“Ferenc
pápa” megválasztása pillanatától fogva igyekezett új, meghökkentő módon
megnyilvánulni. Az ember egy ideig figyeli ezeket, aztán kezd
gyanakodni, hogy valami nincs itt rendben. Ugyancsak érzékeljük, hogy a
katolikus sajtó egyfajta cenzúrán, szűrőn keresztül továbbítja Bergoglio
botrányos kijelentéseit. Egy Újemberben sohasem fogunk részletesen
olvasni Bergoglio beszélgetéseiről az olasz szabadkőműves, hitetlen
szocialistával, Scalfarival. A média – úgy az egyházi, mint a világi –
azon van tehát, hogy létezzen egy mélyen hívő Ferenc pápa a katolikus
hívek számára, és egy progresszív, évszázados tabukat döntögető modern
pápa a katolikus hitet csak felszínesen ismerő nagyvilág számára. Ezért
van az, hogy a világi sajtóban röhögve mondják közéleti személyiségek,
hogyha a pápa megengedi a válást, az abortuszt, a homoszexuális
kapcsolatokat, akkor katolizálnak. Miközben a nagyvilági sajtóban
kevésbé járatos katolikus hívők meg vannak győződve Ferenc pápa
rendkívül mély hitéről és jámborságáról. Ezért igyekszünk egy kicsit
árnyaltabbá és reálisabbá tenni a róla kialakult képet.
Katolikus
honlapszerkesztők már régóta idézik és kommentálják Bergoglio egyes,
megkérdőjelezhető kijelentéseit. Jelen összeállításunkban igyekeztünk
ezeket sorra venni. Minden alábbi pont három részre tagolódik. Először
idézzük a pápai kijelentést, majd megadjuk ennek pontos forrását. Ez
nagyon fontos, mert tapasztaljuk, hogy ugyanazt a kijelentést különböző
médiák kicsit másképp idéznek. Utána idézzük a kijelentéssel szemben
álló egyházi tanítást, legyen az katekizmus, vagy biblia. Esetenként
saját vagy mástól átvett kommentárt is fűzünk hozzá.
1, Bergoglio: “Isten azoknak is megbocsát, akik nem hisznek Benne, ha ezzel a lelkiismeretüket követik”
(„La Repubblica”, 2013.9.11) http://www.katolikus-honlap.hu/1302/berglevel.htm
A pápa levele németül: http://www.domradio.de/themen/papst-franziskus/2013-09-11/papst-franziskus-schreibt-brief-nichtglaubende
Zsid 11,6
»Hit nélkül pedig nem lehet senki sem kedves; aki ugyanis az Istenhez járul, hinnie kell, hogy ő van, és megjutalmazza azt, aki őt keresi.«
»Hit nélkül pedig nem lehet senki sem kedves; aki ugyanis az Istenhez járul, hinnie kell, hogy ő van, és megjutalmazza azt, aki őt keresi.«
Mk 16,16
»Urunk Jézus Krisztus maga mondja: „Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül, aki nem hisz, az elkárhozik.«
»Urunk Jézus Krisztus maga mondja: „Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül, aki nem hisz, az elkárhozik.«
Róm 1,20
»Mert ami benne [Istenben] láthatatlan: örök ereje és isteni mivolta, arra a világ teremtése óta műveiből következtethetünk. Nincs hát mentségük [az istentagadóknak]«.
»Mert ami benne [Istenben] láthatatlan: örök ereje és isteni mivolta, arra a világ teremtése óta műveiből következtethetünk. Nincs hát mentségük [az istentagadóknak]«.
Isten
megbocsátása vagy meg nem bocsátása természetesen mindig egyedi és
számunkra, halandók számára el van rejtve. A lelkiismeret követése pedig
a világ összes tömeggyilkosát fölmenti Nérótól Hitlerig, Churchilltől a
Bush-klán tagjaiig. Bízhatunk irgalmában, de ilyen definitív
kijelentést tenni egyenlő a katolikus hit tagadásával. Mindenesetre a
biblia elég határozottan tárja elénk, melyik út vezet az üdvösségre, és
melyik a kárhozatba, milyen bűnök nyernek bocsánatot milyen feltételek
mellett, és melyek azok, amelyek nem. És a biblia másképp ír ezekről a
dolgokról, mint Bergoglio.
2, Bergoglio: „A hittérítés ostobaság, értelmetlen, meg kell ismerni, meg kell hallgatni a másikat”…
A
világ tele van utakkal, amelyek elválasztanak bennünket egymástól, vagy
amelyek közelebb hoznak bennünket egymáshoz, de a döntő az, hogy a
jóhoz vezessenek bennünket. … Közülünk mindenkinek megvan a
szemlélete a jóról és a rosszról is. Nekünk arra kell buzdítanunk, hogy a
felé mozogjon, melyet ő a jónak ismert fel.
(„La Repubblica”, 2013.10.01) http://www.katolikus-honlap.hu/1302/bergint2.htm
Az eredeti interjúszöveg itt: http://www.repubblica.it/cultura/2013/10/01/news/papa_francesco_a_scalfari_cos_cambier_la_chiesa-67630792/
Az angol fordítás itt: http://chiesa.espresso.repubblica.it/articolo/1350617?eng=y
Németül itt: http://www.zenit.org/de/articles/auf-einmal-erfullte-mich-ein-grosses-licht-erster-teilhttp://www.zenit.org/de/articles/auf-einmal-erfullte-mich-ein-grosses-licht-zweiter-teilhttp://www.zenit.org/de/articles/auf-einmal-erfullte-mich-ein-grosses-licht-dritter-teil
Mk 16,15-16
»Aztán így szólt hozzájuk: “Menjetek el az egész világra, és hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek. »Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül, aki nem hisz, az elkárhozik.«
»Aztán így szólt hozzájuk: “Menjetek el az egész világra, és hirdessétek az evangéliumot minden teremtménynek. »Aki hisz és megkeresztelkedik, üdvözül, aki nem hisz, az elkárhozik.«
Mt 28,18-20
»Jézus odalépett hozzájuk, és így szólt: “Én kaptam minden hatalmat égen és földön. Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.«
»Jézus odalépett hozzájuk, és így szólt: “Én kaptam minden hatalmat égen és földön. Menjetek tehát, tegyétek tanítványommá mind a népeket! Kereszteljétek meg őket az Atya és a Fiú és a Szentlélek nevére, és tanítsátok meg őket mindannak a megtartására, amit parancsoltam nektek. S én veletek vagyok mindennap, a világ végéig.«
KEK (Katolikus Egyház Katekizmusa, zsinat utáni): 1816
Krisztus tanítványának nemcsak őriznie kell a hitet és belőle kell élnie, hanem meg is kell vallania, bizonyossággal kell róla tanúságot tennie és terjesztenie kell: “mindenkinek készen kell lennie arra, hogy megvallja Krisztust az emberek előtt, és Őt az Egyház történelméből soha nem hiányzó üldözések közepette kövesse a keresztúton”.
Krisztus tanítványának nemcsak őriznie kell a hitet és belőle kell élnie, hanem meg is kell vallania, bizonyossággal kell róla tanúságot tennie és terjesztenie kell: “mindenkinek készen kell lennie arra, hogy megvallja Krisztust az emberek előtt, és Őt az Egyház történelméből soha nem hiányzó üldözések közepette kövesse a keresztúton”.
Régi katekizmus:
Nem elég csak a szívünkben hinnünk: hitünket nyíltan is meg kell vallanunk. Krisztus mondotta: „Aki megvall engem az emberek előtt, azt én is megvallom mennyei Atyám előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is megtagadom mennyei Atyám előtt.” (Mt 10,32-33)
Nem elég csak a szívünkben hinnünk: hitünket nyíltan is meg kell vallanunk. Krisztus mondotta: „Aki megvall engem az emberek előtt, azt én is megvallom mennyei Atyám előtt. Aki pedig megtagad engem az emberek előtt, azt én is megtagadom mennyei Atyám előtt.” (Mt 10,32-33)
Bergoglio
nem volna Bergoglio, ha nem fogalmazna itt is kétértelműen. Ő a
prozelitizmust használja. Már a prozelitizmusnak sincs egységes
definíciója. Jelenthet erőszakos hittérítést, jelentheti más felekezetek
vallások követőinek meggyőzését etikátlan eszközökkel (csalás,
manipuláció, kihasználás, visszaélés). Csakhogy: Bergoglio az ominózus
kifejezést Scalfarinak azon állítására mondja válaszul, hogy – itt
idézzük szó szerint:
“Scalfari: Barátaim is azt hiszik, hogy Ön meg akar téríteni.”
Tehát Scalfari térítésről beszél, amire Bergoglio a prozelitizmus fogalmat ítéli el, elegánsan elhallgatva, hogy lehet ugyan, hogy az erőszakos, etikátlan térítés ostobaság, a hittérítés viszont nem hogy nem ostobaság, hanem kötelességünk. Szóval a prozelitizmust a hittérítés szinonimájaként használja.
“Scalfari: Barátaim is azt hiszik, hogy Ön meg akar téríteni.”
Tehát Scalfari térítésről beszél, amire Bergoglio a prozelitizmus fogalmat ítéli el, elegánsan elhallgatva, hogy lehet ugyan, hogy az erőszakos, etikátlan térítés ostobaság, a hittérítés viszont nem hogy nem ostobaság, hanem kötelességünk. Szóval a prozelitizmust a hittérítés szinonimájaként használja.
[dr.
Élthes Eszter: Ez valami olyan elképesztő őrület párosulva sátáni
gonoszsággal, hogy nem lehet kommentálni sem. Nem ez volt Ádám és Éva
ősbűne? Senki nem úgy vétkezik, hogy rosszat akar csinálni, nem, előbb –
és ez az Isten elleni lázadás fő alkotórésze – maga határozza meg, hogy
mi a jó és mi a rossz, azaz a rosszból jót csinál. Pontosan ez az
ősbűn, az „olyanok lesztek, mint az istenek, jót és rosszat ismerők”,
azaz ti határozzátok meg, hogy mi a jó és mi a rossz.]
Ha
egy Gender-őrület aktivista, a multikulturális fajkeveredés
apologétája, abortuszpárti élharcos (vagy egyszerűen egy hedonista
élvhajhász, egy világ lustája) saját agyrémét, semmittevését jónak
ismeri fel, akkor nekünk arra kell buzdítanunk, hogy afelé mozogjon???
Hagy teljes legyen a zűrzavar:
Miután
az interjú megjelent a La Repubblica honlapján, azt átvette az
Osservatore Romano, és a Vatikán honlapja. Ezek után igen sokan
megdöbbentek a pápának ezeken a kijelentésein. Másfél hónappal a
Scalfari-interjú megjelenése után a kérdéses interjút törölték a Vatikán
honlapjáról.
3, Valóban a felebaráti szeretet az egyetlen út, hogy kedvesek legyünk Isten előtt?
