Uram, a te szentséges szívednek ajánlom fel az egész életemet, múltamat, jelenemet, jövőmet, a legkisebb cselekedetem is. Irányíts és vezérelj engem. Add meg a tisztánlátás kegyelmét, hogy meg tudjam különböztetni a jót a rossztól. Add, hogy egész nap neked éljek.
Ép szentostyákkal teli cibóriumot találtak az elpusztult
manilai Santo Niño de Pandacan templom romjai között - mondta a
plébános, Sanny de Claro atya a július 12-ei szentbeszédében, mely a
leégett templom előtt történt.
A cibórium az egyike a kevés megmentett tárgyaknak; a négyszáz éves Kis Jézus fa szobor is elpusztult.
De Claro szerint ez "csoda": "Miközben a képet kerestük, a cibóriumra találtunk. Megtaláltuk Jézust".
Az egyház által "nem szankcionált"
katolikus weboldalak - mintha az egyház feladata lenne a weboldalak
szankcionálása -, amelyek "a végzet és szomorúság egyházának részei,
azok a gyűlöletet, ítélkezést és gonosz vádakat" terjesztik, ezeket
pedig nem szabad követni - írta az amerikai Knoxville püspöke, Rick
Stika püspök a Twitteren július 11-én.
Manapság a gyűlölet,
ítélkezés és gonosz vádak a vatikáni és az egyházmegyei weboldalakon
található meg, melyek a klíma katasztrófát, szomorúságot és az
eretnekséget terjesztik.
Ettől független Stika szerint a
katolikus weboldalak a "bűnbe" vezetnek. A felszólalásának az oka
személyes vonatkoztatású: "Sok weboldal támad engem, ennek a
következménye pedig az, hogy sokan felhívják a központi törvényszéket,
és gonosz, bántó megjegyzéseket tesznek a hölgyeknek, akik felveszik a
telefont".
"Eltorzítják Jézus tanításait" - pedig az egyház tanításait ma a püspökök és pápák torzítják el.
Stika arról hírhedt, hogy olyan nyilatkozatokat publikál, melyek fenyegetők, furcsák, és eltorzítják a katolikus tanokat.
Túl
sok templom gyullad fel manapság. A floridai Ocala Béke Szűzanya
temploma, melyet a Szent Péter Papi Testvérület (FSSP) üzemeltet, lángra
kapott szombaton.
Egy férfi járművével rontott be a templomkapukon. A gyújtogatót elfogta a rendőrség. (Képek).
Szintén
szombaton történt az, hogy egy hatalmas tűzvész elpusztította az
1771-ben épült templomot, melyet Szent Juniper Serra alapított a
kaliforniai Montebellóban. (Képek).
A
fülöp-szigeteki Manilában pénteken kapott lángra a Santo Niño de
Pandacan templom, ahol a tűzvész alatt az összes páholy, kép és a
négyszáz éves Kis Jézus kép is elpusztult.
A Lepanto intézményből Michael Hichborn írt a Facebook.com oldalon az FSSP templom leégéséről:
"Ha
ez egy fekete templom, egy mecset, zsinagóga vagy meleg klub lenne,
akkor zavargások, hírességek együttérzése, politikusok beszédei és az
efféle események megállítását szolgáló reformok, támogató dalok és
videók, gyertyás virrasztások és püspöki nyilatkozatok követnék az
egészet, ahol mindenki elítélné ezt a borzalmas tettet".
Az élet
a Földön egy zarándoklat. Utazás egy cél felé. Minden utazó elindulhat
egy úticél felé, de először is tudnia kell hogyan jut el oda, ahova
menni akar.
Zarándokok
vagyunk. Mi Fülöp-szigeteki lakosok nem Északra zarándokolunk. Nekünk,
katolikusoknak a Mennyország az igazi cél, az élet célja. Amikor
kereszténnyé leszünk, akkor Krisztus misztikus testének a részévé
válunk, istenivé válunk.
Az apostolok Hitvallásában megkaptuk az útmutatást, amely a Mennybe fog vezetni minket.
Az útmutatás jól ki van fejtve a Katolikus Egyház Katekizmusában.
