanhat, a hatosnak számnak a háromszori megismétlése vagyis örökké... Salamon királynak évente 666 talentum súlyú arany folyt be ( 1 Kir 10,14). Itt a hetedik napon Isten megnyugszik. A Jelenések könyvében a 666 emberi szám, a fenevad nevének száma ( Jel 13,18). Ez lehet a hetedik nap, a nyugalom napjának ( Ter 2,1) háromszori megtagadása...


https://tanusagtevo.blogspot.com/2023/04/szamszimbolika.html