Idézünk egy rövid részletet ugyanebből az interjúból: (hivatkozásokat lásd a 2. pontnál)
Idézünk egy rövid részletet ugyanebből az interjúból: (hivatkozásokat lásd a 2. pontnál)
B = Bergoglio
S = Scalfari
S = Scalfari
B: Tudja Ön, mi az, hogy agapé?
S: Igen, tudom.
B: A felebaráti szeretet, ahogyan Urunk tanította. Nem prozelitizmus, hanem szeretet. Felebaráti szeretet. Kovász, amely a közösségnek szolgál.
S: “Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.”
B: Igen, pontosan így van. S: Jézus azt mondta tanításában, hogy az agapé, a felebaráti szeretet az egyetlen módja annak, hogy Istent szeressük. Javítson ki, ha tévedek.
B: Nem téved. Isten Fia azért lett emberré, hogy az ember lelkében felébressze a testvériség érzését.
S: Igen, tudom.
B: A felebaráti szeretet, ahogyan Urunk tanította. Nem prozelitizmus, hanem szeretet. Felebaráti szeretet. Kovász, amely a közösségnek szolgál.
S: “Szeresd felebarátodat, mint önmagadat.”
B: Igen, pontosan így van. S: Jézus azt mondta tanításában, hogy az agapé, a felebaráti szeretet az egyetlen módja annak, hogy Istent szeressük. Javítson ki, ha tévedek.
B: Nem téved. Isten Fia azért lett emberré, hogy az ember lelkében felébressze a testvériség érzését.
Ismét
a tipikus bergoglioi sikamlós fogalmazás. Természetesen végtelenül
fontos a felebaráti szeretet, majdnem a legfontosabb. Csak egy aprócska
dolog sikkad el ebben a megfogalmazásban:
Mt 22,35-40
»Hogy Jézust próbára tegye, az egyik törvénytudó kérdéssel fordult hozzá: “Mester, melyik a főparancs a törvényben?” Jézus ezt felelte: “Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legnagyobb, az első parancs. A második hasonló hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat. Ezen a két parancson alapszik az egész törvény és a próféták.«
»Hogy Jézust próbára tegye, az egyik törvénytudó kérdéssel fordult hozzá: “Mester, melyik a főparancs a törvényben?” Jézus ezt felelte: “Szeresd Uradat, Istenedet teljes szívedből, teljes lelkedből és teljes elmédből. Ez a legnagyobb, az első parancs. A második hasonló hozzá: Szeresd felebarátodat, mint saját magadat. Ezen a két parancson alapszik az egész törvény és a próféták.«
Néhány további hely:
Jn 4,23-24
»De elérkezik az óra, s már itt is van, amikor igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát. Mert az Atya ilyen imádókat akar. Az Isten lélek, ezért akik imádják, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk.«
Kol 3,23
»Bármit tesztek, tegyétek szívből, mintha az Úrnak és nem embereknek tennétek.«
»De elérkezik az óra, s már itt is van, amikor igazi imádói lélekben és igazságban imádják az Atyát. Mert az Atya ilyen imádókat akar. Az Isten lélek, ezért akik imádják, azoknak lélekben és igazságban kell imádniuk.«
Kol 3,23
»Bármit tesztek, tegyétek szívből, mintha az Úrnak és nem embereknek tennétek.«
4, Bergoglio: “Amikor a Genezisben a teremtés leírását olvassuk, azt
kockáztatjuk, hogy Istent varázslóként képzeljük el, aki
varázspálcájával mindent megtehet. De ez nem így van. Megteremtette a
lényeket és hagyta, hogy mindegyikük fejlődjön az általa adott belső
törvényeknek megfelelően, így képesek voltak fejlődni és eljutni
létezésük teljességére.” http://www.news.va/en/news/francis-in-the-pontifical-academy-of-sciences-emphhttp://index.hu/tudomany/2014/10/28/ferenc_papa_szerint_van_evolucio/?utm_source=facebook&utm_medium=share&utm_campaign=index
És e két hír még egyszer az index oldaláról 2014.10.28: Ferenc pápa szerint van evolúció
[Éltes
Eszter: Az index beszámolóját azért közlöm, hogy megmutassam, milyen
romboló hatásúak Bergoglio locsogásai, hogyan vezetik félre a híveket –
olyan botrányok, melyekkel kapcsolatban Urunk azt mondta, hogy „jaj
annak, aki elköveti”.]
Az
evolúció és az ősrobbanás elméletei valósak, és Isten nem egy „varázsló
varázspálcával” – jelentette ki Ferenc pápa a Pápai Tudományos
Akadémián. A szakértők szerint ezzel vége az áltudományos
kreacionizmusnak és az intelligens tervezésnek, amelyeket még elődje,
XVI. Benedek is támogatott. A pápa szerint egyik tudományos elmélet sem
inkompatibilis a teremtő létezésével, szerinte sokkal inkább igénylik
azt. „Amikor a teremtésről olvasunk a Teremtés könyvében, azt
képzelhetjük, hogy Isten egy varázsló varázspálcával, aki képes bármit
megtenni. De ez nem így van” – mondta. „Az ősrobbanás, amelyről ma úgy
gondoljuk, hogy a világ eredetét magyarázza, nem áll szemben az isteni
teremtő beavatkozásával, inkább igényli azt” – fogalmazott. Az
evolúcióról ugyanezt mondta: valami kellett, ami később fejlődhetett. A
pápa ezzel mostantól az úgynevezett teista evolúció tanait támogatja,
amelyek arról szólnak, hogy a tudományos elméletek helyesek lehetnek, de
minden keletkezéséhez azért szükség volt Istenre. Az egyház korábban
nem engedett a teremtésből, még az előző pápa is, ha nem is szó szerint,
de nagyon szigorúan értelmezte a Bibliában leírtakat, ezért a legújabb
tudományos elméletekkel szemben foglalt állást. Ferenc pápának egyébként
vegyésztechnikusi diplomája van.
Jn 1,1-3
»Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.«
»Kezdetben volt az Ige, és az Ige Istennél volt, és Isten volt az Ige. Ő volt kezdetben Istennél. Minden általa lett, és nála nélkül semmi sem lett, ami lett.«
Ter 1,3-20 »Isten szólt: “Legyen világosság”,
Isten újra szólt: “A vizek közepén keletkezzék szilárd boltozat
Isten ismét szólt: “Gyűljenek össze az ég alatti vizek egy helyre és emelkedjék ki a száraz
Akkor megint szólt Isten: “Teremjen a föld zöldellő növényeket
Akkor megint szólt Isten: “Legyenek világító testek az égbolton
Isten szólt: “A vizek teljenek meg élőlények sokaságával.
Aztán szólt Isten: “Hozzon elő a föld élőlényeket fajuk szerint.«
Zsolt 33.8 »Az egész föld félje az Urat, s remegjenek előtte, kik lakják a földkerekséget! Mivel szólt és lettek, rendelkezett és létrejöttek.«
Isten újra szólt: “A vizek közepén keletkezzék szilárd boltozat
Isten ismét szólt: “Gyűljenek össze az ég alatti vizek egy helyre és emelkedjék ki a száraz
Akkor megint szólt Isten: “Teremjen a föld zöldellő növényeket
Akkor megint szólt Isten: “Legyenek világító testek az égbolton
Isten szólt: “A vizek teljenek meg élőlények sokaságával.
Aztán szólt Isten: “Hozzon elő a föld élőlényeket fajuk szerint.«
Zsolt 33.8 »Az egész föld félje az Urat, s remegjenek előtte, kik lakják a földkerekséget! Mivel szólt és lettek, rendelkezett és létrejöttek.«
Természetesen sem a “pápa”, sem a vatikáni hivatalos honlapja, sem az Index, sem bárki más nem vette a fáradságot, hogy a 95, evolúciós elmélet ellen szóló tézis bármelyikét
is megcáfolja. Hogy mind a 95-öt, arra már nem is merek gondolni.
Jellemző Bergogliora, hogy amikor a teremtő, a zseniális alkotó Istenről
szól, akkor is ilyen pejoratív jelzőt használ, hogy “varázsló
varázspálcával”.
Az
ember egyet tehet a teremtés zsenialitását látván: Leborul és imádja –
nem a teremtményt, hanem a Teremtőt. Megjegyzem, Bergoglio kijelentése –
megteremtette a lényeket, és hagyta, hogy fejlődjenek – elég zavaros.
Ha azt mondom, hogy az élet a semmiből, esetleg valami ős sejtből lett,
és magától, véletlenek sorozatán keresztül jutott oda, ahol ma van,
akkor evolucionista vagyok. Ha azt mondom, hogy Isten megteremtette a
lényeket, akkor nem evolucionista vagyok, hanem ebben hiszek. Szóval,
most melyiket is állítja Bergoglio?? Itt is a tipikus Bergoglio-trükk:
sugall valamit, aztán, ha pontosabban elolvassuk a szöveget, rájövünk,
hogy ezt nem is mondta. Viszont a média óriási hírveréssel kommentálja –
nem az általa mondottakat, hanem a sugalltakat – és a világ azt hiszi,
hogy azt mondta, amit sugallt, és amit a média el akar velünk hitetni.
5,
2013. december 20-i prédikációjában Bergoglio azt mondta, “a
Szűzanyának talán ahhoz volt kedve a kereszt alatt, hogy megkérdezze
magától: lehet, hogy becsaptak? Mert a messiási ígéretek mintegy
hazugságnak tűntek neki.”
Nem
a Szűzanya magasztos személyének megszentségtelenítését jelenti ez a
feltételezés? A katolikus tanítás szerint a Szűzanyának “egész életében,
az utolsó próbatételnél sem ingott meg a hite, amikor fia, Jézus
meghalt a kereszten”. KEK 149: Ő nem ingott meg hitében élete folyamán,
még a végső próbatételnél sem, [lsd. Lk 2,35] amikor fia, Jézus meghalt a
keresztfán. Mária soha nem szűnt meg hinni abban, hogy “Isten szava be
fog teljesedni”. Az Egyház tehát Máriában a hit legtisztább
megvalósulását tiszteli.
6, Bergoglio egy „erotikus buddhista” „papot” nevezett ki a Kultúra Pápai Tanács tanácsadói közé
Bergoglio 2014. július 1-én Pablo d’Ors spanyol claretiner-papot, regényírót és „Zen-buddhistát” kinevezte a Kultúra Pápai Tanács tanácsadói testületébe, akivel 2014. november 5-én a La Repubblica című bal-liberális, Eugenio Scalfari vezette újság interjút hozott nyilvánosságra.
Bergoglio 2014. július 1-én Pablo d’Ors spanyol claretiner-papot, regényírót és „Zen-buddhistát” kinevezte a Kultúra Pápai Tanács tanácsadói testületébe, akivel 2014. november 5-én a La Repubblica című bal-liberális, Eugenio Scalfari vezette újság interjút hozott nyilvánosságra.