Bing Arellano atya vagyok, az a Szent Család Nemzetközi Szövetségének (Alliance of the Holy Family International AHFI) lelki igazgatója. Ez egy
globális családi mozgalom a család, az ifjúság, a papság és a media
megszentelődésére azáltal, hogy odaszenteljük magunkat Jézus és Mária
Szívének. Ez egy kegyelemmel teljes bűnt kerülni törekvő engesztelő
életstílus.
Üdvözlöm az AHFI Katolikus Egyház Katekizmusáról szóló alapfokú képzésén.
A
nagy kivándorlás (Exodus) idején az izraeliták halálos kihívással
néznek szembe, hogy Egyiptomot elhagyva egy hosszú fáradságos utazással
eljussanak az ígéret földjére, a tejjel és mézzel folyó földre. Számunkra
az igazi kihívás annak a térképnek, útmutatásnak az ismerete, amely a
Mennyországba vezet minket, amely megmutatja nekünk a mi igazi
ígéretföldünket az Isten boldogító látását az örökkévalóságban.
De a
Mennyországot csak a halál és az ítélet szűk kapuján való átjutást
követően érhetjük el. A Mennyország elvesztése a pokolba vezet, és a
pokol az örök szenvedés helye az elkárhozottak számára.
Egyetérthetünk abban, hogy annak nem tudása, hogy merre tartok, azonos azzal, hogy nem tudom mit csináljak az életben.
Ez a mondás jól bemutatja azokat, akiknek nincs tiszta elképzelésük a végső céljukról vagy az életük végről.
Ezért tanuljuk a Katolikus Egyház Katekizmusát.
Különböző megközelítésekt adunk, kitűzzük a célunkat, amely a Mennyország és haladunk onnan visszafelé, hogy jobban megértsük, hogy hogyan juthatunk el oda, és megbecsüljük azt, milyen gyönyörűen és egyedileg alkotott meg bennünket Isten, hogy megvalósítsuk a célunkat.
Kezdjük azzal, hogy a katolikus hitnek 8 alapvető eleme van:
Atyaisten
Fiúisten
Szentlélek Úristen
Mária, az Áldott Anya
A Katolikus Egyház
A szentségek
A Dekalógus, vagyis a Tízparancsolat
Eszkatológia, vagyis a négy végső dolog
Most e 8 elem közül először az eszkatológiát, vagyis a négy végső dolgot vesszük szemügyre.
Megkérdezhetjük, hogy miért kezdünk a nyolcadik elemmel és nem az elsővel.
Pontosan
egy fordított megközelítéssel a nyolcadik elemmel kezdünk és haladunk
az első elem felé, azért, hogy világosan megértsük és jobban lássuk a
Katolikus Egyház Katekizmusát.
A 4 végső dolog:
a halál,
az ítélet,
a Mennyország,
a Pokol
Három kérdést használunk:
mit,
miért és
hogyan
Ezek
segítségével fogjuk röviden meghatározni és elmagyarázni a 4 végső
dolog mindegyikét. Ezen a módon a jelentésük és jelentőségük könnyen
érthető lesz.
1.Halál
Kezdjük a halállal.
Mi a halál kifejezés jelentése? A halál nem más, mint a lélek és a test szétválása.
Amikor
valaki meghal, a test megromlik és visszatér a porba, ahonnan jött. A
lelket azonnal megítéli Isten, jutalommal, ami a Mennyország vagy
büntetéssel, ami a Pokol.
Miért fontos ismerni a halált?
Egyszer létezünk a földön, ha elveszítjük a Mennyországot, az az örökkévalóságra szól, nincs második esélyünk.
Nincs senki, aki tudná mikor, hol és hogyan fogunk meghalni.
Emlékezzünk Máté 24,44 versére „Legyetek tehát készen ti is, mert amelyik órában nem gondoljátok, eljön az Emberfia”.
Hogyan készüljünk a halálra?
Először is készülhetünk a kegyelmi állapot megtartásával, jócselekedetek végzésével vagy jótékonysági cselekedetekkel.
Másodszor törekedj a boldog és felkészült halálra és nem egy felkészületlen hirtelen halálra.
Harmadjára a mulandó dolgok halál előtti elrendezésével.
Az eszkatológia második eleme az ítélet
2. Az ítélet
Ebből kettő létezik: a külön ítélet és utolsó ítélet.
Mi az ítélet?
A külön ítélet egy örök sorsunkra vonatkozó kijelentés, amit Jézus mond mindegyikünknek azonnal a halál után.