Kol 2,11
»Krisztusban vagytok körülmetélve, nem kézzel, hanem az érzékies test levetésével, a krisztusi körülmetéléssel.«
»Krisztusban vagytok körülmetélve, nem kézzel, hanem az érzékies test levetésével, a krisztusi körülmetéléssel.«
Ef 2,3
»A hitetlenség fiai közé tartoztunk mi is, amíg testi vágyainkban éltünk, s megtettük, amit a test és az érzékek kívántak.
»A hitetlenség fiai közé tartoztunk mi is, amíg testi vágyainkban éltünk, s megtettük, amit a test és az érzékek kívántak.
7,
Bergoglio: “Én pedig Istenben hiszek. Nem egy katolikus Istenben, ilyen
nincs. Isten létezik. Én hiszek Jézus Krisztusban, az ő
inkarnációjában. … Ez az én létem. Nem tűnik úgy Önnek, mintha nem is
lennénk olyan messzire egymástól?”
http://www.katolikus-honlap.hu/1302/bergint2.htm
http://www.katholisches.info/2013/10/09/christus-ist-keine-option-unter-vielen-schon-gar-nicht-fuer-seinen-stellvertreter-auf-erden-warum-uns-dieser-papst-nicht-gefaellt/
http://www.katholisches.info/2013/10/09/christus-ist-keine-option-unter-vielen-schon-gar-nicht-fuer-seinen-stellvertreter-auf-erden-warum-uns-dieser-papst-nicht-gefaellt/
[dr.
Élthes Eszter: Teológiailag természetesen nagyonis igaz, hogy Isten nem
„katolikus Isten”, hanem abszolút Isten, az egész mindenség Istene,
Teremtője, Fenntartója. Csakhogy Bergoglio és az egész nem-katolikus
világ ezt a kijelenést úgy érti, hogy minden vallás istene egy és
ugyanaz az egy Isten. Vagyis a mohamedánok, a hinduk stb. istene,
legfelsőbb lénye ugyanaz az Isten, mint akiben a katolikusok hisznek. Ez
a nagy világvallás istene, aki azonban nem azonos a Szentháromság egy
igaz Istennel.]
Bergoglio
nem mondja ki továbbá, hogy Isten ugyan nem katolikus, de egyetlen,
Istentől akart hit létezik, a kereszténység, egyetlen, Istentől akart
egyház létezik, a Földre szállt Istenfia egyetlen egyházat, az EGY,
SZENT, KATOLIKUS ÉS APOSTOLI ANYASZENTEGYHÁZAT alapított.
Nem idézi továbbá:
Jn 3,18
»Nem azért küldte el Isten a Fiát a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvösséget szerezzen a világnak. Aki hisz benne, az nem esik ítélet alá, aki azonban nem hisz, már ítéletet vont magára, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiában.«
Jn 3,18
»Nem azért küldte el Isten a Fiát a világba, hogy elítélje a világot, hanem, hogy üdvösséget szerezzen a világnak. Aki hisz benne, az nem esik ítélet alá, aki azonban nem hisz, már ítéletet vont magára, mert nem hitt az Isten egyszülött Fiában.«
Jn 3,36
»Aki hisz a Fiúban, az örökké él. Aki azonban nem hisz a Fiúban, az nem látja meg az életet, az Isten haragja száll rá.«
»Aki hisz a Fiúban, az örökké él. Aki azonban nem hisz a Fiúban, az nem látja meg az életet, az Isten haragja száll rá.«
Nem mondja, hogy a biblia csak egy Egyházat ismer.
Pl.
Ef 1,22-23
»Mindent lába alá vetett, őt magát meg mindenek fölött az egész Egyház fejévé tette: ez az ő teste és a teljessége annak, aki mindenben mindent teljessé tesz.«
Ef 1,22-23
»Mindent lába alá vetett, őt magát meg mindenek fölött az egész Egyház fejévé tette: ez az ő teste és a teljessége annak, aki mindenben mindent teljessé tesz.«
(Ahol
a biblia egyházakról beszél, ott az Egy, Szent Katolikus
Anyaszentegyház helyi egyházközségeit érti alatta, lásd a Jelenések
Könyvét.)
A kijelentés jól illeszkedik a Bergogliotól már jól ismert botrányos
kijelentések sorába: Mond valamit, kétértelműen fogalmaz, egy botrányos,
a kétezer éves katolikus tanítással szembenálló dolgot sugall, amit így
is értelmez a világi sajtó és fogyasztója, de Bergoglio mindig
kihúzhatja nyakát a hurokból: “Kérem szépen, én ilyet nem mondtam”.
Azt
sem mondja ki Bergoglio, hogy az apostoli szukcesszió (a papi hatalom
továbbadása kézrátétellel Jézustól kezdve az utolsó vidéki káplánig a
világ bármelyik részén) egyes-egyedül a katolikus egyház papjainál van
meg, és hogy a szentségek egyes-egyedül a Katolikus Egyházban fejtik ki
hatásukat. És végül: Nem mondja, hogy a Krisztustól elrendelt egy,
szent, örök áldozat egyes-egyedül a Katolikus Egyházban valósul meg.
8, A bűntudat pápai lerombolása
Bergoglio lehetetlen, mesterkélt példákat hoz elő, hogy az egyházat az általa kívánt tévutakra vezesse. Felidézi egy asszony esetét, aki rosszul sikerült szentségi házasságban élt, sőt meggyilkolta magzatát. Majd elvált, újraházasodott, és boldogan él öt, az új, nem szentségi házasságban szült gyerekével. Az abortusz nyomasztja lelkileg, azt őszintén megbánta, és szeretne előre haladni keresztény hitében. És mit tesz erre a gyóntató pap? http://www.katholisches.info/2013/10/09/christus-ist-keine-option-unter-vielen-schon-gar-nicht-fuer-seinen-stellvertreter-auf-erden-warum-uns-dieser-papst-nicht-gefaellt/
Bergoglio lehetetlen, mesterkélt példákat hoz elő, hogy az egyházat az általa kívánt tévutakra vezesse. Felidézi egy asszony esetét, aki rosszul sikerült szentségi házasságban élt, sőt meggyilkolta magzatát. Majd elvált, újraházasodott, és boldogan él öt, az új, nem szentségi házasságban szült gyerekével. Az abortusz nyomasztja lelkileg, azt őszintén megbánta, és szeretne előre haladni keresztény hitében. És mit tesz erre a gyóntató pap? http://www.katholisches.info/2013/10/09/christus-ist-keine-option-unter-vielen-schon-gar-nicht-fuer-seinen-stellvertreter-auf-erden-warum-uns-dieser-papst-nicht-gefaellt/
Bergoglio
kérdésében benne van a szuggerált válasz: ez a szemét pap, vagy
méginkább, ez a (kétezer év óta) lelketlen egyház nem hajlandó a bűnös
asszonyt feloldozni. Evvel a példával Bergoglio ellentétet konstruál az
irgalmasság, és a tiszta katolikus tan között. Azt persze finoman
elhallgatja, hogy az asszony az egyik bűnt meg akarja gyónni, a másikat,
a házasságtörést nem, illetve, ha akarná, sem tudná, mert tovább akarja
folytatni házasságtörő együttélését. Az egyház viszont mindig is az
irgalmasság és a tiszta katolikus hit egységét tanította: A bűnnek, mint
olyannak az elismerése, annak őszinte megbánása, valamint az
elhatározás, hogy azt a jövőben elkerülje, a feltétele, hogy Isten
megbocsásson. Jézus megmenti a házasságtörő asszonyt a megkövezéstől,
megbocsát neki, de ezekkel a szavakkal bocsátja el: menj, és ne vétkezz
többé. Nem azt mondja neki: Menj, ne aggódj, az én egyházam nem fog a te
személyes életedbe beleavatkozni.
Ehhez
a ponthoz tartozik az alábbi történet: Bergoglio állítólag felhívott
egy elvált, majd polgári házasságot kötött argentínai nőt, Jaqueline
Zabeta Lisboát, és azt mondta neki, szentáldozáshoz járulhat. Az
argentín sajtó szerint a pápa a rá jellemző humorral szó szerint a
következőket mondta: “Egyes papok pápábbak a pápánál. Menjetek, és
kérjétek a szent ostyát egy másik, kevésbé pápább paptól.” http://www.katholisches.info/2014/04/23/hat-papst-franziskus-wiederverheiratet-geschiedene-angerufen-und-gesagt-sie-kann-zur-kommunion-gehen-vatikan-schweigt/
Ha a történet igaz, akkor az minden hithű pap és a teljes katolikus tanítás megsértését, kigúnyolását jelenti.
Az
esetet eleinte sem Bergoglio, sem egy hivatalos vatikáni szóvivő nem
cáfolta, de nem is erősítette meg. Tipikus bergoglioi viselkedés: Aki
azt akarja hinni, hogy az eset pont így történt, ahogyan az argentínai
asszony azt a médiáknak előadta, az higgye azt. Aki kételkedik az eset
tényleges megtörténtében, az higgye azt, hogy az eset csak kitalálás. A
lényeg, hogy Bergoglio bármikor kihúzhatja a fejét a hurokból: Kérem
szépen, én ilyent nem mondtam.
Hetek elteltével a Vatikán megerősítette, hogy a telefonhívás valóban megtörtént. http://www.katholisches.info/2014/04/24/vatikan-bestaetigt-umstrittenes-telefonat-verweigert-aber-richtigstellung/
Lombardini,
vatikáni szóvivő úgy próbálta annak jelentőségét csökkenteni, hogy azt
“személyes, ezért privát pasztorális beszélgetésnek minősítette, mely
nem áll összefüggésben Ferencnek nyilvános, pápakénti működésével. Annak
tartalma semmilyen módon nem érinti a Katolikus Egyház tanítását. Ezért
a Vatikán nem látja annak okát és szükségét, hogy hivatalosan állást
foglaljon.”
Az
érvelés, melyhez Lombardi atya kényszeredetten menekül, meglehetősen
mesterkélt. Létezhet egy Ferenc pápa, mint magánszemély, akinek
kijelentései és cselekedetei függetlenek hivatalától, és Krisztus
helytartójaként viselt méltóságától? És főleg: különbséget tesznek az
emberek a pápa privát és nyilvános kijelentései között?
9, Bergoglio: “Őrültség a holokauszt tagadása”.
A “pápa” a kijelentést katalán La Vanguardia napilapnak adott interjú során tette. http://www.katholisches.info/2014/06/13/so-spricht-ein-papst-ohne-worte/
A “pápa” a kijelentést katalán La Vanguardia napilapnak adott interjú során tette. http://www.katholisches.info/2014/06/13/so-spricht-ein-papst-ohne-worte/
Orwell
szép új világában (1984) a nyelvújítók gondoskodtak róla, hogy a nyelv
ne fejezhessen ki rossz gondolatokat. Erre emlékeztet ez a szóhasználat,
hogy “holokauszttagadás”. Aki nem használja ezt a szót, az már
gondolatbűnöző.
Természetesen kivétel nélkül vonatkozik a tagadással megvádolt személyekre:
Nem
tagadnak semmit, maximum nem tudnak hinni bizonyos dolgokban,
kételkednek ezekben, meg vannak győződve róla, hogy bizonyos dolgok (pl.
emberek tömeges kivégzése gázkamrákban) fizikai-kémiai
törvényszerűségek miatt nem történhettek meg.
1,
kerüljék a tagadás szó használatát, mert itt nem tagadásról, hanem
egyértelműen kételkedésről, egy bizonyos mítoszban való hitetlenségről
van szó;
2,
Ne vádolják Williamsont és a többi kételkedőt antiszemitizmussal, csak
mert – tudományos érvekkel alátámasztva – képtelenek hinni
holokauszt-fantazmagóriákban;
3, Cimkézés helyett érdemben reagáljanak a holokauszt-revizionisták érveire;
4, Vegyék figyelembe a holokauszt-vallás apologétáinak keresztényellenes kijelentéseit;
5,
Ismerjék meg a holokauszt-kételkedők érveit, amennyiben ellenérveik
vannak, hozzák azokat nyilvánosságra, hogy így mindenki eljuthasson az
igazságra.
Magától
értetődik, hogy sem a pápa, sem egy szóvivő, sem egy vatikáni
alkalmazott, továbbmenve: egyetlen egy személy a világon nem volt képes a
levélre válaszolni. Érvényes ez Bergogliora is, akinek szintén nincs
egyetlenegy ellenérve sem, így marad, hogy úgy teszünk, mintha nem
tudnánk a levélről, illetve az ott megfogalmazott, de más, nyilvános
fórumokon is elérhető érvekről. És marad a legkényelmesebb megoldás: A
zsidó parancsokat követve őrültnek nyilvánítjuk azokat, akik kételkednek
a holo-sztoriban.
10, Bergoglio és a homoszexuálisok
“Ha
egy ember homoszexuális, keresi Istent és jószándékú, akkor ki vagyok
én, hogy megítéljem őt?” – mondta Ferenc pápa vatikáni újságíróknak
2013.7.29-én a BBC szerint,
útban visszafelé a riói katolikus ifjúsági világtalálkozóról. A pápa
azt mondta, a homoszexuális papoknak meg kell bocsátani, és el kell
feledni a bűneiket.
“A
katolikus egyház katekizmusa világosan elmagyarázza ezt” – mondta
Ferenc pápa. “Azt írja, a buzikat* nem szabad kirekeszteni, hanem
integrálni kell őket a társadalomba” – mutatott rá az egyházfő, aki
hozzátette, nem az a baj, ha valaki homoszexuális, hanem az, ha valaki
emellett kampányol, éppúgy, mint ha valaki a kapzsi emberek, a politikai
oldalak, vagy a szabadkőművesek mellett kampányol.
*A
magyarországi sajtó itt általában a “meleg” szót használja. Mi minden
eszközzel tiltakozunk az ellen, hogy ezt a szép magyar szót használják a
homoszexuálisok jelölésére.
http://hvg.hu/vilag/20130729_Ferenc_papa_Ki_vagyok_en_hogy_megiteljemhttp://www.bbc.com/news/world-europe-23489702
A
pápát öles szalagcímekben idéző médiák úgy mutatják be az esetet,
mintha Bergoglio valami egetrengető és merőben új dolgot mondott volna.
Pedig a pápa határozottan azt állította a vitatott interjúban, hogy a
homoszexuális aktus az bűn, a hajlam viszont nem. Legalább is a BBC
változata szerint. Más – német és magyar – nyelveken megjelent
tudósítások a kijelentésről nem tartalmazzák a pápa utalását arra, hogy a
homoszexuális aktus bűn.
Ha ez az utalás elhangzott, akkor ez a kijelentés összhangban van az aktuális vatikáni katekizmussal (KEK).
Az
más kérdés természetesen, hogy ez a katekizmus nagyon visszafogottan
kezeli ezt a kérdést. A mércének itt számunkra a Szentírásnak,
mindenekelőtt Szt. Pál tanításának kell lennie. Lásd Bábel Balázs püspökhöz intézett levelemet ebben a témában.
Ugyancsak
számolnia kellett volna Bergoglionak a világi médiák hamisító
szándékaival. Ismerhetné őket. Vagy ismerte is, mégis megtette az
ominózus kijelentést? Mindenesetre a kijelentés óta visszavonhatatlanul
el van terjedve, az egyház elismerte a homoszexuálisokat, befogadta
őket.
Ezt erősítik Bergoglionak egyes, azóta történt megnyilvánulásai.
2014. március 21-én egy nyilvános rendezvények kézen fogva sétált a nyilvánosan buzipárti Luigi Ciotti atyával. http://apologetika.blog.hu/2014/06/25/kezen_fogva_setalt_ferenc_a_melegparti_pappal
2014.május
6-án meghívta közös celebrálásra a 93, éves, homoszexuális és a
homoszexuálisok jogaiért aktív harcot folytató Don Michele De Paolis
atyát. A mise után Bergoglio kezet csókolt a nyugdíjas papnak(!) http://www.katholisches.info/2014/05/09/papst-kuesst-antiklerikalem-priester-die-hand-die-linke-welt-des-don-michele-de-paolis/
Ezeknél
az akcióknál Bergoglio természetesen mindig gondoskodik arról, hogy
azoknál a média jelen legyen, és üzenetüket szétrepítse a világba.
Paolis atya a tipikus megtestesítője annak az irányzatnak, amely az egyházban mindent tagad, ami katolikus. Álláspontja az abortusz, eutanázia, cölibátus, női papság és a homoszexualitás kérdésében szembehelyezkedik a hivatalos egyházi felfogással.
Paolis atya a tipikus megtestesítője annak az irányzatnak, amely az egyházban mindent tagad, ami katolikus. Álláspontja az abortusz, eutanázia, cölibátus, női papság és a homoszexualitás kérdésében szembehelyezkedik a hivatalos egyházi felfogással.
Hogy
mennyire nem helyénvaló a homoszexuálisok ilyen módon történő
felértékelése, mutatja egy gondolatkísérlet. Helyettesítsük a pápai
megnyilatkozásban a homoszexuális szót a pedofil, nekrofil, magamutogató
szavakkal. Ugye, hogy lett volna felzúdulás az egész világon, és az
egyházban.
11,
Marx bíboros idéz egy botrányos kijelentést Bergogliotól. Ha elolvassuk
a Marx által idézett enciklikát, rájövünk, hogy ezt így Bergoglio nem
mondta. Igaz, Marx kijelentését sem igazította helyre.
Az “America” c. amerikai jezsuita folyóiratban 2015. február 16-án jelent meg egy beszélgetés Reinhard Marx bíborossal. http://americamagazine.org/issue/we-have-lot-work-do
Az “America” c. amerikai jezsuita folyóiratban 2015. február 16-án jelent meg egy beszélgetés Reinhard Marx bíborossal. http://americamagazine.org/issue/we-have-lot-work-do
A beszélgetésben Marx a következőképp idézi Ferenc pápát:
Ferenc
egy erős hasonlatot alkalmaz: szívesebben látok egy olyan Egyházat,
amelyet baleset ért, amely megsebesült és bepiszkolódott, miközben
kiment az utcákra, mintsem egy tiszta egyházat, amely az igazság
birtokában van, és a többi. Ez utóbbi nem segítség az embereknek.
És Marx itt utal a pápa “Az evangélium öröme” c. enciklikára.
Az enciklika itt olvasható: http://w2.vatican.va/content/francesco/hu/apost_exhortations/documents/papa-francesco_esortazione-ap_20131124_evangelii-gaudium.html
Nos,
ennek 49. pontja valóban tartalmazza a Marx által idézett hasonlat első
felét. De Ferenc szövegében nem szerepel, amit Marx mond, hanem a
hasonlat így folytatódik:
…mint
egy olyan Egyházat, amely belebetegedett a zártságba és a kényelembe,
mert a saját biztonságához ragaszkodott. Nem akarok olyan Egyházat,
amely középpont akar lenni, és úgy végzi, hogy belebonyolódik a
rögeszmék és procedúrák szövevényébe. Ha valaminek szentül
nyugtalanítania és aggasztania kell a lelkiismeretünket, akkor az az,
hogy oly sok testvérünk él a Jézus Krisztussal való barátság ereje,
világossága és vigasztalása nélkül, az őt befogadó hívő közösség és az
élet értelmének horizontja nélkül. Remélem, hogy nem annyira a kudarctól
való félelem, hanem sokkal inkább az a félelem mozgat minket, hogy be
ne zárkózzunk a hamis védelmet nyújtó struktúrákba, a törvényekbe,
melyek kérlelhetetlen bírákká formálnak bennünket; olyan szokásokba,
amelyekben nyugodtnak érezzük magunkat, miközben odakinn éhező sokaság
van, és Jézus állandóan ezt ismétli nekünk: „Ti adjatok nekik enni” (Mk
6,37).
Evvel
tulajdonképpen egyet is lehet érteni. A probléma itt Marx hamis
idézése, illetve az emberekkel törődő és az igazság birtokában lévő
egyház hamis szembeállítása.
12, Születésszabályozás
2015. január 20-án ázsiai útjáról hazatérve repülőgépen adott interjújában Bergoglio a következőket mondta:
Egy kereszténynek nem kell futószalagon gyerekeket nemzenie. Néhány hónappal ezelőtt megdorgáltam egy asszonyt egy plébánián, aki hét császármetszés után állapotos volt a nyolcadik gyermekkel.
“Árvává akar tenni hét gyereket?”
“Nem, én bízok Istenben.”
“Nézd csak, Isten megadja neked a lehetőségeket, légy felelősségteljesebb. Amit teszel, az Isten kísértése. Azt hiszem, családonként három gyerek elég. A szakemberek azt mondják, ez az a szám, amely fontos a népesség fenntartásához. Ezért a kulcsszó, amit az egyház mindig is kimondott, és én is ezt mondom: felelősségteljes szülői viselkedés. Egyesek azt gondolják, ahhoz, hogy jó katolikusok legyünk – bocsássátok meg a kifejezést – szaporodnunk kell, mint a nyulaknak. Nem, felelősségteljes szülői viselkedés. Ez világos, és erre vannak a megfelelő szülői csoportok az egyházon belül megfelelő szakembereikkel, és erre vannak a lelkipásztorok, akiket meg lehet találni. És sok megengedett módszert ismerek, amelyek segítettek.” http://www.katholisches.info/2015/01/20/papst-franziskus-karnickel-geburtenkontrolle-gender-theorie-und-dalai-lama/
2015. január 20-án ázsiai útjáról hazatérve repülőgépen adott interjújában Bergoglio a következőket mondta:
Egy kereszténynek nem kell futószalagon gyerekeket nemzenie. Néhány hónappal ezelőtt megdorgáltam egy asszonyt egy plébánián, aki hét császármetszés után állapotos volt a nyolcadik gyermekkel.