Az
utolsó ítéletet ugyancsak egy kijelentés, amelyet Jézus mond a
feltámadás után a világ végén. Minden ember és minden angyal, mind a
jók, mind a gonoszak jelen lesznek, hogy hallják mindegyikünk utolsó
ítéletét. Lukács 8,17 mondja „Mert semmi sincs elrejtve, ami
nyilvánosságra ne jutna, sem eltitkolva, ami ki ne tudódnék és napfényre
ne kerülne”. Az utolsó ítélet egy nyilvános megismétlése a külön
ítéleteknek.
Miért fontos tudni az ítéletről?
Mert
Isten ítél meg minden cselekedetet, szót, sőt még a legmélyebb
gondolatainkat és törekvéseinket is. Minden egyes pillanat fel van
jegyezve az angyalok által.
A külön ítéletet Isten mondja ki, amely egy személyre vonatkozó egyedi kijelentés mindenkinek a halála után.
És ez a kijelentés, amiben a lélek részesül, nem mindegy, hogy egy örökkévalóságra kiterjedő jutalom vagy büntetés.
Az,
hogy ítéletben részesülünk, szükségszerű, mert az ember társas lény, ez
adja mindegyikünknek a minket megillető nyilvános megbecsülést és a
gonosz nyilvános megszégyenítést. A misztikus test részesedik a lélek
büntetésében vagy jutalmában.
Ahogy
korábban említettük, az utolsó ítéletet a végső feltámadás után és a
világ végén lesz, és ez igazolni fogja Isten gondviselését a világ
kormányzásában, felfedi mind a jót, mind a rosszat, amit az emberek
tettek az emberiséggel, azért hogy nyilvánosságra kerüljön Isten
igazságossága, bölcsessége és irgalma.
Hogyan készüljünk fel az ítéletre?
Először.
Körültekintően engedelmeskedjünk Isten és a Katolikus Egyház minden
parancsának. Végezz jócselekedeteket imával és alamizsnával, és
gyakorold az embertársaid iránti szeretetet Isten szeretetéért.
Másodszor. Gyakorold a bűnbánat akaratlagos cselekedeteit Isten iránti szeretetből, hogy jóvátedd, kiengeszteld valakinek a bűneit.
A bűnbánat 5 cselekedete:
1. Böjt
2.Önmegtartóztatás
3. Jótékonysági cselekedet
4. Isten akarata szerinti cselekedet
5. Az állapotbeli kötelességek teljesítése
Harmadszor. Soha ne feküdj le aludni anélkül, hogy fel ne készülnél megállni Isten nagy ítélete előtt.
Negyedszer.
Naponta vizsgáld meg a lelkiismeretedet, végezz bűnbánó cselekedeteket
a bűneidért. Gyónd meg a bűneidet és határozd el, hogy elkerülöd őket a
jövőben.
3. Mennyország
Az örökkévalóság boldogító élete.
Mi a Mennyország?
A
Mennyország egy tér, lényegében egy állapot, ami az üdvözült lelkek
egyé válása Istennel, Jézussal, ahogy a Filippiek 1,23 vers írja.
A halál
után a Mennyország egy másik lét, ahová az igaz ember kerül és ahol
örömmel marad élvezve a tökéletes örökké tartó boldogságot.
Azok,
akik a kegyelem állapotában haltak meg és megtisztultak a
tisztítótűzben minden bocsánatos bűntől és az összes tartozásuk ideig
tartó büntetésétől, meg lesznek jutalmazva a Mennyországban.
Látják Istent színről színre és örök időkre részesülnek dicsőségében és boldogságában.
A
legnagyobb öröm a Mennyországban az Isten boldogító látása szemtől
szembe, színről színre, mert ez teljesen kielégíti a lélek minden
éhségét és szomjúságát, amit szívében érzett, és örömmel tölti el a
Boldogságos Szűz Mária, az angyalok és a szentek kíséretében. A lélek
itt boldogan elégedett.
Miért fontos ismerni a Mennyországot?
Mert ez
Jézus végső ígérete az emberiségnek, különösen azoknak, akik hisznek
Benne és teljesítik parancsait, miután elveszítették a Mennyországot az
áteredő bűn következtében, amit az ősszülők követtek le.