“Árvává akar tenni hét gyereket?”
“Nem, én bízok Istenben.”
“Nézd csak, Isten megadja neked a lehetőségeket, légy felelősségteljesebb. Amit teszel, az Isten kísértése. Azt hiszem, családonként három gyerek elég. A szakemberek azt mondják, ez az a szám, amely fontos a népesség fenntartásához. Ezért a kulcsszó, amit az egyház mindig is kimondott, és én is ezt mondom: felelősségteljes szülői viselkedés. Egyesek azt gondolják, ahhoz, hogy jó katolikusok legyünk – bocsássátok meg a kifejezést – szaporodnunk kell, mint a nyulaknak. Nem, felelősségteljes szülői viselkedés. Ez világos, és erre vannak a megfelelő szülői csoportok az egyházon belül megfelelő szakembereikkel, és erre vannak a lelkipásztorok, akiket meg lehet találni. És sok megengedett módszert ismerek, amelyek segítettek.” http://www.katholisches.info/2015/01/20/papst-franziskus-karnickel-geburtenkontrolle-gender-theorie-und-dalai-lama/
Megint
a tipikus bergoglioi stílus. Szélsőséges példa, melyen keresztül a
normális keresztény törekvést lehetetlenítjük el. A példában
természetesen hét császármetszéses asszonynak kellett szerepelnie. A rá
jellemző módon nem beszélt itt öt, hat gyerekes családokról, melyek még
egy gyereknek ajándékoztak életet. Ugyancsak nem beszélt arról, hogy
Európa túlnyomórészt elvallástalanodott, a fiatalok nagy többségét nem
érinti meg a “pápa szakértői” által helyesnek tartott családonkénti
gyermekszám. Tehát, ha keresztény családok háromnál több gyereknek adnak
életet, akkor még mindig nem fog kijönni ez a nemzeti-európai szinten
helyesnek tartott szám. Szóval: igenis bátorítani, buzdítani kellene a
fiatalokat, ne féljenek a gyereknemzéstől, az élet továbbadásától.
Társadalmi méretekben nem az a probléma, hogy sokan életüket kockára
teszik, hogy szülhessenek, pláne nem egy nyolcadik gyereket, hanem az
ellenkezője: az abortuszok magas száma, az olyan fogamzásgátlók
használata, amelyek a már megfogant életet pusztítják el, illetve a
fiatalok elé tárt, reklámok, játékfilmek, liberális médiagépezet által
sulykolt csábító életpálya modell, melyben alig van helye a gyereknek.
És ez egy európai szintű probléma. Egy pápának dicsérni kellene azokat a
családokat, melyek az árral szemben sok gyereknek adnak életet, nem
pedig ország-világ előtt nevetségessé tenni é s felelőtlennek beállítani
őket.
13, Bevándorlás
Bergoglio többször szót emelt az idegen fajú és vallású menekültek befogadása mellett.
Bergoglio többször szót emelt az idegen fajú és vallású menekültek befogadása mellett.
Pl. 2014.11.25-i beszédében az Európa-Parlamentben Strassbourgban azt mondta:
“A bevándorlással kapcsolatos problémákat csak olyan törvényekkel lehetne kezelni, amelyek védik az európai polgárok jogait, egyúttal garantálják a migránsok befogadását.” http://www.spiegel.de/politik/ausland/papst-franziskus-haelt-rede-vor-europaparlament-a-1004854.html
“A bevándorlással kapcsolatos problémákat csak olyan törvényekkel lehetne kezelni, amelyek védik az európai polgárok jogait, egyúttal garantálják a migránsok befogadását.” http://www.spiegel.de/politik/ausland/papst-franziskus-haelt-rede-vor-europaparlament-a-1004854.html
A
látszólag keresztény és humanitárius indíttatású törekvés valójában egy
ördögi terv része, melynek célja az európai népek elpusztítása. A terv
mögött Bergoglio cionista barátai állnak. Lásd evvel kapcsolatos írásomat.
14, A Vatikán is bekapcsolódik a klíma-hisztériába.
Turkson bíboros 2015. június 18-án mutatta be “Ferenc pápa” “Laudato Si” kezdetű öko-enciklikáját. Az enciklika beáll abba a hamis kórusba, mely az emberi tevékenységet teszi egyedül felelőssé a klímaváltozásért. http://www.katholisches.info/2015/06/24/klimaskeptiker-von-vatikantagung-ausgeschlossen-andere-meinungen-nicht-erwuenscht/
Turkson bíboros 2015. június 18-án mutatta be “Ferenc pápa” “Laudato Si” kezdetű öko-enciklikáját. Az enciklika beáll abba a hamis kórusba, mely az emberi tevékenységet teszi egyedül felelőssé a klímaváltozásért. http://www.katholisches.info/2015/06/24/klimaskeptiker-von-vatikantagung-ausgeschlossen-andere-meinungen-nicht-erwuenscht/
A
hisztéria egyik leleplezője a francia Philippe de Larminat professzor.
2014-ben jelent meg könyve a Nap aktivitásáról, melyben bebizonyítja,
hogy a Nap sok éves periodikus változásainak jóval nagyobb hatása van a
Föld klímájának változására, mint bármiféle emberi tevékenységnek. A
Vatikánban 2015. április 28-án tartottak egy rendezvényt „Protect the
Earth, dignify Humanity“ címmel. A rendezvényre Turkson bíboros
személyesen biztosított részvételi és felszólalási lehetőséget a francia
professzornak. Larminat professzor meg is vásárolta repülőjegyét a
Párizs-Róma útra. Öt nappal a konferencia előtt azonban elektronikus
levélben kapott értesítést a Vatikántól, hogy nem vehet részt a
klíma-konferencián. Ugyanígy járt a professzor több, hasonlóan
szkeptikus társa is. Az akció a “Tudományok Pápai Akadémiájának”
kancellárjára, Marcel Sanchez Sorondo püspökre (és nyilván Bergogliora)
vezethető vissza. Úgy tűnik, a klíma-hisztérikusok a Vatikánban is maguk
között akarnak maradni, eltérő véleményeket, netán tudományos
diskurzust nem akarnak hallani.
15, A hagyományos liturgia visszaszorítása, XVI. Benedek óvatos és csekély mértékű nyitásának felrúgása
A hagyományos liturgia visszaszorítását az Immaculata-Ferencesek szerzetesrend szétrombolásán követhetjük nyomon.
A szétrombolásáig világszerte 400 szerzetest számláló Immaculata Ferencesek rendje 1990-ben létesült helyi püspökségi szinten, és 1998-ban ismerte el a Vatikán. XVI. Benedek engedélyével a renden belül alkalmazhatták a hagyományos rítust, a lelkipásztorkodásban pedig mindkét rítust.
A rendet Ferenc pápa 2013. júliusában helyezte Fidenzio Volpi pápai komisszári irányítása alá. A komisszári irányítás egyet jelentett a rendi tagok folyamatos piszkálásával, szurkálásával. Gyakorlatilag minden miatt külön engedélyhez kellett folyamodniuk, a pálmát az a rendelkezés vitte el, hogy a rend tagjainak még a kórházi kezeltetést is engedélyeztetni kellett. http://www.katholisches.info/2014/01/11/es-braucht-eine-genehmigung-franziskaner-der-immakulata-leben-unter-dem-kommissar/
A hagyományos liturgia visszaszorítását az Immaculata-Ferencesek szerzetesrend szétrombolásán követhetjük nyomon.
A szétrombolásáig világszerte 400 szerzetest számláló Immaculata Ferencesek rendje 1990-ben létesült helyi püspökségi szinten, és 1998-ban ismerte el a Vatikán. XVI. Benedek engedélyével a renden belül alkalmazhatták a hagyományos rítust, a lelkipásztorkodásban pedig mindkét rítust.
A rendet Ferenc pápa 2013. júliusában helyezte Fidenzio Volpi pápai komisszári irányítása alá. A komisszári irányítás egyet jelentett a rendi tagok folyamatos piszkálásával, szurkálásával. Gyakorlatilag minden miatt külön engedélyhez kellett folyamodniuk, a pálmát az a rendelkezés vitte el, hogy a rend tagjainak még a kórházi kezeltetést is engedélyeztetni kellett. http://www.katholisches.info/2014/01/11/es-braucht-eine-genehmigung-franziskaner-der-immakulata-leben-unter-dem-kommissar/
Sassoferrato
kolostorát a ferencesek adták fel hiányzó utánpótlás miatt. Az
Immaculata ferencesek 60 szerzetessel újra életet vittek bele. Volpi
pápai komisszár ezt is bezáratta. Ugyanez a sors érte el Colfano-i
kolostort, amelyet még Szt. Ferenc életében alapítottak. http://www.katholisches.info/2013/12/16/nach-wiederbelebung-folgt-der-abbau-kommissar-loest-kloester-der-franziskaner-der-immakulata-auf/
Néhány
nappal 2013. Karácsonya előtt Volpi feloszlatta az Immaculata
ferencesek további három konventjét. A helyek: Albenga, Imperia és San
Bartolomeo al Mare. Az ott tevékenykedő szerzetesek a helyi püspök, Msgr
Mario Oliveri megbízásából hagyományos rítusban miséztek. A feloszlatás
annak ellenére történt, hogy a helyi püspök Volpihoz írt levelében
támogatta a ferences atyák kérését, hogy misézhessenek hagyományos
rítusban. http://www.summorum-pontificum.de/themen/gemeinschaften/373-ein-schlag-zwei-ziele.html
2014.
februárjában nemzetközi aláírásakció indult a rend felszámolása ellen.
Mindhiába. 2014. szeptemberében Volpi komisszár a rend Benevent-ben lévő
San Pasquale kolostorát is feloszlatta.
A rend lefűrészelésében szerepet játszhatott az is, hogy a hagyományos liturgia ápolása mellett annak kiadója több, a szabadkőművességet leleplező könyvet adott ki.
A rend lefűrészelésében szerepet játszhatott az is, hogy a hagyományos liturgia ápolása mellett annak kiadója több, a szabadkőművességet leleplező könyvet adott ki.
Végül
Volpi komisszárt is utolérte a halál. 2015 június 7-én 75 éves korában
elhunyt. “Legyen Isten iránta nagyobb irgalommal, mint ő volt az
Immaculata ferencesek iránt.” – írták spanyol blogszerkesztők.
16, Raymond Burke bíboros és a pápa
Raymond Burke vatikáni kúriabíboros, korábban St. Louis-i érsek, az elváltak pasztorálásában a jelenlegi gyakorlat fönntartásának a leghatározottabban hangot adó híve. Mint ismeretes, a 2014. októberi római szinóduson két irányzat csapott össze: Az egyik irányzat megengedné az elváltak és (polgári) újraházasodottak szentségekhez való járulását. Ennek jeles képviselője Walter Kasper bíboros, Stuttgarti püspök. A másik oldalt Burke képviselte a legmarkánsabban. Ugyancsak határozottan kiállt amellett, hogy az abortuszt támogató politikusok ne járulhassanak szentáldozáshoz. Bírálta az egyháznak a homoszexuálisok felé túl hirtelen nyújtott gesztusait. Közvetve bírálta Ferenc pápát, amennyiben azt mondta, az alapértékekről nem lehet vitát nyitni, és szavazni. Támogatta a hagyományos rítusú szentmisét. http://www.katholisches.info/2014/10/16/das-ist-verrat-interview-von-kardinal-raymond-burke-ueber-die-bischofssynode/
Raymond Burke vatikáni kúriabíboros, korábban St. Louis-i érsek, az elváltak pasztorálásában a jelenlegi gyakorlat fönntartásának a leghatározottabban hangot adó híve. Mint ismeretes, a 2014. októberi római szinóduson két irányzat csapott össze: Az egyik irányzat megengedné az elváltak és (polgári) újraházasodottak szentségekhez való járulását. Ennek jeles képviselője Walter Kasper bíboros, Stuttgarti püspök. A másik oldalt Burke képviselte a legmarkánsabban. Ugyancsak határozottan kiállt amellett, hogy az abortuszt támogató politikusok ne járulhassanak szentáldozáshoz. Bírálta az egyháznak a homoszexuálisok felé túl hirtelen nyújtott gesztusait. Közvetve bírálta Ferenc pápát, amennyiben azt mondta, az alapértékekről nem lehet vitát nyitni, és szavazni. Támogatta a hagyományos rítusú szentmisét. http://www.katholisches.info/2014/10/16/das-ist-verrat-interview-von-kardinal-raymond-burke-ueber-die-bischofssynode/
Az
eredmény az lett, hogy “Ferenc pápa” lefokozta Burke bíborost, aki a
Vatikáni Legfelsőbb Bíróságot vezette. Új, hatáskör nélküli posztja:
káplán a Máltai Lovagrendnél.
17, A pápa egyszerű életmódja
A Vatikánból jövő hírek nem felejtik el kihangsúlyozni a pápa egyszerű életmódját. Nem a pápai lakosztályban, hanem a Szt. Márta vendégházban lakik, stb.
A Vatikánból jövő hírek nem felejtik el kihangsúlyozni a pápa egyszerű életmódját. Nem a pápai lakosztályban, hanem a Szt. Márta vendégházban lakik, stb.
Természetesen
azok a médiák, amelyek erről nekünk hírt adnak, sohasem fognak
bennünket arról tájékoztatni, hogy a pápa a világhírű McKinsey &
Company vállalkozási és stratégiai tanácsadó céget bízta meg a Vatikán
kommunikációs stratégiájának kidolgozásával, az ugyancsak nagynevű KPMG
könyvvizsgáló ás adótanácsadó céget pedig avval, hogy a Vatikán
könyvelését nemzetközi standardokhoz igazítsa.
Hogy
kik ezek a cégek? A KPMG a világ 4 legnagyobb cége közt van, ügyfelei
közt az összes multi cég megtalálható. A McKinsey az amerikai
árnyékkormány alapítói közt van, ezek között is kiemelt pozíciót foglal
el. Ez az árnyékkormány a Council on Foreign Relations, rövidítve CFR,
magyarul Külügyi Tanácsnak lehetne fordítani. Ez egy magánszervezet. De
jóváhagyása nélkül nemcsak hogy elnök, de elnökjelölt sem lehet senki,
magától értetődik, hogy sem német kancellár, sem magyar miniszterelnök
jelölt sem lehet senki jóváhagyásuk nélkül. Szóval, azokat a borsos
összegeket, amelyeket a Vatikán ezeknek a cégeknek kifizet, már nem
annyira fontos a szegényeknek odaadni, ugye, Ferenc pápa? Arról már nem
is beszélve, hogy ezért a pénzért azt kapjuk, hogy az ellenség teljesen
képben lesz a Vatikán belső ügyeiről, azt még inkább zsarolhatóvá teszi,
és mindezért még mi, katolikus hívők fizetünk. Azt írásba adjuk, hogy
ezek a cégek nem fogják megmondani a tutit, tehát semmi olyat nem fognak
tudni mondani, amitől több hívője lesz az egyháznak, illetve a hívők
hűségesebbek lesznek az evangéliumhoz. Az egésznek abszurditását nem
lehet már tovább fokozni.
Ugyancsak
furcsa személyi döntésnek lehet tekinteni Francesca Immacolata Chaouqui
kinevezését a Vatikán gazdasági átvilágítására kijelölt héttagú
bizottságba 2013. júliusában. Chaouqui nagynevű nemzetközi cégeknél
dolgozott, viszont nincs meg az ilyen tevékenységhez szükséges
szakképzettsége. Se nem adótanácsadó, se nem könyvvizsgáló, hanem
kommunikáció szakértő. Ilyenekből azonban már most is rengeteg van a
Vatikánban, annak ellenére, hogy senki számára nem világos, hogy mit is
csinálnak ott. Ráadásul, hogy finoman fogalmazzunk, a diszkréció nem
tartozik a hölgy fő erősségei közé. http://www.katholisches.info/2013/08/26/msgr-ricca-und-francesca-chaouqui-zwei-feinde-im-eigenen-haus/ http://www.katolikus-honlap.hu/1302/bizott.htm
18, Kérdőjeles lábmosások
A rá jellemző módon Bergoglio a nagycsütörtöki lábmosás szertartásban is keresi a meghökkentő dolgokat.
2013. Nagycsütörtökén a “pápa” a római “Casal del Marmor” fiatalkorúak börtönében 10 férfi és két női elítéltnek mosta meg a lábát. Az elítéltek között több muszlim is volt. A médiával máskor oly szívesen kommunikáló Vatikán – a börtön káplánjával egyetemben – megtagadta a felvilágosítást, hogy az oltáriszentséget a muszlimoknak is kiszolgáltatták-e. Ha felidézzük Jézus lábmosását, lehetetlen nem észrevenni az ellentétet a mai eseményekhez képest. Jézus olyan személyeknek mosta meg a lábát, akik három éve a lehető kegtökéletesebb iskolába jártak, és alapos kiválasztás után bizonyultak méltónak arra, hogy az új és örök egyház alaposzlopai és javarészt vértanúi legyenek. Nem véletlenül mondta Jézus a tiltakozó Péternek:
A rá jellemző módon Bergoglio a nagycsütörtöki lábmosás szertartásban is keresi a meghökkentő dolgokat.
2013. Nagycsütörtökén a “pápa” a római “Casal del Marmor” fiatalkorúak börtönében 10 férfi és két női elítéltnek mosta meg a lábát. Az elítéltek között több muszlim is volt. A médiával máskor oly szívesen kommunikáló Vatikán – a börtön káplánjával egyetemben – megtagadta a felvilágosítást, hogy az oltáriszentséget a muszlimoknak is kiszolgáltatták-e. Ha felidézzük Jézus lábmosását, lehetetlen nem észrevenni az ellentétet a mai eseményekhez képest. Jézus olyan személyeknek mosta meg a lábát, akik három éve a lehető kegtökéletesebb iskolába jártak, és alapos kiválasztás után bizonyultak méltónak arra, hogy az új és örök egyház alaposzlopai és javarészt vértanúi legyenek. Nem véletlenül mondta Jézus a tiltakozó Péternek:
Jn 13,10
»De Jézus ezt felelte: “Aki megfürdött, annak csak a lábát kell megmosni, s akkor egészen tiszta lesz. Ti tiszták vagytok, de nem mindnyájan.«
Jn 15,3
»Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek.«
»De Jézus ezt felelte: “Aki megfürdött, annak csak a lábát kell megmosni, s akkor egészen tiszta lesz. Ti tiszták vagytok, de nem mindnyájan.«
Jn 15,3
»Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet hirdettem nektek.«
2014-ben
a pápa különböző korú, vallású és nemzetiségű fogyatékosnak mosta meg a
lábát. A 2015-ös lábmosás színhelyéül a legnagyobb római börtönt
választotta, ahol különböző népekhez tartozó hat férfinak és hat nőnek
mosta meg a lábát.
19, Bergoglio és a zsidók
Már unalmas, milyen gyakran ítéli el Bergoglio az antiszemitizmus, a rasszizmus, az intolerancia minden formáját, hajbókol a zsidók, mint idősebb testvéreink előtt. Szerinte egy jó kereszténynek ismernie kell a zsidó hagyományt és történelmet. Stb, stb. http://www.katholisches.info/2013/10/24/papst-franziskus-und-die-juden-treffen-mit-simon-wiesenthal-center/
Már unalmas, milyen gyakran ítéli el Bergoglio az antiszemitizmus, a rasszizmus, az intolerancia minden formáját, hajbókol a zsidók, mint idősebb testvéreink előtt. Szerinte egy jó kereszténynek ismernie kell a zsidó hagyományt és történelmet. Stb, stb. http://www.katholisches.info/2013/10/24/papst-franziskus-und-die-juden-treffen-mit-simon-wiesenthal-center/
XVI.
Benedek a zsidóknak ugyanolyan szolgalelkű kiszolgálója volt, mégis,
most, hogy nem tud védekezni, zsidó körök avval rágalmazzák, hogy
késleltette a vatikáni archívumok feldolgozását XII. Piusz háború alatti
szerepét illetően. A valós ok az lehet, hogy XVI. Benedek elindította
XII. Piusz szenttéavatási eljárását. Ezt Bergoglio először tovább
folytatta, majd feltehetőleg zsidó nyomásra leállította. http://www.katholisches.info/2013/11/14/wie-kommt-papst-franziskus-in-die-liste-der-50-wichtigsten-amerikanischen-juden-2013/
Természetesen a rabbik részéről sohasem hangzik el, milyen tulajdonságokkal kell a jó zsidóknak rendelkeznie a keresztényeket illetően. A rabbik sohasem ítélik el a keresztényellenes intolerancia, a rasszizmus, a keresztényellenesség semmilyen formáját sem. Sohasem nevezik a keresztényeket az ő fiatalabb testvéreiknek.
Ha
véletlenül valahol Európában zsidó épületeket vagy személyeket ér
bármilyen atrocitás, melyekhez az egyháznak természetesen semmi köze
nincs – az egyház sietve ítéli azt el.