A
Mennyország a legnagyobb ösztönzés és jutalom az embernek, minden
szenvedés elfogadása után, a próbákon és gyötrelmeken keresztül a szűk
kapun való belépés után, amik Isten Királyságába vezetnek.
Hogyan készüljünk a Mennyországba?
Először.
Azáltal, hogy minden földi szenvedésünket felajánljuk engesztelő
tevékenységként egyesülve Jézus szenvedésével és halálával, aki az
egyedüli közvetítő a bűneink megbocsátásában, de ehhez hozzájárulnak a
mi imáink, földi szenvedéseink és a lelkek tisztítótűzben való
szenvedései is.
Másodjára. A
mindennapi kereszthordozásunkkal, amit az Isteni gondviselés küld
nekünk, hogy képessé váljunk arra, hogy részesüljünk Jézus passiójából
és halálából és ebben a folyamatban részesüljünk az Ő feltámadásának
dicsőségében is, ahogy Szent Pál magyarázza a Rómaiakhoz írt levelének
8,17 versében.
Harmadjára.
hogy nem panaszkodunk a keresztjeink és szenvedéseink miatt, ahogyan
az Apostolok Cselekedeteinek a 14,21. versében szerepel: „sok
nyomorúságon át kell bemennünk a Mennyek Országába”.
3. Tisztítótűz
A Mennyországgal együtt jár a tisztítótűz.
Mindannyian hallottunk a tisztítótűzről, de mi a tisztítótűz?
A tisztítótűz az a köztes állapot, ahol a Mennyországra váró lelkek tartózkodnak és tűz által tisztulnak.
Ez egy
tér, azok számára, akik a kegyelem állapotában halnak meg, de
bocsánatos bűneik vannak, vagy nem teljesen értek véget a bűneikért járó
ideiglenes büntetések.
Azoknak
a fájdalma, akik a tisztítótűzben vannak nem más, mint a boldogító
színről-színre látástól való megfosztottság. Ezek a lelkek intenzíven
szenvednek a megtisztulás tüzétől.
A szenvedés időtartam és a nagysága a lélek által elkövetett bűnök súlyától függ.
Miért
fontos ismerni a tisztítóhelyet? Azért fontos, mert a tisztítóhely az a
hely, ahol a halál után kapjuk az ideiglenes büntetést, ha bocsánatos
bűnben haltunk meg vagy nem tettünk még eleget az isteni
igazságosságnak a már megbocsátott halálos bűneink miatt.
Hogyan tudunk segíteni a tisztítótűzben lévő lelkeknek?
Azok, akik élnek, a szentmise, az ima, a jócselekedetek felajánlásával segíthetnek rajtuk.
Mivel a
tisztítótűzben szenvedő lelkek nem tudnak már segíteni magukon,
imádkozz nagy odaadással értük. Aranyszájú Szent János mondta, nem a
könnyezés, hanem az imádkozás, az alamizsnaadás a holtnak
megkönnyebbülése. Tehát felajánlhatjunk a szeretet hősies cselekedeteit,
mivel ezek befedik a bűnök sokaságát.
Ezek a
hatalmas jótékonysági cselekedetekkel elnyerhetünk teljes búcsúkat a
megholtak számára. A teljes búcsúk elnyerésének a feltétele, hogy
elmegyünk gyónni, áldozni és imádkozunk a pápa szándékára a
felajánlástól számított 8 napon belül.
4. A Pokol
Mi a pokol?
Rémséges
tartózkodási helye az elkárhozottaknak, a gyötrődés helye,
„olthatatlan szűnni nem akaró tűz”, „feneketlen gödör”, „örökké tartó
büntetés”, a „külső sötétség”.
Azok,
akik a Pokolban bűnhődnek, halálos bűnben haltak meg. Ezek a lelkek
megfosztattak Isten színe látásától, szörnyű kínokat szenvednek,
különösen az örökkévalóságig tartó tűztől.
Mindazok, akik halálos bűnben halnak meg, még ha csak egyetlen meg nem bánt bűnnel is, a pokolba kerülnek.
De
Isten nem akar senkit a pokolba küldeni, mindenkinek az üdvösségére
vágyik, ahogy Timótheushoz írt első 2,4 verse mondja, Isten szabadnak
alkotta az embert. A Pokol az a hely, ahova az ember szabad döntése
alapján kerülhet az örökkévalóságon át, mert szándékosan nem volt
hajlandó betartani Isten parancsolatait.
Az elkárhozott lelkek a pokolban elszenvedi a veszteség fájdalmát, és az érzékek fájdalmát.
Mit
jelent a veszteség fájdalma? A legnagyobb kín a Pokolban, Isten örökre
szóló elvesztése. Ez a lélek éhsége és szomjúsága a tökéletes
boldogságra. Isten színe látása helyett az elkárhozott lelkeket a
Pokolban az undorító ördögök kínozzák az örökkévalóságon át. Gyűlöletet
éreznek önmaguk, Isten, a Sátán és mindenki más iránt. Ezek az
elkárhozott lelkek kétségbeesést, reménytelenséget, bűntudatot és
irigységet éreznek.
Mit
jelent az érzékek fájdalma? Azok a fájdalmak, amit a kárhozottak
elszenvednek a tűztől és az összes érzékükben, a látásban, hallásban,
szaglásban, ízlelésben és érintésben.
Miért fontos a Pokol ismerete?
Emlékezz: Az Úr félelme a bölcsesség kezdete. A Pokoltól való félelemnek arra kell ösztönöznie bennünket, hogy jó életet éljünk és minden értelemben kerüljük a Poklot.
Ismerni
a kínokat, amik a halál után várják a gonoszokat, arra ösztönöznek
bennünket, hogy elkerüljük a bűnt és helyette értékes életet éljünk.
Az
összes élvezet, amit a világ adhat nekünk nem éri meg. Semmi, üres,
rövid izgalmi állapot és élvezet a Pokol szenvedéseihez képest. A
földön semmi sem ér egy percet a Pokolban. Az Isten nélküli földi
élvezetekkel a szenvedést választjuk az örökkévalóságon át. Emlékezz Isten
abszolút jóság, sem közvetlenül sem közvetve nem akarja a rosszat. De a
megengedő akarata lehetővé teszi az ember szabadságának tiszteletben
tartását, hogy isten igazságossága mindenki számára nyilvánvaló legyen.
Hogyan kerüljük el a Poklot?
A
válasz egyszerű. Nincs több bűn, fejezd be az Isten elleni vétkezést.
Emlékezz, Jézus megvált minket bűneinktől, hogy elkerüljük a rosszat.
Engedelmeskedjünk
tehát mindig Isten parancsainak, azáltal, hogy szenteljük magunkat
Mária Szeplőtelen Szívének, éljünk bűnbánó életet. Ez rendszeres, még
ha nem is napi gyónást jelent, szentségimádást, rózsafüzért, szentmisét.
Kezdjünk egy kegyelemmel eltelt, bűntelen életet!
Ha komolyan gondoljuk, akkor a végeredmény a Mennyország. Meg kell önként fizetni az árat, hogy megszerezzük.
Az
Ószövetségben az árja emberek 4000 évet töltöttek könnyezve, nyögve és
szenvedve még az életüket is elveszítve, várva és törekedve az örök
életre, amit elveszítettek Ádám és Éva áteredő bűne miatt.
Szent Benedek és más hozzá hasonló szentek, hátat fordítottak a földi életmódnak, követték Jézust, hogy megmentsék a lelküket.
De milliárdok még bizonytalanok, hogy radikális lépést tegyenek Krisztus követésére.
A
négy végső dolog közeli perspektívába hozzák ezeket. Élvezhetünk most
és szenvedhetünk később a Pokolban. Vagy szenvedünk most felvéve a
keresztünket, ami az egyetlen út az üdvösséghez és a megszentelődéshez,
és azután élvezzük az örök élet boldogságát.
Mindezek alapján egy igazi cél van az életben: Mennyország vagy Pokol.
Meg leszünk ítélve, és ezt az ítéletet Jézus, az örök bíró mondja ki felettünk
Isten áldjon!
Az Atya, a Fiú, a Szentlélek nevében. Ámen.
Kérdések az AHFI szövetség tagjainak, a promotoroknak és az ifjúsági vezetőknek:
Amíg a halál a küszöbön áll és nem érkezik meg, hogyan készítsük elő életünket a Mennyei Királyság érdemére?
Miért segíti a purgatórium gondolata a földi próbatételek elfogadását?
Miért kell törekedni a Mennapi vizsgálata a részleges ítéletre?