Evvel szemben jeges hallgatás övezi, ha Izraelben újra és újra meggyaláznak egy keresztény templomot, imahelyet. A legutóbbi eset, a Genezáreti tó partján fekvő, Kenyérszaporítási Emléktemplom (Tabgha) felgyújtása 2015. júniusában annyira durva eset volt, hogy a hatóságok elhatárolódtak tőle. A tettesek feltehetőleg a jesiva rabbi-iskolai tanulók, akik a kereszténységet és Jézust istenkáromlásnak tekintik. Az izraeli hatóságok komolyan nem járnak el a tettesek ellen, ha egyáltalán megtalálják őket. 16 jesiva iskolai tanulót letartóztattak, de másnap el is engedték őket, “bizonyítékok hiányában”. A média eldugott helyen tájékoztat az esetről, ha egyáltalán. Bergoglio pedig ilyenkor megfeledkezik a figyelmeztetéséről: Ilyet (templomok vandál rongálása, felgyújtása) azért nem illene egy idősebb testvérnek tenni.
Evvel szemben jeges hallgatás övezi, ha Izraelben újra és újra meggyaláznak egy keresztény templomot, imahelyet. A legutóbbi eset, a Genezáreti tó partján fekvő, Kenyérszaporítási Emléktemplom (Tabgha) felgyújtása 2015. júniusában annyira durva eset volt, hogy a hatóságok elhatárolódtak tőle. A tettesek feltehetőleg a jesiva rabbi-iskolai tanulók, akik a kereszténységet és Jézust istenkáromlásnak tekintik. Az izraeli hatóságok komolyan nem járnak el a tettesek ellen, ha egyáltalán megtalálják őket. 16 jesiva iskolai tanulót letartóztattak, de másnap el is engedték őket, “bizonyítékok hiányában”. A média eldugott helyen tájékoztat az esetről, ha egyáltalán. Bergoglio pedig ilyenkor megfeledkezik a figyelmeztetéséről: Ilyet (templomok vandál rongálása, felgyújtása) azért nem illene egy idősebb testvérnek tenni.
És természetesen szó sincs olyasmiről, hogy a jó zsidónak illene ismerni a keresztény hagyományt, történelmet.
Hogy
Bergoglio még az igazságot is képes elárulni és sutbadobni, mutatja
esete “barátjával”, Abraham Skorka, Buenos Airesi rabbival. Bergoglio
még argentin bíboros korában, 2012. október 11-én megemlékezést
szervezett a II. Vatikáni Zsinat 50. évfordulója alkalmából. Bár az
eseménynek egy tipikus belső egyházi ügynek kellett volna lennie,
Bergoglio egy vallások közötti eseményt szervezett belőle. Ennek során
Skorkának a Pápai Egyetem díszdoktori címet adományoztak. Köszönő
beszédében Skorka a Katolikus Egyházat a nemzetiszocializmussal
hasonlította össze, és annak antiszemitizmusát kifejezetten a katolikus
teológia termékének nevezte. Senki nem mondott ellen, sőt a
jelenlevő Bergoglio, Pater Cantalamessa pápai nuncius, Victor Fernandez,
az egyetem rektora, valamint Bergoglio mai utóda, Mario Poli
megtapsolták a rabbit!
Ezért az árulásért kapta jutalmul Bergoglio a pápai kinevezést néhány hónappal később? Ijesztő, milyen hatalma van a keresztényellenes zsidóknak az egyházon belül.
Régóta mondjuk már, azóta csak megerősítés nyert álláspontunk: zsidó-keresztény párbeszéd nem létezik. Amit
ilyen címen el akarnak nekünk eladni, az a keresztény hit besározása
karöltve a rabbik és az egyház képviselői részéről, hajbókolás a pimasz
zsidók előtt, akik röhögnek a keresztényeken és az egész színjátékon,
legföljebb azt mérlegelik egymás közt, van-e olyan határ, amikor a
fiatalabb testvérek azt mondják, hogy NYET, vagy egyszerűen mindent meg
lehet velük etetni. További információk itt: 44 tévedés a zsidóságról
Bergoglio: Isten
soha nem adta fel az Izraellel kötött szövetségéhez való hűséget, és a
zsidó nép a maga részéről a hitét az évszázadok „rettenetes
megpróbáltatásain” át is megőrizte. http://www.domradio.de/themen/papst-franziskus/2013-09-11/papst-franziskus-schreibt-brief-nichtglaubende
Bergoglio: Emlékeztetek
a zsinatra, és VI. Pál pápára, mely szerint a kegyelem és Isten hívása
visszavonhatatlanok. Közös gyökereink miatt egy keresztény nem lehet
antiszemita.
http://www.katholisches.info/2013/06/24/papst-franziskus-empfangt-rabbinen-wegen-gemeinsamer-wurzeln-kann-ein-christ-nicht-antisemit-sein/
http://www.katholisches.info/2013/06/24/papst-franziskus-empfangt-rabbinen-wegen-gemeinsamer-wurzeln-kann-ein-christ-nicht-antisemit-sein/
Természetesen Isten mindig kitárt karokkal fog fordulni a zsidó nép
felé. Viszont a hűséget a zsidó vallásban megrögzöttek rúgták fel, amely
Jézus eljövetelével elvesztette létjogosultságát. A megígért Messiás
eljött. Más Messiás nem fog jönni. Az idők végeztével ugyanez a Jézus
fog mégegyszer eljönni dicsőséggel és hatalommal, ítéletet tartani. A
zsidóság nem hitét, hanem tévhitét őrzi évszázadok óta. A zsidó tévhit
egyik lényeges eleme a Messiás Jézus elleni küzdelem nyíltan és övön
aluli módszerekkel.
Ha
megpróbáltatások érték őket, akkor ennek ők maguk voltak az okozói. Nem
tud a történelem arról, hogy ne vált volna “antiszemitává” bármely nép,
ahol a zsidók megjelentek, és ne maguk a zsidók okozták volna ezt.
Hallgat arról is a pápa, és a polkorrekt sajtó, hogy a zsidók okoztak
rettenetes megpróbáltatásokat más népeknek (palesztinok, szíriaiak,
irakiak, líbiaiak, libanoniak, stb. stb.).
Hogy
Bergoglio azt állítja, még fennáll az Ószövetség, ez vegytiszta
eretnekség. Bár ez már nem újság. A II. Vatikáni Zsinat óta egy pápa sem
tudta ezt az eretnekséget elkerülni. Látjuk továbbá. hogy a zsinat
utáni egyház képviselői állandóan ismétlik ezeket a tévtanokat. Így
akarják elérni, hogy ezek a közgondolkodás részévé váljanak? Sohasem
fognak. Az Írás szava örökké érvényes marad. Ugyancsak eretnekség, hogy a
zsidók hűek maradtak a szövetséghez.
Idézem e helyen 2013. januári könyvismertetésemet (44 tévedés a zsidóságról):
»Ha tehát itt új szövetségről beszél, a régit elévültnek tekinti. Ami pedig elévült és idejét múlta, az közel van a megszűnéshez.«(Zsid 8,13)
Az
Ószövetség már nem áll fenn, az csak időleges volt. Helyébe lépett az
Új- és Örök szövetség Krisztus vérében. Ehhez a szövetséghez tartoznak
az összes igaz Krisztus-hívők, azaz a valódi Katolikus Egyház tagjai, és
csak ők.
»Ugyanaz történik, mint Ábrahám esetében: “Hitt Istennek, és ez megigazulására szolgált.” Értsétek meg jól: Aki a hitből él, az Ábrahám fia. Mivel az Írás előre látta, hogy Isten a hittel teszi megigazulttá a pogányokat, előre hirdette Ábrahámnak: “Benned nyer áldást minden nép.” Eszerint akik hisznek, áldásban részesülnek a hívő Ábrahámmal… Ha azonban Krisztuséi vagytok, akkor Ábrahám utódai is, s az ígéret szerint örökösök.« (Gal 3,6-9; 29)
»Ti tehát, testvéreim, az ígéret fiai
vagytok, mint Izsák. De ahogy akkor a test szerint született üldözte a
lélek szerint valót, úgy van most is. De mit mond az Írás? “Űzd el a
szolgálót és fiát, mert a szolgáló fia nem örököl a szabad asszony fiával.“« (Gal 4,28-30)
A
zsidók semmi esetre nem maradtak hűek a szövetséghez, mert az időleges
Ószövetséget az Istenember Jézus bevégezte, és az örök Újszövetségbe
vezette át. Állítólagos hűségük nem egyéb, mint makacs hitetlenség. Csak
a Jézus Krisztus új szövetségéhez való hűség tetszik Istennek és vezet
az örök életre.
A
mai, alapvetően keresztényellenes zsidók sem idősebb testvéreink, sem
testvéreink a hitben. A mi idősebb testvéreink a hitben vagy Krisztus
előtt éltek, vagy a Krisztus alapította katolikus egyház hittel eltelt
tagjai voltak.
Ugyancsak
nem hallunk a rabbik részéről sohasem olyat, hogy egy zsidó nem lehet
keresztényellenes. Akik unos-untalan emlegetik, hogy egy keresztény nem
lehet antiszemita, azok sem követelnek meg semmi hasonlót a zsidóktól.
20, Bergoglio nem hisz a pokolban
A végére hagytam a “pápa” legmegdöbbentőbb megnyilatkozását.
Tulajdonképpen a világsajtónak óriási szenzációt kellene ebből is csinálnia: “A pápa eltörölte a poklot…”
A végére hagytam a “pápa” legmegdöbbentőbb megnyilatkozását.
Tulajdonképpen a világsajtónak óriási szenzációt kellene ebből is csinálnia: “A pápa eltörölte a poklot…”
Eugenio
Scalfari, olasz szabadkőműves, ateista filozófus már több alkalommal
beszélgetett nyilvánosan a “pápával”. 2015. március 15-én ugyancsak
megjelent egy beszélgetés vele a Repubblica c. lapban. A pápa leszögezi,
hogy az egoizmus fajunk legveszélyesebb ellensége. Ha az egoizmus
túlteng, és elfojtja a saját faj többi egyedei iránti szeretetet,
elsötétíti az isteni szikrát, és elítéli saját magát. Ezután Scalfari
fölteszi a kérdést:
Mi történik az ilyen (saját magát elítélő) lélekkel? Elnyeri büntetését? Hogyan?
Mi történik az ilyen (saját magát elítélő) lélekkel? Elnyeri büntetését? Hogyan?
Ferenc válasza egyértelmű és világos: Nincs
büntetés, hanem a lélek kioltása [olaszban: l’annullamento]. Mindenki
más részese lesz a boldogságnak az Atya jelenlétében. A kioltott lelkek
nem részesülnek ebben az ünnepi lakomában. Testük halálával a lelküknek
is vége van. És ez motiválja az egyházat, hogy mentsék az elveszetteket.
[Tipikus
bergoglioi zavarosság. Ha valami kioltódott, akkor miért, mi elől
kellene megmenteni? Ha valakit az örök kárhozattól akarok megmenteni,
annak van értelme. De a kioltástól?
A fantazmagória meghívás a gonosz, bűnöző, másokat kifosztó, sanyargató életmódra.
Ezt a gondolkodásmódot már Salamon király elítélte a Bölcsesség könyvében:
A fantazmagória meghívás a gonosz, bűnöző, másokat kifosztó, sanyargató életmódra.
Ezt a gondolkodásmódot már Salamon király elítélte a Bölcsesség könyvében:
Bölcs 1,16-2,16
»Az istentelenek azonban kezükkel és szavukkal hívják (a halált), emésztődnek az utána való vágyakozásban, mintha a barátjuk volna, és szövetséget kötnek vele, mert méltók rá, hogy az osztályrészévé legyenek.
Csalfa észjárásuk miatt azt mondják egymásnak:
“Rövid és szomorú az életünk; nincs orvosság az ember halála ellen, és nem ismerünk szabadítót az alvilágból. Hiszen véletlenül keletkeztünk, és majdan úgy leszünk, mintha sose lettünk volna.
Hisz orrunkban csak füst az élet lehelete, és a gondolkodás csupán szikra a szívünk lüktetésekor.
Ha elalszik, testünk hamuvá lesz, a lélek meg elillan, mint a lenge szellő.
Idő múltán még a nevünk is feledésbe merül, és senki sem gondol többé tetteinkre. Életünk elmúlik, ahogy a felhőnek nyoma vész, eloszlik, mint a köd, amit elűznek, és a melegükkel a földre nyomnak a nap sugarai. Életünk csak egy árnyék tovasuhanása, és halálunk nem ismétlődik meg, mert le van pecsételve, és nem tér vissza senki.
Rajta hát! Élvezzük a jelenvaló jókat! Használjuk ki buzgón a világot, mint ifjúkorunkban!
Töltekezzünk pompás borral, mirhával, s ne nélkülözzük a tavasznak egyetlen virágát se!
Koszorúzzuk magunkat feslő rózsákkal, még mielőtt elhervadnának! Egyikünk se vonja ki magát tobzódásunkból. Mindenütt hagyjuk ott jókedvünk jeleit, mert ez az osztályrészünk és ez a mi sorsunk!
Bánjunk el a szegény igazzal, ne kíméljük az özvegyet, és a koros aggastyán ősz hajától ne riadjunk vissza! Számunkra a hatalom legyen az igazságosság mércéje, mert a gyenge nem ér semmit.
Leskelődjünk az igazra, mert terhünkre van. Szembeszáll tetteinkkel: bepanaszol bennünket törvényszegésért, és szemünkre hányja, hogy vétünk a tisztesség ellen.
Dicsekszik, hogy ismeri az Istent, és az Úr gyermekének mondja magát. Vádol bennünket, amiért így gondolkodunk, még ránézni sem jó.
Mert az életmódja elüt másokétól, és szokatlanok az útjai. Hamis pénznek néz bennünket, és mint szemetet, kerüli az útjainkat.
Az igazak végső sorsát meg boldognak hirdeti, és pöffeszkedve atyjának nevezi az Istent.«]
»Az istentelenek azonban kezükkel és szavukkal hívják (a halált), emésztődnek az utána való vágyakozásban, mintha a barátjuk volna, és szövetséget kötnek vele, mert méltók rá, hogy az osztályrészévé legyenek.
Csalfa észjárásuk miatt azt mondják egymásnak:
“Rövid és szomorú az életünk; nincs orvosság az ember halála ellen, és nem ismerünk szabadítót az alvilágból. Hiszen véletlenül keletkeztünk, és majdan úgy leszünk, mintha sose lettünk volna.
Hisz orrunkban csak füst az élet lehelete, és a gondolkodás csupán szikra a szívünk lüktetésekor.
Ha elalszik, testünk hamuvá lesz, a lélek meg elillan, mint a lenge szellő.
Idő múltán még a nevünk is feledésbe merül, és senki sem gondol többé tetteinkre. Életünk elmúlik, ahogy a felhőnek nyoma vész, eloszlik, mint a köd, amit elűznek, és a melegükkel a földre nyomnak a nap sugarai. Életünk csak egy árnyék tovasuhanása, és halálunk nem ismétlődik meg, mert le van pecsételve, és nem tér vissza senki.
Rajta hát! Élvezzük a jelenvaló jókat! Használjuk ki buzgón a világot, mint ifjúkorunkban!
Töltekezzünk pompás borral, mirhával, s ne nélkülözzük a tavasznak egyetlen virágát se!
Koszorúzzuk magunkat feslő rózsákkal, még mielőtt elhervadnának! Egyikünk se vonja ki magát tobzódásunkból. Mindenütt hagyjuk ott jókedvünk jeleit, mert ez az osztályrészünk és ez a mi sorsunk!
Bánjunk el a szegény igazzal, ne kíméljük az özvegyet, és a koros aggastyán ősz hajától ne riadjunk vissza! Számunkra a hatalom legyen az igazságosság mércéje, mert a gyenge nem ér semmit.
Leskelődjünk az igazra, mert terhünkre van. Szembeszáll tetteinkkel: bepanaszol bennünket törvényszegésért, és szemünkre hányja, hogy vétünk a tisztesség ellen.
Dicsekszik, hogy ismeri az Istent, és az Úr gyermekének mondja magát. Vádol bennünket, amiért így gondolkodunk, még ránézni sem jó.
Mert az életmódja elüt másokétól, és szokatlanok az útjai. Hamis pénznek néz bennünket, és mint szemetet, kerüli az útjainkat.
Az igazak végső sorsát meg boldognak hirdeti, és pöffeszkedve atyjának nevezi az Istent.«]
A Repubblica eredeti írása itt található. http://www.repubblica.it/politica/2015/03/15/news/quel_che_francesco_puo_dire_all_europa_dei_non_credenti-109542750/?refresh_ce
Mt 18,8
»Ha kezed vagy lábad botrányt okoz, vágd le és dobd el! Jobb csonkán vagy sántán bemenned az életre, mint két kézzel, két lábbal az örök tűzre kerülnöd.«
»Ha kezed vagy lábad botrányt okoz, vágd le és dobd el! Jobb csonkán vagy sántán bemenned az életre, mint két kézzel, két lábbal az örök tűzre kerülnöd.«
Mk 9,47-48
»Ha szemed megbotránkoztat, vájd ki. Jobb félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel a kárhozatra jutni, ahol a férgük nem pusztul el, és a tüzük nem alszik ki.«
»Ha szemed megbotránkoztat, vájd ki. Jobb félszemmel bemenned az Isten országába, mint két szemmel a kárhozatra jutni, ahol a férgük nem pusztul el, és a tüzük nem alszik ki.«
Jn 5,28-29
»Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra.«
»Ne csodálkozzatok rajta! Mert elérkezik az óra, amikor a sírokban mindnyájan meghallják az Isten Fia szavát, és előjönnek. Akik jót tettek, azért, hogy feltámadjanak az életre, akik gonoszat tettek, azért, hogy feltámadjanak a kárhozatra.«
2Tessz 1,7-9
»Nektek, üldözötteknek pedig velünk együtt megnyugvást adjon, amikor Urunk Jézus eljön hatalmas angyalseregével a mennyből, s lobogó tűzzel megbünteti azokat, akik Istent nem ismernek és Urunk Jézus evangéliumának nem engedelmeskednek. Örök kárhozattal fognak bűnhődni: eltaszítva az Úr színe elől és távol fönséges hatalmától.«
»Nektek, üldözötteknek pedig velünk együtt megnyugvást adjon, amikor Urunk Jézus eljön hatalmas angyalseregével a mennyből, s lobogó tűzzel megbünteti azokat, akik Istent nem ismernek és Urunk Jézus evangéliumának nem engedelmeskednek. Örök kárhozattal fognak bűnhődni: eltaszítva az Úr színe elől és távol fönséges hatalmától.«
Mivel
abszolút hihetetlen volt a rendelkezésemre álló német változat [az
ember egyszerűen nem tudja elhinni, hogy egy pápa ilyet mondhat,
illetve, hogy ha ilyet mond, azt semmi fölhördülés nem követi], az
eredeti olasz szöveget a Google fordítóval lefordíttattam. Ennek alapján
azt kell, hogy mondjam, a cikkben csakugyan az szerepel, mint a német
fordításban.
A
kijelentés annyira egyértelműen szembeáll a katolikus tanítással, hogy
szinte nem is akartam a vonatkozó bibliai helyeket megadni.
Elképzelhető,
hogy a Vatikán valamikor cáfolatot adott ki, hogy Ferenc nem mondott
ilyet, mindez Scalfari vagy az újság rosszindulatú ferdítése.
Mindenesetre az általam forrásként idézett német lap a mai napig nem
találkozott ilyen cáfolattal. Ha valaki olvasóink közül esetleg
rendelkezik információval evvel kapcsolatban, hálásak volnánk egy
tájékoztatásért.
Ennyit
sikerült összegyűjteni Bergoglio furcsa megnyilvánulásaiból, és
korántsem vagyok biztos benne, hogy a kigyűjtés teljes körű.
Fölteszem ezek után a kérdést teológiában jártasabb olvasóimnak:
Eretneknek
kell-e tekintenünk Bergogliot, akit a világ I. Ferenc pápának nevez?
Számomra a válasz egyértelműen igen, és ennek egyenes következménye,
hogy nem szabad őt pápának tekintenünk. Nem tudom, ő-e a személy, akiről
a Biblia ír:
2Tessz 2,3-4
»Semmiképpen meg ne tévesszen valaki titeket, hiszen előbb be kell következnie az elpártolásnak, és meg kell mutatkoznia a bűn emberének, a kárhozat fiának, az ellenségnek, aki mindenek fölé emelkedik, amit Istennek és szentnek neveznek. Sőt, Isten templomában foglal majd helyet, és istennek akar látszani.«
»Semmiképpen meg ne tévesszen valaki titeket, hiszen előbb be kell következnie az elpártolásnak, és meg kell mutatkoznia a bűn emberének, a kárhozat fiának, az ellenségnek, aki mindenek fölé emelkedik, amit Istennek és szentnek neveznek. Sőt, Isten templomában foglal majd helyet, és istennek akar látszani.«
Avagy
lehet, hogy ő csak az Antikrisztusnak az előfutára. Ahogyan Jézus
előfutára Keresztelő Szt. János volt, úgy az Antikrisztusé Bergoglio.
Hogy
ezekből mik következik, tehát, hogy hogyan kezeljük, hogy nem a pápa ül
a pápai trónon, abban már nem vagyok annyira biztos.
Kérdésem
nem érinti a pap- és püspökszentelések, valamint a zsinat utáni rítusú
mise általános érvényességének kérdését, csupáncsak Bergoglio személyét,
illetve hogy hogyan kezelheti ezt az egyház. Tudom, hogy a
szedevakantisták a zsinat óta nem tekintik tényleges pápának egyik
egyházfőt sem. Én ebben nem tudok állást foglalni. Bergoglio viszont
annyi hamis dolgot állított, hogy ezt tévedéssel, hibás idézéssel már
nem lehet megmagyarázni.
Szeged, 2015. júniusBálint József
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése